الجریده : عربستان خواسته های ایران را در مورد حج پذیرفته است

نشریه الجریده کویت در گزارشی با اشاره به سفر هیاتی عالی رتبه از سازمان حج و زیارت ایران به عربستان برای مذاکره با مسئولان این کشور بر سر پرونده حج، از احتمال بالای دستیابی به توافق مشترک میان طرفین و ارائه تسهیلات به زوار ایرانی خبر داد .

نشریه الجریده روز شنبه به نقل از منابع مطلع نوشت: هیات ایرانی در مذاکره با سعودی ها همکاری خوبی را مشاهده کرده و گزارشی در این زمینه به مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ارسال شده است .
الجریده می نویسد : دولت عربستان سعودی با اکثر خواسته های طرف ایرانی در مورد شرایط اعزام حجاج موافقت کرد و باقیمانده خواسته های هیات ایرانی نیز در جلساتی مشترک بررسی می شود .
این روزنامه کویتی می افزاید: سعودی ها تاکید کرده اند که در مراسم حج امسال امنیت و سلامت زوار ایرانی را به طور کامل تامین خواهند کرد و روند دستیابی زوار ایرانی به روادید را نیز تسهیل می نمایند .
الجریده می نویسد: سعودی ها همچنین بر محکوم شدن دو پلیس عربستانی که دو نوجوان ایرانی را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده بودند نیز تاکید کردند و گفتند که این افراد هم اکنون دوره محکومیت خود را در زندان سپری می کنند.
روابط تهران – ریاض پس از فاجعه منا و شهادت ۴۶۴ زائر ایرانی، متشنج و این رابطه دیپلماتیک به دنبال حمله عده ای به سفارت عربستان در تهران، قطع شد.
فاجعه منا در دوم مهرماه سال گذشته (۱۳۹۴) در مراسم رمی جمرات رخ داد و بیش از هفت هزار زائر از کشورهای مختلف جهان جان خود را از دست دادند.
به گفته مسئولان و دست اندرکاران ایرانی، مسئولان حج عربستان سال گذشته با بهانه تراشی های مختلف و اتلاف وقت، مانع اعزام زائران ایرانی به حج ۹۵ شدند.
هیات پنج نفره ای متشکل از برخی مسئولان بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و سازمان حج و زیارت به مسئولیت رئیس این سازمان، جهت مذاکرات در خصوص حج تمتع ۹۶، شامگاه سه شنبه سوم اسفند ماه راهی عربستان شدند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*