گفته می شود

گفته می شود تجربه کشورهای توسعه یافته، راهکارهای مختلفی را می تواند پیش پای قانونگذار ایرانی گذارد؛ هرچند احزاب مهم و تأثیرگذار کشور‌های توسعه یافته جدای از انضباط پرداخت حق عضویت از سوی اعضای خود از یارانه دولتی، کمک های مالی افراد و … برخوردارند، یک شیوه مرسوم برای نظارت را اجرا می کنند. آنها با اعلام شماره حساب هایی که کمک های مالی تبلیغاتی به آن واریز می شود، عملا نظارت بر رفتارهای تبلیغاتی خود را به دست نهادهای نظارتی می سپارند تا بعد از پایان انتخابات جای هیچ حرف و حدیثی برای آن نماند.
«پول های کثیف» جدیدترین واژه ای است که به ادبیات سیاسی ایران وارد شده است اما، اتفاقاتی که در سال های گذشته رخ داده‌اند و نام هایی که در آستانه انتخابات به حمایت از برخی کاندیداها لیست شده‌اند، معضلی نیستند که یکباره شکل گرفته باشند. واقعیت این است که سیستم انتخاباتی ایران، به دلیل آنچه فقدان تحزب نام می گیرد، توانایی زیر بال و پر خود گرفتن اعضای مختلف احزاب گوناگون را ندارد.
نبود ساختارهای حزبی قدرتمند در ایران، بر خلاف سایر کشورها باعث شده تا احزاب نتوانند تمکن مالی لازم برای کاندیداهای خود فراهم کنند. بدین صورت که آنها نه کمک های مالی مرسوم در سایر کشورها را دریافت می کنند و نه حق عضویتی برای اعضایشان در نظر گرفته می شود که خیا‌شان از بابت هزینه های انتخاباتی آسوده باشد. طبیعی است در این روش، احزاب خود را مقید نمی‌ دانند که تأمین کنندگان مالی خود را معرفی کنند؛ اسپانسرهایی که ممکن است پول‌ های کثیف را به انتخابات آورده و با حمایت از کاندیدا یا کاندیداهای مورد نظر خود، راه را برای پیروزی او هموار سازند.
گفته می شود
پایگاه اینترنتی قنطره در گزارشی درباره درگذشت آیت‌الله «هاشمی رفسنجانی» رئیس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام و تاثیر آن بر رقابت‌های انتخابات آتی ریاست‌جمهوری نوشت که اکنون رفسنجانی رفته است و «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران مهمترین حامی خود را از دست داده است.

در این گزارش به روی کار آمده «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جنجالی آمریکا اشاره شده و این ادعا مطرح شده است که روحانی باید شخصا اوضاع را با توجه به تندروهای داخلی ایران مدیریت کند.پایگاه اینترنتی قنطره با اشاره به نقش رئیس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام در حمایت از رئیس‌جمهور ایران نوشت که حتی پیش از درگذشت وی هم به دلیل ناامیدی مردم از سیاست‌های او، درباره امکان انتخاب مجدد وی تردید وجود داشت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*