گفته می شود

 

گفته می شود عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفته احمد مسجد جامعی به دلیل وقوع حادثه پلاسکو و حساسیتش در این خصوص استعفای خود را از شورای شهر پس گرفت. ابوالفضل قناعتی افزود: مسجد جامعی اعلام کرده تا بررسی موضوع، مشخص شدن علت و تعیین تکلیف این حادثه در شورای شهر باقی می ماند. وی در پاسخ به این سؤال که آیا مسجد جامعی پس از بررسی موضوع حادثه ساختمان پلاسکو مجددا استعفا می دهد یا خیر گفت: وی صحبتی در این خصوص نکرده است.

 

 

 

گفته می شود سعیدی‌کیا، رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با بیان اینکه این ساختمان قبل از انقلاب ساخته شده و سرقفلی همه واحدهای آن به مردم واگذار شده بود عنوان کرد: بنابراین ما هیچ چیزی در اختیار نداشتیم جز اصل مالکیت ساختمان. البته ما هم مسئولیتی داریم و از زیر بار مسئولیت شانه خالی نمی کنیم. وی با بیان اینکه امروز می‌خواهم خطاب به کسانی که اینجا کسب و کار داشتند اعلام کنم که این ساختمان را با کیفیت بسیار خوب و منطبق با مشخصات خوب ظرف دوسال خواهیم ساخت، گفت: پس از آن این واحدها را طبق ضوابطی به ذینفعان واگذار خواهیم کرد.

گفته می شود حجت‌الاسلام مصطفی درایتی،  عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران درباره مطرح شدن نام محمود احمدی‌نژاد از سوی جریان‌های حامی او هم برای ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: هرکسی از منظر خود به این مسئله نگاه می‌کند اما من فکر می‌کنم که ایشان نه اقبالی در جامعه داشته باشند و نه اقبالی در میان نخبگان نظام
حال آیت‌الله جنتی خوب است
عباسعلی کدخدایی درباره برخی خبرهای منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر کسالت آیت الله جنتی و بستری شدن ایشان در یکی از بیمارستانهای تهران، ضمن تکذیب این خبر اظهار داشت: حال ایشان خوب است و الحمدلله هیچ عارضه ای ندارند. وی تصریح کرد: امروز هم در شورای نگهبان تا ظهر با هم جلسه داشتیم و حالشان هم خوب بود و مشکلی ندارند.

 

گفته می شود بر اساس این تبصره میزان جریمه مشمولان غائب برای صدور کارت معافیت نظام وظیفه بر اساس مدرک تحصیلی از این قرار است؛ مشمولان زیر دیپلم ۱۰ میلیون تومان، دیپلم ۱۵ میلیون تومان، فوق دیپلم ۲۰ میلیون تومان، لیسانس ۲۵۰ میلیون تومان، فوق لیسانس ۳۰ میلیون تومان، ‌دکترا پزشکی ۳۵ میلیون تومان، دکترا غیرپزشکی ۴۰ میلیون تومان و پزشکان متخصص و بالاتر تا ۵۰ میلیون تومان باید برای خرید جریمه بپردازند.  این در حالی است که به ازای هرسال غیبت مازاد بر هشت سال ۱۰۰ درصد به مبلغ جریمه پایه اضافه و مدت غیبت بیش از شش ماه یکسال محسوب می‌شود. همچنین برای مشمولان متاهل پنج درصد و برای مشمولان دارای فرزند به ازای هر فرزند پنج درصد از مجموع مبلغ جریمه کسر خواهد شد.

 

گفته می شود اصغرزاده با تأکید بر اینکه شعارهای انتخاباتی ترامپ بر سیاست های او در مورد ایران اثرگذار خواهد بود، تصریح کرد: ترامپ در برجام مداخلاتی دارد و سختی هایی را ایجاد می کند و چون در ایران بازتاب پیدا می کند آقای روحانی دچار مشکل می شود و اصولگرایان از این موضوع استفاده می کنند. مقداری بیش از چیزی که ما تصور می کنیم وجود ترامپ در کاخ سفید بر مسائل داخلی ایران و انتخابات سال ۹۶ تأثیر خواهد گذاشت.وی ادامه داد: آقای روحانی اگر بجنبد و دارای نقشه راه باشد می تواند سیاست خارجی خودش را طوری تنظیم کند که بر عکس این سه سال که تمرکز بر روی مذاکره با ۱+۵ به ویژه آمریکا بود تمرکز را روی اروپا و بقیه همپیمانان برجام بگذارد. چون برجام یک معاهده بین المللی است. بنابر این روحانی می تواند زوایا را مقداری باز کند و سیاست خارجی خودش را گسترش دهد و در شکاف بین ترامپ و اروپا حرکت کند.

گفته می شودزیباکلام ایده نامزد پوششی در کنار روحانی را رد کرده و تاکید دارد اصلاح طلبان محتاج روحانی هستند و باید از او حمایت کنند. او حتی انتخابات ۹۶ را زمان مناسبی برای کاندیدای مستقل داشتن اصلاح طلبان ندانست حتی اگر افرادی باشند چون مطهری یا پزشکیان. او تاکید دارد که عارف گزینه مناسبی برای اصلاح طلبان نیست چون توان مدیریت سیاسی ندارد. وی معتقد است: مردم همچنان آقای کواکبیان را به عنوان اصلاح طلب نمی شناسند. حالا هر دفعه این را گفتم آقای کواکبیان کلی از دست من دلخور شد و گفت “زیباکلام چه کاره است” ولی اگر او امروز در مجلس دهم حضور دارد به خاطر آن است که در لیست امید قرار داشت. اگر خودش تابلو مستقل می زد یک دهم این رأی را هم نمی آورد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*