کنگره معماری و شهرسازی ایران در ۳ شهر استان برگزار می شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی از برگزاری کنگره معماری و شهرسازی ایران دphoto_2017-01-21_15-44-23ر خراسان جنوبی خبر داد و گفت این کنگره به مدت سه روز از پنجم تا هفتم بهمن ماه در سه شهرستان بیرجند، فردوس و خوسف برگزار خواهد شد. حسن رمضانی در نشست مطبوعاتی با بیان اینکه این  کنگره درگذشته به صورت ثابت در شهرستان بم برگزار می شد، اظهار کرد: از سال ۸۴ برگزاری این کنگره متوقف شده اما امسال با توجه دولت، سازمان میراث فرهنگی و دیگر متولیان حوزه معماری و شهرسازی قرار شد این کنگره کشوری و بین المللی برگزار شود. وی با اشاره به تفاوت این دوره از کنگره با دوره های قبل افزود: دوره های قبلی این کنگره به صورت ثابت و در یک دوره در بم برگزار می شد که از امسال قرار است این کنگره در دو مرحله کشوری در استانها ومرحله بین المللی اردیبهشت ماه ۹۶  در بم برگزار شود.
۲۲ مقاله در کنگره معماری و شهرسازی خراسان جنوبی پذیرفته شده است
به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرحله استانی در تمام استانها برگزار و برگزیده مقالات به مرحله بین المللی ارسال خواهد شد.
وی افزود محور های این کنگره در  حوزه های فرهنگی و طبیعی شهرها و روستاهای استان، منظر فرهنگی و منظر شهری تاریخی، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، باستان شناسی، معماری و شهرسازی، میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی، میراث فرهنگی ناملموس و راه های فرهنگی و عناصر وابسته می باشد. رمضانی با بیان اینکه اعلام فراخوان شرکت در این کنگره از دوماه پیش شروع شده، عنوان کرد: در مجموع ۶۳ چکیده مقاله از داخل و خارج استان در سامانه ثبت شد که از این تعداد ۲۲ مقاله پذیرفته شده و سه مقاله به مرحله بین المللی راه خواهند یافت.
طراحی اپلیکیشن راهنمای گردشگری استان
وی در بخش دیگری از سخنان خود به راه اندازی اپلیکیشن اندروید راهنمائی گردشگری استان از ۲۰ اسفند خبر داد و گفت:این اپلیکیشن  شامل معرفی جاذبه های گردشگری و تاریخی استان،معرفی مکان های مورد نیاز گردشگران و مسافران، جاده های استان و … می باشد. رمضانی با بیان اینکه این اپلیکیشن دو زبانه هست و در راستای حفاظت محیط زیست طراحی و راه اندازی شده افزود: این اپلیکیشن قابلیت اتصال به رادیو و پوشش اخبار و اطلاعیه های ایام عید را دارد. به گفته وی اپلیکیشن راهنمائی گردشگری استان را می توان از تمامی مارکت های داخلی و خارجی دریافت کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*