اخبار شهرستانها

 کاهش ۲۰ درصدی پرداخت زکات در قاین
مسؤول ستاد احیای زکات قاین گفت: طی ۹ ماهه امسال ۲ میلیارد ریال زکات در قاین جمع‌آوری شده است. حسن مرادی در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد: از این میزان ۲۷۰ میلیون ریال زکات واجب و ۳۴۰ میلیون ریال زکات مستحبی است. مسئول ستاد احیای زکات قاین از کاهش ۲۰ درصدی زکات نسبت به مدت مشابه سال گذشته در قاین خبر داد و اعلام کرد: خشکسالی‌های چندین ساله در استان و به ویژه در این شهرستان سبب شده که درآمد و برداشت محصولات کشاورزی مردم با کاهش روبرو شود که همین امر سبب کاهش پرداخت زکات در این شهرستان شده است.
 شرکت ۱۲هزار فرهنگی در آزمون ضمن خدمت
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: قریب به ۱۲ هزار فرهنگی استان در آزمون ضمن خدمت دوره های افکار شهید مطهری، جهان بینی توحیدی، علوم قرآنی و روانشناسی خانواده شرکت کردند. عباس لامعی اظهار کرد: برای پذیرفته شدگان این آزمون ها به مدت ۳۶ ساعت گواهی ضمن خدمت صادر خواهد شد.
۴۱ طرح با ۱۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری
در سرایان افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود
فرماندار شهرستان سرایان گفت: همزمان با دهه فجر ۴۱ طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر۱۲ میلیارد و ۶۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در این شهرستان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود. به گزارش تسنیم،  محمد کریمی در دومین جلسه هماهنگی برنامه های دهه فجر شهرستان سرایان اظهار داشت: ما باید زیبایی‌ها و خدمات انقلاب و همچنین گفتمان انقلاب اسلامی را با تاکید بر همبستگی و وحدت و استفاده از ظرفیت سخنرانان شهرستان  برای نسل جدید بازگو کنیم.
مراسم سنتی کشت گندم
در روستای آرک ثبت میراث معنوی کشور شدSAM_1565_resize
امروز خراسان جنوبی – آئین ومراسم سنتی «کشت گندم» در روستای آرک از شهرستان خوسف در فهرست میراث معنوی کشور ثبت شد. سید احمد برآبادی مسئول حوزه پژوهش و مطالعات اداره کل، میراث فرهنگی ، صنایع دستی  و گردشگری استان گفت: این آئین و مراسم در روستای آرک همه ساله در نیمه آبان ماه ( نیمه عقرب ماه) برگزار می گردد که به مراسم ساعت معروف است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*