ابراز همدردی اقشار مختلف مردم و مسئولین استان با آتش نشانان جان بر کف

IMG_4100در پی وقوع حادثه آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو در تهران و به شهادت رسیدن جمعی از پرسنل شجاع و فداکار آتش نشانی روز گذشته جمعی از مسئولین و مدیران و اقشار مختلف بیرجند با حضور در ساختمان اداری و ایستگاههای سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند در سطح شهر شهادت همکارانشان در این حادثه تلخ را به مدیرعامل و پرسنل خدوم سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند تسلیت گفتند و با آنان ابراز همدردی نمودند.
حادثه پلاسکو، مظلومیت عوامل امداد و نجات را نمایان کرد
خامسان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان که به همراه مسئولین و برخی عوامل جمعیت هلال احمر و اورژانس استان در ساختمان اداری سازمان آتش نشانی بیرجند حضور یافته بود، حادثه  پلاسکو را حادثه ای تلخ و جانسوز ذکر کرد و گفت: آسیب ها و نقایص جسمی و روحی که به آتش نشانان و خانواده های آنان وارد می شود به هیچ وجه قابل جبران نیست. وی افزود: این حادثه باعث شد تا مظلومیت عوامل امداد و نجات نمایان شود و شاید سیاستگذاران کلان مملکت و همه مردم ما، مباحث ایمنی را بیش از پیش جدی بگیرند. اصغری مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی نیز که به اتفاق تعدادی از کارکنان این شرکت به دیدن مدیر عامل و پرسنل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند رفته بود، گفت: حادثه پلاسکو گرچه حادثه تلخی بود اما نشان داد که هستند مردان جان بر کفی که در مواقع خطر برای نجات جان و مال مردم از جانشان مایه می گذارند.
تنها خواسته ما همکاری همه اقشار در راستای رعایت نکات ایمنی است
میرزایی تصریح کرد: تنها خواسته ما این است که حداقل در راستای رعایت نکات ایمنی با ما همکاری شود ما نقایص کار در تمامی حوزه ها اعم از مساجد، مدارس، اصناف و … را جمع بندی کرده ایم و نیازی هم به صرف بودجه نیست و تنها انتظار داریم که به ما دستور داده شود تا نسبت به ارائه خدمات آموزشی اقدام نماییم و کارشناسان خبره ما نیز به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات آموزشی به تمامی اقشار هستند.
آتش نشانان مظهر ایثار و فداکاریند
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ایثارگری و فداکاری از ویژگی های بارز یک آتش نشان است که جان خود را به خطر می اندازد تا دیگران را از خطر نجات دهد.عباس لامعی به همراه  یکصد نفر از فرهنگیان و دانش آموزان با حضور در مراکز آتش نشانی شهرستان بیرجند مصیبت شهادت آتش نشانان در حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو را تسلیت گفت. وی، تصریح کرد:  شغل آتش نشانی شغلی است که آتش نشان بر اساس علاقه و حس درونی خود آن را انتخاب می کند و در این شغل با تمام توان به مردم خدمت می کنند. لامعی، با بیان این که شجاعت، دلاوری و از جان گذشتگی آتش نشانان هیچ گاه از کتاب تاریخ ایران و  اذهان مردم قدر شناس ایران زمین پاک نمی شود، ادامه داد:آتش نشانان تداعی کننده ایثارگرانی هستند که با خلاقیت، هنرمندی و شجاعتی مثال زدنی، شجاعانه در کنار مدیریت زمان و مکان با نجات جان حادثه دیدگان رسالت خطیر خود را انجام می دهند.
همدردی اصحاب فرهنگ و هنر خراسان جنوبی با آتش نشانان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به همراه مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و جمعی از اصحاب هنر و رسانه به ستاد فرماندهی آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند رفتند تا از نزدیک این حادثه غم انگیز را به کارکنان آتش نشانی بیرجند تسلیت بگویند. مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند نیز در این دیدار گفت: پیام های تسلیت مقام معظم رهبری و رئیس جمهور تسکین دهنده آلام و دردهای خانواده بزرگ آتش نشانان بود و الطاف و محبت های بی دریغ آحاد و اقشار مختلف مردم و مسئولین و مدیران به همکاران ما قابل توصیف نیست و زبان ما برای سپاسگزاری و قدردانی قاصر است و فقط می توانیم از خداوند متعال بخواهیم که ما را یاری فرماید تا خادمان خوبی برای آحاد مردم شریف و مسئولین محترم باشیم.
مسعود محمدیان، معاون آموزش سازمان آتش نشانی بیرجند در حاشیه این مراسم به شبستان گفت: در بیرجند هم ساختمان های بسیاری وجود دارد که ایمن نیستند.
وی با تاکید بر اینکه سازمان آتش نشانی از تمامی صاحبان واحدهای مسکونی و اصناف خواسته است نسبت به تجهیز منازل و مغازه های خود اقدام کنند تا از اینگونه حوادث جلوگیری شود، افزود: این سازمان آمادگی لازم برای ارائه آموزش های رایگان اطفای حریق به مردم بیرجند را دارد.
روز گذشته همچنین مجموعه هایی از مدیریت حوزه علمیه خراسان جنوبی، مسئولین و کارکنان تأمین اجتماعی، صنعت، سازمان معدن و تجارت، سازمان دانش آموزی، دانش آموزان و مدیران و معلمان مدارس و مهد کودک ها و اقشار مختلف مردم در ساختمان اداری و یا ایستگاههای آتش نشانی سطح شهر با عزیزان آتش نشان و مسئولین سازمان آتش نشانی ابراز همدردی کرده و شهادت جمعی از همکارانشان را به آنان تسلیت گفتند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*