نماینده مجلس شورای اسلامی :محور بیرجند- قاین به حق به جاده مرگ مشهور شده است

نماینده مردم شهرستان های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: مسائلی را که نمایندگان استان در حوزه های انتخابیه پیگیری می کنند اغلب در کل استان به صورت مشترک مطرح است و هر چهار نماینده استان در مجلس شورای اسلامی در حقیقت این مسایل را به نفع کل استان پیگیر هستند.  فلاحتی، به خبرنگار ما گفت: پروژه های نیمه تعطیل یا تعطیل که منافع آنها به کل استان برمی گردد از جمله این مسایل می باشد که در این بین راههای استان و به خصوص مسیر پرتردد و پر حادثه بیرجند-قاین از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


مشکل اساسی پروژه فولاد قاینات کمبود نقدینگی است
وی با اشاره به اینکه محور بیرجند- قاین به حق به جاده مرگ مشهور شده، افزود: اگرچه در راههای استان نقاط حادثه خیز فراوانی وجود دارد اما محور بیرجند-قاین در اولویت کار ما قرار گرفته و امیدواریم به این محور بیشتر از اینها بها داده شود.
وی راه آهن را از اولویت های دیگر استان ذکر کرد و افزود: پروژه فولاد قاینات یک طرح استانی و ملی است که باید زودتر از اینها به بهره برداری می رسید اما به خاطر مشکلات و مسایلی که مهمترین آنها مشکل نقدینگی می باشد، معطل مانده است. وعده فاینانس برای این پروژه هنوز محقق نشده و بخش خصوصی با مشکل نقدینگی روبروست و جا دارد که استاندار و مسئولین وزارت صنعت، معدن و تجارت با جدیت پیگیر رفع مشکلات این پروژه مهم باشند. ضمن اینکه این پروژه جزو اولویت های بحث اقتصاد مقاومتی است.
مسئولین وزارت صنعت، معدن و تجارت در رسیدگی  به مشکلات واحدهای صنعتی مصمم نیستند
فلاحتی از فعال شدن کارخانجات تعطیل شده یا نیمه فعال به عنوان یکی دیگر از مطالبات مهم در سراسر استان نام برد و گفت: بسیاری  از واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی قاین و نواحی صنعتی این شهرستان و سایر شهرستان ها تعطیل یا نیمه تعطیل هستند و من مسئولین وزارت صنعت، معدن و تجارت را در پیگیری مشکلات این واحدهای صنعتی خیلی جدی و مصمم نمی بینم و این روند رضایت بخش نیست.
این نماینده مجلس به مشکلات و مسایل حوزه بهداشت و درمان در شهرستان های قاینات و زیرکوه اشاره کرد و گفت: این دو شهرستان مشترکاً یک بیمارستان دارد که با کمبود پزشک روبروست و در این راستا رایزنی هایی با دکتر قائمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی داشتیم. پس از رفتن پزشکان طرحی، این بیمارستان بدون متخصص می ماند و امیدواریم که پیگیری های ما به نتیجه برسد هرچند که فکر نمی کنم امسال و تا زمان توزیع پزشکان، نتیجه ای بگیریم.  فلاحتی تصریح کرد: معضل خشکسالی و بی آبی و خشکی قنوات را نیز به اتفاق نمایندگان استان و با هماهنگی آنها پیگیر هستیم. با معاونین وزارت نیرو نشست هایی را برگزار کردیم و مکاتبات زیادی هم صورت گرفته است و صحبت هایی هم با استاندار داشتیم و بحث انتقال آب از خارج از مرزهای استان را با جدیت پیگیری می کنیم.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*