سالن به نام جانبازان و معلولین به کام دیگران

ورزشکاران هیأت جانبازان و معلولان از امکانات و تجهیزات سالنی که به نام آن ها احداث شد محروم مانده اند.

سالن ورزشی ٢٢ بهمن واقع در بلوار شهید ناصری بیرجند که به نام جانبازان و معلولان احداث شد اما با واگذاری مزایده ای سالن ها ، هیأت جانبازان و معلولان دیگر نتوانست این سالن را در اختیار بگیرد .

رئیس هیات ورزشی جانبازان و معلولان بیرجند در گفتگو با خبرنگار بیرجند امروز می گوید: ضعف در بخش های مختلف ورزش استان به خوبی لمس می شود به عنوان مثال در موضوع واگذاری سالن ها که از دغدغه های ما شده است بعضی مسایل مهم چون ضرورت نگاه حمایتی به برخی هیأت ها نادیده گرفته می شود.

حسین لاجوردی با اشاره به اینکه سالن ٢٢ بهمن تنها سالن اختصاصی هیأت ورزش جانبازان و معلولان بیرجند است، گفت: با مزایده گذاشتن این سالن با مبالغ بالا و استفاده از ضمانت نامه های بانکی با وجود فعال بودن ٧ رشته در بخش خانم ها ، ١۴ رشته دربخش آقایان ، توقعات مختلف درزمینه ورزش و کمبود بودجه های ورزشی نمی توانیم عملاً از این سالن ها استفاده نموده و آن را در اختیار ورزشکاران هیأت قرار دهیم.

او می گوید: شما اگر خودتان جای من بنشینید و دردها و کمبودهای ورزشکاران جانباز و معلول را ببینید حاضر نیستید تحمل کنید.

وی با بیان اینکه اگر سالن های ورزشی بصورت رایگان در اختیار هیات ها قرار بگیرد بخش زیادی از مشکل ورزشکاران حل می شود، گفت: اگر قرار نیست سالن های ورزشی رایگان باشد لااقل هزینه های ورزشکاران را در اختیار هیأت ها قرار بدهند تا بتوانیم مشکل ورزشکاران را حل کنیم.

وی ادامه می دهد: قیمت پایه ای که برای مزایده سالن ها در نظر گرفته شده است قیمتی است که بخش های خصوصی سال گذشته در اختیار داشته اند وما نیز با همین قیمت باید سالن را در اختیار بگیریم این در حالی است که برای هیأت ورزش جانبازان و معلولان که بودجه کافی ندارد این مبلغ قابل توجیه نیست.

به گفته وی بهتر است مسئولان ورزش در سیاست واگذاری سالن ها تجدید نظر کنند چرا که سرانه ورزشی بعضی از رشته های ورزشی جانبازان و معلولان شاید به ٢٠ هزار تومان هم نرسد و نمی توانیم به ورزشکاران خدمات بدهیم.

لاجوردی با اشاره به اینکه ١۵ درصد وقت سالن های ورزشی در اختیار تربیت بدنی قرار می گیرد، می گوید: چرا بعضی از هیأت ها وقت های مختص تربیت بدنی را در اختیار دارند در حالی که برخی حق استفاده ندارند. وی ادامه می دهد: یکی از رؤسای گذشته ورزش استان که مدیر فعال و سخت کوشی بود وقتی هر گونه مشکلات ورزشی را می دید ، عده ای را دعوت می کرد و بدنبال پیگیری مشکل ورزشکار بود اما امروز طوری شده که باید از مسئولان خواهش و مشکل خود را بازگو کنیم. وی با بیان اینکه کاش در ورزش ما نگاه ها متوازن و همسو باشد، می گوید: من با توجه به کمبود بودجه نمی توانم از ورزشکارانم حمایت کنم این در حالی است که اگر در هر رشته ورزشی در بخش معلولان و جانبازان ١٠ ورزشکار حضور داشته باشد علاوه بر اینکه رشد ورزش معلولان و جانبازان بیشتر می شود درنتیجه مسئولان بهتر چاره اندیشی می کنند چون مسئولان ورزش استان بیشتر به هیأت هایی توجه می کنند و امکانات می دهند که ورزشکار دارند و فعال هستند ولی ورزش معلولان و جانبازان بدلیل برخی مشکلات ورزشی و کمبود ورزشکار در استان غریب مانده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*