در آیین تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی اعلام شد/کمبود نیروی متخصص و پزشک درسازمان پزشکی قانونی

قائم مقام سازمان پزشکی قانونی کشور، کمبود نیروی متخصص و پزشک را یکی از چالش های این سازمان ذکر کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۸۰۰ پزشک در این سازمان فعالیت دارند که برای ارائه خدمات مطلوب به مردم باید این تعداد حداقل به دو برابر افزایش یابد.عبدالرزاق برزگر در آیین تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی، افزود: از نظر تشکیلاتی برای ارائه خدمت در این سازمان حدود ۲ هزار و ۷۰۰ پست پزشک مصوب شده است اما به دلیل کمبود نیروی پزشک هم اکنون فشار مضاعفی بر پزشکان استخدام شده در این سازمان وجود دارد. وی با بیان اینکه نبود جاذبه کاری در این سازمان موجب جدایی نیروهای متخصص از این سازمان می شود، یادآور شد: پزشکان متعهد در این سازمان به علت کمبود نیرو فشار کاری مضاعفی را تحمل می کنند که این موضوع باعث تحلیل رفتن ظرفیت و توان آنان می شود و در نتیجه بر ارائه کار مطلوب تاثیر می گذارد. وی ادامه داد: با پیگیری های لازم، سازمان مدیریت و برنامه ریزی نسبت به مشکل کمبود نیرو در این سازمان واقف شده و اگر چه در قانون محدودیت هایی در جذب نیرو وجود دارد اما در سازمان پزشکی قانونی نیروی مازادی نیست از این رو باید حداقل نیازها در این زمینه تامین شود. وی افزود: برای رفع مشکل کمبود نیروی متخصص این سازمان، قول هایی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی داده شده که امیدواریم در آینده ای نزدیک بتوانیم مجوز استخدامی برای بکارگیری نیروهای متخصص در بخش پزشک، آزمایشگاه و کارشناسان فنی برای معاینات را اخذ کنیم.

۱۴

راه اندازی بانک ژنتیک در کشور

قائم مقام سازمان پزشکی قانونی با اشاره به راه اندازی بانک ژنتیک در کشور گفت: زیر ساخت های این بانک آماده شده و نمونه هایی که باید از افراد اخذ شود در حال تکمیل شدن است و همچنین با هماهنگی های انجام شده با سازمان زندان ها و دادستانی و سایر دستگاه های ذیربط، نمونه های زیادی از مجرمان اخذ و به بانک اضافه می شود. برزگر افزود: راه اندازی بانک ژنتیک در پیشگیری و کاهش جرم و جنایت تاثیر زیادی دارد لذا اولویت بندی های لازم برای اخذ نمونه از گروه های مختلف انجام شده تا ظرفیت این بانک به تدریج تکمیل شود. وی هزینه هر نمونه برای وارد شدن به بانک ژنتیک را پنج تا هفت میلیون ریال ذکر کرد و گفت: هر تعداد نمونه بیشتری از افراد اخذ شود نیاز به اعتبار بیشتر برای اضافه شدن به این بانک دارد. وی ادامه داد: هم اکنون ظرفیت نمونه گیری برای تکمیل بانک ژنتیک در ۹ استان بزرگ کشور از جمله خراسان رضوی، تهران، اصفهان، خوزستان، ساری، آذربایجان شرقی ، کرمانشاه و … ایجاد شده که آنها نیز استان های همجوار خود را پوشش می دهند.

تکمیل آزمایشگاه پزشکی قانونی خراسان جنوبی مورد توجه قرار گیرد

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی نیز گفت: تکمیل تجهیزات آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان نیازمند اعتبار بوده که باید مورد توجه قرار گیرد. علیرضا صیفی اظهار کرد: در شرایط کنونی انجام برخی از آزمایشات به دلیل نبود تجهیزات، به دیگر استان ها فرستاده می شود.وی با بیان اینکه باید در اعتبارات پزشکی قانونی به تکمیل تجهیزات توجه شود، افزود: این امر از هزینه های رفت و آمد و اطاله دادرسی جلوگیری می کند. رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین باید به جذب نیرو در پزشکی قانونی استان توجه ویژه ای صورت گیرد. صیفی با بیان اینکه خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است، ادامه داد: متاسفانه این استان در کم برخورداری از راه های یک طرفه، رتبه برتر کشور را دارا است. وی با اشاره به دو حادثه مرگبار جاده های خراسان جنوبی در چند روز گذشته، بیان کرد: حوادث جاده ای در این راه ها زیاد بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

نیمی از پست های سازمانی پزشکی قانونی خراسان جنوبی بلاتصدی است

مدیرکل سابق پزشکی قانونی خراسان جنوبی نیز گفت: بیش از نیمی از پست های این سازمان بلاتصدی بوده و از این کمبود رنج می بریم.به گزارش مهر، حسن محمدزاده اظهار کرد: پزشکی قانونی خراسان جنوبی، ضعیف ترین چارت سازمانی را دارد.وی کمبود نیروی انسانی در پزشکی قانونی استان را از مهمترین دغدغه ها دانست و افزود: تا چندی پیش به دلیل نبود چارت نیرو، رفع این نیاز در استان دشوار بود.محمدزاده با بیان اینکه با تلاش دستگاه های ذیربط، مشکل چارت نیرو نیز برطرف شد، ادامه داد: اما به دلیل کمبود اعتبار، نیرویی برای این سازمان جذب نشده است.وی با بیان این که در حال حاضر یک پنجم پست های چارت مصوب شده در خراسان جنوبی اشغال است، گفت: چهار پنجم پست های این سازمان بلاتصدی مانده است. محمدزاده از پیشرفت ۹۲ درصدی پروژه مجموعه پزشکی قانونی خبر داد و گفت: بنا بر تاکید استاندار خراسان جنوبی، باید به پروژه هایی که پیشرفت بالایی دارند، توجه ویژه شود. مدیرکل سابق پزشکی قانونی خراسان جنوبی ادامه داد: مجموعه پزشکی قانونی، پروژه ای ملی بوده که تنها به دلیل نبود اعتبارات خوابیده است. در این جلسه، مصطفی جعفرزاده به عنوان مدیرکل جدید پزشکی قانونی خراسان جنوبی معرفی و از خدمات حسن محمدزاده تقدیر شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*