ابراز نگرانی مسئولان از عرضه مواد مخدر در برخی محله های بیرجند

شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بیرجند در حالی روز گذشته در فرمانداری بیرجند برگزار شد که مدیران برخی دستگاه های اجرایی از جمله نیروی انتظامی، اداره اطلاعات و شهرداری بیرجند به وضعیت عرضه مواد مخدر در برخی محله های شهر ، اماکن مخروبه و روستاهای مرزنشین پرداختند و از آمار افزایش مواد مخدر در استان و وجود چایخانه های غیرمجاز با استفاده از منازل مسکونی ابراز نگرانی کردند و خواستار عزمی جدی در خصوص رسیدگی به وضعیت موجود شدند. به گزارش امروز خراسان‌جنوبی، فرماندار شهرستان بیرجند در این جلسه گفت: فرهنگ سازی در جامعه بهترین راه در زمینه کاهش مصرف مواد مخدر است که باید در این زمینه هر چه بیشتر تمرکز شود. علی ناصری افزود: چنانچه با فرهنگ‌سازی در مقابل این معضل وارد عرصه نشویم هدف ما میسر نخواهد شد و در این راستا پژوهش باید واقعی و بر اساس نیاز صورت گیرد.وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی جزو موارد کیفی است و باید در بحث فرهنگ سازی بیشتر از این ها هزینه شود، گفت: در این راستا اگر تمام نیروهای انتظامی و نظامی ما برای مبارزه با این معضل بسیج شوند باز هم تا عزم ملی راسخ نشود و مشارکت فرد فرد ما نباشد نمی‌توان به طور کامل مبارزه کرد. وی ادامه داد: شرایط کشور همسایه به عنوان بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر در دنیا به گونه‌ای است که روز به روز سرمایه‌گذاری بیشتری روی آن انجام می‌شود. البته وقتی که تقاضا وجود دارد و تجارت و صنعتی پشت این موضوع است قطعا مبارزه با این صنعت و تجارت به راحتی میسر نیست زیرا مواد مخدر بازار بزرگی در دنیا دارد.

فرماندار شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه یکی از معضلات ما در راستای مبارزه با مواد مخدر ، چایخانه‌ها و مکان‌هایی است که بدون مجوز فعالیت می‌کنند، یادآور شد: مردم باید در این زمینه همکاری کنند و این مکان‌ها را اطلاع دهند.

ناصری گفت: برخورد با تخلف و پیشگیری با آسیب‌های ذاتی را باید وظیفه خود بدانیم و عوارض منفی اعتیاد را باید به گونه‌ای بیان کنیم که مردم از مواد دوری کنند.

وی افزود: همچنین باید در زمینه‌های فرهنگی نیز اطلاع‌رسانی شود تا مردم به جای ورود به مکان‌های منفی به سمت سینماها و مناطق فرهنگی بروند و از مواد مخدر دوری کنند. وی خاطر نشان ساخت: حضور اتاق اصناف در جلسات شورای مبارزه با مواد مخدر بسیار حائز اهمیت است و می تواند اصناف کمک بزرگی در زمینه مبارزه با مواد مخدر داشته باشند. گفتنی است این جلسه با کمی تأخیر آغاز شدو معاون فرماندار نسبت به حضور به موقع مدیران و نمایندگان دستگاههای اجرایی در جلسات تذکر داد و تعدادی از نمایندگان و مدیران دستگاه های اجرایی حاضر در جلسه به ارائه گزارشی از برنامه های مبارزه با مواد مخدر در حوزه کاری خود پرداختند. همچنین دبیر شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی از خبرنگاران خواست که از درج ارائه آمار و ارقام مربوط به حوزه مواد مخدر که در جلسه بیان شد خودداری نمایند و سپس به ایراد سخنانی در خصوص وضعیت مواد مخدر در استان پرداخت .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*