سلب تابعیت شیخ قاسم عملی غیراخلاقی است مولوی عبدالهی: سلب تابعیت شیخ قاسم تحریک احساسات مردم را به‌دنبال دارد

 

مولوی عبدالهی درمیان

امام جمعه اهل سنت اسدیه سلب تابعیت شیخ عیسی احمد قاسم را عملی غیراخلاقی و ناشایست دانست و گفت: این اقدام باعث تحریک احساسات مردم می‌شود و مشکلات و عواقب زیادی را در پی دارد.

مولوی سید احمد عبدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: مبارزه در برابر هر حکومتی اگر قانونی و موجه باشد حق هر ملتی است و هر شخص اجازه دارد در هر کشوری که زندگی می‌کند منویات خود را با صراحت بیان کند.

وی افزود: شیخ عیسی قاسم به دلیل اینکه یکی از رهبران و بزرگان تشیع در کشور بحرین است لغو تابعیت ایشان به دلیل مخالفت با سیاست‌های حکام بحرین عمل شایسته‌ای نیست.

امام جمعه اهل سنت اسدیه با اشاره به سلب تابعیت شیح عیسی احمد قاسم در کشور بحرین بیان کرد: این عمل آل‌خلیفه کار درستی نیست و باعث تحریک احساسات مردم می شود و مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

مولوی عبدالهی تصریح کرد: جواب مخالفت را با لغو تابعیت دادن کار پسندیده و قابل قبولی نیست و همچنین  با روحیه دموکراسی نیز سازگاری ندارد باید حکومت صدای مخالفان را بشنود و به جای سرکوب کردن  آنان را قانع کند.

وی با بیان اینکه شیعیان در بحرین نیز جزو ملت و مردم بحرین محسوب می‌شوند خاطرنشان کرد: حاکم باید نسبت به رعیت خود رفتاری را انتخاب کند که بر اساس عقل و منطق باشد و سبب کاهش تنش‌ها در جامعه شود.

امام جمعه اهل سنت اسدیه با اشاره به اینکه این رفتار آل‌خلیفه روش قانع کننده‌ای نیست یاد آور شد: با این روش تنش‌ها بیشتر می‌شود و وحدت و انسجام از بین می‌رود.

مولوی عبدالهی اظهار داشت: امروز دنیای اسلام  بیشتر از هر چیزی به وحدت و انسجام نیاز دارد و باید دولتمردان اقدامی انجام دهند که باعث تحریک احساسات قومی و مذهبی نشود و جنگ‌های قومی و مذهبی به وجود نیاید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*