اخبار خراسان جنوبی

 یادداشت روز

خلخالی که حضرت علی گفت!

این روزها بسیاری این عبارت از حضرت علی (ع ) را ظاهرا در دفاع از فوت مهسا امینی و در باطن در حمله به نظام بکار میبرند و متاسفانه آن را به تحریف کشیدند لذا لازم دانستم تا جهت روشن شدن اذهان عمومی توضیحی گفته شود*
حضرت علی ( ع ) در خطبه ۲۷ نهج‌البلاغه فرمود* :
« به من خبر رسیده که مردى از لشکر شام به خانۀ زنى مسلمان و زنى غیر مسلمان که در پناه حکومت اسلام بوده وارد شده*،
وخلخال و دستبند و گردن بند و گوشواره‌هاى آنها را به غارت برده است .در حالى که هیچ وسیله‌اى براى دفاع، جز گریه و التماس کردن نداشته‌اند*

اگر براى این حادثۀ تلخ، مسلمانى از روى تأسّف بمیرد، ملامت نخواهد شد . »
گرچه انتظار میرود حوزه و روحانیت در تبیین این موارد ورود کند اما متاسفانه در اثر سکوت سیاسی خواص
، دشمنان نه تنها خلخال ، که منابع دینی ما را هم به یغما برده و علیه خودمان از آن استفاده میکنند .

این خطبه را باید کامل خواند تا متوجه شویم که فرمایش حضرت ، فریادی است
بر بی غیرتی اهل کوفه و به آنها میگوید هر وقت شما را به جهاد و مقابله با دشمن دعوت کردم به بهانه ای از آن سرباز زدید
تا جایی که سرباز دشمن وارد خانه مسلمین شده و خلخال از پای زن آنها بردند !!!!!

این فریاد حضرت علی( ع ) برای همه ما هم هست
. بصیرت یعنی اینکه ببینیم امروز عده ای در جنگی تمام عیار علیه حجاب و بی عفت کردن جامعه شیعه و مسلمین و بویژه ایران تمام قد با همه ابزار رسانه ای خود در حال یورش هستند، تا خانواده و جامعه ایرانی را به بی عفتی بکشانند .
اگر آن زمان خلخال از پای زن مسلمین و هر زنی در جامعه اسلامی را بردند. امروز به دنبال بردن حجاب و پوشش زن ایرانی با هر دین و مسلک هستند* .
حجابی که نشان عفت زنان ایران در طول تاریخ بوده است .

حضرت علی ( ع ) در ادامه همین خطبه همه را در هر زمان و مکانی ، خطاب قرار داده و میفرماید :

شگفتا! شگفتا! به خدا سوگند، این واقعیّت قلب انسان را مى‌میراند و دچار غم و اندوه مى‌کند که* *شامیان در باطل خود وحدت دارند، و شما در حق خود متفرّقید*.
زشت باد روى شما و از اندوه رهایى نیابید
که آماج تیر بلا شدید!*.
به شما حمله مى‌کنندشما حمله نمى‌کنید؟!
این گونه معصیت خدا مى‌شود و شما رضایت مى‌دهید .
اى مرد نمایان نامرد!
اى کودک صفتان بیخرد
که عقل‌هاى شما به عروسان پرده نشین شباهت دارد

چقدر دوست داشتم که شما را هرگز نمى‌دیدم و هرگز نمى‌شناختم!
شناسایى شما سوگند به خدا که جز پشیمانى حاصلى نداشت، و اندوهى غم بار سر انجام آن شد
خدا شما را بکشد که دل من از دست شما پر خون،
و سینه‌ام از خشم شما مالامال است!
کاسه‌هاى غم و اندوه را، جرعه جرعه به من نوشاندید،
و با نافرمانى و ذلّت پذیرى، رأى و تدبیر مرا تباه کردید.!

حال آیا امروز این دشمن شیعه و علی نیست که با ابزار روز وارد جامعه و خانواده ما شده تا حجاب زنان و سپس عفت جامعه را برباید ؟
خلخال را دشمن ربوده نه سپاه و والی علی !
امان از بی بصیرتی و تحریف .
شمشیرها را به دشمن باید کشید نه علی !
نیروی انتظامی ولو اشتباه دارد که دارد ، قانون نقص دارد که دارد . اما یک صدا شدن با دشمن علی و اینکه نبینی خلخال چیست و چه کسی دارد آن را به غارت می‌برد جهلی است مدرن که بر آن بیشتر باید گریست تا فوت خانم مهسا امینی !*

پرچم کشور را آتش می‌زنند.
نهضت قرآن سوزی براه می اندازند.
رجز خوانی تجزیه ایران سر می‌دهند.
و برخی فلسفه بافی خلخال ربوده شده در چند قرن پیش را مشغولند.

در شب فتنه شب فتنه شب خنجرها/
باز هم چاره علی بود نه آن دیگرها /
دیگرانی که به هنگامه تمرّد کردند/
جان پیغمبر خود را سپر خود کردند /
بگذارید بگویم چه غمی حاصل شد/
آیه ی ترس برای چه کسی نازل شد /
بگذارید بگویم خطر عشق مکن/
جگر شیر نداری سفر عشق مکن/

سید محمود احمدزاده

 

خطر فروپاشی و تجزیه ایران

 

▪️ترکیه، اسرائیل و آذربایجان با اتحاد و همکاری هم درحال تغییر مرزهای شمال غرب کشور ایران هستند یعنی نوار مرزی زنگه زور.
اگر نوار مرزی زنگه زور از کنترل ایران و ارمنستان خارج شود ارتباط ایران با اروپا برای همیشه قطع خواهد شد.

▪️چنانچه مثلث شوم ترکیه و اسرائیل و آذربایجان بتواند منطقه زنگه زور را تصرف کنند ناتو رسما
وارد دریای خزر میشود و پروژه از قبل طراحی شده درگیری ایران با ناتو و تجزیه کشور استارت خواهد خورد.

▪️داستان مهسا امینی هم در راستای همین پروژه شوم طراحی گردیده است، مهسا امینی را خود محور شرارت علم کرد، خودشان کشتند و خودشان هم خونخواه او شدند.
لُب کلام را عرض کنم: نقشه ترور مهسا امینی بخاطر این بود که تمام نیروی های سپاه و ارتش را درگیر اغتشاشات داخلی بکنند و پروژه صهیونیستی جدایی منطقه زنگه زور را آغاز نمایند.

▪️متاسفانه تا الان نقشه طبق میل دشمن پیش رفته است. سپاه و ارتش بخاطر مقابله با اراذل و اوباش و گروهک های تروریستی بیشتر پتانسیل و امکانات خود را وارد شهرها کرده اند اگر جنگ خارجی علیه ایران تحمیل شود شک نکنید تجزیه ایران حتمی است چرا که نیروهای نظامی یک کشور نمیتوانند همزمان در چند جبهه درگیر شوند، اصلا نیرویی برای مرز باقی نمیماند تا بخواهند از کیان مملکت دفاع کنند.
تجزیه طلبان کُرد از غرب، پان تُرکها در تبریز، گروهک الاحوازیه در اهواز، تکفیری های تحت حمایت عربستان سعودی در سیستان، کوروش پرستان در مرکز و…‌ همگی علم استقلال و جدایی از ایران را بلند کرده اند. آیا صدای زوزه گرگ ها و کفتارها را نمی شنوید؟!

▪️متاسفانه در کنار مثلث شوم ترکیه و اسرائیل و آذربایجان یک ضلع خطرناک دیگری بنام جدایی طالبان کُرد وجود دارد که مزدوران خود را وارد شهرهای ایران کرده است.
امروز بیشتر قتل عامهای خیابانی توسط همین گروهک پلید تروریستی انجام میشود (گروهک پژاک و کومله) لذا در این برهه فوق حساس کشور به بصیرت و درایت من و شما نیاز مبرم دارد‌. جنایات و نقشه های شوم این خَنّاسان را رسانه ای کنیم. پان کُردها هیچگاه عاشق چشم و ابروی ما ایرانی ها نبوده اند. پرچم مخصوص خود را دارند، اقلیم خاص خود را دارند شاید به زبان نیاورند اما ایرانی جماعت را انسان حساب نمیکنند. (حساب کُردهای شریف وطن پرست از این وحشیـها جداست)

▪️متاسفانه فضای مجازی توسط دشمن مدیریت میشود، اخبار سراسر دروغ به شدت به بدنه جامعه تزریق شده مردم چون قدرت تجزیه و تحلیل ندارند اخبار ضدانقلاب و ایران ستیزان را به راحتی باور میکنند در واقع اکنون خود مردم ایران که علی‌القاعده می بایستی مدافع وطن باشند دقیقا دارند نقش پیاده نظام دشمن را بازی میکنند چرا که در بازی رسانه‌ای دشمنان شستشوی مغزی شده اند. سناریوی مهسا امینی بسیار هوشمندانه مردم ما را شستشوی مغزی داد. ما در جنگ نرم رسانه ای شکست خورده ایم چیزی که اکنون وظیفه من و شماست حفظ کشور از خطر تجزیه است باید روشنگری کرد، باید فریب خوردگان وطنی را آگاه کرد. براستی چه شده است که آمریکا و اروپایی که پلیسش به راحتی ۱۵ گلوله به شکم زن باردار شلیک میکند، اکنون مدافع زن ایرانی شده است؟!
دفاع از حقوق زن اسم رمز عملیات اردوگاه دشمن است. کدام زن؟ کدام حقوق؟ مگر در غرب وحشی حقوق بشری وجود دارد؟!

▪️دوست عزیز! مهسا امینی بهانه است، فروپاشی و تجزیه ایران نشانه است.
ابعاد این طرح پیچیده صهیونیستی را برای دوستان و آشنایان تبیین کنیم، بخدا سوگند؛ سکوت در قبال این هجمه ترکیبی علیه ایران گناه نابخشودنی است، اگر خدای ناکرده مملکت توسط ایادی استکبار تکه‌تکه شود آیندگان ما را نخواهند بخشید. کما اینکه نسل امروز ما شاهان بی کفایت قاجار و پهلوی را بخاطر جدایی ۱۲ منطقه از ایران (ازجمله بحرین) نخواهند بخشید.

▪️یادمان باشد عبادت همیشه نماز و روزه و زیارت نیست،
روشنگری هم عبادت است، یک فریب خورده ای که اموال عمومی را به آتش میکشد را توجیه کردن عبادت است، بیدار کردن اونی که بخاطر تحریک شبکه ایران اینترنشنال و BBC و صدای آمریکا و من‌وتو قرآن و مساجد را به آتش میکشد عبادت است.

سلام و درود خدا بر اهل بصیرت

✍️ محمدباقر پزنده

 

راهپیمایی مردم خراسان‌جنوبی در محکومیت اغتشاشگران

مردم خراسان‌جنوبی در محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم،مساجد و پرچم مقدس جمهوری اسلامی همزمان با سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص)و شهادت امام حسن مجتبی(ع) راهپیمایی برگزار شد.

راهپیمایی مردم خراسان‌جنوبی در محکومیت اغتشاشگران

به گزارش فارس مردم خراسان‌جنوبی در اعتراض و محکومیت حرکات هنجارشکنانه اغتشاشگران و هتک حرمت به قرآن و مقدسات اسلامی، امروز در در سراسر استان راهپیمایی کردند.

در همین رابطه همزمان با ۲۸ صفر، مراسم عزاداری، تشییع پیکر شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس شهید «حسین یوسفی هریوند» و سوگواری سالروز رحلت پیامبر مکرم اسلام(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) در بیرجند مرکز استان خراسان‌جنوبی برگزار شد.

این شهید والامقام در سال ۶۲ و در عملیات خیبر به شهادت رسید و بعد از ۳۹ سال پیکر پاک او شناسایی شد.

در مراسم تشییع پیکر پاک این شهید بزرگوار استاندار خراسان جنوبی، مسئولان نظامی و انتظامی، خانواده شهدا و عموم مردم بیرجند حضور داشتند و آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بر پیکر پاک این شهید نماز اقامه کردند؛ مراسم تشییع تا قطعه یک گلزار شهدای بیرجند ادامه داشت و در پایان مراسم پیکر شهید «حسین یوسفی هریوند» در قطعه یک مزار شهدای بیرجند به خاک سپرده شد.

گفتنی است در این مراسم مردم شهیدپرور و انقلابی خراسان جنوبی با سر دادن شعارهایی در حمایت از نیروی انتظامی و مخالف با اغتشاشات و بی نظمی‌های اخیر حمایت خود را از نظام اسلامی نشان دادند.

حجت‌الاسلام امین‌رضا کمالی مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در تجمع بزرگ امت رسول الله(ص) و آیین تشییع شهید حسین یوسفی هریوند از شهدای دفاع مقدس در بیرجند اظهار کرد: با دلاوری‌های رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس، دشمن در نبرد نظامی شکست خورد اما میدان را عوض کرد و جنگ نرم را علیه ما به راه انداخت.

وی در خطاب کوبنده به معاندان، ضدانقلاب، تجزیه‌طلب‌ها و جریانات فمینیستی تاکید کرد: به چالش کشیدن نظام و فتنه‌های شما با هدف براندازی نظام اسلامی است ما مردم با پشتیبانی از مقام ولایت تا آخرین قطر خون خود از ولایت و ارزش‌ها دفاع می‌کنیم.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به خویشتنداری مردم در مقابل دشمن ضد انقلاب و فتنه‌گران، گفت: اگر اشارتی از سوی نائب امام زمان(عج) باشد پایگاه‌ها و معشوق شما اسرائیل در منطقه را با خاک یکسان خواهیم کرد.

کمالی با بیان اینکه از الزمات مکتب شهدا و حاج قاسم این است که مکتب دشمن را بشناسیم تا شکست نخوریم، افزود: امروز دشمن تمام قد درصد است با ما بجنگد نه به‌خاطر مسائل هسته‌ای بلکه بر سر دین، اسلام و قرآن، ارزش‌ها و امام زمان(عج) است.

عزاداران سربیشه‌ای هتک حرمت مقدسات را محکوم کردند

جمع کثیری از مردم مومن و انقلابی سربیشه روز یکشنبه همزمان با سالروز رحلت حضرت محمد(ص) و شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی(ع) با برپایی اجتماع بزرگ اُمت رسول‌الله، هتک حرمت‌های انجام گرفته در اغتشاش‌های اخیر علیه قرآن کریم و مقدسات اسلامی را محکوم کردند.

مردم عزادار حاضر در این آیین در حالی که بر سر و سینه می‌زدند، با شعارهای الله اکبر، لبیک یا حسین، لبیک یا خامنه‌ای و هیهات من‌الذله با آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام راحل و رهبر معظم انقلاب تجدید پیمانی دوباره بستند.

«مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر منافق، مرگ بر آل سعود ملعون و مرگ بر سلبریتی خائن» نیز از دیگر شعارهای حاضران در این مراسم عزاداری بود.

اجتماع شیعه و سنی شهرستان درمیان در بیزاری از هنجارشکنان

مردم انقلابی شیعه و سنی اسدیه مرکز شهرستان درمیان امروز یکشنبه با تجمع در میدان امام رضا(ع)، اقدامات اخیر برخی افراد اغتشاشگر و هنجارشکن به نمادهای دینی و مذهبی را محکوم کردند.

مردم شهرستان درمیان صبح امروز با حضور پرشور در دسته‌های عزاداری رحلت رسول اکرم(ص)، اغتشاشات اخیر عده‌ای هنجار شکن را محکوم و با سردادن شعارهایی حمایت خود را از نیروی انتظامی اعلام کردند.

در پایان این مراسم، قطعنامه‌ای قرائت و در آن ضمن محکوم کردن حرکت اخیر هنجارشکنان، از نیروهای نظامی و انتظامی و بویژه فراجا قدردانی و برخورد جدی مسؤولان با عوامل این اغتشاشات را خواستار شدند.

مردم شهر طبس ضمن سوگواری رحلت پیامبر (ص) اغتشاشات اخیر را محکوم کرد

مردم شهر طبس همزمان ۲۸ صفر ضمن سوگواری رحلت پیامبر(ص) اغتشاشات اخیر را محکوم کردند.

بر اساس این گزارش مردم شهر طبس در تجمعی که به منظور عزاداری رحلت رسول اکرم(ص) در حرم حضرت حسین بن موسی الکاظم برگزار کردند شعارهایی را برای انزجار خود نسبت به اقدامات اخیر آشوبگران سر دادند.

گفتنی است که عزاداران در این راهپیمایی، ضمن سردادن شعارهایی با مضامین دفاع از ولایت و آرمان‌های مقاومت همچنین برائت از هتک حرمت به ساحت قرآن کریم، مساجد و پرچم مقدس جمهوری اسلامی، خواستار برخورد قاطع نیروی انتظامی و قوه قضائیه با حرمت‌شکنان شدند.

راهپیمایی باشکوه فردوسی‌ها در محکومیت اهانت به مقدسات

همچنین اقشار مختلف مردم ولایتمدار فردوس امروز یکشنبه مصادف ۲۸ صفر سالروز رحلت رسول گرامی اسلام(ص) با برگزاری راهپیمایی و راه اندازی دسته جات عزاداری اهانت هنجارشکنان به مقدسات از جمله قران، مساجد و پرچم عزای سید الشهدا(ع) را محکوم کرده و خواستار برخورد قاطع با اغتشاشگران شدند.

حاضرین در این مراسم در در حمایت از حجاب و عفاف شعار «یا فاطمه شعار ماست، حجاب افتخار ماست»، «ای خواهر مسلمان، زینت تو حجاب است» همچنین در حمایت از تلاش‌های نیروی انتظامی و نیروهای مردمی بسیچ بابت برقراری نظم و امنیت و مقابله با هنجارشکنان شعار «نیروی انتظامی، تشکر تشکر»، «بسیجی دلاور، تشکر تشکر» سردادند.

مردم قاین خشم و انزجار خود از آشوبگران را اعلام کردند

هیات‌های عزاداری شهرستان قائنات امروز یکشنبه در سالروز رحلت خاتم پیامبران و در راهپیمایی پرشور علیه اغتشاشگران و آشوبگرانی که در روزهای اخیر نسبت به آتش‌افروزی‌، تخریب اموال عمومی و توهین و هتاکی به مقدسات اقدام کرده بودند، خروشیدند تا پاسخ دندان‌شکنی برای بدخواهان ایران اسلامی باشد.

فاطمه محمودی یکی از جوانان حاضر در راهپیمایی قاین در حالی‌ که با اراده‌ای مصمم فریاد مرگ بر استکبار سرمی‌داد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ابراز کرد: اغتشاش اخیر و آسیب به اموال عمومی دسیسه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و ملت ایران از هیچ‌گونه اغتشاش و برهم‌زدن نظم و امنیت عمومی برنمی‌تابد و تا آخرین نفس پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده است.

محکومیت «اغتشاش، آشوب و نفاق» در اجتماع بزرگ عزاداران شهر زیرکوه

همچنین اجتماع بزرگ عزاداران شهرستان زیرکوه با حضور مسؤولان و خیل عظیم سوگواران پیامبر اعظم(ص) در میدان اصلی شهر حاجی آباد مرکز شهرستان زیرکوه برگزار شد.

حاضران در این اجتماع عظیم دست نوشته‌هایی با مضمون قدردانی از تلاش‌های پلیس همچنین محکومیت اقدامات آشوبگرانه و تصاویری از رهبر فرزانه انقلاب و سردار شهید قاسم سلیمانی در دست داشتند.

عزاداران رحلت پیامبر اعظم(ص) با سردادن شعارهایی علیه رژیم اشغالگر قدس، آمریکای جنایتکار، سران استکبار و منافقان، هرگونه اقدام در راستای ایجاد اختلاف و نفاق را محکوم کردند.

فریاد رسای شهروندان سرایانی در بیزاری از اغتشاش و آشوب

همچنین شهروندان سرایان روز یکشنبه به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مرکز شهر حضور به هم رساندند، شهروندان با شعارهای «ملت ما بیدار است از فتنه‌گر بیزار است»، «مرگ بر منافق»، «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس»، «مزدور آمریکایی به جنگ دین آمده» و حیدر حیدر از محل میدان قدس شهر سرایان به طرف مسیر خیابان امام تا محل مصلی نماز جمعه سرایان راهپیمایی و تظاهرات کردند.

راهپیمایی مردمی شهروندان سرایان در محکومیت اقدامات اخیر عناصر آشوب‌طلب و ناامن کنندگان فضای جامعه برگزار شد

 

تجمع بزرگ امت رسول الله در محکومیت اقدامات اغتشاشگران در بیرجند

همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و تشییع پیکر مطهر شهید یوسفی هریوند در بیرجند تجمع بزرگ امت رسول الله برپا شد.

مراسم عزاداری و سینه زنی امت رسول الله به مناسبت  ۲۸ صفر با حضور مردم ولایت مدار، انقلابی و شهید پرور خراسان جنوبی همزمان  با تشییع پیکر مطهر شهید حسین یوسفی هریوند در بیرجند از میدان شهدا به سمت گلزار شهدای این شهرستان  برگزار شد.

در مراسم امروز مردم عزادار شهرستان بیرجند  با سردادن شعار‌هایی از جمله حسین حسین شعار ما است شهادت افتخار ما است، مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل و این همه قربانیان به خاطر مکتب است،  اقدامات اغتشاشگران در روزهای اخیر را محکوم کردند.

عزاداران در این گردهمایی خواستار برخورد قاطع نیروی انتظامی و قوه قضائیه با آشوبگران شدند.

 

 

 

 

کشف آرد قاچاق در”سرایان”/۴

فرمانده انتظامی شهرستان”سرایان” از توقیف یک دستگاه خودرو کامیونت ایسوزو حامل بار آرد قاچاق به ارزش ۲۷۰ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”علی وطن دوست” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان سرایان اخباری مبنی بر قاچاق آرد توسط یک دستگاه کامیونت ایسوزو دریافت کردند، که پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از کامیونت تعداد ۱۱۰ کیسه آرد قاچاق به وزن تقریبی۴ تن و ۴۰۰ کیلوگرم به ارزش ۲۷۰ میلیون ریال کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سرایان تصریح کرد: مأموران در این راستا یک کامیونت ایسوزو توقیف و یک متهم دستگیر که با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شد.

کشف ۱۵ کیلوگرم حشیش “فردوس”/۴

فرمانده انتظامی شهرستان”فردوس” از کشف ۱۵ کیلو و ۶۵۰ گرم حشیش در این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”علیرضا فولادی” اظهار داشت: ماموران انتظامی فردوس در راستای مبارزه با قاچاق مواد مخدر، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی این شهرستان به یک سواری پژو ۴۰۵ که با سرعت بالایی در حال حرکت بود مشکوک شدند و خودروها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فردوس بیان داشت: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودروهای متوقف شده، ۱۵ کیلو و ۶۵۰ گرم حشیش کشف کردند.

سرهنگ فولادی تصریح کرد: مأموران در این خصوص یک خودرو توقیف و یک قاچاقچی مواد مخدر را دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

 

 

 

 

۳ هزار زائر خراسان جنوبی پای پیاده عازم مشهد شدند۴-۷

 ۳ هزار زائر خراسان جنوبی پای پیاده عازم مشهد شدند

دبیر کانون‌های خدمت رضوی خراسان جنوبی گفت: سه هزار زائر از این استان در آستانه سالروز شهادت امام رضا (ع) پای پیاده عازم مشهد مقدس شدند.

محمدعلی ابراهیمی افزود: از چند روز گذشته زائران حرم رضوی حرکت خود به سمت مشهد را آغاز کردند و سفر برخی از آنان ۱۴ روز طول می‌کشد.

وی گفت: زائران امام رضا(ع) از خراسان جنوبی در قالب ۲۲ کاروان به مشهد مقدس در حال حرکت هستند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی خراسان جنوبی اظهار داشت: علاوه بر موکب‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برای زائران رضوی، آستان قدس رضوی نیز در مسیرهای فردوس به مشهد، خضری به گناباد، فردوس به بجستان و تربت حیدریه و زیرکوه به سمت خواف موکب‌هایی را برای خدمت‌رسانی به زائران خارجی و ایرانی مستقر کرده است.

وی افزود: یک موکب در کیلومتر ۱۵ بیرجند پمپ بنزین هامون، یک موکب در پلیس راه طبس، ۲ موکب در نمازخانه مجتمع بین راهی امام رضا و باغستان فردوس و همین‌طور موکب های مسجد حضرت ابوالفضل نهبندان و موکب امام رضا(ع) خضری دشت بیاض به صورت مشترک با اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

هر سال همزمان با دهه پایانی ماه صفر زائران پیاده از خراسان جنوبی به سوی مشهد حرکت می‌کنند.

 

 

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:
نقشه گردشگری زرشک تهیه می شود/۵

جعفری از تهیه نقشه گردشگری زرشک در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: تمامی ظرفیت استان برای برگزاری جشنواره ملی زرشک همزمان با ۲۷ مهرماه در خراسان جنوبی فراهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مهدی جعفری در نشست هم‌اندیشی کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی جشنواره زرشک با مدیران مسئول رسانه های استان اظهار کرد: زرشک یک محصول کشاورزی صِرف نیست بلکه درحوزه‌های گردشگری، فرهنگ و هنر و … باید به عنوان یک ظرفیت استان مطرح شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی زرشک در ۲۷ مهرماه گفت: این جشنواره با هدف کمک به معیشت خانوارهای کشاورز استان، ایجاد دغدغه در بین مسئولان ملی جهت حمایت از زرشک‌کاران استان، تاکید بر نقش هویتی زرشک در معرفی استان و کمک به افزایش قیمت فروش با افزایش تقاضا و معرفی این محصول به تمام دنیا برگزار می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه محصول زرشک باید به صورت «تره بار» وارد بازار فروش شود، ادامه داد: ایجاد بازار مناسب برای فروش این محصول با استفاده از ظرفیت ادارات و نقش آفرینی بخش خصوصی و هموار کردن زیرساخت های مختلف برای معرفی این محصول از مهمترین راهبردهای جشنواره ملی زرشک است.

 

جعفری از تهیه نقشه گردشگری زرشک در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: جشن برداشت زرشک از ۲۱ لغایت ۲۶ در شهرستان‌‌های «زیرکوه، قاینات، سربیشه،‌ درمیان و بیرجند» برگزار برگزار خواهد شد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به افتتاح شهرک تخصصی زرشک و زعفران در قائنات همزمان با برگزاری این جشنواره اشاره کرد و افزود: در بحث تبلیغات، محصول دانش بنیان زرشک تولید شده و همراه با سایر تولیدات فرآوری شده زرشک در غرفه ویژه خراسان جنوبی در جام جهانی به فروش خواهد رسید.

 

محمود مقامی مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی جشنواره ملی زرشک هم در این جلسه با اشاره به اینکه هماهنگی‌های لازم برای برگزاری این جشنواره در بخش‌های «فضای مجازی، تولید محتوای مکتوب، چند رسانه‌ای و تبلیغات» انجام شده است،‌ افزود: خانه مطبوعات استان بحث تولید محتوای مکتوب را، در این جشنواره برعهده دارد.

 

وی خواستار برگزاری تور عکاسان رسانه‌های مختلف استان به منظور ثبت برداشت این محصول شد که مورد موافقت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفت.

 

 

ثبت ۹ وقف جدید در طبس/۴

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس از ثبت ۹ وقف جدید در این شهرستان از ابتدای امسال خبر داد.

 

امینی نسب در نشست خبری که به مناسبت دهه وقف برگزار شد، گفت: مدیریت موقوفات متصرفی با اداره اوقاف و امور خیریه و موقوفات غیر متصرفی با واقفین یا متولی است که در وقف نامه تعیین شده است.

او افزود: در شهرستان طبس ۳۱۸ مسجد، ۲ حسینیه و ۸ بقعه و مجتمع فرهنگی زیر نظر اوقاف وجود دارد.

امینی نسب با بیان اینکه کوچکترین واحد هر موقوفه به رقبه معروف است، بیان کرد: چهار هزار و ۳۵۱ رقبه در شهرستان وجود دارد که از این میزان ۲ هزار و ۳۶۳ متصرفی و هزار و ۲۷۱ رقبه غیر متصرفی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس گفت: از پارسال تاکنون ۹ وقف جدید در این شهرستان ثبت شده و ۴ وقف دیگر نیز آماده ثبت است.

او به قدیمی‌ترین وقف طبس که مربوط به سال ۱۱۱۱ هجری شمسی و ۲۹۰ سال پیش است، اشاره کرد و در این رابطه گفت: در این وقف ۷۰ فنجان آب نهرین به نیّات ماه‌های شعبان و رمضان، عید غدیر و مبعث وقف شده و در نیّت به توزیع نان و خرما بین فقرا نیز اشاره شده است.

امینی نسب در خصوص بزرگترین وقف در طبس گفت: این وقف مربوط به امیرحسنخان شیبانی است که در سال ۱۲۱۸ هجری قمری وقف شده و دارای هزار و ۲۷۷ رقبه است که در شهرستان‌های طبس، سرایان، بشرویه، فردوس، بیرجند، گناباد و شمیرانات تهران املاکی با ۵۱ نیّت وقف شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس در تشریح وقف امیرحسنخان شیبانی بیان کرد: از جمله نیّات عام این وقف می توان به تعزیه داری سیدالشهدا، تحصیل طلّاب علوم دینی، هزینه‌های دارو و درمان، حقوق خادم و موذن مسجد جامع، اطعام و مصارف سقاخانه اشاره کرد.

او گفت: جدیدترین وقف مربوط به خانم شهربانو حسن زاده است که منزل مسکونی با ۲۵۴ متر مربع را با تمامی امتیازات آن وقف کرده است.

امینی نسب افزود: بیشترین نیّاتی که هم اکنون در شهرستان اجرا می‌کنیم در خصوص کمک به فقرا، دارو و درمان، اهدای تجهیزات پزشکی به بیمارستان، مساعدت به طلّاب علوم دینی، توزیع نان در شب های جمعه، کمک به مساجد، اطعام عزاداران امام حسین (ع) و احداث سقاخانه است که هم اکنون یک سقاخانه با همکاری شهرداری در پارک کودک در حال تکمیل است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس  اظهار کرد: در حوزه تثبیت موقوفات ۳۲۲ سند مالکیت صادر شده که رتبه اول استان در این زمینه متعلق به شهرستان طبس است.

 

 

 

زمین لرزه ۴.۳ ریشتری در خراسان جنوبی بدون خسارت/۴

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: زلزله ۴.۳ ریشتری  خسارتی نداشته است.

 

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۳ در مقیاس ریشتر، صبح روز یکشنبه بخش‌هایی از استان کرمان و خراسان جنوبی را لرزاند.

آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه کانون زمین لرزه  ۴.۳ ریشتری کرمان و خراسان جنوبی در ۳۶ کیلومتری راور در استان کرمان بوده است، گفت: تا این لحظه خسارتی در استان گزارش نشده است.

۱۸۵ هزار دانش‌آموز خراسان جنوبی سال تحصیلی را آغاز کردند

۱۸۵ هزار دانش‌آموز خراسان جنوبی سال تحصیلی را آغاز کردند

 همزمان با نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید و زنگ ایثار و مقاومت در مدارس استان خراسان جنوبی ۱۸۵ هزار دانش‌آموز راهی کلاس‌های درس شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیین محوری آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ در خراسان جنوبی روز شنبه – دوم مهر – با حضور رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، استاندار خراسان جنوبی، جمعی از مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی در دبیرستان نمونه مصلی‌نژاد بیرجند برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: تمامی کلاس‌های درس استان برای ۱۸۵ هزار دانش‌آموز به‌صورت حضوری آماده‌سازی شده است.

سید علیرضا موسوی‌نژاد افزود: دانش‌آموزان در ۹ هزار کلاس درس و ۲ هزار و ۶۶۴ مدرسه خراسان جنوبی ساماندهی شدند که از این تعداد ۹۵ هزار پسر و بقیه دختر هستند.

وی با بیان اینکه افزایش دانش‌آموزان نسبت به سال قبل حدود ۲ درصد بوده است تصریح کرد: ۱۴ هزار و ۱۳۶ نفر کادر اداری و آموزشی روند ارتقای تحصیلی دانش‌آموزان را برعهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: امنیت و آرامش در فضای جمهوری اسلامی ایران مدیون شهدایی است که در ‌هشت سال دفاع مقدس از همه هستی برای این خاک و ‌بوم گذشتند.

وی گفت: تقارن آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس بیانگر آن همه رشادتی است که برای تامین این امنیت در مسیر آموزش و پرورش اتفاق افتاده است که باید قدردان رشادت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس باشیم.

همزمان با برگزاری آیین بازگشایی مدارس در دبیرستان دخترانه مصلی‌نژاد بیرجند، زنگ آغاز سال تحصیلی در مدارس ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی نواخته شد.

جشن شکوفه‌ها نیز روز پنجشنبه ۳۱ شهریور برگزار شد و ۲۰ هزار دانش‌آموز کلاس اولی در این استان به مدرسه رفتند.

سرمقاله

خراسان جنوبی در پایین ترین رتبه توسعه

 

واقعیت های امروز جهانی اصولی چون علم ، تخصص، سرمایه ، نیروی انسانی ماهرونیمه ماهر و نقشه راه را عبور از عقب ماندگی اقتصادی و فرهنگی وسیاسی می داند و لذا تمامی تلاش خویش را برهمین اصول نهاده تا برتعداد کشورهای توسعه یافته بیفزاید و کشورهای عقب مانده ویا درحال توسعه را بر عبور از بحران های ناشی از عوارض آن تجهیز نماید.
استانی چون خراسان جنوبی که قبل از تبدیل شدن به استان عقب ماندگی های خاص خودش را داشت باهدف توسعه یافتگی تبدیل به استان گردید ، اما نشد آنچه که باید بشود چراکه قوانین و برنامه ریزی وتخصص گرایی و سرمایه گذاری وجذب سرمایه درآن رعایت نشد ، لذا به لحاظ تعریف علمی توسعه ، استان خراسان جنوبی درپایین ترین رتبه کشوری جای گرفته است.
برای رسیدن به توسعه ، زیرساخت های متقن ومحکم وقابل دفاعی لازم است که بنابه هردلیلی استان ما ازآن تهی است.
هرمسئول ومدیری که می آیدو می رود درغرقابی ازکلی گویی و پروپاگاندا ، خویش را محصور میکند ، لذا در فرایند تغییردولتها و آمدوشد مدیران خُرد وکلان استان تاکنون بجز تغییرات ظاهری شاهد تغییرات ماهوی وبنیادین نبوده ایم.
یاباید قواعد بازی در توسعه یابی وتوسعه پذیری را بدانیم وبر آن مبنا حرکت کرده و چارچوبه های استان را به سامان کشیم ویا قبول کنیم که باشعاردادن وبازی با کلمات و بولتن سازی نمی توان به توسعه ای پایدار دست یابیم…
فوندانسیونی که بتوان بر آن مبنا توسعه را آغاز وبه پیش برد شاخصه هایی دارد که تا مهیا نباشد امکان رسیدن به اهداف توسعه یافتگی بیشتر به خواب وخیالی بیش نمی ماند…!!
آیا نقشه راهی برای جدایی از عقب ماندگی استان دردست داریم ؟ آیا آماردقیقی از صنعت وکشاورزی و معادن استان که بتوان بر مبنای آن قسمتهایی از نقشه راه را پوشاند دردست داریم ؟ چند لیست ازنخبگان استان که در رشته های گوناگون در استان وسایرنقاط کشور حضوردارند تهیه کرده ایم ؟ آیا باتوجه به خشکسالی های متوالی دراستان طرح های آبخیزداری وآبخوان داری وسرمایه گذاریهای کلان درآن را برای ارائه دردست داریم ؟ آیا برای فرهنگ وهنر استان و هنرمندان آن طرح و تفکری که زنده کننده آن باشد را دراختیار داریم ؟ آیا از فرارسرمایه ای استان از این دیار آماری داریم ؟ آیا برای سرمایه داران استان و نقش آنان در توسعه آن زمینه همکاری وپایین آوردن ریسک سرمایه گذاری طرحی دردست داریم ؟ آیا برای جذب سرمایه خارجی که یکی ازپایلوت های مهم توسعه یافتگی است کاری کرده ایم ؟ آیا برای نیمی ازجمعیت استان که زنان آن هستند زمینه های ورود دربخشهای صنعت وفرهنگ و کشاورزی ومعدن رافراهم کرده ایم ؟ آیا افکارعمومی را برای جهش استان به سمت توسعه آماده کرده ایم ؟ آیا اتاقهای فکری که درآن نخبگان وبه دوراز سیاست بازی وسیاست زدگی به شکل منسجم و خستگی ناپذیر وداشتن امکانات لازم جهت تهیه برنامه راه تلاش کنندرا فراهم آورده ایم ؟
یک به یک به یکان یکان نداشته های استان وارد خواهیم شد تا زمینه دارندگی را درآن آماده کنیم ، کار و وظیفه ما روشنگری افکارعمومی و بالا بردن سطح آگاهی وتضارب افکاراست…!!!

وزش باد در خراسان جنوبی سرعت می‌گیرد/۲

وزش باد در خراسان جنوبی سرعت می‌گیرد

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به الگوی نقشه‌های هواشناسی از امروز تا صبح سه‌شنبه هفته جاری افزایش سرعت وزش باد و گرد و خاک در استان قابل پیش‌بینی است.

فاطمه زارعی افزود: در برخی ساعات عصر امروز و فردا سرعت وزش باد در استان تشدید می‌شود.

وی ادامه داد: وزش باد در مرز شرقی استان از شدت بیشتری برخوردار است و وقوع توفان و گرد و خاک در شهرستان‌های سربیشه و نهبندان محتمل است.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: به لحاظ دمایی از روز دوشنبه تا سه‌شنبه متاثر از سامانه پرفشار در سطح زمین، کاهش نسبی دما رخ خواهد داد.

 

 

خروش مردم خراسان جنوبی علیه هنجارشکنی‌ و توهین به مقدسات/۴

خروش مردم خراسان جنوبی علیه هنجارشکنی‌ و توهین به مقدسات

قشرهای مختلف مردم خراسان جنوبی در محکومیت حرکات هنجارشکنانه اخیر و توهین به مقدسات اسلامی بعد از نماز جمعه راهپیمایی کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا تظاهرات مردمی در اعتراض به هنجارشکنی و آشوبگری همزمان با سراسر کشور امروز در شهرهای مختلف خراسان جنوبی برگزار شد و مردم در این راهپیمایی ضمن محکومیت توهین به مقدسات و حرکات هنجارشکنان، انزجار خود را نسبت به اقدامات خرابکارانه و خلاف نظم و امنیت عمومی اعلام کردند.

این راهپیمایی در شهر بیرجند با حضور استاندار خراسان جنوبی، امام جمعه موقت بیرجند، جمعی از مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی و قشرهای مختلف مردم از مصلای المهدی (عج) به سمت میدان نماز برگزار شد.

راهپیمایان با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر فتنه‌گر ، مرگ بر آشوب‌گر، فتنه‌گر بی حیا مرگت باد، نیروی انتظامی تشکر تشکر بار دیگر با حضور انقلابی خود بصیرت مثال‌زدنی و وحدت ایرانیان را به رخ بدخواهان انقلاب و نظام کشیدند.

نمازگزاران و مردم با در دست داشتن پوسترهایی با نوشته “ما تا آخر ایستاده‌ایم مطیع امر رهبریم”، “پلیس قانون‌مدار تشکر تشکر” و “پلیس ستون اصلی امنیت کشور است” انزجار خود را از حرکات هنجارشکنانه اخیر و اهانت برخی عوامل به ساحت مقدس قرآن کریم، پیامبر اعظم (ص)، مساجد، پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، هتک حرمت حجاب بانوان، تخریب اموال عمومی و سلب امنیت مردم اعلام داشتند.

اقشار مختلف جامعه، احزاب و گروه‌های سیاسی، خانواده شهدا و ایثارگران، روحانیون و دانشگاهیان در این اجتماع مردمی حضور داشتند و در شهرستان درمیان، نمازگزاران جمعه تشیع و اهل سنت در کنار هم اقدامات اخیر اغتشاشگران را محکوم کردند.

همچنین در شهرستان طبس مردم ضمن حضور در راهپیمایی، با اهدای شاخه گل از نیروهای انتظامی قدردانی کردند.

قطعنامه پایانی تظاهرات محکومیت فتنه‌گران و هتاکان به مقدسات دینی نیز قرائت و از همگان به‌ویژه جوانان و نوجوانان آگاه و فهیم ایران اسلامی خواسته شد در این فتنه، همچون گذشته با شناخت حق و ملاک‌های آن و دریافت روایت‌های صحیح و معتبر از رسانه‌های رسمی کشور، با بصیرت و حفظ هوشیاری خود، دشمنان را در نیل به اهداف پلید خود ناکام بگذارند.

 

 

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد:
لزوم مصونیت «وقف» از آسیب هاآیت الله عبادی با بیان اینکه وقف باید از آسیب ها مصونیت پیدا کند، گفت: «وقف» یک فرهنگ باارزش بر اساس تربیت اسلامی است که از گذشتگان به ارث رسیده و تنها یک مسئله اقتصادی نیست، نباید اجازه دهیم زائل شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سیدعلیرضا عبادی صبح امروز شنبه (۲ مهر) در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار داشت: رسوایی خودفروختگانی به خاطر خوشایند استعمارگرها به مال و جان و حیثیت مردم در یک موقعیت خاص سیاسی، بسیار مایه ننگ است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: ۴۴ سال است که با این نوع قضایا درگیر هستیم و متاسفانه فتنه گران همان بقایای استعمارگرانی هستند که در ایران حاکم بودند و حق تحوش می گرفتند و سیلی از جانب خدا می خورند.

 

وی به مسئله وقف اشاره کرد و گفت: وقف زوایای گوناگونی دارد و خودش یک نوع فرهنگ محسوب می شود و از گذشتگان به ما منتقل شده است و گذشتگان با حداکثر قناعت تلاش می کردند تا چیزی را برای وقف بر اساس تربیت اسلامی ذخیره کنند.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه اساس فلسفه زندگی استعمارگران غربی، لذت شخصی است، افزود: برای این هدف کثیف حیوانی دست به قتل و غارت و ویرانی می زنند و این فرهنگ نمی تواند دنیا را اداره کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: اندیشه سلب امنیت به خاطر فرهنگ بیگانه امروز مشکل اصلی ما است و در فرهنگ انبیا و اندیشه اسلامی این موضوع وجود ندارد و اگر حاکم شود هیچ کمبودی نخواهیم داشت.

 

وی با بیان اینکه توسعه مکتب فرهنگی اسلام زمینه ساز تمدن اسلامی است، ادامه داد: مهم ترین کمبود امروز ما کمبود فرهنگی است و اگر هر کسی سعی کند تا مشکل دیگری را حل کند هیچ مشکلی روی زمین نخواهند ماند.

 

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه وقف مسئله باارزشی است، گفت: این فرهنگ بی آفات نمانده است و بعد از افرادی که کمبود ایمان داشتند یک ضربه علمی، اقتصادی و فرهنگی و دستبرد به مسئله وقف صورت گرفت.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید داشت: مشکلات به ارث مانده برای انقلاب اسلامی در خصوص موضوع وقف بسیار است و امروز قدم های خوبی برای شناسایی وقف های گمشده و احیای موقوفات برداشته می شود.

 

وی با بیان اینکه امیدواریم شاهد احیای وقف و جایگاه های آن در جامعه باشیم، ادامه داد: وقف باید از آسیب ها مصونیت پیدا کند و تنها یک مسئله اقتصادی نیست بلکه یک فرهنگ باارزش است و حیف است که زائل شود.

 

آیت الله عبادی در پایان بیان کرد: در راستای جهاد تبیین اولویت ها باید مشخص شود و آن چه مورد نیاز مردم و اسلام است گفته شود و در این راستا از ظرفیت کارشناسان استفاده شود.

پیکر شهید دفاع مقدس در بیرجند تشییع شد/۲-۳

پیکر شهید دفاع مقدس در بیرجند تشییع شد

پیکر شهید “حسین یوسفی هریوند” از شهدای دفاع مقدس روز یکشنبه همزمان با سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) با حضور قشرهای مختلف مردم و مسوولان در بیرجند تشییع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیکر مطهر این شهید والامقام که سال ۶۲ در عملیات خیبر به شهادت رسیده،  بعد از ۳۹ سال در عملیات تفحص شناسایی شده است.

پیکر این شهید با حضور اقشار مختلف مردم، استاندار خراسان جنوبی، نماینده ولی فقیه در استان، فرمانده انتظامی استان، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران از میدان شهدای بیرجند تا قطعه یک گلزار شهدا تشییع شد.

تشییع‌کنندگان پیکر شهید در این مسیر با شعارهای” حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست”، ” ایران پر از شهیده، فتنه جواب نمی‌ده”، ” مرگ بر آشوبگر ” و مرگ بر فتنه‌گر” حرکات هنجارشکنانه اخیر و توهین به مقدسات اسلامی را محکوم کردند.

شعارهای ” آتش به اختیاریم از فتنه‌گر بیزاریم”، ” ای صهیونیزیم حیا کن کردستان را رها کن” و ” کُرد غیور ایران، دشمن جیره‌خواران” از دیگر شعارهای مردم شهیدپرور بیرجند در این مراسم در محکومیت اقدامات خرابکارانه اخیر و خلاف نظم و امنیت عمومی بود.

در این آیین حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند بر پیکر مطهر این شهید نماز خواند و سپس در قطعه یکم شهدای بیرجند به خاک سپرده شد.

مراسم دیدار مادر شهید حسین یوسفی هریوند با فرزند شهیدش هفته گذشته در حسینیه غدیر بیرجند با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برگزار شد و مادر شهید بعد از ۳۹ سال فرزند دلبندش را به آغوش کشید.

اقتدار نظام از برکت خون شهداست

استاندار خراسان جنوبی گفت: پابرجایی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی از برکت خون شهداست.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ دکتر قناعت با بیان این مطلب در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید یوسفی در بیرجند، خاطرنشان کرد: کشور و نظام ما، مدیون خون شهداست.
وی تصریح کرد: ملت، جوانان خود را به قربانگاه فرستادند تا انقلاب پیروز شود، بعد عزیزان خود را در عرصه‌های مختلف به میدان فرستادند تا نظام حفظ شود.
به گفته وی؛ در شرایط فعلی هم که دشمن در حال جنگ نرم و شناختی است، باز هم این مردم هستند که در مقابل همه نیرنگ ها ایستاده اند.
استاندار متذکر شد: با همه مشکلاتی که در کشور وجود دارد و نقدهایی که به این مشکلات هست، مردم که برای پیروزی انقلاب جوانان خود را تقدیم کرده اند، اصل نظام را قبول دارند.
قناعت ادامه داد: هر چند صباحی به واسطه تشییع پیکر شهید عزیزی، این نکته به همه ما یادآوری می شود که این انقلاب چه مسیری را طی کرده و چه خون هایی برای حفظ آن ریخته شده است.
وی با تأکید بر این که یاد و خاطره شهدا را باید زنده نگهداریم، گفت: راه آنها، بصیرت و تبیین است.
استاندار خاطرنشان کرد: مشکلات عدیده و بسیار بزرگ کشور های پیشرفته به خاطر دیکتاتوری رسانه ای، هرگز منعکس نمی شود، اما کوچکترین مشکل در کشور ما چند صد برابر می گردد.
قناعت تصریح کرد: این وظیفه ماست که با پیروی از شهدا، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با بصیرت افزایی و دشمن شناسی، فتنه ها را بشناسیم.
وی بر کارآمدی مسئولان و کار آنها برای نظام و در راستای خدمت به مردم تأکید کرد.

 

 

 

توزیع ۷۵۰ بسته معیشتی میان اتباع خارجی آسیب پذیر در خراسان جنوبی/۳

توزیع ۷۵۰ بسته معیشتی میان اتباع خارجی آسیب پذیر در خراسان جنوبی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از توزیع ۷۵۳ بسته معیشتی میان اتباع خارجی دارای مشکلات معیشتی و آسیب‌پذیر در سطح استان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمدعلی کاوسی اظهار داشت: سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اتکا به خیرین، این توانمندی را دارد تا در شرایط گوناگون آلام مردم را در عرصه‌های مختلف کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون یک هزار و ۷۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان سطح استان توزیع شده است، گفت: همچنین اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک نقدی به بیماران نیازمند برای خدمات درمانی ارائه شده است.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر در راستای اهداف بین‌المللی به همت خیرین تعداد ۷۵۳ بسته معیشتی میان اتباع خارجی و مشکوک التابعه آسیب پذیر در چهار شهرستان مرزی استان توزیع می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ارزش ریالی هر بسته معیشتی برای اتباع را یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عنوان کرد و افزود: در مجموع یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت تهیه این بسته‌ها هزینه شده است.

 

 

 

۹ شهرستان خراسان جنوبی بدون مورد کرونایی/۲-۳

در شبانه روز گذشته در ۹ شهرستان استان مورد جدیدی از ابتلا به کرونا گزارش نشد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته از ۵۸9 شهرستان خراسان جنوبی بدون مورد کرونایی  آزمایش تشخیص مولکولی و سریع  انجام شده  در استان ، در مجموع ۱۰ بیمار جدید کرونا مثبت شناسایی شد.

شریف زاده افزود: از این تعداد ۵ مورد از بیرجند و ۴ مورد در درمیان و یک مورد در قاین شناسایی شد.

به گفته دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان در حال حاضر ۱۹ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۹ نفر کرونا مثبتند.

شریف زاده گفت: ۳ مورد بیمار کرونا مثبت در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و بیمار با حال عمومی نامساعد نداریم.
وی با بیان اینکه مورد جدید از فوت ناشی از بیماری کرونا در استان ثبت نشده، افزود:تعداد جان باختگان کرونا در خراسان جنوبی همان هزار و ۴۷۹ نفر است.

 

 

 

بیش از ۸۰ درصد موقوفات خراسان جنوبی فاقد سند

بیش از ۸۰ درصد موقوفات استان فاقد سند هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در نشست خبری به مناسبت ۲۷ صفر “روزبیش از ۸۰ درصد موقوفات خراسان جنوبی فاقد سند وقف ” و آغاز دهه وقف گفت : خراسان جنوبی ۱۰ هزار و ۲۱۰ موقوفه دارد .

حجت الاسلام بخشی پور  افزود : تاکنون تنها ۱۰ هزار سند برای موقاف صادر شده  و حدود ۴۰ هزار سند دیگر هنوز باید صادر شود.

وی با اشاره اینکه صدور سند نیازمند پرداخت هزینه است گفت: بسیاری از موقوفات استان درآمدی ندارند و برای صدور سند نیازمند تامین اعتبار هستیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی همچنین گفت: در موقوفات جدید هدف ما  وقف‌هایی متناسب با شرایط روز جامعه است .

حجت الاسلام بخشی پور افزود : از ابتدای سال ۲۹ وقف جدید داشته ایم که با مشاوره‌های انجام شده نیت آنها موضوعات قرآنی ، ازدواج و فرهنگی بوده است .

 

پیکر شهید بیرجندی پس از ۳۹ سال شناسایی شد/

 

پیکر شهید بیرجندی پس از 39 سال شناسایی شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی از شناسایی پیکر شهید حسین یوسفی هریوند از شهدای دفاع مقدس بعد از ۳۹ سال خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمدتقی عزیزی با اعلام این خبر اظهار داشت: پیکر شهید حسین یوسفی هریوند پس از ۳۹ سال بعد از شهادت در عملیات خیبر در سال ۶۲ ، از طریق آزمایش DNA شناسایی شد و امروز به زادگاهش بازگشت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: مراسم دیدار مادر با فرزند شهیدش در حسینیه غدیر بیرجند با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برگزار شد و مادر بعد از سال‌ها فرزندش را به آغوش کشید.

وی افزود: روز گذشته طی مراسمی خبر شناسایی شهید به مادر بزرگوارش اطلاع رسانی شد البته به دلیل اینکه این شهید اهل کرامت بوده چند شب قبل به مادر خود در عالم خواب خبر بازگشت خود را اطلاع داده بود.

عزیزی بیان کرد: زمان و مکان تشییع متعاقبا به اطلاع مردم خواهد رسید.

 

 

 

 

هندبال خراسان‌جنوبی بر سکوی سوم هندبال باشگاه‌های کشور/۷

تیم زغال سنگ طبس خراسان‌جنوبی در مسابقات قهرمانی هندبال جوانان باشگاهها و دسته‌جات کشور بر سکوی سوم رقابت‌ها ایستاد.

به گزارش فارس، پرونده مسابقات قهرمانی جوانان هندبال باشگاه ها و دسته‌جات آزاد کشور با معرفی تیم‌های برتر بسته شد.

تنها نماینده خراسان جنوبی در رقابت‌های هندبال باشگاه‌های‌ کشور با پیروزی بر حریفان خود به جمع چهار تیم مدعی قهرمانی این ماراتن ملی راه پیدا کرد.

تیم هندبال زغال‌سنگ طبس خراسان جنوبی در در مقابل تیم قدرتمند فراز‌بام‌ خائیز‌دهدشت‌ صف‌آرایی کرد و با نتیجه‌ ۲۴ بر ۲۲ بازی را واگذار کرد.

 تیم هندبال فرازبام خائیز دهدشت برسکوی‌ قهرمانی مسابقات هندبال جوانان باشگاه‌ها و دسته جات قرار گرفت و فولاد مبارکه اصفهان نیز به نایب‌قهرمانی این رویداد ورزش ملی دست یافت.

 

 

 

معاون استاندار خراسان جنوبی:

برآورد درست از تهدیدات احتمالی در جنگ نرم ضروری است/۳

برآورد درست از تهدیدات احتمالی در جنگ نرم ضروری است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: همواره باید از تهدیدات احتمالی برآورد درستی داشته باشیم و تدابیر لازم را در جنگ نرم به‌کار گیریم.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمدرضا طالبی در شورای جنگ نرم فرماندهی انتظامی استان که با موضوع مناسبت‌های پیش رو از جمله بازگشایی مدارس، هفته دفاع مقدس و هفته فراجا برگزار شد افزود: در برابر تهدیدات جدی باید تهاجم کنیم نه اینکه در موضع پدافند قرار گیریم.

وی گفت: تدابیر در جنگ نرم خیلی مهم است و تماس مسوولان از جمله رئیس جمهور با خانواده مرحومه مهسا امینی از آن جمله‌ است.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در همه حوادث آنچه اهمیت دارد، نظام مقدس جمهوری اسلامی است و در بعضی از جاها باید خودمان را هزینه کنیم تا نظام آسیب نبیند.

وی افزود: استکبار جهانی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با ترفندهای مختلف قصد ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران را داشته و دشمنی معاندان تمام نشدنی است.

طالبی گفت: دشمن در دهه اول انقلاب اسلامی جنگ‌های سخت نظیر جنگ‌های قومی و قبیله‌ای در اقصی نقاط کشور و جنگ هشت ساله را علیه ملت سرافراز ایران اسلامی به راه انداخت.

وی یادآور شد: دشمن پس از به نتیجه نرسیدن در جنگ سخت، با جنگ نرم که جنگی خزنده است اعتقادات ما را مورد هدف قرار داده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به شروع سال تحصیلی افزود: همه ما باید در فضایی هم‌افزا در راستای رفع نیازهای آموزش و پرورش از جمله کمبود معلم و سرویس مدارس تلاش کنیم.

وی گفت: هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند لذا دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده باید درخصوص تهیه لوازم‌التحریر، کیف و سایر نیازمندی‌ها برای دانش‌آموزان نیازمند همپوشانی داشته باشند تا عدالت در این زمینه برقرار شود.

طالبی با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس ادامه داد: اقتدار نیروهای مسلح باید به بهترین نحو ممکن اطلاع‌رسانی شود لذا تدابیر لازم در زمینه اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس صورت گیرد.

این نشست با حضور رئیس کل دادگستری، فرمانده انتظامی استان و جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) در فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی برگزار شد.

 

 

 

 

یک پنجم موقوفات خراسان جنوبی سند دارند

یک پنجم موقوفات خراسان جنوبی سند دارند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: از مجموع ۵۰ هزار قطعه زمین در قالب ۱۰ هزار و ۲۱۰ موقوفه استان برای یک پنجم آنها تاکنون سند صادر شده است و در این زمینه نیاز به حمایت و کمک داریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور روز شنبه در نشست خبری به مناسبت دهه وقف (دوم تا ۱۱ مهر) اظهار داشت: برخی موقوفات درآمدی ندارند که سند آن را تامین کنیم، همچنین افراد خبره باید این املاک را شناسایی و در زمینه صدور سند ما را یاری کنند.

وی با اشاره به حدنگاری ۲ هزار و ۳۴۰ قطعه زمین در خراسان جنوبی افزود: اخذ سند برای موقوفات به کاهش طرح دعوا بسیار کمک می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۵۰ سند اجاره امسال تنظیم شده است گفت: این میزان نسبت به سال گذشته ۳۷۵ درصد رشد داشته است.

وی افزود: بسیاری از موقوفات به خاطر نداشتن سند، شناخته شده نیستند لذا در زمینه تعرض، معارض‌ها ورود پیدا کرده‌اند.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور بیان کرد: موقوفات یکی از موضوعاتی است که به آن بسیار ظلم شده و امیدواریم دولتمردان در زمینه اخذ سند موقوفات کمک کنند تا از تعرض‌ها در امان بمانند.

وی گفت: در زمینه اخذ سند مالکیت امسال ۶۲۰ سند اخذ شده و اخذ ۶۴۰ نقشه حدنگار نیز در دستور کار بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: امسال ۱۵۲ طرح دعوا داشتیم و اکنون ۹۴ دعوا در دادگاه‌های استان در دست انجام است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۹ وقف جدید با نیات کمک به آموزشگاه‌ها، احداث مسجد و حسینیه، عزاداری دهه فاطمیه، اطعام، امور خیریه و فرهنگی در استان به ثبت رسیده است.

بخشی‌پور اظهار داشت: سال گذشته خراسان جنوبی جزو استان‌های نخست در ثبت وقف جدید بود که این میزان امسال مقداری کاهش اما در هفته وقف افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه وقت جایگاه شرع دارد گفت: با توجه به نیازهای روزمره در قدیم خیرین برای جبران خلاءها از اموال خود می‌گذشتند اما امروز به دلایل متعدد از میزان وقف‌ها کاسته شده است.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور گفت: واقفین با وقف اموال خود فرهنگ دینی را زنده نگه داشته‌اند و در شرایط کنونی نیاز است این مهم مورد توجه بیشتر واقع شود.

وی با بیان اینکه در زمینه اجرای طرح بصیرت عاشورایی ۶۵۰ برنامه در بقاع متبرکه اجرا شده است افزود: ۲۶۵ مبلغ بومی و غیربومی از ابتدای سال جاری تاکنون در اجرای طرح‌های مختلف فعالیت داشته‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در زمینه اجرای این طرح‌ها ۲۶۸ هزار و ۵۵۰ پرس غذای گرم و هزار و ۶۵۲ بسته معیشتی از محل نیات موقوفات در استان توزیع شده است.

وی اضافه کرد: ۱۳۲ حافظ قرآن کریم تاکنون خروجی مدرسه شبانه‌روزی حسینیه امام رضا (ع) بیرجند بوده است.

بخشی‌پور با اشاره به مرکز حفظ مجازی گفت: این مرکز تاکنون متعلق به خواهران بوده و اکنون خواهران به امامزادگان باقریه بیرجند منتقل شده‌اند و اقدام به راه‌اندازی مرکز حفظ مجازی برادران کردیم.

وی اظهار داشت: ۳۴۴ قرآن‌آموز در مرکز حفظ مجازی قرآن کریم فعالیت داشته و تحت حفظ مراکز مجازی هستند و حفظ مجازی از محل نیات موقوفات اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به طرح تربیت مربیان قرآن کریم اشاره کرد و افزود: اگر بتوانیم در موقوفات قرآنی تامین شویم، می‌توانیم به تربیت نیروهای قرآنی کمک کنیم اما موقوفات کمی در حوزه قرآنی وجود دارد.

وی گفت: مجمع قاریان قرآن امروز مکانی برای فعالیت ندارد در حالی که یک قطعه زمین سال‌ها پیش توسط خیر وقف شده است و اگر در قالب وقف مشارکتی کمک کنند می‌توانیم مکان آن را تکمیل و تحویل دهیم.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور با اشاره به فعالیت پنج موکب میقات‌ الرضا (ع) در خراسان جنوبی گفت: امسال ۳۸ هزار زائر پاکستانی از مرزهای کشور برای اربعین و زیارت امام رضا (ع) عبور کردند که پیگیر هستیم در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی برای این موکب‌ها اعتبار در نظر بگیریم.

 

 

 

دبیر کانون‌های خدمت رضوی خراسان جنوبی:

۳ هزار زائر خراسان جنوبی پای پیاده عازم مشهد شدند

 ۳ هزار زائر خراسان جنوبی پای پیاده عازم مشهد شدند

 دبیر کانون‌های خدمت رضوی خراسان جنوبی گفت: سه هزار زائر از این استان در آستانه سالروز شهادت امام رضا (ع) پای پیاده عازم مشهد مقدس شدند.

به گزارش ایرنا محمدعلی ابراهیمی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از چند روز گذشته زائران حرم رضوی حرکت خود به سمت مشهد را آغاز کردند و سفر برخی از آنان ۱۴ روز طول می‌کشد.

وی گفت: زائران امام رضا(ع) از خراسان جنوبی در قالب ۲۲ کاروان به مشهد مقدس در حال حرکت هستند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی خراسان جنوبی اظهار داشت: علاوه بر موکب‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برای زائران رضوی، آستان قدس رضوی نیز در مسیرهای فردوس به مشهد، خضری به گناباد، فردوس به بجستان و تربت حیدریه و زیرکوه به سمت خواف موکب‌هایی را برای خدمت‌رسانی به زائران خارجی و ایرانی مستقر کرده است.

وی افزود: یک موکب در کیلومتر ۱۵ بیرجند پمپ بنزین هامون، یک موکب در پلیس راه طبس، ۲ موکب در نمازخانه مجتمع بین راهی امام رضا و باغستان فردوس و همین‌طور موکب های مسجد حضرت ابوالفضل نهبندان و موکب امام رضا(ع) خضری دشت بیاض به صورت مشترک با اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

هر سال همزمان با دهه پایانی ماه صفر زائران پیاده از خراسان جنوبی به سوی مشهد حرکت می‌کنند.

 

 

 

 

رئیس دانشگاه بیرجند اعلام کرد:
۳۱ طرح ناتمام دانشگاه بیرجند نیازمند توجه ویژه دولت سیزدهم

لامعی با اشاره به وجود ۳۱ طرح ناتمام در دانشگاه بیرجند گفت: خوابگاه متاهلین مطالبه اصلی ما در سفر دوم ریاست جمهوری به خراسان جنوبی است.

احمد لامعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستاناز خراسان جنوبی اظهار کرد: در دور اول سفر ریاست جمهوری به استان، دانشگاه بیرجند هم سه طرح مصوب شامل طرح تکمیل دانشکده ادبیات و علوم اسلامی، فاز اول خوابگاه دانشجویی و پژوهشکده انار فردوس داشت.

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه از اعتبارات اختصاصی برای این سه طرح، نیمی از آن تخصیص یافته است، گفت: برای سفر دوم ریاست جمهوری طرح‌ها و مطالبات به استانداری ارسال شده است و منتظر دفاع از آنها هستیم.

وی افزود: در سفر اول مجموعه آموزشی استان کمترین بهره را در مقایسه با استان‌های دیگر از این سفر برده است، اعتبارات دانشگاه بیرجند در سه طرح مصوب ۲۵ میلیارد تومان بوده است که نیمی از آن تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: دو دانشگاه «صنعتی و بزرگمهر قاین» پارک علم و فناوری به اندازه دانشگاه حکیم سبزواری هم اعتبار نگرفتند. 

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه ۳۱ طرح اعتباری ناتمام داریم که در این خصوص نیازمند نگاه ویژه دولت هستیم، افزود: خوابگاه متاهیلن از بازرترین این طرح ها است چراکه دانشگاه بیرجند از ۱۲ هزار دانشجوی آن، هزار و ۸۳۰ نفر متاهل هستند که متاسفانه فقط برای ۲۰ نفر می توانیم سرویس بدهیم لذا خوابگاه متاهلین مطالبه اصلی ما از ریاست جمهوری است.

لامعی در ادامه با بیان اینکه آزمایشگاه مرجع در دانشگاه ردیف ملی داشته است که متاسفانه از سال گذشته این ردیف حذف شده است، گفت: اماکن فرهنگی، زمین ورزشی و زیست بوم فرهنگی از دیگر طرح های دانشگاه است.

وی تصریح کرد: برخی از طرح‌های ملی ما مانند دانشکده هنر، علوم تربیتی و ساختمان بسیج اساتید راکد مانده است، در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان هم در دانشگاه ۵۲ شرکت دانش بنیان خلاق داریم اما نیازمند تجهیزات هستند که نگاه ویژه به شرکت‌های دانش بنیان مدنظر ما است.

رئیس دانشگاه بیرجند در ادامه گذری به بازگشایی دانشگاه بیرجند زد و گفت: از (۲۷ شهریور) تمامی کلاس های دانشگاه بیرجند به صورت رسمی آغاز شده است.

لامعی خاطرنشان کرد: تمام کلاس‌های دانشگاه بیرجند امسال به صورت حضوری برگزار می‌شود؛ ثبت نام از دانشجویان مقطع ارشد و دکتری هم انجام و ثبت نام جاماندگان هم بعد از اعلام سازمان سنجش انجام می شود.

وی با بیان اینکه بعد از ماه صفر برنامه دانشجویان ورودی جدید در دستور کار است، خاطرنشان کرد: در تمامی خوابگاه‌ها دانشجو داریم و خوابگاه ها فعال هستند، دانشگاه بیرجند از جمله دانشگاه های کشور است که طبق تقویم آموزشی، آموزش های خود را آغاز کرده است.

واکنش وزیر ارشاد به کشف حجاب چند بازیگر زن

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «بازیگران زنی که کشف حجاب کردند، به این انتخاب جدید رسیدند که تابع قوانین نباشند. ما در حوزه فرهنگ و هنر در خدمت عزیزانی هستیم که ملزم به قانون هستند.» شبنم فرشادجو، پگاه آهنگرانی، کتایون ریاحی، مریم بوبانی و شیوا ابراهیمی از جمله بازیگرانی هستند که در روزهای اخیر کشف حجاب کرده‌اند.

کد خبر:۱۱۴۲۰۴۳
تاریخ انتشار:۰۲ مهر ۱۴۰۱ – ۱۲:۲۸۲۴ September 2022

 واکنش وزیر ارشاد به کشف حجاب چند بازیگر زن

پس از کشف حجاب شماری از بازیگران زن، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی موضع گیری کرد و گفت: بازیگران زنی که کشف حجاب کردند، به این انتخاب جدید رسیدند که تابع قوانین نباشند. ما در حوزه فرهنگ و هنر در خدمت عزیزانی هستیم که ملزم به قانون هستند.

به گزارش تابناک؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به کشف حجاب چند بازیگر گفت: دوره جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دوره حاکمیت قانون است؛ ما در خدمت تمامی اهالی فرهنگ و هنر هستیم و چتر دولت و نظام، همه اهالی فرهنگ و هنر را در بر می‌گیرد، مگر کسانی که خودشان مصرند زیر این چتر نباشند.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره کشف حجاب چند بازیگر زن سینمای ایران گفت: ما از عموم هنرمندانمان تشکر می‌کنیم که واقعاً دلسوزانه از حادثه پیش آمده برای خانم امینی ابراز تاسف کردند. خود بنده و بالاتر از من شخص آقای رئیس جمهور از این حادثه ابراز تاسف کردند و همگی متأثر از این اتفاق هستیم، اما برخی از حرکات هنجارشکنانه که در تقابل با قانون باشد، نمی‌پسندیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر کسی اصرار دارد از قوانین جمهوری اسلامی تبعیت نکند، ما اصراری بر مجبور کردن آن‌ها به این امر نداریم؛ آن‌ها می‌توانند آزادانه وارد فعالیت‌های دیگری بشوند.

اسماعیلی با بیان اینکه تمامی عزیزانی که در حوزه فرهنگ و هنر تلاش می‌کنند، مورد احترام و تکریم ما هستند، اظهار کرد: طبیعتاً هر کسی از هنرمندان که تابع قانون باشد و رفتار قانونی داشته باشد، ما خودمان را خادم او می‌دانیم، ولی کسانی که خارج از این چارچوب باشند، طبیعتاً انتخاب‌شان همین بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: طبیعتاً دلسوزی و ابراز تاسف هیچ ایرادی ندارد؛ ممکن است شخصی دلسوزی کند و احیاناً قضاوت اشتباهی نیز داشته باشد. خود من نیز ممکن است در صحبت‌هایم ده بار اشتباه داشته باشم و هر کس دیگر نیز همینطور است، زیرا ما انسانیم و ممکن است یک موقع احساسات بر ما غلبه کند و حرف غلطی بزنیم.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه من قاطبه اهالی فرهنگ و هنر را دلسوز ایران، مردم و فرهنگ و هنر کشورمان می‌دانم، گفت: اکثریت اهالی فرهنگ و هنر همراه با قانون هستند، اما اگر کسی اصرار دارد به قانون شکنی تجاهر کند، طبیعتاً قانون نمی‌تواند از او حمایت لازم را داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان اظهار کرد: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ملزم به قانون هستیم، از تمامی اهالی فرهنگ و هنر حمایت و دفاع می‌کنیم، اما کسانی که دوست ندارند در این حوزه باشند و با ما همکاری کنند، این انتخاب خودشان است.

شبنم فرشادجو، پگاه آهنگرانی، کتایون ریاحی، مریم بوبانی و شیوا ابراهیمی از جمله بازیگرانی هستند که در روزهای اخیر کشف حجاب کرده‌اند.

 

 

 

نه مهدی نبی ، نه بهرام رضاییان؛

یک زن ایرانی در اتریش مدیر تیم ملی شد!

در حالی‌که که گفته می‌شد در اردوی اتریش ، بهرام رضاییان سرپرست تیم ملی خواهد بود و نبی ریاست کاروان را برعهده خواهد داشت، اما در آخرین لحظه این پست حساس روی نیمکت تیم ملی به هیچکدام نرسید.

درپی اختلاف و رقابت شدید بین مهدی محمدنبی و بهرام رضاییان بر سر جایگاه سرپرستی تیم ملی فوتبال بعداز حمید استیلی، خبر رسیده که یکی مدیران زن فدراسیون فوتبال، این سمت را تصاحب کرده‌ است!

به گزارش تابناک ورزشی؛ در حالی‌که که گفته می‌شد در اردوی اتریش ، بهرام رضاییان سرپرست تیم ملی خواهد بود و نبی ریاست کاروان را برعهده خواهد داشت، اما در آخرین لحظه این پست حساس روی نیمکت تیم ملی به هیچکدام نرسید.


 

یک زن ایرانی در اتریش مدیر تیم ملی شد!

گفته می‌شود با وجود حضور مهدی محمد نبی، نام حمیرا اسدی، مسئول روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال در فهرست بازی ایران و اروگوئه به عنوان مدیر تیم ملی درج شده است!

باید منتظر ماند و بعد از بازگشت تیم ملی به ایران دید که تکلیف سرپرستی تیم ملی به کجا می‌کشد و زور نایب رئیس به عضو هیات رییسه می‌رسد یا اینکه رضاییان با حمایت تاج در قطر کنار کی‌روش قرار می‌گیرد؟
نام امید ابراهیمی که روز گذشته تمرینات اختصاصی را زیر نظر فیزیوتراپیست تیم ملی انجام داد، در فهرست این بازی دیده نمی‌شود.
یکی از مسئولان تیم اروگوئه پیش از شروع بازی نشان فدراسیون این کشور را به مهدی محمد نبی، نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال اهدا کرد.

 

 

 

دستورهای اژه‌ای درباره دستگیرشدگان در دادسرای جرایم امنیتی تهران

در جریان این بازدید رئیس عدلیه همچنین به دادستان‌ها و مقامات قضایی سراسر کشور دستور داد، مستمر از بازداشتگاه‌هایی که عناصر اغتشاشات اخیر در آنها نگهداری می‌شوند، بازدید کنند و کامل در جریان کم و کیف روند رسیدگی به پرونده این افراد قرار گیرند.

 دستورهای اژه‌ای درباره دستگیرشدگان در دادسرای جرایم امنیتی تهران به گزارش تابناک رئیس قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه با همراهی و همکاری بخش‌های ذیربط انتظامی و امنیتی به هیچ‌وجه اجازه نخواهد داد، عناصر اصلی اغتشاشگر و آشوب‌طلب حرفه‌ای در سطح شهرها و مناطق مختلف کشور جولان دهند و امنیت و آرامش شهروندان را سلب کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای، امروز شنبه (دوم مهر) سرزده از دادسرای شهید مقدس جرایم امنیتی تهران بازدید کرد.

رئیس قوه قضاییه در جریان این بازدید به صورت ویژه وضعیت بازداشت‌شدگان اغتشاشات اخیر را مورد بررسی و رسیدگی قرار داد و توصیه‌هایی را درخصوص تسریع در تکمیل و رسیدگی به پرونده‌های قضایی آنها خطاب به مسئولان ذیربط مطرح کرد.

در جریان این بازدید، رئیس عدلیه همچنین به دادستان‌ها و مقامات قضایی سراسر کشور دستور داد، مستمر از بازداشتگاه‌هایی که عناصر اغتشاشات اخیر در آنها نگهداری می‌شوند، بازدید کنند و کامل در جریان کم و کیف روند رسیدگی به پرونده این افراد قرار گیرند.

رئیس قوه قضاییه دستورها و توصیه‌هایی را نیز درخصوص تسریع در روند رسیدگی به پرونده عناصر اصلی و حرفه‌ای اغتشاشات اخیر و افرادی که به نحوی از انحاء با جریانات تابلودار ضدانقلاب و وابستگان گروهک‌ها و سرویس‌های بیگانه مرتبط هستند، صادر کرد.

در جریان این بازدید سرزده، رئیس قوه قضاییه، موردی به مطالعه چند پرونده مرتبط با عناصر اغتشاشات اخیر پرداخت و دستور مقتضی را درخصوص نحوه رسیدگی به آنها صادر کرد.

رئیس قوه قضاییه همچنین از همکاران قضایی و نیروهای امنیتی و انتظامی به ویژه نیروهای فراجا و بسیج ـ که طی روزهای اخیر امنیت شهروندان را در سراسر ایران اسلامی تأمین کرده‌اند ـ تقدیر و تشکر کرد.

«بررسی وضعیت سوابق کیفری عناصر اغتشاشگر بازداشت‌شده که احیانا دارای سوء‌سابقه هستند»، «چگونگی رصد اطلاعاتی و پیگیری‌های فنی درخصوص نحوه‌عمل عناصر حرفه‌ای اغتشاشات که وابسته به گروهک‌ها و سرویس‌های بیگانه می‌باشند» و «واکاوی دلایل و علل گرفتار شدن عناصر تهییج‌ شده این اغتشاشات در دام شگردهای جنگ روانی و تبلیغاتی دشمنان» از جمله محورهای گفت‌وگوی رئیس قوه قضاییه با مسئولان ذیربط دادسرای امنیت و برخی بازداشت‌شدگان بود.

رئیس قوه قضاییه در جریان این بازدید، بار دیگر بر حفظ امنیت و آرامش شهروندان و صیانت از زندگی عادی و روزمره آن‌ها تاکید کرد و بیان داشت: قوه قضاییه با همراهی و همکاری بخش‌های ذیربط انتظامی و امنیتی به هیچ‌وجه اجازه نخواهد داد عناصر اصلی اغتشاشگر و آشوب‌طلب حرفه‌ای در سطح شهرها و مناطق مختلف کشور جولان دهند و امنیت و آرامش شهروندان را سلب کنند.

وی بر این نکته نیز تصریح کرد، در قبال تخریب‌کنندگان اموال عمومی، مرتبطین با سرویس‌های جاسوسی بیگانه و گروهک‌های ضدانقلاب و عناصری که تحت القائات دروغین و جنگ روانی دشمنان در خیابان‌ها و معابر، امنیت مردم را سلب می کنند، مطابق موازین قانونی برخورد بازدارنده صورت خواهد گرفت.

رئیس قوه قضاییه همچنین در مورد تهدیدکنندگان امنیت روانی تاکید کرد، همان برخورد بازدارنده در قبال عناصر میدانی اغتشاشات، وفق موازین قانونی با ترویج‌کنندگان اکاذیب و شایعه‌سازان که درصدد التهاب‌آفرینی و ارعاب شهروندان هستند، انجام خواهد گرفت.

 

 

 

 

یادی از ۴ شهید آیسک/۲

یاد و نام ۴ شهید شهر آیسک شهرستان سرایان گرامی داشته شد.

شهیدان محمد خراسانی، مهدی نقیبی، علی انصاری و عباس خزاعی سال ۱۳۶۴ به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که  در مراسمی یاد و نام آنها با عنوان افتخار کوچه آبروی محله در حسینیه شهدا آیسک گرامی داشته شد.

 

 

 

 

پای پیاده در راه امام مهربانی ها

تشرف ۳هزار نفر از خراسان جنوبی به مشهد

حدود ۳هزار زائر خراسان جنوبی با پای پیاده به مشهد می‌روند.

دبیر کانونهای خدمتتشرف ۳هزار نفر از خراسان جنوبی به مشهد رضوی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما استان با اشاره به اینکه از چند روز گذشته زائران حرم رضوی حرکت خود با سمت مشهد آغاز کردند گفت : سفر برخی زائران۱۴ روز طول می کشد .
ابراهیمی افزود : این افراد در قالب ۲۲کاروان به مشهد مقدس در حال حرکت هستند .
وی گفت : علاوه بر موکب های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برای زائران رضوی ،آستان قدس نیز در مسیرهای فردوس به مشهد ،خضری -گناباد ،فردوس_بجستان _تربت حیدریه و زیرکوه به سمت خواف موکب هایی را برای خدمت رسانی به زائران خارجی و ایرانی مستقر کرده است .
وی گفت : یک موکب در کیلومتر ۱۵ بیرجند پمپ بنزین هامون ،یک موکب در پلیس راه طبس ، دو موکب در نمازخانه مجتمع بین راهی امام رضا فردوس و باغستان فردوس و همین طور موکب های مسجد حضرت ابوالفضل نهبندان و موکب امام رضا خضری دشت بیاض به صورت مشترک با اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به زائران خدمت رسانی می کنند .

 

 

شروع به کار نمایشگاه دفاع مقدس در بیرجند/۲-۳

نمایشگاه دفاع مقدس در بیرجند آغاز بکار کرد.

این نمایشگاه با ۴۳ غرفه به مدت یک هفته در مجاورت ادارهشروع به کار نمایشگاه دفاع مقدس در بیرجند تبلیغات اسلامی استان  به روی مردم باز خواهد بود.

این نمایشگاه با هدف نشان دادن دستاوردهای هنری، فرهنگی و نظامی دفاع مقدس ایجاد شده است.

تعدادی از غرفه‌های نمایشگاه به دستاوردهای نظامی ارتش و سپاه در حوزه دفاعی و تسلیحاتی اختصاص یافته همچنین دستاوردهای اردوهای جهادی بسیج سازندگی نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

 

 

 

 

 

درخشش عضو کانون پرورش فکری قاین در مسابقه نقاشی ژاپن/۲

درخشش عضو کانون پرورش فکری قاین در مسابقه نقاشی هیکاری ژاپن

مهناز حسینی عضو شش ساله کانون پرورش فکری شهرستان قاینات موفق به کسب دیپلم افتخار نشان نقره از مسابقه نقاشی هیکاری ژاپن شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در این خصوص گفت؛ کشف و پرورش استعدادهای هنری و ادبی کودکان و نوجوانان از طریق برپایی کارگاه‌های هنری و ادبی یک از مهم‌ترین وظایف کانون پرورش فکری است و کارگاه‌های هنری کتاب‌خانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور زیر نظر مربیان متخصص و آموزش‌دیده کانون اداره می‌شود و همه‌ساله تعداد زیادی از این کودکان در مسابقه‌های معتبر بین‌المللی در کشورهای مختلف جهان موفق به دریافت جایزه می‌شوند.

وی افزود: بر همین اساس ۳۶ اثر هنری کودکان ونوجوانان عضو مراکز فرهنگی و هنری استان به بیست‌ونهمین مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان انجمن هیکاری ژاپن در سال‌های ۲۰۲۱ ارسال شده است که در این بین اثر نقاشی «مهرناز حسینی» عضو شش ساله مرکز فرهنگی و هنری کانون در شهرستان قاینات موفق به کسب دیپلم افتخار نشان نقره این روداد مهم هنری بین المللی شده است.

گفتنی است ۱۷ عضو کودک و نوجوان مراکز کانون پرورش فکری کشور در بیست‌ونهمین مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان انجمن هیکاری ژاپن در سال‌های ۲۰۲۱ موفق به کسب جایزه شدند.

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی درجمع دانش آموزان افاغنه مطرح کرد:

برای ساختن افغانستانی متمدن،آباد و آزاد تلاش کنید/۴-۷

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: شما سوادآموزان افغانستانی باید خوب درس بخوانید و با دستیابی به قله های رفیع دانش و معرفت برای ساختن افغانستانی متمدن، آباد و آزاد تلاش کنید.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، علیرضا عبدی، در بازدید از مدرسه کمیساریای وحدت بیرجند، اظهار کرد: دانش، مارا به قله های رفیع معرفت رسانده و به سوی کمال و سعادت هدایت می کند.

وی، بابیان این که باید خداوند را شاکر باشید که به چرخه ای به نام سواد آموزی وارد شدید، تصریح کرد: تربیت خود و فرزندانتان ۲ دستاود ارشمند، نفع و اثر مثبتی است که حضور در کلاس های درس برای شما در پی دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به سلطه ۴۰ ساله بیگانگان بر مردم مظلوم و خاک زرخیز افغانستان، عنوان کرد: امروز اتباعی که تازیانه های استعمار جسم و روحشان را آزار داده است، نه تنها  فرزندانشان را برای استعمار گران تربیت نمی کنند، بلکه تلاش می کنند با هدایت ایشان در مسیر تعلیم و تربیت صحیح کشور خود را آباد نمایند.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی جذب سواد آموزان  و نیروهای افغانی در دو کشور نروژ و بلژیک حکایت از هوش بالای ایشان دارد، تأکید کرد: شما می توانید کشورتان را آباد کنید و ما نیز برای تسهیل و تسریع حرکت شما در این مسیر با آموزش سواد و نشان دادن طریق به شما کمک می کنیم.

گسترش و افزایش نرخ سواد،نیازمندعزم ملی وحرکت جهادی/

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: گسترس سواد و افزایش نرخ با سوادی در کشور نیازمند عزم ملی و حرکت جهادی است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، علیرضا عبدی، شنبه شب در نشست تخصصی با شورای معاونین اداره کل، خیرین سوادیار و کارشناسان حوزه سواد آموزی استان، اظهار کرد: نهضت سواد آموزی تا ریشه کن شدن کامل بی سوادی از چهره ایران اسلامی ادامه دارد.

وی، با بیان این که باید به سوی سواد استمرای حرکت کرده و به مرحله تأمین سواد برسیم، تصریح کرد: برای تحقق این مهم لازم است حوزه سواد گسترش یابد و گسترش حوزه سواد، مستلزم سرمایه گذاری تمامی دستگاه ها،مشارکت باشگاه های خیرین سواد یار و ورود به موضوع سواد جدید است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس نهضت سواد آموزی، از سواد سلامت به عنوان راهکاری برای کاهش هزینه های سبد خانوار یاد کرد و ادامه داد: موضوعات سواد جدید باید در حوزه آموزش و پرورش استاندارد سازی شده، سپس  با مشارکت باشگاه سوادیار و توسط نهضت سوادآموزی به آن پرداخته شود.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش با بیان این مطلب که بر اساس قانون تمامی استخدام های آموزش و پرورش از بستر دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ انجام می شود، عنوان کرد: با توجه به ارزیابی فعالیت‌ها و برنامه‌های قبل به دنبال تهیه و تدوین نقشه جدید و شیوه و روش تداوم برنامه‌های تحول گرا در این سازمان هستیم.

به مناسبت هفته دفاع مقدس انجام شد؛

میزبانی کودکان و نوجوانان زیرکوه از جانباز دفاع مقدس /۲

میزبانی از جانباز دفاع مقدس در پایگاه کتاب‌خانه سیار ورستایی کانون پرورش فکری زیرکوه

جمعی از کودکان ونوجوانان عضو کتاب‌خانه‌ی سیار روستایی زیرکوه در شهر آبیز در نشست روایت‌گری دفاع مقدس که در محل پایگاه کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری شهرستان زیرکوه برگزار شد شرکت کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، همزمان با هفته دفاع مقدس و به منظور آگاه سازی کودکان و نوجوانان با دفاع مقدس، نشست روایتگری دفاع مقدس با حضور غلامحسن خاتمی آبیز از رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس در محل پایگاه کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان زیرکوه در شهر آبیز برگزار شد .

در این نشست دفاع مقدس و دستاوردهای آن برای اعضا تبیین دفاع مقدس و در پایان روایتگری از دوران ۸ سال دفاع مقدس توسط این رزمنده و جانباز انجام شد .

 گفتنی است اعضای این کتابخانه در پایان برنامه از این رزمنده پیشکسوت تجلیل کردند.

میزبانی از جانباز دفاع مقدس در پایگاه کتاب‌خانه سیار ورستایی کانون پرورش فکری زیرکوه

 

 

 

به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد؛

دیدار جمعی از کودکان ونوجوانان سرایان با رزمنده دفاع مقدس

 دیدار جمعی از کودکان ونوجوانان عضو کانون پرورش فکری سرایان با دفاع مقدس

جمعی از کودکان و نوجوانان عضو مرکز فرهنگی و هنری سرایان با قاسم چلنگی جانباز ۴۵ درصد جنگ تحمیلی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، در این دیدار قاسم پلنگی جانباز ۴۵ درصد جنگ تحمیلی از شهرستان سرایان میزبان جمعی از کودکان ونوجوانان عضو کانون پرورش فکری سرایان بود.

وی در این دیار که در محل منزل وی برگزار شد به بیان خاطراتی از جنگ تحمیلی و نحوی مجروحیت خود گفت و از آنان خواست با تلاش در سنگر تحصیل علم و دانش و پیروی از مقام معظم رهبری و ولایت، ادامه دهنده‌ی راه شهدا باشند.

این گزارش می‌افزاید برپایی نمایشگاه با موضوع دفاع مقدس، معرفی کتاب و فضاسازی مرکز متناسب با این هفته از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری در سه روز ابتدایی هفته دفاع مقدس بود.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*