حوادث/ گروگانگیری ۲۰۰ میلیونی در شرکت هرمی/آدم ربایی به بهانه دادن غذای نذری !/ قتل به خاطر ساخت و ساز غیر قانونی/دستگیری متهم قبل از فرار در مرز

گروگانگیری ۲۰۰ میلیونی در شرکت هرمی

پسر جوانی که در جست‌وجوی کار به دام یک شرکت هرمی افتاده بود بعد از پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان از دست آنها رهایی یافت. به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چند روز قبل مرد میانسالی به اداره پلیس رفت و از ناپدید شدن پسر ۲۰ ساله‌اش خبر داد؛ وی به مأموران گفت: پسرم سرباز است و در پادگانی اطراف کرج دوران خدمتش را می‌گذراند. مدتی در جست‌وجوی کار بود تا اینکه گفت یک کار مناسب پیدا کرده و قرار بود یک روز عصر بعد از پادگان برای صحبت به شرکت برود اما به طرز مشکوکی ناپدید شد. یک هفته از ناپدید شدن پسرم گذشته بود که مرد ناشناسی با ما تماس گرفت و مدعی شد او را گروگان گرفته‌اند و برای آزادی‌اش ۲۰۰ میلیون تومان خواست.
او ادامه داد: مرد ناشناس تهدید کرد که اگر از این موضوع به پلیس حرفی بزنم یا پول را فراهم نکنم پسرم را می‌کشد. من هم که خیلی ترسیده بودم، با سختی زیاد و کلی قرض و وام، پول را تهیه و پرداخت کردم اما نه تنها از پسرم خبری نشد بلکه چند روز بعد دوباره آنها درخواست پول کردند من که متوجه اخاذی آنها شده بودم تصمیم گرفتم موضوع را با پلیس در میان بگذارم.
با شکایت مرد میانسال به دستور بازپرس غلامحسین صادق‌زاده، تحقیقات آغاز شد. در بررسی‌های صورت گرفته، ردی از گروگانگیران به‌دست آمد و در حالی که مأموران در چند قدمی آنها بودند، پسر جوان را آزاد کردند.
پسر ۲۰ ساله پس از آزادی گفت: از آنجا که وضع خانواده‌ام خوب نبود تصمیم گرفتم بعدازظهر‌ها کار کنم تا کمک خرج‌شان باشم. در جست‌وجوی کار بودم که با پسر جوانی آشنا شدم. او مدعی شد که در شرکت معتبری کار می‌کند و این شرکت به‌دنبال نیروی پاره‌وقت است. روز حادثه قرار بود به همراه پسر جوان به محل کار برویم. او مرا سوار خودرویی کرد و داخل خودرو از من خواست چشم‌هایم را ببندم. با هم به خانه‌ای در جنوب تهران رفتیم اما آدرس و نشان خانه را نمی‌دانم چون چشم‌هایم بسته بود. با ورود به خانه، وقتی چشم‌هایم را باز کردم چند جوان دیگر را دیدم. بعد از آن مرا به همراه آن پسرها حبس کردند و گفتند برای عضویت در شرکت باید پول بدهید. تازه آن موقع بود که فهمیدم گرفتار یک شرکت هرمی شدم؛ برای پرداخت هزینه عضویت از خانواده‌ام درخواست ۲۰۰ میلیون تومان کردند. همچنین از ما خواستند که برای گروه عضو‌گیری کنیم.
به‌دنبال اظهارات پسر جوان، به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران، تحقیقات برای شناسایی و بازداشت اعضای این باند ادامه دارد.

قتل به خاطر ساخت و ساز غیر قانونی

دهیار یکی از روستاهای اطراف تهران که در جریان یک درگیری مرتکب قتل شده بود، انگیزه خود را از این کار تخلفات مقتول عنوان کرد.
به گزارش «ایران»، یکشنبه ۹ مرداد، گزارش درگیری مرگبار در یکی از روستاهای کن وسولقان به بازپرس ساسان غلامی اعلام شد. در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد مرد جوانی در یک درگیری جمعی مجروح شده و پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده است. بررسی‌ها نشان می‌‌داد عامل این جنایت دهیار روستاست که از بستگان مقتول بوده است.
حدود یک ماه پس از این جنایت، متهم ۴۰ ساله در مخفیگاهش دستگیر شد و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.گفت‌و‌گو با متهم
اختلافت با مقتول سر چه بود؟
آذر سال گذشته به عنوان دهیار در روستا مشغول به کار شدم. مقتول فامیل دورم بود اما متوجه شدم  او در زمین‌های منابع طبیعی ساخت و سازهای غیر قانونی انجام داده چندین بار با او صحبت کردم و از او خواستم دست از این کار بردارد. اما بی فایده بود و او به کار خودش ادامه می‌‌داد و من هم مجبور شدم این تخلف را گزارش کنم.
چرا او را به قتل رساندی؟
قصدم قتل نبود. روز حادثه مقتول به همراه چند نفر به سراغم آمد و معترض بود که چرا ماجرای ساخت و سازهای غیر قانونی او را گزارش کرده‌ام. سر همین مسأله هم باهم دعوایمان شد. آنها مرا مجروح کردند و من به هر زحمتی بود از زیر دست‌شان فرار کردم و به سمت خودروام آمدم که پسر ۹ ساله ام نیز داخل آن نشسته بود. وقتی چشمم به چشم‌های پسرم افتاد که پر از ترس و هراس بود نتوانستم خودم را کنترل کنم و ناگهان با چاقویی که در خودروام بود به مقتول حمله کردم.
بعد از قتل چه کردی؟
به خانه یکی از بستگانم در اطراف تهران رفتم و در آنجا مخفی شدم. اما خیلی  پشیمان بودم دراین  مدت خانواده‌ام چند باری به سراغ خانواده‌اش رفته و درخواست بخشش کرده بودند.

آدم ربایی به بهانه دادن غذای نذری !

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یک کودک ربا در جنوب تهران خبر داد.

به گزارش جام جم آنلاین ،سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی اظهار کرد: با وقوع یک فقره آدم‌ ربایی دختربچه ۶ ساله در جنوب تهران ،موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با بیان این که کودک‌ ربا یک زن بود، افزود: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان داد، دختربچه۶ ساله به همراه مادربزرگش برای اقامه نماز به مسجدی در محدوده شرق تهران مراجعه کرده و زمانی که مادربزرگ در حال نماز خواندن بوده ، کودک به همراه کیف مادربزرگ که در دست داشته از مسجد خارج شده است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت بیان کرد: در بررسی‌های بیشتر کارآگاهان مشخص شد زن سارق در ابتدا به بهانه غذای نذری کودک ۶ ساله را فریب داده و پس از سرقت طلاهای این کودک و مقداری پول که داخل کیف بوده سپس با خانواده کودک تماس گرفته و قصد اخاذی داشته که با اقدام به موقع کارآگاهان و ارائه آموزش های لازم ، فرد کودک ربا از عملی کردن نقشه خود ناکام می ماند و کودک را در محل سرقت رها می کند.

وی افزود: متهم پس از دستگیری و انتقال به اداره یازدهم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم ربودن دختر خردسال و یک فقره کودک ربایی دیگر با شگرد تعارف غذای نذری در اواسط مرداد امسال اعتراف کرد و گفت: من به دلیل نیاز مالی که داشتم با پرسه زنی در مساجد و شناسایی کودکانی که زیورآلات به همراه داشتند در یک فرصت مناسب به بهانه دادن غذای نذری آنان را اغفال و پس از سرقت طلاجات گوشواره و النگو، کودکان را در محدوده های ربایش رها می کردم و اموال مسروقه را به فردی می فروختم .

دستگیری متهم قبل از فرار در مرز

پسر نوجوان که به اتهام قتل دستگیر شده مدعی است مقتول برای دوستش مزاحمت ایجاد کرده بود.

به گزارش ایران، سرهنگ محمد نادربیگی رئیس‌پلیس آگاهی استان البرز گفت: در پی اعلام وقوع یک فقره قتل در یک نزاع و درگیری در منطقه مهرشهر کرج، بررسی موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جرایم جنایی قرار گرفت.

بررسی‌های اولیه حاکی از این بود که ۲ نوجوان در یکی از پارک‌های مهرشهر با هم درگیر شده و یکی از آنها به وسیله چاقو دیگری را به قتل رسانده و متواری شده است.

رئیس‌پلیس آگاهی اضافه کرد: در ادامه با انجام تحقیقات میدانی و به‌کارگیری اقدامات اطلاعاتی- پلیسی مشخص شد که متهم به منظور خروج غیرقانونی از کشور به یکی از استان‌های مرزی کشور گریخته است.

بنابراین بلافاصله اکیپی از کارآگاهان به مخفیگاه متهم اعزام و در یک عملیات ضربتی قاتل را دستگیر و به استان البرز منتقل کردند.

سرهنگ نادربیگی گفت: در تحقیقات تکمیلی قاتل علت قتل را مزاحمت مقتول برای یکی از دوستانش اعلام و به قتل اعتراف کرد.

رئیس‌پلیس آگاهی استان البرز در پایان ضمن اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی از خانواده‌ها درخواست کرد که نظارت دائم بر رفتار فرزندان خود داشته باشند تا عزیزان‌شان با رفتار‌های هیجانی آینده خود را تباه نکنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*