گفته می شود

 

گفته می شود عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در توئیتر خود نوشته «برای جلوگیری از تکرار سناریوی خروج از کشور، در نامه‌ای به دادستان محترم خواهان ممنوع‌الخروج شدن رئیس سازمان سنجش و برخی مدیران آن شدم.»

 

گفته می شود فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران با ابراز نگرانی از افزایش روزافزون خشونت علیه کارمندان رسانه‌ای در افغانستان اعلام کرد که از زمان سقوط این کشور به‌ دست گروه طالبان تاکنون، ۱۵۳ رسانه مجبور به توقف فعالیت شده‌اند.

 

 

گفته می شود نماینده مجلس یازدهم در توئیتی از شیوه وزارت کشور برای معرفی استانداران انتقاد کرد. مسعود پزشکیان، نماینده تبریز در توئیتی نوشت: ‌وزارت کشور از نمایندگان درخواست کرد تا چند نفر را برای استانداری معرفی کنند. نمایندگان هم عده‌ای را معرفی کردند. من این روش را قبول ندارم. نتیجه این می شود که نمایندگان می خواهند آدم خودشان برای استانداری انتخاب شود. مشکل دو طرفه است؛ وزارت کشور چنین شیوه ای را اتخاذ می کرد.

 

 

گفته می شود در سال ١٣٩٩ سرانه مطالعه افراد ١۵ساله و بیشتر با سواد در ماه به طور متوسط هشت ساعت و ١٨ دقیقه برآورد شد که به عبارت دیگر ١۶ دقیقه و ٣۶ ثانیه در روز بوده است. از این مقدار، شش ساعت و ٣٢ دقیقه سرانه مطالعه کتاب غیردرسی، یک ساعت و ٢٣ دقیقه سرانه مطالعه روزنامه و ٢٣ دقیقه سرانه مطالعه نشریات بوده است.به

 

 

 

گفته می شود بر اساس آمار کمیساریای عالی ملل متحد، سوریه با بیش از ۶ میلیون نفر، بیشترین تعداد پناهنده جهان در سال٢٠٢٠ را دارد.ونزوئلا با نزدیک به ۴ میلیون پناهنده در جایگاه دوم و افغانستان با ۲ میلیون و ۵۰۰هزار پناهنده در جایگاه سوم است.

 

گفته می شود روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی اختصاصی، به جزئیاتی جدید درباره ترور جنایتکارانه شهید «محسن فخری‌زاده» از دانشمندان برجسته دفاعی و هسته‌ای ایران پرداخته است. نیویورک تایمز در این گزارش نوشت: مقدمات ترور این دانشمند ایرانی پس از دیدار‌هایی در اواخر سال ۲۰۱۹ و اوایل ۲۰۲۰ آغاز شد. این دیدار‌ها میان مقام‌های اسرائیلی به سرپرستی «یوسی کوهن» رئیس وقت موساد و مقام‌های عالی‌رتبه آمریکایی از جمله «دونالد ترامپ» رئیس جمهور، «مایک پامپئو» وزیر خارجه و «جینا هاسپل» رئیس وقت سازمان سیا بوده است.

 

گفته می شود بر اساس اعلام بانک مرکزی، متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران ۳۱ میلیون تومان است که درنتیجه قیمت یک واحد ۵۰ متری، یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان خواهد بود؛ لذا وام ۴۸۰ میلیون تومانی مسکن می‌تواند تنها حدود ۳۱ درصد (کمتر از یک سوم) قیمت یک واحد مسکونی در تهران را پاسخگو باشد؛ ضمن اینکه با تسهیلات مذکور (۴۸۰ میلیون تومانی) زوجین می‌توانند حداکثر ۱۵.۵ و مجردها (وام ۲۸۰ میلیون تومانی) ۹ متر از یک واحد مسکونی با متوسط قیمت هر متر ۳۱ میلیون تومان را در پایتخت خریداری کرد.

 

 

گفته می شود جدیدترین دستورالعمل بانک مرکزی درباره صدور کارت هدیه و بن کارت توسط بانک‌ها حاکی از آن است که افراد دارای چک برگشتی رفع سوء اثر نشده، کسانی که حق دریافت خدمات بانکی را ندارند و اشخاصی که حساب آن‌ها مسدود شده است، نمی‌توانند کارت هدیه یا بن کارت دریافت کنند.

 

 

 

 

گفته می شود رئیس کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونای خراسان رضوی با بیان اینکه ما باید مراقب پیک ششم باشیم، گفت: احتمال دارد اواخر مهر ماه پیک ششم کرونا مجدد در شرق ایران آغاز شود. به‌ علت رفت‌وآمدهایی که در شرق ایران به جهت همجواری با کشور افغانستان وجود دارد، خطر پیک ششم کرونا در این مناطق بیشتر است.

 

 

گفته می شود دبیر انجمن وادکنندگان خودرو گفته واردات خوروهایی که قیمت آنها بیش از ۴۰ هزار دلار باشد یا خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی همچنان ممنوع است.

 

 

 

 

گفته می شود دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا با ارسال نامه‌ای به وزیر امور ایالتی جورجیا از او خواست تا روند ابطال نتایج انتخابات ۲۰۲۰ را آغاز کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*