اخبار علمی/۳۰ درصد قربانیان کرونا هیچ بیماری زمینه‌ای ندارند

۳۰ درصد قربانیان کرونا هیچ بیماری زمینه‌ای ندارند

۳۰ درصد قربانیان کرونا هیچ بیماری زمینه‌ای ندارند

استاد تمام ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر این که به طور کلی ۳۰ درصد از جانباختگان کرونا، مبتلا به هیچ بیماری زمینه‌ای خاص و شناخته شده‌ای نیستند، گفت: این موضوع مربوط به هیچ رده سنی خاصی نیست و در مورد جوانان نیز صادق است.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا ناجی در پاسخ به این سوال که آیا ایجاد عفونت طبیعی در بدن به تزریق واکسن اولویت دارد، از برخی رویکردها مبنی بر عدم استفاده از واکسن انتقاد کرد و توضیح داد: این موضوع که عفونت طبیعی می‌تواند به طور قطعی بدن را در برابر ویروس ایمن کند، بزرگ نمایی کاذب درباره سیستم ایمنی در برابر عفونت طبیعی است.

رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر این که منطق ایجاد ایمنی طبیعی نمی‌تواند برای تمامی افراد جامعه کارایی لازم را داشته باشد، افزود: نمی‌شود با این ادعا که ایمنی طبیعی در مقایسه با استفاده از واکسن می‌تواند ایمن‌تر باشد، به افراد گارانتی  صددرصدی ایمنی طبیعی را دهیم؛ چرا که پاسخ ایمنی بدن افراد در مواجه با کرونا متفاوت است و در این میان احتمال بروز اتفاقات غیرقابل جبران پس از ابتلا به کرونا هم وجود دارد.

ابداع یک آنتی‌بادی درمانی جدید برای پیشگیری از ابتلا به کرونا

ابداع یک آنتی‌بادی درمانی جدید برای پیشگیری از ابتلا به کرونا

 محققان انگلیسی آنتی‌بادی درمانی جدیدی ابداع کردند که از ابتلای افراد به کووید-۱۹ پیشگیری می کند. این روش درمانی برای سالمندان یا افرادی که با یک بیمار مبتلا به کرونا زندگی می‌کنند، موثر است.

به گزارش پایگاه اینترنتی ساینس الرت، البته این آنتی‌بادی درمانی که توسط محققان بیمارستان کالج دانشگاهی لندن و محققان شرکت داروسازی «آسترازنکا» ابداع شد هنوز در مرحله فاز سوم آزمایشات بالینی به سر می‌برد.

این آنتی درمانی جدید موسوم به AZD۷۴۴۲، در واقع ترکیبی از دو آنتی بادی مونوکلونال AZD۸۸۹۵ و AZD۱۰۶۱ است که هر دو، حوزه اتصال گیرنده پروتئین اسپایک SARS-CoV-۲ را هدف قرار می دهند.

این گروه محققان در مقاله ای در وب سایت US ClinicalTrials.gov، نوشتند که با هدف قرار دادن این ناحیه از پروتئین اسپایک ویروس کرونا، آنتی بادی ها می توانند از اتصال ویروس به سلول های انسانی جلوگیری کنند و بنابراین انتظار می رود که از بروز عفونت جلوگیری کند.

سازمان غذا و دارو آمریکا تایید کرد؛

معرفی بهترین دارو برای درمان سرطان کلورکتال

معرفی بهترین دارو برای درمان سرطان کلورکتال

داروی pembrolizumab به عنوان داروی اصلی درمان سرطان کلورکتال (راست روده) بعد از نتایج مثبت آزمایش بالینی فاز۳ از سوی سازمان غذا و دارو آمریکا تایید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سابق بر این در افرادی که به تازگی سرطان پیشرفته کلورکتال شأن تشخیص داده شده بود داروی pembrolizumab بعد از انجام شیمی درمانی تجویز می‌شد.

اما اخیراً سازمان غذا و دارو آمریکا تایید کرده است که داروی pembrolizumab می‌تواند به عنوان داروی اصلی برای درمان سرطان کلورکتال متاستازشده تجویز شود.

دکتر لوئیز دیاز، سرپرست تیم تحقیق از بخش آنکولوژی مرکز سرطان اسلوآن آمریکا، در این باره می‌گوید: «ما دریافتیم در مقایسه با درمان قدیمی، داروی pembrolizumab می‌تواند با وجود عوارض جانبی کمتر، انتخاب اول برای درمان بیماران مبتلا به سرطان کلورکتال باشد.»

به چای سبزتان آبلیمو اضافه کنید

آب‌لیمو می‌تواند عطر و طعم بهتری به چای سبز بدهد؛ اما یک فایده‌ی دیگر آن هم این است که میزان کاتچینی که بدنتان از چای سبز جذب می‌کند را افزایش می‌دهد. به گفته‌ی دانشمندان، آب مرکبات می‌تواند میزان کاتچین‌های چای سبز را پنج برابر کند. پس با افزودن مقداری آب‌لیمو به چای سبز، خواص آن را چند برابر کنید. ضمناً افزودن آب‌لیمو به چای سبز می‌تواند محتوای ویتامین C نوشیدنی‌تان را بالا ببرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*