اخبار خراسان جنوبی/ سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیارد تومانی در معادن زغالسنگ طبس

امام جمعه اهل سنت اسدیه: حماسه ۹ دی اتحاد ملت ایران را رقم زد

امام جمعه اهل سنت اسدیه: حماسه ۹ دی اتحاد ملت ایران را رقم زد

بیرجند – ایرنا – امام جمعه اهل سنت اسدیه گفت: حماسه ۹ دی اتحاد و انسجام همه اقشار جامعه و ملت ایران را رقم زد.

مولوی سید احمد عبداللهی روز سه‌شنبه در مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی در شهر اسدیه افزود: در فتنه ۸۸ مردم وقتی دیدند که فتنه‌گران نه برای احقاق حق در انتخاب بلکه با پشتوانه افراد خارجی به امکانات و امکان عمومی کشور خسارت زدند و امنیت و آرامش جامعه را سلب کردند، وارد میدان شدند.

وی گفت: سال ۸۸ برخی افراد گول خورده بودند و برخی دیگر اهداف دشمنان را برای بر هم زدن آرامش جامعه پیاده کردند که مردم با بصیرت ایران اسلامی وارد میدان شدند و حماسه‌ای آفریدند که برای همیشه ماندگار شد.

امام جمعه اهل سنت اسدیه اظهار داشت: افراد دلسوز نظام از هر مذهب، قشر، زبان، قومیت و جناح برای استقلال و امنیت کشور حماسه بی‌نظیر ۹ دی را خلق کردند.

امام جمعه اسدیه هم در این آیین گفت: دشمنان با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و حتی قبل از آن در مبارزات انقلابی و دوران مشروطیت همواره با انجام اعمال ننگین چون ترورهای ناجوانمردانه و بزدلانه سعی در ضربه زدن به این نظام و مردم را داشته‌اند.

حجت الاسلام مصیب خزاعی افزود: دشمنان امروز در نقشه‌ای جدید سعی در ترور باورهای انقلابی و فرهنگی ملت بزرگ ایران را دارند که به فضل الهی و با درایت مقام معظم رهبری همچون گذشته ناکام خواهند ماند.

وی اظهار داشت: خروش ملت و خلق حماسه ۹ دی مشت محکمی بر دهان دشمنان بود و باعث خفت و خواری بیش از پیش آنها در عرصه جهانی و در انظار عموم ملت ایران شد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی مطرح کرد :

شهادت سردار سلیمانی عامل بیداری در منطقه

شهادت سردار سلیمانی عامل بیداری در منطقه

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: استکبار جهانی با ترور شهید سلیمانی به دنبال محدود کردن قدرت منطقه‌ای ایران بود ولی شهادت او بیداری بیشتر مردم منطقه را به دنبال داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی ظهر سه شنبه در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی در شهرستان فردوس اظهار کرد: در فتنه‌ها تشخیص حق از باطل دشوار و فضا غبارآلود است و دشمن نیز تمام تلاشش استفاده حداکثری از این موقعیت است که جبهه باطل را حق جلوه دهد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی افزود: حماسه ۹ دی بار دیگر بصیرت مردم در تشخیص حق از باطل را نشان داد و به فرموده رهبری این روز تاریخی برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد.

نوفرستی با بیان اینکه انسان‌های با بصیرت در طول تاریخ حماسه‌ها را رقم زده‌اند، افزود: خواص جامعه در فضای غبار آلود با نور افشانی مسیر درست را به مردم نشان می‌دهند.

وی گفت: به فرموده امام راحل و رهبر انقلاب اسلامی باید از تاریخ گذشته این مرز و بوم عبرت بگیریم که چگونه در انقلاب مشروطه و بسیاری از حرکت‌های اسلامی بی بصیرتی موجب پیروزی دشمنان شد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با گرامی داشت اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: استکبار جهانی و در رأس آنها آمریکا می‌خواست با ترور این سردار مبارز قدرت منطقه‌ای ایران اسلامی را محدود کند ولی شهادت او بیداری بیشتر مردم منطقه را به دنبال داشت.

نوفرستی مهمترین وظیفه مردم در شرایط کنونی را بصیرت و شناخت دوست و دشمن دانست و تأکیدکرد: آینده این انقلاب و نظام با هدایت‌گری‌های مقام معظم رهبری بسیار روشن و درخشان است و قدرت بازدارندگی ایران اجازه هر گونه تجاوزی را از دشمنان گرفته است.

حجت الاسلام محمد رضا بابایی امام جمعه فردوس نیز در این جلسه با بیان اینکه دشمنان برای براندازی این نظام برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت دارند، افزود: تمام این توطئه‌ها با بصیرت مردم تاکنون خنثی شده است.

وی گفت: تنها عنصر بصیرت است که آینده این انقلاب را تضمین می‌کند و بیشترین ضربه را نیز تاکنون از بی بصیرتی خورده‌ایم که هوشیاری همگان را می‌طلبد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جشنواره رسانه‌ای ابوذر در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

جشنواره رسانه‌ای ابوذر در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

 مسوول سازمان بسیج رسانه خراسان جنوبی گفت: سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان خراسان جنوبی در ۹ محور برگزار می‌شود.

سجاد رضایی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران از همه رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای برای شرکت در این جشنواره دعوت کرد و افزود: زمان ارسال آثار تا ۳۰ دی ‌ماه جاری است و افراد می‌توانند آثار مربوط به بازه زمانی دی‌ ماه ۹۸ تا پایان دی‌ امسال را ارسال کنند.

وی هدف از برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر را افزایش و غنی‌سازی فرهنگ رسانه انقلابی بین اصحاب رسانه، ایجاد فضای رقابتی مثبت، تزریق نشاط و امید به جامعه در کنار بیان مسائل و مشکلات صنفی حوزه اطلاع رسانی و معرفی آثار برتر به جشنواره کشوری عنوان کرد.

مسوول سازمان بسیج رسانه خراسان جنوبی گفت: آثار در قالب‌های خبر، گزارش، مصاحبه، تیتر، مقاله و یادداشت، عکس، پوستر و کاریکاتور، گزارش رادیویی و تلویزیونی، موشن گرافیک و فیلم کوتاه (ویژه شبکه‌های اجتماعی) قابل دریافت است.

وی اضافه کرد: محورهای اصلی جشنواره شامل جهش تولید و اقتصاد مقاومتی، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، بصیرت و دشمن شناسی، کرونا و کمک مومنانه، چهل سالگی دفاع مقدس، دستاوردهای انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه‌های اقدام و امیدآفرینی، مسائل صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه است.

رضایی گفت: با توجه به در پیش بودن دهه بصیرت و سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، محور ویژه شهادت سردار دل‌ها و تقویت محور مقاومت در این جشنواره گنجانده شده است.

وی افزود: خبرنگاران، فعالان شبکه‌های اجتماعی و تمامی علاقه‌مندان می‌توانند تا تاریخ ۳۰ دی‌ ماه برای شرکت در این جشنواره به ربات این جشنواره به آدرس@rasanehkhjbot در شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنند یا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی بیرجند، نبش معلم ۶۲، سازمان بسیج رسانه ارسال کنند.

مسوول سازمان بسیج رسانه خراسان جنوبی اظهار داشت: در این ربات، مناسبت موضوعی هفته هم به‌عنوان یک محور جشنواره آورده شده که فعالان رسانه‌ای می‌توانند مناسبتی را که اثر ارسالی آنها درباره آن است، درج کنند.

وی گفت: این محور پس از پایان مهلت آثار نیز فعال است و بنا بر مناسبت‌های موضوعی سال، اقدام به دریافت آثار خبرنگاران خواهد کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تخصیص ۵۰ میلیون تومان برای تعمیر میدان چمن قاین/انجام آزمایش خاک و طرح مطالعاتی سالن ۲۵۰۰ نفری قاینات

عزیزی از آغاز طرح مطالعاتی و انجام آزمایش خاک سالن ۲۵۰۰ نفری قاین خبر داد و گفت: پیگیر اعتبارات و آغاز به کار سالن با همکاری استاندار محترم و نماینده شهرستان قاینات و زیرکوه هستیم.

به گزارش نسیم قائن ، عزیزی مدیر کل اداره ورزش و جوانان خراسان جنوبی در جلسه بررسی مشکلات و نیازمندیهای ورزش و جوانان شهرستان قاین که شب گذشته با حضور جمعی ازورزشکاران و مسئولین شهرستان برگزار شد با اشاره به کلنگ زنی سالن۲۵۰۰ نفره در شهرستان قاینات و پیگیری های انجام گرفته گفت:قرار بود ۳۵ درصد سالن از محل منابع خیرین وبنیاد مستضعفین شروع و مابقی از منابع دولتی کمک شود.

وی ادامه داد: پیگیری هایی صورت گرفته است و در جلسه ای که با پیگیری نماینده با معاونین وزیر ورزش داشته ایم ۱ونیم میلیارد قول داده شده است که در اواخردی ماه در جلسه ویدئو کنفرانسی موضوع اعتبارات این سالن ورزشی و قول های وزیر پیگیری خواهد شد.

وی از آغاز برداشت خاک جهت آزمایش و طرح مطالعاتی آن خبر داد وگفت: نقشه ها و مطالعه خاک در حال انجام است و ۵۰۰ میلیون تومان موافقت نامه  داریم و از طریق نماینده شهرستان و استاندار محترم پیگیر قول ۴ میلیارد بنیاد مستضعفان و دستور رئیس سابق آن هستیم و ان شاء الله به زودی کار آغاز خواهدشد.

عزیزی به استخر شنای امید اشاره داشت و گفت: درخصوص استخر ما هم شرمنده مردم شدیم و قول داده بودیم که در دهه فجر سال گذشته به بهره برداری برسد و اعتباراتی هم برای آن تخصیص یافته است و متاسفانه برخی از مشکلات آن رفع نشده است و با پیمانکاران شهرستان قراردادی بسته ایم و به زودی مشکلات مرتفع خواهدشد.

وی به موضوع چمن مصنوعی در برخی از روستاهای شهرستان اشاره کرد و گفت: برای برخی از روستا ها چمن خریداری شده است و با همکاری دهیاری ها و بخشداریها انشاء الله در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر کل ورزش و جوانان استان در ادامه  با اشاره به این که  تیم فوتبال قاینات به عنوان نماینده خراسان جنوبی در مسابقات لیک دسته ۳ حضور خواهد یافت گفت: تمام توان خود را به کار می بریم که میدان چمن شهرستان برای میزبانی آماده شود ودراین راه از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

وی به اختصاص ۵۰ میلیون تومان به هیئت فوتبال قاین برای تعمیر و خرید تجهیزات میدان چمن قاین اشاره کرد و گفت: صندلی و برخی تجهیزات هم به شهرستان داده خواهد شد.

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود  به پروژه های عمرانی شهرستان نیز اشاره داشت و گفت: خانه جوان قاین از محل اعتبارات ۲۷ درصد ۱ میلیارد و۲۰۰ میلیون تومان به آن اختصاص داده شد اما چون پروژه های نیمه تمام زیادی در شهرستان داشتیم این اعتباربرای تکمیل پروژه ها گذاشته شد وان شاء الله سال آینده کار این پروژه آغاز خواهد شد.

وی با بیان این که فعلا پروژه جدیدی در دستور کار ما نیست گفت: پروژه های ناتمام زیادی در شهرستان داریم و اولویت ما باید تکمیل پروژه های نیمه تمام باشد و امسال پروژه جدیدی تعریف نکرده ایم.

عزیزی برای راه اندازی چمن مصنوعی در کرغند و اسفشاد نیز گفت: چنانچه موضوع زمین تامین شود در پروژه های اولویت دار سال آینده قرار خواهیم داد.

فرماندار قاینات در جلسه بررسی مشکلات ورزشی شهرستان:

وزیر محترم ورزش قول هایشان برای شهرستان را عملی کنند/معمای حل نشدنی استخر امیدقاین

فرماندار قاینات گفت:درخواست ما از وزیر ورزشی که حاضر نشد کلنگ یک پروژه ورزشی بدون اعتبار را در شهرستان قاینات به زمین بزند این است که قول هایی که برای قاینالت داده اند را عملی کنند.

به گزارش نسیم قائن ، محمد کریمی فرماندار قاینات در جلسه بررسی مشکلات و نیازمندیهای ورزش و جوانان شهرستان که با حضور مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی برگزار شد با بیان  این که علی رغم محرومیت ها در خراسان جنوبی اما جوانان ما در حوزه ورزش استعداد ها و نبوغ بالایی دارندگفت: تیم فوتبال قاینات امسال به عنوان نماینده خراسان جنوبی در لیگ دسته  ۳ حضور خواهد داشت و امیدواریم که اداره کل ورزش و جوانان استان همان طور که سال های گذشته تیم استان را حمایت کرده است تیم شهرستان قاینات را نیز مورد حمایت ویژه خود قرار دهد .

فرماندار قاین از همه مسئولین شهرستان خواست تا در فراهم نمودن امکانات جهت حضور تیم های ورزشی در شهر قاین همکاری و همدلی داشته باشند وهمچنین مسئولین استانی هم تیم فوتبال شهرستان را حمایت کنند.

وی درادامه با اشاره به سفر وزیر ورزش و جوانان به خراسان جنوبی در سال گذشته و کلنگ زنی سالن ۲۵۰۰ نفری این شهرستان،قول وزیر ورزش و جوانان برای تخصیص ۱میلیارد تومان به میدان چمن طبیعی و چمن مصنوعی قاین، گفت: قول های وزیر ورزش برای شهرستان قاینات محقق نشده است.

کریمی  ادامه داد: درخواست ما از وزیر ورزشی که حاضر نشد کلنگ یک پروژه ورزشی بدون اعتبار را در شهرستان قاینات به زمین بزند این است که قول هایشان رابرای شهرستان عملی کنند.

فرماندار قاین اضافه کرد در سفر مجددی که وزیر ورزش به استان داشتند موضوع سالن ۲۵۰۰ نفری مطرح شد و استاندار سابق قول ۱ میلیارد تومان برای شروع پروژه را دادند که بتوانیم استارت کار را بزنیم اما هنوز نقشه و تیپ اجرایی کار تهیه نشده است.

وی افزود:  خیر پای کار آماده است و زمینی را در بهترین نقطه شهر اهدا کرده است و عدم اجرای این پروژه به یک چالش تبدیل شده است.

کریمی در ادامه خطاب به مدیر کل ورزش و جوانان اظهارکرد: استخر شنای قاین هزینه های زیادی را برای ما در برداشته است وحتی مدیر کل سابق گفت: اگر مشکل ۲ ماهه حل نشود استعفا می دهد و از آن تاریخ سالها گذشت و معمای استخر شنای امید حل نشد و ماهم دیگر نمی دانیم این معما را چگونه حل کنیم؟

وی افزود: بالغ بر ۲۰ بار معاونین استانداران و استانداران سابق از این پروژه بازدید داشته اند اما هنوز معمای آن را حل نکرده اند.

کریمی به کلنک  زنیخانه جوان قاین اشاره کرد و گفت: علی رغم این که سهم قاینات از خانه جوان بعد از مرکز استان بود اما با تاخیر بعد از طبس خانه جوان قاین کلنگ زنی شد وشروع عملیات ساختمانی این پروژه هم هنوز مشخص نیست.

فرماندار قاین با بیان این که بسیاری از مصوبات سفر استاندار به قاینات در حوزه ورزش و جوانان بر روی زمین مانده است گفت: سالن ورزشی نوغاب پسکوه ،خیرین سهم خود را انجام داده اند اما دولت هنوز سهم خود را پرداخت نکرده است و خیر هم به دنبال تغییر کاربری بهداشتی برای این سالن ورزشی است .

وی به سالن ورزشی اسفدن اشاره داشت و گفت: این شهر بالغ بر۵ هزار نفر جمعیت دارد وسالن ورزشی آن نیمه تمام رها شده است.

کریمی ادامه داد:سالن های ورزشی تیغاب،بیهود،نوغاب حاجی آباد،گود باستانی شهر خضری دشت بیاض،چمن های مصنوعی برکوک،خشک،عباس آباد دشت،قومنجان،غدیر قاین و بسیاری دیگر از پروژه های شهرستان به حال خود رها شده است وبرخی از پروژه ها خیرین سهم خود را پرداخت کرده اند ولی سهم دولت پرداخت نشده است و اعتبارات تملک ودارایی کفاف تکمیل برخی از پروژه ها را نمی کند وبه صورت ویژه نیاز به پیگیری دارد.

رئیس هیئت فوتبال شهرستان قاینات:

میزبانی مسابقات لیگ دسته ۳ نیازمند تعامل و همکاری مسئولین است

علی آبادی با بیان این که دغدغه همه مسئولین استان و شهرستان بایدبرای تیم قاینات به عنوان نماینده خراسان جنوبی باشد گفت: موفقیت تیم قاینات و برگزاری هر چه بهتر مسابقات در این شهرستان باعث درخشش نام خراسان جنوبی خواهد بود.

به گزارش نسیم قائن ، علی آبادی رئیس هیئت فوتبال شهرستان قاینات شامگاه امشب در جلسه بررسی مشکلات و نیازمندیهای ورزش و جوانان شهرستان قاینات که با حضور عزیزی مدیر کل ورزش و جوانان استان و مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد با اشاره به حضور تیم فوتبال قاینات به عنوان نماینده خراسان جنوبی در لیگ دسته ۳،ضمن تقدیر و تشکر از کلیه مسئولین شهرستانی و استانی که زمینه حضور تیم قاینات را در مسابقات لیگ دسته ۳ فراهم کرده اند گفت: با پیگیری هایی که  اسحاقی نماینده شهرستان های قاینات و زیرکوه داشته اند اسپانسر تیم مشخص شده است.

وی در ادامه با بیان این که برای میزبانی مسابقات نیاز به همراهی و همکاری و همدلی مسئولین شهرستان داریم گفت: ما حداقل ها را برای میزبانی نداریم و فراهم نمودن امکانات نیاز به همراهی مسئولین استانی و شهرستانی دارد.

علی آبادی با بیان این که دغدغه ما و شماباید  برای تیم قاینات به عنوان نماینده خراسان جنوبی باشد گفت: موفقیت تیم قاینات و برگزاری هر چه بهتر مسابقات در این شهرستان باعث درخشش نام خراسان جنوبی خواهد بود.

وی از مدیر کل ورزش و جوانان استان خواست تا در تامین اعتبار تعمیرات میدان چمن شهرستان قاینات هیئت فوتبال این شهر را کمک کنند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری فرماندار،شهردار و شورای شهر که در تعمیر میدان چمن طی چند روز اخیر همکاری داشته اند گفت: بازهم تاکید می کنم برای برگزاری میزبانی خوب مسابقات نیازمند تعامل وهمکاری مسئولین هستیم.

 

 

دعوت هندبالیست فردوسی به اردوی انتخابی تیم ملی /۷

دعوت هندبالیست فردوسی به اردوی انتخابی تیم ملی هندبال ساحلی

محمدصادق زهدی هندبالیست ارزنده و نخبه فردوسی به اردوی انتخابی تیم ملی هندبال ساحلی کشور دعوت شد.

تمرینات اردوی انتخابی تیم ملی هندبال ساحلی کشور در حالی به میزبانی کرمان در حال برگزاری است که محمد صادق زهدی هندبالیست شایسته شهرستان فردوس نیز در این تمرینات حضور دارد.
گفتنی است افراد منتخب این اردو به عنوان تیم ملی هندبال ساحلی کشور به رقاقبت های آسیایی اعزام می شوند.

میزبانی قاین در مسابقات لیگ دسته ۳ فوتبال /۷

ورزشگاه غدیر قاینات میزبان رویارویی نماینده خراسان‌جنوبی در لیگ دسته ۳ باشگاه‌های کشور با تیم مقاومت تهران می‌شود.

به گزارش فارس، در مسابقات لیگ دسته سوم باشگاه‌های فوتبال کشور فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ تنها نماینده خراسان‌جنوبی میزبان رقابت‌ها می‌شود.

در هفته اول این ماراتن ملی تیم فوتبال بادامک قاین ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه ۱۶ دی‌ماه ۹۹ در زمین چمن طبیعی مجموعه ورزشی غدیر قائنات به مصاف مقاومت تهران می‌رود.

در هفته دوم مسابقات لیگ دسته سوم باشگاه‌های فوتبال کشور نماینده خراسان‌جنوبی ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه ۲۳ دی‌ماه ۹۹ در ورزشگاه تختی شاهرود در مقابل سیمان شاهرود به میدان می‌رود.

در هفته سوم این رویداد ورزش ملی نیز تیم فوتبال بادامک قائن ساعت ۱۴ روز دوشنبه ۲۹ دی‌ماه ۹۹ در ورزشگاه غدیر قاینات از تیم شهدای مقاومت جویبار پذیرایی می‌کند.

 

 

درخشش دارترهای خراسان‌جنوبی در لیگ دسته یک کشور/۷

«رضا محمدی» از خراسان‌جنوبی در لیگ یک ناوک گروه اول دارت کشور با کسب ۲۴ امتیاز از ۱۲ بازی در صدر جدول قرار دارد، «فهیمه زارعی» با ۲۰ امتیاز بعد از شاکریان و منصوری رده سوم جدول بانوان را به‌دست آورده است و «علیرضا محمدزاده» نیز در زیر گروه لیگ دسته اول ناوک پیشکسوتان کشور مقام سوم را به خود اختصاص داده است.

همچنین ورزشکاران خراسان‌جنوبی بیست و یکمین دوره مسابقات دارت آنلاین رده‌های سنی پایه  کشور گرامیداشت هفته بصیرت به‌میزبانی استان فارس به رقابت می‌پردازند.

امیرمحمد رضایی، امیرحسین رزاقی، محمدمهدی علیزاده، حمیدرضا عباسی، امیر علی و مرتضی زیدری سیبل این رقابت‌ها را نشانه می‌روند.

مشارکت ۲ بانک تخصصی در طرح‌های توسعه‌ای خراسان جنوبی

سرمایه گذاری ۹۰۰میلیارد تومانی در معادن زغالسنگ طبس/۳

مشارکت ۲ بانک تخصصی در طرح‌های توسعه‌ای خراسان جنوبی

بانک صنعت و معدن مشارکت در طرح توسعه زغال‌سنگ پروده طبس را پذیرفت و مدیرعامل بانک کشاورزی نیز با پرداخت تسهیلات ویژه به متقاضیان بخش کشاورزی در خراسان جنوبی موافقت کرد.

استاندار خراسان جنوبی با مدیرعامل بانک صنعت و معدن دیدار کرد و مذاکرات این نشست به پذیرش مشارکت بانک صنعت و معدن در طرح توسعه زغال‌سنگ پروده طبس انجامید.

براساس این توافق و مشارکت بانک صنعت و معدن با شرکت صدر تامین (سرمایه‌گذار زغال‌سنگ پروده) ۹۰۰ میلیارد تومان برای توسعه این واحد فرآوری سرمایه‌گذاری می‌شود.

ایجاد یک خط استخراج معدنی جدید و اشتغالزایی هزار نفر از نتایج این سرمایه‌گذاری خواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی با حضور در دفتر «حسین مهری» مدیرعامل بانک صنعت و معدن به تشریح ظرفیت‌های استان پرداخت و از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای بهره‌برداری هرچه بیشتر از این ظرفیت‌ها گفت.

حمید ملانوری با اشاره به اینکه سند توسعه خاوران در راستای توسعه همه‌جانبه، پایدار و متوازن استان تدوین شده است افزود: طبق این سند ما از حضور سرمایه‌گذاران استقبال می‌کنیم و شرایط را برای فعالیت آنها تسهیل می‌کنیم.

وی با اشاره به استعدادهای معدنی و صنعتی استان، مشارکت و سرمایه‌گذاری در واحدهای مرتبط را خواستار شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ایجاد و توسعه صنایع فرآوری جوار معدنی در راستای بهره‌وری بیشتر از ذخایر، از برنامه‌های استان است.

شرکت زغال‌سنگ پروده طبس با ظرفیت استخراج سالانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن زغال‌سنگ کک شو در شهرستان طبس مشغول فعالیت است.

در این واحد فرآوری ذخایر معدنی سالانه ۷۵۰ هزار تن کنسانتره زغال‌سنگ نیز تولید می‌شود و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند.

طبس بزرگترین و مهمترین شهرستان معدنی خراسان جنوبی است که ۷۶ درصد ذخایر زغالی کشور را در خود جای داده و بزرگترین حوضه زغال‌سنگ کک شو ایران در این منطقه است.

موافقت با پرداخت تسهیلات ویژه به متقاضیان بخش کشاورزی

استاندار خراسان‌ جنوبی همچنین موافقت مدیرعامل بانک کشاورزی را برای پرداخت تسهیلات ویژه به متقاضیان بخش کشاورزی اخذ کرد.

ملانوری امروز با حضور در دفتر کار «روح الله خدارحمی» مدیرعامل بانک کشاورزی، توجه ویژه این حوزه را برای حمایت از سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی خواستار شد.

وی با اشاره به طرح احداث هزار هکتار گلخانه استان و دستور ویژه وزیر جهاد کشاورزی در پرداخت ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تحقق این طرح در سفر به خراسان جنوبی، تصریح کرد: از مجموع اعتباراتی که دکتر خاوازی در سفر به استان وعده داده بودند تا این لحظه مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی این اعتبار، مساعدت بانک کشاورزی را می‌طلبد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: پرداخت تسهیلات کم‌بهره و ارزان قیمت، مشوق خوبی برای ترغیب افراد به مشارکت و سرمایه‌گذاری در این طرح است.

وی از محصولات استراتژیک زرشک، عناب و زعفران استان گفت که با توجه به اقلیم منطقه، اهمیت در بهبود درآمد خانوارهای روستایی و کشاورز، ارزآوری برای کشور و کم‌آب بر بودن، طی سال‌های اخیر در اولویت کشت‌های استان قرار گرفته است.

ملانوری تاکید کرد: با توجه به این که زرشک و عناب از سال پنجم و زعفران از سال سوم به درآمد اقتصادی می‌رسد، لازم است مدت زمان بازپرداخت تسهیلات افزایش یابد.

وی ادامه داد: در حال حاضر مدت زمان تعیین شده برای بازپرداخت تسهیلات عناب، زرشک و زعفران پنج سال است.

استاندار خراسان جنوبی به ۲۹ مجتمع دامپروری در دست احداث اشاره کرد و گفت: این مجتمع‌ها در راستای پرورش دام‌های سبک و سنگین اصلاح نژاد شده، احداث می‌شوند.

وی با تاکید بر نقش این واحدهای دامی در تحقق عنوان سال و جهش تولید افزود: پرداخت تسهیلات کم‌بهره می‌تواند به حمایت ویژه از متقاضیان این بخش منجر شود.

ملانوری بخش‌های کشاورزی و دامپروری را از مهمترین محورهای اقتصادی استان عنوان کرد که در اشتغالزایی و درآمد بخش زیادی از افراد جامعه نیز تاثیر دارند.

موافقت مدیرعامل بانک کشاورزی با تامین و پرداخت کل تعهد وزیر جهاد کشاورزی در استان با اولویت طرح‌های گلخانه‌ای، قول پیگیری افزایش ۲ ساله در بازه زمانی تعیین شده برای بازپرداخت تسهیلات محصولات استراتژیک در کارگروه اعتبارات بانک با نظر مساعد و همچنین پرداخت تسهیلات کم‌بهره به متقاضیان سرمایه‌گذاری در مجتمع‌های دامداری، دامپروری و پرورش شترمرغ صنعتی که توجیه اقتصادی دارند، از نتایج این نشست بود.

 

 

 

 

اراضی روستای طبسین نهبندن یکپارچه سازی می شود /۲

 

مجید بیکی فرماندار شهرستان نهبندان به همراه بخشدار مرکزی و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان از پروژه تسطیح و یکپارچه سازی اراضی روستای طبسین سفلی بازدید و بر تکمیل هرچه سریعتر پروژه بطوری که امکان کشت بهاره فراهم گردد، تاکید نمود.
لازم بذکر است پروژه مذکور بر روی ۱۰۵ هکتار از اراضی تحت شرب قنات روستای طبسین سفلی که ۵۰ لیتر بر ثانیه دبی خروجی دارد، اجرا شده و تاکنون ۱.۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

 

 

 

 

شناسایی ۳۷ مورد جدید کرونا در خراسان جنوبی/۲-۳

۳۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۵ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که از این تعداد ۳۷ بیمار جدید شامل ۷ بستری و ۳۰ سرپایی شناسایی شدند.

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۱۳ مورد در بیرجند، ۲ مورد فردوس، ۶ موردقاین، ۴ مورد طبس، ۳ مورد درمیان، ۳ مورد از سربیشه، ۳ مورد زیرکوه و از شهرستان‌های نهبندان، سرایان و خوسف هر کدام یک مورد جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

وی گفت: شهرستان بشرویه مورد جدیدی از کرونا نداشته است.

دکتر مهدی زاده افزود: در حال حاضر ۱۵۳ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۶۲ نفر کرونا مثبتند.

وی گفت: از این تعداد ۱۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال عمومی ۷ نفر وخیم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴ بیمار باعلائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی پذیرش و در همین مدت ۳۸ بیمار شامل ۱۷ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب ترخیص شدند.

وی گفت: با ثبت یک مورد فوت جدبد ناشی از کرونا در خراسان جنوبی مجموع فوت در اثر این بیماری در استان به ۷۱۳ مورد رسید.

به گفته مهدی زاده تا روز گذشته ۳۳ هزار و ۶۰۳ آزمایش کرونا در استان انجام شده که از این تعداد جواب تست ۱۴ هزار و ۴۰۸ مورد مثبت اعلام شد.

در مراسم بزرگداشت ۹دی عنوان شد

لزوم توجه به بی اثر کردن جنگ رسانه ای دشمن/۲-۳

پیروی از هوای نفس و نادیده گرفتن آیات خداوند از عوامل بی بصریتی و ورود به فتنه هاست.

  استاد حوزه و دانشگاه بیرجند و نماینده سابق مردم بیرجند، درمیان و خوسف لزوم توجه به بی اثر کردن جنگ رسانه ای دشمندر مجلس شورای اسلامی در  مراسم گرامیداشت حماسه نهم دی در حسینیه جماران بیرجند که با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد با طرح این سوال که چرا انسان حقایق را نمی‌بیند و بصیرت خود را از دست می‌دهد؟ گفت: براساس ادبیات قرآنی آنچه زمینه ساز بی بصیرتی و ورود به فتنه‌ها می‌شود، پیروی از هوای نفس و نادیده گرفتن آیات خداوند است.

حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی در ادامه با اشاره به فتنه ۸۸. ظلمی که در این قضیه، سران فتنه به جمهوری اسلامی ایران کردند، را ظلمی منحصر به فرد و فراموش ناشدنی دانست و افزود:تمام رسانه‌های بیگانه با انبوهی از شایعات، تردید در نتیجه انتخابات را شبهه افکنی کردند و و تمام ابزار خود در این راه بکار گرفتند.

وی گفت: امروز هم علاوه بر تحریم‌های ظالمانه تبلیغات رسانه‌ای دشمن علیه نظام افزایش یافته که اقدامات اساسی برای بی اثر کردن این تبلیغات ضروری است.

استاد حوزه و دانشگاه بیرجند نظام جمهورس اسلامی را امانتی از خون شهدا به ویژه سردار سلیمانی دانست و افزود: جریان‌های سیاسی باید دین خود را به آنان ادا کنند.

حجت الاسلام عبادی اخلاص و مردمی بودن، اهل فکر و برنامه بودن را از خصوصیلات سردار حاج قاسم سلیمانی و از عللل موفقیت هایش دانست و گفت: این شهید اهل دل بود و به همین دلیل بر دل‌های عموم نشست و مراسم تشییع پیکرش در جای جای ایران چشم جهانیان را خیره کرد.

 

وی در ادامه گریزی هم به انتخابات سال آینده کرد و از عملکرد تمام احزاب و جریان‌های سیاسی در سال‌های اخیر در موضوعات مهم از جمله تحقق اقتصاد مقاومتی انتقاد کرد و گفت: در این موضوع مهم که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد، هیچ کدام از جریان‌های سیاسی برای تحقق آن در شرایط تحریم برنامه و راهکاری ارائه نکردند.

 

حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی با بیان اینکه احزاب باید روی خدمت به مردم تمرکز کنند گفت: احزاب و جریان‌ها باید برای انتخابات برنامه اقتصادی و راهکار رفع تحریم‌ها ارائه و مردم هم باید شعار‌های آن‌ها را پس از انتخابات پیگیری و مطالبه گری کنند.

 

 

 

 

 

افزایش ۴۵ درصدی مصرف گاز در روز گذشته/۲-۳

مصرف گاز در بخش خانگی خراسان جنوبی در روز گذشته به نسبت همین روز در سال قبل ۴۵ درصد افزایش داشته است.

مدیر عامل شرکت گاز استان گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده در پی کاهش شدید دما و افزایش مصرف گاز، فشار گاز در خطوط انتقال گاز استان دچار افت محسوسی شده بنابراین از همه مردم تقاضا می‌کنیم در مصرف گاز طبیعی صرفه جوئی کرده و دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد را رعایت کنند.
مدیرعامل شرکت گاز استان افزود: مردم می توانند با پوشیدن لباس‌های گرم و مناسب فصل، نصب پنجره‌های دو جداره، استفاده از پرده‌های ضخیم، خاموش کردن وسایل گرمایشی در اتاق‌های بدون استفاده، عایق کاری موتورخانه‌ها و استفاده نکردن از شومینه به دلیل بازدهی کم و ایمنی پایین، تعمیر و سرویس سامانه‌ها و وسایل گرمایشی از جمله موتورخانه‌ها و نصب سامانه پایش هوشمند در آن و استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد با برچسب انرژی بالا در مصرف گاز طبیعی صرفه جویی کنند.
وی گفت: اگر مردم،  تنها یک درجه دمای اتاق را کاهش دهند بیش از ۶ درصد در مصرف گاز صرفه‌جویی می‌شود.
هاشمی با اشاره به اینکه رعایت مصرف بهینه منابع انرژی بخصوص گاز طبیعی در ادارات دولتی، امری بسیار ضروری و مهم است، افزود: امسال نیز رعایت بخشنامه دولت درخصوص صرفه جویی در ادارات استان از سوی بازرسان شرکت گاز در وقت اداری و بعد از وقت اداری مورد پایش قرار خواهد گرفت و در صورت مشاهده  رعایت نکردن مفاد بخشنامه، با عرض پوزش مجبور به قطع جریان گاز ادارات و سازمان‌های دولتی خواهیم بود.
وی گفت: با توجه به مصوبه اخیر هیأت وزیران، گاز بهای مشترکین کم مصرف گاز طبیعی تا سقف الگوی تعیین شده از ابتدای دی ماه امسال با تخفیف ۱۰۰ درصدی محاسبه خواهد شد.
هاشمی افزود: مطابق این مصوبه گازبها و تمام هزینه‌های مرتبط با آن شامل مالیات، عوارض ارزش افزوده و عوارض گازرسانی مشترکین کم مصرف (کمتر از ۲۰۰ مترمکعب در ماه) در سکونتگاه‌های دایمی شهری و روستایی و همچنین سکونتگاه‌های عشایری از ابتدای دی ماه ۱۳۹۹ رایگان است.
مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: مشترکان با میزان مصرف ماهانه بیش از الگوی مصرف هم شش ماه فرصت دارند تا نسبت به اصلاح رفتار مصرفی و کاهش مصرف گازطبیعی اقدام کنند و در پایان این دوره، بهای گاز آن دسته از مشترکینی که مصرف آنان بیش از الگوی تعیین شده باشد افزایش می‌یابد.

محکومیت ۲۸۱ میلیونی قاچاقچی پوشاک در نهبندان/۴

قاچاقچی پوشاک در نهبندان به پرداخت پوشاک ۲۸۱ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان نهبندان گفت: مأموران ایست و بازرسمحکومیت ۲۸۱ میلیونی قاچاقچی پوشاک در نهبندانی سهل آبادهنگام کنترل خودرو‌های عبوری از یک دستگاه اتوبوس مقادیری کالای قاچاق مستعمل شامل ۱۰۰ کیلوگرم پوشاک و ۳ دستگاه چرخ خیاطی کشف کرده و گزارش آن را برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان ارسال کردند.
هادی میر عرب  افزود: پس از محرز شدن تخلف ، متهم در شعبه علاوه بر ضبط کالای کشف شده به پرداخت مبلغ ۲۸۱ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.
وی گفت: استفاده از کالا‌های مستعمل همچون پوشاک و یا کفش علاوه بر قاچاق بودن، عامل انتشار انواع بیماری می‌باشند و با توجه به شیوع ویروس کرونا و سرایت سریع آن به مردم عزیز توصیه می‌شود از خرید لوازم دست دوم و قاچاق که هم به اقتصاد کشور و هم به سلامت جامعه لطمه میزنند خوداری کنند.

تغییر مسیرهای ناگهانی، عامل ۵۶۸ تصادف در معابر شهری/۴

از ابتدای سال جاری ۵۶۸ تصادف در معابر شهری خراسان جنوبی به دلیل تغییر مسیر‌های ناگهانی رخ داد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: خودداری از بکاربردن چراغ راهنما در هنگام رانندگی، دلیل بسیاری از حوادث ترافیکی در معابر درون شهری استان است.
سرهنگ عباسی افزود: استفاده از چراغ راهنما، مهم‌ترین کاری است که راننده برای آگاه کردن دیگران از حرکات احتمالی خود با هدف به حداقل رساندن غافل گیری‌ها انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه برای اکثر رانندگان، استفاده از چراغ راهنما درهنگام تغییر مسیر اقدامی بسیارساده و پیش پا افتاده به نظرمی رسدخاطرنشان کرد: همین اقدام ساده و ابتدایی می‌تواند از وقوع بسیاری ازحوادث ناگوار رانندگی جلوگیری کند.رییس پلیس راهور استان با تاکید بر اینکه چراغ راهنما، یکی از مهمترین سیستم‌های ایمنی خودرو در هنگام رانندگی است. گفت: رانندگان مکلفند به منظور آگاه سازی سایر کاربران ترافیک، قبل از تغییر مسیر، راهنمای سمت چپ یا راست وسیله نقلیه را روشن

درخشش پنج عضو کانون پروشی فکری در مسابقه تصویرگری شاهنامه و کودک/۲

آثار تصویرگری پنج عضو مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در دومین همایش بین‌المللی شاهنامه و کودک، شایسته تقدیر شدند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: این مسابقه با محوریت تصویرگری داستان‌های شاهنامه از سوی بنیاد فردوسی شاخه توس با موضوع‌های «پادشاهی همای چهرزاد»، «سفر‌های اسکندر»، «کرم هفتواد»، «پادشاهی بهرام‌گور»، «پادشاهی انوشیروان»، «داستان طلخند و گو»، «داستان‌های بوذرجمهر»، «پادشاهی خسروپرویز» و «بهرام چوبین و خاقان چین» برگزار شد که بر همین اساس تعداد ۱۵ اثر منتخب از کودکان ونوجوانان استان به دبیرخانه این مسابقه ارسال شده است.

طاهره حمیدی افزود: پس از بررسی و داوری آثار این رویداد هنری اثر پنج عضو کانون استان شامل کیانا کیال و سامیه صنعتی هردو از مرکز فرهنگی و هنری کانون شهرستان فردوس با مربی‌گری زهرا سادات رهی، مینا فرشاد و منیره صفری هردو از مرکز فرهنگی و هنری کانون شهرستان بشرویه و با هدایت طیبه ترشیزی و همچنین فهیمه بیگمی از کانون شهرستان سرایان زیر نظر مرضیه چاقوساز مربی هنری این مرکز به عنوان شایسته تقدیر شناخته شده است.

 

 

 

 

برگزاری اولین دوره مسابقات والیبال ساحلی در بیرجند/۷

اولین دوره‌ی مسابقات والیبال ساحلی در بیرجند با قهرمانی تیم روستای چهکند به کار خود پایان داد.

 رئیس هیأت والیبال ساحلی بیرجند گفت: این مسابقات به مناسبت فرا رسیدن اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی از سوی هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری بیرجند برگزار شد.
بذری افزود: در این مسابقات ۱۲تیم از دهیاری‌های بخش مرکزی شهرستان بیرجند به مدت ۴روز در زمین ورزشی شهدای چهکند رقابت کردند.
وی گفت: در پایان پس از انجام ۲۸دیدار، تیم‌های والیبال ساحلی روستای چهکند، روستای حاجی آباد الف و روستای حاجی آباد ب، به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

موسسان مدارس غیردولتی نماد مشارکت و توسعه کیفیت آموزشی اند/۳

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: موسسان مدارس غیردولتی نماد مشارکت ملی هستند که مهم ترین رسالت شان توسعه کیفیت مسائل آموزشی و پرورشی است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمد علی واقعی افزود: این جلسه با حضور  موسسین مدارس غیر دولتی شهرستان‌ بیرجند و به منظور  ترویج و تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های اداره مدارس غیر دولتی در نمازخانه اداره کل برگزار شد.

وی، برقراری عدالت آموزشی و اجتماعی، آشتی با آموزش و کاهش نرخ بازماندگان از تحصیل در استان را مهم ترین اهداف تشکیل این مدارس دانست و عنوان کرد: رسالت اصلی مدارس غیر دولتی تربیت نسل آینده و اثربخشی فعالیتهای آموزشی و پرورشی است.

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان جنوبی،تشکیل وتاسیس یک مدرسه غیردولتی درکنارمدرسه دولتی راباعث کاهش تراکم دانش آموزی، درراستای عدالت اجتماعی دانست وخطاب به مؤسسان مدارس غیردولتی بیرجند؛افزود:اعتمادسازی وجلوگیری ازتشکیک نظربین اولیا،در خصوص فعالیت مدارس غیردولتی، مهمترین کاری است؛که شمامؤسسین مدارس غیردولتی،بایدباعمل،گفتمان آموزشی و پرورشی  و کار پسندیده؛ به پیش ببرید.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، مطالبه اولیای دانش‌آموزان را در  شرایط فعلی بسیار متفاوت از سال‌های گذشته برشمردو افزود: مدارس غیردولتی به منظور توسعه مشارکت‌های مردمی و با هدف ایجاد رقابت سالم بین مدارس و ارتقای سطح کمی و کیفی آموزشی و پرورشی در نظام آموزش و پرورش شکل گرفت.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که مدارس غیردولتی برای تحقق و افزایش مشارکت مردمی در فرایند آموزشی و پرورشی تشکیل شد؛ خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۹۷ مدرسه غیر دولتی با ۱۳ هزار و ۷۹۰ دانش آموز در دوره های مختلف تحصیلی فعالیت می کنند و قریب ۱۳ درصد جمعیت دانش آموزی استان در این مدارس مشغول تحصیل می باشند.

به گفته واقعی، امسال ۲۰ کلاس درس مدارس غیر دولتی استان  با مشارکت موسسه امام حسین (ع) در شهرستان های  سرایان، طبس، فردوس، قاین ونهبندان؛ با اعتبار ۲۴۰ میلیون تومان تجهیز و هوشمند سازی شده است.

 

۱۰۵ هزار خانوار مشمول دریافت بسته ۱۰۰ هزار تومانی/۲-۳

۱۰۵ هزار خانوار در خراسان جنوبی مشمول دریافت بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی شدند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: این تعداد خانوار آسیب دیده از شیوع کرونا از طریق آزمون وسعی که از سوی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برگزار شده ، شناسایی شدند و در ماه آذر ، اولین بسته ۱۰۰ هزار تومان را دریافت کردند.

آقای اشرفی با بیان اینکه این افراد از طریق وزارت متبوع شناسایی شدند و ادارات کل استان‌ها دخالتی در تعیین خانوار‌ها نداشتند از جاماندگان خواست با توجه به اینکه سامانه‌ای برای اعتراض جاماندگان تعریف نشده به ادارات شهرستان‌ها مراجعه نکنند.وی گفت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا و مجلس شورای اسلامی این بسته حمایتی به افراد زیر پوشش نهاد‌های حمایتی به ازای هر نفر ماهانه ۱۲۰ هزار تومان  و به سایر افراد با مشخصات زیر نیز ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان در خصوص مشمولان این بسته حمایتی ، افزود: افرادی که هیچ یک از اعضای خانواده آن‌ها حقوق دریافت نمی‌کنند ، افرادی که هیچ یک از اعضای خانواده آن‌ها بیمه‌پرداز نباشند، افرادی که اعضای خانوارشان طبق شاخص‌های بانکی از درآمد حداقلی برخوردار نباشند و افرادی که در گروه یارانه معیشت‌بگیر باشند این یارانه را دریافت می‌کنند.

وی گفت: این وجوه از آذر ماه به مدت چهار ماه، تنها براساس لیست افراد شناسایی شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت می‌شود.

 

 

انهدام باند بزرگ سرقت در خراسان جنوبی/۱۰ میلیارد ریال اموال مسروقه کشف شد/۴

 

 

 

 

 

 

انهدام باند سرقت در خراسان جنوبی/۱۰میلیارد اموال مسروقه کشف شد

افزایش ۲۱ درصدی سرقت در خراسان جنوبی

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد افزایش ۲۱ درصدی سرقت در استان هستیم و ۷۵ درصد اموال سرقتی با تلاش پلیس کشف شده است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی سردار ناصر فرشید افزود: افزایش سرقت‌ها بیشتر مربوط به سرقت خُرد است.

وی گفت: اماکن خصوصی مثل ساختمان‌های نیمه کاره و وسایل داخل خودرو از مهمترین کشفیات اموال مسروقه بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی ادامه داد: در یک هفته گذشته با تلاش شبانه‌روزی ماموران پلیس در استان چند سارق دستگیر شدند و اموال سرقتی به ارزش ۱۰ میلیارد ریال کشف شد.

وی گفت: پلیس با کشف حتی یک سرنخ تا انتها پیش خواهد رفت و در این بین به مالخرهای سرقتی هم تاکید می‌کنیم که پلیس نسبت به دستگیری آنها اقدام خواهد کرد.

سردار فرشید تصریح کرد: در هفته گذشته هفت سارق دستگیر شدند و تلاش برای دستگیری سایر سارقان ادامه دارد و این وضعیت شامل مالخران هم می‌شود.

وی به مردم نیز توصیه کرد که نسبت به ایمن‌سازی منازل، باغ‌ها، مرغداری‌ها، دامداری‌‎ها و سایر نقاطی که می‌تواند انگیزه دزدی را در سارقان ایجاد کند اقدام کنند و خودشان زمینه ساز ایجاد سرقت نشوند.

وی با بیان اینکه سارقان قبل از انجام سرقت به شناسایی مکان مورد نظر می‌پردازند گفت: منازلی که از لحاظ حفاظت فیزیکی ضعیف هستند بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: اموال مکشوفه اخیر شامل وسایل داخل خانه باغ‌ها، داخل خودرو، موتور پمپ‌ها، وسایل تزیینی، فرش، احشام، موبایل و خودرو سنگین و یک پراید است که ارزش ریالی آنها به غیر از خودروها به ۱۰ میلیارد ریال می‌رسد.

وی تاکید کرد: شهروندان نسبت به حفاظ، نرده و نصب دوربین‌های مداربسته اقدام کنند و اجازه ندهند سارقان به راحتی وارد ساختمان آنان شوند.

سردار فرشید افزود: افرادی که اموال‌شان سرقت شده می‌توانند به پلیس آگاهی برای شناسایی یا به سامانه نما مراجعه کنند.

وی با پاسخ به این سوال که آیا در خراسان جنوبی سرقت‌های سفارش شده هم وجود دارد گفت: در استان گزارشی را درخصوص سرقت سفارشی نداشتیم و اگر در تحقیقات به کسانی که زمینه را فراهم می‌کنند برخورد کنیم حتما اقدام انتظامی لازم صورت خواهد گرفت.

سارقان دستگیر شده در پلیس آگاهی نیز شناسایی مکان مورد نظر و مجهز نبودن به امکانات حفاظتی مانند دوربین مداربسته، نرده و حفاظ را از زمینه‌های لازم برای سرقت بیان کردند.

 

 

 

 

استاد حوزه و دانشگاه:

بصیرت از ثمرات ایام فاطمیه است

بصیرت از ثمرات ایام فاطمیه است

 استاد حوزه و دانشگاه گفت: مردم ایران در روز نهم دی ماه سال ۸۸ جلوه مهمی از بصیرت را به نمایش گذاشتند که این بصیرت از ثمرات ایام فاطمیه است.

حجت‌الاسلام محمد باقر عبادی صبح سه شنبه در مراسم بزرگداشت نهم دی ماه در بیرجند اظهارکرد: بر اساس آیات قرآن‌کریم داشتن بصیرت و آگاهی در وهله اول به نفع خود انسان و سعادت و خوشبختی او است.

نماینده سابق مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با اشاره به اینکه از عدم درک برخی از حقایق به عنوان بی بصیرتی یاد می‌شود، بیان‌کرد: یکی از عوامل بی بصیرتی انجام گناهان است چرا که با انجام هر گناهی کم کم شناخت حقایق و نعمات الهی برای افراد سخت‌تر می‌شود.

عبادی ادامه داد: در ایام فتنه ۸۸ از مدت‌ها قبل از انتخابات رسانه‌های بیگانه اقدام به شبهه افکنی و تردید در نتیجه انتخابات را مطرح می‌کردند تا بتوانند زمینه شورش و آشوب خیابانی را به وجود آورند.

وی افزود: وقتی در فتنه سال ۸۸ نتانیاهو و رئیس جمهور آمریکا آشکارا اقدام به دخالت در امور ایران کرده و از آشوب گران دفاع می‌کردند، خود یک نشانه برای درک حقیقت بود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران و مردم گفت: امروزه نیز تحریم‌های اقتصادی دشمن یک پیوست رسانه‌ای دارد که بر اذهان و افکار مردم تأثیر روانی و ضدفرهنگی می‌گذارد.

عبادی با بیان اینکه در مقابله با تحریم‌های دشمن رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها از اقتصاد مقاومتی سخن گفتند، ادامه‌داد: امروزه همه مسئولان باید بر خدمت به مردم و رفع مشکلات آنان نهایت تلاش و برنامه‌ریزی را چون سردار سلیمانی داشته باشند.

وی گفت: نظام جمهوری اسلامی امانتی است که بر خون امثال شهید بزرگوار سردار سلیمانی استوار شده است.

نماینده سابق مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با تأکید بر اینکه رمز محبوبیت و موفقیت سردار سلیمانی اخلاص او بود، اظهار کرد: این شهید بزرگوار ولایت پذیری داشت و بیان می‌کرد از شئون عاقبت به خیری پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

عبادی یادآور شد: مردم ایران در روز نهم دی ماه سال ۸۸ جلوه مهمی از بصیرت را به نمایش گذاشتند که این بصیرت از ثمرات ایام فاطمیه است.

 

 

به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی؛
۱۴ محفل اُنس با قرآن کریم در شهرهای خراسان جنوبی برگزار می شود/۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برگزاری ۱۴ محفل اُنس با قرآن کریم در شهرهای استان به صورت حضوری و مجازی به یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

حجت الاسلام «پرویز بخشی پور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: با توجه به تقارن و همزمان شدن اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی با دهه فاطمیه مقرر شده است که در بقاع متبرکه استان محافل قرآنی برگزار شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی ۱۴ محفل قرآنی در سراسر استان برگزار می شود، گفت: در شهرهایی که وضعیت شیوع کرونا مناسب است به صورت حضوری و در سایر شهرهای استان به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: تعدادی از بقاع متبرکه که در داخل شهرها هستند از جمله بیرجند و فردوس میزبان برگزاری محفل اُنس با قرآن کریم به مناسبت شهادت سردار سلیمانی خواهند بود.

حجت الاسلام بخشی پور ادامه داد: این مراسم قرآنی در تمامی شهرهای خراسان جنوبی از جمله بیرجند، طبس، خضری، قاین، زیرکوه، سرایان، خوسف، نهبندان، سربیشه و غیره برگزار می شود تا بتوانیم در این شرایط اندکی یاد و خاطره شهید بزرگوار را زنده نگه داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در پایان گفت: به خاطر شرایط موجود سعی شده است که در برخی از بقاع متبرکه و اماکن عموی استان محافل قرآنی به یاد حاج قاسم سلیمانی برگزار شود.

 

کشف ۵۸ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک در”قاین”/۴

 

جانشین انتظامی شهرستان”قاین” از کشف ۵۸ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک و دستگیری ۲ متهم، در این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”جواد بلوکیان” بیان داشت: مأموران انتظامی ایست و بازرسی شهید”غلامی” شهرستان قاین هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

جانشین انتظامی شهرستان قاین اظهار داشت: مأموران در بازرسی از خودرو ۵۸ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای در اتوبوس جاساز شده بود کشف کردند.

سرهنگ بلوکیان افزود: مأموران در این عملیات ضمن توقیف خودرو ۲ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و روانه زندان شدند.

 

 

 

 

محموله مواد مخدر با هوشیاری پلیس به مقصد نرسید/۴

 

فرمانده انتظامی”نهبندان” از کشف ۷۸ کیلو و ۳۵۰ گرم تریاک در بازرسی از یک کامیون در این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”احسان رحیمی” اظهار داشت: مأموران انتظامی ایست و بازرسی”سهل آباد” شهرستان نهبندان هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک کامیون که از”زابل به مشهد” در حال حرکت بود، مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان بیان داشت: مأموران در بازرسی از خودرو ۷۸ کیلو و ۳۵۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای داخل کامیون جاساز شده بود کشف کردند.

سرهنگ رحیمی گفت: مأموران در این رابطه ضمن توقیف خودرو، ۳ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی و روانه زندان شدند.

 

 

 

 

کشف ۳۱۱ کیلوگرم تریاک در خراسان جنوبی/۴

 

فرمانده انتظامی استان گفت: مأموران پلیس در بازرسی از وانت پیکان در شهرستان”قاین” ۳۱۱ کیلو گرم تریاک کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار”ناصر فرشید” اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان قاین با دریافت خبری مبنی بر انتقال محموله مواد مخدر در محورهای مواصلاتی این شهرستان موضوع را پیگیری و شناسایی و دستگیری سوداگران مرگ را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور ورودی به شهر قاین به یک وانت پیکان مشکوک شدند و پس از تعقیب و مراقبت، خودرو را متوقف و در بازرسی از آن ۳۱۱ کیلوگرم تریاک کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی با اشاره به دستگیری راننده خودرو در این عملیات، خاطر نشان کرد: متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و روانه زندان شد.#

 

 

 

 

خودداری از بکاربردن چراغ راهنما ،دلیل بسیاری از حوادث رانندگی است/۴

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت:خودداری از بکاربردن چراغ راهنما در هنگام رانندگی ،دلیل بسیاری از حوادث ترافیکی در معابر درونشهری استان است .

سرهنگ “علیرضا عباسی ” با اعلام این خبر افزود :استفاده از چراغ راهنما،مهم ترین کاری است که راننده برای آگاه کردن دیگران از حرکات احتمالی خود با هدف به حداقل رساندن غافل گیری ها انجام می دهد.

وی اضافه کرد:از ابتدای سال جاری ۵۶۸ تصادف در معابر شهری استان به دلیل تغییر مسیرهای ناگهانی رخ داده است.

سرهنگ عباسی بابیان اینکه برای اکثر رانندگان ،استفاده از چراغ راهنما درهنگام تغییر مسیر اقدامی بسیارساده و پیش پا افتاده به نظرمی رسدخاطرنشان کرد: همین اقدام ساده و ابتدایی می تواند از وقوع بسیاری ازحوادث ناگوار رانندگی جلوگیری کند.

رییس پلیس راهور استان درپایان با تاکید بر اینکه چراغ راهنما ،یکی از مهمترین سیستم های ایمنی خودرو در هنگام رانندگی است. گفت:رانندگان مکلفند به منظور آگاه سازی سایر کاربران ترافیک ، قبل از تغییر مسیر ؛ راهنمای سمت چپ یا راست وسیله نقلیه را روشن کنند.

 

 

 

جلسه هماهنگی ستاد ویژه سهام عدالت زیرکوه برگزار شد/۲

جلسه هماهنگی ستاد ویژه سهام عدالت شهرستان به ریاست عربشاهی فرماندار زیرکوه و با حضور بهروزی معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان ،امینی معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار و مسئولین دفاتر خدمات الکترونیکی شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.
عربشاهی فرماندار زیرکوه در ابتدا جلسه با اشاره به طرح آزاد سازی سهام عدالت و لزوم ثبت نام مالکان غیرمستقیم سهام گفت: سهام عدالت به ۲ روش مستقیم و غیر مستقیم آزادسازی شد و  کسانی که روش غیر مستقیمی را انتخاب کرده اند برای انجام روند مدیریت سهامشان و استفاده از مزایای آن باید در سامانه سجام ثبت نام کنند.
وی همچنین افزود: برای این کار ۲ روش الکترونیکی و حضوری وجود دارد که شهروندان محترم شهرستان باید برای اینکه سود سهام به حسابشان واریز شود حتما در سامانه سجام هر چه سریعتر ثبت نام نمایند.

 

 

 

 

هنرمند بیرجندی برگزیده شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت شد/۲

    
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: یکی از هنرمندان فعال بیرجندی، در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت موفق به کسب رتبه برگزیده در بخش فیلمنامه شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سید علی زمزم با بیان این خبر عنوان کرد: فیلمنامه “میثم صدرا” با عنوان “پروژه” توانست برگزیده این جشنواره شود و به بخش ملی فیلمسازان بسیجی راه یابد.

به گفته وی این جشنواره در دو بخش مسابقه و جنبی برگزار شد که بخش‌های رقابتی آن شامل «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها»، و انتخاب استانیِ بخش «فیلمسازان بسیجی» بود.

زمزم از ظرفیت بالای هنرمندان خراسان جنوبی در عرصه های ملی و بین المللی سخن گفت و خاطرنشان کرد: این اداره نیز تلاش خود را برای حمایت از این هنرمندان و درخشش آن ها در سطح کشور انجام می دهد.

 

 

 

 

دمای هوا در بیرجند و سربیشه به ۱۰ درجه زیر صفر رسید/۲

دمای هوا در بیرجند و سربیشه به ۱۰ درجه زیر صفر رسید

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: کمینه دمای بیرجند در ۲۴ ساعت گذشته به منفی ۹ و ۱۰ درجه سلسیوس رسید و در این مدت سربیشه با دمای ۱۰ درجه زیر صفر سردترین نقطه استان بود.

فاطمه زارعی افزود: همچنین منطقه بندان با بیشینه دمای ۱۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان خراسان جوبی گزارش شد.

وی اظهار داشت: مطابق با الگوی نقشه‌های پیش‌یابی تا پایان هفته جاری، سرما و یخبندان شبانه در منطقه تداوم دارد هرچند در برخی مناطق از شدت آن کاسته خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*