اخبار علمی/درمان رایج‌ترین مشکلات پزشکی با بمب ویتامینی به نام بامیه

درمان رایج‌ترین مشکلات پزشکی با بمب ویتامینی به نام بامیه

دانشمندان می‌گویند مصرف بامیه می‌تواند برای بیماری‌های گوارشی و دیابتی مفید باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اورگانیک فکتس، بامیه یکی از گیاهان گرمسیری است که امروزه در بسیاری از کشور‌ها مردم آن را در غذا‌های متنوع استفاده می‌کنند. از خواص بی نظیر این گیاه می‌توان به بهبود سلامت گوارشی، تنظیم قند خون و مدیریت دیابت، التیام خستگی و بی حالی، و افزایش سطح استقامت بدن اشاره کرد.

۴ نکته که باید بعد از انجام تمرینات ورزشی رعایت کنید

انجام برخی از فعالیت‌ها بعد از ورزش کردن به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر به وزن دلخواهتان برسید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، زمانی که به دنبال کاهش وزن هستید، باید به همه کارهایتان در طول روز توجه کنید، از ورزش و غذا خوردن گرفته تا خواب و کار.ایجاد تغییرات جزئی در همه این فعالیت‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا آن کیلو‌های اضافی را سریع‌تر آب کنید. روال بعد از تمرین شما نیز بسیار اهمیت دارد. ورزش مهم است، اما آنچه بعد از جلسه تمرین انجام می‌دهید نیز نقش بسزایی در روند کاهش وزن شما دارد. اگر روال مهمی را که باید بعد از جلسه تمرین دنبال شود، رها کنید، ممکن است اثر همه تلاش‌های‌تان خنثی شود.

کارهایی که باید بعد از ورزش برای کاهش وزن انجام دهید:

بدنتان را سرد کنید

 

 آب بنوشید

 

 میان وعده سالم بخورید

 

استراحت و ریلکس کنید

مصرف نعنا کلید درمان بسیاری از بیماری‌ها

محققان می‌گویند گیاه نعنا می‌تواند برای تسکین یا درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

 

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اورگانیک فکتس، نعنا یکی از سبزی‌های معطر و دوست داشتنی است که امروزه استفاده از آن در رژیم غذایی بسیار رایج است.

با این حال، علاوه بر طعم فوق العاده نعنا، این گیاه دارای خواص بی نظیری برای سلامتی بدن است که از آن جمله می‌توان به بهبود هضم غذا، کمک به کاهش وزن، تسکین حالت تهوع، افسردگی، خستگی و بی حالی، و سردرد اشاره کرد همچنین از نعنا به عنوان یک گیاه دارویی در درمان آسم، از دست دادن حافظه و مشکلات پوستی استفاده می‌شود.

دانشمندان می‌گویند نعنا یکی از گیاهانی است که برای تمدد اعصاب و رفع گرفتگی بینی بسیار مفید است. تحقیقات متعدد آزمایشگاهی نشان داده است مصرف نعنا می‌تواند علائم بیماری سرماخوردگی و آنفلوآنزا فصلی را تسکین دهد. آلرژی فصلی و تب یونجه سالانه میلیون‌ها نفر را درگیر می‌کند. عصاره گرفته شده از برگ نعنا می‌تواند باعث کاهش ترشح برخی مواد شیمیایی خاص در بدن شود که همین امر جلوی تشدید علائم تب یونجه و آلرژی را می‌گیرد

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

پیشگیری از آلزایمر با تغذیه سالم/غذاهای پرچرب نخورید

پیشگیری از آلزایمر با تغذیه سالم/غذاهای پرچرب نخورید

یک متخصص تغذیه گفت: تغذیه سالم و عدم مصرف غذاهای پرچرب از جمله موارد ضروری برای جلوگیری از بروز آلزایمر است.

احمدرضا درستی، در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص تغذیه سالم برای جلوگیری از ابتلاء به بیماری آلزایمر، افزود: متأسفانه بیماری آلزایمر یکی از بیماری‌های آزاردهنده هم برای بیمار و هم اطرافیان است که تا به حال علت دقیق بروز آن و همچنین راه‌های درمان و پیشگیری از بروز آن مشخص نشده است اما مشکلات سیستم عصبی علاوه بر شرایط زندگی فرد می‌تواند از جمله عوامل بروز این بیماری باشد.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه مصرف مواد غذایی غیر سالم یا سمی همچنین تغذیه ناسالم از عوامل بروز بیماری آلزایمر است بیان کرد: برای مثال استفاده از ظروف آلومینیومی برای طبخ غذا و یا نگهداری غذا به خصوص مواد غذایی ترش در این ظروف از جمله عوامل خطرناک برای سیستم عصبی است.

وی عنوان کرد: در موارد دیگر بیماری‌های سیستم مغز و عصاب مانند صرع که به سبب بیماری نمی‌توانند گلوکز را به خوبی مصرف کنند برای تأمین انرژی مجبور به استفاده از غذاهای چرب هستند همچنین افرادی که رژیم‌های کتوژنیک را برای لاغری مناسب می‌دانند به سبب مصرف بیش از اندازه غذاهای چرب در معرض تولید کتون بیش از اندازه در بدن هستند و خود را در خطر ابتلاء به آلزایمر قرار می‌دهند.

 

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه مصرف غذاهایی با چربی بالا می‌توانند سلول‌های مغزی را اکسید کنند افزود: مصرف غذای سالم حاوی آنتی اکسیدان مثل سبزیجات، میوه‌ها، آلوی سیاه، انگور، انار، هویج، کلم‌های رنگی، لبو و گوجه فرنگی از لطمه سلول‌های مغزی به سبب استفاده از غذاهای چرب کمک جلوگیری می‌کند.

فواید خوابیدن در اتاق سرد

اگر در طول شب از خواب بیدار می‌شوید، یک اتاق خنک‌ می‌تواند به شما کمک کند تا خوابی عمی را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید هرگز در مورد فواید سلامتی خوابیدن در یک اتاق سرد چیزی نشنیده باشید. تحقیقات علمی نشان می‌دهد، خوابیدن در یک اتاق سرد فوایدی برای سلامتی دارد.

اکثر مردم بعد از یک روز کار و فعالیت روزانه شب هنگام نیاز به خوابی آرام و راحت دارند تا نیرو و انرژی لازم برای شروع روز بعد و فعالیت‌های روزمره را به دست آورند لذا داشتن خواب راحت و کامل مقوله‌ای است که در سراسر ابعاد زندگی فرد مؤثر است.

جوان‌تر به نظر می‌رسید

 

 خوابیدن در یک اتاق سرد باعث کاهش افسردگی می‌شود

 

 خواب‌تان عمیق‌تر می‌شود

 

 خوابیدن در یک اتاق سرد باعث تسریع کاهش وزن می‌شود

 

 دمای پایین التهاب و درد را کاهش می‌دهد

 

خوابیدن در اتاق سرد احتمال عفونت‌های قارچی را کاهش می‌دهد

 

 می‌تواند باروری مردان را بهبود ببخشد

 

خواص دانه‌های جادویی هِل؛ از حفظ سلامت قلب تا جلوگیری از بیماری‌های عفونی

محققان می‌گویند مصرف هِل می‌تواند از ابتلای شما به بیماری‌های بسیاری جلوگیری کرده و سلامتی را برای بدنتان به ارمغان آورد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اورگانیک فکتس، هِل یکی از گیاهان معطر و از خانواده زنجبیل هاست. این دانه معطر دارای خواص ضدباکتریایی، آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی است.

این گیاه با کنترل فشار و سطح کلسترول خون، باعث محافظت از قلب می‌شود. مصرف هل می‌تواند به مدیریت دیابت و نیز کاهش تاثیرات سم زدایی به کبد کمک کند. هل به عنوان یک داروی گیاهی به دلیل خواص ضدنفخ آن برای درمان برخی بیماری‌های دستگاه گوارش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مرکز اطلاعات غذایی ایالات متحده هِل را به عنوان یکی از منابع غنی از مواد معدنی مانند آهن معرفی کرده است. از دیگر مواد معدنی موجود در این گیاه می‌توان به منیزیم، سلنیوم، روی، و منگنز اشاره کرد. مواد مغذی دیگر مانند پتاسیم، کلسیم، و ویتامین C، و ویتامین خانواده B به وفور در این گیاه وجود دارد همچنین پروتئین، فیبر رژیمی و اسید‌های چرب به میزان کمتر در هل دیده می‌شود.

هل یکی از گیاهانی است که به دلیل خاصیت ضدباکتریایی، به عنوان یک داروی طبیعی برای مبارزه با بیماری‌های عفونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دارو‌های شیمیایی که برای مبارزه با بیماری‌های باکتریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارای عوارض جانبی است و نیز موجب نابودی باکتری‌های مفید دستگاه گوارش (پروبیوتیک) می‌شود.

با این حال، مصرف هِل علاوه بر نابودی عوامل بیماری زا، به باکتری‌های پروبیوتیک دستگاه گوارش آسیب وارد نمی‌کند و عوارض جانبی دارو‌های شیمیایی را نیز به همراه ندارد.

همچنین تحقیقات روی موش‌های آزمایشگاهی نشان داده است مصرف عصاره هل موجب کاهش سطح کلسترول بد خون آن‌ها شده و در نتیجه باعث محافظت قلب در برابر بیماری‌ها می‌شود. در تحقیقات دیگر، تاثیر مصرف هل در کاهش فشار خون تایید شده است. فشار خون بالا یکی از دلایل اصلی سکته قلبی و مغزی است.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*