اخبار خراسان جنوبی / امام جمعه بیرجند: اقدامات دیوان محاسبات باید بازدارنده و نتیجه بخش باشد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رویارویی هندبال زغال‌سنگ طبس با مس‌ کرمان

در مرحله دوم از دور برگشت سی‌وسومین دوره مسابقات لیگ برتر هندبال بخش مردان باشگاه‌های کشور نماینده خراسان‌جنوبی به میدان مبارزات می‌رود.

هندبال زغال‌سنگ‌ طبس در گروه B این ماراتن ملی در مقابل تیم‌های صنعت مس کرمان، کیمیا کاشت کردستان، فراز بام خاییز دهدشت، فولاد سپاهان اصفهان، پرواز هوانیروز صف‌آرایی می‌کند.

نماینده خراسان‌جنوبی در نخستین بازی خود از مرحله دوم از دور برگشت لیگ برتر باشگاه‌های هندبال کشور ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه ۱۶ دی‌ماه در تهران به مصاف تیم صنعت مس کرمان می‌رود.

تیم زغال سنگ طبس در گروه B سی‌وسومین دوره مسابقات لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور در مرحله نخست رقابت‌ها طی پنج بازی با چهار برد، یک باخت، ۱۳۵ گل زده، ۱۲۲ گل خورده و کسب هشت امتیاز در رده دوم جدول رقابت‌ها قرار داشت.

 

رقابت نماینده خراسان‌جنوبی در لیگ ۳ فوتبال کشور

در مسابقات لیگ دسته سوم باشگاه‌های فوتبال کشور فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ تنها نماینده خراسان‌جنوبی میزبان رقابت‌ها می‌شود.

در هفته اول این ماراتن ملی تیم فوتبال بادامک قاین ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه ۱۶ دی‌ماه ۹۹ در زمین چمن طبیعی مجموعه ورزشی غدیر قائنات به مصاف مقاومت تهران می‌رود.

در هفته دوم مسابقات لیگ دسته سوم باشگاه‌های فوتبال کشور نماینده خراسان‌جنوبی ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه ۲۳ دی‌ماه ۹۹ در ورزشگاه تختی شاهرود در مقابل سیمان شاهرود هنرنمایی  می‌کند.

در هفته سوم این رویداد ورزش ملی نیز تیم فوتبال بادامک قائن ساعت ۱۴ روز دوشنبه ۲۹ دی‌ماه ۹۹ در ورزشگاه غدیر قاینات از تیم شهدای مقاومت جویبار پذیرایی می‌کند

 

 

فروتنی و تقوی، از مهمترین ویژگی های مکتب حاج قاسم سلیمانی

ورزشکاران شهید سلیمانی را الگوی خود قرار دهند

فروتنی و تقوی، از مهمترین ویژگی های مکتب حاج قاسم سلیمانی است

نشست بصیرتی و بازخوانی مکتب حاج قاسم سلیمانی، با حضور حجت الاسلام عارفی مسئول دفتر نماینده محترم ولی فقیه، عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان استان ، حجت الاسلام صادقی امام جماعت اداره کل، معاونین و جمعی از کارکنان در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی،  مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان در نشست بصیرتی بازخوانی مکتب حاج قاسم سلیمانی در خدمت خالصانه به مردم اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی از بندگان خالص و مخلص خدا بود که به انتخاب خود شهادت که بهترین نوع زندگی در جوار رحمت الهی است را برگزید. حجت الاسلام عارفی در تبیین آیات ۳۹ تا ۴۱ سوره صافات با اشاره به اینکه هر کسی به هر میزان کار نیک یا بدی انجام دهد به همان میزان پاداش و عذاب داده می شود افزود: عملکرد و مراتب اخلاص بندگان خاص خدا آنها را به جایی می رساند که در تشکیلات الهی پیش از آنکه چیزی بخواهند خداوند به آنها عنایت می کند.  حجت الاسلام عارفی با اشاره به اینکه نمونه بارزی از این بندگان خاص و خالص خداوند سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود، افزود: سردار سلیمانی ۴۰ سال خودش را برای خدا خالص کرد و او هرگز نمرده و نمیمیرد و با شهادت نوع دیگری از زندگی را انتخاب کرده است و امروز در فکر و ذهن هر انسان و جای جای هر کوچه وخیابانی حضور دارد. مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه اگر ورزشکاران عزیز ما این پهلوان و قهرمان بزرگ را الگوی خودشان قرار بدهند او آنها را به مقام عند ربهم هدایت خواهد کرد، گفت: او انسان مخلصی بود که توانست این راه طولانی را با عشق بپیماید و گذرنامه این راه عمل صالح و اخلاص است که انسان را به این مقام ها می رساند. وی با بیان اینکه برنامه اصلی زندگی بندگان مخلص خدا از جمله مکتب حاج قاسم سلیمانی دارای ویژگی هایی است، عنوان کرد: با توجه به آیه ۱۰ سوره زمر، اولین و مهم ترین ویژگی که برای این مکتب پویا و سرزنده که جهان را متوجه خودش کرده متصور است، تقواست و تقوا همان خویشتن داری در برابر گناه و احساس مسئولیت و تعهد است.

 

 

خراسان‌جنوبی عطر و بوی شهادت گرفت

آسمانی شدن استوار«سعید بنی‌اسدی»

 

 

 

 

رونمایی از دست نوشته سردار سلیمانی در بخش درح

دست نوشته‌ای از سردار سلیمانی در بخش مرزی درح شهرستان سربیشه رونمایی شد.

شهید سلیمانی در یکی از سفر‌های خود در دهه ۷۰ به خراسان جنوبی دست رو نمایی از دست نوشته سردار سلیمانی در بخش درحنوشته‌ای از خود در حوزه مقاومت بسیج بخش درح (به ضم دال و را)به یادگار گذاشته بود که امروز از آن رونمایی شد.

سردار تناکی فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری سپاه استان در این مراسم گفت: نام شهید سلیمانی به مراتب، قدرتمند و اثر گذار است و موجب رعب دشمن شده است.

 

 

 

تحقق وعده ای دیگر:

 ۶.۵کیلومتردیگر باند دوم محور بیرجند- قاین زیربارترافیک رفت

۶.۵ کیلومتر دیگراز پروژه احداث باند دوم محوربیرجند – قاین زیربارترافیک رفت و قطعه یک این محور تکمیل و عملیات دوبانده سازی به اتمام رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اعلام این خبر اظهارداشت: طبق وعده ای که در تکمیل و بازگشایی پروژه های احداث باند دوم در سطح محورهای استان داده بودیم و با پیگیری و تلاشهای صورت گرفته و همکاری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای و پلیس راه استان در بازگشایی محور،ظهر امروز ۶.۵ کیلومتر دیگر از باند دوم محوربیرجند – قاین با اعتبار هزینه شده ۱۸ میلیارد تومان زیربارترافیک رفت و قطعه یک این محور تکمیل و دوبانده شد.

داعی افزود:با این ۶.۵ کیلومتری که امروز زیربارترافیک رفت از مجموع ۱۰۰کیلومتر مسیر بیرجند- قاین ۶۴.۵ کیلومتر از محور دوبانده شده و تلاش برای تکمیل دوبانده سازی این محور که از اهمیت و تردد بالایی نیز برخوردار است ادامه دارد.

 

 

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان جنوبی منصوب شد

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان جنوبی منصوب شد

استاندار خراسان جنوبی در حکمی «حسین هاشمی» را به سمت مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان جنوبی منصوب کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی در حکم حمید ملانوری خطاب به حسین هاشمی اظهار امیدواری شده است: وی بتواند با توکل به خداوند متعال و استعانت از الطاف ویژه حضرت ولی عصر (عج) و رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری و سیاست‌های مدبرانه دولت تدبیر و امید در انجام وظایف محوله برای تحقق اهداف سازمانی موفق و موید باشد.

هاشمی از تابستان امسال سرپرستی اداره کل پدافند غیرعامل استانداری خراسان جنوبی را برعهده داشت.

 

 

 

جلسه شورای فرهنگ عمومی فردوس عنوان شد

 گسترده استفاده از فیلتر شکن و افزایش آسیبهای اجتماعی/۲

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردوس با حضور فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسئولان فردوس در محل دفتر امام جمعه شهرستان فردوس برگزار شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی فرماندار شهرستان فردوس در این جلسه با اشاره به فیلترینگ برخی پیام رسانها و استفاده گسترده از فیلتر شکن در بین کاربران و آسیبهای ایجاد شده در این حوزه و برنامه ریزی فرصت طلبان و دشمنان نظام در خلاء نظارت و ساماندهی لازم و به انحراف کشاندن جامعه و باورهای فرهنگی و اجتماعی مردم، بر ضرورت رفع چندگانگی و موانع قانونی و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی دقیق در جامعه تاکید نمود.هلاج مقدم هچنین از متولیان و متخصصین و افراد خبره شهرستان خواست تا نسبت به تهیه و تولید محتوا جهت آموزش و ارتقا سواد رسانه‌ای شهروندان اقدام کنند تا در بسترهای موجود فضای مجازی شهرستان بویژه در بین دانش آموزان و در بستر شبکه شاد منتشر شوند.
ذر این جلسه پس از ارائه گزارش و بررسی مصوبات جلسه قبل توسط سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بررسی آسیب ها و فرصت های فضای مجازی به عنوان دستور کار جلسه مورد بررسی قرار گرفت. ایجاد کمیته تخصصی فضای مجازی و رسانه با عضویت ادارت و نهادهای مرتبط و متخصصان و صاحب نظران، راه اندازی بانک اطلاعاتی گروه ها و کانالهایی که در فضای مجازی فعالیت می کنند، برنامه ریزی جهت ارتقا سواد رسانه ای با اولویت خانواده ها و تولید محتوی از جمله مصوبات این جلسه بود.
تعداد بازدید: ۲۱

 

 

 

 

 

 

 

 

فرماندار بشرویه:

افزایش مشارکت در انتخابات در گرو عملکرد مسئولان است/۲

فرماندار شهرستان بشرویه در جلسه شورای اداری شهرستان گفت: مردم و مسئولان باید همراه باشند و حضور مسئولان باید در بین مردم بیشتر شود.
به گزارش امروز خراسان جنوبی شفیعی با بیان اینکه هنوز کرونا وجود دارد از همگان خواست تا پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و اجرای این مهم را نیز  به دیگران توصیه نمایند.
وی با اشاره به تهیه سند توسعه استان و شهرستان خواستار ارائه تمامی ظرفیت های شهرستان توسط مدیران دستگاه ها شد.
فرماندار بشرویه گفت: خوشبختانه از سفر دکتر نوبخت حدود ۱۴ تا ۱۵ میلیارد تومان اعتبار گرفتیم که با تخصیص اعتبار بیمارستان این مبلغ به ۲۰ میلیارد تومان خواهد رسید.
 وی همچنین بیان داشت: نماز جماعت ادارات با رعایت تمام مسائل بهداشتی باید برگزار شود.
 شفیعی گفت: سلامت، امنیت و مشارکت حداکثری در انتخابات همیشه مدنظر ما می باشد چراکه افزایش مشارکت مردم نماد اقتدار مملکت ما است.
 وی تاکید کرد: حضور مردم در انتخابات زمانی بیشتر میشود که ما به درستی به وظایف خود عمل کنیم لذا مدیران در اجرای وظایف خود به خوبی تلاش کنند.

 

 

 

 

 فرماندار نهبندان:

ایست و بازرسی نهبندان تجهیز شود/۲

بیکی گفت: با توجه به عملکرد مطلوب ایست و بازرسی سهل آباد نهبندان، این ایستگاه باید بیش از پیش تجهیز شود.

«مجید بیکی» در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که با حضور دبیر استانی شورا و رئیس پلیس مواد مخدر استان خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: ٢١ تن کشفیات مواد مخدر در نهبندان حاکی از فعالیت گسترده نیروی انتظامی در بخش مقابله است.

 

 فرماندار نهبندان خواستار تجهیز ایست و بازرسی سهل آباد شد و افزود: نهبندان جزو شهرستان های کمتر توسعه یافته است که باید توجه ویژه ای در تامین اعتبارات آن در بخش مختلف شود.

 

محمدرضا حسنی مقدم، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی در این جلسه با اشاره به افزایش کشفیات مواد مخدر در نهبندان، گفت: یک سوم کشفیات استان در نهبندان است اما به معنای افزایش مصرف مواد مخدر در این شهرستان نیست.

 

وی از انعقاد ١۵ تفاهم نامه در حوزه پیشگیری از مواد مخدر با دستگاه های مختلف در استان خبر داد و گفت: به زودی همه شهرستان های استان از محل اجرای این تفاهم نامه ها بهره مند می شوند.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون ۴٠ میلیون تومان جهت تجهیز خانه های ورزشی روستایی به اداره کل ورزش و جوانان تزریق شده است.

 

حسنی مقدم بیان کرد: تجهیز دو ایستگاه ایست و بازرسی شامل سهل آباد نهبندان و علی آباد بیرجند باید انجام گیرد چرا که تجهیز این دو محل در اعتبار ١۴٠٠ پیش بینی شده است.

 

وی تصریح کرد: سال گذشته بالاترین اعتبار شورای هماهنگی در حوزه درمان بود و امسال نیز هیچ بدهی به بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی نداریم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کتاب‌خانه سیار روستایی شماره ۲ بیرجند افتتاح شد

کتاب‌خانه سیار روستایی شماره ۲ بیرجند افتتاح شد

دومین کتاب‌خانه سیار روستایی شهرستان بیرجند و سیزدهمین کتاب‌خانه سیار روستایی استان با حضور مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و فرماندار شهرستان بیرجند افتتاح و به نام شهید دکتر محسن فخری زاده مزین شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در این خصوص گفت: دومین کتاب‌خانه سیار روستایی شهرستان بیرجند با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال  تجهیز و به کودکان و نوجوانان بیش از ۱۵ روستای شهرستان خدمات فرهنگی، هنری و ادبی ارایه خواهد کرد.

وی افزود:  با افتتاح این کتاب‌خانه که در آستانه اربعین شهادت دکتر محسن فخری زاده افتتاح و به نام آن شهید نامگذاری شد در مجموع  ۱۲ کتاب‌خانه سیار روستایی و یک کتاب‌خانه سیار شهری به بیش از ۲۵۰ روستا و نقاط کم برخوردار حاشیه شهرها خدمات رسانی می کنند.

گفتنی است در این مراسم که با حضور عباسعلی بهاری مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری برگزار شد علی ناصری فرماندار شهرستان بیرجند نیز طی سخانی کانون را مهد پرورش بزرگان ادبی و هنری دانست و ابراز امید واری کرد  که این کتاب‌خانه نیز مانند سایر خدمات کانون بتواند زمینه بروز استعداد های کودکان ونوجوانان مستعد استان را فراهم کند.

رونمایی از تمثال شهید دکتر فخری‌زاده، اثر هنری مربی این کتاب‌خانه و همچنین بازدید از کتاب‌خانه پستی شهرستان بیرجند از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

 

اهدای۴۰ کپسول اکسیژن به بانک امانات پزشکی هلال احمر خراسان جنوبی/۳

۴۰ کپسول اکسیژن و مانومتر به بانک امانات پزشکی هلال احمر خراسان جنوبی اهداء شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت: این تجهیزات با کمک ۱۰۰ میلیون تومانی خیران تهیه شده است.

رضایی افزود: کمپین نفس با هدف کمک به بیماران کرونایی است و مردم می‌توانند با مراجعه به جمعیت هلال احمر در سراسر استان، کپسول‌های اکسیژن را امانت بگیرند.

وی گفت: در سه ماهه گذشته ۷۵ کپسول اکسیژن با کمک خیران تهیه شده و در ۱۴ بانک امانات پزشکی هلال احمر استان برای استفاده بیماران نگهداری می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان موجودی فعلی کپسول‌های اکسیژن بانک امانات جمعیت هلال احمر را ۱۲۳ کپسول اعلام کرد و افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۵۰۰ بیمار از این کپسول‌ها استفاده کرده اند.

رضایی گفت : مردم و خیران می‌توانند در قالب کمپین نفس با اهداء کپسول‌های اکسیژن به حفظ آرامش بیماران کرونایی در خانه، اقتصاد خانواده و کادر درمان کمک کنند.

 

 

 

رسیدگی به هزارو ۵۹۰ پرونده قاچاق کالا و ارز در خراسان جنوبی

هزار و ۵۹۰ پرونده در بخش قاچاق کالا و ارز در شعب تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی تشکیل شد.

 مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: در این مدت در این بخش هزار و ۵۴۲ پرونده نیز مختومه شده است.
محمد حسین اشرفی افزود: متخلفان در این بخش به پرداخت ۲۶۷ میلیارد و ۷۹۸ میلیون و ۱۰۴ هزار ریال محکوم شدند.
وی گفت: در این مدت در حوزه کالا و خدمات هزار و ۴۸۹ پرونده به شعب تعزیرات حکومتی وارد شد که در این مدت هزار و ۵۰۴ پرونده در این بخش مختومه شده است.
اشرفی با بیان اینکه عملکرد ما در حوزه کالا و خدمات ۱۰۱ درصد بوده است، گفت: متخلفان در این بخش به ۱۵ میلیارد و ۷۳۹ میلیون و ۵۱۱ هزار ریال جریمه محکوم شده‌اند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی با اشاره به اهمیت بخش پرونده‌های بهداشت، دارو و درمان در شرایط شیوع کرونا افزود: پرونده‌های وارده در این بخش ۳۳۱ پرونده بوده و در همین مدت نیز ۳۴۰ پرونده مختومه شده است.
اشرفی با اشاره به اینکه عملکرد ما در بخش بهداشت، دارو و درمان ۱۰۲ درصد بوده است، گفت: متخلفان در این بخش به مبلغ ۸۱۱ میلیون و ۱۰ هزار ریال محکوم شدند.
وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۲۳ پرونده سوخت در شعب تعزیرات حکومتی تشکیل و ۶۲۸ پرونده در این زمینه نیز مختومه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی

رسالت گزینش، جذب منابع انسانی کارآمد/۳

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ، ساختار، قوانین و مقررات، رویه‌های حاکم و منابع انسانی چهار رکن اساسی نظام تعلیم و تربیت است که شناسایی، جذب و بکارگیری منابع انسانی اصلح وکارآمد، رسالت خطیر و حساس گزینش است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛محمدعلی واقعی،صبح امروزدردیدار با اعضای هسته گزینش این اداره کل که به مناسبت ۱۵ دیماه سالروز هسته گزینش برگزار شد؛ تصریح کرد: نقطه ورود منابع انسانی به نظام تعلیم وتربیت،گزینش است؛که بایدباتوجه به معیارهاوضوابط قرآنی،روائی ودستورالعمل ها،نیروی انسانی خلاق وکارآمد جذب نماید.

وی،سه موضوع گزینش، آموزش و نظارت را لازمه برخورداری از مجموعه موفق دانست و افزود:چنانچه به هر دلیل گزینش به وظیفه خود خوب عمل نکند و خدای نکرده در جذب افراد از اصل شایسته سالاری ، غافل شود، هزینه‌های سنگینی را به فرایند تعلیم و تربیت، جامعه فرهنگیان، دنش­آموزان،خانواده ها و مجموعه مردم تحمیل  کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی،بااشاره به برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش درجمعه گذشته،تصریح کرد: اقدام وعملکردصحیح گزینش،هزینه‌های سازمان راکاهش وبازده کار و راندمان و بهره‌وری را در مجموعه بالا می برد؛ازاین رولازم است؛گزینش،باهمه­ جانبه­ نگری­ و وسع ت­افق دید،جنبه­های­اجتماعی­شخصیت­افرادرادرسازش­وتطابق­باروحیات محیط کاروفرهنگ سازمانی مدنظر قراردهد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تأکید برضرورت آموزش جریان‌شناسی سیاسی برای اعضای هیئت‌های گزینش، ادامه داد:نیرویی که در هسته ی گزینش جذب می شود، باید قدرت شناخت عمیق مسائل اجتماعی، سیاسی و امنیتی این فرد از دیگران بالاتر باشد.

به گفته واقعی؛ اصلی ترین عنصر تاثیرگذار در منظومه آموزش و پرورش،معلم است؛ لذا باید تلاش نماییم تا افرادی جذب آموزش وپرورش شوند ،که اهلیت داشته،امانت‌دار،دارای شایستگی , مورد اعتماد، تعهد و تخصص داشته باشند.

 

 

۴۲۵ مددجوی خراسان جنوبی با حمایت کمیته امداد راهی خانه بخت شدند/۳

۴۲۵ مددجوی خراسان جنوبی با حمایت کمیته امداد راهی خانه بخت شدند

بیرجند – ایرنا – مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان جنوبی گفت: ۴۲۵ مددجوی این نهاد با حمایت‌هایی از نوع کمک ‌هزینه ازدواج، جهیزیه و مشاوره، زندگی مشترک خود را در سال جاری آغاز کردند.

رضا سلم‌آبادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۴۲۵ سری کمک ‌هزینه خرید جهیزیه به نوعروس‌ها، هدیه ازدواج به فرزندان پسر خانوارهای تحت حمایت، کمک ‌هزینه به ازدواج مجدد و دختران نیازمند در ۱۰ ماه گذشته اهدا شد.

وی گفت: ۲۸۸ نوعروس مددجو کمیته امداد خراسان جنوبی اکنون در انتظار همدلی خیران و مردم هستند تا به مدد آنان راهی خانه بخت شوند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی بیان کرد: علاوه بر کمک‌های نقدی و غیرنقدی به نوعروسان و نیازمندان متقاضی برای تهیه جهیزیه خدمات مشاوره فردی و گروهی قبل و بعد از ازدواج نیز ارائه می‌شود.

وی افزود: کمیته امداد تلاش می‌کند با ارائه مشاوره خانواده در تحکیم بنیان و قوام زندگی مددجویان تحت حمایت این نهاد گام بردارد.

سلم‌آبادی گفت: دختران تحت حمایت این نهاد در حال تحصیل در صورت ازدواج تا آخرین مقطع تحصیلی حمایت می‌شوند.

 

 

 

دوگانه کم‌آبی و هدر رفت آب در خراسان جنوبی

دوگانه کم‌آبی و هدر رفت آب در خراسان جنوبی

بیرجند – ایرنا – خراسان جنوبی بیش از ۲ دهه متوالی با خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی مواجه بوده و این در حالی است که براساس آمار رسمی ۳۱.۷ درصد تا ۴۲ درصد آب مصرفی در مناطق شهری و روستایی این استان به هدر می‌رود.

به گزارش ایرنا در بخش خانگی شهری و روستایی استان خراسان جنوبی که حدود ۶ درصد از مجموع آب مصرفی را تشکیل می‌دهد، اتلاف آب به سبب فرسودگی لوله‌های انتقال و توزیع آب روی می‌دهد.

اهمیت قطره قطره آب در خراسان جنوبی آنجا مشخص می‌شود که بدانیم آب مورد نیاز در این استان مرزی و کویری به دلیل نداشتن رودخانه دائمی و اتصال به دریا، از منابع آب‌های زیرزمینی شامل چاه، چشمه و قنات تامین می‌شود.

براساس آخرین گزارش سالانه وضعیت منابع و مصارف آب استان از دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی از کل حجم برداشت آب‌های زیرزمینی، ۷۲ درصد مربوط به برداشت از چاه‌ها، ۲۴ درصد مربوط به برداشت از قنات‌ها و چهار درصد مربوط به برداشت از چشمه‌ها است.

همچنین ۹۲ درصد مصرف آب‌های زیرزمینی در بخش کشاورزی، پنج درصد بخش شرب، ۲ درصد صنعت و خدمات و یک درصد سایر است.

در حالی که اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی از جمله نصب کنتورهای هوشمند باعث کاهش مصرف آب بخش کشاورزی در سال‌های اخیر شده اما افزایش رشد جمعیت و پیشرفت صنایع، حجم آب مصرفی در بخش شرب و صنعت را افزایش داده است و همه این موارد ضرورت حفظ منابع آبی موجود را دوچندان می‌کند.

خراسان جنوبی در منطقه خشک و بیابانی واقع شده که سبب می‌شود میزان ورودی آب به استان از طریق بارندگی‌ها بسیار اندک باشد همچنین رودخانه‌های موجود در این منطقه از نوع فصلی بوده و رودخانه دائمی وجود ندارد.

هرچند استان خراسان جنوبی چند سالی است که از ابرهای باران‌زا محروم و کمبود ریزش‌های جوی دغدغه مردمانش بوده اما یکی از نکات قابل تامل در تاریخ این دیار این است که بیرجند مرکز استان اولین شهر دارای شبکه آبرسانی از طریق لوله بوده و ۹۷ سال پیش (سال ۱۳۰۲) یک پروژه عظیم آبی در دل کویر خشکیده ایران شکل گرفت.

قبل از لوله‌کشی، آب مورد نیاز مردم این شهر از انبارها، یخچال‌های متاثر از آب باران و سد کوه‌های باقران تامین می‌شد و با توجه به قدمت ۹۷ ساله تاسیسات آبرسانی در شهر بیرجند حدود ۳۰ درصد شبکه و انشعابات این شهر فرسوده بوده و اتلاف آب شرب را به دنبال داشته است.

در حالی که وجود لوله‌های فرسوده به دلیل قدمت بالای آبرسانی به شهر بیرجند، سبب هدر رفت زیاد آب در این شهر شده است، برخی چاه‌های آب شرب بیرجند تا ۳۶۰ متر عمق دارد که این موضوع سبب افزایش هزینه‌های پمپاژ، نگهداری آب و هزینه‌های نهایی می‌شود.

هدررفت آب در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری

هدر رفت آب فقط منحصر به شهر بیرجند نیست و در شبکه آبرسانی سراسر استان وجود دارد به گونه‌ای که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی آن را بالاتر از متوسط کشوری اعلام کرد.

حسین امامی، هدر رفت آب در شبکه شهری و روستایی را از معضلات اساسی استان دانست و گفت: در حال حاضر در بخش شهری ۳۱.۷ درصد و روستایی بالای ۴۲ درصد از آب شرب هدر می‌رود که این رقم ۱۰ درصد از متوسط کشوری بالاتر است.

وی بیان کرد: برنامه داریم در گام نخست میزان هدردهی آب شبکه آبرسانی را تا متوسط کشوری و در نهایت تا ۱۵ درصد برسانیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی گفت: برای این منظور از ابتدای امسال تاکنون ۵۹ کیلومتر شبکه آب شرب روستایی، ۲.۵ کیلومتر شبکه شهری و هزار و ۱۰۰ کنتور آب تعویض شده است.

وی اظهار داشت: به دلیل کاهش هزینه‌ها و مدیریت شبکه با توجه به اینکه استان دارای یک سوم مساحت کشور و جمعیت پراکنده است، تلاش داریم از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در زمینه تله مترینگ و هوشمندسازی استفاده کنیم تا هزینه‌ها کاهش و خدمات افزایش یابد.

ترکیدگی لوله‌های آب هم موضوعی است که هر از گاهی توسط اهالی شهرها و روستاهای استان گزارش داده می‌شود.

یکی از اهالی روستای بیژائم بیرجند در این باره به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بخشی از لوله‌های خط انتقال آب روستا دچار ترکیدگی است و آب زیادی هدر می‌رود.

محمد خسروی گفت: مسوولان باید اقدام اساسی انجام دهند تا شاهد ترکیدگی مجدد لوله‌ها و هدر رفتن آب نباشیم.

یک عضو شورای اسلامی روستای شیرگ آقا سربیشه نیز گفت: لوله کشی آب شرب از قنات به دو روستای شیرگ و باغستان انجام شده اما چند سال است که بخشی از آب هدر می‌رود.

علی اکبر مولایی افزود: با توجه به اینکه لوله با قطر پایین نصب شده و همین لوله رسوب گرفته است هر روز شاهد اتلاف آب در این منطقه هستیم و با وجود این آب، با تانکر سیار هم به روستا آبرسانی می‌شود.

وی اظهار داشت: پنج کیلومتر لوله‌کشی آب باید تعویض و با قطر بزرگتر نصب شود در این صورت نیازی به آبرسانی سیار هم نخواهد بود.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی یکی از روش‌های پیشگیری از هدر رفت آب را اصلاح و بازسازی شبکه‌ها یا خطوط فرسوده لوله‌های آب عنوان کرد.

منوچهر سالاری گفت: اصلاح و بازسازی علاوه بر اینکه به حفظ منابع آب کمک می‌کند یعنی از هدر رفت آب جلوگیری می‌کند مانع از آلودگی آب در محل شکستگی و فرسودگی لوله‌های آب نیز می‌شود.

وی نشت یابی را یکی از اقداماتی بیان کرد که سالانه انجام می‌شود و افزود: با توجه به اینکه لوله‌های انتقال آب زیر زمین هستند و شکستگی و فرسودگی لوله‌ها و نشتی آب قابل مشاهده عینی نیست، اصلاح و بازسازی از فعالیت‌های روزمره شرکت آب و فاضلاب است.

محدودیت اعتبارات استان و تلاش برای اصلاح شبکه

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی اظهار داشت: برای اصلاح شبکه ۱۱ شهرستان استان پیمانکار در حال جذب است اما اعتبارات استان در این زمینه خیلی محدود است همچنین اعتبارات سال گذشته بیشتر برای دیون آبداران پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: برای امسال اصلاح ۶۷ کیلومتر شبکه آب شهری و روستایی را در دستور کار داریم در حالی که در بخش شهری نیاز به اصلاح بیش از ۲۶۲ کیلومتر شبکه و اصلاح و بازسازی ۲۷ هزار انشعاب در فاز نخست داریم.

سالاری گفت: برای اجرای این پروژه‌ها ۱۷۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت انجام ۶ درصد از هدر رفت آب در حوزه شهری کاسته خواهد شد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی افزود: در بخش روستایی نیز باید ۵۱۸ کیلومتر از شبکه توزیع آب اصلاح و ۱۹ هزار انشعاب هم نوسازی شود.

وی اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه را ۲۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در صورت تامین اعتبار هدر رفت آب در مناطق روستایی هشت درصد کاهش خواهد یافت.

سالاری تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۷۵ هزار کنتور آب شرب در استان فرسوده یا خراب هستند که در حال پیگیری برای اخذ اعتبار از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۹ هستیم.

وی گفت: با اخذ اعتبار ۴۰ هزار دستگاه کنتور آب خریداری خواهیم کرد که مجوزها دریافت شده است و پیگیر سرمایه‌گذار هستیم تا به بانک عامل معرفی شود و کنتورها را خریداری کند.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۰ تا ۳۵ درصد کنتورهای آب در استان فرسوده است گفت: ۳۴۰ هزار انشعاب فعال در خراسان جنوبی است از طرفی عمر مفید کنتور پنج سال است لذا در سال بعد رقم‌ها تغییر خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه منابع اعتباری جاری پاسخگوی ارائه خدمات به مشترکان نیست افزود: قیمت تمام شده آب به طور متوسط برای هر متر مکعب آب ۲ هزار تومان است در حالی که هر متر مکعب ۳۵۰ تومان به فروش می‌رسد لذا منابع جاری و سرمایه پاسخگو نیست.

سالاری تصریح کرد: همچنین اعتبارات عمرانی شرکت آبفا در استان خیلی محدود است به عنوان مثال برای اصلاح و بازسازی شبکه انتقال آب در استان ۳۸۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است اما مجموع اعتبار مصوب سالانه ۱۰ میلیارد تومان است که سه میلیارد تومان آن اختصاص می‌یابد.

وی گفت: برای اصلاح و بازسازی شبکه آب شرب شهرستان درمیان به طول ۶۵ کیلومتر با دستگاه معین محرومیت‌زدایی این شهرستان (بنیاد علوی) تفاهم‌نامه همکاری منعقد شده است همچنین به دنبال جذب افراد خیر هستیم.

خراسان جنوبی پایلوت کشوری طرح سازگاری با کم‌آبی است که سال گذشته در شورای عالی آب تصویب و از سوی وزارت نیرو برای اجرا ابلاغ شد.

بهینه‌سازی مصرف منابع آبی موجود از اهداف کلان و اصلی این برنامه است تا از طریق اقدامات اجرایی بتوان با وجود کم‌آبی، مصرف آب را مدیریت و الگویی را به کشور معرفی کرد.

آب بدون درآمد عبارتست از اختلاف بین حجم آب ورودی به سیستم (شبکه توزیع) و مصارف مجاز با درآمد طی یک سال که دارای سه بخش هدر رفت واقعی، هدر رفت ظاهری و مصارف مجاز بدون درآمد است.

هدر رفت واقعی به حجمی از آب گفته می‌شود که به صورت واقعی (فیزیکی) از شبکه‌های توزیع هدر می‌رود و شامل نشت از شبکه‌های توزیع، نشت از خطوط انتقال، نشت و سر ریز مخازن و نشت از انشعابات مشترکان است.

هدر رفت ظاهری به حجمی از آب گفته می‌شود که مصرف شده ولی به دلایل متعدد از جمله خطای کنتورهای مشترکان اندازه‌گیری نشده است. این هدر رفت شامل خطای تجهیزات اندازه‌گیری، انشعابات غیر مجاز و خطای قرائت و انتقال داده‌ها می‌شود.

مصارف مجاز بدون درآمد نیز به مصارفی گفته می‌شود که استفاده از آن مجاز است ولی درآمدی برای شرکت‌های آب و فاضلاب ندارد، مانند مصارف فرایندی در تاسیسات آب و فاضلاب و مصارف آتش نشانی.

اگر بتوان با کاهش آب بدون درآمد به تقاضاهای جدید مشترکان پاسخ داد، در هزینه‌های مربوط به توسعه منابع آب، به عنوان مثال ساخت سد و مخزن جدید، ساخت و تجهیز تصفیه‌خانه‌های جدید صرفه‌جویی زیادی خواهد شد.

 

عملیات اجرایی یک سازه آبخیزداری در سربیشه آغاز شد/۲

عملیات اجرایی یک سازه آبخیزداری در سربیشه آغاز شد

عملیات اجرایی یک سازه آبخیزداری در شهرستان مرزی سربیشه روز دوشنبه به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در این آیین گفت: برای سازه آبخیزداری لانو که به نام سردار شهید سلیمانی نامگذاری شد، بیش از یک میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.

علیرضا نصرآبادی افزود: این سازه با همکاری قرارگاه عملیاتی شهید ناصری و اداره کل منابع طبیعی خراسان جنوبی احداث می‌شود.

وی تصریح کرد: حوزه آبریز مشوکی یکی از حوزه‌های مهم در کنترل روان آب به شمار می‌آید و امسال توانستیم در این حوزه با اعتبار یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال اجرای یک سازه به ارتفاع ۱۰ متر را عملیاتی کنیم که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با ابراز خرسندی از آبگیری بیشتر سازه‌های آبخیزداری شهرستان سربیشه در بارندگی‌های اخیر اظهار داشت: این سازه مساحت هزار و ۳۴۰ هکتار را زیر پوشش قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه این سازه می‌تواند باعث افزایش دبی هفت قنات شود گفت: هفت آبادی با جمعیت ۲۸۷ نفر از مزایای اجرای این سازه آبخیزداری بهره‌مند می‌شوند و تاثیر فراوانی بر دامداری و کشاورزی منطقه همچنین مهاجرت معکوس در منطقه خواهد داشت.

اشتغال زایی برای ۲۰۰ نفر در کارخانه سبزی خشک کنی طبس/۲

کارخانه سبزی خشک کنی طبس با تکمیل سبزیجات بالغ بر ۲۵ نوع سبزی خشک تولید و روانه بازار می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان حسینی مدیر کارخانه سبزی خشک کنی طبس گفت: با ۳ نفر نیرو شروع به کار کردیم و بعد از ۸ سال افرادی که با ما همکاری می کنند به ۲۰۰ نفر رسیده است.

او افزود: در این کارخانه ۷ نوع سبزی از قبیل شوید، نعناع، جعفری، گشنیز، اسفناج، شنبلیله و تره خشک می‌شود.

حسینی تصریح کرد: از ابتدای مهرماه تا پایان فروردین سال بعد به صورت شبانه روزی مشغول به کار هستیم و در این مدت حدود ۴ هزار و ۵۰۰ تن سبزی تازه را در کارخانه خشک می‌کنیم.

مدیر کارخانه سبزی خشک کنی با اشاره به اینکه در این کارخانه با تکمیل سبزیجات بالغ بر ۲۵ نوع سبزی خشک تولید می‌شود، بیان کرد: حدود ۵ درصد سبزی تولید شده در طبس و مابقی در سایر نقاط کشور به فروش می‌رسد.

سبزی‌های خشک صنعتی در مقایسه با سبزی‌های آفتاب خشک یا همان خانگی تحت نظارت جدی بهداشت نیز قرار دارند.

صادرات سبزی خشک، تهیه و بسته بندی گیاهان دارویی و انواع سالاد در برنامه بعدی این واحد تولیدی قرار دارد.

شهادت مأمور نیروی انتظامی سربیشه در راه مبارزه با مواد مخدر/۴

 

فرمانده انتظامی استان گفت: صبح دوشنبه استوار”سعید بنی اسدی” از کارکنان فرماندهی شهرستان”سربیشه” در راه مبارزه با مواد مخدر آسمانی شد و به خیل شهدای مدافع وطن پیوست.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار”ناصر فرشید” اظهار داشت: با اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تردد خودروی حامل مواد مخدر در محور مرزی”ماهیرود به سمت سربیشه” مأموران انتظامی پاسگاه عملیاتی”حسین آباد” شهرستان سربیشه جهت متوقف کردن خودرو، در حاشیه پاسگاه و کنار جاده مستقر شدند.

وی بیان داشت: مأموران به راننده خودروی حامل مواد مخدر دستور ایست دادند که راننده خودرو قصد متواری شدن داشت که پس از برخورد با استوار”سعید بنی اسدی” واژگون شد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: در این عملیات استوار”سعید بنی اسدی” از کارکنان پاسگاه عملیاتی حسین آباد شهرستان سربیشه به علت شدت جراحات در دم جان باخت و خودرو توقیف و ۲ سرنشین آن دستگیر شدند.

سردار فرشید با بیان اینکه مأموران در بازرسی از خودرو حدودا ۵۸ کیلوگرم مواد مخدر کشف کردند؛ افزود: متهمان بر اثر واژگونی خودرو مصدوم شدند که تحت درمان قرار گرفتند.

 

 

 

 

روایت اهالی نقاط مرزی خراسان جنوبی از خدمات سردار دل‌ها/دست نوشته سردار شهید که برای مردم به یادگار ماند

  • روایت اهالی نقاط مرزی خراسان جنوبی از خدمات سردار دل‌ها/دست نوشته سردار شهید که برای مردم به یادگار ماند

سردار دل‌ها شخصیتی محبوب بود که در برهه‌ای از زمان با سفر به نقاط مرزی خراسان جنوبی خدماتی به یادگار ماندنی برای مردم این منطقه رقم زد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، در یکی از نقاط مرزی خراسان جنوبی در جایی که مردمانش در یک برهه از تاریخ به دلیل نبود جاده و آب آشامیدنی تصمیم گرفتند تا روستا و زادگاه خود را ترک کنند و راهی بیرجند و مشهد شوند اما مردی از جنس دلاوری به زادگاهشان آمد و با پیگیری‌های او جاده و آب لوله کشی برای آنها مهیا شد.

پیرزنی که در درح مشغول کار و تلاش بود تصویر سردار سلیمانی را در دست داشت و با نگاه بر تصویر او اشک از چشمانش جاری می‌شود وقتی علت را از او جویا شدم با بغضی در گلو از خاطرات آن روزهای حضور سردار در این سرزمین محروم گفت.

وی بیان کرد: حکایت به سال‌های ۷۰ برمی‌گردد در حالی که در زمین کشاورزی خود مشغول برداشت گندم بودیم، ناگهان ماشین که علامت سپاه را داشت متوقف شد و چند نفر از خودرو پیاده شدند و به طرف ما امدند و ضمن خداقوت، داس بر دست گرفته و همراه با ما به دور کردن گندم‌ها پرداختند.

گندم‌ها را به همراه پخل‌ها با طناب بست و تا خرمن بر پشتش آورد. ما که در آن زمان او را نمی‌شناختیم تناه از او مردی مهربان، دلسوز و یاری دهنده نام می‌بردیم او که خود را سرباز و خادم ما معرفی کرده بود، تنها در دفترچه‌ای چند دست خط به یادگار نوست و آن وقت بود که فهمیدیم نامش قاسم سلیمانی است.

این پیرزن اهل درح در حالی که اشک از چشمانش جاری بود گفت: سردار سلیمانی مردی خاکی بود که در آن زمان وقتی به درح سفر کرد از هیچ کاری دریغ نکرد هر کاری که از دستش بر می‌آمد برایمان انجام می‌داد ای کاش زودت او را می‌شناختم.

نه تنها مردم مرزی شهرستان درح از سفر سردار شهید سلیمانی خاطرات زیادی دارند بلکه مردم مرزی روستای بارنجگان نیز در شهرستان زیرکوه نیز خاطرات زیادی از سفر سردار سلیمانی در سال ۷۴ به این منطقه دارند.

به روستای بارنجگان زیرکوه می‌رویم منطقه‌ای که این روزها آباد است اما در سال ۷۴ که سردار سلیمانی به آن منطقه سفر کرد دشت بارنجگان دشتی بی آب و علفی بود.

پردلی یکی از رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس است و در همان منطقه زندگی می‌کند از آن روزهای سفر سردار برایمان گفت: هرچند بیشتر از رشادت‌های این سردار رشید اسلام در میدان رزم چه در هشت سال دفاع مقدس چه در جبهه مقاومت شنیده‌ایم اما فرمانده مقتدر میدان‌های نبرد مرد میدان آبادانی در مناطق مرزی نیز بود.

وی با بیان اینکه سال ۷۴  بود که سردار دلها  از نوار مرزی بارنجگان بازدید کرد و در همین دشتی که امروز درختان سر به فلک کشیده پسته را مشاهده می‌کنید ایستاد و دست به کمر گرفت و افزود: اگر ما جای شما بودیم این منطقه را پسته می‌کاشتم.

این رزمنده دفاع مقدس افزود: بعد از توصیه سردار دلها من تصمیم گرفتم پیشنهاد سردار را محقق سازم و درختان پسته را در منطقه بارنجگان به ثمر بنشانم و امروز می‌بیند این منطقه آباد شده است.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی بر امنیت پایدار با حضور مردم و اشتغال برای مردم در نقاط مرزی اهمیت زیادی می‌داد گفت: فکر سردار در نقاط مختلف از جمله نقاط مرزی آبادانی بود و برایش اشتغال و امنیت اهمیت زیادی داشت.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی نیز که یکی از همرزمان سردار سلیمانی است در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: سردار سلیمانی مردی برای تمامی اعصار است که نامش هیچ گاه فراموش نمی‌شود.

سردار علی قاسمی با بیان اینکه  ولایتمداری و تواضع سردار سلیمانی از ویژگی‌های برجسته این شخصیت است افزود: با شهادت سردار سلیمانی نه تنها ایران اسلامی، بلکه جهان اسلام غرق در اندوه شد و دشمن بداند که سیلی محکمی خواهد خورد.

وی با اشاره به ویژگی‌های سردار سلیمانی گفت: دشمن شناسی تنها یکی از خصلت‌های او بود که در همه مقاطع نمود داشت. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن در مقابل گروهک‌ها و منافقین، در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن در سیستان و مقابل اشرار و آنگاه در جبهه‌های مقاومت و در همه عرصه‌ها دشمن را شناخته و مقابلش ایستاده بود.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: مردم شرق کشور امنیت و صلابت امروز خود را مدیون درایت سردار سلیمانی هستند. سردار سلیمانی نقش اساسی در سرکوب اشرار شرق کشور داشت و دستاوردهای خوبی را در زمینه تامین امنیت به بار آورد.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی هیچ وقت از موضوع امنیت غافل نبود عنوان کرد: سردار سلیمانی همواره فرمایشات مقام معظم رهبری را به گوش جان می‌سپرد و عمل می‌کرد و همه ما مرهون زحمات او هستیم.

قاسمی افزود: سردار شهید سلیمانی همواره می‌گفت که فرامین مقام معظم رهبری را نگذارید روی زمین بماند و خود نیز مجذوب مقام معظم رهبری بود.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: سردار سلیمانی متعلق به تمام جهانیان و آزادی خواهان است. سردار سلیمانی بر توجه و به کار گرفتن جوانان در بخش‌های مختلف تاکید فراوان داشت چرا که معتقد بود جوانان در تداوم اهداف انقلاب اسلامی می‌توانند نقش موثری داشته باشند.

وی اظهار امیدواری کرد جوانان با پیروی از راه شهدا به خصوص شهید سلیمانی به میدان نبرد با تهاجم فرهنگی و تحریم‌های اقتصادی بیایند و با پشتیبانی مقام معظم رهبری دست غول‌های غربی را از ایران اسلامی کوتاه کنند.

آری این روزها سخن از شجاعت، دلاوری‌ها و ایثارگری‌های مردی از جنس استقامت است مردمی که پیر و جوان، زن و مرد، بزرگ و کوچک به احترامش قیام می‌کنند و با بردن نامش چشمانشان بارانی می‌شود چرا که او مردی بود که نه تنها در زمان جنگ تحمیلی  بلکه در بسیاری از جبه‌های مقاومت حضور داشت. لباس شهادت تنها جامه‌ای بود که چیزی جز آن نمی‌توانست برازنده او باشد.

سردار دلها آرام بخواب بدان که در تداوم راه پر فروغت بی گمان حاج قاسم‌های بسیار زیادی سر بر خواهند آورد.

سردار شجاع شهید حاج قاسم سلیمانی اگرچه در میان ما نیست اما خدماتش در مناطق مرزی خراسان جنوبی برای مردم این منطقه به یادگار خواهد ماند.

این سردار رشید اسلام در یکی از سفرهای خود در دهه هفتاد به خراسان جنوبی دست نوشته‌ای از خود در حوزه مقاومت بسیج بخش درح به یادگار گذاشته است که می تواند برای همه به ویژه کسانی که در جایگاه مسئولیت و مدیریت هستند، مفید باشد.

انتهای پیام/۲۵۴/ ع

 

 

صادرات تعاونی‌های خراسان جنوبی به ۹ میلیون و ۹۲۱ هزار دلار رسید/۳

صادرات تعاونی‌های خراسان جنوبی به ۹ میلیون و ۹۲۱ هزار دلار رسید

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تعاونی‌های این استان در سال جاری ۹ میلیون و ۹۲۱ هزار دلار صادرات کالا داشته‌اند.

غلامرضا اشرفی افزود: ۱۰ شرکت تعاونی فعال استان در ۹ ماه سال جاری به صورت مستقیم و غیر مستقیم به کشورهای امارات متحده عربی، عراق، سوریه، آلمان، یونان و گرجستان صادرات داشتند که بیانگر برنامه محوری و پویایی در حوزه اقتصاد تعاونی‌ها است.

وی افزود: کالاهای صادراتی شامل فرش، جوجه شتر مرغ، سنگ بازالت، محصولات کشاورزی، صنایع دستی و سایر اقلام بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: مهمترین مساله برای هر کشور دستیابی به توسعه اقتصادی و برخورداری از نظام اقتصادی تولیدگرا و صادرات محور است که برای رسیدن به این هدف پیش از هر چیز لازم است نیازهای داخلی کشور رفع شده و صادرات کالا و خدمات مازاد بر مصرف داخلی نیز توسعه پیدا کند.

۹۲۶ تعاونی با ۷۰۸ هزار عضو در استان خراسان جنوبی فعال هستند که فعالیت این تعاونی‌ها موجب اشتغال هشت هزار و ۸۱۱ نفر در استان شده است.

۶۱ درصد تعاونی‌ها در خراسان جنوبی با گرایش تولیدی، ۱۲ درصد گرایش توزیعی و ۲۷ درصد گرایش خدماتی است.

همچنین ۱۰ درصد تعاونی‌های این استان را تعاونی بانوان تشکیل داده است.

روند سرما و یخبندان در خراسان جنوبی افزایشی است/۲

روند سرما و یخبندان در خراسان جنوبی افزایشی است

 کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: سرما و یخبندان از امروز سه شنبه تا پایان هفته جاری در این استان تشدید می‌شود.

فاطمه زارعی افزود: با توجه به نبود تغییر قابل ملاحظه در الگوی نقشه‌های پیش یابی، سرما و یخبندان شبانه تا پایان هفته جاری در منطقه ماندگار است.

وی گفت: همچنین با عبور موج ضعیف کم‌دامنه در تراز میانه جو افزایش موقت ابر پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دمای بیرجند مرکز استان به منفی ۹ و ۱۳ درجه سلسیوس رسید و در این مدت سربیشه با دمای منفی ۱۳ و بندان نهبندان با ۲۰ درجه سانتیگراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان بودند.

کاهش دمای هوا در خراسان جنوبی همزمان با فصل پاییز و زمستان محسوس است و در هفته‌های اخیر بیرجند و سربیشه در برخی روزها جزو سردترین شهرهای کشور بودند.

مشکلات لاینحل مسکن فرهنگیان بعد از ۱۳ سال/گلایه از نبود خدمات/۷

مشکلات لاینحل مسکن فرهنگیان بعد از ۱۳ سال/گلایه از نبود خدمات

بیرجند- ساکنین مسکن فرهنگیان بیرجند از نبود خدمات زیر بنایی و خدمات شهری بعد از ۱۳ سال از واگذاری زمین و ساخت واحدها گلایه دارند.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: حدود ۱۳ سال از واگذاری زمین به یک تعاونی جهت ساخت مسکن برای فرهنگیان شهرستان بیرجند می‌گذرد و چند سال است برخی از معلمان شریف در خانه‌های ساخته شده توسط این تعاونی زندگی می‌کنند.

اما نکته قابل تأمل این است شهروندانی که در خانه‌های طرح مسکن فرهنگیان بیرجند زندگی می‌کنند با مشکلات عدیده‌ای رو به رو هستند و حتی منطقه زندگی آنان از امکانات اولیه چون بحث لوله‌کشی آب و خدمات زیربنایی محروم است.

در این راستا حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با حضور تنی چند از مسئولان از محله جلیلیان و مسکن فرهنگیان بیرجند بازدید کرده و مشکلات و مسائل مربوط به آن را مورد بررسی قرار داد.

لوله‌کشی با هزینه شخصی

مسعودی از ساکنین مساکن فرهنگیان بیرجند درباره مشکلات و مسائل مربوط به ساکنین مسکن فرهنگیان در بازدید نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف و تنی چند از مسئولان از این منطقه بیان‌کرد: ما در این مجتمع آب شهری نداریم و از محله جلیلیان با هزینه خودمان آب لوله‌کشی کردیم که در زمستان‌ها آب در تانکر یخ می‌زند.

وی ادامه‌داد: در حوزه خدمات شهری هم وضع بسیار اسف بار است و ما حتی یک سطل آشغال مناسب در نزدیکی مجتمع نداشته و زیر ساخت تلفن ما هم اصلاً مناسب و مطلوب نیست.

برگزاری کلاس آنلاین با اعمال شاقه

این شهروند بیرجندی با اشاره به اینکه در شرایطی که همه کلاس‌ها به واسطه کرونا به صورت آنلاین برگزار می‌شود، فرهنگیان بسیار به زیر ساخت مطلوب تلفن همراه نیاز دارند، ادامه‌داد: ما گاهی ایستاده در کنار پنجره کلاس آنلاین را برگزار می‌کنیم چون اگر وسط اتاق بیاییم اینترنت قطع می‌شود!

مسعودی یادآورشد: ما برای مشکلاتمان به فرمانداری، استانداری، شهرداری و راه و شهرسازی نامه نوشته‌ایم ولی هنوز با انبوهی از مسائل رو به رو هستیم چرا که یکی می‌گوید خدمات‌رسانی وظیفه شهرداری است و دیگری می‌گوید این منطقه تحویل شهرداری نشده است.

علی ناصری فرماندار بیرجند نیز در این بازدید بیان‌کرد: متأسفانه در دهه ۸۰ که این زمین‌ها برای تعاونی مسکن واگذار شد، فکری برای زیرساخت‌های آن صورت نگرفت.

فرماندار: عذرخواهی می‌کنم

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در آن زمان زمینی به شریف‌ترین اقشار جامعه واگذار شد که تأمین خدمات نشده بود، ادامه‌داد: در این راستا به عنوان یکی از مسئولین اجرایی شهر وظیفه خودم می‌دانم که از مردم عذرخواهی کنم.

فرماندار بیرجند با تأکید بر اینکه بخشی از مشکلات در شرایط فعلی با همکاری شهرداری قابل حل است، گفت: مسئله اصلی در مجتمع‌های مسکن فرهنگیان بیرجند مسئله انتقال آب است و تا انتقال آب صورت نگیرد نمی‌توان برای موضوعات دیگر چون آسفالت راه برنامه‌ریزی کرد.

ناصری یادآورشد: براساس پیگیری‌ها دریافتیم که در حوزه تقویت زیرساخت تلفن همراه دو دکل در بلوار شهید ناصری و ترمینال بیرجند نصب خواهد شد.

وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی نیز در این بازدید گفت: مسکن فرهنگیان بیرجند در محدوده خدمات شهری قرار دارد و در زمان ساخت نیز از سوی شهرداری وقت پروانه ساخت دریافت کرده است.

وی با اشاره به اینکه اعطای خدمات زیربنایی وظیفه دستگاه‌های خدمات‌رسان است، اظهارکرد: بر اساس قرارداد ما وظیفه‌ای برای تأمین آب و سایر خدمات زیربنایی به این منطقه را نداشته‌ایم ولی از آنجایی که در سقف ریالی قراردادمان فرصتی برای کمک به مردم ایجاد شد، تصمیم گرفتیم در حوزه آب آن را هزینه کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه لوله‌های فاضلاب ۷۰ درصد کار شده است، بیان‌کرد: در مورد لوله‌های آب نیز دو بار مناقصه برگزار شده است ولی از آنجایی که شرکت‌های تأمین‌کننده لوله‌های آب فعلاً برند مورد تأیید شرکت آب و فاضلاب را توزیع نمی‌کنند، اقدامی انجام نشده است.

داعی گفت: تصمیم داریم فراخوان دیگری را برگزار کرده و از برند دیگری برای لوله‌های آب این منطقه استفاده کنیم تا مشکل انتقال آب حل شود.

تعجب شهردار

محمد علی جاوید، شهردار بیرجند نیز در این بازدید بیان‌کرد: من بیش از اینکه از نبود امکانات در این منطقه تعجب کنم نگران این موضوع بودم که مردم برای حل مشکلاتشان در بین دستگاه‌های مختلف سرگردان بودند که این موضوع بسیار ناراحت کننده است.

وی اظهارکرد: نصب چند سطل زباله برای شهرداری هزینه چندانی ندارد ولی باید به این نکته توجه کرد که در صورت نصب سطل زباله در این منطقه برای تخلیه آنها ماشین‌های سیستم مکانیزه جمع آوری زباله خدمات شهری نمی‌توانند از مسیری که آسفالت نیست عبور کنند.

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه در زمینه وضعیت ساخت و سازهای در منطقه زعفرانیه با دادستانی دوبار نامه نوشته است، بیان‌کرد: این حق مردم است در منطقه‌ای که زندگی می‌کنند آب، برق، گاز، خدمات شهری، پارک و مدرسه داشته باشد ولی تأمین این‌ها در وظیفه شهرداری نیست.

جاوید گفت: اگر قرار است که تأمین آب و بحث فاضلاب دو- سه سال طول بکشد، می‌توان به صورت موقت آسفالت راه را انجام داد و بعد راه و شهرسازی آسفالت شکافی کرده و شبکه‌های خود را اجرا کند.

ورود دادستان

حجت‌الاسلام نسایی، دادستان بیرجند نیز در این بازدید اظهارکرد: حل مشکلات باید به صورت زمان بندی شده مطرح شود و به عنوان مثال مسئول مربوطه بگویید تا چه زمانی می‌خواهد مشکل آب این منطقه را حل کند.

وی یادآورشد: اگر بعد از اعلام زمان، در فرصت مناسب مشکل توسط مسئول مربوطه حل نشد ما می‌توانیم به عنوان مدعی العموم ورود پیدا کرد و به عنوان ترک فعل وی از او چرایی حل نشدن موضوع را پیگیر شویم.

حسین خسروی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف نیز در بازدید از مسکن فرهنگیان بیرجند با اشاره به اینکه ساکنین این مناطق گلایه‌هایی را همواره به ما منتقل می‌کنند، بیان‌کرد: مردم دو سال است که در این منازل زندگی می‌کنند و مشکلاتشان باید حل شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم در جامعه با مشکلاتی چون شیوع کرونا و گرانی دست و پنجه نرم می‌کنند و نباید بگذاریم سایر مشکلات فشار مضاعفی بر اقشار مختلف جامعه وارد کند.

مردم چقدر برای حل مشکلاتشان صبر کنند

خسروی با اشاره به اینکه ۱۳ سال از واگذاری زمین برای ساخت مسکن فرهنگیان می‌گذرد، بیان‌کرد: مردم چه چقدر باید برای حل مشکلات خود صبر کنند.

وی با بیان اینکه متأسفانه طبق برخی از گزارش‌ها از مشکلات مردم محله جلیلیان نیز حدود ۴۰ سال می‌گذرد، گفت: در نهایت مقرر شده است که با مدیریت فرماندار محترم و مسئولین امر جلساتی برای حل مشکلات مردم این دو منطقه برگزار و برای رفع این مسائل زمان‌بندی تعیین شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس یادآور شد: اگر هم بعد از زمان بندی برای حل مشکلات با سهل‌انگاری رو به رو شدیم بر اساس دستورالعمل رئیس قوه قضائیه که ترک فعل‌های مسئولین نیز پیگیری می‌شود، توسط نهادهای قضائی اقدام خواهد شد.

در هر حال مسکن فرهنگیان با همه مشکلات خود مربوط به شریف‌ترین قشر جامعه یعنی معلمان است. معلمی که بارها در رثای او سخن‌های زیبا سر داده و شغل او را هم طراز شغل انبیا دانسته‌ایم و حال وقت آن است که با رفع دغدغه‌های او ثابت کنیم چقدر به شعارهایی که در مدح معلم گفته‌ایم، باور قلبی داریم.

به امید آنکه بعد از این بازدید و بررسی مشکلات از نزدیک توسط مسئولان شاهد حل مشکلات مساکنی باشیم که ساکنانش همواره به ما درس علم و ادب آموخته‌اند.

توزیع هزار دوز واکسن آنفولانزا در داورخانه‌ها/۲-۳

هزار دوز واکسن آنفولانزا هفته گذشته در خراسان جنوبی توزیع شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تزریق واکسن آنفولانزا در ۶ ماهه دوم سال کارایی دارد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به داروخانه‌ها و ارائه شماره ملی به ازای هر نفر یک دوز واکسن آنفولانزا دریافت کنند.
دکتر آهنی قیمت هر دوز واکسن آنفولانزا را ۴۱ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرد.
مشکلات مسکن فرهنگیان بیرجند گمشده در هیاهوی شهر
در دل شهر بیرجند محلاتی همچون جلیلیان و سایت مسکن فرهنگیان وجود دارد که از حداقل امکانات رفاهی محروم هستند و معضلات و محرومیت این مناطق در هیاهوی شهرنشینی گم شده است.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ شهریورماه هفته دولت سال گذشته بود که ۱۴۱ واحد مسکونی شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان در حالی با حضور مسئولان به بهره برداری رسید که ساکنین مسکن فرهنگیان بیرجند در همان مراسم افتتاح از مشکلات عدم امکانات شهری و خاکی بودن و تاریکی معابر، نبود سطل زباله و وجود سگ های ولگرد گلایه داشتند.

 

حالا بعد از گذشت یکسال و نیم همچنان مشکلات محله جلیلیان و شهرک ۱۴۱ واحدی فرهنگیان بیرجند با ۲۰۰ خانوار جمعیت در خیابان صیاد شیرازی بیرجند پابرجاست و اهالی این مناطق از نبود خدمات زیر بنایی و خدمات شهری ناراضی هستند. همین امر موجب شد تا نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با حضور تنی چند از مسئولان برای بازدید و بررسی مشکلات و مسائل مربوطه راهی محله جلیلیان و مسکن فرهنگیان بیرجند شوند.

 

گلایه از نبود خدمات شهری

«ح- خسروی» از اهالی محله جلیلیان درباره مشکلات و مسائل مربوط به ساکنین مسکن فرهنگیان در بازدید نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف و تنی چند از مسئولان از این منطقه می گوید: این محله فاقد معبر ورودی و آسفالت است. متاسفانه به دلیل عدم نظارت نخاله های شهری در این محله تخلیه می شود.

 

وی با گلایه از شهرداری به دلیل عدم رسیدگی به مشکلات این محله می افزاید: در حوزه خدمات شهری وضعیت بسیار اسف بار است و ما حتی یک سطل آشغال مناسب در نزدیکی مجتمع نداشته و زیر ساخت تلفن ما هم اصلاً مناسب و مطلوب نیست و اینترنت ضعیف است.

 

برگزاری کلاس آنلاین کنار پنجره!

«مسعودی» نیز یکی از ساکنین مساکن فرهنگیان بیرجند با بیان اینکه در این مجتمع آب شهری نداریم، می گوید: از محله جلیلیان با هزینه خودمان آب لوله‌کشی کردیم که در زمستان‌ها آب در تانکر یخ می‌زند.

 

وی با گلایه از اینترنت ضعیف در این منطقه شهری، ادامه‌داد: در شرایطی که همه کلاس‌ها به واسطه کرونا به صورت آنلاین برگزار می‌شود، فرهنگیان بسیار به زیر ساخت مطلوب تلفن همراه نیاز دارند اما متاسفانه ما برای اتصال به اینترنت باید در کنار پنجره کلاس آنلاین برگزار کنیم چون اگر وسط اتاق بیاییم اینترنت قطع می‌شود!

 

ساکنین شهرک ۱۴۱ واحدی فرهنگیان بیرجند طی ارسال نامه بارها مشکلاتشان را به فرمانداری، استانداری، شهرداری و راه و شهرسازی منعکس کردند ولی هنوز با انبوهی از مسائل رو به رو و سرگردان در بین دستگاه های اجرایی هستند چرا که یکی می‌گوید خدمات‌رسانی وظیفه شهرداری است و دیگری می‌گوید این منطقه تحویل شهرداری نشده است.

 

عذرخواهی فرماندار بیرجند

«علی ناصری» فرماندار بیرجند نیز در این بازدید ضمن گلایه از دستگاه های، می گوید: متأسفانه در دهه ۸۰ که این زمین‌ها برای تعاونی مسکن واگذار شد، فکری برای زیرساخت‌های آن صورت نگرفت. در آن زمان زمینی به معلمان به عنوان شریف‌ترین اقشار جامعه واگذار شد که تأمین خدمات نشده بود!

وی ادامه می دهد: در این راستا به عنوان یکی از مسئولین اجرایی شهر وظیفه خودم می‌دانم که از مردم عذرخواهی کنم.

فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات در شرایط فعلی با همکاری شهرداری قابل حل است، می افزاید: مسئله اصلی در مجتمع‌های مسکن فرهنگیان بیرجند مسئله انتقال آب است و تا انتقال آب صورت نگیرد نمی‌توان برای اجرای آسفالت راه برنامه‌ریزی کرد.

به گفته وی در حوزه تقویت زیرساخت تلفن همراه دو دکل در بلوار شهید ناصری و ترمینال بیرجند نصب خواهد شد.

 

پس از سالها محله جلیلیان همچنان نیازمند طرح تفکیک

«محمد علی جاوید»، شهردار بیرجند هم با اشاره به علت عدم ورود شهرداری برای ارائه خدمات به محله جلیلیان طی این سالها، می گوید: شهرداری ملزم به ارائه خدمات است اما محله جلیلیان جزو محدوده خدمات شهر نبود یعنی طرح تفکیک و گذربندی نداشت و کاربری این منطقه فضای سبز بوده است به همین دلیل نمی‌شود خدمات شهری ارائه داد و ساخت و ساز و جدول بندی انجام داد.

 

جاوید ادامه می دهد: با ایجاد مسکن توسط تعاونی ارتش در منطقه زعفرانیه طرح گذربندی محله جلیلیان نیز تصویب و اجرا شد و بعد از آن شهرداری می تواند خدمات ارائه دهد. اما مشکل دوم این محله طرح تفکیک برای مالکیت قطعات است که برای صدور پروانه ساختمانی و ارائه خدمات شهری مورد نیاز است لذا باید این طرح مصوب شود تا براساس آن گذربندی و کاربری ها و حق و سهم ها فضاهای خدماتی مشخص شود.

 

شهردار بیرجند با بیان اینکه هزینه آماده سازی معابر را از مالکین این محله دریافت خواهد کرد، می افزاید: پروانه های ساختمانی نیز باید در کمیسیون تعیین تکلیف شود.

 

وی بیان  می کند: نصب چند سطل زباله برای شهرداری هزینه چندانی ندارد ولی باید به این نکته توجه کرد که در صورت نصب سطل زباله در این منطقه برای تخلیه آنها ماشین‌های سیستم مکانیزه جمع آوری زباله خدمات شهری نمی‌توانند از مسیری که آسفالت نیست عبور کنند.

 

شهردار بیرجند می گوید: اگر قرار است که تأمین آب و بحث فاضلاب دو- سه سال طول بکشد، می‌توان به صورت موقت آسفالت راه را انجام داد و بعد راه و شهرسازی آسفالت شکافی کرده و شبکه‌های خود را اجرا کند.

 

«وحید داعی» مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌ جنوبی نیز می گوید: مسکن فرهنگیان بیرجند در محدوده خدمات شهری قرار دارد و در زمان ساخت نیز از سوی شهرداری وقت پروانه ساخت دریافت کرده است.

وی اعطای خدمات زیربنایی را وظیفه دستگاه‌های خدمات‌رسان می داند و می افزاید: بر اساس قرارداد ما وظیفه‌ای برای تأمین آب و سایر خدمات زیربنایی به این منطقه را نداشته‌ایم ولی از آنجایی که در سقف ریالی قراردادمان فرصتی برای کمک به مردم ایجاد شد، تصمیم گرفتیم در حوزه آب آن را هزینه کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی ادامه می دهد: لوله‌های فاضلاب ۷۰ درصد کار شده است.در خصوص لوله‌های آب ۲ بار مناقضه برگزار شده است اما از آنجایی که شرکت‌های تأمین‌کننده لوله‌های آب فعلاً برند مورد تأیید شرکت آب و فاضلاب را توزیع نمی‌کنند، اقدامی انجام نشده است. تصمیم داریم فراخوان دیگری را برگزار کنیم و از برند دیگری برای لوله‌های آب این منطقه استفاده کنیم تا مشکل انتقال آب حل شود.

ورود مدعی العموم/برخورد با ترک فعل مسئولان

حجت‌الاسلام «علی نسائی»، دادستان بیرجند نیز در این بازدید با اشاره به وضعیت معابر خاکی و بهداشت سایت مسکن فرهنگیان، می گوید: باید حل مشکلات این مناطق به صورت زمان بندی شده مطرح شود و به عنوان مثال مسئول مربوطه بگویید تا چه زمانی می‌خواهد مشکل آب این منطقه را حل کند.

به گفته وی اگر بعد از اعلام زمان بندی، در فرصت مناسب مشکل توسط مسئول مربوطه حل نشد دادستان به عنوان مدعی العموم ورود پیدا می کند و به عنوان ترک فعل وی از او چرایی حل نشدن موضوع را پیگیر می شود.

۴۰ سال از مشکلات محله جلیلیان می گذرد/ مردم تا کی صبر کنند؟

«حسین خسروی»، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف نیز در بازدید از مسکن فرهنگیان بیرجند با اشاره به اینکه ساکنین این مناطق گلایه‌هایی را همواره به ما منتقل می‌کنند. می گوید: مردم دو سال است که در این منازل زندگی می‌کنند و مشکلاتشان باید حل شود.

وی معتقد است مردم در جامعه با مشکلاتی چون شیوع کرونا و گرانی دست و پنجه نرم می‌کنند و دیگر مسئولان نباید بگذارند سایر مشکلات فشار مضاعفی بر اقشار مختلف جامعه وارد کند.

خسروی با اشاره به اینکه ۱۳ سال از واگذاری زمین برای ساخت مسکن فرهنگیان می‌گذرد، این سوال را مطرح می کند که مردم چه چقدر باید برای حل مشکلات خود صبر کنند؟ متأسفانه طبق برخی از گزارش‌ها از مشکلات مردم محله جلیلیان حدود ۴۰ سال می‌گذرد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس می گوید: در نهایت مقرر شد با مدیریت فرماندار بیرجند و مسئولین امر جلساتی برای حل مشکلات مردم این دو منطقه برگزار و برای رفع این مسائل زمان‌بندی تعیین شود. اگر بعد از زمان بندی برای حل مشکلات با سهل‌انگاری رو به رو شدیم بر اساس دستورالعمل رئیس قوه قضائیه که ترک فعل‌های مسئولین نیز پیگیری می‌شود، توسط نهادهای قضائی اقدام خواهد شد.

 

سخن آخر

محله جلیلیان و مسکن فرهنگیان بیرجند به رغم قرارگیری در محدوده شهر سالهاست از کمترین خدمات شهری محروم هستند و صدای اعتراض اهالی بلند هر چند مسئولان را برای بررسی مشکلات به این مناطق کشاند اما به هر روی مردم این مناطق شهری منتظر تحقق وعده های مسئولان هستند تا زمینه برخورداری مردم این محله از امکانات ابتدایی زندگی شهری فراهم شود.

 

 

 

 

هتل بوتیکی که کلنگ آن در زمان قاجار زده شد/۵

هتل بوتیکی که کلنگ آن در زمان قاجار زده شد

ایسنا/خراسان جنوبی عمارتی متفاوت از خانه‌های تاریخی کویری؛ دارای باغ زیبای ایرانی و مشرف به نمای بیرجند است اما این الماس درخشان در قلب شهر یا قلیان خانه بوده و محل دود و دم و یا خالی بوده است و تنها؛ با همه سکوتش و ناشناخته بودنش در بافت تاریخی که سالیان سال کارشان با نخ و رنگ قالی گره خورده بود، هنوز هم می درخشد و زیبایی اش را به رخ خانه های مدرن شهر در قرن ۲۱ می‌کشد و حالا هم که قرار است نام یکی از مدرن ترین هتل بوتیک های کشور را به خود بگیرد.

از میان کوچه‌های شیب دار حکیم نزاری به عمارتی می‌رسی که به دلیل قرار گرفتن در ارتفاع، آب و هوای مطلوبی داشته و بر سر در آن نوشته خانه شریف. وقتی واردش می‌شوی و پله‌ها را یک به یک بالا می‌روی و در پشت بامش می‌ایستی انگار تمام بیرجند و کوه‌های مجاورش زیر پای تو قرار داد. خنکای نسیم از میان درختان تنومند این عمارت بر صورتت می‌وزد و آب جریان یافته در حوض آبی حیاط عمارت را قلقلک می‌دهد و این می‌شود سرآغازی بر یک سفر تاریخی از یک خانه نه چندان بزرگ.

به گزارش ایسنا، خانه تاریخی شریف یکی از بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور بوده که در داخل بافت تاریخی شهر بیرجند در خیابان حکیم نزاری واقع شده است.

فرم معماری، مواد و مصالح و تزئینات بنا حاکی از ساخت این بنا در اوایل دوره پهلوی است، این خانه بیشتر به عمارت شبیه است چراکه از حیاط با فضای سبز، درختان کهنسال، حوض و آب نما برخوردار بوده و مهم تر از همه تسلط و اشراف بر همه شهر دارد و در نوک تپه ای مشرف به بافت تاریخی واقع شده است. این خانه دارای معماری برونگراست، حیاطش کاملا باز بوده و فضاهای اطراف حیاط هیچ حصاری ندارد.

خانه شریف به دلیل داشتن ارزش‌های معماری با شماره  ‎ ۴۵۰۵در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. این خانه بیشتر به عمارت شبیه است چراکه از حیاط با فضای سبز، درختان کهنسال، حوض و آب نما برخوردار بوده و مهم تر از همه این که با واقع شدن در نوک تپه‌ای مشرف به بافت تاریخی بر همه شهر اشراف دارد. دلیل نامگذاری این محله به تپه رنگرزان به این سبب بوده است که در روی تپه‌ای که در آنجا واقع است، در ادوار مختلف، رنگرزان قابل و ماهری مشغول به کار بوده‌اند.

دسترسی نامناسب به این خانه به طوری که از کوچه پس کوچه‌های قدیمی و تنگ خیابان حکیم نزاری بیرجند به آن می‌رسی و قرار گرفتن در یکی از کوچه‌ها که فکرش را هم نمی‌کنی، باعث شده این عمارت که سالیان بسیاری است در این محله نفس می‌کشد و مربوط به خاندانی قدیمی در بیرجند است، ناشناخته بماند.

حیاط و اتاق‌هایی که برای مهمان تعبیه شده و در کنارش محلی برای آشپزی و اتاقی که به دلیل دوری از اتاق‌های دیگر سکوت بر آن حکمفرماست و گویی اتاق خواب مهمانان بوده، همه و همه اینها گویای یک امر است، زندگی در سال‌های گذشته این شهر و سکوت و آرامشی که ساکنان این خانه داشتند.

در زمانی که هنوز برج‌های بلند این عمارت را احاطه نکرده بود و خیابان حکیم نزاری یک خیابان تجاری نبود. همان زمانی که انسان دلش می‌خواهد به آرامش بازگردد و با حضور در این خانه آن را می‌یابد و آن گاه درک می‌کند که آری؛ سکوت گمشده قرنش است، سکوتی که جنس آرامش دارد و نمی‌توان آن را در لابلای برج‌های چندین طبقه و ساختمان‌های تجاری و آپارتمان‌های تنگ لمس کرد.

حال فکرش را بکن که این مکان بشود یک بوتیک هتل، جایی که چند روزی را در آن بیاسایی و جدا از تمام همهمه‌های شهر در سکوت این خانه روزگار بگذرانی، در حیاطش قدم بزنی و نرده‌های کاهگلی‌اش را بگیری و به دوردست‌ها خیره شوی. صبح‌ها با طلوع خورشید از میان شیشه‌های رنگی‌اش از خواب برخیزی و پنجره‌های رنگارنگش را باز کنی و به حیاط خانه چشم بدوزی، حوضی با کاشی کاری آبی و ماهی‌هایی که در آن شیطنت می‌کنند و درختان تنومند و باغچه زیبایش به تو صبح بخیر می‌گویند، از همان صبح بخیرهایی که مادربزرگ همیشه تعریفش را می‌کرد و گویی با نسل ما زیاد فاصله داشت.

رفع موانع گردشگری

ناصر خوش خبر، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از پیگیری جدی برای رفع مشکلات دو جاذبه گردشگری در بیرجند از جمله خانه شریف خبر داد.

وی ادامه داد: در بازدید از خانه شریف واقع در بافت تاریخی شهر بیرجند در خیابان حکیم نزاری، وضعیت معابر ورودی این خانه تاریخی نامطلوب ارزیابی شد که استاندار دستورات لازم را برای رفع این مشکل ارائه کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: طی جلسه‌ای با شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند، این موضوع پیگیری و مقرر شد شهرداری، معابر ورودی خانه شریف را از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰ بهسازی کند.

علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در بازدید سال گذشته خود از خانه تاریخی شریف بیرجند خواستار همکاری اداره میراث فرهنگی استان برای مرمت این بنای تاریخی شد.

وی در این بازدید بر لزوم حمایت ویژه از این پروژه تأکید کرد و خواستار همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان برای مرمت این بنای تاریخی شد.

خانه شریف، مدرنترین و اولین بوتیک هتل شرق کشور می‌شود 

علی شریعتی منش، معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی به ایسنا گفت: بنای تاریخی خانه شریف در مرکز بافت تاریخی بیرجند و در موقعیتی ممتاز و مشرف به کل شهر قرارگرفته و به عنوان یکی از بناهای تاریخی ارزشمند شهر محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این بنا مربوط به دوره قاجاریه است، افزود: در حال حاضر این بنا از دو ساختمان مجزا و متعلق به دو دوره تاریخی تشکیل شده است؛ اول ساختمان غربی، بازمانده ساختمانی است که به دوره قاجار تعلق داشته و فضاهایی مانند حوضخانه و مطبخ را در خود جای داده است.

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی بیان کرد: دوم ساختمان شمالی که متعلق به دوره پهلوی اول است و از لحاظ معماری کاملا با بخش اول متفاوت است.

شریعتی منش ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های این بنا حیاط آن است که بر خلاف معماری رایج مسکونی ایرانی بویژه در مناطق بیابانی که که حیاط در مرکز بنا قرار دارد و فضاهای بسته آن را احاطه کرده‌اند، این بنا فاقد آن ویژگی است.

​وی با بیان اینکه در حال حاضر این بنا در اختیار شرکت احیاء میراث کویر است و در حال آماده‌سازی برای احداث بوتیک هتل است، افزود: ساماندهی حیاط بنا، بام سازی، نورپردازی، مرمت دیوار پیرامونی، اجرای تاسیسات، ساخت در و پنجره، ساماندهی نماها و اجرای اندود فضاهای داخلی از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده در بنا است.

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با بیان اینکه این بنا خیابان حکیم نزاری ۶ واقع است، تصریح کرد: در سال ۹۸ با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد ریال در بافت تاریخی بیرجند(تپه رنگرزها) عمارت تاریخی شریف با تملک ۵۱۰۰ مترمربع عرصه و بیش از ۷۰۰۰ متر مربع زیر بنا از امالک پیرامون و تجمیع آنها برای مرمت و بهره‌برداری از پروژه بزرگترین بوتیک هتل کشور با سرمایه گذاری هلدینگ احیای میراث کویر در حال ساخت است.

شریعتی منش یادآور شد: اکنون با فعالیت و سرمایه‌گذاری در عمارت شریف، بزرگترین، مدرنترین و اولین بوتیک هتل شرق کشور در حال بهره‌برداری است.

تاریخچه زندگی شریف‌ها 

وی با بیان اینکه این خانه، کاربری مسکونی داشته است، تصریح کرد: این خانه مربوط به خاندان شریف بوده که در دوره قاجار این خانه را برای خود ساخته و مالک این خانه فرماندار بیرجند بوده است.

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با بیان اینکه این خانه ملک شخصی فرماندار بوده و همراه خانواده در آن می‌زیسته است، اظهار کرد: نوادگان این خاندان هنوز هم هستند، اما میراث فرهنگی این ملک را تملک کرده و از طریق بخش خصوصی در صدد رونق بخشیدن به آن است.

شریعتی منش با بیان اینکه مرمت و بازسازی این ملک به پایان رسیده و بخش خصوصی در حال تجهیز این ملک برای ایجاد بوتیک هتل است، تصریح کرد: این ملک به دلیل زیبایی‌های بصری و تاریخی تبدیل به بوتیک هتل خواهد شد تا بتوان استفاده بهتری از این تاریخ و تمدن کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این ملک زمانی قهوه خانه قدیمی بوده است، یادآور شد: این ملک در یک مقطع به شرکت توسعه‌ای اجاره داده شد و در حدود چند ماه سفره خانه سنتی و چایخانه بود که سپس تعطیل شد و میراث فرهنگی تصمیم گرفت از آن کاربری دیگری داشته باشد، به همین خاطر مرمت آن انجام گرفت و قرار است بوتیک هتل شود.

خانه شریف یکی از بناهای تاریخی بیرجند است که به دلیل ارزش‌ معماری خاصش در سال ۱۳۸۰ با شماره ‎ ۴۵۰۵ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

 

 

 

گیاهی که وسواس را درمان می‌کند/۵علمی

گیاهی که وسواس را درمان می‌کند

ایسنا/خراسان جنوبی گیاه افتیمون از جمله گیاهان دارویی است که در طب سنتی از آن بسیار استفاده می شود و خاصیت ضد سودایی قوی دارد و برای درمان وسواس و جنون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آفتیمون گیاهی است از  تیره پیچک صحرایی، علفی و یک ساله که در بهار و در مزارع به صورت انگل بر روی گیاهان سبز می‌روید. از نظر ظاهری، نباتی و سرخ رنگ بوده و از بهار تا تابستان باقی می‌ماند. به خاطر سِس (انگل)، بر روی گیاهی پیچانده می‌شود و برگ‌هایی بسیار ریز و مانند خردل دارای تخم‌های ریزی می‌باشد.

رنگ تخم افتیمون سرخ مایل به زرد بوده و ریشه اقتیمون مانند زردک بوده و تا مدت‌ها در زمین باقی می‌ماند.

این گیاه طبیعت گرم و خشک دارد و از ساقه دانه و همه اندام گیاه استفاده می‌شود؛ مصرف دم کرده آن صفرا آور و ملین است. آفتیمون ضد نفخ است برای دم کرده آن برای تسکین درد مفاصل و پیشگیری از سرطان مفید و موثر است، در بیماری مالیخولیا نیز موثر بوده و اضطراب را برطرف می‌کند.

افرادیکه به کابوس مبتلا می شوند با خوردن آفتیمون این حالت از آنان زایل میگردد اینگونه افراد بهتر است آفتیمون را با مقداری گل قند مصرف نمایند.

در استعمال خارجی برای ناراحتی‌های پوستی و رفع خارش پوست کاربرد دارد و دمنوش آن خاصیت آرام بخش دارد و برای تسکین سر درد رفع بی‌حسی و درمان وسواس از آن استفاده می‌شود.

میزان مصرف این گیاه باید روزی سه نوبت ۲ تا ۴ گرم را به صورت دم کرده مصرف شود و نکات احتیاطی اینکه مصرف بیش از حد آن موجب افسردگی می‌شود همچنین در مواقع استفاده از داروهای عصبی و دسر نباید از این گیاه مصرف شود.

هنگام مصرف نباید آنرا نرم کوبید و یا زیاد جوشاند بلکه باید با شعله غیر مستقیم و خیلی آهسته و طولانی مدت دم بکنید. مصرف زیاد آن برای گرم مزاجان مضر هست.

گیاهان دارویی ذخایر ارزشمند خراسان جنوبی بشمار می‌روند که علاوه بر حفاظت و احیاء، بهره‌برداری صحیح از آن در عرصه‌های منابع طبیعی، سبب بهبود سطح سلامت و ارتقاء کیفیت زندگی مردم می‌شود. در حال حاضر در خراسان جنوبی ۱۵۰۰ گونه گیاهی شناسایی شده که از این تعداد ۸۰۰ گونه گیاهی مفید تولید می‌شود که باید در زمینه فراوری این گیاهان سرمایه‌گذاری شود.

 

 

 

 

بالاترین تعهد گازرسانی به روستا‌ها در کشور از آن خراسان جنوبی۲-۳

امسال بیش از ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی از نعمت گاز طبیعی بهره مند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان تیر  ۱۴۰۰، پروژه‌های گازرسانی به روستا‌های دارای قابلیت گازرسانی در سطح استان به اتمام خواهد رسید و خراسان جنوبی به پویش سبز گازرسانی کشور می‌پیوندد.

سید محمود هاشمی افزود: در حال حاضر تمامی شهر‌ها و ۹۵۶ روستای خراسان جنوبی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند و با اتمام طرح های گازرسانی به روستا‌های دارای قابلیت گازرسانی در تیر ماه سال آینده تعداد روستا‌های بهره‌مند از گاز طبیعی در سطح استان به هزار و ۳۱۱ روستا و جمعیت روستایی برخوردار با ۸۸ هزار و ۲۶۰ خانوار به ۹۶ درصد افزایش خواهد یافت.

وی اعتبار مورد نیاز برای اتمام طرح‌های گازرسانی به روستا‌های فاقد گاز خراسان جنوبی را ۴۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: هزینه‌های گازرسانی به شهر‌ها و روستا‌های خراسان جنوبی از محل اعتبارات داخلی شرکت ملی گاز ایران تامین می‌شود.

هاشمی ضمن اشاره به بهره مندی ۷۵۴ روستای خراسان جنوبی از نعمت گاز طبیعی در سه سال اخیر گفت: در راستای تحقق توسعه عدالت اجتماعی با بهره مندی هر روستا از نعمت گاز طبیعی، علاوه بر فراهم شدن رفاه و آسایش، از مهاجرت گسترده به شهر‌ها و نیز قاچاق سوخت جلوگیری می‌شود.

ثبت تنها ۱ مورد فوت جدید در بیماران کرونایی/۲-۳

۴۶ بیمار کرونا مثبت در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۷ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که مجموعا ۱۸ بیمار جدید شامل ۳ بستری و ۱۵ سرپایی شناسایی شدند.
دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۴ مورد از بیرجند، ۱ مورد از سرایان، ۲ مورد از سربیشه، ۱ مورد از طبس، ۲ مورد از فردوس، ۷ مورد از قاین و ۱ مورد از نهبندان بوده است.وی گفت: در حال حاضر ۱۲۷ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۴۶ نفر کرونا مثبتند.
مهدی زاده افزود: از این تعداد ۱۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال عمومی ۸ نفر وخیم است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجندگفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ بیمار باعلائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی پذیرش و در همین مدت ۴۵ بیمار شامل ۱۹ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب ترخیص شدند

مهدی زاده افزود: با ثبت ۱ مورد فوت جدید ناشی از کرونا در خراسان جنوبی مجموع فوتی‌ها در اثر این بیماری در استان به ۷۲۲ نفر مورد رسید.به گفته مهدی زاده تا روز گذشته ۳۴ هزار و ۱۴۷ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی گرفته شده که منجر به شناسایی ۱۴ هزار و ۵۲۰ بیمار شد.

 

 

 

 

امام جمعه بیرجند: اقدامات دیوان محاسبات باید بازدارنده و نتیجه بخش باشد/۳

  • امام جمعه بیرجند: اقدامات دیوان محاسبات باید بازدارنده و نتیجه بخش باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم از عدم نظارت‌ها رنج می‌برند و اقدامات دیوان محاسبات باید بازدارنده و نتیجه بخش باشد گفت: امیدهای جدیدی در دیوان محاسابات و قوه قضائیه برای صیانت از بیت المال و مبارزه با فساد ایجاد شده است.

 آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار مدیرکل و معاونین دیوان محاسبات خراسان جنوبی اظهار داشت: کار شما بسیار سخت و حساس است چون شما امین مردم هستید و باید کلاف‌های سردرگم را پیدا کنید و اگر در کار خود سهل انگاری و کوتاهی کنید در گناه شخص دیگری که از موقعیتی سوء استفاده می‌کند، شریک هستید.

وی با بیان اینکه کار دیوان محاسبات بنیان قضایی دارد افزود: کار شما وقتی پیشگیرانه است که واقعا بازدارنده باشد و زمانی می‌تواند بازدارنده باشد و نتیجه دهد که علاوه بر برگرداندن حقوق بیت‌المال، تنبیه برای فرد یا افراد سوءاستفاده‌گر اعمال شود تا برای متخلف و دیگران درس عبرت شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه کار شما در گذشته بیشتر شبیه آرمان بود چون به اصطلاح نمی‌شد توقع داشت که مو را از ماست بکشندگفت: امیدهای جدیدی که ایجاد شده آن آرمان را قابل عمل کرده است و اگر باز هم مشکلاتی هست امیدواریم در آینده برطرف بشود چون در حال حاضر مجلس و قوه قضائیه با جدیتی که دارند مایه امید شده‌اند و می‌توانند پشتوانه‌های خوبی باشند و اگر نقص قانونی یا تسامحی در نیروهای اجرایی باشد  آن را با مصوبات و تذکراتشان رفع کنند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به ابتکار اخیر دیوان محاسبات مبنی بر ایجاد هیئت اندیشه ورزی از بیت المال و حقوق مردم گفت: این حرکت بسیار خوبی است چون یک کار مردمی است و مردم می‌توانند نظارت کنند و مطالبه‌گری و اظهارنظر کنند اما انتظار می‌رود همانطور که در ابتدا انگیزه برای این کار ایجاد شده برای اجرای و به هدف رساندن این موضوع انگیزه کافی وجود داشته باشد.

عبادی با بیان اینکه یک از مسائلی که از نظر تاثیرگذاری در سالهای اخیر کشور ما از آن رنج می‌برد مسئله نظارت است افزود: در جاهای مخلف تکمیل وظایف نظارتی که بر دوش شماست به وسیله خود جمعیت اندیشه ورز صیانت از حقوق مردم صورت می‌گیرد که این بسیار خوب است اما همه شما باید مواظب باشید که این کار و ایده خوب به بهترین وجه از آب در بیاید چون علاوه بر اینکه قدم در این راه گذاشته‌اید باید به مقصد و هدف فکر کنید و به آن برسید.

نماینده مقام معظم رهبری با ابراز امیدواری برای فراهم شدن زمینه انجام دادن وظایف به نحو احسن از سوی نیروهای نظارتی که قانون آنها را ناظر قرارداده است گفت: باید مردم و مسئولین به آن آرمان صحیحی که کل زندگی امانت است و فقط بحث پول و مال نیست برسند و جامعه ما بتواند بر اساس تعلیمات دینی از بی تقوایی و بی عدالتی دور شود به به جامعه آرمانی تبدیل شود.

 

 

 

 

مصاف نماینده استان در مرحله دوم دور برگشت لیگ برتر هندبال/۷

مرحله دوم دور برگشت مسابقات لیگ برتر هندبال کشور در بخش آقایان از امروز تا ۱۹ دی به میزبانی تهران برگزار می‌شود.

براساس برنامه کمیته مسابقات فدراسیون هندبال، تیم زغال سنگ طبس در گروه B فردا مصاف نماینده استان در مرحله دوم دور برگشت لیگ برتر هندبالسه شنبه ساعت ۱۷ به مصاف تیم مس کرمان می‌رود.

بازی دوم نماینده استان، پنجشنبه ۱۸ دی مقابل پرواز هوانیروز خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

درگذشت مادر شهید سیدکاظم آقایی در شهرستان فردوس/۲

مادرشهید سیدکاظم آقایی دربیمارستان دکتر چمران فردوس دارفانی را وداع گفت.

مرحومه حجیه خسروی مادر شهید سیدکاظم آقایی به دلیل کهولت سن و بیماری در درگذشت مادر شهید سیدکاظم آقایی در شهرستان فردوسسن ۸۵ سالگی در بیمارستان دکترچمران فردوس دارفانی را وداع گفت.

مراسم تشییع پیکر مرحومه امروز ساعت ۱۳ در زادگاهشان روستای سرند بخش اسلامیه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

شهید سیدکاظم آقایی در سال ۱۳۶۵ در سن ۱۶ سالگی در عملیات کربلای ۵ منطقه شلمچه به دلیل اصابت ترکش به در جه رفیع شهادت نایل آمد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*