اخبار خراسان جنوبی /استادجمشید مودی به عنوان گنجینه بشری در فهرست میراث ملی ثبت شد

۵۶۰۰ کارگر خراسان جنوبی در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند۳-۷

 مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان این که ۵ هزار و ۶۳۸ نفر از کارگران استان در طرح اقدام ملی مسکن در استان ثبت نام کردند گفت: مهلت تکمیل موجودی حساب برای تمامی شهرهای استان به جز بیرجند تا ۳۰ دی ماه تمدید شد.

غلامرضا اشرفی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: در گروه‌های هدف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در طرح اقدام ملی مسکن در خراسان جنوبی تعداد کل ثبت نام شدگان ۵ هزار و ۶۳۸ نفر است.

وی با بیان اینکه واجدین شرایط سه هزار و ۱۶ نفر است که تاکنون دو هزار و ۴۵۳ نفر  واریزی داشتند افزود: تعداد زن سرپرست خانوار ۲۴۷ نفر و تعداد افرادی که باید تکمیل موجودی کنند ۵۶۳ نفر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: مهلت تکمیل موجودی حساب طرح اقدام ملی مسکن برای تمامی شهرهای خراسان جنوبی به جز بیرجند تا ۳۰ دی ماه تمدید شد.

اشرفی افزود: این طرح مشمول کارگران، بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی و زنان سرپرست خانوار است.

توسعه زیر ساخت های ورزشی شهرستان فردوس با کمک شهرداران/۷

توسعه زیر ساخت های ورزشی شهرستان فردوس با کمک شهرداران

مدیرکل ورزش و جوانان در جریان سفر به شهرستان فردوس، با شهرداران فردوس، باغستان و اسلامیه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، عزیزی در این نشست صمیمی با اشاره به تفاهم نامه سه جانبه بین وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون ورزش های همگانی و رئیس سازمان شهرداری ها برای برای بهبود بخشیدن به وضعیت اماکن ورزشی موجود و یا تسریع روند اجرایی طرح های در دست اقدام، از شهرداری ها خواست در بودجه پیشنهادی ۱۴۰۰ توجه بیشتری به حوزه ورزش داشته باشند چرا که با توجه به محدودیت ها و عدم تحرک مناسب، مردم بیشتر دچار اضافه وزن و عدم نشاط و آسیب های جدی دیگر شده اند. وی از شهرداران خواست علاوه بر کار در حوزه زیرساخت‌ها از لحاظ معنوی نیز ورزش را مد نظر قرار دهند و در نامگذاری اماکن و یا نصب المان‌ها در مسیر مجموعه های ورزشی، نمادهای ورزشی را نیز در نظر داشته باشند. عزیزی همچنین با پیشنهاد ساخت یک مجموعه ورزشی روباز چند منظوره در شهر باغستان به شهردار این شهر، به منظور تامین چمن مصنوعی به شرط آماده سازی زیرساخت و فنس کشی آن مجموعه نیز قول مساعد داد. مدیرکل ورزش و جوانان استان همچنین با پیشنهاد ساخت یک مجموعه ورزشی روباز چند منظوره در شهر باغستان به شهردار این شهر، به منظور تامین چمن مصنوعی به شرط آماده سازی زیرساخت و فنس کشی آن مجموعه نیز قول مساعد داد. کاظمی، شهردار فردوس نیز در خصوص برنامه های شهرداری برای زیرساخت های ورزشی گفت: شهرداری فردوس بیش از یک میلیارد تومان در سال گذشته در حوزه ورزش هزینه کرده است که این هزینه از بحث پیاده رو سازی ها جداست و در پیاده رو سازی هم اقدامات خوبی صورت گرفته چرا که استفاده چند منظوره دارد و علاوه بر ظرفیت ورزشی آن از لحاظ منظر شهری و استفاده های عمومی نیز از آن بهره برداری می شود. وی از پیشنهاد عزیزی برای احداث زمین های کوچک محلی برای ورزشهایی مثل والیبال، تنیس و…. استقبال کرد. قلی زاده، شهردار باغستان نیز از شروع زیرسازی پیاده روهای این شهر گفت و اظهار امیدواری کرد دو کیلومتر ورودی شهر در عرض ۷ متر تا پایان سال حداقل ۳۰ درصد پیشرفت داشته باشد. وی افزود :ما دغدغه ورزش را داریم چرا که خواسته مردم هم هست و آمادگی داریم برای احداث زمین والیبال و فوتبال ساحلی همکاری کنیم. شهردار باغستان برنامه تبدیل حمام قدیمی به گود زورخانه را از برنامه های در دست اقدام عنوان کرد و عزیزی برای تجهیز آن قول همکاری داد. خطیب، شهردار اسلامیه با بیان اینکه در سال گذشته ۳۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات شهرداری برای ورزش هزینه کرده ایم، افزود: قطعا هزینه کردن برای ورزش یک سرمایه گذاری است که جوانان و سرمایه های آینده ما بتوانند از آن بهره مند شوند.

 

 

برگزاری جلسه هیات رئیسه هیات کوهنوردی و صعود های ورزشی خراسان جنوبی/۷

برگزاری جلسه هیات رئیسه هیات کوهنوردی و صعود های ورزشی خراسان جنوبی

با حضور حسن عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان استان، اولین جلسه هیات رئیسه جدید هیات کوهنوردی و صعود های ورزشی استان برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، حسن عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان استان در این جلسه با تاکید بر تقویت حوزه گردشگری طبیعی به عنوان یکی از راه های توسعه ورزش کوهنوردی افزود، استفاده از ظرفیت رسانه ها به منظور ترویج فرهنگ ورزش و حفظ محیط زیست باید در دستور کار هیات قرار گیرد. وی به آمادگی اداره کل ورزش وجوانان جهت واگذاری دفتر به هیات های ورزشی در استادیوم غدیر اشاره نمود و توسعه همگانی این ورزش مفرح را خواستار شد. در این دیدار که به منظور اعطای احکام اعضای هیات رئیسه استان برگزار شد، مسعود خسروی رئیس هیات کوهنوردی استان ضمن معرفی اعضای هیات رئیسه به تشریح چشم انداز آینده این هیات پرداخت. وی با اشاره به ظرفیت جغرافیایی مناسب استان از نظر فاصله کم مناطق کوهستانی با شهرها و خیل علاقه مندان به طبیعت ، خواستار حمایت بیشتر مدیران و مسئولان از این رشته ورزشی شد. در ادامه محمدرضا رضایی عضو هیات رئیسه ، حضور در جمع کوهنوردان را فرصتی مغتنم شمرده و اضافه نمود ، ظرفیت های مشترک بین جمعیت هلال احمر و اداره ورزش و جوانان باید مورد توجه و بهره برداری قرار بگیرد. سایر اعضای هیات رئیسه نیز به بیان دیدگاه ها و نظرات خویش پیرامون سیاستهای توسعه ای کوهنوردی پرداخته و خواستار حمایت از باشگاه های کوهنوردی و توجه ویژه به هیات های شهرستانی در سطح استان شدند. درپایان احکام اعضای هیات رئیسه توسط مدیرکل ورزش و جوانان به آنان اعطا گردید.

جلسه شورای ورزش همگانی بخش اسلامیه/۷

جلسه شورای ورزش همگانی بخش اسلامیه

جلسه شورای ورزش همگانی بخش اسلامیه شهرستان فردوس با حضور عزیزی مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در محل بخشداری اسلامیه برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان چنوبی، در این جلسه پیرامون موضوعات و مشکلات پیش روی ورزش بخش اسلامیه بحث و تبادل نظر شد.
در پایان این جلسه احکام مسئولیت روسای هیأت های ورزشی بخش اسلامیه اعطا گردید.

سومین روز بدون قربانی کرونا در خراسان جنوبی؛ دورهمی‌ها متهم اصلی ابتلا به کرونا

سومین روز بدون قربانی کرونا در خراسان جنوبی؛ دورهمی‌ها متهم اصلی ابتلا به کرونا

گروه استان‌ها- در حالی روز گذشته به عنوان سومین روز بدون قربانی کرونا در استان سپری شد که تنها ۵ نفر به کرونا مبتلا شدند اما این نکته باید مدنظر باشد که این وضعیت شکننده است و بدون همراهی همه ما و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این وضعیت تداوم نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ، کرونا که مدتی است با همکاری خوب مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ماسک زدن از رو رفته است  و با کاهش جولانش در خراسان جنوبی روز گذشته نیز به عنوان سومین روز بدون فوتی کرونایی گذشت.

هر چند اوضاع ابتلا هم کاهش یافته است اما آن چه مدنظر است این که مردم نباید تصورشان بر این باشد که کرونا تمام شده است و ماسک‌ها را به زیر چانه بزنند و بر دورهمی‌های شبانه اقدام کنند چرا که این وضعیت شکننده است و هر لحظه این امکان وجود دارد تا بار دیگر روزهای سخت کرونایی تکرار شود.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی با بیان این که اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها از سوی شهروندان ساده گرفته شود به روزهای سیاه آبان بر می‌گردیم گفت: شهروندان هم چنان باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و از دورهمی‌ها پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید

شریف‌زاده افزود: در شرایط فعلی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و در خانه ماندن بهترین راه جلوگیری از ابتلای ویروس است و ۶۵ درصد موارد ابتلا به کرونا درون خانوادگی است و سالمندان از گروه‌های پر خطر بوده که در دورهمی‌ها قربانی کرونا می‌شوند.

وی با بیان این که در شرایط فعلی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و در خانه ماندن بهترین راه جلوگیری از ابتلای ویروس است گفت: میزان ورود تجمعی خراسان جنوبی به یک هزار و ۷۶۹ نفر در ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافته است که شهرستان‌های طبس، بشرویه، سرایان و فردوس به ترتیب بیشترین میزان ورود تجمعی را دارند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: میزان ورود تجمعی در سطح کشور یک هزار و ۵۰۶ نفر در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است و میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در خراسان جنوبی نسبت به سطح کشوری بالاتر است.

دومین روز متوالی بدون فوتی کرونایی در استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته هم خوشبختانه موردی از فوتی کرونا در استان به ثبت نرسیده است و آخرین آمار جانباختگان کرونا همان ۷۲۹ نفر است گفت: در روز گذشته ۳۶ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در این مدت ۲۴ بیمار شامل ۸ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

دهقانی افزود: در حال حاضر ۲۵ بیمار کرونا مثبت در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۲ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه بستری‌اند و حال عمومی ۳ نفر از بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه وخیم است.

وی با بیان این که از ابتدا تا کنون ۱۴ هزار و ۶۲۸ نفر کرونای آنها مثبت اعلام شده است گفت: در شبانه روز گذشته از ۴۹ آزماش کرونا در استان ۵ آزمایش مثبت قطعی اعلام شد که از ۵ مبتلای جدید به کرونا یک نفر در بیمارستان‌ها بستری شده و ۱۴ نفر نمونه گیری سرپایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: شهرستان‌های خوسف، فردوس، سربیشه، طبس، نهبندان، زیرکوه، درمیان و بشرویه در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از بیماری گزارش نکردند

 

 

 

 

رایزنی استاندار خراسان جنوبی با سرمایه‌گذاران بزرگ برای رونق فولاد/۲

  • رایزنی استاندار خراسان جنوبی با سرمایه‌گذاران بزرگ برای رونق فولاد

استاندار خراسان جنوبی از رایزنی‌های استان با سرمایه گذاران بزرگ برای ورود به توسعه فولاد خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، حمید ملانوری ‌در دیدار امام جمعه و اعضای شورای اسلامی شهر نیمبلوک اظهار داشت: فولاد، نقطه عطفی در صنعت استان است که اشتغالزایی به همراه دارد و باعث رونق منطقه خواهد شد.

وی ادامه داد: به جهت اهمیت موضوع، برای رفع مشکلات موجود و توسعه کارخانه از طریق حوزه‌های مختلف پیگیری‌هایی صورت گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی از پیگیری‌های انجام شده برای رفع مشکل گاز و برق و همچنین ترخیص تجهیزات و ماشین آلات کارخانه از گمرک نیز گفت.

ملانوری به وضعیت اشتغال نیرو در کارخانه اشاره کرد و گفت: به مدیران مجموعه تأکید شده تا آنجا که مقدور است از نیروهایی که در حال حاضر مشغول به کارند کسی بیکار نشود.

وی ادامه داد: در بحث جذب نیرو برای ادامه کار و در فازهای فعالیت کارخانه هم تأکید بر نیروهای بومی است.

استاندار موارد و موضوعاتی که توسط امام جمعه و اعضای شورای اسلامی نیمبلوک مطرح شد را پاسخ گفت و بیان کرد: با نگاه مثبت، مشکلات عنوان شده پیگیری خواهد شد.

جلسه شورای راهبری مسکن شهرستان

‍ 💢جلسه شورای راهبری مسکن شهرستان با حضور فرماندار شهرستان فردوس، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مدیر کل دفتر فنی استانداری خراسان جنوبی در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

🔹فرماندار فردوس با بیان اینکه در طرح احداث ۶۰۰۰ واحد مسکن در استان که در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و روستاها اجرا می شود، گفت: سهمیه شهرستان فردوس طی دو مرحله به ۴۱۰ واحد افزایش یافت که تاکنون ۳۲۰ نفر واجد شرایط ثبت نام و از میان متقاضیان تعداد ۲۹۵ نفر به بانک معرفی شدند که تنها ۱۳۳ نفر با بانکهای عامل برای دریافت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی و کمک بلاعوض ۳۰ میلیون تومانی قرارداد بسته اند.

🔹مهندس حلاج مقدم گفت: ضروری است بخشداران، شهرداران، دهیاران و شوراهای اسلامی با هماهنگی بنیاد مسکن در هدایت افراد برای عقد قرارداد و برخورداری از تسهیلات اهتمام جدی داشته باشند.

🔹وی اظهار نمود: در این طرح که با اولویت نوسازی بافتها و منازل فرسوده پیش بینی شده شرایط بسیار خوبی برای خانه دار شدن ساکنان واجد شرایط در شهرهای اسلامیه و باغستان و روستاها فراهم شده و اگر تعداد متقاضیان تا پایان ماه جاری به حد نصاب سهمیه شهرستان نرسد ظرفیت باقیمانده و تسهیلات، به سایر نقاط استان تخصیص خواهد یافت.

🔹مقام عالی دولت در شهرستان از ساکنین شهرهای اسلامیه و باغستان و کلیه روستاها که دارای زمین یا خانه فرسوده می باشند درخواست نمود، در فرصت باقیمانده با مراجعه به بنیاد مسکن و مراحل ثبت نام و اخذ موجبات را انجام دهند.

🔹مهندس آسمانی مقدم مدیرکل بنیاد مسکن با اشاره به فرسوده بودن اکثر منازل مسکونی در روستاها و شهرهای کوچک افزود: متقاضیان واجد شرایط در طرح احداث ۶ هزار واحد مسکن حمایتی از تسهیلات  ۵۰۰ میلیون ریالی با بازپرداخت ۱۵ ساله و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تامین می شود، بهره مند می شود.

🔹وی با اشاره به استقبال کم افراد در برخی مناطق از این طرح، نداشتن زمین توسط متقاضیان، تورم در حوزه زمین و نیز اجرای طرح اقدام ملی در شهر ها را از مهمترین عوامل عدم استقبال مردم از این طرح عنوان کرد.

🔹آسمانی مقدم گفت: علاوه بر احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی در سال ۹۸ در روستاها، امسال نیز خوشبختانه در روستاها استقبال بیش تری شده و هم از لحاظ قراردادهای انعقادی و هم از لحاظ عملیات فیزیکی پیشرفت های خوبی داشته ایم.

🔹مدیرکل بنیاد مسکن استان با اعلام اینکه در طرح اقدام ملی مسکن که در شهرها در حال اجراست، دولت ضمن تامین زمین مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات هم پرداخت می کند، افزود: در طرح اقدام ملی نیز در این شهرستان ۷۵۱ نفر ثبت نام، اما تنها ۱۲۱ نفر واریز وجه را انجام داده اند که زمین به آنها تخصیص داده شده است و برای ۸۸ واحد پیمانکار انتخاب و عملیات اجرایی شروع شده است و مابقی زمین ها که مالک ساز هستن، زمین ها مشخص شده و متقاضیان باید بعد از اخذ پروانه نسبت به شروع عملیات ساخت اقدام نمایند.

🔹آسمانی مقدم گفت: ثبت نام کنندگان طرح اقدام ملی در سایت وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل پرونده و واریز وجه هنوز مهلت دارند و لازم است هر چه سریعتر به بنیاد مراجعه و مراحل ثبت نام را تکمیل نمایند.

 

 

 

 

 

دوردست ترین نقاط نهبندان در تیررس بازدید فرماندار و مدیران

🔰 دوردست ترین نقاط نهبندان در تیررس بازدید فرماندار و مدیران

مناطق عشایری و دامداری #قله_ریگ، #چشمه_تیغدر، #منطقه_میاندهی و #چشمه_صادق (محدود کوه استند) و روستای #حیدرآباد

🔸 به گزارش روابط عمومی فرمانداری؛ مجید بیکی فرماندار شهرستان نهبندان به همراه فرماندهان سپاه و انتظامی شهرستان، معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار، بخشدار مرکزی و جمعی از مدیران شهرستان از مناطق عشایری و دامداری قله ریگ، چشمه تیغدر، منطقه میاندهی (چاه دامداری) و چشمه صادق (محدوده کوه استند) و روستای حیدرآباد بازدید و با مردم ساکن در این مناطق دیدار نمود.

🔹 فرماندار نهبندان در ابتدای بازدید ضمن حضور در منطقه عشایری #قله_ریگ با مردم گفتگو و اهم مشکلات آنان شامل عدم برخورداری از برق، مشکل در تامین آب شرب، کمک علوفه یارانه ای و عدم آنتن دهی همراه بود.

🔸 فرماندار در جهت حل این موارد دستورات لازم را به بدین صورت صادر نمود:
تامین برق از طریق پنل های خورشیدی، حمل به موقع آب شرب تانکری توسط امور عشایر، تیغ زنی سالانه جاده، تامین آرد بر اساس بعد هر خانوار

🔹 بیکی فرماندار نهبندان در ادامه به روستای حیدرآباد رفت و در جمع اهالی این روستا بیان کرد: اقدامات خوبی در حیدرآباد انجام شده است که اخیرا با توجه به اینکه راه روستا نامطلوب بود مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در جهت بهساری آن هزینه شد که وضعیت جاده بهبود پیدا کرده است.

🔸وی همچنین در این بازدید اشاره نمود در حال بررسی و مطالعه هستیم که بتوانیم پایگاه امداد و نجات و اورژانس جاده‌ای در محدوده سه راهی حیدرآباد احداث نماییم.

🔹 فرماندار نهبندان همچنین از قنات محمودآباد (روستای حیدرآباد) بازدید و دستورات لازم در جهت تکمیل مرمت قنات مذکور را به مجموعه جهاد کشاورزی با مشارکت مالکین ارائه نمود.

🔸 نماینده عالی دولت در شهرستان در ادامه از مناطق عشایری و دامداری واقع در مسیر حیدرآباد و کوه استند بازدید و با تک خانوارهای ساکن در این منطقه دیدار و گفتگو نمود.

🔹 لازم بذکر است این بازدید که عمدتا در مناطق دورافتاده و محلات دامداری عشایری بود بیش از ۹ ساعت بطول انجامید که سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی و سرهنگ قاسمی فرمانده سپاه، صادقی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار، شاهبیکی بخشدار مرکزی، جهانبین رئیس امور عشایر، کاووسی رئیس راهداری، صحراگرد رئیس راه و شهرسازی، خطیب زاده رئیس کمیته امداد، هاونگی رئیس منابع آب، کدخدازاده رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری، رزقی معاون جهاد کشاورزی؛ فرماندار شهرستان را همراهی می کردند.

 

جلسه شورای ورزش همگانی شهرستان فردوس

💢جلسه شورای ورزش همگانی با حضور فرماندار شهرستان فردوس،مدیرکل ورزش و جوانان استان و روسای هیئت های ورزشی در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

🔸فرماندار شهرستان فردوس در این جلسه اظهار داشت: توسعه زیرساختهای ورزشی بویژه ورزشهای همگانی موجب روی آوردن اقشار مختلف جامعه و جوانان به ورزش و سرمایه گذاری در این راستا ضمن بالا بردن سطح سلامت جسمی، نشاط و شادابی اجتماعی را به دنبال دارد.

🔸حلاج مقدم افزود: در سالیان اخیر افتخارات زیادی در ورزشهای انفردای و تیمی توسط ورزشکاران و باشگاه ها و هیاتهای ورزشی شهرستان کسب شده است ولی این کافی نیست و باید از امکانات موجود حداکثر استفاده را ببریم و با توجه به رابطه توسعه ورزش و کاهش آسیب های اجتماعی، همه نهادها و دستگاه های اجرایی باید در توسعه ورزش شهرستان تلاش نموده تا شاهد آسیب های اجتماعی کمتری باشیم.

🔸وی با توجه به کم هزینه بودن ورزش‌های همگانی از اداره ورزش و جوانان و شهرداریها و هیاتهای ورزشی خواست به توسعه ورزش‌های همگانی توجه ویژه داشته باشند. وی تکمیل سالن ورزشی ۲۰۰۰ متری در دست احداث شهرستان را از اعتبارات وزارت ورزش و جوانان از مهمترین اولویت ها و مطالبات جوانان شهرستان دانست.

🔸عزیزی؛مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به اهمیت و جایگاه ورزش به عنوان یکی از ابزارهای ایجاد نشاط در جامعه نام برد وگفت هدف از تشکیل جلسه شورای همگانی ورزش همفکری و نظر خواهی و استفاده از دیدگاه های اعضای شورای ورزش جهت توسعه ورزش شهرستان می باشد و با توجه به استعدادهای ورزشی شهرستان فردوس رسالت اعضاء شورای ورزش این است که تلاش کنند ورزش شهرستان به جایگاه اصلی خودش برسد .

🔸وی با توجه به استعدادهای ورزشی شهرستان فردوس در رشته های مختلف از عزم اداره کل برای تکمیل سالن ورزشی استاندارد شهرستان خبر داد و افزود: با تخصیص اعتبار و ادامه عملیات اجرایی بهره برداری از سالن ۲۰۰۰ متر مربعی فردوس از اولویتهای استان می باشد.
وی گفت به زودی برای کمک به هیاتهای ورزشی و همچنین ورزش بانوان شهرستان نیز مبالغی به حساب هیاتها واریز خواهد شد.

🔸در این جلسه شهردار فردوس و برخی روسای هیئت های ورزشی شهرستان به بیان مسائل و مشکلات ورزش شهرستان پرداخته و خواستار همکاری و تعامل بیش از پیش ورزش و جوانان استان شدند.

🔸در پایان از فوتبالیست های برتر تیم ساحلی استان در قسمت استعدادهای برتر کشور تقدیر و همچنین احکام رئیس هیئت ورزش کارگری شهرستان،مسئول کمیته فوتبال ساحلی استان،مدیر کانون پیشکسوتان ورزش شهرستان  اعطا گردید.

جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان

‍ ❇️جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با حضور فرماندار شهرستان فردوس و مدیرکل ورزش و جوانان با دستور کار وضعیت اشتغال و کارآفرینی جوانان در محل فرمانداری برگزار گردید.

🔹به گزارش روابط عمومی فرمانداری؛فرماندار شهرستان فردوس در این جلسه با اشاره به اینکه آمار دقیقی از آمار اشتغال جوانان در شهرستان وجود ندارد، گفت: با توجه به ظرفیتها و پتانسیلهای موجود، باید آمار اشتغال ایجاد شده برای جوانان و همچنین تعداد جوانان بیکار و دارای مهارت خاص با محوریت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همکاری دبیرخانه ستاد مشخص شود که بتوان با توجه به استعدادها و مهارت ها در راستای ایجاد شغل و پرداخت تسهیلات برنامه ریزی دقیقی انجام داد.

🔹حلاج مقدم ادامه داد : از ظرفیت سمن ها، خانه جوان، استارت آپها و ایده های جوانان در توسعه فرهنگی و اجتماعی، مهارت های زندگی، ازدواج و کارآفرینی در حوزه جوانان میتوان بخوبی بهره مند شد.

🔹اکبری رئیس شورای اسلامی شهر گفت: دغدغه های جوانان باید بیشتر شنیده شود و جلسات بصورت منظم برگزار شود همچنین با همکاری فنی و حرفه ای در جهت کسب مهارت های لازم برای جوانان کارگاه های کوچک خانگی راه اندازی شود.

🔹عزیزی؛مدیرکل ورزش و جوانان استان طی پیشنهادی گفت: ابلاغی برای مدیر اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بعنوان مسئول دبیرخانه کمیته اشتغال جوانان صادر شود تا به عنوان محور رصد اشتغال جوانان با توجه به حوزه های تخصصی این اداره فعالیت کنند.

🔹مدیرکل ورزش و جوانان با بیان این مطلب که تهیه بانک اطلاعاتی جوانان جویای کار حائز اهمیت است گفت: با تهیه بانک اطلاعاتی میتوان برنامه ریزی دقیق، راهبردی و مشخصی برای پیشرفت جوانان با توجه به استعداد آنها پیش‌بینی کرد.

🔹مدیر کل ورزش و جوانان تاکید کرد: به منظور فعال سازی و ایجاد الگو در بین دستگاه های اجرایی سالانه از دستگاه های برتر و فعال در حوزه ایجاد اشتغال برای جوانان باید تجلیل شود و این موضوع در دستور کار قرار دارد .

🔹وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اولیت ها تشکیل شوراهای مشورتی جوانان است گفت: در سطح استان به تازگی شورای مشورتی جوانان راه اندازی شده است و در فردوس که بعنوان شهرستان نخبه پرور و جوان باور است، راه اندازی شورای مشورتی جوانان در این شهرستان برای همفکری و استفاده از نظرات جوانان بسیار موثر است.

برگزاری جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان درمیان
🗓 دوشنبه ۲۲ دی ۹۹
برگزاری جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان درمیاندر این جلسه که به ریاست حسینعلی بخشی فرماندار، شیخ زاده مدیر اموال تملیکی استان، بیجاری رئیس شرکت نفت ناحیه مرکزی بیرجند، نماینده اداره کل گمرکات استان، نماینده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و سایر اعضا در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، فرماندار شهرستان درمیان با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در بحث مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از کالاهای ایرانی در شهرستان گفت: سامانه جماع انبارها یکی از کارهای اساسی و کلیدی دولت در راستای مبارزه با قاچاق است.حسینعلی بخشی بیان داشت : با تدبیر دولت خوشبختانه شاهد کاهش قاچاق کالا و رونق تولید کالاهای ایرانی در طول چند سال اخیر بوده ایم که امیدواریم با همکاری بیشتر ادارات ونهادها این روند تداوم داشته باشد.وی با اشاره به خالی بودن جای تحلیل در روند کاهش قاچاق کالا افزود : اگر در خصوص علل کاهش یا افزایش قاچاق تحلیل های لازم توسط کارشناسان صورت گیرد می توان به نتایج اثر بخش تری دست یافت.وی تصریح کرد : ما توانسته ایم با اجرای کارهای خوب در حوزه پیشگیری و آگاهی بخشی به عموم در زمینه ضررهای استفاده از بعضی کالاهای قاچاق ، مصرف این نوع کالاها را کاهش دهیم.

فرماندار درمیان در خاتمه بر لزوم حساسیت ، توجه بیشتر و آگاهی بخشی به مردم در زمینه استفاده از انواع مواد غذایی و آرایشی که می تواند پیامدهای خطرناکی را به دنبال داشته باشد تاکید کرد و افزود: در شهرستان درمیان حدود ۱۰۰ هزار دام سبک فاقد بیمه و پلاک کوبی داریم و چون جابجایی دام بدون پلاک کوبی برابر قانون غیر مجاز بوده و قاچاق محسوب می شود باید پیگیری ها و تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ شود، همچنین مقرر شد محلی برای نگهداری دامهای توقیف شده با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان در نظر گرفته شود.

وضعیت قاچاق و فروش خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی، روند اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی پایش انبارها و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور، آموزش و تمهیدات فرهنگی و پیشگیرانه در راستای مبارزه با قاچاق و همچنین آخرین وضعیت قاچاق با توجه به شیوع کرونا از موضوعات مورد بحث و بررسی در این جلسه بود.

 

 

استادجمشید مودی به عنوان گنجینه بشری در فهرست میراث ملی ثبت شد/۲-۳

استادجمشید مودی به عنوان گنجینه زنده بشری خراسان جنوبی در فهرست میراث ملی ثبت شد.

مسئول واحد پژوهشی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: استاد جمشیدی به عنوان استادکار طراح ، ترسیم نقشه ، بافنده و رنگرز قالی‌های نفیس و سنتی در شهر مود خراسان جنوبی در فهرست میراث ملی ثبت شد .
سیداحمد برآبادی افزود: استاد جمشید مودی متولد ۱۳۱۵ از رنگرزان و بافندگان مشهور شهر مود شهرستان سربیشه و تنها بازمانده خانواده سرشناس و هنرمند مودی است.
وی گفت: وی در سن ۶ سالگی تحت تعلیمات پدر (استاد افضل بیک مودی) در هنر بافندگی قالی قرار گرفت و بعد از یک سال به هنر قالیبافی وارد شده و تا حدود ۱۳ سالگی به کار بافندگی پرداخت و از بافندگان زبردست و مطرح مود شد.
برآبادی افزود: دیدن نقشه‌های زیبای قالی که توسط استاد محمد حسین دستجردی معروف به سعدی کشیده و در خانواده آن‌ها بافته می‌شد موجب شد که ذوق و علاقه استاد به نقشه کشی بیشتر از بافت نمود پیدا کرده و وی با تمرین از روی نقشه‌ها به تجربه و مهارت کافی دست یافت به گونه‌ای که اولین نقشه خود را در سن ۱۳ یا ۱۴ سالگی به بازار عرضه کرد.
وی گفت: نقشه‌های لچک ترنج ربعی سعدی، غلط گاه، شاه صفی، درختی، کرمانی، گل فرنگ، خشتی، افشان، بته جقه، بته امیری و … از نمونه نقشه‌های کشیده شده توسط استاد جمشید مودی است.
برآبادی افزود: از ویژگی‌های متمایز این استاد پیشکسوت عدم کپی کاری نقشه‌ها و دخل و تصرف در آن‌ها بر اساس ذوق و سلیقه خود با حفظ اصالت‌های نقشه بوده و هیچگاه اجازه نمی‌دادند از روی یک نقشه چند فرش بافته شود و همواره نقشه‌های جدید با طرح و رنگ جدید به متقاضیان ارائه می‌ کرد.
وی به سایر ویژگی‌ های منحصر به فرد و دلایل انتخاب فرد برای کسب عنوان مفاخر  اشاره کرد و گفت: بافت بیش از ۵۰۰ تخته قالی و بیش از هزار  نقشه از تلاش‌های شبانه روزی این استاد برجسته است.
مسئول واحد پژوهشی  اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: آثار و تولیدات استاد جمشید مودی از گرانترین و مرغوب‌ترین قالی‌های مود محسوب می‌شد که تعدادی از این آثار بنا بر گفته شاهدان و تجار فرش بیرجند در موزه‌های ملی فرش ایران، لندن، فرانسه و آلمان خودنمایی می کند.

افزایش ۹۵ درصدی پرداخت زکات در خراسان جنوبی/۲-۳

پرداخت زکات در خراسان جنوبی در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹۵ درصد افزایش یافت.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان گفت: مردم و کشاورزان خراسان جنوبی در ۹ ماه گذشته، ۴ میلیارد و ۸۳۸ میلیون تومان زکات پرداخت کردند که این رقم در مدت مشابه پارسال ۲ میلیارد و ۴۷۸ میلیون تومان بود.

احمد رفیعی افزود: از این رقم دو میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان نقدی و یک میلیارد و ۸۶۶ میلیون تومان غیرنقدی است.وی زکات واجب پرداخت شده در این مدت را ۸۳۶ میلیون تومان، زکات مستحبی را ۲ میلیارد و ۳۸۵ میلیون تومان، زکات فطریه عام و سهم سادات را یک میلیارد و ۲۴ میلیون تومان و رد مظالم را یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان افزود: ۹۵ درصد زکات جمع آوری شده دربخش محرومان و مابقی در بخش پروژه‌های عام المنفعه هزینه می‌شود.

وی گفت: زکات پرداخت شده توسط مردم در بخش‌های مختلف از جمله درمان، جهیزیه، امور تحصیلی و معیشت نیازمندان و اجرای طرح‌های عمرانی هزینه می‌شود.هم اکنون ۶۶۳ عامل افتخاری و ۲۴۴ مبلغ جمع آوری زکات در استان را برعهده دارند.

تشییع مادر شهید رضا ایمانی در بشرویه/۲

پیکر مادر شهید رضا ایمانی در بشرویه تشییع و به خاک سپرده شد.

ساره زعفرانی مادر شهید والامقام رضا ایمانی در سن ۸۰ سالگی به علت کهولت سن و بیماری دیشب دعوت حق را لبیک گفت و صبح امروز روی دستان مردم شهیدپرور بشرویه تشییع و در قطعه صالحین گلزارشهدای شهرستان به خاک سپرده شد.

شهید رضا ایمانی متولد سال ۱۳۴۵ در سن ۱۸ سالگی در تاریخ ۱۷ شهریور ۶۷ در منطقه عملیاتی پیرانشهر به شهادت رسید.

آغاز فعالیت سامانه یکپارچه دانش آموزی «سیدا»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: در راستای یکپارچه سازی سامانه‌هایآغاز فعالیت سامانه یکپارچه دانش آموزی «سیدا» دانش آموزی در آموزش و پرورش، سامانه تحت وب یکپارچه دانش آموزی بنام «سیدا» به نشانی sida.medu.ir راه اندازی شد.

محمد علی واقعی افزود: هدف از راه اندازی این سامانه، تجمیع و یکپارچه سازی همه سامانه‌های موجود دانش آموزی از قبیل سناد، دانا، فاینال و امین برای همه دوره‌های مختلف تحصیلی است.وی با بیان این مطلب که در فاز اول، ثبت نمرات نوبت دی ماه دانش آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی در این سامانه انجام می شود، گفت: مدارس از ثبت نمره در سامانه سناد و سیستم‌های تحت ویندوز دانا خودداری کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از تعریف کاربری برای دسترسی به سامانه برای کارشناسان فناوری اطلاعات و همچنین سنجش مناطق خبر داد و افزود: تعریف کاربری برای دسترسی مدیران مدارس نیز از طریق کارشناسی فناوری مناطق انجام و بصورت محرمانه در اختیار مدیران مدارس قرار می‌گیرد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که مدیران مدارس باید پس از دریافت کاربری و رمز وارد سامانه شده و با تغییر رمز مربوطه، کاربری نقش معاون اجرایی را ایجاد کنند، گفت: نمرات این نوبت صرفاً توسط مدیر و معاون اجرایی در سامانه درج می‌شود؛ لذا مدیران از واگذاری درج نمرات توسط معلمین تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

وی  خواستار انعکاس اشکالات و نواقص احتمالی سامانه (غیر قابل حل در منطقه) توسط کارشناسی سنجش از مدارس به اداره سنجش استان شد و افزود: هماهنگی و همکاری کارشناسان فناوری و سنجش منطقه در پیشبرد فرآیند کار و پاسخگویی مناسب به مدارس تابعه امری ضروری است.

واقعی بر مطالعه دقیق فایل راهنمای سامانه توسط مدیران مدارس تأکید کرد و افزود: مناطق و مدارس تابعه صرفاً اطلاعیه‌های وب سایت استان را در فرآیند اجرایی سامانه مد نظر قرار داده و از درج اطلاعیه‌ها و مطالب سایر استان‌ها در گروه‌های منطقه‌ای خود جداً خودداری کنند.

۶۰۰ میلیون ریال برای محرومیت زدایی روستاهای نهبندان هزینه شد/۲-۳

۶۰۰ میلیون ریال برای محرومیت زدایی روستاهای نهبندان هزینه شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: خدماتی به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال به روستاهای محروم نهبندان ارائه شده است.

 محمد رضا رضایی صبح دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به محرومیت روستاهای نهبندان بیان کرد: در راستای کمک به محرومان این روستاها طی هفته جاری، ۶۰۰ میلیون ریال توسط خیرین هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این خدمات شامل توزیع ۸۵ بسته معیشتی بوده است، گفت: همچنین ۲۰ عدد انواع لوازم خانگی به ارزش ۱۶۰ میلیون ریال توزیع شده است.

رضایی بیان کرد: اهدای دو عدد تبلت به ارزش ۶۰ میلیون ریال و تامین داروی بیماران خاص برای دو نفر از نیازمندان از دیگر خدمات ارائه شده بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار کرد: این خدمات به روستاهای چاهشولک، وگلگزی، چاه کرجو، چاه زرد و گله چشمه از توابع نهبندان ارائه شده است.

بنا به گفته وی این خدمات توسط خیریه خادمان علی ابن ابیطالب (ع) با همکاری جمعیت هلال احمر استان ارائه شده است.

 

 

 

 

جزئیات بازگشایی مدارس خراسان جنوبی/آموزش حضوری از اول بهمن آغاز می شود۲-۳

جزئیات بازگشایی مدارس در خراسان جنوبی اعلام شد

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با توجه به قرار گرفتن استان در شرایط زرد و آبی، از ابتدای بهمن‌ماه کادر اداری و اجرایی تمام مدارس، موظف به حضور فیزیکی در محل کار هستند.

محمد علی واقعی صبح دوشنبه در نشست ویدئو کنفرانس با مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان، با اشاره به آخرین تصمیم ستاد ملی کرونا در خصوص بازگشایی مدارس در مناطق آبی و زرد، اظهار کرد: در مورد بازگشایی مدارس پس از بررسی‌های لازم سه تصمیم مجزا گرفته شده است.

وی بیان کرد: حضور فیزیکی و ارتباط چهره به چهره معلم با دانش آموز لازمه آموزش با کیفیت در پایه های اول و دوم مقطع ابتدایی است.

واقعی ادامه داد: آموزش مجازی عملاً برای پایه‌های اول و دوم مقطع ابتدایی، آموزش مناسبی نیست به همین منظور تمام مدارس این دو پایه در شهرهای زرد و آبی به‌صورت حضوری برگزار می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: در مدارس بالای ۱۰ نفر باید دانش آموزان در روزهای هفته توزیع شوند تا همه بتوانند از آموزش حضوری بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: مدارس کمتر از ۵۰ نفر دانش‌آموز، در تمام دوره های تحصیلی به‌صورت حضوری و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می شود.

واقعی خواستار رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری کلاس‌های حضوری با تعداد تنها ۱۰ دانش آموز شد و گفت: مدارس موظف هستند از امروز تا اول بهمن‌ماه در این زمینه برنامه‌ریزی کرده و با آگاهی بخشی به خانواده‌ها، نحوه برگزاری کلاس‌های حضوری را به ایشان اطلاع رسانی کنند.

 

 

 

۷۰ درصد روستا‌های زیرکوه بدون اینترنت/۲

فرماندار زیرکوه گفت:حدود ۷۰ درصد از روستا‌های زیرکوه به نسل پیشرفته اینترنت متصل نیستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، عربشاهی فرماندار زیرکوه گفت: مردم روستا‌های زیرکوه از اینترنت ضعیف استفاده می‌کنند و این موضوع برای دانش آموزان این روستا‌ها باتوجه به شرایط کنونی و تعطیلی مدارس وآموزش از طریق برنامه شاد به معضل تبدیل شده است.

او افزود: مقرر شده است که تا پایان امسال ۷۴ روستای بخش زیرکوه از اینترنت پرسرعت برخوردار شوند.

عربشاهی در ادامه بیان کرد: اگر این موضوع محقق شود دانش آموزان برای استفاده از شبکه شاد مشکلی نخواهند داشت.

 

فرماندار زیرکوه با اشاره به این که برخی از مناطق روستایی زیرکوه جمعیت دانش آموزی اندکی دارد، افزود: در این مدارس کلاس آموزشی و امتحانات به صورت حضوری و بارعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

او عنوان کرد: پیرو طرح در خانه بمانیم برای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا و با توجه به نیاز مشترکان به اینترنت با کیفیت بالا برای دانش‌آموزان، معلمان، کسب و کار‌های الکترونیک، شرکت مخابرات باید نسبت به توسعه و ارتقای تجهیزات از جمله راه اندازی اینترنت پرسرعت اقدام کرده تا روستاییان نیز بتوانند از سرعت و کیفیت بالاتری برخوردار شوند.

 

 

 

 

در سایه سکوت مسئولان؛ آثار تاریخی با حفاری‌های غیرمجاز و توسعه شهری در حال نابودی است

  • در سایه سکوت مسئولان؛ آثار تاریخی با حفاری‌های غیرمجاز و توسعه شهری در حال نابودی است

گروه استان‌ها- این روزها با توسعه ساخت ‌‌و سازهای شهری و حفاری‌های غیر مجاز شاهد از بین رفتن آثار تاریخی هستیم و در این بین کمبود اعتبارات نیز معضلی مهم در حوزه مرمت آثار تاریخی شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، بافت‌های تاریخی کانون و هسته شهرها هستند و حیات این بافت‌ها طی سده‌های گذشته پایه بسیاری از آداب و رسوم و حتی فرهنگ موجود و نیز رونق اقتصادی شهر و منطقه بوده است.

فلسفه احیاء و دوباره سازی اندام‌های صدمه دیده و فرسوده شهرها، ریشه در همین جایگاه دارد و به نظر می‌رسد یکی از مؤثرترین راهکارها در احیای دوباره بافت‌های تاریخی، ایجاد فعالیت‌های مجدد در این مناطق با توجه به توانایی‌های فیزیکی و کالبدی آنها است.

ایجاد محورهای گردشگری می‌تواند به عنوان یکی از روش‌های احیای فضاهای تاریخی شهری و جذب گردشگر مورد استفاده قرار گیرد و بافت تاریخی شهرها آثار گران‌بهایی هستند که فرهنگ و دانش شهرسازی و معماری بومی کشور را در خود جای داده‌اند.

اما امروزه بخش قدیمی شهرهای ما در آستانه حذف شدن از سیمای شهرها قرار دارد و با انهدام و فرسودگی آنها شهرهای جدید و فرهنگ‌های جدید شهرسازی با تمام مشکلات خود جایگزین آن می‌شوند.

ثبت ۹۲۹ اثر تاریخی خراسان جنوبی در فهرست میراث ملی 

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،  صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: در حال حاضر آثار تاریخی ثبت شده در فهرست میراث ملی ۹۲۹ اثر شامل آثار غیر منقول، منقول، معنوی و طبیعی است.

علی شریعتی‌منش در پاسخ به این سوال که متولی حفظ آثار تاریخی کیست؟ بیان کرد: متولی شناسایی و ثبت آثار تاریخی و حفاظت از آنها به عهده میراث فرهنگی است اما به دلیل تعدد آثار و پراکندگی آنها و کمبود اعتبارات همه نهادها و انجمن‌ها و سمن‌های دوستدار میراث فرهنگی در حفاظت از میراث نیاکان شریک و سهیم هستند.

وی دلیل تخریب این آثار را حفاری‌های غیرمجاز و توسعه شهری و ساخت و سازهای جدید در محدوده شهرها دانست و گفت: تعداد تخریب‌ها در بافت‌های تاریخی توسط دستگاه‌های اجرایی در این استان بسیار اندک است.

کمبود اعتبارات مشکل اصلی حوزه مرمت آثار تاریخی

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ادامه داد: کمبود اعتبارات مشکل اصلی حوزه مرمت آثار تاریخی است که اگر این مشکل حل شود قطعا مرمت آثار نیز انجام می‌شود.

شریعتی‌منش با تاکید بر اینکه در این استان تخریب آثار به دلیل همراهی مردم و نهادهای مرتبط مانند شهرداری‌ها شدت نیافته است یادآور شد: خوشبختانه رعایت ضوابط میراث فرهنگی بیشتر از گذشته در استان انجام می‌شود‌.

اجرای ۳۰ پروژه در بخش گردشگر خراسان جنوبی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی نیز با بیان اینکه کرونا فرصتی برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری به وجود آورده است گفت: در این راستا ۳۰ پروژه در این بخش در حال اجرا است.

حسن رمضانی اظهار داشت: این پروژه‌ها مربوط به افزایش واحدهای اقامتی، تقویت و ایجاد شبکه‌های آب و برق برای بسیاری از نقاط گردشگری، پروژه‌های مربوط به هتل کاروانسراها است.

وی افزود: تعدادی از این پروژه‌ها در دهه فجر امسال، تعدادی در ایام نوروز و بخشی از این پروژه‌ها نیز در اردیبهشت ماه سال آینده همزمان با هفته میراث فرهنگی افتتاح خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: امید است در نهایت بعد از اتمام شیوع کرونا فصل جدید گردشگری را در خراسان‌جنوبی با همکاری همه مردم و سرمایه گذاران خصوصی رقم بزنیم.

 

 

 

فاز اول معدن طلای کودکان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

فاز اول معدن طلای کودکان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

بیرجند – ایرنا – فرماندار خوسف گفت: فاز اول معدن طلای کودکان تا پایان امسال افتتاح و با بهره‌برداری از آن برای ۱۲۵ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

محمد علی آخوندی روز یکشنبه در حاشیه بازدید میدانی از معادن طلای ماهرآباد و شادان که به همراه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی انجام شد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات اجرایی احداث سنگ شکن و کارخانه فرآوری در معدن طلای شادان نیز در حال اجرا است و میزان سرمایه‌گذاری در این معدن بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: طی یک سال آتی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری در معدن طلای شادان عملیات استحصال طلا از آن انجام خواهد شد.

فرماندار خوسف با اشاره به ذخیره بالای ماده معدنی در معدن شادان افزود: ذخیره قطعی این معدن بیش از ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تن برآورد شده که بیشترین میزان ذخیره در میان معادن طلای استان است.

وی گفت: ۳.۵ مگاوات برق مورد نیاز معدن طلای شادان و ۳ مگاوات برق مورد نیاز معدن ماهرآباد است که یکی از مشکلات معادن طلای این بخش تامین پست برق ۱۳۲ کیلووات بوده و امیدواریم هرچه سریعتر عملیات اجرایی آن آغاز شود.

آخوندی گفت: برای معادن طلای شادان و کودکان از محل تسهیلات اشتغال روستایی کارگروه ملی به مبلغ ۴۴۳ میلیارد ریال مصوب شده که تاکنون قسمت عمده آن پرداخت شده و مابقی نیز در مرحله پرداخت است.

وی ادامه داد: در زمینه اسکان نیروهای اداری و کارگران این معادن نیز آمادگی لازم برای واگذاری زمین در روستاها وجود دارد و این موضوع در روستاهای بصیران و ماژان در دست پیگیری است.

فرماندار خوسف همچنین گفت: معدن طلا و مس ماهرآباد شهرستان خوسف با ذخایر بسیار خوب که چند سال اخیر عملیات احداث کارخانه فرآوری آن راکد بوده، با تلاش سرمایه‌گذار طرح دوباره راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان خوسف به عنوان قطب معادن خراسان جنوبی شناخته می‌شود افزود: معادن بسیار بزرگی با ذخایر طلا، مس و دولومیت در این منطقه وجود دارد.

وی اظهار داشت: بیش از ۳۷ معدن فعال در این شهرستان وجود دارد و در سطح استان، خوسف بیشترین ذخایر طلا در شرق کشور را دارا است.

آخوندی میزان ذخایر معدنی ماهرآباد را ۸۳۴ تن مس و ۶۹۸ تن طلا عنوان کرد و گفت: باید با پیگیری‌های دوچندان سرمایه‌گذار این عقب افتادگی در راه‌اندازی معدن هرچه سریعتر جبران شود.

وی اظهار داشت: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید نامگذاری شده است باید دستگاه‌های اجرایی از همه ظرفیت‌های موجود برای حمایت از سرمایه‌گذاران استفاده کنند.

وی گفت: معادن طلایی خوسف از جمله کودکان، شادان و ماهرآباد می‌توانند به عنوان پیشران توسعه در شهرستان خوسف و استان باشند و ضمن ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار زمینه توسعه هرچه بیشتر این منطقه را فراهم کنند.

فرماندار خوسف ادامه داد: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و راه‌اندازی کارخانه‌های متعدد در خوسف مشکل اشتغال در این شهرستان مرتفع شده است و حتی بخشی از نیروهای سایر شهرستان‌ها نیز در این معادن به‌کارگیری خواهند شد.

وی گفت: اولویت به‌کارگیری نیرو در معادن شهرستان خوسف با نیروهای بومی است و حقوق دولتی معادن نیز در زیرساخت‌های این روستاها هزینه خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی امروز به همراه فرماندار خوسف از معدن طلای شادان و بخش‌های مختلف طرح فرآوری و استحصال طلا در جوار معدن همچنین معدن طلای ماهرآباد و روند فعالیت در این معدن بازدید کردند.

مرکز شهرستان خوسف در فاصله ۳۶ کیلومتری بیرجند واقع شده و دارای ۳۷ معدن فعال است.

 

 

 

 

 

بهره برداری از فاز اول معدن طلای کودکان تا پایان سال/۲

فرماندار شهرستان خوسف: فاز اول معدن طلای کودکان شهرستان خوسف تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

 آخوندی به همراه مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان در بازدید از معادن طلای ماهر آباد و شادان شهرستان خوسف، گفت: با بهره برداری از این معدن برای ۱۲۵ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.
وی افزود: معدن طلای شادان نیز عملیات اجرایی احداث سنگ شکن و کارخانه فرآوری در حال اجرا و میزان سرمایه گذاری در این معدن بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است.
فرماندار شهرستان خوسف گفت: در یکسال آتی با راه اندازی کارخانه فرآوری در معدن طلای شادان عملیات استحصال طلا از آن انجام خواهد شد.
وی گفت: تاکنون ۷۰۰ گرم طلا از معدن شادان فرآوری شده و میزان ذخایر این معدن ۲۷و نیم تن طلا است.
فرماندار خوسف گفت: ۳.۵ مگاوات برق مورد نیاز معدن طلای شادان و ۳ مگاوات مورد نیاز معدن ماهر آباد است که یکی از مشکلات معادن طلای این بخش تامین پست برق ۱۳۲ کیلووات است که امیدواریم هر چه سریعتر عملیات اجرایی آن آغاز شود.
وی گفت: معادن طلای شادان و کودکان از محل تسهیلات اشتغال روستایی کارگروه ملی میزان ۴۴۳ میلیارد ریال مصوب شده که تاکنون قسمت اعظم آن پرداخت شده و مابقی نیز در مرحله پرداخت است.
آخوندی افزود: در شهرستان بیش از ۳۷ معدن فعال وجود دارد و در استان، خوسف بیشترین ذخایر طلا در شرق کشور را دارا است.
وی گفت: معدن طلا و مس ماهر آباد بخش جلگه ماژان با ذخایر بسیار خوب که چند سال اخیر عملیات اجرایی احداث کارخانه فرآوری آن راکد بوده است با تلاش سرمایه گذار طرح دوباره راه اندازی می‌شود.
آخوندی میزان ذخایر معدنی ماهر آباد را ۸۳۴تن مس و ۶۹۸ تن طلا عنوان کرد و افزود: باید با پیگیری‌های دو چندان سرمایه گذار این عقب افتادگی در راه اندازی معدن هر چه سریعتر جبران شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*