اخبار خراسان جنوبی/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مسئولان اجرایی باید در ریل قانون حرکت کنند

 

 

 

اولین دوره آموزش تخصصی خبرنگاری حوزه گردشگری برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری اولین دوره آموزش تخصصی خبرنگاری در حوزه گردشگری خبر داد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، ناصر نبی زاده افزود: خراسان جنوبی بخشی از فرهنگ عظیم و تاثیر گذار خراسان بزرگ است که تمدنی بزرگ از تاریخ ایران را در بطن خود دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که خراسان جنوبی دارای بسترهای بکر و دست نخورده ای است، ادامه داد: این منطقه قابلیت های منحصر به فردی در حوزه گردشگری دارد که آینده دار بوده به دست توانای خبرنگار متخصص معرفی می شود.
نبی زاده خاطرنشان کرد: برای اینکه ظرفیت های گردشگری جلوه پیدا کند، اولویت، معرفی با شاخص های درست است تا آینده روشنی را به نمایش بگذارد.
وی با اشاره به فرهنگسازی در حوزه رسانه و تاکید بر تخصصی شدن خبرنگاران، افزود: یک خبرنگار متخصص علاوه بر اینکه می تواند یک خبر را به بهترین نحو منتقل کند این توانمندی را دارد که بر افکار عمومی تاثیر گذاشته و تحلیل خوب و عمیقی از خبر ارائه دهد.
نبی زاده تاکید کرد: نگاه تخصصی و آموزش تخصصی خبرنگار گردشگری باعث رونق صنعت گردشگری  و توسعه روزافزون استان در سطح بین المللی می شود.

گفتنی است مجتبی محمودی مهماندوست مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان رضوی و مدرس رسمی حوزه رسانه فرهنگ و ارشاد اسلامی ، تدریس این دوره تخصصی را برعهده خواهد داشت.

 

 

۱۱۸بیمار کرونایی روی تخت‌های بیمارستان‌های خراسان جنوبی/۲-۳

روز گذشته ۳۸تست کرونا انجام شده که مجموعا ۱۶بیمار کرنا مثبت شناسایی شدند.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تا روز گذشته ۳۱هزار و ۸۶۰تست کرونا گرفته شده که منجر به شناسایی ۱۳هزار و ۸۴۲بیمار شده است.
دکتر مهدی زاده افزود: روز گذشته هم ۳۸تست کرونا انجام شد که جمعا ۱۶بیمار کرونا مثبت شامل ۷بستری و ۹سرپایی شناسایی شدند.
وی گفت: از بیماران کرونایی شناسایی شده ۳مورد از بیرجند، ۲مورد از قاین، ۳مورد از طبس، ۵مورد از نهبندان، ۲مورد از درمیان و ۱مورد از سرایان گزارش شده و شهرستان‌های فردوس، سربیشه، خوسف، بشرویه و زیرکوه مورد جدیدی را گزارش نکردند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر ۲۰۳بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند.
دکتر مهدی زاده افزود: از این تعدا بیمار بستری ۱۱۸بیمار کرونا مثبت هستند که از آنها ۳۲بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری اند و حال عمومی ۸نفر وخیم است.
وی گفت: طی شبانه روز گذشته ۴۱بیمار به علائم تنفسی پذیرش و در همین مدت ۴۰بیمار شامل ۱۸بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب ترخیص شدند.
دکتر مهدی زاده گفت: متاسفانه در ۲۴ساعت گذشته ۲ مورد فوت جدید ناشی از کرونا در خراسان جنوبی رخ داد که به این ترتیب مجموع موارد فوت ناشی از این بمیاری در خراسان جنوبی به ۶۶۵نفر رسید.

 

 

 

 

۶۵۰۰ نفر درخراسان جنوبی در طرح حاج قاسم سلیمانی حمایت شدند/۳

  • 6500 نفر از اهالی خراسان جنوبی در طرح حاج قاسم سلیمانی حمایت شدند

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در استان پایش و حمایت شدند گفت: ۳۱۹ تیم نیز به صورت مشارکتی کار را دنبال می‌کنند.

 سردار علی قاسمی ظهر امروز در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ویروس خراسان جنوبی با حضور وزیر بهداشت اظهار داشت: طرح حاج قاسم سلیمانی در استان شکل گرفته و کار به خوبی دنبال می‌شود.

وی از فعال بودن ۵۷۲ پایگاه مقاومت بسیج در سطح خراسان جنوبی خبر داد و افزود:  ۱۱۸ تیم نظارتی و ۲۹۸ تیم عملیاتی نیز در سطح استان فعال هستند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در استان پایش و حمایت شدند بیان کرد: ۳۱۹ تیم نیز به صورت مشارکتی کار را دنبال می‌کنند.

قاسمی تعداد تیم‌های حمایتی را ۴۷۷ تیم عنوان و تصریح کرد: در بحث طرح حاج قاسم سلیمانی قرارگاه‌های استانی و شهرستانی فعال هستند.

وی با بیان اینکه موانع و مشکلاتی وجود دارد که از وزیر بهداشت درخواست رفع این موانع را داریم خاطرنشان کرد: کمبود وسایل حفاظت فردی، عملیاتی شدن تیم‌های مراقبت و آموزش در شهرستان‌ها از جمله این موانع است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی از همکاری خیرین و نخبگان و بسیجیان و اصحاب رسانه تقدیر و تشکر کرد و یادآور شد: کمبود نیروی فنی در بهداشت و درمان باعث شده نتوانیم تیم‌ها را گسترش دهیم.

قاسمی اظهار داشت: در مجموع طرح حاج قاسم سلیمانی در استان عملیاتی شده و مشکل خاصی ندارد و در حال فعالیت است.

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی:
حفظ سلامت و امنیت مردم، مهمترین هدف از اجرای برنامه های دستگاه های اجرایی/۳

استاندار خراسان جنوبی گفت: مهمترین هدف از اجرای برنامه های دستگاه های اجرایی، حفظ سلامت و امنیت مردم است.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ ملانوری با بیان این مطلب در رزمایش طرح ترافیکی زمستانی خاطرنشان کرد:اجرای طرح ترافیکی زمستانی، بهانه ای برای اطلاع رسانی خدمات دستگاه ها در زمینه سلامت و امنیت مردم است.
وی تأکید کرد: همه ما می دانیم که در همه برنامه ریزی ها، اقدامات و خدمات دستگاه ها، هیچ هدفی جز حفظ سلامت و امنیت مردم نداریم.
به گفته وی؛ همه کارهایی که انجام می شود به این دلیل است که مردم در جامعه ای امن و سالم زندگی کنند.
استاندار تصریح کرد: این روزها که به دنبال مدیریت بیماری و ارائه راهکارهایی برای شکست بیش از پیش ویروس کرونا هستیم، همکاری و تعامل و هم افزایی اقشار و گروه ها را شاهدیم.
ملانوری افزود: این هم افزایی و همراهی در رزمایش ترافیکی زمستانی هم نمود پیدا کرده به گونه ای که همه دستگاه های امنیتی، بهداشتی، خدمات رسان به کمک هم آمده اند تا در اقدامی مشترک در این ماه های پایانی سال و حتی در شروع سال جدید، فضایی امن و راحت را در شریان ها و مسیرهای رفت و آمد مردم فراهم نمایند.
وی، سلامت و امنیت را دو مقوله پیوسته و دو موضوع مورد مطالبه جامعه بشری خواند و تأکید کرد: از مصادیق بارز پیوستگی امنیت و سلامت، همین رزمایش ترافیکی زمستانی است.
به گفته وی؛ این طرح شرایطی را فراهم می کند که مردم بتوانند با خیالی آسوده به مقاصد خود برسند و امورات شان را انجام دهند.
استاندار با تأکید بر این که مهمتر از ایجاد فضای امن و راحت، رعایت فرهنگ ترافیک و رفت و آمد است، گفت: همان طور که مقابله با بیماری کرونا جز با همراهی و همکاری مردم مقدور نبود، در موضوع ترافیک هم مردم نقش اول را ایفا می کنند.
ملانوری افزود: مردم باید با رعایت قوانین کمک کنند تا سلامت و امنیت به معنای واقعی رقم بخورد.
وی اظهار امیدواری کرد؛ حرکتی که با حضور همه حوزه ها و با آمار قابل توجهی از نیروی انسانی فعال شروع شده، بتواند به حفظ سلامت و امنیت مردم کمک کند.
استاندار تأکید کرد: نیروی کارآمد و مقتدر پلیس استان به تقویت یگان های خودرویی در قالب این طرح پرداخته و نیروهای راهداری نیز با تمام قوا و تجهیزات در هوای سرد و مکان های صعب العبور آماده خدمات رسانی هستند.
ملانوری با اشاره به حضور چشمگیر نیروهای امدادی در همه حوزه های هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی و … گفت: همه دلسوزانه در صحنه حاضر شده اند و امیدواریم خدا به همه توفیق بدهد که در سلامت، به مردم خدمت کنند.

تردد جاده‌ای در خراسان جنوبی ۳۳ درصد کاهش یافت

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی نیز در این ماسم با بیان اینکه امروز تقویت ناوگان خودرویی پلیس راه و راهور را در محورهای مواصلاتی شاهد هستیم گفت: در طرح ترافیکی استان ۳۶۰ تیم ثابت به کارگیری شدند.

 سردار فرشید اظهار داشت: این طرح باتوجه به فصل پیش رو و بارندگی‌های سطح کشور و استان پیش بینی شده است.

وی افزود: این طرح با تعامل و همراهی دستگاه‌های امدادرسان برگزار می‌شود تا شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: امروز تقویت ناوگان خودرویی پلیس راه و راهور را در محورهای مواصلاتی شاهد هستیم.

فرشید با بیان اینکه در استان خراسان جنوبی ۱۷ هزار کیلومتر راه وجود دارد تصریح کرد: در گردنه‌های استان ۳ گردنه برف گیر وجود دارد و نیروهای خدمت رسان شبانه روز در این گردنه‌ها آماده باش هستند.

وی به طرح ترافیکی خراسان جنوبی در سال ۹۹ اشاره و خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح ۳۶۰ تیم ثابت به کارگیری شدند و ۸۵ خودرو به صورت محسوس و نامحسوس در محورهای مواصلاتی تردد دارند.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۳۱ میلیون تردد در ۸ ماهه امسال در سطح محورهای استان انجام شده یادآور شد: در سال ۹۷ در محورهای مواصلاتی ۵۰ نفر از هموطنان را از دست دادیم، خوشبختانه با اجرای این طرح‌ها در سال ۹۸ تعداد فوتی‌ها به ۲۹ نفر کاهش یافت.

فرشید اظهار امیدواری کرد امسال نیز با همراهی مردم کاهش تلفات جاده‌ای را در خراسان جنوبی شاهد باشیم.

ساخت ۳مجتمع بارگاه بهداشتی زرشک در درمیان/۲

سه مجتمع بارگاه بهداشتی زرشک درشهرستان درمیان در حال احداث و واگذاری به متقاضیان است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان گفت: سه مجتمع بارگاه بهداشتی زرشک در مساحت ۲۱هکتار درشهرستان درمیان در حال احداث و واگذاری به متقاضیان است.

نصیرائی افزود: احداث بارگاه‌های بهداشتی زرشک با هدف خشک کردن زرشک به صورت کاملا بهداشتی و کاهش بار میکروبی آن برای صادرات بهتر در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به زرشک به عنوان یکی از محصولات مزیت دار این شهرستان، سطح زیر کشت زرشک در این منطقه را ۲هزار و ۷۷۰هکتار اعلام کرد و گفت: در سال زراعی گذشته از این سطح زیر کشت، سه هزار و ۲۰۰تُن زرشک تولید و برداشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان با توجه به پراکندگی باغ‌های زرشک، تعداد قطب‌های این محصول مزیت دار در شهرستان درمیان را سه منطقه دانست و افزود: بر اساس سطح زیر کشت و میزان تولید زرشک، راه اندازی مجتمع‌های بارگاه بهداشتی زرشک در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

نصیرائی با بیان اینکه احداث بارگاه‌های بهداشتی زرشک در حوالی روستا‌های نوغاب، دره چرم و نصرالدین (قطب‌های داری زرشک) در دستور کار قرار دارد گفت: این سه مجتمع بارگاه بهداشتی زرشک با هدف خشک کردن بهینه این محصول مزیت دار در مساحت ۲۱ هکتار احداث و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی گفت: این بارگاه‌های بهداشتی هم مانند گلخانه‌ها توسط شرکت شهرک‌ها و با نظارت جهاد کشاورزی احداث شده و پس از آماده شدن زیر ساخت‌ها شامل آب، برق و گاز در اختیار متقاضیان برای بهره برداری قرار می‌گیرد.

تصیرائی افزود: بر اساس اخذ مجوز از واحد صنایع و مدیریت باغبانی، شرایط احداث بارگاه‌های کوچک بهداشتی در باغ‌ها برای خشک کردن این محصول مزیت دار در شهرستان درمیان فراهم شده است.

به گفته وی کشاورز می‌تواند به نسبت تعداد درختان دارای محصول (درختانی که بیش از سه سال از به محصول رسیدن آنها می‌گذرد) تا سقف ۳۰۰متر بارگاه بهداشتی زرشک در محل باغ برای خشک کردن زرشک احداث کند.

 

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در خراسان جنوبی خبر داد:

رشد ۴۰ درصدی منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران در خراسان جنوبی

رشد ۴۰ درصدی منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران در خراسان جنوبی

بیرجند- مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در خراسان جنوبی گفت: منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران از ابتدای سال جاری بیش از ۴۰ درصد در استان رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین خزاعی به مناسبت ۲۲ آذر سالروز گرامیداشت سیزدهمین سالگرد تاسیس این بانک از ایجاد شبکه های تعاملی گسترده بین سطوح کارکنان در ادارات استان، خانواده ها و آحاد اقشار جامعه خبر داد و اظهارکرد: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد۴ درصد در حوزه های اشتغال، کارآفرینی، معیشت، ازدواج، درمان و حمایت از مددجویان سازمان های حمایتی مردم نهاد از خدمات اصلی بانک است.

وی ادامه داد: منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران از ابتدای سال جاری بیش از ۴۰ درصد رشد داشته است که این خود نشان دهنده اعتقاد قلبی مردم به قرض الحسنه است.

بانک قرض الحسنه مهر ایران، بانک بدون کاغذ

وی افزود: از دستاوردهای مهم بانک قرض الحسنه مهر ایران در توسعه بانکداری الکترنیک و تحقق بانکداری بدون کاغذ و برنامه های اصلاح ساختاری می توان به الکترونیکی کردن عملیات اجرایی بانک اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ایجاد یک بانک تمام الکترونیکی به ویژه اتصال به سامانه ثبت احوال، احراز هویت بیومتریکی و استفاده از پدهای امضای الکترونیکی برای مشتریان از اقدام های انجام شده است، گفت: همه اقدامات بانکی از قبیل افتتاح حساب آنلاین، تسهیلات آنلاین، احرازهویت سجام، همراه بانک و اینترنت بانک به صورت غیر حضوری و برداشت بدون استفاده از کاغذ از دیگر دستاوردهای مهم بانک قرض الحسنه مهر ایران است.

«کالا کارت» مدل برتر سیستم بانکی در حمایت از خرید کالای ایرانی

خزاعی در ادامه سخنانش از مهم ترین رویدادهای امسال در بانک قرض الحسنه مهر ایران را ارایه کالا کارت به عنوان مدل برتر و واقعی سیستم بانکی در حمایت از خرید کالا و خدمات ایرانی، اعلام کرد وگفت: شاخص ترین عملکرد بانک در نه ماه امسال گسترش شبکه پذیرندگان در استان به حدود ۱۲۰ مرکز فروش کالا و خدمات است که با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در قالب کارت اعتباری با کارمزد دو تا ۴ درصد تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال به عنوان کالاکارت است که برای مشتریان انجام می شود.

وی ادامه داد: مشتریان می توانند برای اخذ تسهیلات به بانک قرض الحسنه مهر ایران مراجعه کرده و بدون پرداخت آورده اولیه از این تسهیلات برای خرید از پذیرندگان مذکور استفاده کنند.

پیشگامی در امور عام المنفعه / ‏ بر قله های جهان با دستان پر مهر شما

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در خراسان جنوبی گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای مسئولیت اجتماعی خود و به پیشنهاد هیئت مدیره در آخرین مجمع عمومی سالیانه بانک، منابع قانونی جمع آوری شده از محل وجه التزام را صرف امور عام المنفعه کرده است و این امر در تمامی بانکهای اسلامی سایر کشورها نیز در جریان است.

وی با اشاره به اینکه بانک مهر ایران موفق شد در سال گذشته دو موفقیت مهم در عرصه بین المللی کسب کند، گفت: اول اینکه عنوان سومین بانک قرض الحسنه برتر از نظر نشریه بین المللی بنکر در سال ۲۰۱۸ را کسب کرد و دوم اینکه جایزه «نخبه اقتصادی جهان اسلام» از سوی سازمان همکاری اسلامی که عامل اصلی آن عملکرد شفاف بانک و همچنین افزایش ارزش دارایی های بانک مبتنی بر عقود اسلامی بوده است، را به دست آورد.

بیمه ۸۶ هزار خانه روستایی استان

خزاعی در ادامه سخنانش بیمه حوادث ۵۰۰ هزار خانه روستایی در سه استان محروم را از افتخارات بانک مهر ایران دانست و گفت: در راستای مسئولیت اجتماعی بانک قرض الحسنه مهر ایران، این بانک در طرح بیمه حوادث ۵۰۰ هزار خانوار روستایی در سه استان کم برخوردار خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و ایلام را بیمه کرده است که سهم خراسان جنوبی طبق فهرست استانداری محترم خراسان جنوبی ۸۶ هزار خانه روستایی است.

دستی از مهر برای ایران

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر تعداد مشتریان بانک مهر ایران به حدود ۱۰ میلیون نفر رسیده است که این عدد در استان خراسان جنوبی حدود ۱۱۶ هزار نفر (بیش از ۱۵ درصد جمعیت استان) است.

به گفته وی همچنین تاکنون در کشور بیش از ۸ میلیون فقره تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک مهرایران پرداخت شده است که حدود ۱۰۳ هزار فقره به ارزش ۱۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سهم استان خراسان جنوبی بوده است.

خزاعی افزود: این آمار امسال در استان حدود یک هزار و ۸۰۰ فقره معادل سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است که این تسهیلات در قالب رفع احتیاجات ضروری، کمک هزینه ازدواج جوانان (حدود ۲۱۰ فقره)، اشتغال زایی (حدود ۲۰۰۰ میلیارد)، خرید و تعمیرات مسکن، کارآفرینی مددجویان بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد برکت و زندانیان آزاد شده پس از خروج پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: از تمامی هم استانی های عزیز دعوت به عمل می آوریم تا با استفاده از خدمات غیر حضوری بانک قرض الحسنه مهر ایران و کمک به کادر فداکار و همیشه در صحنه سیستم بانکی که دوشادوش کادر درمان و جامعه پزشکی کشور از زمان شیوع بیماری کرونا، با تمام قدرت و خلوص نیت در حال خدمت رسانی به مردم شریف ایران اسلامی می باشند، ضمن بهره برداری از خدمات سریع، سهل و جامع بانک قرض الحسنه مهر ایران، با یک همت همه جانبه و یک عزم ملی به ریشه کن کردن این بیماری منحوس کمک کرده و با فشردن دستان خادمان خود در بانک مهربانی ها «بانک قرض الحسنه مهر ایران» ما ار در رسیدن به اهداف عالی و نیت خیرمان که همانا ترویج فرهنگ والای قرض الحسنه و عمل به آیه شریفه «کیست که به خداوند قرض نیکو دهد تا خداوند بر او چندین برابر گرداند..» یاری رسانید و در اجر معنوی خدمت به هموطنان نیازمند و محروم بوییه در این شرایط سخت اقتصادی کرونایی شریک باشید.

توقیف اتوبوس حامل احشام قاچاق در سربیشه/۴

یک دستگاه اتوبوس حامل ۲۰راس دام سبک در شهرستان سربیشه توقیف شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه گفت: یک دستگاه اتوبوس که از مبدا شهرستان مشهد به مقصد زاهدان در حال تردد بود به دلیل حمل غیرمجاز ۲۰راس دام سبک با همکاری نیروی انتظامی در شهرستان سربیشه توقیف شد.

هادی کاووسی افزود: حمل و نقل هر نوع دام و فرآورده خام دامی مستلزم دریافت مجوز بهداشتی – قرنطینه‌ای دامپزشکی و رعایت دستورالعمل‌ها و نکات بهداشتی مربوطه است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه از چوبداران و دلالان دام خواست: در زمینه حمل و نقل دام زنده به صورت مجاز  با شبکه‌های دامپزشکی هماهنگی انجام دهند.

دستگیری ۲ سارق با ۱۰ فقره سرقت در “بشرویه”/۴

فرمانده انتظامی” بشرویه” از دستگیری ۲ سارق حرفه ای و کشف ۱۰ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”فاضل مریمی” اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی؛ ساختمان های نیمه کاره و منازل خالی از سکنه در شهرستان بشرویه، تحقیقات در خصوص شناسایی و دستگیری عوامل سرقت به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان بشرویه بیان داشت: ماموران پلیس آگاهی در تحقیقات میدانی و مراقبت های نامحسوس در جغرافیای محل جرم و با انجام اقدامات گسترده پلیسی و بررسی آثار و علائم به جا مانده در صحنه های سرقت، موفق شدند ۲ سارق را دستگیر کنند.
سرهنگ مریمی خاطرنشان کرد: اموال مکشوفه در اجرای دستور مقام محترم قضائی پس از شناسایی تحویل شکات گردید و متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و روانه زندان شدند.
دستگیری ۴ سارق در”قاین” /۴
فرمانده انتظامی”قاین” از دستگیری ۴ سارق حرفه ای و کشف ۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”محمود زال بیکی” اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو و منازل در سطح شهرستان قاین و ایجاد جو ناامنی و نارضایتی در بین مردم دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.
فرمانده انتظامی قاین بیان داشت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان قاین با انجام اقدامات تخصصی پلیسی محل سارقان را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ضربتی وارد مخفیگاه سارقان شدند.
سرهنگ زال بیکی گفت: ماموران در بازرسی از محل موفق شدند ۴ متهم را دستگیر کنند و متهمان دستگیر شده در اعترافات خود به ۵ فقره سرقت اعتراف کردند که ارزش ریالی سرقت های کشف شده ۳۰۰ میلیون ریال می باشد.
فرمانده انتظامی شهرستان قاین با اشاره به این که در این رابطه ۴ متهم دستگیر که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند و در پایان به شهروندان توصیه کرد: هشدارهای پلیس را در حفظ و نگهداری اموال خود جدی بگیرند و ضمن توجه به اقدامات پیشگیرانه، هرگونه موارد مشکوک را سریعا با شماره تلفن ۱۱۰ به مرکز فوریت های پلیسی اطلاع دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مسئولان اجرایی باید در ریل قانون حرکت کنند/۳

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مسئولان اجرایی باید در ریل قانون حرکت کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم معتقدند که کشور در ریل معینی حرکت نمی‌کند و بسیاری اوقات ندانم کاری مشاهده می‌شود گفت: مسئولان اجرایی باید در ریل قانون حرکت کنند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی آیت‌الله سید علیرضا عبادی در دیدار با مدیرکل بازرسی خراسان جنوبی اظهار داشت: مردم گلایه دارند کشور در ریل معینی حرکت نمی‌کند و در بسیاری از مواقع ندانم کاری مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر حراست در انجام وظایفش کوتاهی کند خواهیم دید که مدیری در مسئولیت خود رسوایی به بار می‌آورد و این رسوایی‌ها باعث می‌شود تا آسیب‌های عظیمی به اقتصاد و جامعه و تولید وارد شود افزود: امروز ارتباطات فضای مجازی و نفوذ دشمن باعث شده تا لغزشگاه‌هایی در جامعه به وجود آید و با بیداری و هوشیاری بخش‌های نظارتی می‌توان جامعه را سالم نگه داشت و از رشد فسادها جلوگیری کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر با توجه به شرایط کشور بیش از هر چیز توقع مردم باید مورد توجه قرار گیرد و آنها توقع دارند که نیروهای نظارتی کار خود را درست انجام دهند.

عبادی افزود: مردم از اوضاع کشور بسیار ناراحت هستند، نیروهای نظارتی باید بر اساس اصل دوستی به مدیران متخلف تذکر بدهند و نگذارند مدیران و اداره‌ها فاسد شوند و بی قانونی در جامعه رواج پیدا کند.

وی بیان کرد: کسی که مدیر می‌شود خلق الساعه نشده است و نباید در مسئولیت خود خیانت کند و اگر این کار را انجام دهد حذف می‌شود و آن مدیر هم سرمایه کشور است با اینکه ضایعاتی به بار آورده است.

عبادی بیان کرد: قوه قضائیه نقش پیشگیری دارد و بسیاری از مسائل در حال تغییر و بازگشت به اصلش است و پیشگیری حیات سیاسی، اجتماعی و حکومتی را حفظ می‌کند و زمانی موثر است که به موقع تذکرها داده شود و جلوی فساد را بگیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: اگر برخوردها آگاهانه باشد دیگر افراد جرات خیانت را پیدا نمی‌کنند اما اگر برخوردی صورت نگیرد آن فردی که امین است هم دزد می‌شود و بدانید که نقش پیشگیرانه قوه قضائیه بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه مردم خراسان جنوبی از دیانت خوبی برخوردار هستند عنوان کرد: مردم این استان هنوز از قناعت، دیانت و امانت و صداقت و کارآمدی برخوردار هستند پس نگذارید که مردم فاسد شوند.

مدیرکل بازرسی خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار داشت: تلاش می‌کنیم در راستای تحقق حقوقی که شهروندان در استان دارند  گام برداریم و استدعا داریم ما را کمک کنید.

رحیمی گفت: در راستای منویات رهبری در استان در راستای گشایش امور لازم است به آن پرداخته شود عمل می‌کنیم و به گونه‌‌ای عمل می‌کنیم اگر انحرافی و تخلفی از سوی دستگاه‌های استانی و مدیران خدای نکرده باشد به موقع ورود می‌کنیم.

وی ادامه داد: متعهد به دیده‌بانی و نظارت به آنچه که مدنظر است هستیم و به تکلیف قانونی خود عمل می‌کنیم.

 

 

 

 

 

رانندگان حمل و نقل درون شهری خراسان جنوبی سفیران سلامت اجتماعی می‌شوند/۳

 

رانندگان حمل و نقل درون شهری خراسان جنوبی سفیران سلامت اجتماعی می‌شوند

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: رانندگان وسایل عمومی حمل و نقل درون شهری به عنوان سفیران سلامت اجتماعی از طرف بهزیستی تعیین می‌شوند.

 علی عرب‌نژاد از همکاری رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی با بهزیستی خبر داد و اظهار داشت: از آنجایی که پیشگیری از اعتیاد یکی از وظایف مهم سازمان بهزیستی است در این زمینه اقدامات زیادی انجام شده اما همیشه انجام امورات توسط خود مردم و یا اطلاع رسانی و آگاه سازی که توسط خود مردم انجام شود تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: در این راستا به سراغ وسایل نقلیه عمومی درون شهری رفتیم تا با یاری رانندگان به عنوان افرادی که مستقیماً با آحاد جامعه در ارتباط هستند به عنوان سفیر و نماینده بهزیستی آموزش‌ها، آگاه سازی و اطلاع رسانی‌های مدنظر بهزیستی رابه افراد جامعه انتقال دهند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوب، معرفی خط ملی اعتیاد و اطلاع رسانی در این زمینه را به عنوان اولین موضوع برای این همکاری عنوان کرد و افزود: خط ملی اعتیاد به عنوان یک مرکز رسمی و تخصصی از طرف بهزیستی خدمات مشاوره تلفنی در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد ارائه می‌دهد.

عرب‌نژاد ادامه داد: خط ملی اعتیاد با شماره ۰۹۶۲۸ هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۸شب آماده پاسخگویی و مشاوره به افراد درباره اعتیاد، داروهای مرتبط و نحوه استفاده از آن و همچنین معرفی نزدیک‌ترین مراکز درمانی ترک اعتیاد به تماس گیرنده است.

وی افزود: در استای معرفی این خط با همکاری تاکسیرانی و اتوبوسرانی اقدام به تهیه وسایل تبلیغاتی و اطلاع رسانی قابل نصب در تاکسی‌ها و اتوبوس‌های درون شهری، آژانس‌ها و اسنپ‌های شهر بیرجند کرده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار داشت: این وسایل شامل پوستر برای نصب در اتوبوسها، بوگیر و آفتابگیر، برشور و بسته‌های اطلاع رسانی برای سواری‌ها است.

وی گفت: تاکنون تعدادی از رانندگان این وسایل نقلیه برای همکاری اعلام آمادگی کرده و در آینده نزدیک با برگزاری کلاس‌های آموزشی به رانندگان زمینه اطلاع رسانی به افراد جامعه فراهم خواهد شد.

 

 

 

 

کشف ۱۵۰میلیون ریال پوشاک قاچاق در بیرجند/۴

ماموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی در بازرسی از یک اتوبوس ۱۵۰میلیون ریال پوشاک قاچاق کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گفت: مأموران انتظامی ایست و بازرسی بیرجند در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به یک اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و خودرو‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
سرهنگ ابراهیمی افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی خودرو‌ها را بازرسی کردند که در مجموع تعدادی البسه خارجی قاچاق کشف شد.
سرهنگ ابراهیمی با بیان این که در این رابطه یک متهم دستگیر شده است گفت: ماموران در این خصوص پرونده‌های جداگانه‌ای تشکیل دادند و متهم دستگیر شده به مقام قضایی معرفی شد.
وی از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

روز‌های خوش تولید تایر در ایران / تحقق ‌جهش تولید در کارخانه لاستیک‌سازی کویرتایر

 

جهش تولید در استان‌ها‌ ـ 1| روز‌های خوش تولید تایر در ایران / تحقق ‌جهش تولید در کارخانه لاستیک‌سازی کویرتایر

در تاریخ ۲۲ ساله کویر تایر می‌توان سال ۹۹ را سال خوش تولید نامید؛ سالی که با تلاش مهندسان و کارگران این کارخانه بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تایر روانه بازار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سید محمدمهدی هادوی صبح امروز در بازدید از خط تولید و بخش‌های مختلف کارخانه کویرتایر و روند ساخت ماشین آلات تولید تایر در این کارخانه اظهار داشت: به تایر به عنوان یک محصول پیچیده نگاه می‌کنیم که تلفیقی از فناوری در فرآیندهای تولید و انتخاب مواد است و طراحی، تحقیق و نوآوری در آن حرف مهمی دارد.

وی افزود: معمولا در محصولاتی که در نهایت به دست مردم می‌رسند و عامه مردم با آن سرو کار دارند،کیفیت محصول  موضوع مهمی است و توسعه ساخت داخل  را به عنوان یک سیاست جدی در کشور دنبال می‌کنیم.

مدیرکل ماشین سازی وزارت صمت بیان کرد: در شرکت کویرتایر با تلفیق تحقیق و نوآوری و شناخت فرآیندها این اتفاق افتاده و بحث کیفیت چه از لحاظ مرغوبیت و چه از لحاظ قیمت تمام شده و همچنین تحویل به موقع و خدمات پس از فروش در سطح قابل قبولی قرار دارد.

هادوی تصریح کرد: در وزارت صنعت، معدن و تجارت بحث ساخت داخل را به عنوان یک مسئله محوری کشور دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال جهش تولید گفت: اگر به بحث تولید داخل به عنوان یک اولویت نگاه کنیم هم بحث اشتغال را می‌توانیم دنبال کنیم و هم می‌توانیم بحث‌های رکود اقتصادی را مرتفع کنیم. در حقیقت اقتصاد مقاومتی که دنبال می‌کنیم یعنی تولیدی که وجود دارد و مورد توجه است.

اختصاص۱۰ میلیارد دلار برای واردات ماشین آلات صنعتی طی ۳ سال 

مدیرکل ماشین سازی وزارت صمت با بیان اینکه در سال گذشته برنامه سه ساله‌ای با ۱۰ میلیارد دلار برای سال‌های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ تدوین شده است اظهار داشت: برای امسال ۳٫۲ میلیارد دلار هدف گذاری شده است.

وی افزود: این میزان هدف گذاری شامل مواد و محصولاتی است که قبلاً از خارج خریداری شده و در حال حاضر تولید شده است و برخی دیگر که اثر بخشی بالاتری دارد واردات ماشین آلات صنعتی است.

هادوی بیان کرد: به دلیل اینکه ماشین آلات گران است بسیاری از صنعتگران به سمت ماشین‌های مستعمل روی آورده‌اند که این امر برای ما مشکل به وجود می‌آورد، زیرا ماشین آلات مستعمل به این معنا است که محصولی که خروجی آن ماشین آلات است از کیفیت قابل قبولی برخوردار نیست.

مدیرکل ماشین سازی وزارت صمت با بیان اینکه راه جایگزینی آن داخل سازی خود ماشین آلات است تصریح کرد: خوشبختانه در کشور ماشین سازی بسیار خوبی را شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در شرکت کویرتایر که ماموریت اصلی آن ماشین سازی نیست اما چون به فرایندها آگاه و طراحی فرایند در دست آنها است به خوبی وارد بحث داخلی سازی برای ساخت تجهیزات و دستگاه‌های تولید تایر شده است.

مدیرکل ماشین سازی وزارت صمت گفت: این نشان می‌دهد اگر ما دانش مورد نیاز را داشته باشیم می‌توانیم در بحث ماشین سازی و تجهیزات نیز وارد توسعه ساخت داخل  شویم.

هادوی گفت: هم اکنون در کشور انجمن‌های خوبی داریم که به صورت متمرکز سیاست‌های کشور را دنبال می‌کنند و ارتباطی با این  انجمن‌ها برقرار شده و حمایتی از ساخت داخل صورت  گرفته و آمارها نشان می‌دهند ظرفیت ماشین سازی ما پر است اما کامل نشده و باز هم باید ظرفیت توسعه خود را بیشتر کنیم.

مدیرکل ماشین سازی وزارت صمت خاطرنشان کرد: با این اقدامات ارزشمند رکودی که در گذشته در قسمت‌های مختلف داشته‌ایم در قسمت ماشین سازی و تجهیزات نداریم.

وی بیان کرد: ما در وزارت صمت مجری قانون حداکثر استفاده از ساخت داخل، توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی هستیم.

هادوی یادآور شد: با ظرفیتی که این قانون به عنوان هیئت نظارت به ما داده و دستورالعمل رسیدگی به این موضوع که توسط قوه قضائیه ابلاغ شده نشان می‌دهد که در بحث ساخت داخل هر سه قوا مصمم هستند و این تصمیم برگرفته از سیاست‌های کلی نظام است.

مدیرکل ماشین سازی وزارت صمت اظهار داشت: امید است با حمایت تولیدکنندگانی مانند شرکت کویرتایر بتوانیم سیاست داخل سازی را به خوبی دنبال کنیم.

کویرتایر به قطب تولید تایرهای رادیال باری شرق کشور تبدیل می‌شود

مدیرعامل شرکت کویرتایر نیز با بیان اینکه بازدید مدیرکل ماشین سازی وزارت صمت و هیئت همراه از کارخانه برای ما بسیار فرصت مغتنمی بود اظهار داشت: در این بازدید رهنمودهای بسیار خوبی ارائه  شد که در راستای پیشبرد اهداف و سیاست‌ها به ویژه در بخش ساخت ماشین آلات از آن بهره خواهیم برد.

سید محمدحسین زینلی خاطرنشان کرد: با توجه به بازدید صورت گرفته و آشنایی با خط تولید کویرتایر امیدواریم  نیازمندی‌های کارخانه برطرف شود و با محور قرار دادن ساخت داخل، یقین داریم حامی بسیار قدرتمندی داریم که از این طریق بتوانیم تامین قطعات  کرده و در ساخت داخل نیز به ما کمک خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به رکوردهای ملی و انحصاری در این شرکت گفت: کویرتایر به عنوان اولین سازنده پرس پخت تایر در کشور است که تاکنون  با ساخت ۱۰ پرس پخت تایر بیش از یک میلیون دلار در این بخش صرفه جویی ارزی داشته است.

مدیرعامل شرکت کویرتایر متوسط نمونه خارجی هر دستگاه پرس پخت تایر را ۲۶۰ هزار دلار و نمونه ساخته شده در کویرتایر را ۱۶۰ هزار دلار ذکر کرد و افزود: قادر هستیم هر ماه یک پرس پخت تایر را در این کارخانه بسازیم.

زینلی با اشاره به اقدامات انجام شده در طراحی و ساخت ماشین آلات تولید تایر گفت: طی یک تصمیم به هنگام تغییر تولید تایرهای بایاس به رادیال؛ تبدیل ۱۵ ماشین تایرسازی بایاس به رادیال و اصلاح ۱۲ پرس پخت تایر باری و وانتی بایاس به رادیال از جمله اقدامات صورت گرفته در این کارخانه است.

وی از ساخت ماشین آلات استیل لاستیک برای نخستین بار در کشور خبرداد و گفت: اجرای بیش از ۱۲ طرح ساخت و ارتقاء ماشین آلات در این کارخانه میلیاردها تومان صرفه جویی را به همراه داشته است.

مدیرعامل شرکت کویرتایر طراحی و ساخت تایر در اداره تکنولوژی و تحقیقات این کارخانه را از دیگر اقدامات ارزشمند و ماندگار برشمرد و افزود: طراحی ۳۱ سایز و طرح مختلف و طراحی و ساخت هر ۴۰ روز یک سایز جدید از دیگر دستاوردهای انجام شده در این شرکت است.

وی با بیان اینکه خرید دانش فنی هر سایز بیش از ۱۰۰ هزار دلار است افزود: این اقدام ۳ میلیون و صد هزار دلارصرفه جویی ارزی در پی داشته است.

زینلی با اشاره به اینکه برنامه اجرای طرح توسعه را به صورت ویژه پیگیری می‌کنیم بیان کرد: در گام اول افزایش ظرفیت تولید تایرهای رادیال سواری به ۴۴ هزارتن و در گام دوم راه‌اندازی خط تولید ۵۰ هزار تن تایر رادیال باری و راهسازی معدن پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت کویرتایر با اشاره به طرح توسعه ۵۰ هزار تن تولید تایرهای باری رادیال در گام دوم تصریح کرد: با اجرای این مهم کویرتایر به قطب تولید تایرهای رادیال باری شرق کشور تبدیل می‌شود.

صرفه جویی ۳.۲میلیارد دلاری با نهضت ساخت داخل

با راه اندازی قرارگاه نهضت ساخت داخل در وزارتخانه صمت، امسال در واردات ماشین آلات، ۳.۲میلیارد دلار، صرفجویی ارزی شد.

 مدیرکل ماشین سازی وزارت صمت در بازدید از کارخانه کویرتایر بیرجند و روند ساخت ماشین آلات تولید در این کارخانه، با بیان اینکه امسال در این وزارتخانه قرارگاه نهضت ساخت داخل راه اندازی شده است گفت: در این راستا هدف گذاریهای خوبی برای تبدیل واردات به ساخت داخل صورت گرفته است.

سیدمحمدمهدی هادوی با بیان اینکه برنامه سه ساله‌ای با ۱۰میلیارد دلار برای سال‌های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ تدوین شده است افزود: برای امسال، ۳.۲ میلیارد دلار هدف گذاری شده که شامل مواد و محصولاتی است که قبلاً از خارج خریداری شده و در حال حاضر تولید می‌شود و برخی دیگر واردات ماشین آلات سنگین صنعتی است.

وی گفت: به دلیل اینکه ماشین آلات گران است، بسیاری از صنعتگران ما به سمت ماشین‌های مستعمل روی آورده اند که این امر برای ما مشکل به وجود می‌آورد، زیرا ماشین آلات مستعمل به این معنا است که محصولی که خروجی آن ماشین آلات است از کیفیت قابل قبولی برخوردار نیست.

مدیرکل ماشین سازی وزارت صمت با بیان اینکه راه جایگزینی آن داخل سازی خود ماشین آلات است گفت: خوشبختانه در کشور ماشین سازی بسیار خوبی را شاهد هستیم.

سیدمحمدمهدی هادوی در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های کارخانه کویر تایر گفت: این واحد صنعتی با تلفیق تحقیق و نوآوری و شناخت فرآیند‌ها توانسته چه در بحث کیفیت چه از لحاظ مرغوبیت و چه از لحاظ قیمت تمام شده و همچنین تحویل به موقع و خدمات پس از فروش در سطح قابل قبولی قرار دارد.

 

 

 

 

 

 

گام‌های استوار برای خودکفایی

اجرای ۱۲ طرح ساخت و ارتقاء ماشین آلات در کارخانه کویرتایر

بیش از ۱۲ طرح ساخت و ارتقاء ماشین آلات با هدف خودکفایی در تولید تجهیزات در کارخانه کویرتایر بیرجند اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی؛ مدیرعامل شرکت کویرتایر در بازدید مدیرکل ماشین سازی وزارت صمت  از این اجرای ۱۲ طرح ساخت و ارتقاء ماشین آلات در کارخانه کویرتایرکارخانه گفت: این واحد صنعتی به عنوان اولین سازنده پرس پخت تایر در کشور است که تاکنون با ساخت ۱۰ پرس پخت تایر بیش از یک میلیون دلار در این بخش صرفه جویی ارزی داشته است.

 

زینلی متوسط نمونه خارجی هر دستگاه پرس پخت تایر را ۲۶۰ هزار دلار و نمونه ساخته شده در کویرتایر را ۱۶۰ هزار دلار اعلام کرد و افزود: قادر هستیم هر ماه یک پرس پخت تایر را در این کارخانه بسازیم.

 

وی گفت: تغییر تولید تایر‌های بایاس به رادیال؛ تبدیل ۱۵ ماشین تایر سازی بایاس به رادیال و اصلاح ۱۲ پرس پخت تایر باری و وانتی بایاس به رادیال از دیگر اقدامات انجام شده توسط مهندسان این واحد است.

 

مدیرعامل شرکت کویرتایر با اشاره به ساخت ماشین آلات استیل لاستیک برای نخستین بار درکشور در این واحد گفت: اجرای بیش از ۱۲ طرح ساخت و ارتقاء ماشین آلات در این کارخانه، میلیارد‌ها تومان صرفه جویی را به همراه داشته است.

 

زینلی افزود: طراحی و ساخت ۳۱ سایز تایردراداره تکنولوژی و تحقیقات این کارخانه را از دیگر اقدامات ارزشمند و ماندگار برشمرد و افزود: خرید دانش فنی هر سایز بیش از ۱۰۰ هزار دلار است که با طراحی آن در کارخانه ۳ میلیون و صد هزار دلارصرفه جویی ارزی شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه اجرای طرح توسعه را به صورت ویژه پیگیری می‌کنیم گفت: در گام اول افزایش ظرفیت تولید تایر‌های رادیال سواری به ۴۴ هزارتن و در گام دوم راه اندازی خط تولید ۵۰ هزار تن تایر رادیال باری و راهسازی معدن پیش بینی شده است که با تحقق آن به قطب تولید تایر‌های رادیال باری شرق کشور تبدیل خواهیم شد.

 

 

 

 

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان بیرجند/۲

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده در شهرستان بیرجند خبر داد.

سرهنگ شاهوردی گفت: در راستای تأمین امنیت اجتماعی و روانی و مطالبات شهروندان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده در سطح شهرستان بیرجند به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی چندین نقطه آلوده در سطح شهرستان بیرجند را که به محل فعالیت خرده فروشان موادمخدر تبدیل شده بود را شناسایی کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی گفت: در پاکسازی این محله‌ها ۴ نفر خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند و در بازرسی از آنان و پاکسازی محل ۳۰۰ گرم انواع مواد مخدر صنعتی و ۵۰ گرم حشیش به همراه ۱۵۷ میلیون ریال وجه نقد که حاصل از فروش مواد مخدر بوده را کشف کردند.

سرهنگ شاهوردی افزود: در این رابطه ۴ متهم دستگیر که به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

تقدیر فرماندار خوسف از اصحاب رسانه فعال در حوزه اطلاع رسانی ویروس کرونا/۲

 

فرماندار خوسف به پیشنهاد مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی این شهرستان از زحمات اصحاب رسانه و فعالین مجازی که در حوزه اطلاع رسانی ویروس کرونا همکاری ویژه ای داشتند، قدردانی کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی آخوندی فرماندار شهرستان خوسف در این جلسه به جایگاه و نقش تبلیغات و اطلاع رسانی اشاره و با تاکید بر شیوه های متنوع اطلاع رسانی برای جذب مخاطب عنوان کرد: تغییر وضعیت شهرستان از قرمز به زرد مرهون تلاش عوامل اجرایی و همکاری مردم شهرستان در رعایت شیوه نامه ها و دستور العمل های بهداشتی است.

وی آماری از مبتلایان ، بهبود یافتگان و جان باختگان از ابتدا شیوع ویروس تاکنون را ارائه داد و افزود: وضعیت کنونی شکننده است ، لذا تداوم و فعالیت مطلوب تر همه عوامل را در جهت حفظ شرایط و کاهش آمار خواستاریم.

آخوندی از مردم، اصناف و ادارات شهرستان بواسطه رعایت مسائل بهداشتی و همکاری در پیشگیری و تغییر وضعیت شهرستان قدردانی کرد و ادامه داد: رعایت مسائل بهداشتی و نظارت قویتر برای ریشه کن شدن این ویروس ضروری است.

احمدی رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز در این جلسه گزارش اقدامات کمیته ها را از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا ماه جاری ارائه کرد و ضمن تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی ، همکاری دستگاه های اجرایی شهرستان برای اطلاع رسانی به جامعه هدف ، تعامل ادارات با یکدیگر در فعالیتها و اقدامات بهداشتی و تداوم این موارد تا ریشه کن شدن ویروس را خواستار شد.

ناصری سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خوسف نیز ضمن ارائه گزارش کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی و تشریح نقش آن در مبارزه با ویروس کرونا، از فعالین رسانه شهرستان به جهت همکاری مستمر و فعالیتهای گسترده ، مطلوب و چشمگیر تشکر و قدردانی کرد.

 

 

 

 

 

کشف ۶۶۰میلیون ریال کالای قاچاق در بیرجند/۴

فرمانده انتظامی بیرجند از کشف لاستیک قاچاق به ارزش ۶۶۰میلیون ریال در بازرسی از یک کامیون در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فولادی گفت: مأموران انتظامی بیرجند با انجام اقدامات اطلاعاتی اخباری مبنی بر قاچاق لاستیک در سطح این شهرستان دریافت کردند و بلافاصله موضوع پیگیری و در دستور کار پلیس قرار گرفت.
فرمانده انتظامی بیرجند افزود: ماموران انتظامی هنگام گشت زنی در سطح شهرستان بیرجند یک کامیون حامل بار لاستیک مشاهده و پس از شناسایی و بررسی دقیق خودرو را متوقف کردند.
سرهنگ فولادی گفت: ماموران در بازرسی از کامیون ۱۱۰حلقه انواع لاستیک قاچاق کشف کردند.
وی افزود: در این رابطه یک کامیون توقیف و یک نفر دستگیر که به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

 

حضور مربیان و تسهیل گران خراسان جنوبی در کارگاه‌های آموزشی آنلاین جام باشگاه‌های کتابخوانی

    
معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از حضور مربیان و تسهیل گران استان در کارگاه‌های آموزشی آنلاین پنجمین دوره از جام باشگاه‌های کتابخوانی خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمود رمضانی با بیان این خبر عنوان کرد: نخستین دوره کارگاه‌های آموزشی پنجمین جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان با توجه به شیوع ویروس کرونا، به صورت آنلاین از ۱۹ تا ۲۱ آذرماه جاری برگزار شد.

وی با بیان این که مربیان ، تسهیلگران ، کارشناسان حوزه کتاب و مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها در این کارگاه ها شرکت کردند، خاطرنشان کرد: مباحثی همچون تسهیل‌گری و روش‌های مشارکت راه‌اندازی باشگاه‌های کتابخوانی  و آشنایی با انواع کتاب کودک و نوجوان در این کارگاه ها تدریس شد.

به گفته وی مستندسازی و روش‌های گزارش‌نویسی و شیوه‌های ترویج کتابخوانی و فعالیت با کتاب از دیگر مباحثی بود که مربیان و تسهیلگران با آن ها آشنا شدند.

شایان ذکر است جام باشگاه‌های کتابخوانی با هدف کمک به افزایش سرانه مطالعه میان کودکان و نوجوانان و همچنین تقویت فرهنگ گفت‌وگو و تقویت استدلال و مهارت در بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان تشکیل شده است.

 

 

 

 

اولین دوره آموزش تخصصی خبرنگاری حوزه گردشگری برگزار می شود/

    
شرکت ۱۹ هزاردانش آموز ابتدایی در جشنواره جابربن حیان/ تجلیل از دانش آموزبیرجندی رتبه نخست رشته قصه گویی کشور/۲-۳
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بیش از ۱۹ هزار دانش آموز دختر و پسر دوره ابتدایی استان در جشنواره پژوهش های علمی دانش آموزان استان(جابربن حیان) شرکت کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمد علی واقعی،  در حاشیه آیین روز پژوهش و تجلیل از دانش آموزان برتر پژوهشگر که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، تصریح کرد: از این تعداد ۵ هزار دانش آموز به مرحله شهرستانی این جشنواره راه یافتند.

وی، با اشاره به راهیابی۵۴۰ نفر در قالب  ۱۸۰ تیم ۳ نفره به مرحله ی استانی این جشنواره ، اظهار داشت: از این میان ۵ نفر به نمایندگی از ۵ تیم استان جواز حضور در مرحله کشوری را کسب کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که نخستین روز از هفته پژوهش اختصاص به تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر داشت، عنوان کرد:  در این مراسم از مهتاب نجاتی، دانش آموز پایه چهارم دبستان محدثه بیرجند به عنوان نفر اول رشته قصه گویی کشور در جشنواره جابربن حیان تجلیل شد.

دبیر شورای آموزش و پرورش از ابتکار به عنوان سرآغاز پژوهش یاد کرد و ابراز داشت: اختراع میوه یک کار پژوهشی درست است که پس بررسی کلیه عوامل، تجزیه و تحلیل بانک های اطلاعاتی، آزمایش های فراوان  و با پشتکار محقق می شود.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با تأکید بر تقویت روحیه پرسشگری و پژوهشی در بین دانش آموزان  دخترو پسر دوره های مختلف تحصیلی، افزود: دستاوردهای متنوع پژوهشی در استان ثمره اعتماد و تقویت روحیه پژوهشگری در دانش آموزان خطه ی قهستان زمین است.

به گفته واقعی، امسال جشنواره پژوهش های علمی دانش آموزان ابتدایی استان(جابربن حیان)  در رشته های طراحی و ساخت ،قصه خوانی، قصه گویی، قصه نویسی و اُری گامی برگزار شد.

۵۶۴دانش آموز خوسفی محروم از گوشی هوشمند/ معرفی۲۰۰دانش آموزشهرستان به بانک ها برای دریافت تسهیلات/۲-۳
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: از مجموع ۳ هزار و ۹۷۶ دانش آموز خوسفی، ۵۶۴ دانش آموز دختر و پسر دیار گل های نرگس در دوره های مختلف تحصیلی از نعمت گوشی و تبلت هوشمند محروم هستند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمد علی واقعی، صبح امروز در دیدار با محمدعلی آخوندی فرماندار خوسف، تصریح کرد: از این تعداد ۲۰۰ دانش آموز دختر و پسر دوره های مختلف تحصیلی برای تسهیلات خرید گوشی همراه به بانک های عامل معرفی شده اند.

وی، پراکندگی جمعیت، پراکندگی روستاها، فقر اقتصادی خانواده ها و عدم توسعه ی زیر ساخت ها را از جمله مهم ترین مشکلات آموزش و پرورش در ارائه ی آموزش های نوین بر بستر فضای مجازی و آنلاین برشمرد و ابراز داشت: عدم توسعه زیر ساخت ها مخابراتی و پوشش تلویزیونی یکی دیگر از مشکلات آموزش و پرورش این شهرستان در بعد آموزش های مجازی به شمار می رود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۱۲۷ فضای آموزشی در دیار گل های نرگس ادامه داد: تعداد ۵۲۱ دانش آموز دختر و پسر دوره های اول و دوم متوسطه در مدارس شبانه روزی مشغول تحصیل هستند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که تمام دانش آموزان خوسفی از محتواهای آموزش الکترونیک به صورت آفلاین، درسنامه برخوردار شده و راهبران آموزشی به صورت منظم و مستمر پیگیر وضعیت آموزشی و پرورشی آنان هستند، افزود: در حال حاضر دو اردوگاه فرهنگی، تربیت و تفریحی در شهرستان خوسف وجود دارد؛ که اردوگاه روستای گل، قبل از شیوع کرونا  پذیرای دانش آموزان دیار گل های نرگس بوده است و اردگاه امینی نیز در حال احداث می باشد.

شایان ذکر است مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در سفر خود به خوسف، از مدارس شهر و روستاهای بخش ماژان بازدید کردو از نزدیک بر نحوه فعالیت مدارس و رعیت پروتکل های بهداشتی در مدارس نظارت نمود.

 

 

 

نایب قهرمانی مطهره سلطانی، در هیجدهمین دوره مسابقات دارت مجازی کشور

تجلیل از تیم های برتر مسابقات کارکنان دستگاههای اجرایی خراسان جنوبی/۷

برترین های مسابقات ورزشی کارکنان دستگاه های اجرایی استان تجلیل شدند.
سومین دوره مسابقات کارکنان در ۸رشته ورزشی دارت،طناب کشی،فوتبال،والیبال،تنیس روی میز،بدمینتون و شنا، با شعار کارمند فعال؛ ایران فعال از آبان تا اسفندماه ۹۸ با شرکت ۳۰ دستگاه اجرایی و ۱۸۲ تیم ورزشی برگزار شد و در مجموع رشته های تیمی و انفرادی به ترتیب اداره کل آموزش و پرورش استان،دانشگاه بیرجند و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مقام های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

 

 

 

 

 

دانش آموز بیرجندی، رتبه نخست رشته قصه گویی کشور

دانش آموز بیرجندی، رتبه نخست رشته قصه گویی در جشنواره جابربن حیان کشور را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: مهتاب نجاتی، دانش آموز پایه چهارم دانش آموزبیرجندی، رتبه نخست رشته قصه گویی کشوردبستان محدثه بیرجند به عنوان نفر اول رشته قصه گویی کشور در جشنواره جابربن حیان معرفی و تجلیل شد.

واقعی افزود: بیش از ۱۹هزار دانش آموز دختر و پسر دوره ابتدایی استان در جشنواره پژوهش‌های علمی دانش آموزان استان(جابربن حیان) شرکت کردند که پس از برگزاری مرحله شهرستانی و استانی، ۵نفر به نمایندگی از ۵تیم استان جواز حضور در مرحله کشوری را کسب کردند.

وی گفت: امسال جشنواره پژوهش‌های علمی دانش آموزان ابتدایی استان (جابربن حیان) در رشته‌های طراحی و ساخت، قصه خوانی، قصه گویی، قصه نویسی و اُریگامی برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تأکید بر تقویت روحیه پرسشگری و پژوهشی در بین دانش آموزان دختر و پسر دوره‌های مختلف تحصیلی افزود: دستاورد‌های متنوع پژوهشی در استان ثمره اعتماد و تقویت روحیه پژوهشگری در دانش آموزان این خطه است.

 

 

 

 

 

از ابتدای سال

۱۰۱واژگونی خودرو در معابر شهری خراسان جنوبی/۴

۱۰۱واژگونی خودرو از ابتدای سال در معابر شهری خراسان جنوبی رخ داده است.

رییس پلیس راهنمایی ورانندگی خراسان جنوبی گفت: ۵۰درصد این واژگونی‌ها در مرکز استان بوده است.
سرهنگ علیرضا عباسی افزود: عجله و شتاب بی مورد و تخطی از سرعت مطمئنه، علت اصلی واژگونی‌ها در خراسان جنوبی است.
وی همچنین بر ضرورت تسریع در ایمن سازی معابر شهری تاکید کرد.

نایب قهرمانی ورزشکار خراسان جنوبی در مسابقات دارت کشور/۷

راهیابی دارتر نوجوان خراسان جنوبی به اردوی تیم ملی دارت نوجوانان کشور/۷

کوثر قاسمی دارتر نوجوان خراسان جنوبی، به اردوی تیم ملی دارت نوجوانان کشور راه یافت.

کوثر قاسمی دارتر نوجوان خراسان جنوبی، با راهیابی به جمع هشت نفر برتر مسابقات دارت آنلاین کشور، راهیابی خود را به اردوی تیم ملی دارت نوجوانان کشور قطعی کرد.

همچنین مطهره سلطانی دیگر دارتر خراسان جنوبی در رقابت‌های دارت نوجوانان کشور پس از شنیا شریعتی دارتر کردستانی نایب قهرمان شد.

هیجدهمین دوره مسابقات دارت آنلاین جوانان دختر کشور (اداک) بیستم آذر به میزبانی استان خراسان شمالی برگزار شد.

افتتاح یک صد و چهاردهمین انجمن ادبی کانون کشور در بشرویه/۲

یک صد و چهاردهمین انجمن ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، در مرکز فرهنگی وهنری شهرستان بشرویه، افتتاح و فعالیت خود را در زمینه داستان نویسی نوجوانان آغاز کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی با حضور حسین تولایی، شاعر و کارشناس انجمن‌های ادبی کانون کشور و فرزانه رحمانی، نویسنده و کارشناس ادبیات کودک و نوجوان کانون کشور سومین انجمن ادبی کانون خراسان جنوبی با عنوان انجمن ادبی «دریچه» فعالیت خود را در مرکز فرهنگی و هنری کانون شهرستان بشرویه آغاز کرد.

مدیرکل کانون خراسان جنوبی هدف از افتتاح انجمن‌های ادبی را فرصتی در کشف و پرورش استعداد‌های کودکان و نوجوانان دانست و ابراز امیدواری کرد این انجمن دریچه‌ای به سوی پرورش ذوق ادبی کودکان ونوجوانان خراسان جنوبی باشد.

طاهره حمیدی گفت: در حال حاضر دو انجمن ادبی راه زینه و آبی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی فعال هستند که در ایام شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی فعالیت خود را با حضور میهمانان کشوری و برجسته استانی ادامه می‌دهند.

وی افزود: به زودی شاهد افتتاح انجمن ادبی در سایر مراکز کانون استان خواهیم بود که امیدواریم شاعران و نویسندگان خوبی در محافل ادبی رشد کنند.

در بخش پایانی این نشست آثار چند نفر از داستان نویسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی توسط فرزانه رحمانی، نویسنده و کارشناس ادبیات کودک و نوجوان کانون نقد و بررسی شد.

درخشش تکواندوکاران خراسان جنوبی در سومین دوره مسابقات بین المللی مجازی/۷

تکواندوکاران خراسان جنوبی در سومین دوره مسابقات بین المللی مجازی هانمادانگ خوش درخشیدند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی خانم‌ها فهیمه دره کی، منور مسینایی نژاد، مریم سادات حقانی ثانی و آقایان سجاد حاجی زاده و ایمان درستکار در سومین دوره مسابقات مجازی تکواندو؛ بخش هانمادانگ در بخش‌های سونال، جومک و یوپ چاگی موفق به کسب ۳ عنوان اول، ۳ عنوان دوم و یک عنوان سوم شدند.
این مسابقات ۲۱ آذر به میزبانی ایران شهر کرج آغاز شد و نمایندگانی از ۹ کشور به صورت مجازی با یکدیگر رقابت کردند.

۱۲ درخواست مردم خراسان جنوبی تقدیم وزیر بهداشت شد

وزیر بهداشت:

تولید واکسن کرونا تا بهار سال آینده/صحیح ترین آمار جهانی را داریم

وزیر بهداشت: ظلم به ملت ایران به‌ واسطه تحریم‌ها بی‌سابقه است

وزیر بهداشت:

کمبود دستگاه اکسیژن‌ساز تا یک ماه آینده در کشور رفع می‌شود

موج سوم و سهمگین کرونا را مهار کردیم

امن‌ترین واکسن کرونا را برای کشور تامین می‌کنیم

ادعای آمریکا برای معافیت خرید دارو از تحریم‌ها دروغ است

 

تخت‌های بیمارستانی استان به هزار و ۲۰۸ تخت افزایش یافت

 

 

تقویت حوزه بهداشت و درمان استان ضروری است

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*