طرح نظام ارجاع الکترونیک برای اولین بار در استان اجرایی شد

امروز خراسان جنوبی – حمیدی / طرح نظام ارجاع الکترونیک برای اولین بار در استان با موفقیت در مرکز خدمات جامع سلامت شهر سه قلعه شهرستان سرایان اجرایی شد.
نماینده ویژه نظام ارجاع الکترونیک در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این زمینه به خبرنگار ما گفت : به دنبال فراهم شدن زیرساخت لازم برای اجرای این طرح، با اجرای صحیح آن می توان طرح پزشک خانواده را به درستی و به طور کامل اجرا کرد.
روح ا… افشاری با بیان اینکه طرح نظام ارجاع الکترونیک به صورت پایلوت در شهرستان سرایان اجرا می شود، افزود: این شهرستان ۶ مرکز خدمات جامع سلامت دارد و مرکز خدمات جامع سلامت شهر سه قلعه به عنوان اولین مرکز برای اجرای این طرح انتخاب شده است.
وی از اجرایی شدن این طرح در ۵ مرکز دیگر خدمات جامع سلامت سرایان تا پایان سال جاری خبر داد و بیان کرد : طرح نظام ارجاع الکترونیک در مراکز خدمات جامع سلامت سایر شهرستان های استان نیز تا پایان سه ماه اول سال آینده اجرا خواهد شد.
نماینده ویژه نظام ارجاع الکترونیک در دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه این طرح در حال حاضر افراد دارای بیمه روستایی را پوشش می دهد، افزود: در این طرح بیمار با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، به پزشک خانواده مراجعه و در این مرکز کد الکترونیکی ۱۰ رقمی دریافت می کند که تمامی سوابق بیمار در آن درج و در صورت نیاز به متخصص، از همان مکان برای بیمار نوبت مراجعه به متخصص گرفته می شود و پس از ویزیت توسط متخصص، دارو و سوابق بیمار نیز در کد الکترونیکی بیمار درج می شود تا پزشک خانواده مستقر در مرکز خدمات جامع سلامت به راحتی در جریان سابقه بیماری فرد قرار گیرد. افشاری داشتن پرونده الکترونیک برای بیماران، کاهش زمان ویزیت متخصص و مدیریت هزینه های بیماران را از مزایای اجرای طرح نظام ارجاع الکترونیک اعلام کرد و گفت : در خصوص اجرای طرح پزشک خانواده و سیستم ارجاع، فرهنگ سازی صورت گرفته و جامعه پزشکی همکاری لازم را دارند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*