مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی تاکید کرد: تلاش داعش برای تخریب چهره اسلام و ضربه زدن به مشترکات مسلمانان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دشمنان مسلمانان (شیعه و اهل سنت) مشترک هستند‌، گفت: امروز داعش به دنبال تخریب چهره اسلام و ضربه زدن به مشترکات مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، همزمان با هفته وحدت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان از کانون فرهنگی هنری خاتم النبیین بیرجند بازدید کردند.

 

ناصر نبی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این بازدید با تبریک فرارسیدن هفته وحدت گفت: امروز برادران شیعه و اهل سنت با وحدت،‌ همدلی و صمیمیت و با تمسک به اشتراکات در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی دارند.

 

وی با تاکید بر اینکه اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از جمله اهدف شیعه و اهل سنت است، افزود: در این میان، کانون‌های فرهنگی هنری بستری مناسب برای تحقق چشم اندازها و اهداف عالیه نظام هستند.

 

نبی زاده با اشاره به اینکه دشمنان مسلمانان، مشترک هستند‌، اظهار داشت: امروز داعش به دنبال تخریب چهره اسلام و ضربه زدن به مشترکات مسلمانان است.

 

وی قول مساعد برای تامین کتب درخواستی کانون فرهنگی هنری خاتم النبیین را داد.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان جنوبی نیز در این بازدید از فعالیت ۱۰ باب کانون فرهنگی هنری اهل سنت در استان خبر داد و گفت: همچنین در حال حاضر برای تاسیس کانون فرهنگی هنری جدید در دیگر مساجد شرایط فراهم است.

 

حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار پیشنهاد داد: کانون فرهنگی هنری خاتم النبیین صلی الله علیه و آله بیرجند به عنوان کانون تقریب معرفی شود.

 

وی همچنین گفت: در صورت امکان یک گروه سرود متشکل از جوانان شیعه و اهل سنت برای اجرا در مناسبت های ملی مذهبی و تقویت هرچه بیشتر وحدت تشکیل شود.

 

مولوی اسماعیل کاظمی مدیر کانون فرهنگی هنری خاتم النبیین بیرجند هم با تبریک هفته وحدت، خواستار تقویت هرچه بیشتر کتابخانه این کانون شد و گفت: در حال حاضر ۲۰۰ حافظ و قاری قرآن در شهر بیرجند وجود دارد.

 

وی با اشاره به اینکه حدود یک هزار نفر در تابستان امسال از کلاس‌های قرآنی بهره مند شدند، ادامه داد: باید تلاش کرد با برنامه های مختلف، زمینه جذب جوانان به قرآن و اسلام را فراهم کنیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*