مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی: طرح «نذر کتاب» در کانون های فرهنگی هنری خراسان جنوبی اجرایی شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خواستار اجرای طرح «نذر کتاب» در کانون های فرهنگی هنری استان شد و گفت: باید زمینه حضور علاقمندان بیشتری به کتاب و کتابخوانی در این مراکز فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، ناصر نبی زاده شامگاه (۲۹ آبان) در بازدید از کتابخانه تخصصی باقرالعلوم علیه السلام بیرجند با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و هفته وحدت اظهار داشت: بستر بسیار مناسبی برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این کتابخانه فراهم شده است.

 

وی به مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم علیه السلام توصیه کرد تا حد امکان نسبت به توسعه فضای کتابخوانی و افزایش تعداد کتب موجود در کتابخانه اقدام کنند تا زمینه حضور علاقمندان بیشتری به کتاب و کتابخوانی در این مکان فراهم شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی همچنین بر اجرای طرح «نذر کتاب» در کانون باقرالعلوم و دیگر کانون‌های فرهنگی هنری تاکید کرد و گفت: بسیاری از مردم در قالب این طرح،‌ با اهدای کتاب هایی که در گذشته مطالعه کرده اند، زمینه غنی شدن کتابخانه ها و همچنین رفع برخی از نیازهای مخاطبان به کتب مختلف را پاسخ می دهند.

 

وی تصریح کرد: امروز کانون‌های فرهنگی هنری باید به غنی شدن برنامه ها و فعالیت های خود با تکیه بر توان مردمی توجه کنند.

 

نبی زاده تقویت، حمایت و رونق مساجد را بسیار ضروری و گامی مهم برای کاهش آسیب های اجتماعی ذکر کرد و گفت: برای جذب هرچه بیشتر جوانان به مساجد باید جاذبه های مورد نیاز آن‌ها را در بخش های مختلف عبادی، مذهبی، فرهنگی و … فراهم کرد.

 

وی یکی از مبانی راهبردی کانو‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد را توانمندسازی علاقمندان به ویژه جوانان ذکر کرد و ادامه داد: برای حمایت از فعالیت های فرهنگی در بستر مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری آمادگی لازم از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد وجود دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با راه اندازی کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی و فراگیری آموزش‌های لازم، از تسهیلات کم بهره‌ای که زمینه اشتغال آنها را فراهم می کند، استفاده کنند.

 

حجت الاسلام ابراهیم سبزه‌کار مسئول دبیرخانه‌ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی هم در این بازدید به تعامل سازنده بین کانون‌، بسیج و هیات امنای مسجد باقرالعلوم علیه السلام اشاره کرد و گفت: این مهم موجب شده که این کانون به عنوان یکی از مراکز فعال و موفق در بحث اوقات فراغت شناخته شود.

 

وی همچنین به تلاش برای تقویت کارگاه اقتصاد مقاومتی این کانون اشاره کرد و یادآور شد: باید زمینه ورود تولیدات کانون‌های فرهنگی هنری به بازار فراهم شود.

 

در این مراسم نمایشگاه کتابی که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برپا شده بود، افتتاح شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*