از توان پژوهشی دانشگاه ها در جهت سیاست های اقتصادی استفاده شود/ پژوهش های اشتغال محور / نقشه راهی برای توسعه اقتصادی استان احصا شود

️امروز خراسان جنوبی – گروه خبر /معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی، در چهارمین جلسه کارگروه آموزش، پژوهش ، فناوری و نوآوری گفت: دستگاه های اجرایی از توان و ظرفیت پژوهشی دانشگاه ها و نخبگان در راستای اجرای سیاست های اقتصادی و توسعه و رونق اقتصادی استان بیش از پیش استفاده کنند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، دکتر مشیر الحق عابدی با بیان اینکه انجام پژوهش در حوزه اقتصاد اولویت اول استان در این زمینه خواهد بود، افزود: پژوهشگران و فعالان در این حوزه باید به گونه ای اقدام کنند تا این پژوهش ها به ایجاد اشتغال پایدار و توسعه و رونق اقتصادی در بخش های مختلف تبدیل شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی ضمن تاکید بر برگزاری منظم جلسات کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری با دستورکارهای مشخص ادامه داد: نباید با برگزاری صوری جلسات اهمیت و جایگاه پژوهش زیرسوال رفته و برخی مباحث مهم که نقش اساسی در توسعه استان دارند نادیده گرفته شوند.
عابدی تصریح کرد: این کارگروه باید به دنبال آن باشد که چه کارهایی باید صورت گیرد تا با توسل به اقدامات تخصصی کمیته های زیرمجموعه این کارگروه، نقشه راهی برای توسعه اقتصادی استان و برون رفت از مشکلات اقتصادی احصا کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی، ضمن تاکید بر استفاده از توان دستگاه های اجرایی در کمیته های تخصصی این کارگروه گفت: قرار بر این است تا در کمیته های تخصصی ذیل این کارگروه از توان اجرایی دستگاه ها نیز استفاده شود و با استفاده از توان جامعه دانشگاهی و استفاده از اصل علم توامان با عمل اقدام شایسته ای صورت پذیرد.
عابدی با اشاره به اینکه باید بر اساس مقتضیات روز برنامه های کوتاه ، میان و بلندمدت ارائه گردد ، یادآورشد: دستگاه های اجرایی که توان ایجاد اشتغال پایدار را دارند باید در اولویت امور تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه های مرتبط با مباحث اقتصادی قرار گیرند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه پژوهش ها باید کاربردی بوده و به نتیجه مشخصی ختم شود، اظهار داشت: نباید اجازه داد تا اقدامات در این زمینه فقط به برگزاری هفته پژوهش منوط شده و به همین هفته نیز ختم گردد بلکه باید اقدامات در این رابطه در تمامی ایام سال ادامه داشته باشد و پژوهش به عنوان یک امر مهم و ضروری در دستگاه ها نهادینه شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*