گفته می شود

 

گفته می شود نمایندگان حزب لیبرال کانادا، حزب جاستین ترودو نخست‌وزیر این کشور به همراهی با نمایندگان حزب محافظه‌کار کانادا در پارلمان این کشور پرداخته و خواستار توقف مذاکرات برای برقراری مجدد روابط دیپلماتیک با ایران شدند. حزب محافظه‌کار «توری» همچنین از دولت کانادا درخواست کرده است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در رسته نهادهای تروریستی طبقه‌بندی کند.

 

 

 

گفته می شود رئیس جمهور ترکیه، ضمن متهم کردن آمریکا، گفته واشنگتن با نیرنگ برای آسیب زدن به ترکیه تلاش می کند. وی افزود، سیاست های خصمانه نمی تواند آنکارا را به زانو درآورد و آن را وادار به دست برداشتن از تصمیم های خود کند.

اردوغان گفت: «از یک سو، شما متحد ترکیه در ناتو هستید و از سوی دیگر، تلاش می کنید از پشت به شریک راهبردی خود ضربه بزنید. آیا این کار قابل قبول است؟ اقتصاد ترکیه قوی و محکم است و نظام جهانی نمی تواند به دستاوردهایی که با خون خود به دست آورده ایم، آسیب وارد کند.»

 

گفته می شود یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی در خصوص حضور رئیس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی گفته بد نیست گاهی آقای روحانی سر زده به مجلس بیاید، مردم انتظار دارند که او مسائل پشت و روی پرده را بگوید. حجت الاسلام احمد مازنی درباره سوال نمایندگان از رئیس ‌جمهور گفت: طبق آیین‌نامه رئیس‌جمهور باید بر اساس پروتکل‌های و تشریفات خاصی به مجلس دعوت شود؛ به هر حال ایشان رئیس قوه مجریه و نماینده ملت هستند. وی ادامه داد: آقای روحانی در یک جلسه غیرعلنی که با سران سه قوه داشتیم، تشریف آوردند و معتقدم اگر بازهم از ایشان دعوت شود، خواهند آمد. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که اعتقاد دارم ارتباط رئیس‌جمهور با نمایندگان کم است، بیان کرد: رؤسای گذشته همچون مقام معظم رهبری، مرحوم آیت الله هاشمی، سید محمد خاتمی، محمود احمدی‌نژاد و میرحسین موسوی که نخست وزیر بود در زمان خود بیشتر ارتباط را با مجلس شورای اسلامی داشتند. وی خاطرنشان کرد: البته روحانی سبک و سیاق مدیرتی خاص خودش را دارد.

 

 

گفته می شود غلامعلی رجایی، مشاور سیاسی مرحوم هاشمی و مشاور فعلی شهردار تهران گفته است: یکی دو بار مسأله وابستگی احمدی‌نژاد توسط دو تن از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام که یکی از آنها فوت شده با آیت‌الله هاشمی مطرح شد. یکی از اعضای مجمع با توجه به اینکه احمدی‌نژاد دولت خود را متعلق به جمهوری اسلامی نمی‌دانست و معتقد بود دولت وی دولت ماقبل ظهور امام زمان(ره) است معتقد بود که احمدی‌نژاد به دنبال مطرح کردن فرقه‌ای جدید است. البته ایشان شواهدی نیز به آقای هاشمی ارائه کردند. آقای هاشمی در پاسخ به این فرد عنوان کردند که در این زمینه با مقام معظم رهبری صحبت کنید. یکی دیگر از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نیز عنوان کرده بودند که شواهدی بر وابستگی احمدی‌نژاد وجود دارد که آیت‌الله ‌هاشمی در پاسخ به این فرد نیز عنوان کردند که این مطلب را با مقام معظم رهبری در میان بگذارید. آقای هاشمی معتقد بودند که من نمی‌پذیرم که احمدی‌نژاد به خارج وابستگی دارد.

 

 

گفته می شود  اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور طی تماسی با مهندس پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از او برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست کرده است که فتاح با رد این درخواست به او گفته است که میخواهم در خدمت محرومان و مستضعفان در کمیته امداد باشم.

 

 

 

گفته می شود حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حجتی، درباره پانزده راه حلی که اخیراً از سوی سیدمحمد خاتمی برای خروج از وضعیت فعلی کشور ارائه شد، گفت: این کار تنها از رهبری انقلاب ساخته است. از این رو، من با تمامی پیشنهادات اخیر آقای خاتمی موافقم، منتها اجرای آن تنها به دست رهبر باکفایت انقلاب اسلامی ممکن خواهد بود. بنابراین اگر آشتی ملی در کشور محقق شود، تمامی پیشنهادات آقای خاتمی عملی خواهد شد. حجتی کرمانی با اشاره به ضرورت حاکم شدن نگاه فراجناحی از سوی رسانه های ملی که در پیشنهادات رئیس دولت اصلاحات نیز مطرح شده بود، گفت: من بسیار از صداوسیمای کشورمان ناراحتم، به دلیل آنکه تبدیل به یک صداوسیمای جناحی و ضدّ دولت شده است. از این روی، من به هیچ وجه برنامه های آن را نگاه نمی کنم و به شدت هم از این موضوع ناراحتم. می توان گفت که آقای خاتمی در این زمینه هم اشاره درستی داشته است.

 

 

 

گفته می شود نادر قاضی‌پور از دوره هشتم مجلس شورای اسلامی تاکنون نمایندگی مردم ارومیه را بر عهده دارد. این نماینده اصولگرا و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز گفته من دو فرزند دختر و دو فرزند پسر دارم. هر دو دختر من تحصیلات مقطع کارشناسی‌‌ارشد دارند و خانه‌دار هستند. یکی از فرزندان پسر من دانشجوی علوم پزشکی دانشگاه ارومیه است که در بیمارستان کار می‌کند. پسر دیگر من که دانشجوی دامپزشکی دانشگاه آزاد ارومیه است، گوسفند دارد و به کار چوپانی مشغول است.

 

 

 

گفته می شود  رئیس دستگاه قضا در نامه‌ای به رهبری خواستار مجوز برای تسریع در رسیدگی به مفاسد اقتصادی شد که با پاسخ مثبت مواجه گردیده است. اینکه دستگاه قضا تلاش کند به موضوع مفاسد اقتصادی رسیدگی شود و برخورد جدی و قاطعی با خطاکاران صورت گیرد، امری مبارک است و باید از آن استقبال شود. لکن سوال مهمی در این میان مطرح است و آن اینکه آیا مفاسد اقتصادی موضوعی است که فقط در همین روزهای اخیر حادث شده یا آنکه پیش از این هم در برخی سطوح قابل رصد کردن بوده است؟ به راستی سرنوشت صدها شکایت رسمی مجلس و ارجاع پرونده‌ای قطور تخلفات محرز دولت‌های نهم و دهم به کجا رسید؟ و آیا غیر از یکی دو مورد به بقیه شکایات پرتعداد مجلس رسیدگی شد و با متخلفین اعم از آمرین و عاملین، برخورد قضائی صورت گرفت؟

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*