سرمقاله/فرزندت_کجاست…؟!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com
هشتک فرزندت کجاست چند زمانی است که در دنیای مجازی دست به دست می چرخد و برخی مسئولین نیز برای احترام به افکارعمومی و شفافیت سازی و اثبات روراستی شان و مهم دانستن دموکراسی دراین گرداب بی حاصل ورود پیداکرده اند!!
جمع بندی که می کنیم متوجه می شویم که ما چقدرآدم های بدی بودیم که اینگونه در مورد فرزندان مسئولین قضاوت های کودکانه، لجوجانه و بی مبنا داشته و داریم !!
به مجموعه پاسخ ها که دقت می کنیم درمی یابیم که برعکس تصورات ما نه این که فرزندان مسئولین شغلی مناسب ندارند بلکه وضعشان از میانگین کشوری نیز بسیارپایین تر و اسفبارتر است !!
یک نماینده در خویش اظهاری خود فرزندش را چوپانی معرفی می کند که با چند گوسفند وقت اش را پر می کند، آن مسئول دیگر فرزندانی بیکار دارد و دیگری دربخش خصوصی دارد عمرتلف می کند، دیگری پزشکی است که کاری ندارد و قس علیهذا !!!
جدا با براه انداختن این هشتک و پاسخ گاه مطایبه آمیز بسیاری از کسانی که در این لاتاری بازی، اطلاع رسانی می کنند به چه هدفی قرار است برسیم؟ این که ثابت کنیم که بسیاری از مسئولین ما با سوءاستفاده از شرایط شغلی خود، فرزندانشان را تا چند نسل آنسوتر بیمه کرده اند؟! یا می خواهیم اثبات کنیم که مدیران ما کلا در وادی سوءاستفاده و رانت خواری و رانت بازی نیستند و پاک و قدیس گونه روزگار می گذرانند و غم امت آنها را پیرکرده است !!
وقتی ما توان استفاده از تمامی قوانینی که سالهاست دارند خاک می خورند را نداریم و یا می ترسیم از آنها استفاده کنیم، وقتی تمامی مواد قانونی مصرح در قانون اساسی را بی تنازل به اجرا در نمی آوریم، ساختن این هشتک های بی معنا و گاه طنز گونه بیشتر به یک خودزنی شباهت دارد تا یک خیزش اجتماعی!!
بدون هشتک هم می توان حدس زد که رانت های مدیریتی همچنان به راه است و آنانی که باید استفاده کنند حتی در این برهه که حساسیت افکار عمومی بسیار بالا رفته نیز کارشان را به خوبی انجام می دهند و در این هشتک بازی نیز فعال مایشا هستند !!
به نظر می رسد که برای فرار از اجرای قوانینی که می توانند شفاف سازی را برای مردم به ارمغان آورند تا بدانند چه کسانی را بنام وزیر و وکیل انتخاب کرده اند، بهترین روش برای خروج از زیر این فشار خرد کننده افکار عمومی همین بازی جدید هشتک سواری است، تا مردم بدانند که نمایندگان و مدیران شان بسیار بیچاره تر و زیر فقرتر از آنان هستند !!
بهتراست براین تراژدی کمدی تلخندی بزنیم وبه دنبال طرحی دگر باشیم، باور کنیم و باورکنید که زمان ور رفتن با افکارعمومی آن هم با این روش های سخیف به سر آمده، درآینده نزدیک باید در انتظار طرح های نوین تری بود تا مردم از اجرای قوانینی که بدون این ژانگولر بازی های مجازی حواسشان به جای دیگر و بازی دیگر معطوف شود.
شاید بهترین راه برای برخی دوستان فراموش شدن و بی خاصیت شدن قوانینی است که می تواند برای همیشه ریشه رانت بازی، رانت خواری و اختلاس ها، بازی هزارفامیل، ژن های ناب، خوب، دورزدن قانون، احتکارهای کثیف پولشویی را نابود کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*