دراولین همایش تجلیل از بانوان موفق حوزه صنعت، معدن و تجارت عنوان شد ۷۰ درصد ظرفیت جامعه مستعد فعالیت بانوان

۷۰ درصد ظرفیت های جامعه برای حضور بانوان مستعد است اما باید در برخی از بخش ها احتیاط کرد چون متاسفانه فقط یادداریم ایراد بگیریم و یکدیگر را از صحنه خارج کنیم.
سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در همایش بانوان موفق و فرهیخته در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان با بیان این مطلب، گفت: استان های توسعه یافته بریا رسیدن به جایگاره امروزی از همه ظرفیت خود ردر تمامی بخش ها استفاده کرده اند «حسینی» تاکید کرد: امروزه باید از همه ظرفیت هایمان استفاده کنیم اما حضور زنان در جامعه بسیار کم است. وی با بیان اینکه زنان نباید از حرف ها خسته شوند وکار ان ها مانند راه رفتن روی میدان مین است، تصریح کرد: باید با حساب و کتاب برخورد کنند و تمام ناملایمات را به جان بخرند تا موفق شوندچ ون حضور زنان می تواند در جامعه تاثیر بسزایی داشته باشد.
این مقام مسئول استان یکی از مشکلات انجام کارها با سبک سنتی دانست و افزود: کمتر از خلاقیت ها استفاده می کنیم. «حسینی» با بیان اینکه ما با نگاه فرد گرایی، کارهای زودگذر و کارهای کاذب پاسخ می دهیم، ادامه داد: همیشه براساس فضا حرکت می کنیم و متاسفانه خودمان برای ایجاد خلاقیت و فضا کاری انجام نداده ایم.
زنان مؤثر در اقتصاد
سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری با تاکید براینکه خراسان جنوبی استانی بکر برای سرمایه گذاری است، تصریح کرد: سرمایه گذاری خارجی نیاز استان و کشور است و اکنون از کشور های هلندو چین در شهرستان خوسف سرمایه گذاری کرده اند و باید به نحوی عمل کنیم که مدیریت از دستمان خارج نشود. «حسینی» تأکید کرد: نباید فراموش کنیم که زنان در این حوزه سرمایه گذاری و اقتصاد کشور نقش بسزایی دارندچون بانوان باید در مقام عمل از جایگاه خود دفاع و آن‌قدر تلاش کنند تا فرهنگ و نگاه جامعه نسبت به حضور فعال بانوان در عرصه‌های مختلف تغییر کند.
«محمودی» مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی نیز در این مراسم بیان کرد: در کنار سرمایه اقتصادی و منابع انسانی باید سرمایه اجتماعی وجود داشته باشد و اگر تولید بدون این سرمایه شروع شود نافرجام خواهد ماند.
بانوان موفق در صادرات
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم در این مراسم عنوان کرد: در سال گذشته و امسال با مشکلات اقتصادی در کشور رو به رو بوده ایم اما در همین دوران زحمات فعالان اقتصادی موجب شد تا اقتصاد استان را فعال نگه دارند .حتی در بعضی از بخش ها ایجاد اشتغال هم کردند. «شهرکی» با اشاره به اینکه بخشی از فعالان اقتصادی کشور خانم ها بوده اند ت،
در این مراسم از ۱۵ بانو در حوزه صنعت، معدن، تجارت، اصناف و یک پژوشگر برتر حوزه معدن خراسان جنوبی تجلیل شد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*