سرمقاله/مدیران همیشه طلبکار…!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com
چندی قبل رئیس هواپیمایی کره جنوبی فقط به دلیل حدود ۲۰ دقیقه تاخیر در پرواز، ضمن عذرخواهی از مردم استعفا می دهد.
در ایران ما که اتفاقا همگی مان مدعی العموم هم هستیم، ساعتها تاخیر در پرواز و ساعت ها زندانی کردن مردم در هواپیما، سقوط هواپیما، برخورد قطار و کشتار مردم ، جاده ها و اتوبان های غیر استاندارد، کیفیت بسیار پایین خودروهای تولیدی که آنها را به ابزارهای کشتارجمعی تبدیل کرده، نه این که کلا نمی دانند عذرخواهی یعنی چه، بلکه همیشه طلبکار این مردم اند و جز یک مورد در این چهار دهه هیچ اثری از استعفای مدیری به دلیل ضعف و ندانم کاری، دیده نشده و نمی شود !!!
مدیران ما غرور و از زیر بار مسئولیت شانه خالی کردن را بسیار خوب آموخته اند و منتظر می مانند که اتفاقی بیفتد و فشار افکار عمومی آنان را مجبور به عکس العمل کند که تازه اول انواع توجیهات و توپ را به زمین این و آن انداختن فرا می رسد.
این اعوجاجات و چالش های مدیریتی دهه های فراوانی است که ادامه دارد و هیچگاه هم کسی به صرافت ترمیم و ارتقای آن نبوده و نیست.
در کوتاه مدت، انواع و اقسام بلیات در کشوری که جزو حادثه خیز ترین کشورهای دنیاست، می شود مشت نمونه خروار، قطارش حادثه می بیند، هواپیمایش باعمری ۲۵ ساله سقوط می کند، پلاسکو اش روی هم می ریزد و ذوب می شود، زلزله های تمام نشدنی اش نفس مردم را به شماره انداخته، سیل و ریزگردهایی که تمام ناشدنی است و از همه مهمتر مدیریت بحرانی که بحران زده است، تا نتوانیم واقعیت های درون سازمانی مان را با نگاه نقد از درون بنگریم هیچ اتفاقی در هیچ زمینه ای نخواهد افتاد.
لاشه هواپیما که در آن بحبوحه های برف و بوران و سرمای ۲۰درجه زیرصفر بالاخره پیدا شد حالا همه سعی می کنند که پیداشدن آن را به خود نسبت دهند و این چه بازی بد و کودکانه ای است !!
چه لذتی می بردند مردم اگر سیل استعفای مدیرانی را می دیدند که در این دهه های اخیر بهای بسیارسنگینی را بر عوام حداکثری، تحمیل کردند و حق شان را با بی مبالاتی پایمال کردند!!
بهایی که ارزش اش می شود فرو ریختن اعتماد عمومی، و این یعنی خودکشی فرهنگی یک کشور و نابودی قومی که به مدیران اش اعتماد می کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*