در مراسم استقبال از مدال آوران باستانی کار استان عنوان شد: مطالبه پایگاه اختصاصی قهرمانی رئیس هیئت: به خواسته باستانی کاران توجه نکنند ابتدای ۹۷ استعفا می دهم

مراسم استقبال از مدال آوران باستانی کار استان روز گذشته با حضور مردم و مسئولان اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد . در این مراسم رئیس هیئت زورخانه ای و پهلوانی استان با بیان اینکه نیاز مبرم و اصلی این رشته پایگاه اختصاصی قهرمانی است، عنوان کرد: اگر به این خواسته ما توجه نکنند من در اول سال ۹۷ استعفاء می دهم. «قمری» ادامه داد: به دلیل نداشتن پایگاه قهرمانی نمی توانیم این تیم های ورزشی را ساماندهی کنیم چراکه زورخانه ها محل ورزش عمومی است و اختصاص به ورزشکاران حرفه ای این رشته ندارد. وی اضافه کرد: پایگاه قهرمانی باید مختص تیم های حرفه ای، استعدادیابی و اردوها باشد به دلیل اینکه ما اکنون برای برگزاری اردوها، زورخانه ها را تعطیل می کنیم و زمان عمومی را می گیریم. به گفتۀ وی خراسان جنوبی تنها استانی است که زورخانه فاخر و مانند باقی رشته ها پایگاه ورزشی اختصاصی ندارد در حالی که باید این پایگاه باشد تا تمام رنج های سنی این رشته که حرفه ای کار می کنند، بتوانند در آن تمرین کنند.
درخشش پهلوانان استان بعد از ۱۶ سال
رئیس هیئت زورخانه ای و پهلوانی استان با اشاره به اینکه بعد از ۱۶ سال در این مسابقات شرکت کردیم، بیان کرد: آخرین دفعه سال ۸۰ در مسابقات شرکت کردیم و به دلایل مختلف از جمله نداشتن انگیزه کافی نتوانستیم در سال های بعد حضور داشته باشیم ولی امسال دوباره توانستیم در اولین حضور خود نتیجه خوبی به دست آوریم و نشان دهیم که هنوز ریشه های تناور زورخانه ای و پهلوانی کشور در دل کویر خراسان جنوبی است. «قمری» همچنین در زمینه مسابقات کشوری که در ایلام برگزار شده بود هم گفت: این مسابقات از ششم تا هشتم دی به مدت دو روز به صورت فشرده در سه گروه سنی ۴۰ تا ۵۰ سال، ۵۰ تا ۶۰ سال و از ۶۰ سال به بالا برگزار شد. وی تصریح کرد: خراسان جنوبی نیز در دو رده سنی ۴۰ تا ۵۰ سال و ۵۰ تا ۶۰ سال شرکت کننده داشتیم. این مقام مسئول افزود: آیتم بازی ها هم تیمی زوخانه ای، میان داری و هنرهای فردی بود که ۲۲ استان با ۳۰۰ ورزشکار شرکت کرده بودند. به گفتۀ وی تیم استان در رده سنی ۵۰ تا ۶۰ سال در آیتم تیمی مقام اول، در میانداری سوم، چرخ چمنی مقام سوم ، در چرخ تیز هم مقام سوم و در مجموع هم در این رده مقام اول کشور را کسب کردند. وی ادامه داد: همچنین در رده سنی ۴۰ تا ۵۰ سال نیز گروه ورزشی تیمی که برای اولین بار تجربه حضور در مسابقات کشوری را داشتند قوی حاضر شدند و با اندکی تفاوت مقام چهارم را کسب کرد، میاندار این تیم مقام اول و سنگ گیر آن هم مقام سوم را به دست آورد. این دوره یکی از دوره های قوی ترین و پربازده ترین مسابقات بود که به شکل کاروان به آن اعزام شدیم و با دست پر برگشتیم.
امیدواریم انگیزه جوانان بیشتر شود
«افضل پور»، مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز که در مراسم استقبال شرکت کرده بود، اظهار امیدواری کرد که این مقام بتواند باعث انگیزه برای پیشرفت این رشته و استقبال بیشتر جوانان شود و افتخارات بیشتری کسب کنیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*