اخبار کوتاه/آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) توسعه می‌یابد

آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع)
توسعه می‌یابد
قائم مقام آستان قدس رضوی گفت: توسعه‌هایی که در آستان امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس به دلیل اشتیاق مردم ایجاد شده باید توسعه پیدا کند که قرار است هیئت مدیره طرح آن را ارائه دهد.سید مرتضی بختیاری در بازدید از مراکز آموزشی وابسته به آستان مقدس امام زاده حسین بن موسی الکاظم(ع) شهرستان طبس اظهار داشت: در این مدارس در کنار دروس رسمی آموزش و پرورش آموزش قرآن یکی از محورهای اصلی است.
کمک ۵۲ میلیون تومانی «هبه» به نیازمندان
احمد رفیعی معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان از کمک ۵۲ میلیون تومانی به نیازمندان در طرح هبه خبر داد و گفت: مردم استان در مدت مشابه پارسال ۸۳ میلیون تومان اقلام مازاد بر نیاز خود را به نیازمندان این نهاد اهدا کردند.
تجلیل از ۱۰ تولیدکننده برتر ملی در استان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی در مراسم تجلیل از ۱۰تولیدکننده برتر ملی بخش کشاورزی استان گفت: اگر خراسان جنوبی با مشکل خشکسالی و کم بارانی رو به رو است ولی برخی از مناطق و روستاهای استان چون دهسلم جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. هاشم ولی‌پور مطلق افزودد: امسال از بین ۱۵۴ تولید کننده بخش‌های مختلف کشاورزی در کشور ۱۰ نفر از خراسان جنوبی بوده‌اند که این مهم نشان دهنده همت والای کشاورزان این منطقه است.
ایجاد ۸۱ فرصت شغلی در فردوس
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس گفت: در سال جاری میزان تعهد این اداره ۶۶ نفر بوده که این اداره در مدت ۱۰ ماه موفق به ثبت اشتغال ۸۱ نفر در سامانه رصد و معادل ۱۲۲ درصد تعهد شده است. اقدس کرمپور افزود: از این تعداد ۵۰ نفر در حوزه صنایع دستی، ۲۳ نفر در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری و ۸ نفر در حوزه کارگاه های مرمتی بوده است.
اخبار کوتاه
*حسن شرفی مدیر بهزیستی بیرجند گفت:برای نخستین بار در کشور در ۱۰ مرکز غیر دولتی بیرجند مکاتبات از طریق سامانه اتوماسیون اداری انجام می‌شود.
*معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از آغاز اعزام های جدید دانشگاهیان به عتبات عالیات از روز شنبه اول بهمن ماه خبر داد.
*ولین نشست کتابخوان با عنوان «بانوی فرزانه» به همت دبیرخانه علمی آسیب های اجتماعی خراسان جنوبی همزمان با ۱۰ بهمن در بیرجند برگزار می شود.
*معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: به صورت ویژه بحث تخصیص اعتبارات باند دوم بجستان، فردوس، دیهوک پیگیری و سال آینده برای اجرا به پیمانکار واگذار و مشکل این محور رفع خواهد شد.

 

*سرپرست سواد آموزی اداره آموزش و پرورش شهرستان بیرجند گفت:برای سال جاری می بایست ۱۷۰ نفر سواد آموز جدید جذب شوند که تا کنون بیش از ۱۴۰ نفر جذب شده اند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*