رتبه برتر اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در حوزه حقوق شهروندی و حجاب و عفاف

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان موفق به کسب رتبه برتر در حوزه حقوق شهروندی و عفاف و حجاب شد.
این اداره کل در دو حوزه برنامه های ابلاغی ده گانه عفاف و حجاب و ۹ گانه حقوق شهروندی موفق به کسب رتبه برتر در بین دستگاههای اجرایی استان شد.
حقوق شهروندی از اهم مباحث حقوق بین الملل و حقوق ملل است و توجه به این مقوله هم از جهت استمساک ابزاری هم از نظر ارزش ذاتی آن ، حائز اهمیت خاص است و آن را در شمار مباحث محوری حقوق معاصر قرار داده است . حقوق بشر ناظر به حقوق فطری انسان آزاد است و سلب ناپذیر، غیر قابل تخلف و ازلی و ابدی دانسته شده است. تضمین این موهبت سرمدی در جهت تأمین حقوق و آزادی های اساسی انسان دارای اهمیتی فوق العاده است.
وی به الکترونیکی شدن امور در ادارات تاکید کرد و اظهار داشت: با اهتمام به الکترونیکی شدن امور، درخواست مردم در کمترین زمان انجام می شود و این خود رضایت مردم را در پی دارد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی از اجرایی شدن تفاهم نامه همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان آموزش فنی و حرفه ای در استان خراسان جنوبی خبر داد.
حسین خوش آیند در وب کنفرانس مسئولان قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه در استان خراسان جنوبی خدمت سربازی را بستر و فرصتی مناسب جهت کسب مهارت و هموار شدن مسیر اشتغال سربازان وظیفه عنوان کرد و اذعان داشت: ارائه آموزش‌های مهارتی در راستای فراهم سازی زمینه اشتغال سربازان وظیفه و ارتقای مهارت آنها در هنگام سپری کردن دوران سربازی است که موجب توانمندسازی آن‌ها برای ورود به بازار کار خواهد شد. وی با اشاره به استقرار قرارگاه مهارت آموزی در ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: در راستای تحقق تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نسبت به بکارگیری اثربخش نیروهای وظیفه، کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی با ایجاد زمینه اشتغال جوانان، بهره گیری از توانمندی های علمی سربازان تحصیل کرده و نخبه در عرصه های دفاعی کشور و نیز لزوم توجه به قرار گیری سربازان در مسیر اشتغال پس از خدمت و کاهش نرخ رشد بیکاری در جامعه – به عنوان یک” تهدید ملی” – از طریق ایجاد مهارت، قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه در ستاد کل نیروهای مسلح راه اندازی و در اولین همایش مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح تعهدات استان ها مشخص شد. مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به اینکه فرهنگ کار در جامعه ما قوی نیست، به خلأهای دوره های تحصیلی دبیرستان و دانشگاه اشاره کرد و یادآور شد: جوانان ما در این محیط های آموزشی مطالبی را فرا می گیرند که منجر به ایجاد مهارت برای ورود به بازار نمی شود و جوانان بعد از پایان خدمت سربازی هم آمادگی کار ندارند. خوش آیند با اشاره به وجود زیر ساخت های مناسب برای آموزش سربازان وظیفه گفت: تا پایان سال بیش از ۱۱۰۰ نفر از سربازان پادگان ها آموزش های لازم را فرا خواهند گرفت.
در ادامه مسئول آموزش پادگان محمد رسول ا… بیرجند با اشاره به اینکه دوران مقدس سربازی فرصت بی نظیری است که جوانان با کسب مهارت ها و افزایش توانمندی های خود، آمادگی مسئولیت پذیری اجتماعی و ورود به عرصه تولید اقتصادی، صنعتی ، کشاورزی و خدماتی در جامعه را کسب کنند از عزم نیروهای مسلح مستقر در استان برای انجام این تعهدات خبر داد. در پایان تعهدات آموزشی توزیع و در خصوص راهکارهای اجرایی آن بحث و تبادل نظر شد. همچنین در اجرای این طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه مقرر شد برای کارکنان وظیفه‌ای که قبل از اعزام به خدمت وظیفه دارای یک تخصص فنی خاص بوده‌اند و یا در مدت خدمت سربازی با بکارگیری تخصصی در نیروهای مسلح عملاً مهارت لازم را در فعالیت مربوطه کسب کرده‌اند و در عین حال فاقد گواهی‌نامه تخصصی می‌باشند، گواهی‌نامه رسمی صادر شود. شایان ذکر است تاکنون ۲۹۳ نفر دوره معادل ۳۴ هزار و ۵۳۸ نفر ساعت آموزش جهت سربازان نیروهای نظامی و انتظامی مستقر در استان برگزار شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*