اخبار سیاسی

بورل: نمی‌توانیم سپاه را «تروریستی» اعلام کنیم

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی گفت که این اتحادیه در شرایط فعلی نمی‌تواند سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را «تروریستی» اعلام کند.

                              بورل: نمی‌توانیم سپاه را «تروریستی» اعلام کنیم                      به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با روزنامه لوموند در این باره گفت: «ما بارها درباره افزودن سپاه پاسداران به فهرست سازمان‌های تروریستی صحبت کرده‌ایم و این کاری بود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا انجام داد، با این وجود مقام قضایی اتحادیه اروپا باید تشخیص دهد که سپاه مرتکب اقدام تروریستی شده است و در حال حاضر چنین نیست.»

وی درباره تحریم‌های جدید علیه تهران نیز گفت: این اقدام ابتدا مستلزم وجود چیزهایی است که قابل تحریم باشد.

ترامپ بار دیگر دادگاهی شد

ترامپ بار دیگر دادگاهی شد

رییس جمهور سابق آمریکا به دلیل اتهامات قضایی بار دیگر به پای میز محاکمه رفت.

به گزارش سی ان ان، محاکمه رئیس جمهور سابق آمریکا به اتهام پرداخت حق السکوت، آغاز شد.

جلسه محاکمه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا روز سه شنبه به اتهام پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی در نیویورک درحال برگزاری است.

این جلسه دادگاه با وجود درخواست‌های متعدد بر پایه استدلال‌های حقوقی برای تأخیر یا لغو دادگاه و باوجود همه اتهام زنی‌ها علیه قاضی و مسئولان دادگاه، با انتخاب هیئت منصفه آغاز شد.

طبق قانون رئیس جمهور سابق آمریکا در این دادگاه که به دلیل اتهام به ارتکاب جرایم قضائی محاکمه می‌شود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی، متهم شده است.

 

 

اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

ستاد انتخابات کشور جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور ستاد انتخابات کشور، کلیات برنامه زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را منتشر کرد.

براین اساس زمان تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها و طرفداران آنان از ساعت ۰۰:۰۰ روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت تا ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت خواهد بود.

ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها و طرفداران آنان هم از ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) آغاز می‌شود.

اخذ رأی از واجدین شرایط هم روز ۲۱ اردیبهشت انجام خواهد شد.

تل آویو حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می‌افتد

تل آویو حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می‌افتد

رئیس جمهور ونزوئلا حمله تنبیهی ایران علیه اهدافی در اراضی اشغالی را موجه دانست.

به گزارش رویترز، رئیس جمهور ونزوئلا حمله تنبیهی ایران علیه اهدافی در اراضی اشغالی را موجه دانست.

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا روز سه شنبه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا قوانین بین اللملی را نقض و هرج و مرج به پا می‌کند.

رئیس جمهور ونزوئلا گفت اگر کشور دیگری هم در دنیا به سفارت آمریکا در هر جا حمله کند، آیا آمریکا ساکت می‌ماند؟ در این صورت آمریکا به آن کشور حمله می‌کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا نسبت به هر گونه تشدید تنش از جانب نتانیاهو علیه ایران هشدار داد و گفت: اگر رژیم صهیونیستی به دنبال پاسخ به حمله ایران باشد، جنگ جهانی سوم به راه می‌افتد.

 

 

مقامات صهیونیست: حتی با چراغ سبز آمریکا، به ایران حمله نمی‌کنیم 

بخشی از مواضع مقامات امنیتی صهیونیست که مدت‌ها پیش مطرح شده بود و استراتژی رژیم صهیونیستی در قبال ایران را آشکار می‌کند، مشاهده می‌کنید.

 

مقامات و کارشناسان امنیتی صهیونیست در واشنگتن، که مدت‌ها پیش با اشاره به اینکه حتی با چراغ سبز آمریکا، به این سه دلیل به ایران حمله نمی‌کنیم، گفتند: مردم یک باور غلط دارند که گنبد آهنین از ما حفاظت خواهد کرد، تل آویو مستقیما هدف قرار خواهد گرفت و گنبد آهنین ما نمی‌تواند روزی سه هزار موشک را ساقط کند. ایران در سه مرز اسرائیل حضور دارد و آنها را کنترل می‌کند و نمی‌توانیم همزمان در سه جبهه بجنگیم و پیروز شویم، نه به خاطر این که ضعیفیم بلکه، چون به اندازه کافی بزرگ نیستیم، ایرانی‌ها شطرنج باز و آمریکایی‌ها پوکر بازند.

 

 

 

ازدحام صهیونیست‌ها پشت مرز‌های مصر از ترس حمله ایران

هزاران شهرک‌نشین درپی پاسخ تنبیهی ایران پشت مرز‌های مصر تجمع کرده و درصدد خروج از اراضی اشغالی هستند.

 

فعالان شبکه‌های اجتماعی امروز ویدئویی را منتشر کرده و مدعی شدند این ویدئو حاکی از ازدحام گسترده شهرک‌نشینان صهیونیست در گذرگاه طابا برای ورود به مصر را نشان می‌دهد که با گمانه‌زنی‌هایی درباره دلایل آن همراه بود.

براساس گزارش خبرگزاری آر تی، برخی از فعالان در این خصوص نوشتند: صحنه‌هایی از ورود تعداد زیادی از اسرائیلی‌ها به سینا و ازدحام مردم در گذرگاه طابا را مشاهده می‌کنید. برخی از آنها ادعا کردند برای گردش به مصر می‌روند و برخی دیگر از ترس تشدید اوضاع بین مصر و ایران، از طریق مصر به اروپا می‌گریزند.

 

 

 

 

لیبرمن: در ارزیابی حمله ایران اشتباه کردیم

یک مقام صهیونیست با اشاره به حمایت آمریکا از این رژیم در مقابله با عملیات ایران گفت: بخش اطلاعات ما در ارزیابی حمله ایران اشتباه کرد.

آویگدور لیبرمن، رئیس حزب «اسرائیل بیتنا» در اظهاراتی گفت: بخش اطلاعات نظامی ما در ارزیابی حمله ایران اشتباه کرد.

طبق گزارش المیادین، وی اعتراف کرد: اگر رادار‌های زمینی، دریایی و هوایی آمریکا و اطلاعاتی که این کشور به ما داد نبود، امکان مواجهه با حمله ایران را نداشتیم.

این مقام صهیونیست خاطرنشان کرد: اکنون زمانی که می‌خواهیم به سوی عملیات دیگری برویم باید در نظر داشته باشیم که پاسخ ما پاسخی دیگر به دنبال خواهد داشت و این پاسخ در چندین مرتبه خواهد بود.

 

 

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس:

واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک‌ها، خلاف قانون و منویات رهبری است

نگاهداری درباره واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک‌‌ها گفت: واگذاری باشگاه‌های ورزشی به بانک‌ها مغایر نهی رهبری و قانون رفع موانع تولید است.

بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار آگهی واگذاری سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال از سوی سازمان خصوصی سازی، از مکاتبه این مرکز با مسئولان کشور در این زمینه خبر داد و از صدور مجوز خرید برای شورای پول و اعتبار برای شرکت در این واگذاری، ابراز نگرانی کرد.

وی با اشاره به هشدار‌های مکرر مقام معظم رهبری درباره بنگاه داری بانک‌ها گفت: در این نامه اعلام شده است که حضور بانک‌ها در این مناقصه، مغایر منویات مقام معظم رهبری و در تضاد با مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر است.

 

 

 

چتم‌هاوس:

پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل موفقیت‌آمیز و حاکی از توانمندی بود

تارنمای اندیشکده انگلیسی چتم‌هاوس نوشت اقدام تنبیهی ایران برای رژیم صهیونیستی تا حد زیادی موفقیت‌آمیز بود و توانمندی ایران را نشان داد.

در این نوشتار با اشاره به عملیات طوفان الاقصی حماس، آمده است که این حمله، رژیم صهیونیستی اسرائیل را وادار کرد تا رویکرد جدیدی علیه ایران و محور مقاومت در پیش گیرد؛ زیرا مشخص شد که راهبرد پیشین این رژیم در تضمین امنیت آن شکست خورده است.

بر اساس این گزارش، اسرائیل از ۱۵ مهر، علاوه بر جنگ در غزه، عوامل اصلی هماهنگ کننده محور مقاومت و نیز نیرو‌ها و تجهیزات ایرانی را در سراسر مناطق پیرامونی خود هدف قرار داده است.

در این تحلیل، پاسخ مستقیم و هدفمند ایران به اسرائیل با هدف اعاده بازدارندگی تهران و موجب تغییر محاسبات و ریسک پذیری ایران ارزیابی شده و آمده است: هدف از این موضع قاطعانه، همانطور که حسین سلامی، فرمانده سپاه ایران بیان کرد «تلاش برای ایجاد معادله جدیدی با اسرائیل” بود.

 

 

 

حمله هکری علیه رژیم صهیونیستی

روزنامه صهیونیستی هاآرتص امروز سه شنبه از حمله هکری به رژیم صهیونیستی خبر داد.

 

به نقل از هاآرتص، هکر‌ها به پایگاه‌های اطلاعاتی حساس در اسرائیل نفوذ کرده و وب‌سایتی را برای انتشار اطلاعات به دست آمده ایجاد کردند.

به اطلاعات بیشتری در این باره اشاره‌ای نشده است.

با آغاز عملیات طوفان الاقصی در ۱۵ مهرماه سال ۱۴۰۲، حملات سایبری نیز به زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی افزایش یافته است.

 

 

 

 

 

ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد

رفتار عجیب و غریب ترامپ در دادگاه رسیدگی به اتهامات وی خبرساز شد.

 ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد به گزارش تابناک، ایسنا نوشت: «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا روز دوشنبه در جریان محاکمه برای پرونده حق‌السکوت به بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی در دادگاه نیویورک حاضر شد.

طبق آنچه پایگاه خبری هیل گزارش کرده است، ترامپ در حین دادگاه بارهاچشمانش را بست و ظاهرا چرت می‌زد. او هم‌چنین برای مدت طولانی بی‌حرکت به صندلی‌اش تکیه می‌داد و درحالیکه دست‌هایش را روی هم قرار می‌داد، به خواب فرو می‌رفت. البته نظرات متفاوتی در این خصوص وجود دارد و همه رسانه‌ها باور مشابهی ندارند.

زیان شرکت‌های دولتی ۹ برابر گزارش‌های مدیران!

یکی از موارد قابل تامل در موضوع زیان شرکت‌های دولتی عدم برآورد میزان دقیق مقدار زیان و تعداد شرکت‌های دولتی زیان‌ده در بودجه سالانه است.

 زیان شرکت‌های دولتی ۹ برابر گزارش‌های مدیران!

به گزارش فرهیختگان، آنطور که در نمودار آمده، طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۳درحالی تعداد شرکت‌های زیان‌ده در لایحه و قانون بودجه در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب ۲۵ تا ۱۷ مورد ذکر شده که عملکرد واقعی شرکت‌ها نشان می‌دهد در آن سال‌ها برخلاف پیش‌بینی قانون بودجه تعداد شرکت‌های زیان‌ده به ترتیب ۱۱۰ و ۱۵۰ شرکت بوده است.

به عبارتی مدیران شرکت‌های دولتی با درج عنوان سودده و سربه‌سر با استفاده از این واژه‌ها زیان شرکت‌ها را پنهان کرده اما هر سال هم این زیان در صورت‌های مالی منعکس می‌شود اما با همین ترفند در بودجه سالانه این موضوع از دید مجلسی‌ها پنهان می‌ماند.

 

جواز کسب کاغذی برچیده می‌شود

رییس مرکز بهبود کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: صاحبان جوازهای کاغذی باید تا قبل از ۲۶ اردیبهشت جواز خود را الکترونیکی و به شناسه یکتا تبدیل کنند، در غیر این صورت از تمام خدمات حکومتی و دولتی محروم خواهند شد.

 جواز کسب کاغذی برچیده می‌شود به گزارش ایسنا، امیر سیاح در هشتاد و یکمین جلسه هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون ۱.۶ میلیون فقره مجوز کسب و کار الکترونیکی صادر شده که با توجه به جدید بودن شناسه یکتای صنفی نیز دریافت کرده‌اند. در این مدت ۲.۵ میلیون تقاضا برای مجوز ارائه شده بود که ۹۰۰ هزار مجوز یا رد شده یا با انصراف افراد مواجه شده است.

وی افزود: بر اساس قانون پایانه‌های فروشگاهی باید تا ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ سایر ۲ میلیون مجوز کاغذی کسب و کار، الکترونیکی شوند و شناسه یکتا برای آنها صادر شود. اگر صاحبان جواز کسب این اقدام را صورت ندهند از تمامی خدمات حاکمیتی و دولتی محروم خواهند شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*