اخبار خراسان جنوبی

مصرف ۱.۹ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در خراسان جنوبی

 

 

مصرف 1.9 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی از مصرف یک میلیارد و ۹۴۶ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، رحمان محمودی با اعلام این خبر در آئین تکریم و معارفه رئیس شرکت گاز شهرستان سرایان اظهار داشت: طی سال ۱۴۰۲ در بخش‌های مختلف در استان بالغ بر یک میلیارد و ۹۴۶ میلیون مترمکعب گاز طبیعی مصرف شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش مصرف ۵ درصدی بودیم.

وی با بیان این‌که بخش نیروگاهی استان سال گذشته ۷۳۶ میلیون مترمکعب گاز مصرف داشته است، افزود: این میزان مصرف نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۴  درصد افزایش داشته است که دلیل آن مصرف بالای برق در فصل تابستان و افزایش تحویل گاز به نیروگاه های برق استان بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی با اعلام مصرف ۸۲۷ میلیون مترمکعب گاز طبیعی توسط مشترکین خانگی-تجاری-عمومی و صنایع غیر عمده استان افزود:  مصرف گاز طبیعی در این بخش نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۳ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: همچنین در بخش‌های سیمان و فولاد به ترتیب ۱۲۰ میلیون و ۲۰۳ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در استان مصرف شده و میزان گاز تحویلی به جایگاه های سوخت استان نیز برابر با ۶۰ میلیون متر مکعب بوده است.

محمودی ضمن تقدیر از همراهی مشترکین در دوران افت فشار گاز در زمستان سال گذشته یادآور شد: خوشبختانه با همراهی مشترکین و تلاش همکاران در دوران بی‌سابقه برودت سنگین هوا و افت فشار شاهد قطعی گاز در استان نبودیم.

بهره‌برداری از خط تقویتی گازرسانی دوست‌آباد به زنگویی

فرماندار سرایان نیز اقدامات عمرانی دولت سیزدهم را بی‌نظیر دانست و گفت: اقدامات دولت مردمی را وقتی مرور می کنیم کارهای بی نظیری در سطح ملی، استانی و شهرستانی انجام گرفته است.

سیدیاسر رضوی افزود: اگر بخواهیم به بخشی از فعالیت های دولت که به همت شرکت گاز شهرستان طی ۳۰ ماه اخیر اشاره کنیم، اجرای ۶۷ پروژه با اعتبار ۷۲ میلیارد تومان طی این ایام محقق شده است.

وی به خط تقویتی گازرسانی دوست آباد به زنگویی و نقش مهم آن در تقویت گازرسانی به شهر سرایان اشاره و بیان کرد: این پروژه عظیم و مهم با اعتبار ۷۵ میلیارد تومان تقریبا تکمیل شده است و تست‌های نهایی در حال انجام است که به زودی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح می‌شوند.

فرماندار سرایان گازرسانی به ۲۱ روستا، ۱۲ واحد صنعتی، پروژه ۱۵ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن سرایان و مجتمع گاوداران سرایان از اهم اقدامات حوزه گازرسانی طی سالیان اخیر برشمرد.

رضوی خاطرنشان کرد: هر کدام از این موضوعات زمان بر و هزینه بر برای دولت بوده است ولی اطلاع رسانی مناسبی انجام نگرفته و حجم زیادی از هجمه‌های رسانه‌ای علیه دولت به همین دلیل است و باید اقدامات مهم نظام برای مردم به صورت مکرر بازگو و تشریح شود تا مردم از خدمت رسانی‌ها آگاه شوند تا زمینه نشاط و امیدآفرینی به جامعه تزریق شود.

در این مراسم که بخشداران، رؤسای شورای اسلامی شهرهای سرایان و آیسک، رئیس شورای اسلامی شهرستان، شهرداران و مسئولان استانی و شهرستانی نیز حضور داشتند  یداله کامل به عنوان رئیس جدید شرکت گاز سرایان معرفی شد.

 

 

 

 

رویکرد سپاه گره‌‌گشایی از مشکلات جامعه و مردم است

رویکرد سپاه گره‌‌گشایی از مشکلات جامعه و مردم است

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی بر شناسایی مشکلات استان در عرصه‌های مختلف و اقشار مختلف جامعه تأکید کرد و گفت: باید رویکرد ما در فعالیت‌ها، گره‌‌گشایی از مشکلات جامعه و مردم باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سردار محمدرضا مهدوی در شورای فرماندهی سپاه انصارالرضا(ع) بر افزایش کارآمدی نیروهای مجموعه‌ برای ارتقای کیفیت فعالیت‌ها و برنامه‌ها به عنوان راهبران سپاه در خراسان جنوبی تأکید کرد.

وی بر داشتن تنوع کاری بالا در مجموعه‌ بسیج و سپاه استان اشاره کرد و افزود: باید از ظرفیت و استعداد نیروهای جوان شاغل در رده‌ها و معاونت‌های مجموعه‌ بسیج و سپاه استان استفاده شود و در صورت لزوم بسترهای تقویت کارآمدی و بهره‌وری آنها را فراهم کنیم تا خروجی خوبی از اقدامات رده‌ها داشته باشیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی به اقدامات خوب و موثر معاونت اردویی و گردشگری سپاه انصارالرضا(ع) در سال گذشته اشاره کرد و گفت: اعزام بیش از ۸ هزار نفر از خراسان جنوبی به اردوهای راهیان نور در سال گذشته نسبت به چند سال گذشته در استان بی سابقه بود و در این زمینه در کشور جزو اولین‌ها قرار گرفتیم.

مهدوی افزود: در سال گذشته برای اولین بار از اقشار طلاب و فرهنگیان خراسان جنوبی با کمترین هزینه کاروان‌هایی را به اردوی راهیان نور اعزام داشتیم که بازتاب و نتیجه خوبی داشت و امسال نیز انشاءالله برنامه‌های خوبی در این راستا در دستور کار بسیج و سپاه استان قرار دارد.

وی بر شناسایی مشکلات استان در عرصه‌های مختلف و اقشار مختلف جامعه تاکید کرد و گفت: باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود در خراسان جنوبی به سمت رفع مشکلات تمامی رده‌ها و اقشار بسیج استان حرکت کنیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: در سال گذشته هر جا و هر برنامه‌ای را به مشورت گذاشتیم و برای انجام آن همفکری و برنامه‌ریزی کردیم و راهکار درست ارائه دادیم به نتیجه رسیدیم و در زمینه‌های مختلف گره‌های بزرگی در استان به حول و قوه الهی باز شد.

مهدوی به انجام اقدامات خوب و ارزشمند در مجموعه سپاه خراسان جنوبی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: گزارش عملکرد و برنامه‌ها بهانه‌ای است برای اینکه راه را گم‌ نکنیم و باید رویکرد ما در فعالیت‌ها، گره‌‌گشایی از مشکلات جامعه و مردم باشد.

وی بر اهمیت کار در مجموعه‌ بسیج و سپاه اشاره کرد و افزود: توجه به این‌ مهم منجر به ارتقای عملکردهای معاونت‌های مجموعه بسیج و سپاه می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با قدردانی از تلاش‌های انجام شده در معاونت‌های بسیج و سپاه استان در سال گذشته، عنوان کرد: اقدامات بسیار خوبی در زمینه انجام پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و محرومیت‌زدایی در استان انجام شد که در جریان بازدید مسئولان کشوری با رضایت آنها همراه بود.

مهدوی گفت: به لطف خدا در سال ۱۴۰۳ هر ماه یک تا دو پروژه عمرانی را در سپاه استان افتتاح خواهیم کرد که بسیاری از آنها زودتر از موعد مقرر به اتمام می‌رسد.

وی بر مطالبه‌گری مسئولان رده‌های بسیج استان تاکید کرد و گفت: باید مسئولان براساس واقعیت‌ها فعالیت کنند که بتوان کارها را به صورت زیربنایی و ماندگار انجام داد تا روحیه کار جهادی و مطالبه‌گری بر جامعه حاکم شود.

مردمی‌کردن اقتصاد با شعار و حرف به نتیجه نمی‌رسد

 

 

مردمی‌کردن اقتصاد با شعار و حرف به نتیجه نمی‌رسد

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه مردمی کردن اقتصاد با شعار و حرف به نتیجه نمی‌رسد، گفت: با توجه به شعار سال جدید در ابتدای سال طرح جامع اقتصاد به توان مردم را رونمایی خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی هنری امروز در جمع خبرنگاران به شعار سال جدید با عنوان “جهش تولید با مشارکت مردم” اشاره و اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که سازمان بسیج سازندگی از زمان ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سال ۱۳۹۲ که به حوزه فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی ورود کرد، هدف اصلی را در راستای مردمی کردن اقتصاد گذاشت.

وی افزود: بسیج با توجه به ارتباط و تعاملی که با شبکه‌های مردمی تا پایین‌ترین رده در روستاها در سراسر کشور دارد با استفاده از ظرفیت بسیج برای کمک به امر مردمی کردن در حوزه اقتصاد استفاده کرد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: بسیج در این سال‌ها روش مختلف مردمی را با نقش‌های مختلف مردم در طرح‌های مختلفی که گذاشته به صورت عملی امتحان کرده است. طی سال‌های گذشته در خراسان‌جنوبی با مشارکت مردم طرح‌های مختلفی را در حوزه اقتصاد مقاومتی دنبال کردیم. با توجه به شعار سال جدید ان‌شاءالله در ابتدای سال طرح جامع اقتصاد به توان مردم را رونمایی خواهیم کرد.

هنری با بیان این‌که طرح جامع اقتصاد به توان مردم مبتنی بر عمل طراحی شده افزود: تجربیاتی که طی سنوات گذشته در امر مردمی سازی در استان، کار میدانی و مطالعاتی آن انجام شده و بر اساس نتایج به دست آمده، آماده شده است. با توجه به فرمایشات مقام عظمای ولایت در بحث نقش مشارکت مردم باید گفت در خراسان‌جنوبی مردم همیشه آمادگی حضور در مناطق مختلف را داشتند.

وی با بیان این‌که مهمترین موضوع روش و نوع بکار گیری مردم در طرح‌های حوزه اقتصاد است، گفت: روش مشارکت مردم نیاز به جلسات هم اندیشی تبادل نظر و استفاده از ظرفیت‌های مختلف دارد که هم کار علمی و هم تجربی را انجام داد تا بر اساس تجربیات مردم بتوان کار را پیش برد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی گفت: امر مردمی کردن اقتصاد با شعار و حرف به نتیجه نخواهد رسید و مطمئناً نیاز به این دارد که نیازهای هر منطقه بر اساس بوم منطقه برای نحوه مشارکت مردم در حوزه اقتصاد تعریف شود. طرح جامع اقتصاد به توان مردم در قالب زنجیره ارزش است و نقش مردم را در حلقه‌های مختلف این زنجیره از تامین، تولید، توزیع، تبدیل و تجارت بیان کرده و برای هر موضوعی نحوه مشارکت مردم در طرح تعریف شده است.

وی اظهار داشت: این کار در حوزه‌های مختلف انجام شده و خروجی مطلوب بوده ان‌شاءالله بتوانیم این طرح را امسال در سطح استان نهادینه کنیم و الگویی برای توسعه و بسط در سراسر کشور شود و از این ظرفیت برای حضور و مشارکت بهتر مردم در حوزه اقتصادی استفاده کنیم. یکی از موضوعات دیگری که قبلا در حوزه بسیج سازندگی استان پیگیری شد، طرح‌های معیشت محور خانواده‌ها بود که در قالب خانواد‌ه‌هایی روستایی تعریف می‌شد.

هنری ادامه داد: هدف از اینکار تبدیل کردن روستاها به روستای مولد و تأمین مایحتاج اولیه توسط خانواده در روستا بود، چراکه ابتدا روستاها تولیدکننده بوده و بعداً مصرف‌کننده شدند. این امر ضمن کمک به تولید، خانواده‌های زیادی را مشغول به کار و تولید می‌کند و برای رفتن به سمت تولید محصولات سالم کمک خواهد کرد ضمن اینکه به سبک زندگی و سلامت خانواده‌ها کمک می‌کند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: این طرح چون به صورت آزمایشی در استان انجام شده در صورتی که به صورت فراگیر در خراسان‌جنوبی انجام شود قطعا می‌تواند علاوه بر تأمین نیاز اساسی خانواده در بلند مدت ارتباط و تعامل خانواده‌های شهری با روستاها به عنوان منبع تولید و نیاز اساسی خانواده شهری شده و این ارتباط خود باعث پویایی روستا و تبدیل روستاهای مصرف‌کننده به مولد خواهد شد. این طرح نیز با توجه به تجربه‌ای که در گذشته در استان داشتیم می‌تواند در این زمینه تأثیرگذار باشد و به صورت اندک، اما در تعداد زیادی از خانواده‌هایی که شامل این طرح می‌شوند کمک بزرگی به تولید در سطح استان و به تبع آن در کشور خواهد داشت.

 

 

 

شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی از میانگین کشوری فراتر رفت

بیرجند – ایرنا – سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: شاخص اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در استان خراسان جنوبی سال گذشته با افزایش چشمگیری نسبت به سال‌های قبل‌ مواجه بوده و از میانگین کشوری فراتر رفته است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل این دانشگاه، مهیار محمدی فرد روز سه شنبه در این باره افزود: براساس گزارش اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، در سال ۱۴۰۲ با شاخص اهدای عضو (PMP) ۱۶.۸۷ در این زمینه بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته است.

وی با اظهار اینکه سال ۱۴۰۱ این شاخص ۱۱.۳۰ اعلام شده بود گفت: سال گذشته طی هماهنگی‌های انجام شده و اخذ رضایت از خانواده‌های بیماران مرگ مغزی استان خراسان جنوبی، مقدمات اهدای اعضای ۱۴ بیمار مرگ مغزی فراهم شد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: سنت نیکوی اهدای عضو بیماران مرگ مغزی اقدام بسیار مهم و حائز اهمیت است که باعث نجات جان عده زیادی از انسان‌های دردمند می‌شود.

وی گفت: اینکه یک خانواه به اهدای اعضای بدن بیمار مرگ مغزی رضایت بدهند واقعا تصمیم سختی است اما این اقدام خداپسندانه که سلامتی و زندگی دوباره افراد دیگر و شادی خانواده‌های آنان را رقم می‌زند، اوج بخشش و ایثار است و بی شک اجر عظیم دارد.

محمدی فرد افزود: این اقدام اهداکنندگان عضو ماندگار بوده و رضایت خانواده‌هایشان نیز ارزشمند و قابل قدردانی است.

وی با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در راستای ترویج فرهنگ اهدای عضو در خراسان جنوبی گفت: ارتقای شاخص اهدای عضو در سال گذشته جلوه ای از تلاش مستمر و شبانه روزی دست اندرکاران این اقدام خیرخواهانه در مجموعه دانشگاه، بیمارستان‌ها و واحدهای تابعه سطح استان است.

 

 

 

 

انعقاد تفاهم نامه بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و بهسازی و نوسازی بافت تاریخی بیرجند

تفاهم نامه همکاری برای باز آفرینی بافت‌ها و محلات فرسوده بیرجند بین دانشگاه بیرجند، سه نهاد استانی و شرکت بازآفرینی شهری ایران بسته شد.

تفاهم نامه‌ی اجرایی‌کردن برنامه بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محلات هدف و برنامه‌های احیاء، بهسازی و نوسازی شهری سکونتگاه‌های غیررسمی بافت‌های فرسوده، تاریخی و راه‌اندازی خانه گفتمان شهر بیرجند، فی مابین دانشگاه بیرجند، اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان بیرجند، شهرداری بیرجند، شرکت عمران و مسکن‌سازان خراسان جنوبی و شرکت بازآفرینی شهری ایران به صورت پنجگانه منعقد شد.

این تفاهم‌نامه برای همکاری مشترک و استفاده بهینه از پتانسیل‌های موجود و ظرفیت‌های علمی – پژوهشی، اجرایی و مدیریتی در زمینه اجرای برنامه‌های بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محلات هدف، برنامه‌های احیاء، بهسازی و نوسازی شهری سکونتگاه‌های غیررسمی، بافت‌های فرسوده، تاریخی و ایجاد بستر‌های گفتگو از زمینه معماری، شهرسازی، جغرافیای شهری، بررسی تاریخچه شهر بیرجند، برنامه‌ریزی در جهت معرفی پتانسیل‌ها و نقاط قوت شهر و… با رعایت قوانین و مقررات مربوط منعقد شد.

درج موضوعات پژوهشی و مطالعاتی در فهرست برنامه‌های دانشگاه بیرجند، انجام مطالعات توسعه‌ای و پژوهش‌های کاربردی موردنیاز شرکت بازآفرینی توسط دانشگاه بیرجند، تبادل نظر و بررسی امکان اجرای پژوهش‌های کاربردی پیرامون موضوع بازآفرینی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، محدوده تاریخی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی، بخشی از زمینه‌های همکاری بین شرکت بازآفرینی شهری – دانشگاه – شهرداری بیرجند و اداره میراث‌فرهنگی شهرستان و شرکت عمران و مسکن‌سازان خراسان جنوبی است.

همچنین همکاری در زمینه برنامه‌ریزی محتوایی و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی موردنیاز شرکت بازآفرینی و نیز برگزاری کارگاه‌های تخصصی، همایش‌ها، سمینار‌ها و مسابقات تخصصی و مشارکت دانشگاه بیرجند در تولید، ترجمه و انتشار کتاب‌های تخصصی در حوزه‌های مرتبط بخش دیگری از زمینه‌های همکاری است.

راه‌اندازی دبیرخانه دائمی این مجموعه توسط شهرداری انجام می‌شود.

مدت این تفاهم‌نامه از تاریخ امضاء ۲ سال است که تمدید، ادامه فعالیت، بازنگری، اصلاح و یا تغییرات اساسی در مفاد این تفاهم‌نامه با توافق نمایندگان طرفین امکان‌پذیر خواهد بود.

 

 

 

 

پیام رئیس دانشگاه در پی حماسه ‌آفرینی غیور مردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات وعده صادق

 ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۴:۱۳ کد : ۲۷۳۶۳ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۲۵۱
پیام رئیس دانشگاه در پی حماسه ‌آفرینی غیور مردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات وعده صادق

آخرین ویرایش۲۷ فروردین ۱۴۰۳

 

 

 

خراسان جنوبی از اعتبارات مازاد درآمد استان منتفع شد

خراسان جنوبی از اعتبارات مازاد درآمد استان منتفع شد

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تحقق ۱۰۰ درصدی درآمد مصوب استان در سال ۱۴۰۲ گفت: خراسان جنوبی توانسته از اعتبارات مازاد درآمد استان منتفع شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز سه‌شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: همچنین اواخر سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی به صورت نقدی و اوراق به استان تخصیص یافت.

وی گفت: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که در خصوص اعتبارات هزینه‌ای در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ صورت گرفت، استان توانست ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار متمم را جذب کند که از این طریق بخش عمده‌ای از هزینه‌های غیرپرسنلی دستگاه‌های اجرایی تسویه و پرداخت پرسنلی نسبتا خوبی در قالب پاداش پایان سال به دستگاه‌ها انجام شد.

جذب اعتبارات تملک دارایی به روزهای پایانی موکول نشود

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: سال مالی ۱۴۰۲ تا پایان شهریور امسال ادامه دارد ولی انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی استان جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای را در اولویت قرار دهند و به روزهای پایانی مهلت قانونی موکول نکنند.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی که تا ۲ماه آینده این اعتبارات را بدون دلیل موجه جذب نکنند اسامی آنها در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اعلام خواهد شد و از طرفی اعتبارشان جابه‌جا می‌شود.

قناعت گفت: معاونت عمرانی استانداری، اداره کل امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در خصوص جذب اعتبارات تملک داریی‌های سرمایه‌ای سال گذشته جلسات منظم و فشرده‌ را برگزار کنند و گزارشی از اقدامات و آسیب‌شناسی که در این زمینه انجام می‌دهند، به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارائه شود.

تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی

وی همچنین با بیان اینکه سند توسعه دانش‌ بنیان خراسان جنوبی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به تصویب نهایی رسید گفت: انتظار می‌رود این سند مورد توجه و حمایت همه دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد و جهت‌گیری دستگاه‌ها حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور باشد.

خراسان جنوبی از اعتبارات مازاد درآمد استان منتفع شده است

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان باید صدا و ید واحد باشند و براساس نقشه راهی که سند توسعه دانش‌ بنیان برای ما تعریف کرده، تقسیم کار و اولویت‌ها مشخص و دنبال شود.

وی ادامه داد: دبیرخانه هم در جلسات آینده شورا، گزارشی در خصوص اجرایی شدن این سند و عملکرد دستگاه‌های اجرایی در این زمینه ارائه دهد.

محصولات تولیدی استان در اولویت خرید قرار گیرد

قناعت گفت: محصولات تولیدی استان به خصوص شرکت‌های دانش‌ بنیان استان باید در اولویت خرید دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد و تعامل خوبی با این شرکت‌ها داشته باشند.

وی با قدردانی از اقدامات اداره کل امور مالیاتی استان در تحقق درآمد استان افزود: تاکید ما بر هزینه‌کرد عوارض و مالیات پرداختی در بخش زیرساختی است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در زمینه انعکاس هزینه‌کرد مالیات بیشتر از گذشته کار شود گفت: باید مردم استان از هزینه‌کرد مالیات پرداختی خود مطلع باشند که تاکنون در این زمینه کمرنگ عمل شده است.

وی اضافه کرد: اولین بار با پیگیری نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی وبینار معرفی توانمندی‌های استان در زمینه گردشگری، تجاری و دانش بنیان برای مخاطبان کشور ویتنام تدارک دیده شد که اقدام خوبی است.

قناعت در ادامه به پروژه احداث مرکز جامع انتقال خون استان اشاره کرد و گفت: برای تکمیل این پروژه از محل اعتبارات ملی و استانی کمک خواهد شد تا آماده بهره‌برداری شود.

وی افزود: انتظار می‌رود چهار کارگروه ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان جلسات ماهانه را به صورت مرتب برگزار کنند چون ما تفویض اختیار کردیم تا موضوعات فنی در این کارگروه‌ها بررسی و برای تایید نهایی در شورا مطرح شود.

 

 

پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی

 

 

پرداخت 350 میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی از محل اعتبارات مشاغل خانگی و تبصره ۱۸  پرداخت شد.

 هادی شاه‌وردی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: در راستای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان مبلغ ۱۰۸ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال از محل اعتبارات اعطایی بند الف تبصره ۱۸ برای ۱۷۷ طرح صنایع‌دستی در راستای حمایت از تولید و اشتغال‌زایی و ثبات اقتصادی و حفظ زنجیره ارزش پرداخت شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی  افزود: مبلغ ۲۴۴ میلیارد و ۴۴۸ میلیون ریال نیز به ۲۱۴ طرح از محل اعتبارات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲ پرداخت شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته لیست ۷۵۰ هنرمند صنایع‌دستی متقاضی بیمه تامین اجتماعی برای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طی دو مرحله برای تأمین منابع ارسال شد.

 

 

 

اعتبارات فرهنگی نهبندان ۱۴۰ میلیون تومان است

مرادی گفت: مجموع اعتبارات فرهنگی شهرستان نهبندان ۱۴۰ میلیون تومان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مهدی مرادی امروز (۲۸ فروردین) در نشست اعضای موسسه فرهنگی حافظان میراث شهدای نهبندان اظهار کرد: مجموع اعتبارات فرهنگی شهرستان نهبندان ۱۴۰ میلیون تومان است که این اعتبارات فرهنگی امسال افزایش یافته است لذا امسال بهتر می شود کار فرهنگی انجام داد.

سرپرست فرمانداری نهبندان با بیان اینکه وضعیت فرهنگی شهرستان نهبندان چارچوب ندارد، افزود: اگر بچه های بسیجی در نهبندان فعال نباشند در این شهرستان با معضل های بیشتر مواجه می شویم لذا کارگروه فرهنگی باید تقویت شود.

وی با اشاره به برون سپاری اقدامات در فرهنگ و ارشاد شهرستان، گفت: جوانان باید با راهبری پیشکسوتان کارها را انجام دهند.

به گفته وی؛ مقام معظم رهبری به شهرستان نهبندان سفر کردند که برکات زیادی را به دنبال داشت و چهاد هزار و ۶۰۰ میلیون تومان برای طرح توسعه نهبندان مصوب شد.

سرپرست فرمانداری نهبندان با اشاره به وجود هشت سردار گلگون کفن در نهبندان، گفت: باید برای معرفی این سرداران، نخبگان و چهره های نهبندان گام بلند برداریم.

مرادی با اشاره به منویات مقام معظم مبنی بر اینکه هر کس رسانه قوی دارد برتر است، گفت: این مهم ضعف شهرستان بوده و تیم رسانه ای قوی و مجاهدانه باید برای معرفی نهبندان باید تشکیل شود.

وی افزود: هفته ای یک بار از خانواده های شهید بازدید می شود اما این جلسات باید بصیرتی و ویژه فرزندان شهدا باشد.

رسوب ۱۲۸۰ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی‌ در حساب ادارات خراسان جنوبی

ذاکریان با بیان اینکه یک هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان از اعتبارات تملک و دارایی‌ استان در حساب دستگاه‌ها اجرایی رسوب کرده است، گفت: مدیران تلاش کنند که جذب به روزهای آخر مهلت قانونی موکول نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مرتضی ذاکریان امروز (۲۸ فروردین) در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از یک هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان از اعتبارات تملک و دارایی‌های استان در حساب دستگاه‌های اجرایی رسوب کرده است.

 

وی بیان کرد:  از این اعتبار یک هزار و ۱۹۰میلیارد تومان مربوط به ۵۸ دستگاه اجرایی و مابقی مربوط به ۳۱ شهرداری استان است.

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی در ادامه گفت: همچنین مبلغ ۵۸۰ میلیارد تومان که ۴۹ درصد اعتبار مانده را شامل می‌شود مربوط به پنج دستگاه اجرایی است.

 

ذاکریان با بیان اینکه برخی از این اعتبارات رسوب شده مربوط به آذر و دی‌ماه سال گذشته است، تصریح کرد: رقم اعلام شده هم اکنون در اختیار مدیران دستگاه اجرایی است و مانع موثری برای جذب این اعتبارات وجود ندارد.

 

 

 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی:

۶۲.۳ درصد اعتبارات تملک و دارایی‌های خراسان جنوبی تخصیص یافته است

۶۲.۳ درصد اعتبارات تملک و دارایی‌های خراسان جنوبی تخصیص یافته است

بیرجند-رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: در مجموع در سال مالی ۱۴۰۲ میزان ۶۲.۳ اعتبارات تملک و دارایی‌های خراسان جنوبی تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید جهانشاهی عصر سه شنبه در شورای اداری خراسان جنوبی گزارشی درباره وضعیت اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی خراسان جنوبی ارائه کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان درامد مصوب در سال مالی ۱۴۰۲ داشتیم که با پیگیری‌های انجام شده تمام این رقم محقق شد.

جهانشاهی با اشاره به اینکه این میزان در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ به صورت کامل محقق شد، بیان کرد: در بخش هزینه‌ای ۹۹۲ میلیارد تومان اعتبارات ابلاغی ما بود که در این بخش ۹۹.۸ درصد اعتبارات استان تخصیص یافته است.

وی با تأکید بر اینکه در بخش مازاد درآمد استان هم مبلغی تخصیص یافته که بخشی از کسری‌های ما را جبران کرد، اظهار کرد: این اتفاق کمک شایانی به ما کرد که در این زمینه از استاندار خراسان جنوبی تشکر فراوانی داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی با اشاره به هزار و ۹۲۹ میلیارد تومان اعتبارات ابلاغی بخش تملک و دارایی‌های سرمایه‌ای خراسان جنوبی در سال مالی ۱۴۰۲، گفت: در مجموع ۶۲.۳ درصد اعتبارات تملک و دارایی‌های استان تخصیص یافته است.

جهت‌گیری دستگاه‌های اجرایی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان باشد

قناعت با بیان اینکه سند توسعه دانش‌بنیان استان امروز در شورا تصویب نهایی شد، گفت: انتظار می‌رود این سند مورد توجه و حمایت همه دستگاه‌های اجرایی استان قرار بگیرد و جهت‌گیری آنان حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز ظهر (۲۸ فروردین) در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که در خصوص اعتبارات هزینه‌ای در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ صورت گرفته است، استان توانست ۸۰ میلیارد تومان اعتبار متمم را جذب کند و از این طریق بخش عمده‌ای از هزینه‌های غیرپرسنلی دستگاه‌های اجرایی تسویه شده و هم پرداخت پرسنلی نسبتاً خوبی در قالب پاداش پایان سال به دستگاه‌ها انجام دهد.

 

وی با اشاره به تحقق ۱۰۰ درصد درآمد مصوب استان در بخش هزینه‌ای و تملک دارایی، ادامه داد: خراسان جنوبی توانسته از این اعتبارات مازاد درآمد منتفع شود و همچنین اواخر سال گذشته ۳۵۰میلیارد تومانی اعتبار عمرانی به صورت نقدی و اوراق تخصیص یافت.

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: پایان سال مالی ۱۴۰۲پایان شهریورماه امسال است اما انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی استان جذب اعتبارات تملک دارایی  در اسرع وقت را در اولویت قرار دهند و به روزهای پایانی مهلت قانونی موکول نشود.

 

قناعت در ادامه بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی که تا دو ماه آینده این اعتبارات را بدون دلیل موجه جذب نکنند در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اعلام خواهند شد و اعتبار آنان هم جا به جا می‌شود.

 

وی افزود: معاونت عمرانی استانداری، سازمان امور اقتصاد و دارای و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی در خصوص جذب اعتبارات عمرانی سال گذشته حتماً جلسات منظم و فشرده‌ای برگزار کنند و برای شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گزارشی از اقدامات و آسیب‌شناسی که در این زمینه انجام می‌دهند را ارائه کنند.

 

استاندار خراسان جنوبب با بیان اینکه سند توسعه دانش‌بنیان استان امروز در شورا تصویب نهایی شد، تصریح کرد: انتظار می‌رود این سند مورد توجه و حمایت همه دستگاه‌های اجرایی استان قرار بگیرد و جهت‌گیری آنان حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور باشد.

 

قناعت عنوان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان باید صدا و ید واحد باشند و براساس نقشه راهی که سند توسعه دانش‌بنیان برای ما تعریف کرده، تقسیم کار و اولویت‌ها مشخص شود و دبیرخانه هم در جلسات آینده این شورا، گزارشی در خصوص اجرایی شدن این سند و عملکرد دستگاه‌های اجرایی در این زمینه ارائه دهند.

 

وی در ادامه تأکید کرد: محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان استان باید در اولویت خرید دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد و تعامل خوبی با این شرکت‌ها داشته باشند.

 

استاندار با قدردانی از اقدامات خوب اداره کل امور مالیاتی استان، گفت: تأکید ما بر هزینه‌کرد این اعتبارات در بخش زیرساختی استان است.

 

قناعت در ادامه به پروژه احداث مرکز جامع انتقل خون استان اشاره کرد و افزود: برای تکمیل این پروژه از محل اعتبار ملی و استانی کمک خواهد شد تا آماده بهره‌برداری شود.

 

وی در پایان بیان کرد: انتظار می‌رود چهار کارگروه ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان جلسات ماهانه را به صورت مرتب برگزار کنند چون ما تفویض اختیار کردیم تا موضوعات فنی در این کارگروه‌ها بررسی و برای تایید نهایی در شورا مطرح شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*