اخبار سیاسی

وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش پیدا می‌کند

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تهران گفت: وام بازنشستگان تامین اجتماعی امسال افزایش پیدا می‌کند.

 

علی دهقان‌کیا؛ رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تهران با اشاره به پروسه پرداخت وام به بازنشستگان این سازمان اظهار کرد: سال گذشته بر اساس برنامه‌ریزی قرار بود ۵۰۰ هزار نفر از بازنشستگان در سطح کشور از تسهیلات وام قرض‌الحسنه استفاده کنند که در نهایت حدود ۲۶۰ هزار نفر از بازنشستگان، از این تسهیلات استفاده کردند.

وی افزود: مابقی بازنشستگان نیز به دلیل عدم تامین اعتبار نتوانستند از تسهیلات وام قرض‌الحسنه در سال گذشته استفاده کنند.

دهقان‌کیا با اشاره به رایزنی و مکاتبات انجام شده با سازمان تامین اجتماعی جهت افزایش وام بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال رقم وام بازنشستگان به ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا بکند که البته این موضوع مستلزم اخذ مجوز از هیئت مدیره از سازمان تامین اجتماعی است، اما پیش‌بینی می‌شود که مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد

جریمه‌های میلیاردی برای بیانیه‌نویسی در لیگ‌های فوتبال

جریمه‌های میلیاردی برای بیانیه‌نویسی در لیگ‌های فوتبال

سازمان لیگ فوتبال ایران دستور العمل جدیدی را به تمامی باشگاه‌های فوتبال در خصوص انتشار بیانیه و مصاحبه‌های غیرفنی ابلاغ کرد که طی آن خاطیان با جریمه‌های میلیاردی مواجه می‌شوند.

به گزارش ایرنا، براساس تصمیمات متخذه فدراسیون فوتبال و مصوبات هیات رئیسه سازمان لیگ و با توجه به حساسیت مسابقات لیگ‌های کشوری و به منظور جلوگیری از حاشیه‌های غیر متعارف و ایجاد آرامش در جهت ارتقاء سلامت و نشاط در جامعه درخصوص انتشار و صدور اعلامیه، اطلاعیه و بیانیه مصاحبه غیر فنی و خارج از حوزه مسئولیت، اظهارات در کنفرانس مطبوعاتی، توسط مربیان، کادرفنی و اداری شامل مدیرعامل یا اعضای هیات مدیره باشگاه، علیه فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، هیات‌های فوتبال، باشگاه‌ها، کمیته‌های فدراسیون و اعضای باشگاه‌ها تصمیمات ذیل اتخاذ و از تاریخ صدور ابلاغیه اجرا می‌گردد.

واکنش آمریکا به مطلع بودن از عملیات «وعده صادق»

یک رسانه انگلیسی در گزارشی به موضوع اخطار ایران به شرکای منطقه‌ای و آمریکا پیش از پاسخ‌تلافی‌جویانه شنبه‌شب خود به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی پرداخته و مطرح کرد که آمریکا مدعی شده است برخلاف اظهارات ایران، پیش از این حمله از آن بی‌اطلاع بوده است.

واکنش آمریکا به مطلع بودن از عملیات «وعده صادق»

به گزارش ایسنا، یک رسانه انگلیسی در گزارشی مطرح کرد که مقامات ترکیه‌ای، اردنی و عراقی، روز یکشنبه(دیروز) در پی پاسخ تلافی‌جویانه ایران به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی طی عملیات «وعده صادق» گفتند که ایران چند روز پیش از این حملات پهپادی و موشکی خود درباره آن هشدار داد بود اما مقامات آمریکایی مدعی هستند تهران به واشنگتن هشدار نداده بود و قصد داشته خسارات قابل‌توجهی به بار بیاورد.

ایران چند روز پس از حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق، با بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی حمله کرده و آن را حق مشروع خود برای پاسخ به اقدامات متجاوزانه این رژیم و در چارچوب بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد دانست.

تشکیل ۳۰ هزار پرونده عدم انجام تعهد برای خودروسازان

سخنگوی سازمان تعزیرات درباره عملکرد خودروساز‌ها در تعهدشان نیز گفت: موضوع عدم انجام تعهد خودروسازان از حیطه کار سازمان تعزیرات خارج شده و به طور مستقیم توسط قوه قضاییه پیگیری می‌شود و متقاضیان باید با شکایت در دادگاه پیگیری کنند. البته سال گذشته در موضوع عدم عمل به تعهد شرکت‌های فروش خودرو ۳۰ هزار پرونده تشکیل شده است.

محمدعلی اسفنانی در نشست خبری امروز درباره طرح مشترک نوروز و رمضان که از ۱۵ اسفند سال گذشته و تا پایان ماه رمضان ادامه داشت، گفت: «حدود ۱۰ هزار و ۹۰۳ واحد گشت به محل وقوع تخلف اعزام شد و ۱۰۱ هزار و ۶۶۶ فقره بازرسی انجام شد.»

 

 

رسانه پاکستانی: رئیس‌جمهور ایران سوم اردیبهشت به اسلام‌آباد سفر می‌کند

نیوز اینترنشنال گزارش داده رئیس‌جمهور ایران ابراهیم رئیسی ۲۲ آوریل (سوم اردیبهشت) در سفری دو روزه به پاکستان می‌رود.

رسانه پاکستانی: رئیس‌جمهور ایران سوم اردیبهشت به اسلام‌آباد سفر می‌کند

روزنامه پاکستانی نیوز اینترنشنال به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داده که ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران ۲۲ آوریل در سفری دو روزه عازم پاکستان می‌شود تا اولین رئیس دولتی باشد که بعد از نخست‌وزیری شهباز شریف در ماه گذشته به این کشور سفر می‌کند. طبق این گزارش، منابع سفارت ایران شامگاه یکشنبه به این رسانه گفتند که برنامه این سفر هنوز به طور رسمی از سوی اسلام‌آباد و تهران اعلام نشده، اما برنامه سفر رئیس‌جمهور ایران به اسلام‌آباد نهایی شده و وزارت خارجه پاکستان نیز این سفر را تایید کرده است.

 

 

مکرون احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس را رد نکرد!

مکرون احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس را رد نکرد!

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه می‌گوید که اگر مخاطرات و تهدیدهای امنیتی بیش از حد باشد، امکان لغو مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس در فضای باز، وجود دارد.

ماکرون با اشاره به اینکه در این رویداد بزرگ نیروهای امنیتی در سطحی بی‌سابقه بسیج خواهند شد، تاکید کرد: با این حال، بسته به تحلیل و ارزیابی ما از شرایط، اگر به این نتیجه برسیم که مخاطراتی وجود دارد، برنامه‌های جایگزینی تدارک دیده‌ایم. در واقع، علاوه بر «پلن بی»، «پلن سی» هم وجود دارد.

مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس برای نخستین بار قرار است که خارج از فضای بسته و در رود سِن و اطراف آن برگزار شود. انتظار می‌رود حدود ۱۰ هزار ۵۰۰ ورزشکار در قلب فرانسه و در مسیری حدود ۶ کیلومتری، در قلب فرانسه روی رود سِن رژه را روی قایق برگزار کنند.

 

هشدار جدید ایران به آمریکا

شبکه «الجزیره» مدعی شد ایران در پیام‌هایی جداگانه به آمریکا و رژیم اسرائیل هشدار داده است.
شبکه «الجزیره»،  به نقل از منابعی که آن‌ها را دیپلمات‌های ایرانی خواند، ادعا کرد ایران پیام‌های هشدارآمیز جدیدی برای آمریکا و رژیم اسرائیل ارسال کرده است.الجزیره مدعی شد تهران بعد از پاسخ تنبیهی به رژیم اسرائیل، از طریق ترکیه پیام جدیدی برای آمریکا ارسال کرده است.این شبکه در ادامه ادعا کرد تهران همچنین از طریق قاهره پیام هشدارآمیز مهم و بی‌سابقه‌ای برای رژیم اسرائیل ارسال کرده است.در این ادعا آمده است که مضمون پیام‌های هشدار ایران پاسخ به هرگونه ماجراجویی رژیم اسرائیل بوده است.این ادعا در حالی منتشر شده است که «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران اخیرا اعلام کرد هدف ایران هشدار به رژیم صهیونیستی است.امیرعبداللهیان که با همتای آلمانی خود تلفنی گفت‌و‌گو می‌کرد، هشدار داد: «اگر رژیم اسرائیل بخواهد به ماجراجویی‌های خود ادامه دهد، پاسخ متقابل، فوری و گسترده‌ خواهد بود.»وزیر خارجه ایران در عین حال گفت: «هدف جمهوری اسلامی ایران  هشدار به رژیم اسراییل برای تفهیم پیامدهای ناشی از عبور از خطوط قرمز است.»

تعطیلی آخر هفته شامل کدام مشاغل نمی‌شود؟

asdasd

عضو کمیسیون اجتماعی گفت: تمامی دستگاه‌های مشمول قانون مدیریت خدمات کشور مشمول قانون اصلاح ساعت کاری و تعطیلی آخر هفته خواهند بود اما بانک‌ها و برخی دستگاه‌های خدماتی استثناء شدند.

سیدکریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص آخرین جزییات لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری و اینکه آیا بانک‌ها هم شامل این تعطیلی خواهند شد یا خیر؟، گفت: براساس متن لایحه کلیه دستگاه‌هایی که مشمول قانون خدمات کشوری هستند هم مشمول این مصوبه خواهند شد و باتوجه به اینکه بانک‌ها نیز مشمول این قانون هستند آن‌ها هم باید تعطیل می‌شدند که در مصوبه اولیه بانک‌ها جزو مجموعه‌ها و دستگاه‌های استثناء از این قانون گرفتند.

وی ادامه داد: در جلسه روز گذشته بنده موضوع خروج بانک‌ها از فهرست استثنائات را مطرح کردم و استدلال هم این بود که الان اکثریت خدمات بانکی به صورت اینترنتی و با دستگاه موبایل یا بر روی تارنماهای بانک‌ها و دستگاه های خودپرداز قابل انجام است و عملا اختلال و مشکل خاصی ایجاد نمی‌شود اما این تغییر قابل اعمال نبود.

حسینی خاطرنشان کرد: البته قرار است که دولت در زمان تدوین آیین‌نامه برای اجرای این قانون به این مساله رسیدگی و بررسی داشته باشد و در این رابطه تصمیم‌گیری کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این سوال که بخش خصوصی و کارگری نیز مشمول این قانون خواهند شد؟، تصریح کرد: مقرر شد همه افرادی که قرار کاری آن‌ها ۱۷۵ ساعت در ماه بود به ۱۶۰ ساعت کاهش پیدا کند که جزییات به صورت ۸ ساعت در هر روز و ۵ روز در هر هفته اجرا شود.

 

 

 

کولاک تحلیلگر خاورمیانه در استودیوی بی‌بی‌سی

قیس قریشی تحلیلگر سیاسی در یک گفتگو با شبکه بی‌بی‌سی عملیات وعده صادق را نشانه تمام شدن صبر استراتژیک ایران دانست.

 

قیس قریشی تحلیلگر سیاسی در واکنش به صحبت‌های مجری بی‌بی‌سی گفت: ایران از مرحله صبر استراتژیک گذر کرده است؛ پیام حمله وعده صادق این بود که جمهوری اسلامی این اراده و توان را دارد که وارد نبرد مستقیم شود.

 

 

 

 

کاسبی با فروش سوالات گواهینامه / ۵۰ هزار تومان بده قبول شو!

کاسبی عجیبی در برخی از آموزشگاه‌های رانندگی به راه افتاد.

 

شاید جالب باشد بدانید که بازار سیاهی برای فروش سوالات امتحان دریافت گواهی نامه راه افتاده است.

برخی از آموزشگاه‌های رانندگی اقدام به فروش سوالات می‌کنند. این آموزشگاه‌ها با دریافت مبلغی در حدود ۵۰ هزار تومان سوالات گواهینامه را قبل از امتحان می‌فروشند.

حال باید در نظر گرفت که فروش سوالات چه سودی را برای این افراد دارد و در کنار آن چقدر باعث ایجاد خطر در آینده می‌شود.

 

 

 

تحویل کارت سوخت ۱۰ روزه می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: به دنبال مذاکرات صورت گرفته با فراجا، مقرر شد تا نیمه اردیبهشت ماه فرایند صدور کارت سوخت در بستر اینترنت انجام پذیرد و زیر ۱۰ روز کارت سوخت بدست مردم برسد.

جعفر سالاری‌نسب در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اعلام نظر شرکت پژوهش توسعه ناجی در رابطه با تحویل ۱۰ روزه کارت سوخت خودرو، اظهار کرد: به دلیل جزیره‌ای بودن اطلاعات مورد نیاز تولید کارت سوخت (شرکت پژوهش و توسعه ناجی، نفت و پست) زمان صدور و تولید کارت سوخت زمان‌بر بوده است. لذا شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصمیم گرفته است که برای کوتاه کردن فرآیند تولید کارت هوشمند سوخت با ایجاد زیر ساخت‌های لازم نسبت به راه اندازی سامانه ثبت درخواست کارت سوخت در بستر اینترنت با همکاری شرکت‌های فوق اقدام کند.

وی افزود: این امر مستلزم همکاری بی قید و شرط جهت ارائه اطلاعات خودروهای مورد نیاز برای ثبت درخواست و تولید کارت سوخت از طریق شرکت پژوهش و توسعه ناجی است که در صورت حصول نتیجه امکان راه اندازی درخواست اینترنتی صدور کارت سوخت در بستر اینترنت در کمترین زمان امکان پذیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه در صورت پیاده سازی و حذف فرآیندهای سنتی و یکپارچه کردن فرآیندها کارت سوخت مردم و ارسال به موقع مرسولات توسط شرکت پست قطعا کمتر از ۱۰ روز کارت سوخت به دست متقاضیان خواهد رسید چرا که زمان تولید کارت سوخت توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بیشتر از ۴۸ ساعت زمان نمی‌برد و از طرفی با سیستمی شدن فرآیندها باجه معطله پست صفر خواهد شد و خود متقاضی نیز می‌تواند هر لحظه فرآیند درخواست، تولید و ارسال کارت سوخت را از طریق همان سامانه رصد و پیگیری کنند.

 

 

قیمت سکه و طلا باز هم ریخت/ سکه ۱.۶ میلیون تومان ارزان شد

قیمت سکه و طلا باز هم ریخت/ سکه ۱.۶ میلیون تومان ارزان شد

قیمت سکه امامی (طرح جدید) نسبت به دیروز با کاهش یک میلیون و ۶۱۵ هزار تومانی مواجه شد و به ۴۲ میلیون و ۸۸۵ هزار تومان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، از دیروز روند ریزشی قیمت طلا و سکه شروع شده و همچنان ادامه دارد؛ به گونه‌ای که قیمت سکه امامی (طرح جدید) نسبت به دیروز با کاهش یک میلیون و ۶۱۵ هزار تومانی مواجه شد و به ۴۲ میلیون و ۸۸۵ هزار تومان رسید.

همچنین قیمت سکه بهار آزادی نیز نسبت به دیروز یک میلیون و ۲۰۵ هزار تومان با کاهش مواجه شده و روی رقم ۴۰ میلیون و ۳۰۵ هزار تومان ثبت شد.

قیمت نیم سکه هم نسبت به دیروز یک میلیون تومان افت کرد و به ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

ربع سکه نیز که دیروز ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان با کاهش یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی به ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت سکه یک گرمی هم با کاهش ۴۰۰ هزار تومانی نسبت به دیروز، ۷ میلیون تومان شد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم که دیروز ۳ میلیون و ۷۵۴ هزار تومان بود با کاهش ۱۱۳ هزار تومانی به ۳ میلیون و ۶۴۱ هزار تومان رسید.

 

 

 

 

افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی

معاون درمان وزارت بهداشت­ گفت: تعرفه‌های پزشکی مبنای قانونی در سال جاری است و اعلام تعرفه‌های متفرقه از سوی برخی افراد در فضای مجازی، وجاهت قانونی ندارد.

به گزارش خبرنگار­ خبرگزاری صدا و سیما؛ ­دکتر سعید کریمی­ افزود: تعرفه پزشکان عمومی در سال جاری، ۱۲۶ هزار تومان، پزشکان متخصص، ۱۸۹ هزار تومان، پزشکان فوق تخصص و فلوشیپ ۲۴۱ هزار تومان، متخصصان روانپزشکی ۲۵۱ هزار تومان، پزشکان فوق تخصص روانپزشکی ۲۸۶ هزار تومان است.
وی جزء حرفه‌ای اعمال جراحی و خدمات را در بخش خصوصی ۱۰۱ هزار تومان و برای تمام وقت جغرافیایی و بخش دولتی، ۳۰ هزار تومان دانست و گفت: تعرفه‌های پزشکی امسال نسبت به سال گذشته به طور متوسط ۳۵ درصد افزایش داشته که جای قدردانی از دولت دارد چراکه در دوران گذشته هیچ گاه شاهد رشد ۳۵ درصدی تعرفه‌ها نبوده ایم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*