اخبار سیاسی

پیامی که صهیونیست‌ها از عملیات دیشب گرفتند

یک منبع آگاه گفت: بعد از عملیات دیشب سپاه، رژیم صهیونیستی کاملا متوجه شد ایران قابلیت انهدام هر نقطه‌ای در اراضی اشغالی را که اراده کند، دارد.
یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت که بعد از عملیات دیشب، رژیم صهیونیستی کاملا متوجه شد که ایران قابلیت انهدام هر نقطه‌ای در اراضی اشغالی که اراده کند، را دارد.
وی ادامه داد: در عملیات تنبیهی شب گذشته، برخی اماکن نظامی که در حمله به کنسولگری ایران نقش داشتند به صورت نقطه زنی مورد اصابت قرار گرفتند و سناریوهای دیگر به اقتضای شرایط عملیاتی خواهند شد.گفتنی است دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه شب گذشته با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد و هدف قرار دادن اهدافی در درون سرزمین‌های اشغالی به جنایت‌های اخیر رژیم خبیث صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و به شهادت رساندن جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه پاسخ دادند.

مدودف: دود جنگ ایران و اسرائیل به چشم بایدن می رود

مدودف: دود جنگ ایران و اسرائیل به چشم بایدن می رود

معاون شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد که دولت آمریکا نمی خواهد تنش و جنگ در خاورمیانه بیشتر شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یاهو نیوز، معاون شورای امنیت ملی روسیه گفت آمریکا از تنش بیشتر میان ایران و رژیم صهیونیستی زیان خواهد دید.

«دیمیتری مدودف» رئیس‌جمهور سابق روسیه روز یکشنبه اعلام کرد: جنگ بین اسرائیل و ایران، چشم‌انداز «جو بایدن» برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا را بدتر می‌کند.

رئیس‌جمهور سابق روسیه در پیامی در کانال خود در تلگرام گفت: آمریکا خواهان جنگ بزرگ در خاورمیانه نیست. کشتار غزه چشم انداز بایدن را در انتخابات بدتر می‌کند و جنگ بین اسرائیل و ایران باعث ایجاد عدم اطمینان بیشتری در این زمینه می‌شود.

ایران شب گذشته در واکنش به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت تهران در دمشق پاسخ ترکیبی موشکی و پهپادی را ضد مناطق مشخصی در سرزمین‌های اشغالی انجام داد. همزمان با این واکنش، حزب الله لبنان، نیروهای مقاومت عراق و یمن نیز مناطقی از اراضی اشغالی را زیر باران موشکی خود قرار دادند.

 سیدحسن خمینی:

عملیات شجاعانه فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است

عملیات شجاعانه فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است

تولیت حرم حضرت امام خمینی (ره) در بیانیه‌ای به مناسبت عملیات «وعده صادق» تصریح کرد: عملیات شجاعانه دیشب توسط فرزندان غیور ایران اسلامی، موجب افتخار است و باید به قدرت ملی خود ببالیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام «سید حسن خمینی» تولیت حرم حضرت امام خمینی (ره) در پی پاسخ جمهوری اسلامی ایران به جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق، بیانیه‌ای را منتشر کرد.

 

 

 

ژنرال صهیونیست: آمریکا و اسرائیل در باز داشتن ایران از حمله شکست خوردند

مدیر اجرایی مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به عملیات ایران علیه این رژیم واکنش نشان داد.

ژنرال ذخیره تامر هایمن، مدیر اجرایی مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و رئیس سابق شعبه اطلاعات نظامی این رژیم گفت: وضعیت درباره حمله ایران از بُعد استراتژیک پیچیده‌تر است چراکه اسرائیل و آمریکا در باز داشتن ایران از این حمله شکست خوردند.

وی افزود: ایران توانست به اسرائیل ضربه بزند بدون اینکه آمریکا مجبور شود با همکاری اسرائیل به این حمله پاسخ دهد. شب گذشته اسرائیل برای نخستین بار به عنوان بخشی از این ائتلاف وارد عمل شد و این یک موضوع مهم است، اما از آزادی برخورد درباره پاسخ به حمله می‌کاهد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شامگاه شنبه اعلام کرد در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است.

 

 

پژوهشگر صهیونیست: پرواز موشک‌ها بر فراز «کنست» پیروزی بزرگی برای ایران بود

یک پژوهشگر رژیم صهیونیستی پرواز موشک‌ها و پهپاد‌های ایران بر فراز پارلمان این رژیم را پیروزی بزرگی برای تهران دانست.

 یک پژوهشگر رژیم صهیونیستی پرواز موشک‌ها و پهپاد‌های ایران بر فراز نهاد‌های حکومتی از جمله کنست (پارلمان) این رژیم و سرزمین‌های اشغالی را پیروزی بزرگی برای تهران دانست.

بنی سباتی پژوهشگر مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گفتگو با شبکه رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی «کان» درباره پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و تلاش این رژیم برای مقابله با موشک‌ها و پهپاد‌های ایران تصریح کرد: “از (درگیری) خارج شدیم و گویی که در وضعیت مساوی هستیم، اما در حقیقت چنین نیست، پیروزی و موفقیت ایران، بزرگ‌تر است. ”

 

 

 

 

اذعان روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به پیچیدگی موشک‌های ایران

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز تاکید کرد در پاسخ تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی، این رژیم با موشک‌های پیچیده‌ای روبرو شد.

 

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز اعلام کرد اواخر روز شنبه، ایران شروع به شلیک صد‌ها پهپاد و موشک به سمت اراضی اشغالی کرد.

نیویورک تایمز در ادامه افزود: موشک‌هایی که به گفته کارشناسان پیچیده‌تر از هر چیزی است که اسرائیل در شش ماه جنگ با حماس و متحدانش در منطقه تاکنون با آن مواجه شده بود.

این روزنامه آمریکایی ادعا کرد: پیش از این، اسرائیل با حملات هوایی حماس و جهاد اسلامیکه زرادخانه موشکی آنها شامل راکت‌های برد کوتاه (۱۲ تا ۲۵ مایلی) و تا حدود ۱۲۲ مایلی خانواده گراد، راکت‌های M-۳۰۲ ساخت سوریه با یک برد حدود ۱۰۰ مایل و همچنین موشک‌های فجر-۵  و نمونه مشابه هر دو با برد حدود ۵۰ روبرو شده بود.

سلاح‌هایی که ایران در روز شنبه استفاده کرد، می‌تواند بسیار دورتر حرکت کند و برخی از آنها می‌توانند بسیار سریع‌تر حرکت کنند.

 

 

نشست فوق العاده اتحادیه اروپا با محور حملات تنبیهی ایران

نشست فوق العاده اتحادیه اروپا با محور حملات تنبیهی ایران

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ازبرگزاری نشست فوق العاده سران اروپا با محوریت تنش در خاورمیانه گفت.

به گزارش رویترز، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از نشست قریب الوقوع اروپا با محوریت حملات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی خبر داد.

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه اعلام کرد که خواستار نشست فوق العاده سران اروپا در این زمینه است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که این نشست روز سه شنبه و به صورت ویدو کنفرانس برگزار خواهد شد.

بورل در ساعات اولیه پس از آغاز حملات ایران به رژیم صهیونیستی مدعی شده است که ما به شدت حمله غیرقابل قبول ایران به اسرائیل را محکوم می‌کنیم.

حمله ایران به اسرائیل بازتاب عزت، کرامت و صلابت اسلامی است

رئیس حزب جماعت اهل حرم پاکستان پاسخ مشروع و قانونی جمهوری اسلامی ایران به وحشی‌گری‌های رژیم صهیونسیتی را بازتابی از عزت، کرامت و صلابت اسلامی توصیف کرد.

رئیس حزب جماعت اهل حرم پاکستان پاسخ مشروع و قانونی جمهوری اسلامی ایران به وحشی‌گری‌های رژیم صهیونسیتی را بازتابی از عزت، کرامت و صلابت اسلامی توصیف کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، «مفتی گلزار احمد نعیمی» روحانی برجسته اهل سنت و رئیس حزب جماعت اهل حرم پاکستان در پیامی از جمهوری اسلامی ایران بابت پاسخ قاطعانه به رژیم کودک کش اسرائیل که در هفت ماه گذشته تمامی قوانین انسانی را پایمال کرده است، قدردانی کرد.

 

 

 

هشدار فرمانده کل ارتش به رژیم صهیونیستی و حامیانش

فرمانده کل ارتش به رژیم صهیونیستی و برخی دولت‌های غربی هم در خصوص هرگونه اشتباه دوباره و پیامد‌های آن هشدار داد.

سرلشکر موسوی در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما، به رژیم صهیونیستی هشدار داد درصورت اصرار این رژیم به اقدامات تجاوزکارنه با مجازاتی سنگین‌تر و سخت‌تر مواجه می‌شود.

فرمانده کل ارتش به آمریکا نیز هشدار داد اگر برای حمایت از رژیم صهیونیستی مداخله کند، همه پایگاه‌ها و منافع این کشور در منطقه، بخصوص مبدا‌های تهاجم علیه ایران اهداف عملیاتی محسوب شده و هدف جمهوری اسلامی ایران قرار خواهند گرفت.

 

 

هیچ ایرلاین خارجی بجز «لوفت‌هانزا» پرواز ایران را لغو نکرده‌ است

asdasd

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام با بیان اینکه هیچ شرکت هواپیمایی خارجی به غیر از لوفت‌هانزا پرواز خود به ایران را لغو نکرده‌ است، گفت: به محض اعلام شدن رفع محدودیت‌های پروازی و باز شدن آسمان کشور، فرودگاه امام عملیاتی می‌شود. اگر نوتام تمدید نشود فرودگاه امام ظرفیت انجام برای هر تعداد پرواز را دارد.

سعید چلندری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین وضعیت پروازهای فرودگاه امام اظهار داشت: طبق نوتام اعلام شده تمام پروازهای فرودگاه حضرت امام تا ساعت ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین ماه لغو شده‌است.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد لغو پروازها تمدید شود، حتما اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ریزش نرخ دلار در بازار

asdasd

نرخ دلار  از حدود ۷۰ هزار تومان به ۶۷ هزار تومان کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در حالی که عده ای سودجو قصد داشتند در پی انتقام ایران از رژیم صهیونیستی، بازار ارز را ملتهب کنند، در دقایقی پیش، نرخ دلار از حدود ۷۰ هزار تومان به ۶۷ هزار تومان ریزش کرد.

 

 

 

 

کاربران عرب‌زبان در توییتر: افسانه ارتش اسراییل نابود شد

 کاربران عرب‌زبان در توییتر: افسانه ارتش اسراییل نابود شد

کاربران عرب زبان در فضای مجازی با تمجید از پاسخ نظامی ایران به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی بر ناتوانی این رژیم در محافظت از خود تاکید کردند.

 عملیات وعده صادق نیروهای مسلح ایران که اهداف مهم و حیاتی رژیم صهیونیستی را در اراضی اشغالی هدف قرار داد به صورت گسترده در فضای مجازی به ویژه شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) بازتاب داشته است. کاربران عرب زبان با انتشار تصاویر و مخصوصاً ویدئوهای این عملیات موفقیت آمیز تاکید کردند که پاسخ نظامی ایران به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی نشان داد که تل آویو نه تنها نمی‌تواند از کشورهای خوش خیال عربی در برابر پروژه ساختگی ایران هراسی محافظت کند بلکه توان محافظت از خود را نیز ندارد.

برنامه‌ای برای جمع آوری کارت‌های سوخت نداریم

سخنگوی جایگاه داران سوخت گفت: برنامه‌ای برای جمع آوری کارت‌های سوخت وجود ندارد و متناسب با میزان مصرف و تقاضا کارت سوخت در جایگاه‌ها قرار می‌گیرد.

 

رضا نواز سخنگوی  جایگاهداران سوخت گفت: پیش از عید بسیاری از جایگاه ها  فقط یک کارت سوخت داشتند.  به جز کلان شهرها و اکثر جایگاه های پر تردد  و برخی از استان های مرزی که معمولا  بیشتر در معرض  آسیب بودند، کارت سوخت در  جایگاه ها کلا وجود نداشت.

او بیان کرد: کارت سوخت جایگاه ها جمع نمی شود و از این پس هم متناسب با میزان مصرف و تقاضا و پیک های شلوغی کارت سوخت در جایگاه ها قرار می‌گیرد.

وی یاد آور شد: ساماندهی در عرضه کارت های سوخت انجام می شود و شرایطی مشابه  پیش از عید ایجاد می شود اما این موضوع که کارت سوخت کامل جمع می شود فعلا رد می شود.

نواز اظهار کرد:   افرادی مازاد مصرف دارند که  باید تعیین تکلیف شود چرا که ممکن است برخی از افراد از سهمیه خود استفاده کرده و نیاز به استفاده از کارت سوخت جایگاه ها داشته باشند که در این بین جایگاه  داران بیشترین افراد در معرض پاسخ گویی هستند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*