اخبار خراسان جنوبی

قدردانی علمای اهل سنت خراسان جنوبی از حمله موشکی سپاه

 

 

قدردانی علمای اهل سنت خراسان جنوبی از حمله موشکی سپاه

علمای اهل سنت خراسان جنوبی از پاسخ قاطع و مشروع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی حمایت و قدردانی کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم خبیث صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و به شهادت رساندن فرماندهان و مستشاران نظامی ایران، در نخستین ساعت بامداد روز یکشنبه دلاور مردان نیروی هوا فضای سپاه پاسداران با همراهی سایر نیروهای این نهاد انقلابی و مردمی، به عنوان بخشی از تنبیه آن رژیم نامشروع و جنایتکار صهیونیستی طی عملیات وعده صادق با رمز مقدس یا رسول الله (ص) با موفقیت اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی با ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار دادند و دل مسلمانان جهان را شاد کردند.

در این راستا جامعه روحانیون اهل سنت خراسان جنوبی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سرداران ایرانی، این اقدام را تاریخی و موجب رعب و وحشت گسترده استکبار جهانی و دیگر جیره خوارانش دانسته و به خادمان محرومان و ستمدیدگان جهان خداقوت گفتند.

مشکل فلسطین مشکل همه مسلمانان جهان است

مولوی سیداحمد عبداللهی، امام جمعه اهل سنت درمیان در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند ضمن قدردانی از اقدام به موقع و مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: با توجه به جنایات وحشیانه اسرائیل با مردم غزه و همچنین حمله به کنسولگری ایران لازم بود تنبیهی برای این جنایتکار در نظر گرفته شود.

وی افزود: آرزوی همه مسلمانان و به ویژه مردم ایران این بود تا اسرائیل تنبیه شود و پاسخی به جنایاتش داده شود.

امام جمعه اهل سنت درمیان بیان کرد: خوشبختانه با اقدام قاطع و پیروزمندانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران این تنبیه انجام شد و الحمدالله ضربه‌ای به اسرائیل وارد شد.

عبداللهی تصریح کرد: امروز مشکل فلسطین مشکل همه مسلمانان جهان و عامل وحدت مسلمین است و مسلمانان از این اقدام مقتدرانه سپاه استقبال کرده و خوشحال می‌شوند.

دل جهان اسلام از حمله سپاه شاد شد/ رژیم صهیونیستی مستحق تنبیه بود

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم ضمن قدردانی از اقدام به موقع سپاه در حمله به رژیم خبیث صهیونیستی اظهار داشت: امروز ملت شریف ایران و همه مسلمین جهان آگاه هستند و می‌دانند که استکبار جهانی ظلم و جنایت‌های بسیاری در غزه انجام می‌دهد و متاسفانه از غفلت مسلمین سوء استفاده کرده است.

مولوی سیدمحمد حسینی، افزود: خوشبختانه امروز ملت شریف ایران آگاه هستند و با بصیرت حرکات دشمنان ایران و آمریکا را رصد می‌کنند.

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا بیان کرد: از آنجایی که دشمن به کنسولگری ایران و سفارت جمهوری که خاک وطن ما است حمله کرده است مردم ایران و مسلمانان خواستار پاسخی کوبنده به دشمنان بودند.

حسینی تصریح کرد: در این راستا با توجه به درخواست ملت ایران و نیروهای نظامی و انتظامی مبنی بر پاسخ دادن به این اقدام دشمن،  خوشبختانه پاسخ خوبی به دشمنان داده شد و دل ملت ایران که خواهان اینچنین پاسخ کوبنده‌ای بودند، شاد شد.

وی افزود: این اقدام مقتدرانه سپاه را به همه ملت ایران تبریک عرض می‌کنم و امید است خداوند متعال شر دشمنان اسلام را از سر مسلمانان جهان کم کرده شاهد نابودی دشمنان اسلام باشیم.

سپاه پاسداران با اقتدار دل مظلومان عالم را شاد کرد

امام جمعه اهل سنت گزیک در گفتگو با خبرنگار تسنیم ضمن قدردانی از اقدام به موقع سپاه در حمله به رژیم خبیث صهیونیستی اظهار داشت: قرآن می‌فرماید دشمن اصلی مسلمانان، آل یهود است.

مولوی سید فضل‌الله فاضلی افزود: امروز شاهد آن هستیم که آل یهود ماه‌ها است در غزه چگونه به جان مسلمانان افتاده و جنایات بسیاری انجام می‌دهد.

امام جمعه اهل سنت گزیک بیان کرد: آل یهود مسلمانان را در غزه قتل عام کرده و خون مظلومان را بر زمین می‌ریزد و به مرد، زن و کودک و خردسال رحمی ندارد.

فاضلی تصریح کرد: خوشبختانه شاهد پاسخ کوبنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودیم که با اقدام مقتدرانه خود جواب محکمی به دشمنان جهان داد.

وی با بیان اینکه امروز سپاه پاسداران با اقتدار دل مظلومان عالم را شاد کرد خاطرنشان کرد: امید است دشمنان اسلام همیشه خار و ذلیل باشد.

انتهای پیام/۲۵۵/.

 

در ادامه دیدارهای مدیر کل کانون خراسان جنوبی انجام شد

دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با فرماندار نهبندان

دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با فرماندار نهبندان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با فرماندار نهبندان دیدار کرد

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی؛ در سفر یک روزه مهدی مظهری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی به شهرستان نهبندان با فرماندار این شهرستان دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار مدیر کل کانون استان به معرفی کانون و فعالیت های فرهنگی در شهرستان نهبندان پرداخت و سپس از  غیر اجباری و دلی بودن فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی کانون سخن گفت و افزود، جامعه ای که با کتاب همراه شود نتیجه اش بچه های انقلاب است.

مهدی مظهری خواستار حمایت و همکاری های بیشتر فرمانداری جهت انجام هر چه بهتر و بیشتر فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی برای قشر کودک و نوجوان در این شهرستان شد.

در ادامه این دیدار مهدی مرادی فرماندار نهبندان گفت: از کودکی با کانون بزرگ شده‌ و کاملا به فعالیت های کانون و اهمیت آن واقف بوده وی همچنین از خاطرات خوبی که واحد سیار کانون در مناطق عشایری و روستایی شهرستان اجرا می کند سخن گفت.

فرماندار نهبندان از نقش موفق بانوان در حوزه کودک و نوجوان صحبت کرد و افزود حمایت از کانون در دستور کار فرمانداری این شهرستان قرار می گیرد.

شایان ذکر است در این سفر یک روزه مهدی مظهری به همراه کارشناسان اداره کل کانون از مرکز ثابت نهبندان، مرکز سیار که در روستای چهارفرسخ در حال اجرای برنامه بود و در ادامه از مرکز فرهنگی هنری سربیشه نیز بازدید داشت.

 

 

دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با فرماندار درمیان

دیدار مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با فرماندار درمیان صورت گرفت

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی؛ در سفر یک روزه مهدی مظهری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی به شهرستان درمیان با فرماندار درمیان دیدار کرد.

در ابتدای جلسه مدیر کل کانون استان گزارشی از فعالیت های موثر کانون در فضای فرهنگی کشور در بخش کودک و نوجوان در استان و به ویژه شهرستان درمیان ارائه نمود. مهدی مظهری در ادامه خواستار حمایت و همکاری های بیشتر فرمانداری جهت انجام فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی برای قشر کودک و نوجوان در این شهرستان شد.

در ادامه مهدی فرجامی فرد فرماندار درمیان، به نقش فعالیت های آموزشی و پرورشی و اجرای درست سند تحول آموزش و پرورش در آینده نسل کودک و نوجوان اشاره کرد و افزود کانون با شناسایی استعدادها و شکوفایی آنها می تواند به خوبی به هدف های تعلیم و تربیت در چارچوب نظام جامه عمل بپوشاند.

شایان ذکر است کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در شهرستان درمیان دارای یک مرکز ثابت و دو کتابخانه سیار می باشد و مدیرکل کانون استان در این سفر از مراکز کانون در این شهرستان نیز بازدید داشت.

 

 

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی:
🔸اقدامات بنیاد مسکن در راستای محرومیت زدایی و توسعه روستاها قابل تقدیر است

🔹معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت :
اقدامات و خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای محرومیت زدایی و توسعه روستاها قابل تقدیر است.
🔹به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ علیرضا عباس‌زاده امروز در مراسم افتتاح و بهره برداری از پروژه های عمرانی بنیاد مسکن استان در شهرستان درمیان، خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در توسعه و آبادانی روستاهای استان منشأ خیر و برکت زیاد و موجب تحول عظیم و افزایش رضایتمندی اهالی روستاها بوده است.
🔹وی تصریح کرد: اقدامات و خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در راستای محرومیت زدایی و توسعه روستاها ماندگار، ارزشمند و قابل تقدیر است.
🔹مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیز بنیاد را نهادی انقلابی و برگرفته از مردم معرفی کرد و گفت: این نهاد انقلابی نقش مهمی در عمران و آبادانی روستاها داشته و دارد.
🔹قاسم تنها با بیان اینکه خراسان جنوبی ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد، خاطرنشان کرد: برای تمامی این روستاها نقشه طرح هادی تهیه شده و در ۶۹۱ روستا نیز عملیات اجرایی طرح هادی انجام گرفته است.
🔹به گفته وی؛ در دوسال اخیر حجم گسترده ای از آسفالت معابر به بهره برداری رسیده است.
🔹وی از مردم برای ساخت مسکن مقاوم دعوت کرد و گفت: متقاضیان ساخت واحد مسکونی مقاوم از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با نرخ ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله بهره مند می شوند.
🔹افتتاح و بهره برداری از آسفالت معابر روستای فیزیک، ۲۰ واحد مسکن روستایی مقاوم، غبارروبی گلزار شهدا و دیدار با امام جمعه قهستان از جمله برنامه های پیش بینی شده برای سفر معاون استاندار به شهرستان درمیان بود که با حضور فرماندار و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی محقق شد.
🔹در قالب این برنامه‌ها، سه هزار و هشتصدمین واحد مقاوم روستایی درمیان در روستای فیزیک و به نمایندگی از بیست واحد مقاوم شهرستان به بهره برداری رسید.

 

 

 

تولید ۲۰۰ کیلو شمش طلا در معدن طلای هیرد

تولید 200 کیلو شمش طلا در معدن طلای هیرد

مدیر مجتمع معدنی استان خراسان جنوبی از تولید ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا سال گذشته در کارخانه فرآوری طلای هیرد خبر داد و گفت: این میزان تولید افزایش ۴۳ درصدی داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علیرضا جلالیان با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سالی که گذشت ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا در کارخانه فرآوری طلای هیرد تولید شد که این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۴۳ درصد رشد داشته است.

تحقق ۱۴۷ درصدی برنامه فرآوری طلای هیرد

وی گفت: برنامه تولید سال گذشته این کارخانه ۱۳۶ کیلوگرم شمش طلا پیش‌بینی شده بود اما با همت سرمایه گذار و با ثبت رکوردهای جدید در تولید ماهانه، بیش از ۱۴۷ درصد این برنامه محقق شد.

مدیر مجتمع معدنی استان خراسان جنوبی گفت: عملیات اجرایی طرح توسعه کارخانه طلای هیرد نیز با اعتباری بیش از ۵ هزار میلیارد ریال آغاز شد که با بهره‌برداری کامل از این طرح، ظرفیت تولید کارخانه به ۴۰۰ کیلوگرم در سال افزایش خواهد یافت.

سالانه ۴۰۰ کیلوگرم به ظرفیت تولید طلای استان افزوده می‌شود

جلالیان به بهره‌برداری دومین کارخانه تولید شمش طلا با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی کارخانه طلای خونیک نیز با پیش‌بینی ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار انجام شد که با بهره‌برداری از این طرح، سالانه ۴۰۰ کیلوگرم به ظرفیت تولید طلای استان افزوده می‌شود.

وی به بهره‌برداری از فاز نخست طرح انتقال آب به مجموعه معادن هیرد اشاره کرد و گفت: این طرح یکی از مهمترین طرح‌های زیرساختی این مجتمع بود که با اجرای آن در فاز نخست، آب مورد نیاز صنایع فرآوری طلا در منطقه هیرد تأمین شد.

تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه تولید در معدن روی ملوند

مدیر مجتمع معدنی استان خراسان جنوبی، تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه تولید در معدن روی ملوند، بهره‌برداری از نخستین انبار نگهداری مغزه‌های حفاری اکتشافی با اعتباری بالغ بر ۹۸ میلیارد ریال، دریافت ۳ فقره پروانه اکتشاف، شروع عملیات اجرایی ساخت ساختمان پایگاه فعالیت‌های اکتشافی و ساختمان نگهبانی هیرد و پیشرفت ۹۰ درصدی ساخت دومین انبار نگهداری مغزه‌های حفاری را از جمله دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط این مجتمع در سال گذشته عنوان کرد.

 

 

 

عرضه بهترین صنایع دستی خراسان جنوبی در نمایشگاه چین

 

عرضه بهترین صنایع دستی خراسان جنوبی در نمایشگاه چین

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و چین با تأکید بر اینکه توسعه صنایع دستی نیاز به بازاریابی مناسب دارد، گفت: بهترین صنایع دستی استان خراسان جنوبی شناسایی و در نمایشگاه‌های چین به نمایش گذاشته می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سیدرضا بابایی در حاشیه بازدید از محصولات صنایع دستی در سه قلعه اظهار داشت: بهترین صنایع دستی استان شناسایی و در نمایشگاه‌های چین به نمایش گذاشته و عرضه می‌شوند.

وی به همراه بخشدار سه قلعه و رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان صبح امروز ضمن بازدید از محصولات صنایع دستی شمسک سه قلعه با بیان اینکه همه صنایع دستی در شهرستان مورد ارزیابی و رصد قرار می‌گیرند افزود: خراسان جنوبی اولین مقصد برای بازدید است که منتخب بهترین محصولات تولیدی در استان در نمایشگاه‌های مناطق مسلمان و غیر مسلمان نشین کشور چین عرضه می‌شوند.

توسعه صنایع دستی نیاز به بازاریابی مناسب دارد

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و چین، بازاریابی مناسب را در توسعه صادارات مهم دانست و گفت: صنایع دستی در توسعه پایدار و اشتغال‌زایی حائز اهمیت است که باید از طریق فضای مجازی و عرضه محصولات در فروشگاه‌ها برای بازدیدکنندگان و گردشگران به این حوزه توجه کرد که کمک شایانی برای توسعه در این حوزه خواهد بود.

بابایی با بیان اینکه هنرهای دستی دارای داستان و نمادهای تاریخی هستند که روایت‌گر بخشی از جهان هستی است، اظهار داشت: بهره‌وری از هنرها و به روزرسانی این هنرها مرتبط با نیازهای جامعه برای جلب سلیقه و ذائقه‌های مختلف نسل جدید باید طراحی و تولید شوند.

 

 

 

ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن در خراسان جنوبی آغاز شد

 

ساخت 40 هزار واحد مسکن در خراسان جنوبی آغاز شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن را در خراسان جنوبی آغاز کردیم، اظهار داشت: رتبه برتر کشور در واگذاری زمین در طرح مسکن ملی را داریم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، قاسم تنها در مراسمی که به مناسبت  تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با حضور جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد اظهار داشت: قرار است امروز تعداد ۳۰۰ جلد سند مالکیت روستایی و شهری به صورت همزمان در سطح شهرستان بیرجند به متقاضیان تحویل شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی، هدف از صدور اسناد مالکیت را رسمیت بخشیدن به مالکیت اراضی روستایی، کمک به توسعه و رونق اقتصاد در روستاها، ساماندهی نظام مالکیت اراضی واقع در بافت روستاها، امکان استفاده به عنوان وثیقه در تسهیلات بانکی، افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی املاک، تثبیت مالکیت و از بین بردن اختلاف ملکی و کاهش سطح دعاوی املاک روستایی در مراجع قضایی عنوان کرد.

تحویل بیش از ۱۲ هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری در استان

وی تصریح کرد: در شهرستان بیرجند تاکنون بالغ بر ۱۲ هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک صادر و تحویل متقاضیان شده است.

در ادامه برنامه‌های بنیاد مسکن در شهرستان بیرجند، زیرسازی و آسفالت ۲ هزار و ۴۵۰ مترمربع از معابر روستای شریف آباد نیز با اعتبار ۵۱۵ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

سپس به صورت متمرکز ۱۰۰ واحد مسکن مقاوم احداث شده از محل تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی نیز به متقاضیان تحویل شد و به این ترتیب ۹ هزار و ۴۵۰ امین واحد مقاوم سازی شده شهرستان بیرجند مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

آغاز ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن در خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در حاشیه مراسم بهره برداری از چندین طرح عمرانی به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد مسکن، در روستای میغان بخش مرکزی شهرستان  نهبندان اظهار داشت: حساب ۱۰۰ امام راحل یادگار ارزشمندی است که هنوز برای تأمین مردم به مسکن به کار گرفته می‌شود.

علیرضا عباس‌زاده با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرچم دار تأمین مسکن محرومان است، گفت: در دولت سیزدهم طی دو سال به اندازه هشت تا ۱۰ سال در استان طرح هادی اجرا شده است.

به گفته وی؛ ما در این دولت جشن پایان گازرسانی به استان را با گازرسانی به بیش از ۶۰۰ روستا گرفتیم که افتخار بزرگی بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن را در خراسان جنوبی آغاز کردیم، اظهار داشت: رتبه برتر کشور در واگذاری زمین در طرح مسکن ملی را داریم.

الحاق ۵ هزار هکتار زمین به محدوده شهرهای استان

عباس‌زاده با اشاره به اینکه ۴۸ سایت مسکن ملی در استان خراسان جنوبی داریم، گفت: حدود ۵ هزار هکتار زمین را در استان الحاق کرده‌ایم، که نیاز به عملیات اجرایی، آب‌رسانی، برق رسانی و سایر دارد.

وی با اشاره به الحاق یک هزار و ۲۰ هکتار زمین در طبس، افزود: در قاین یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین ویلایی الحاق شد که این همه، نیاز به زیرساخت‌ها و هزینه‌های زیاد دارد.

آبرسانی به بیش از ۴۰۰ روستای استان در تابستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ روستای استان در تابستان با تانکر آبرسانی می‌شود، تصریح کرد: دولت برای تأمین آب شرب سالم، طرح آبرسانی به ۱۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور را آغاز کرده است. اولویت دولت آبرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار است که امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم این مهم محقق شود.

وی یکی از گران‌ترین کالاهای کشور را آسفالت جاده‌ها، عنوان و تصریح کرد: ۹۵ کیلومتر راه روستایی در دولت سیزدهم در نهبندان آسفالت شده است.

مشکلات اولویت‌دار روستاها بررسی شود

عباس‌زاده با تأکید بر اینکه خدمات دولت در منلطق محروم شتاب گرفته و گزارش‌های دولت امید بخش است، خاطرنشان کرد: استقرار دولت مردمی گشایش ایجاد کرده که البته این حق مردم است و باید در دولت‌های گذشته زیرساخت‌ها مهیا می‌شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به قرار گرفتن نهبندان در مسیر اجرای پروژه‌های راه آهن، آب و گاز استان، گفت: وظیفه داریم مشکلات اولویت‌دار روستاها را بررسی کرده و به نوبت در دست اقدام قرار دهیم تا مورد رضایت مردم شود.

 

 

 

 

 

ثبت ۴ اثر خراسان جنوبی در فهرست میراث جهانی

 

ثبت 4 اثر خراسان جنوبی در فهرست میراث جهانی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از ثبت ۲۰ اثر استان در فهرست میراث‌ ملی کشور و ۴ اثر در فهرست میراث جهانی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، هادی شاه‌وردی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته ۶ محوطه باستانی، ۲ اثر طبیعی، ۶ اثر معنوی و ۶ اثر منقول تاریخی در فهرست میراث‌ملی کشور ثبت شد و آثار این استان در فهرست میراث ملی به یک هزار و ۵۴ اثر رسید.

وی افزود: ۴ کاروانسرای سرایان، ده‌محمد، خان و چهل پایه در سال ۱۴۰۲ در میراث جهانی ثبت شد و آثار ثبت جهانی خراسان جنوبی به همراه آثار جهانی بیابان لوت، قنات بلده فردوس، باغ و عمارت اکبریه، ژئوپارک طبس و روستای خراشاد به ۹ اثر رسید. در سال گذشته ۸ اثر تاریخی در استان تعیین حریم شد که هدف از ایجاد حریم در بناها و آثار تاریخی را حفاظت و ارزش گذاشتن و جلوگیری از مخدوش کردن منظر آنها است. در سال گذشته ۶۵ اشیاء منقول حفاظت و مرمت شدند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به ضرورت نگهداری و حفاظت از بناهای تاریخی سطح استان، طی یکسال گذشته ۶۷ بنای تاریخی از قبیل کاروانسرا، رباط، آسباد و آسیاب آبی، حوض انبار، حمام، قلعه، مسجد، حسینیه و تکیه، باغ و خانه تاریخی در استان مرمت شدند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت این آثار تاریخی هزینه شده افزود: مرمت این آثار غالبا توسط استادکاران و مرمتگران بومی استان انجام شده که علاوه بر کاهش هزینه‌های مرمت، زمینه اشتغال در استان را نیز فراهم کرده است. در خردادماه سال ۱۴۰۲ عملیات اجرایی موزه بزرگ خراسان جنوبی در مساحت سه هزار مترمربع آغاز شد.

شاهوردی با بیان اینکه در سال گذشته شاهد مشارکت حداکثری مردم در احیای بناهای تاریخی بودیم افزود: ۶۸ فرم مشارکت توسط مالکین بنای تاریخی استان تکمیل شده که انشالله احیای این بناهای تاریخی با تعامل و همکاری همه بخش‌های میراث‌ فرهنگی و مشارکت حداکثری مردم انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲، جلسات متعددی در زمینه‌های شورای فنی، شورای ثبت، کارگروه زیربنایی، کمیته فنی، کمیسیون و… تشکیل شد و تفاهم‌نامه‌هایی با دستگاه‌های مختلف برای پیشبرد امور میراث‌فرهنگی استان منعقد شده و نشست‌های متعددی با انجمن‌های فعال میراث‌فرهنگی انجام شد.

ثبت مراسم آبگیری آب‌انبارهای شهر سرایان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی همچنین از ثبت مراسم آبگیری آب‌انبارهای شهر سرایان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور خبر داد و گفت:گواهینامه مراسم آبگیری آب‌انبارهای شهر سرایان در تقویم رویدادهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران با شماره ۲۰۲۰۹۳۹۱ به ثبت رسید و به استان ابلاغ شد.

وی افزود: آبگیری آب‌انبارها همه ساله از اوایل دی‌ماه در شب‌های سرد زمستان علی‌الخصوص چله زمستان انجام می‌شود بدین‌ترتیب که گروهی از مردم که این سنت حسنه را که از پدرشان به ارث برده‌اند و به میرآب معروف هستند اقدام به انجام آبگیری آب‌انبارها می‌کنند. در سرایان هنوز بسیاری از آب‌انبارهای قدیمی بر خلاف آسیاب‌های آبی در گوشه و کنار شهر بر جای مانده‌اند و این سازه‌های باشکوه و هنرمندانه هنوز هم کارکرد خود را در این شهرستان از دست نداده‌اند.

شاه‌وردی گفت: آب‌انبار یک مکان مردمی و مورد استفاده همگان است و افراد با همکاری یکدیگر، آبی را که از سال گذشته در آب‌انبار باقی مانده و گل و لایی که کف مخزن آب انبار انباشته شده را تخلیه می‌کنند. در سابق مخازن با استفاده از نیروی حیوانات و چرخ و هم‌اکنون به وسیله پمپ تخلیه می‌شود. مخزن آب انبار دارای یک شیر تخلیه است این شیر حدود ۶۰ سانتی متر بالاتر از کف نصب شده، اما در کف آن هم یک لوله سفالی به نام تن بوشه (لوله سفالی برای انتقال فاضلاب) وجود دارد که برای تخلیه آب باقی مانده و گل و لای آن استفاده می‌شود. افرادی که برای تمیز کردن داخل مخزن انتخاب می‌شوند از طریق پنجره منتهی به مخزن به داخل آن می‌روند و ورود به این مخزن عمیق با طناب میسر است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: پس از تمیز شدن داخل مخازن تمامی آب‌انبارها، مسیر جوی‌های آب تمیز می‌شود و آب سرد و گوارا از دو قنات زابری و تیربری، به مخازن آب‌انبارها هدایت می‌شود تا مردم شهر در تابستان گرم از این آب سرد و گوارا استفاده کنند. این مراسم با شماره ۱۳۱۵ در فهرست میراث معنوی کشور (ناملموس) به ثبت رسیده است.

 

 

 

جمع‌آوری ۳۴ میلیارد و ۴۱ میلیون ریال فطریه در خراسان جنوبی

جمع‌آوری 34 میلیارد و 41 میلیون ریال فطریه در خراسان جنوبی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی از رشد ۱۰۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطریه در استان خبر داد و گفت: بیش از ۳۴ میلیارد و ۴۱ میلیون ریال زکات فطریه تحویل کمیته امداد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند،  محمد عرب با اعلام این خبر اظهار داشت: از مجموع بیش از ۳۴ میلیارد و ۴۱ میلیون ریال زکات فطریه ۱۶ میلیارد و ۳۷۶ میلیون ریال امدادی و ۱۵ میلیارد و ۶۶۵ میلیون ریال غیرامدادی بوده است.

وی گفت: از مجموع مبلغ جمع‌آوری شده ۲۰ میلیارد و ۴۸۴ میلیون ریال زکات فطریه عام و یک میلیارد و ۷۰۴  میلیون ریال زکات فطریه سادات است. از مبلغ جمع‌آوری شده ۱۱ میلیارد و ۴۸۹ میلیون ریال کفاره غیرعمد و ۳۶۳ میلیون و ۸۹۰ هزار ریال  کفاره عمد بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: زکات فطریه جمع‌آوری شده همزمان با عید سعید فطر به حساب نیازمندان واریز شده است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد با فراهم کردن زیرساخت‌های الکترونیکی هم چنان آماده جمع‌آوری فطریه هم استانی‌ها است، افزود: سامانه الکترونیکی سنا، کد دستوری #۵*۰۵۶*۸۸۷۷*، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۹۶۸۴ جهت زکات فطریه عام،۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۷۹۵۰ جهت زکات فطریه سادات اعلام شده است همچنین شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۶۲۲۵ جهت کفاره غیرعمد و ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۸۴۴۹۲ جهت کفاره عمد است.

 

 

 

تحت پوشش بیمه قرار گرفتن مادران روستایی دارای ۳ فرزند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: مادران دارای ۳ فرزند در روستا‌ها از بیمه اجتماعی بهره مند می‌شوند.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در نشست کارگروه استانی بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: مادران روستایی دارای سه فرزند در استان برای بیمه رایگان از طریق دهیاری‌ها شناسایی شوند و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

او افزود: بیمه این مادران در زمینه ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان به اجرا درآمده است.

عباس زاده اظهار کرد: مادران غیر شاغل روستایی و عشایر به صورت رایگان تا زمان بازنشستگی تحت پوشش بیمه اجتماعی در این صندوق قرار می‌گیرند.

معاون استاندار بیان کرد: در مرحله نخست اجرای این طرح حق بیمه ۵۰۰ هزار نفر از واجدان شرایط از سوی دولت در سطح یک جدول سطوح درآمدی به صورت رایگان تا زمان بازنشستگی در سراسر کشور پرداخت خواهد شد.

او بیان کرد: مشمولان می‌توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری یا نشانی الکترونیکی WWW.ROOSTAA.IR نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

عباس زاده با اشاره به شرایط کلی احراز مشمولان تصریح کرد: نداشتن شغل (خانه دار)، سکونت در مناطق روستایی و عشایری و دارای سه فرزند یا بیشتر از شرایط نام نویسی مادران روستایی و عشایری است.

به گفته معاون استاندار با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند ۲ سال به سنوات بیمه‌ای مشمول اضافه خواهد شد.

او تصریح کرد: با توجه به اولویت بندی ثبت نام مشمولان از سوی ستاد ملی جمعیت؛ مرحله پیش ثبت نام اول مربوط به مادرانی است که تاریخ تولد فرزند سوم و بالاتر آنان از تاریخ اول فروردین سال ۱۳۹۶ به بعد باشد.

عباس زاده گفت: دهیاران از طریق خانه‌های بهداشت روستایی نسبت به شناسایی بانوان مشمول طرح اقدام کنند و نیاز است بانوان روستایی و عشایر بیشتری زیر چتر بیمه قرار گیرند و از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشند.

معاون استاندار از فرمانداران خواست در مورد این طرح تشویقی دولت تبیین‌گری لازم را در شهرستان‌ها انجام دهند و گفت: تاکنون در خراسان جنوبی ۸۲۵ نفر ثبت نام کرده اند و مشمولان طرح باید از این ظرفیت نهایت استفاده را داشته باشند.

 

 

 

سیلی ایران به اسرائیل یک عید بود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، سیلی ایران به اسرائیل را یک عید عنوان کرد.

 

آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با کارکنان فرمانداری بیرجند گفت: رژیم صهیونیستی سالهاست جنایات زیادی از جمله آواره کردن مردم بی دفاع و به شهادت رساندن کودکان و زنان مظلوم را انجام می‌دهد و سیلی محکمی که نظام جمهوری اسلامی بر صورت استکبار جهانی زد خودش یک عید است تا دیگران حساب کارشان را داشته باشند.

او با بیان اینکه جامعه بشری باید همواره دوست و دشمن خود را بشناسد افزود: جمهوری اسلامی ایران، نظامی مردمی است و باید همواره در راه عدالت گام بردارد.

فاضلی فرد فرماندار بیرجند هم گفت: برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم باید بیشتر از گذشته از مردم کمک گرفت.

 

 

 

دانشگاه بیرجند، میزبان طرح بورسیه صنعتی بنیاد ملی نخبگان شد

تفاهم‌نامه بورسیه صنعتی با حضور رؤسای بنیاد نخبگان خراسان جنوبی، دانشگاه بیرجند و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با هدف رفع برخی از مشکلات این استان در دو حوزه اشتغال و فناوری منعقد شد.

لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند، در این نشست هدف اصلی بورسیه صنعتی را تربیت نیروی متخصص با تضمین آینده شغلی دانست و ضمن تشکر از واحد‌های اقتصادی مشارکت‌کننده، اظهار امیدواری کرد که با همکاری بنیاد نخبگان استان و سازمان صمت، این طرح بتواند بخش عمده‌ای از مشکلات استان را به‌ویژه در دو حوزه اشتغال و فناوری رفع کند.

دکتر سیدجواد حسینی واشان، معاون دانشگاه بیرجند نیز با اشاره به فرایند بورسیه صنعتی در استان خراسان جنوبی، افزود: فرآیند اجرای این طرح از اواخر اردیبهشت‌ماه سال گذشته آغاز و در مرحله اول ۱۵۰ نیاز اعلام شد. در مرحله بعد هم ۸۰ سهمیه در دفترچه کنکور سراسری قرار گرفت.

وی اضافه کرد: از این تعداد، ۲۵۰ نفر به دانشگاه معرفی شدند که پس از طی مراحل مصاحبه با داوطلبان، در نهایت تعداد ۵ نفر دانشجو به عنوان بورسیه نهایی دانشگاه بیرجند معرفی شدند.

حسینی واشان خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ قرارداد اولیه توسط بنیاد نخبگان خراسان جنوبی و برگزاری جلسات متعدد با شرکت‌ها جهت رسیدن به تفاهم مشترک در این زمینه، در نهایت قرارداد‌ها برای امضا به شرکت‌ها ارسال شد.

به نقل از بنیاد ملی نخبگان، در پایان، قرارداد‌های بورسیه صنعتی بین سه طرف امضا و مبادله شد.

 

 

 

هزار و ۴۲۷ واحد مسکونی در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید

بیرجند – ایرنا – هزار و ۴۲۷ واحد مسکونی مددجویان خراسان جنوبی روز دوشنبه با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با شانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن که بعد از ظهر امروز با حضور رئیس جمهور، وزرای راه و شهرسازی و کشور، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و ارتباط تصویری استان‌های سراسر کشور برگزار شد، ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد واگذار شد که سهم خراسان جنوبی هزار و ۴۲۷ واحد است.

این واحدها با حضور مدیران کل راه و شهرسازی و کمیته امداد خراسان جنوبی به نمایندگی از کل استان در شهرستان طبس واگذار شد.

استاندار خراسان جنوبی در این نشست گفت: براساس تفاهم‌نامه‌هایی که برای تامین مسکن محرومان در کشور منعقد شده، سهم استان هزار و ۴۲۷ واحد بوده است که امروز افتتاح شد.

جواد قناعت افزود: پیشنهاد می‌دهیم تسهیلات احداث مسکن در طرح نهضت ملی مسکن برای دهک‌های اول تا سوم به صورت قرض‌الحسنه تامین و پرداخت شود همچنین تسهیلات مسکن برای این اقشار منوط به تامین سهم آورده نشود در این صورت اقدام بسیار مهمی برای جامعه هدف انجام خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌ کل راه و شهرسازی خراسان‌ جنوبی هم با اشاره به آخرین وضعیت پالایش متقاضیان و پیشرفت فیزیکی طرح نهضت ملی مسکن گفت: در مجموع ۱۲۱ هزار و ۷۹۵ نفر در این استان ثبت نام کردند که ۴۲ هزار و ۷۶۴ نفر تایید نهایی شدند.

حسن علیزاده از تامین ۶۰ هزار و ۹۶۲ قطعه زمین در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: متقاضیان تخصیص پروژه ۲۲ هزار و ۷۰ نفر و تعداد واحدهای دارای پروانه ساختمانی به ۲۰ هزار و ۱۷۱ مورد تاکنون رسیده است.

وی بیان کرد: ۱۲ هزار و ۴۲۷ واحد به مرحله اتمام فونداسیون، هشت هزار و ۳۶۰ واحد در مرحله اتمام اسکلت و سقف، چهار هزار و ۹۵۹ واحد در مرحله اتمام سفت کاری، ۲ هزار و ۴۶۴ واحد نازک کاری و هزار و ۵۴۲ واحد نیز در مرحله پایانی قرار دارد.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌ کل راه و شهرسازی خراسان‌ جنوبی گفت: در راستای تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن تعداد ۴۷ سایت به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ هکتار به محدوده شهرها الحاق شده است.

وی با اشاره به پیشرفت ۲۵ درصدی اجرای عملیات آماده سازی سایت های نهضت ملی مسکن عنوان کرد: ۳۸ سایت دارای مجری آماده‌سازی بوده و تاکنون برای ۱۷ سایت خدمات آب، ۲۳ سایت خدمات برق و ۲۹ سایت خدمات گاز تامین شده است.

علیزاده با اشاره به مشارکت پنج بانک عامل در پرداخت تسهیلات مسکن افزود: تاکنون ۲۴ هزار و ۳۰۳ واحد به بانک‌ها معرفی شده، سه هزار و ۳۴۸ در انتظار و برای هشت هزار و ۸۹۰ واحد انعقاد قرارداد شده است.

امروز دوشنبه – ۲۷ فروردین – مراسم واگذاری ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) سراسر کشور با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد.

این واحدهای مسکونی به همت کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بسیج سازندگی و وزارت راه و شهرسازی در قالب طرح نهضت ملی مسکن احداث و به متقاضیان تحت پوشش کمیته امداد در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت واگذار شده است.

 

 

 

 

عده‌ای معدود با کشف‌حجاب هنجارشکنی می‌کنند

طالبی با بیان اینکه عده‌ای معدود با کشف حجاب در جامعه هنجارشکنی می‌کنند از آنان خواستار رعایت موازین اخلاقی و احترام به هنجارهای اجتماعی و مذهبی و حفظ حریم عفاف و حجاب در سطح جامعه اسلامی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی امروز دوشنبه (۲۷ فروردین) در ستاد عفاف و حجاب استان اظهار کرد: خراسان جنوبی مردمی مومن، ولایی و انقلابی دارد و مصداق آن هم ماه مبارک رمضان و تقارن آن با ایام نوروز بود که موضوعات اعتقادی و شرعی آنان بر تفریح‌های نوروزی غلبه پیدا کرد و حتی در روز طبیعت با مراعات این مسائل دیانت خود را نشان دادند.

 

وی با تأکید بر اینکه کشف حجاب یک حرام شرعی و سیاسی و نوعی قانون‌شکنی است، تأکید کرد: کسی که قانون را رعایت نکند مجرم است و باید با او برخورد قانونی صورت گیرد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به لزوم تبیین‌گری و تذکر لسانی نسبت به افراد بدحجاب تصریح کرد: پایه و اساس طرح «نور» با هدف برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی نیز در وهله نخست تذکر و ارشاد است اما اگر ثابت شود فرد به صورت سازمان‌یافته به دنبال هنجارشکنی و ترویج فرهنگ منحط غربی است با او برخورد قانونی خواهد شد.

 

طالبی  تأکید کرد: قانون لازم الاجرا است و نسبت به اجرا و اعمال قانون هیچ دستگاه اجرایی و مجری قانونی نباید کوتاه بیاید.

 

وی  با بیان اینکه عده‌ای معدود با کشف حجاب در جامعه هنجارشکنی می‌کنند در ادامه از آنان خواستار رعایت موازین اخلاقی و احترام به هنجارهای اجتماعی و مذهبی و حفظ حریم عفاف و حجاب در سطح جامعه اسلامی شد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مصوبات ستاد عفاف و حجاب استان رویکرد قانونی دارد، گفت: اگر چنانچه مسئله‌ای در حوزه عفاف و حجاب در مراکز ورزشی و اماکن زیرمجموعه دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها به وجود آید مسئولیت آن با مدیر و حراست آن اداره است و باید پاسخگو باشند لذا باید نظارت لازم را بر مراکز و اماکن زیرمجموعه خود را داشته باشند.

 

 

 

۲۶ میلیارد ریال زکات فطریه در خراسان جنوبی جمع آوری شد

شرفی گفت: بیش از ۲۶ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال زکات فطریه در خراسان جنوبی توسط ادارات دولتی و موسسات خیریه تحت نظارت بهزیستی خراسان جنوبی جمع آوری شده است.

حسن شرفی- مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: جهت جمع آوری زکات فطره در خراسان جنوبی ۴۰۰ پایگاه و بیش از ۸۰۰ صندوق برپا شده بود.

 

وی ادامه داد: در این راستا بیش از ۲۶ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال زکات فطریه در استان توسط ادارات دولتی و موسسات خیریه تحت نظارت جمع آوری شده است.

 

شرفی در ادامه بیان کرد: از مجموع ۲۶ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال زکات فطریه جمع آوری شده از صندوق های بهزیستی در استان بیش از ۱۷ میلیارد و ۲۵۴ میلیون ریال مربوط به زکات فطریه عام است.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به میزان کفاره جمع آوری شده نیز گفت: از مبلغ جمع آوری شده بیش از ۹ میلیارد و ۱۷۶ میلیون ریال کفاره است.

 

شرفی در پایان عنوان کرد: جمع آوری زکات فطریه از روز عید فطر با برپایی ۴۰۰ پایگاه شروع شد که مبالغ فطریه در کوتاه ترین زمان به حساب مددجویان تحت پوشش واریز می‌شود.

 

 

رمز پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی روحیه جهادی است

سردار مهدوی با تاکید بر اینکه رمز پیروزی انقلاب اسلامی روحیه جهادی است، گفت: بسیج سازندگی روزنه امید مردم در کنار تمام مشکلات است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سردار محمدرضا مهدوی فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان‌جنوبی صبح امروز دوشنبه (۲۷ فروردین) در دیدار با نیروهای سازمان بسیج سازندگی استان ضمن اشاره به اقدام خوب سپاه در برابر رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: این اقدام یاد و خاطرات دوران دفاع مقدس را زنده کرد و ان شاءالله طی روزهای آینده نتایج خوب این اقدامات را خواهید شنید.

 

وی با بیان اینکه عملیاتی که انجام گرفت در طول تاریخ ایران و نوع خودش بی سابقه بود که ایران بتواند به تمام جبهه استکبار حمله کند، افزود: این موضوع اقتدار، شجاعت، رشادت، دلاورمردی و بزرگ‌منشی که همه و همه نشات گرفته از انقلاب اسلامی است را می‌رساند.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی بیان کرد: وقتی با تفکر انقلابی حرکت کنیم و رهبری انقلابی در راس داریم نه پادشاهی بزدل و هیئت واگذاری زمین در راس کشور، نتیجه این می‌شود که در برابر بزرگترین ابرقدرت ها و استکبار جهانی؛ همه دنیا بدون کوچکترین ترسی و تاثیرپذیری از کشورهای دیگر و به شکل مستقل رهبر فرزانه ما تصمیم می‌گیرد و ملت بزرگوار و نیروهای مسلح این فرمان را اجرا می‌کند نتیجه این می‌شود.

 

سردار مهدوی با بیان اینکه این اقدام خیلی پیام داشت‌، عنوان کرد: از امروز به بعد نگاه دنیا و کشورها به ما عوض خواهد شد.

 

وی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی قبل از این رجز خوانی داشت و به قدرت پوشالی خود مغرور بود، هیچ کشوری را قبول نداشت و طی ماه های گذشته ۳۵ هزار انسان؛ زن، مرد و بچه را به خاک و خون کشید و این یعنی هیچ بویی از انسانیت نبردند.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان‌جنوبی گفت: خدا را شاکریم به دست نیروهای سلحشور پاسداران انقلاب اسلامی و سربازان ولایت ضربه محکم و کاری به رژیم صهیونیستی، استکبار جهانی و همه‌ی دنیای استکبار وارد شد و هیمنه آنها بهم ریخت.

 

سردار مهدوی تاکید کرد آمادگی لازم برای از بین بردن رژیم صهیونیستی برای همیشه در صورتی که دوباره دست از پا خطا کنند وجود دارد.

 

وی در ادامه به فعالیت های بسیج سازندگی اشاره و ضمن تشکر از نیروهای این سازمان، گفت: وجه تمایزی که انقلاب اسلامی و کشور ما با دیگر کشورها دارد، مردمی بودنش است.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان‌جنوبی بیان کرد: مردمی بودن حاکمیت مستقر در ایران باعث شده که در همه‌ی فشارها و مشکلاتی که وجود دارد ولی حاکمیت و انقلاب اسلامی مسیر خود را مقتدرانه طی می‌کند و اگر در اقدام صورت گرفته در مقابل رژیم صهیونیستی موفقیتی داشتیم برخواسته از حمایت مردمی و انقلاب مردمی است.

 

سردار مهدوی گفت: در محاسبات دچار اشتباه نشویم که ما چون موشک داریم پیروز شدیم نه، موشک را همه از جمله اسرائیل و آمریکا هم دارند؛ موشک به عنوان یک پارامتر برای کشور به حساب می‌آید اما برای حاکمیت کافی نیست، پشتوانه مردمی برای حاکمیت مهم است.

 

وی افزود: اگر اسرائیل پشتوانه مردمی می‌داشت باید در برابر یک گروه شبه نظامی موفق می‌بود اما اینگونه نیست دلیل هم نداشتن پشتوانه مردمی است.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان‌جنوبی با بیان اینکه موشک بعلاوه ملت پیروزی واقعی می‌شود، تاکید کرد: انقلاب اسلامی ثابت کرد که ملت به تنهایی بالاتر از موشک است و ما این را در هشت سال دفاع مقدس درک کردیم.

 

سردار مهدوی با تاکید بر اینکه اگر انگیزه و آرمان مشخص و مقدسی داشته باشیم پیروز هستیم، خاطرنشان کرد: وقتی جایگاه ملت در انقلاب و کشور ما مهم است، ملت رمز پیروزی است.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان‌جنوبی گفت: از زمان رهبری امام خمینی (ره) تا مقام معظم رهبری همواره حفظ ملت و پشتوانه مردمی انقلاب اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است.

 

سردار مهدوی با بیان اینکه شیرازه و خمیرمایه انقلاب اسلامی مردم هستند، تاکید کرد: اگر مردم را حفظ کنیم انقلاب ما همانگونه که تاکنون موفق بوده بعد از این هم موفق خواهد بود اگر بر حفظ مردم توجه نداشته باشیم معلوم نیست چه اتفاقی خواهد افتاد.

 

وی افزود: حفظ مردم، عمق بخشی انقلاب اسلامی در دل مردم و پیش برندگی انقلاب اسلامی یکی از راه‌هایی که می‌تواند مردم را در صحنه نگه داشته و امید و انگیزه بدهد که مردم همواره پای کار نظام باشند همین کارهایی است که شما [بسیج سازندگی] انجام می‌دهید.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان‌جنوبی افزود: بسیج سازندگی با نگاه جهادی، مقدس، آخرتی و گره گشایی از مردم وارد عرصه می‌شود.

 

سردار مهدوی خطاب به نیروهای سازمان بسیج سازندگی استان، بیان کرد: قدر این روحیه جهادی را بدانید و تلاش کنید حفظ و فرهنگ جهادی به نسل‌های بعد منتقل شود چراکه انقلاب اسلامی را روحیه جهادی پایدار نگه داشته است.

 

وی ادامه داد: انتظار، توقع و اعتمادی که مردم به بسیج سازندگی دارند متفاوت است و این باعث شده در کنار تمام مشکلات یک روزنه امید مشاهده کنند.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان‌جنوبی با بیان اینکه رمز پیروزی انقلاب اسلامی روحیه جهادی است، گفت: بسیج یعنی انقلاب اسلامی و اگر روحیه جهادی خدشه دار و مردم به بسیج بی اعتماد شوند، این انقلاب اسلامی است که متضرر خواهد شد.

 

 

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی:

مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «فتح خون» برگزار می شود

مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «فتح خون» برگزار می شود

بیرجند-مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی مسابقه کتابخوانی فتح خون اثر شهید سید مرتضی آوینی برگزار می شود.

محمود حاجی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی مسابقه کتابخوانی فتح خون اثر شهید سید مرتضی آوینی با همکاری کتابخانه های عمومی و اهالی فرهنگ و ادب در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی بیان کرد: مهلت شرکت در مسابقه از ۲۰ فروردین تا ۳۰ فروردین ماه و برای گروه سنی بالای ۱۵ سال است.

حاجی یادآور شد: علاقمندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند به آدرس www.samakpl.ir مراجعه کنند.

وی گفت: امیدواریم با برگزاری این مسابقه در آشنایی نسل جوان با یکی از آثار فاخر سید شهیدان اهل قلم شهید مرتضی آوینی قدمی برداشته باشیم.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*