اخبار سیاسی

صاحب نظریه «مملکت مال حزب‌اللهی‌هاست» ردصلاحیت شد؟
باشگاه خبرنگاران نوشت:خبرها حاکی از رد صلاحیت منصوره معصومی اصل توسط شورای نگهبان است.شنیده‌ها حاکی از آن است منصوره معصومی اصل که سابقه کاندیداتوری در ادوار پیشین انتخابات مجلس را دارد، برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس داوطلب شده بود اما ردصلاحیت شده است‌.

 

 

سخنگوی حزب ندا: به جبهه اصلاحات انتقادات جدی داریم اما جدا نشدیم
سخنگوی حزب ندای ایرانیان در خصوص برخی تحلیل‌ها در مورد جدا شدن حزب ندا از جبهه اصلاحات گفت: حزب ندای ایرانیان با وجود انتقادات جدی که به جبهه اصلاحات دارد همچنان عضو این جبهه سیاسی است و بنای جدا شدن از آن را ندارد. سعید نورمحمدی در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه اگر نقدی به رویکردهای جبهه اصلاحات داریم، باید تلاش کنیم از درون آن را اصلاحی کنیم، اظهار داشت: نمی شود که به اصلاح قدرت سیاسی باور داشته باشیم ولی درون جریان خودمان به دنبال اصلاح نباشیم و برخوردهای قهری انجام دهیم. همان طور که نمی شود قائل به گفتگو با آمریکا باشیم ولی گفتگو با جریانات رقیب و نهادهای حاکمیتی را رها کنیم.

 

 

 

ایزدخواه: برخی فعالان اجتماعی، فرهنگی و عدالتخواهان لیست انتخاباتی «انسجام» را منتشر می‌کنند
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که قرار است برخی از فعالان اجتماعی و فرهنگی و عدالتخواهان و برخی اندیشکده‌های فعال لیستی به نام «انسجام» در تهران و چند استان دیگر منتشر کنند.روح‌الله ایزدخواه در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت لیست‌های انتخاباتی در تهران گفت: بنده خیلی دنبال لیست‌ها نیستم، در صورت دعوت در جلسات آن‌ها شرکت می‌کنم وگرنه کار خودمان را دنبال می کنیم.وی ادامه داد: تاکنون جلسه‌ای با ائتلاف «امنا» داشته‌ام و صحبت‌هایی صورت گرفته است. فعالان اجتماعی و فرهنگی و عدالتخواهان و برخی اندیشکده های فعال نیز در یک همبستگی به دنبال انتشار لیستی به نام «انسجام» در تهران و چند استان دیگر هستند که با آن‌ها نیز جلساتی برگزار کرده‌ام.

 

 

آخرین وضعیت جبهه اصلاحات در آستانه انتخابات مجلس
سخنگوی جبهه اصلاحات آخرین وضعیت این تشکل سیاسی برای چگونگی حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.جواد امام در گفت‌وگو با ایسنا درباره تازه‌ترین اقدامات جبهه اصلاحات برای انتخابات، اظهار کرد: آنچه تصمیم جبهه اصلاحات با توجه به شکل‌گیری این مجموعه برای انتخابات بوده است، در نهایت به این نقطه رسیده که جبهه اصلاحات امکان ارائه لیست در تهران را ندارد. در استان‌ها هم به همین شکل تصمیم‌گیری شد که با توجه به استقلال جبهه‌های استانی در آیین‌نامه ما، چنانچه کاندیدای اصلاح‌طلبی در استان‌ها یا شهرستان‌ها وجود دارد با دوسوم اعضای واجد رأی امکان حمایت از این افراد وجود داشته باشد.امام یادآور شد: در این دوره اعضای جبهه اصلاحات تصمیم گرفتند اگر امکانش فراهم باشد فقط از کاندیدای اصلاح‌طلب حمایت کنند نه کاندیداهای نیابتی تا مشخص باشد برای جریان اصلاح‌طلب امکان ارائه لیست فراهم نشده تا انتخاباتی رقابتی رقم بزند که مسیر را تغییر دهد یا اصلاحش کند.

 

 

 

 

متقی‌فر: لیست مشترک مورد تایید نیست
امروز ۵ اسفندماه بود که  خبرگزاری اصولگرای تسنیم لیست مشترک شورای ائتلاف و جبهه پایداری برای انتخابات مجلس دوازدهم با سرلیستی محمدباقر قالیباف را رسانه ای کرد.در پی آن، مجید متقی‌فر، سخنگوی جبهه پایداری، در گفت‌وگو با ایسنا، این لیست را غیررسمی خواند و گفت: گمانه زنی‌هایی درباره لیست جبهه پایداری و شورای ائتلاف منتشر شده که مورد تائید جبهه پایداری نیست.وی توضیح داد: جبهه پایداری انقلاب اسلامی همچنان بر مبنای شاخص‌ها ضمن بررسی لیست مستقل خود، همچنان با دیگر گروه‌های انقلاب همچون شورای ائتلاف در حال گفت‌وگو است و هنوز نتایج گفت‌وگو نهایی نشده است.متقی‌فر همچنین گفت: امیدواریم بتوانیم بر مبنای شاخص‌ها به وحدت برسیم.

 

 

همسر فریدون عباسی کاندیدای مجلس دوازدهم شد
داوطلب هرمزگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر نماینده‌ای در انتصابات و کار دولت دخالت کرد سبب می‌شود نتواند بعدا از دولت برای انجام نشدن کار در همان قسمت مورد دخالت قرار گرفته بازخواست کند.نزهت شبان آزاد همسر فریدون عباسی رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی و نماینده فعلی کازرون و کوه‌چنار در مجلس یازدهم است. او که کاندیدای مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه هرمزگان شده است، در بخش هایی از گفتگو با خبرگزاری تسنیم در رابطه با مردمی بودن نمایندگان اظهار داشت: نماینده مجلس باید مردمی باشد و ساختاری برای جمع آوری نظرات مردم و شنیدن دغدغه و مشکلات آنها تعبیه کند تا دسترسی مردم به وی تسهیل شود.

 

 

منوچهر متکی: کمک‌های مردمی به کاندیداها باید «بلاشرط» باشد
سرلیست شورای وحدت می‌گوید: کمک‌های مردمی باید بلاشرط باشد، یعنی افراد براساس شناختی که از نماینده یا فهرست دارند کمک‌های خود واریز کنند و نماینده شفاف و روشن اعلام کند که این کمک‌ها بلاشرط است.

 

 

 

کنایه کیهان به اصلاح طلبان با مثالی از گوشت کوبیده!
روزنامه کیهان از بیانیه ۱۱۰ فعال اصلاح‌طلب به تندی انتقاد کرد.در ستون گفت و شنود این روزنامه آمده است:

گفت: برخی از مدعیان اصلاحات بیانیه ۱۱۰ فعال اصلاح‌طلب با موضوع ضرورت شرکت در انتخابات را که با عنوان «روزنه‌گشایی» منتشر کرده بودند، به سخره گرفته و با این ادعا که انتخابات آزاد نیست اقدام این ۱۱۰ نفر را محکوم کرده‌اند!

گفتم: یکی از امضاء‌کنندگان بیانیه در پاسخ به این مدعیان اصلاحات به ده‌ها نمونه مستند اشاره کرده که در آن مدعیان اصلاحات به دروغ می‌گفتند انتخابات آزاد نیست! ولی در انتخابات شرکت کرده و رای هم آورده بودند.

گفت: همان امضاء‌کننده بیانیه خطاب به افراطیون مدعی اصلاحات گفته است؛ «نمی‌شود که هر بار ما چک سفید امضا بدهیم و بگوییم ما کاندیدا نداریم و بعد شما تشریف بیاورید با رای اقلیت رئیس‌جمهور و نماینده شوید»!

گفتم: ایول! هزاران آفرین صد بارک‌الله.

گفت: پته مدعیان اصلاحات را روی آب انداخته و نشان داده است که می‌گویند شرکت نمی‌کنیم! تا بقیه اصلاح‌طلبان جا بزنند و زمینه برای شرکت افراطیون آماده شود!

گفتم: شام آبگوشت بود، یکی از بچه‌ها قهر کرده و گفت؛ من که آبگوشت دوست ندارم! مادر مقداری گوشت کوبیده برای او کنار گذاشت و طرف که زیر چشمی نگاه می‌کرد گفت؛ من که قهر کرده‌ام و نمی‌خورم! ولی برای هرکس که کنار گذاشته‌ای خیلی کم است!

 

 

«اعتماد ملی» جدایی از جبهه اصلاحات را تکذیب کرد
محمدصادق جوادی حصار، سخنگوی حزب اعتمادملی خبر جدایی این حزب از جبهه اصلاحات را تکذیب کرد.محمدعلی وکیلی، مدیرمسئول روزنامه ابتکار و نماینده سابق مجلس در گفت‌گویی با خبرگزاری ایرنا از جدایی حزب‌های اعتمادملی، کارگزاران و ندای ایرانیان از جبهه اصلاحات خبر داده است که در گفت‌وگوی سخنگوی حزب اعتمادملی با اعتمادآنلاین جوادی حصار این خبر را به شدت تکذیب کرد.سخنگوی حزب اعتمادملی درباره گفت‌وگوی وکیلی اعلام کرد که یا خبرگزاری برداشت اشتباه از صحبت‌های ایشان کرده است یا خود آقای وکیلی از اخبار موجود برداشت اشتباه کرده‌اند.جوادی حصار در ادامه گفت‌وگو با اعتمادآنلاین تاکید کرد که حزب اعتمادملی همچنان عضو جبهه اصلاحات است .

 

 

 

مشاور روحانی: از صندوق رای قهر نکنید، با صندوق اعتراض کنید
مشاور حسن روحانی در دولت های یازدهم و دوازدهم در توئیتی نوشت: از صندوق قهر نکنید؛ با صندوق اعتراض کنید.حسام الدین آشنا، مشاور حسن روحانی در دولت های یازدهم و دوازدهم در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ‏از صندوق قهر نکنید؛ با صندوق اعتراض کنید. هدف از بستن فضای انتخاباتی رأی آوردن اقلیت در غیاب اکثریت است. اگر ۱۰ درصد دیگر از مردم از حق خود استفاده کنند و رأی_اعتراضی⁩ بدهند، همه فهرست‌های رنگارنگ ⁧ آنان⁩ به باد هوا خواهد رفت و راه برای گشایش‌های بیشتر باز خواهد شد.

 

 

علی مطهری: اینکه می‌گویند رأی ندهیم این‌ها بروند یک رویاست
علی مطهری، سرلیست صدای ملت گفت: صدای ملت نشانه مخالفت با وضع موجود و گروه‌های موجود است که به نام انقلابی‌گری کشور را به سمت نابودی می‌برند. نباید انقلاب را رها کنیم تغییر نظام کار آسانی نیست اینکه می‌گویند رأی ندهیم اینها بروند یک رویا است.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*