اخبار خراسان جنوبی

دعوت از مردم برای کمک به نیازمندان در جشن گلریزان بیرجند

عضو هیات امنای جشن گلریزان خراسان جنوبی گفت: سی و دومین جشن گلریزان ویژه تامین لباس شب عید دانش‌آموزان نیازمند استان دوم اسفند امسال در بیرجند برگزار می‌شود و چشم ما به دست یاری مردم است.

 

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی:

ظرفیت داریم، اما آزادراه نداریم 

جلال زاده گفت: خراسان جنوبی ظرفیت لازم برای احداث آزادراه را دارد، اما هنوز یک کیلومتر آزادراه در استان احداث نشده است.

 

جلال‌زاده مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در برنامه میدان انقلاب صدا و سیمای استان گفت: در استان حتی یک کیلومتر آزادراه نداریم در حالی که ظرفیت‌های لازم برای احداث آن وجود دارد و برای عملیاتی شدن آن نیازمند اعتبارات ویژه دولتی و پیگیری‌های مستمر هستیم.

او به بحث نقاط حادثه خیز در استان اشاره کرد و افزود: پارسال بر اساس ضوابط، ۶۹ نقطه حادثه خیز در استان مشخص شد که رفع ۱۰ نقطه آن از سمت نهاد کشوری در بازه زمانی دو ساله مصوب شد که تاکنون ۶ نقطه به طور کامل رفع اثر شده است و کار رفع اثر ۴ نقطه دیگر در حال انجام است.

جلال زاده بیان کرد: علاوه بر ۱۰ نقطه‌ای که از سمت کشور مصوبه آن را گرفته ایم، ۲۷ نقطه حادثه خیز دیگر در استان را با اعتبار و بضاعت استانی رفع کردیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ادامه داد: از ابتدای دولت تاکنون هزار و ۷۴۰ کیلومتر روکش راه‌ها را در استان انجام داده ایم و برای بحث دوبانده‌سازی راه‌ها نیز تمام منابع و امکاناتمان را به کار گرفته ایم، زیرا پیشرفتمان در این حوزه نسبت به سایر استان‌ها کمتر بود، اما در دو سال اخیر این روند شدت گرفته است.

او عنوان کرد: احداث آزادراه نیز یکی دیگر از خواسته‌ها و دغدغه‌هایمان در استان است، زیرا ظرفیت‌های لازم برای احداث آن وجود دارد، اما هنوز یک کیلومتر آزادراه در استان نداریم که به نتیجه رسیدن این خواسته نیازمند پیگیری‌های زیاد و اختصاص اعتبارات ویژه ملی است.

افتتاح ۵۲ طرح به همت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای 

جلال‌زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: پارسال در استان در زمینه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ۳۲ طرح افتتاحی داشتیم که این میزان امسال به ۵۲ طرح با هزینه کرد بیش از ۳۷۷ هزار میلیارد تومان رسیده است.

او افزود: روکش جاده ها، ایمنی جاده ها، احداث راه روستایی، احداث پاسگاه پلیس راه، مجتمع خدماتی رفاهی، نمازخانه و مجتمع‌های متفاوت دیگر از جمله طرح‌های افتتاحی است.

جلال زاده بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۸۷۰ کیلومتر روکش جاده‌ای در سطح استان انجام شده که قرار است این میزان را به بیش از هزار کیلومتر برای امسال برسانیم؛ همچنین ۱۵ مورد احداث آبپل و تبدیل آبنما به پل که هر کدام اعتباری نزدیک به ۶ تا ۷ میلیارد تومان لازم دارد را انجام داده‌ایم.

 

 

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی خبر داد:

تصادفات صدرنشین پرونده‌های پزشکی قانونی خراسان جنوبی

تصادفات صدرنشین پرونده‌های پزشکی قانونی خراسان جنوبی

توکلی گفت: براساس آمار معاینه بالینی در پزشکی قانونی استان، پرونده‌های تصادفات رتبه اول و نزاع رتبه دوم معاینات را به خود اختصاص داده است.

خراسان جنوبی، محمدعلی توکلی در نشست خبری اظهار کرد: در ۱۰ ماهه امسال تعداد ۱۵ هزار و ۳۹۳ معاینه بالینی در خراسان جنوبی انجام شده است که نسبت به سال قبل ۲.۱ درصد افزایش داشته است.

 

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی بیان کرد: مصدومین ناشی از تصادفات با چهار هزار و ۵۵۴ مورد رتبه اول و نزاع با سه هزار و ۴۴۲ مورد رتبه دوم معاینات را به خود اختصاص داده است.

 

وی ادامه داد: در مجموع پرونده‌های نزاع ۲.۲ درصد نسبت به سال گذشته رشد کرده البته در بیرجند کاهش و در طبس ۴۳ درصد افزایش یافته است.

 

توکلی ادامه داد: مصدومین ناشی از تصادف امسال چهار هزار و ۵۵۴ مورد بوده که نسبت به سال قبل ۱.۴ درصد افزایش داشته است.

 

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با بیان اینکه فوتی‌های ناشی از تصادفات در استان ۳.۷ درصد کاهش داشته است، گفت: متوفیان ناشی از تصادفات در سال جاری تعداد ۳۱۰ نفر است در حالی که این آمار در سال گذشته تعداد ۳۲۲ نفر بوده است.

 

وی با بیان اینکه مصدومان ناشی از حوادث کار ۱۹.۶ درصد افزایش داشته است گفت:  در ۱۰ ماهه امسال ۱۸۳ مورد مراجعه داشتیم که این آمار در سال قبل تعداد ۱۵۳ مورد بوده است.

 

توکلی افزود: از نظر متوفیان حوادث ناشی از کار خوشبختانه ۴۵.۸ درصد کاهش داشتیم به طوری که امسال ۱۳ نفر بر اثر حوادث کار فوت کردند اما سال گذشته در مدت مشابه این آمار ۲۴ نفر بوده است‌.

 

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی در ادامه گفت: اجساد معاینه شده در ۱۰ ماهه امسال ۶۴۲ مورد بود که ۷۲.۶ درصد مربوط به مرگ‌های غیرطبیعی است.

 

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد اجساد ارجاع شده برای معاینه به پزشکی قانون مربوط به فوتی‌های ناشی از تصادفات است، اظهار کرد: درخصوص آزمایش‌های سم شناسی هم نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته ۶۵.۶ درصد رشد داشته است.

 

توکلی همچنین از تشکیل ۹۴ پرونده سقط درمانی جنین در سال جاری خبر داد و گفت: سال گذشته در مدت مشابه این آمار ۶۵ پرونده بوده است.

 

وی افزود: از این تعداد ۶۲ مورد منجر به صدور مجوز سقط و ۲۷ مورد صادر نشدن مجوز بوده و مابقی پیگیری نشده است.

 

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: در این مدت همچنین ۱۷۱ کمیسیون پزشکی تشکیل شده که از این تعداد ۵۲ مورد مربوط به قصور پزشکی بوده و ۲۲ مورد محکوم شده‌اند که جراحی زنان و زایمان رتبه اول قصور پزشکی را دارد.

 

وی با بیان اینکه در سال جاری ۴۹ مورد کمیسیون‌ روانپزشکی برگزار شده است اضافه کرد: در مجموع کمیسیون‌ها پزشکی قانونی استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۶.۹ درصد افزایش یافته است.

 

 

۲۰ خانه ورزش روستایی در خراسان جنوبی تجهیز شد

۲۰ خانه ورزش روستایی در خراسان جنوبی تجهیز شد

تجهیزات ۲۰ خانه ورزش روستایی خراسان جنوبی به مناسبت دهه فجر در قالب سومین کاروان نشاط و امید به روستاهای استان ارسال شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدعلی ربیعی ظهر امروز چهارشنبه (۱۸ بهمن) در آئین اعزام کاروان تجهیزات خانه‌های ورزشی استان اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت چهل و پنجمین طلوع فجر انقلاب شکوهمند اسلامی، تجهیزات ۲۰ خانه ورزش روستایی خراسان جنوبی در قالب سومین کاروان نشاط و امید به روستاهای استان ارسال شد.

 

وی با بیان اینکه هر یک از این کاروان‌ها مزین به نام یکی از شهدای ورزشکار استان است، گفت: جامعه ورزشی خراسان جنوبی ۶۵ شهید را تقدیم انقلاب و نظام کرده است.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۶ میلیارد ریال برای تجهیز ۲۰ خانه‌ ورزش روستایی استان هزینه شده است، تصریح کرد: با راه‌اندازی و تجهیز این خانه‌های ورزشی تعداد کل خانه‌های ورزش استان به ۴۳۲ خانه می‌رسد و تا  پایان سال هشت باب خانه ورزشی دیگر تجهیز خواهد شد.

 

ربیعی ادامه داد: توپ فوتبال و والیبال، میز فوتبال دستی، تنیس روی میز، دارت، طناب‌بازی و تور والیبال از جمله اقلام و کالاهای فراهم شده برای خانه‌های ورزش روستایی در استان است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی اعلام کرد؛

کسب رتبه اول کشوری در شاخص‌های قضایی توسط زندان‌های خراسان جنوبی

کسب رتبه اول کشوری در شاخص‌های قضایی توسط زندان‌های خراسان جنوبی

بیرجند_ مدیر کل زندان‌های استان خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی رتبه اول ارزیابی ۱۸ گانه قضایی را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر علی عبدی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: از ابتدای امسال ۱۱۹ زندانی جرایم غیر عمد توسط ستاد دیه استان آزاد شدند و در کشور رتبه دوم اخذ رضایت شکات را به این خاطر کسب کردیم.

وی با بیان این که سازمان زندان‌های کشور امسال پنج اولویت را به استان‌ها ابلاغ کرد و تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه زندان‌های استان برای تحقق این اولویت‌هاست، افزود:
به لطف نظام جمهوری اسلامی ایران برای آن دسته از مجرمان که سابقه ندارند اما به دلایلی محکوم به دوران حبس شدند برابر سیاست‌های قوه قضائیه و سازمان زندان‌های کشور زندان سما (مرکز مراقبت الکترونیکی) راه‌اندازی شده است.

عبدی تصریح کرد: در خراسان جنوبی با احداث ساختمان جدید، مرکز مراقبت الکترونیکی در فضایی به وسعت ۵۰۰ متر مربع و زیربنای ۲۵۰ متر مربع با ظرفیت پذیرش ۲ هزار نفر در آبان سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس مقررات قانونی هم اکنون بیش از ۶۰۰ نفر واجد شرایط تحت نظارت الکترونیک قرار گرفتنه اند که دوران محکومیت خود را در کنار خانواده خود سپری می‌کنند.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی گفت: برای رفاه حال خانواده زندانیان نیازمند، بیش از ۸۰۰ بازدید توسط رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز استان و قضات محاکم قضائی از زندان‌های استان انجام شده و زندانیان بی واسطه مشکلات قضائی خود را با قضات مطرح کردند.

وی تعداد خانواده‌های تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان استان را هزار و ۱۸۷ خانواده اعلام کرد و افزود: ۲ هزار و ۴۳۲ فرزندان زندانیان تحت پوشش خدمات انجمن‌های استان هستند.

عبدی با اشاره به کمک بیش از ۲۰ میلیارد ریال به خانواده زندانیان نیازمند از ابتدای امسال گفت: یکی از برنامه‌های مهم سازمان زندان‌ها برای تحقق عدالت ترمیمی را حمایت از خانواده زندانیان عنوان و اشتغال خانواده زندانیان یکی از اولویت‌های انجمن حمایت زندانیان است که در این راستا از ابتدای امسال ۳۸۲ نفر با دریافت تسهیلات مورد نیاز معرفی به بانک‌های عامل شدند.

وی از برگزاری ۵۱۹ جلسه صلح و سازش توسط کمیته صلح و سازش زندان‌های استان خبر داد و گفت: در این مدت به مبلغ بیش از چهل و سه میلیارد و شصت و چهار میلیون ریال و تعداد ۷۸۹ سکه بهار آزادی رضایت شکات اخذ شده است.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی افزایش ۴۳ درصدی اشتغال و افزایش ۲۰ درصدی حرفه‌آموزی در زندان‌های استان نیز اشاره کرد و گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه‌های آموزشی با ادارات ذیربط، ۲۲۵ دوره مهارت‌آموزی برگزار شد و بیش از سه هزار زندانی بهره‌مند شدند.
وی با تاکید بر اینکه توجه به سلامت زندانیان در صدر برنامه‌های سازمان زندان‌هاست اظهار داشت: مقوله بهداشت و درمان به عنوان یکی از سیاست‌های سازمانی و شاخص کار زندانبانی همواره مورد تاکید بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در راستای کاهش آسیب اعتیاد برای زندانیان اقدامات درمانی خوبی انجام شده همچنین در راستای ارتقای بهداشت و درمان آنها ویزیت‌های متعددی توسط پزشکان عمومی، متخصص و تست‌های مختلف برای زندانیان انجام شده که نتایجی از جمله جلوگیری از اعزام بی مورد به بیمارستان‌های استان و پیشگیری از عوارض اجتماعی بوده است.

وی بابیان اینکه اقدامات ارزشمندی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری انجام‌شده است، بر ضرورت آشنایی زندانیان با مبانی و فرهنگ دینی و قرآنی تاکید کرد و افزود: اگر بافت جمعیتی که امروز در زندان‌ها به سر می‌برند، با قرآن کریم و مباحث دینی ارتباط بیشتری داشتند، بی‌تردید گذرشان به زندان نمی‌افتاد.

عبدی با اشاره به اینکه اندرزگاه معراج با هدف نشر معارف دینی و روان‌شناسی اسلامی برای زندانیان زندان مرکزی بیرجند راه‌اندازی شد گفت: با انجام امور اصلاحی و تربیتی صورت گرفته در زندان‌های استان اکنون بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ زندانی در فعالیت‌های قرآنی در رشته‌های روان خوانی، روخوانی و حفظ قرآن تربیت شده‌اند.

۳۲ پروژه شاخص شهرداری بیرجند به بهره‌ برداری رسید

۳۲ پروژه شاخص شهرداری بیرجند به بهره‌ برداری رسید

بیرجند – ایرنا – همزمان با هشتمین روز از دهه فجر ۳۲ پروژه شاخص شهرداری بیرجند با اعتبار یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال به بهره‌ برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهردار بیرجند پنجشنبه شب در جشن بزرگ انقلاب و آیین رونمایی از پروژه‌های قابل افتتاح شهرداری بیرجند گفت: جداسازی آب شرب از فضای سبز در بیرجند با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال انجام شد که با این اقدام ۳۰۰ میلیون مترمکعب در زمینه آب شرب مردم صرفه جویی شد.

مهدی بهترین افزود: خرید سرورهای پیشرفته و ارتقای نرم افزار شهرسازی با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال، خرید یک دستگاه فینیشتر آسفالت و یک دستگاه قیرپاش با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال، تملک املاک واقع در خیابان طالقانی جهت تعریض و احداث پارکینگ با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال و پیاده‌روسازی جهت زیباسازی و روان سازی عبور و مرور خیابان ۱۷ شهریور با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال از طرح‌های افتتاحی شهرداری در دهه فجر است.

وی از بهسازی پارک شهدای گمنام و بوستان معتمدنژاد با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال خبرداد و گفت: اجرای آسفالت و زیرسازی معابر شهر به حجم ۶۵ هزار مترمربع با اعتبار ۲۹۲ میلیارد ریال انجام شده است.

بهترین بیان کرد: راه‌اندازی پنج باب واحد تجاری در خیابان منتظری، اجرای جوی و پیاده سازی خیابان کارگران، اجرای دیوار ساحلی رودخانه شاهرود، راه‌اندازی سامانه ۱۳۷، جدول گذاری و اجرای آیلند خیابان حُر و بهسازی فاز اول بوستان توحید بیرجند از دیگر پروژه‌های شهرداری است که افتتاح شد.

وی با اشاره به انتقال پادگان ارتش از داخل شهر و بازگشایی معابر آن، گفت: این موضوع آروزی ۲۰ ساله مردم شهر بود که بعد از سفر و دستور مقام معظم رهبری امروز شاهد تحقق آن هستیم و آرزوی که در دولت سیزدهم با پیگیری‌های مسئولان استانی رقم خورد.

شهردار بیرجند با بیان اینکه اجرای بلوار حدفصل خیابان ارتش و شهید قرنی براساس مصوبات قانونی کمیسیون ماده پنج و شورای ترافیک استان انجام شد، افزود: این بلوار در روان سازی و حل مشکلات ترافیکی منطقه به خصوص بعد از اسکان بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن موثر است.

 

 

 

خطیب جمعه بیرجند: امیدآفرینی نیاز امروز جامعه است

خطیب جمعه بیرجند: امیدآفرینی نیاز امروز جامعه است

 امام جمعه موقت بیرجند گفت: امید نیاز امروز جامعه است لذا بیان دستاوردهای نظام و دولت در راستای جهاد تبیین و امیدآفرینی ضرورت دارد.

حجت الاسلام رحیم آبادی امام جمعه موقت بیرجند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیرجند گفت: افراد مومن با داشتن ایمان مانع از هرگونه اقدام خلاف می‌شوند و آن گروهی که می‌توانند مردم را از اهدافشان منحرف کنند جریان نفاق هستند.

او افزود: ما در مدت ۴۵ سال انقلاب اسلامی همواره از سوی دشمنان با حربه‌ نفاق روبرو بوده‌ایم که با درایت مردم و مسئولان و رهنمود‌های رهبری این توطئه‌ها خنثی شده‌اند.

حجت الاسلام رحیم آبادی اظهار کرد: امروز برای ما آمریکا، اسرائیل و صهیونیست و تحریم‌هایی که تاکنون به ایران تحمیل کرده‌اند خطری نیست و توانستیم با همت مردم و حضور آنان در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی و رهبری فرزانه انقلاب تمام تحریم‌ها و توطئه‌ها را خنثی کنیم.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند بیان کرد: یکی از ترفند‌ها و توطئه‌های دشمنان اسلام ایجاد بیم و ناامیدی در دل مردم است که همواره در رسانه‌های مختلف و شبکه‌های معاند واقعیت‌های جمهوری اسلامی وارونه جلوه داده می‌شود و در مورد پیشرفت‌های علمی و پزشکی، هسته‌ای، توان موشکی، قدرت نظامی و نانو ذرات که از سوی دانشمندان جوان ایرانی انجام می‌گیرد صحبتی در آن رسانه‌ها نمی‌شود.

او در آستانه فرا رسیدن یوم الله ۲۲ بهمن و حضور گسترده مردم در راهپیمایی این روز بزرگ گفت: هر قدم حضور مردم در صحنه‌های مختلف، برابر چند حج است و هرکه دل به اسلام، قرآن و پیامبر اکرم (ص) و ایران اسلامی دارد این راه را ادامه می‌دهد.

 

 

 

با حضور وزیر بهداشت؛

۲۸ پروژه حوزه سلامت خراسان جنوبی افتتاح شد

۲۸ پروژه حوزه سلامت خراسان جنوبی افتتاح شد + فیلم

بیرجند – ایرنا – همزمان با نهمین روز دهه فجر ۲۸ پروژه حوزه سلامت استان خراسان جنوبی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسم افتتاح همزمان این پروژه‌ها که روز جمعه با حضور مسئولانی از وزارت بهداشت، استاندار خراسان جنوبی و مسئولان استانی در سالن همایش‌های دکتر فروزانفر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد، ۲۸ پروژه با زیربنای کل ۱۰ هزار و ۶۴۰ متر مربع و اعتبار پنج هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال افتتاح شد که از این مبلغ سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال صرف هزینه های ساختمانی، ۲ هزار و ۸۰ میلیارد ریال برای تجهیزات هزینه شده است.

امروز ۲ پروژه مهم بیمارستانی شهرستان‌های خوسف و بشرویه افتتاح شد که جزو طرح های نیمه تمام بهداشت و درمان استان بود و در دولت سیزدهم تکمیل شد.

۲ بخش آم آر آی در شهرستان های فردوس و طبس، ۱۱ واحد پانسیون پزشکان، ۶ واحد اورژانس پیش بیمارستانی و هفت واحد بهداشتی از دیگر پروژه‌هایی است که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور وزیر بهداشت در شهرستان‌های خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.

بیمارستان بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان خوسف پروژه‌ای بود که از سال ۹۲ عملیات اجرایی آن آغاز شد اما به دلیل مشکلات متعدد از جمله کمبود اعتبار بارها متوقف شد.

خوسف در ۳۵ کیلومتری مرکز استان فاقد بیمارستان بود و در نهایت سفر شهریور ۱۴۰۰ رئیس جمهور به خراسان جنوبی و تاکید آیت‌الله رئیسی بر تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام سبب شد اعتبارات لازم برای تکمیل این بیمارستان توسط سازمان برنامه و بودجه پرداخت شود.

با تخصیص اعتبارات از محل سفر استانی، تکمیل بیمارستان خوسف سرعت گرفت که از مهر امسال بخش اورژانس آن فعال شد و امروز به طور رسمی به بهره‌برداری رسید. اکنون بخش نوزادان، جراحی عمومی، زنان و زایمان و اورژانس از جمله بخش‌های فعال این بیمارستان است.

اما بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان بشرویه از دیگر پروژه‌های نیمه‌تمام و اولویت‌دار حوزه بهداشت و درمان در خراسان جنوبی است که با گذشت ۱۲ سال از کلنگ‌زنی آن، با اهتمام دولت سیزدهم تکمیل شد.

بخش اورژانس، بستری عمومی، سی سی یو، آی سی یو، دیالیز، اتاق‌های عمل و سی تی اسکن در این بیمارستان تجهیز شده و بخش سی تی اسکن هم اکنون فعال است.

پس از آماده شدن کامل مسیر دسترسی بخش‌های اورژانس، دیالیز، داخلی، جراحی، سی سی یو و آی سی یو هم آماده ارایه خدمات می‌شود.

در این جلسه فرمانداران شهرستان‌های خراسان جنوبی ضمن قدردانی از مسئولان کشوری و استانی برای ارتقای وضعیت بهداشتی درمانی شهرستان‌ها خواستار تامین و اختصاص تجهزات بیمارستانی، ارتقای بیمارستان ۳۲ تختخوابی بشرویه به ۶۴ تختخواب، پرداخت معوقات نیروی انسانی بیمارستانی در طبس و ارتقای بیشتر تجهیزات شدند.

در آستانه سال نو؛

سی و دومین جشن گلریزان در بیرجند برگزار می‌شود

سی و دومین جشن گلریزان در بیرجند برگزار می‌شود

سی و دومین جشن گلریزان کمک به کودکان بی‌بضاعت دوم اسفندماه در آستانه سال نو در بیرجند برگزار می‌شود.

 غلامحسین علیزاده در نشست خبری اظهار کرد: جشن گلریزان بیرجند که همه ساله با هدف تأمین هزینه‌های خرید کیف، کفش و لباس سال نو کودکان بی‌بضاعت برگزار می شود، با شماره ۲۰۵۷ در تاریخ ۲۹ بهمن‌ ماه ۹۸ در میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است.

 

عضو هیئت امنای جشن گلریزان بیرجند با بیان اینکه مراسم گلریزان شهرستان بیرجند از سنت‌های دیرین زورخانه‌ای است، ادامه داد: این مراسم در شهرستان بیرجند در مناسبت‌های متفاوت برای کمک و تهیه لباس به دانش‌آموزان مستمند و بی‌بضاعت برگزار می‌شود.

 

وی از برگزاری سی و دومین جشن گلریزان کمک به کودکان بی‌بضاعت در آستانه سال نو خبر داد و گفت: این مراسم امسال در دوم اسفندماه و همزمان با سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع) ساعت ۱۹:۳۰ در سالن مخابرات بیرجند برگزار خواهد شد.

 

علیزاده با اشاره به اینکه اولین چراغ جشن گلریزان امسال را خواهر شهید « فرهاد فیروزی» روشن کرد، یادآور شد: حجم وجوهات نقدی اعطایی مردم در سی و یکمین جشن گلریزان که سال قبل برگزار شد، بیش از ۲ میلیارد تومان بوده که صرف خرید ۶ هزار و ۲۰۰ دست لباس شده است.

 

عضو هیئت امنای جشن گلریزان بیرجند بیان کرد: البسه خریداری شده در بین مدارس شهرستان بیرجند و بخشی هم از طریق کمیته امداد امام خمینی(ره) در مدارس سطح استان توزیع و به دانش‌آموزان کم‌بضاعت تحویل می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: خیران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۶۹۱۹۸۰۰۱۷۰۴۰ نزد بانک صادرات و کمک‌های غیر نقدی خود را به دفتر هیئت ابوالفضلی بیرجند تحویل دهند.

 

 

 

 

 

خودکشی یک زن در شهرستان درمیان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان درمیان از خودکشی یک زن در این شهرستان خبر داد.

 

عبدالهی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان درمیان از خودکشی زنی در روستایی از توابع شهرستان درمیان خبر داد و گفت: شب گذشته خبر اقدام به خودکشی خانمی حدود ۲۳ ساله با خوردن قرص مخابره شد و مقارن ساعت ۸ صبح امروز چهارشنبه ۱۸ بهمن نیز اعلام شد نامبرده به روند درمان پاسخ نداده و در بیمارستان به علت آسیب ناشی از مصرف قرص درگذشت.

او افزود: در تحقیقات اولیه، همراهان متوفی اختلاف خانوادگی را دلیل مصرف قرص بیان داشتند که در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شده و در مرحله تحقیقات قضایی و تکمیل اطلاعات است.

عبدالهی اظهار کرد: نظر به اینکه پرونده در جریان رسیدگی و تکمیل اطلاعات است هرگونه خبر و گزارش غیر واقعی پیگرد قضایی به دنبال خواهد داشت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان درمیان بیان کرد: گفتگو و تعامل اعضای خانواده در خصوص اختلافات و پذیرش نظریات یکدیگر و احترام به عقاید فرزندان و همچنین یافتن راه حل درست مسائل با همفکری می‌تواند از بروز چنین فجایعی جلوگیری کند.

 

بیمارستان خوسف پس از ۱۱ سال افتتاح شد

بیمارستان حضرت قائم (عج) خوسف پس از ۱۱ سال، امروز با حضور وبیناری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

بیمارستان خوسف پس از ۱۱ سال افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خوسف، آیین افتتاح بیمارستان ۳۲ تختخوابی حضرت قائم (عج) خوسف با حضور وبیناری وزیر بهداشت و حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، فرماندار شهرستان خوسف ، جمعی از مسولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

سید علی حسینی فرماندار شهرستان خوسف در حاشیه این افتتاح اظهار داشت: این بیمارستان از پروژه های نیمه تمام شهرستان خوسف بود که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۲ آغاز شده و با تأکید دولت سیزدهم بر تکمیل پروژه های نیمه تمام، تکمیل این پروژه شتاب گرفته و در مهر ماه سال جاری بخش اورژانس این بیمارستان راه اندازی شد.

حسینی اضافه کرد: بیمارستان حضرت قائم (عج) دارای زیربنای ۳۲۵۰ مترمربع در ۲ طبقه و ظرفیت ۳۲ تخت است و به زودی ۴۴ نیروی استخدامی وزارت بهداشت در بخش‌های پرستاری ، پزشک عمومی، داروساز، اداری مالی، مامایی، اتاق عمل، هوشبری و آزمایشگاه فعالیت خواهند کرد.

به گفته وی عملیات اجرایی ساختمان بعلاوه اعتبار تجهیز بیمارستان با مبلغی بالغ بر ۱۶۱ میلیارد تومان صورت پذیرفته است.

فرماندار خوسف با توجه به نزدیکی این شهرستان به مرکز خراسان جنوبی خواستار راه اندازی مراکز درمانی ویژه از جمله نازایی در خوسف شد.

همچنین امروز ۸ واحد پانسیون اقامتی متخصصین نهبندان به نمایندگی از ۲۸ پروژه حوزه سلامت در خراسان جنوبی با اعتبار بالغ بر ۵۱۸۰ میلیارد ریال بهره برداری شد.

 

 

 

 

وزیر بهداشت: ارتقای سلامت از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است

بیرجند – ایرنا – وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب، ارتقای حوزه سلامت در همه استان‌ها است که در این بخش کارهای بسیار خوبی انجام شده و شاخص ها رشد جهشی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا بهرام عین اللهی روز جمعه در آیین افتتاح همزمان ۲۸ پروژه‌ حوزه سلامت استان خراسان جنوبی که در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد، افزود: ۶۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی، ۲۲ هزار عضو هیات علمی، ۲۷۰ هزار دانشجو در رشته های مختلف، هزار بیمارستان و ۱۵۰ هزار تخت که اخیرا افزایش یافته از دستاوردهای انقلاب است.

وی با یادآوری کنترل بسیاری از بیماری ها در کشور عنوان کرد: بیماران از بسیاری کشورهای دیگر برای درمان به کشور ما مراجعه می کنند در حالی که قبل از انقلاب برای کارهای جزئی مجبور بودیم به خارج کشور برویم.

هیچ رشته پزشکی نیست که در کشور نداشته باشیم

وزیر بهداشت گفت: در بسیاری از رشته ها موفق بوده ایم و هیچ رشته پزشکی نیست که در جایی از دنیا وجود داشته باشد و ما آن را در کشورمان نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: در ایام الله دهه فجر با افتخار باید بگوییم یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، حوزه سلامت بوده است و اکنون فرصت تحلیل و تبیین نداریم علیرغم اینکه وابستگی ما ۱۰۰ درصدی بود و کاملا به غربی‌ها وابسته بودیم.

عین اللهی افزود: در حوزه سلامت وضعیت بسیار بحرانی بود و پزشکان بی‌کیفیت کشورهای دیگر را داشتیم اما بعد از انقلاب در کل کشور از جمله خراسان جنوبی شاهد ارتقای حوزه سلامت هستیم.

۹۹ درصد داروها تولید داخل است

وی گفت: اکنون ۹۹ درصد داروها تولید داخل است و ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی با کمک شرکت های دانش بنیان کشور در داخل تامین می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در دوران کرونا نیز ثابت شد علیرغم اینکه این ویروس در همه جا یکسان بود اما با حمایت مردم و دانشمندان و با تولید ۶ نوع واکسن با وجود همه تحریم‌ها با موفقیت از شرایط عبور کردیم.

وی بیان کرد: امروز نیاز داریم که مردم مشارکت بیشتری در حوزه سلامت داشته باشند و سبک زندگی حائز اهمیت است.

عین اللهی گفت: پویش ملی سلامت که اخیرا اجرا شد، نشان داد هرچه مردم در تغذیه و ورزش به فکر خود باشند از بسیاری بیماری ها می‌توان پیشگیری کرد.

سلامت جامعه باید از خانواده شروع شود

وی به اجرای برنامه ملی سلامت خانواده اشاره کرد و گفت: سلامت جامعه باید از خانواده شروع شود لذا مراقبان بهداشت باید در خانواده‌ها حضور پیدا کنند تا مسایل حوزه سلامت به صورت اساسی دنبال شود.

وزیر بهداشت افزود: این طرح در ۱۹۵ شهرستان اجرا شده و باید گسترس یابد تا تمامی شهرستان‌ها به تدریج درگیر شوند و اگر در این طرح بیماری پیدا شود در نظام ارجاع به پزشک متخصص و اگر نیاز به بستری باشد تا ۹۵ درصد هزینه ها پرداخت می‌شود.

عین اللهی گفت: امیدواریم در خراسان جنوبی هم به عنوان استان الگو این طرح پیاده سازی شود.

وی با بیان اینکه ارتقای سلامت در همه حوزه ها تحول ایجاد می‌کند افزود: امروز نیروهای بسیار خوبی در حوزه سلامت داریم و خراسان جنوبی هم نیروهای بسیار فداکاری دارد و کار تیمی بزرگی در حال انجام است.

دولت مردمی به دنبال ایجاد عدالت در کل کشور است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از افتخارات دولت مردمی این است که سعی شده عدالت در سراسر کشور برقرار شود که این موضوع در خراسان جنوبی هم دنبال می شود لذا انواع و اقسام دستگاه‌های تشخیصی در استان مستقر شده است.

وی با اشاره به محرومیت تاریخی در برخی استان ها از جمله خراسان جنوبی گفت: از همین رو نیاز به کار جهادی در کل استان خراسان جنوبی داریم تا آنچه شایسته مردم است انجام شود.

عین اللهی، خانواده و جمعیت را از دیگر مباحث مهم کشور مطرح کرد و گفت: یکی از تکالیف حوزه بهداشت و درمان، جوانی جمعیت است لذا تاکید می شود در این زمینه بیش از پیش کار شود.

وی با بیان اینکه مراکز درمان ناباروری باید در سطح استان گسترش یابد بیان کرد: این موضوع فقط مربوط به وزارت بهداشت نیست لذا استاندار خراسان جنوبی هم کمک کند که این نقیصه برطرف شود.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه نگاه فقط داخل استانی نیست لذا هیچ محدودیتی  وجود ندارد و هر نقطه ای از کشور می تواند ممتاز باشد عنوان کرد: از خراسان جنوبی هم اقدامات بین المللی می تواند شروع شود لذا کارهای ویژه مورد انتظار بوده پس مراکز پژوهشی تحقیقاتی، شتاب دهنده ها و راه‌های میانبر در این زمینه حایز اهمیت است.

بی نیازی مردم از مراجعه به سایر شهرها دنبال می شود

عین اللهی با اشاره به بهره برداری از ۲۸ پروژه حوزه سلامت استان با اعتبار پنج هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال گفت: نباید به این طرح‌ها اکتفا کنیم بلکه ارتقای بیشتر آن مد نظر است تا به جایی برسیم که هیچ بیماری مجبور نباشد برای درمان به جای دیگری مراجعه کند.

وی گفت: دستگاه‌های ام آر آی در شهرستان‌های فردوس و طبس نصب شده و با افتخار اعلام می کنیم در این مدت ۲ دانشکده علوم پزشکی در خراسان جنوبی به تایید شورای گسترش وزارتخانه رسید.

وزیر بهداشت ادامه داد: ایجاد این دانشکده‌ها سختی های زیادی دارد اما با پیگیری های نمایندگان مردم در مجلس محقق شد که اگر از نظر عملی و آموزشی گسترش ایجاد می‌شود شاهد پیشرفت‌های اجتماعی و فرهنگی هم خواهیم بود و بر سطح آگاهی مردم آن منطقه افزوده می‌شود.

وی بیان کرد: دانشکاه علوم پزشکی بیرجند در طول انقلاب پیشرفت‌های فراوانی داشته و اقدامات تحولی در دولت مردمی هم زیاد بوده است.

عین اللهی گفت: افتتاح ۴۳ پروژه بهداشتی و ۳۴ پروژه درمانی با اعتبار ۶ هزار میلیارد ریال قبل از پروژه های دهه فجر از دستاوردهای دولت سیزدهم در استان است.

وی با اشاره به تامین چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی برای استان خراسان جنوبی عنوان کرد: نمایندگان مردم استان در مجلس هم به پروژه های بهداشت و درمان کمک خوبی کردند.

مدیران باید جهادی و میدانی کار کنند

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه مدیران باید جهادی و میدانی کار کنند افزود: همه مشکلات از مرکز حل نمی شود، وقتی امروز از بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند بازدید کردم و دیدم که انبار دارو فرسوده و در حال تخریب است این دیگر قابل حل از مرکز نیست.

وی گفت: از همین رو رئیس بیمارستان امام رضا (ع) عزل شد و رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند باید مدیر انقلابی را منصوب کند و در همه کارها نظارت کامل باشد.

عین اللهی با اشاره به لزوم ورود نرم افزاری به حوزه مدیریت‌ها و کار میدانی برای افزایش دقت کارها ادامه داد: کار مردم باید به سرعت انجام شود و پرونده‌ها درست باشد لذا درمان سریع و به موقع از شاخص‌های مهمی بوده که در نظام بهداشت و درمانی مورد انتظار است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز (جمعه) در نهمین روز دهه فجر وارد بیرجند شد و ابتدا از بخش های مختلف بیمارستان‌ امام رضا (ع) و بیمارستان ولی‌ عصر (عج) مرکز استان بازدید کرد.

۲۸ پروژه حوزه سلامت استان خراسان جنوبی با زیربنای کل ۱۰ هزار و ۶۴۰ متر مربع و اعتبار پنج هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال به طور متمرکز افتتاح شد. ۲ بیمارستان، ۲ بخش ام آر آی، ۱۱ واحد پانسیون پزشکان، ۶ واحد اورژانس پیش بیمارستانی و هفت واحد بهداشتی به صورت وبیناری در شهرستان های این استان به بهره برداری رسید.

 

 

 

 

 

خطیب جمعه بیرجند: امیدآفرینی نیاز امروز جامعه است

بیرجند – ایرنا – امام جمعه موقت بیرجند گفت: امید نیاز امروز جامعه است لذا بیان دستاوردهای نظام و دولت در راستای جهاد تبیین و امیدآفرینی ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام مهدی رحیم آبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) اظهار کرد: لازم است همه کسانی که دل در گرو نظام دارند در راستای امیدآفرینی با استفاده از تحلیل و تبیین آمار کتاب «صعود چهل ساله» در جامعه تلاش کنند.

وی افزود: این کتاب متعالی امروز رساله عملی ما در تشخیص درست است که کجا هستیم و چه پیشرفت‌های تاکنون داشته‌ایم همچنین بهترین اقدام در برابر جنگ نرم دشمنان است.

خطیب جمعه بیرجند با اشاره به انتخابات اسفند امسال و لزوم مشارکت حداکثری در آن گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات موجبات یاس و ناامیدی دشمنان نظام جمهوری اسلامی را فراهم می آورد و باید این موضوع را جدی بگیریم.

وی آگاه بودن و آگاه کردن را از دیگر نیازهای جامعه ذکر کرد و گفت: نظام اسلامی خدمات زیادی به مردم ارائه داده که باید تبیین شود.

حجت الاسلام رحیم آبادی جریان نفاق را جریان خطرناک دشمنی با اسلام و قرآن دانست و گفت: این جریان در ظاهر برای انسان قابل تشخیص نیست اما اعمالشان با اعتقادات آنان متفاوت است.

وی با اشاره به سالگرد ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی به عنوان عید بزرگ مردم ایران ادامه داد: آحاد مردم کشور با شرکت یکپارچه در راهپیمایی ۲۲بهمن، بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید پیمان خواهند کرد.

امام جمعه موقت بیرجند عنوان کرد: امروز آمریکا، اسرائیل، انگلیس و استکبار جهانی برای ما خطر زیادی نیست بلکه خطر بزرگ جریان نفاق است.

وی گفت: با انتخاب درست مردم، امروز مسئولان مشکلات کشور را یکی پس از دیگری حل می‌کنند اما خطر بزرگ این است که دشمنان از طریق رسانه و تبلیغات به دنبال ترویج ناامیدی در جامعه هستند.

حجت الاسلام رحیم آبادی با تاکید بر بازخوانی بیانیه گام دوم انقلاب توسط مردم و جوانان افزود: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه می‌فرمایند بیش از هرچیز توصیه من امید و نگاه خوشبینانه به آینده است.

وی ضمن تبریک عید مبعث گفت: فلسفه بعثت پیامبران الهی عبودیت و تسلیم بی چون و چرا در برابر خداوند است، بزرگترین موهبت ارسال پیامبران این بود که آنان یک حکومت الهی تشکیل دهند.

خطیب جمعه بیرجند با بیان اینکه بعثت انبیا و اولیای الهی برای رسیدن انسان به فضایل، پاکی‌ها و اخلاق نیکو بوده است افزود: پیامبران مبعوث شدند تا انسان را بر سر دوراهی انتخاب حاکمیت الله و حاکمیت شیطان کمک کنند و با انتخاب حاکمیت الله، راه و طریقت درست را برگزینند.

وی تصریح کرد: البته پیامبران در برخی اهداف خود موفق نبودند چرا که همراهی مردم را نداشتند و باید همه ما مانند شهدای کربلا و شهدای عصر حاضر پشتیبان و رهرو واقعی ولایت فقیه باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همزمان با هفتمین روز از دهه فجر؛

۳ هکتار گلخانه در سربیشه افتتاح شد

۳ هکتار گلخانه در سربیشه افتتاح شد

در هفتمین روز از دهه مبارک فجر و با حضور استاندار خراسان جنوبی گلخانه سه هکتاری مجتمع کشت و صنعت بیدمشک شهرستان سربیشه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت عصر امروز چهارشنبه (۱۸ بهمن) در آیین افتتاح گلخانه مجتمع کشت و صنعت بیدمشک شهرستان سربیشه اظهار کرد: در سطح استان هم‌افزایی خوبی بین دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان وجود دارد.

 

وی با گلایه از عملکرد بانک‌های در سطح ملی  و عدم پرداخت به موقع تسهیلات، افزود: انتظار است که بانک‌ کشاورزی با توجه به اینکه دولت سیزدهم کار و خدمت‌رسانی را در دستور کار خود قرار داده است، همراهی لازم را داشته باشند.

 

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: امیدواریم شاهد نگاه مثبت بانک‌های مختلف به ویژه بانک کشاورزی در پروژه‌های مختلف سطح استان باشیم.

 

گام بلند مجتمع کشت و صنعت بیدمشک

مهدی جعفری- رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در این مراسم اظهار کرد: ظرفیت واحد مرغداری گوشتی مجموعه کشت و صنعت بیدمشک نیز با ۴۵ هزار قطعه و واحد مرغ تخم‌گذار آن ۲۴۰ هزار قطعه است.

 

وی ادامه داد: این مجتمع، دارای یک گاوداری شیری ۲ هزار رأسی با ظرفیت فعلی هزار و ۳۰۰ راس گاو شیری با تولید روزانه فعلی ۱۱ تن شیر است که سه تن از شیر تولیدی در کارخانه خودش تبدیل به محصولات لبنی می‌شود و مازاد شیر به گناباد ارسال می‌شود.

 

جعفری گفت: در حوزه باغبانی این مجتمع ۶۰ هکتار پسته، ۱۶ هکتار گل محمدی، پنج هکتار زرشک و چهار هکتار عناب کشت می‌شود.

 

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان وجود ترمینال ضبط پسته ۳۰۰ تنی در مجتمع بیدمشک، افزود: اکنون ۱۲ تن از ظرفیت ایت ترمینال ضبط پسته فعال است.

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه زراعت این مجتمع ۴۵ هکتار گندم کشت می‌شود، یادآور شد: از مجموع اراضی کشاورزی در اختیار ۴۰ هکتار آن آبیاری کم‌فشار و ۵۴ هکتار آبیاری تحت فشار اجرا کرده است.

 

جعفری از  اشتغال ۱۸۴ نفر در مجتمع کشت و صنعت بیدمشک (غیر از گلخانه) خبر داد و افزود: تا آخر سال واحد پرورش ماهی تیلاپیا نیز به مجموعه اضافه می‌شود.

 

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه مجتمع بیدمشک در حوزه گلخانه ۶ هکتار با بانک کشاورزی قرارداد دارد اما سه هکتار دیگر هم  اضافه کرده که هنوز تکمیل نشده است، عنوان کرد: این گلخانه هیدروپونیک با استفاده از تکلنولوژی‌های نوین از اسپانیا، صرفه‌جویی ۳۰ درصدی در مصرف آب دارد.

 

وی بیان کرد: این گلخانه در هر هکتار ۴۰۰ تن محصول برداشت می‌کند و در مجموع ۲ هزار و ۴۰۰ تن برداشت سالانه از ۶ هکتار گلخانه مجتمع بیدمشک است که این به ظرفیت صادراتی استان کمک می‌کند.

 

جعفری از آماده‌سازی ۲ هزار مترمربع برای تولید نشاء گوجه فرهنگی و هزار مترمربع برای سورتینگ (تفکیک و دسته بندی محصول) خبر داد و افزود: همچنین ۴۰۰ مترمربع سردخانه هم احداث شده است.

 

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در پایان افزود: سرمایه‌گذار مجتمع بیدمشک برای توسعه فعالیت خود نیازمند تأمین اعتبار است.

 

قابل ذکر است؛ در هفتمین روز از دهه مبارک فجر، گلخانه ۳ هکتاری مجتمع کشت و صنعت بیدمشک شهرستان سربیشه با حضور استاندار خراسان جنوبی، معاون وزیر جهاد کشاورزی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه و جمعی از مدیران استانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 

این گلخانه ظرفیت تولید ۴۰۰ تن گوجه‌فرنگی در هکتار را دارد. همچنین این گلخانه می‌تواند سالانه ۲ هزار و ۴۰۰ تن گوجه‌فرنگی تولید و علاوه بر تأمین نیاز داخل این محصول را به کشورهای روسیه و امارات نیز صادر کند. برای آماده‌سازی این پروژه ۱۷۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

 

 

 

مادران غیرشاغل روستایی طرح جوانی جمعیت در خراسان جنوبی رایگان بیمه می‌شوند

مادران غیرشاغل روستایی طرح جوانی جمعیت در خراسان جنوبی رایگان بیمه می‌شوند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی گفت: تمام مادران غیرشاغل روستایی و عشایری استان که ۳ فرزند به بالا داشته باشند توسط دولت به صورت رایگان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار می‌گیرند‌.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علیرضا اسدی صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: بر اساس ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت تمام مادران غیرشاغل روستایی و عشایری استان که ۳ فرزند به بالا داشته باشند توسط دولت به صورت رایگان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار می‌گیرند‌. دو میلیون و ۲۳۰ هزار نفر مادر غیرشاغل روستایی و عشایر در کشور وجود دارد که از این تعداد ۵۰۰ هزار نفر تا آخر سال تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

وی افزود: در سال جاری مستمری‌بگیران صندوق تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار می‌گیرند و عیدی مستمری‌بگیران صندوق نیز تا هفته آینده واریز می‌شود. در خراسان جنوبی تمام افراد فاقد بیمه اجتماعی می‌توانند در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان عضو شوند و از خدمات بازنشستگی و ازکارافتادگی استفاده کنند. در استان با فرهنگ‌سازی می‌توان پوشش حداکثری داشت و ۱۶۴ هزار خانوار از استان مشمول بیمه هستند که حدود ۶۰ هزار نفر در صندوق بوده و مابقی فاقد بیمه هستند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی افزود: از نظر ضریب پوشش بیمه شده در جایگاه ۱۵ کشور و از نظر جمعیت پوشش نیز ۳۶ درصد نسبت به جمعیت مشمول پوشش دادیم. ۱۰۴ هزار خانوار فاقد بیمه در استان نگران‌کننده است که به عدم آگاهی کافی خانواده‌ها برمی‌گردد؛ در حوزه بیمه اجتماعی ۷۰ درصد هزینه توسط دولت داده می‌شود.

وی با بیان اینکه استقبال از بیمه اجتماعی و روستاییان در بحث خویش فرمایی بیشتر است، ادامه داد: ۵ هزار و ۷۴۱ خانوار مستمری بگیر شامل کارافتادگی، بازنشستگان و بازماندگان در استان داریم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ۳۶ هزار نفر بیمه شده فعال داریم و در مجموع ۸ هزار و ۵۰۰ نفر انفصال بیمه‌ای وجود دارند که سیاست ما این است این افراد را به صندوق برگردانیم.

اسدی با بیان اینکه ۳۲ کارگزار در خراسان جنوبی وجود دارد اظهار داشت: روستاییان نیاز نیست در شهر خود را بیمه کنند بلکه ما در روستاها کنارشان هستیم که بیمه خود را انجام دهند. سال گذشته در سطح استان میانگین افزایش حقوق مستمری‌بگیر ۴۳ درصد بود و در سطوح کم‌درآمدی نیز حدود ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی گفت: وام قرض الحسنه به مستمری بگیران صندوق در سال گذشته برای ۵۲۴ نفر با مبلغ هر کدام ۴ تا ۵ میلیون تومان پرداخت شد و امسال این وام برای ۸۶۳ نفر با سه سطح ۵، ۱۰ و ۱۵ میلیون تومان بوده که تا پایان سال واریز خواهد شد. تنها استانی هستیم که بحث ساختمان اداری آن در حال انجام است و به‌زودی عملیات اجرایی این ساختمان با زیربنای یک هزار و ۵۰۰ مترمربع با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود و تا مدت یک سال افتتاح خواهد شد.

 

 

 

 

تقویت ایمان و امیدمهمترین شاخصه،درعرصه نبردترکیبی/ امام«ره»،ملت را به نیروی«ما می‌توانیم» مجهز ساخت

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از تقویت ایمان و امید در جامعه به عنوان راهکاری برای تقویت هویت، شخصیت سازی، اعتماد به نفس ملی و مهمترین شاخصه برای پیروزی در عرصه جنگ ترکیبی یاد کرد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش وپرورش خراسان جنوبی،سیدعلیرضاموسوی نژاد،صبح امروزدرآیین تجلیل از ۷۹برگزیده آزمون سراسری سال۱۴۰۲درقاین،اظهارکرد:درزمانه‌ای که جبهه کفر،نفاق والحاد،درجریان اسلام وایران‌ستیزی، شخصیت  هویت و اعتمادبه نفس ملی قشرجوان ونوجوان این کهن سرزمین اسلامی رانشانه گرفته اند ایمان و امید عصای موسای مکر آنان است.

وی، با اشاره به نیاز همه مسئولان و مردم به خصوص جوانان به شناخت ابعادشخصیت عظیم بنیان گذار کبیر انقلاب، امام خمینی«ره»، اذعان کرد: امام«ره» نه فقط سرآمد روزگار ما بلکه از سرآمدان تاریخ ایران است که هیچ کس و هیچ جریانی قادر به حذف او از حافظه تاریخ یا تحریفِ «موثر، طولانی و ماندگار» ایشان نخواهد بود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، بر برخورداری مربیان و متربیان بهارستان علم و ادب ازخصلت هایی نظیر«دانش‌های دینی، ایمان و تقوا، استحکام شخصیت و قوت و اراده، مقاومت انقلابی و تحول آفرینی و خلاقیت در فرایند تعلیم و تربیت» تأکیدکردوافزود:امام«ره»،ملت چشم‌دوخته به دست اجانب دیروز را با دم مسیحایی خود،به نیروی معجزه‌آفرین«ما می‌توانیم» امروز،مجهزساخت.

نماینده وزیر آموزش و پرورش خراسان جنوبی، تعبیر «جمهوریت» درنظام جمهوری اسلامی را ناشی از اعتماد و اعتقاد امام«ره»به مردم دانست و خاطرنشان کرد: ایمان و امید موتور محرکه جامعه به سوی پیشرفت، دست یابی به علوم دانش بنیان و حرکت به سوی قله های رفیع دانایی و توانایی است.

دبیرشورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی،اضافه کرد: ایمان و امید مهم ترین عنصراصلی تشکیل‌دهنده و قوام انقلاب اسلامی ایران،   لازمه مشارکت افزایی عمومی درعرصه های مختلف،استقامت درصیانت از آرمان ها،تدام مسیر مقدس اسلام، انقلاب، صیانت از خط سرخ شهادت، حرکت در مسیر شهدای حریم و حرم و زمینه ساز ظهور است.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که جامعه فرهنگی استان در این روز ها در کنار وظیفه تعلیم و تربیت آینده سازان انقلاب در این خطه از ایران اسلامی رسالتی عظیم دیگری برای جلب مشارکت عمومی در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری بر دوش دارد، یاد آور شد: حضورپرشور خانواده بزرگ آموزش و پرورش در انتخابات به ویژه رأی اولی ها، پاسخ محکمی به یاوه سرایی های دشمنان قداره کش و اصحاب فتنه خواهد بود.

به گفته موسوی نژاد، انقلابی که با مردمی بودن به پیروزی رسیده دوام آن هم در مردمی بودن است، مردمی بودن، پس از انقلاب، لوازم  و شاخصه هایی دارد؛که حضور باشکوه درپای صندوقهای رأی،یکی از این لوازم و شاخصه ها است،واین تکلیفی شرعی و قانونی است.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*