مطالعات نشان می دهد؛ زنان برای رسیدن به ۱۰۰ سالگی وزن خود را ثابت نگه دارند

زنان برای رسیدن به ۱۰۰ سالگی وزن خود را ثابت نگه دارند

برای زنان، ثابت نگه داشتن وزن پس از ۶۰ سالگی ممکن است شانس آنها برای رسیدن به سنین ۹۰، ۹۵ یا حتی ۱۰۰ سالگی را افزایش دهد.

به گزارش مدیسن نت، این مطالعه نشان داد که زنان مسن با وزن ثابت، ۱.۲ تا ۲ برابر بیشتر از کسانی که ۵ ٪ یا بیشتر از وزن خود را از دست داده اند، عمر می‌کنند.

زنانی که به طور ناخواسته وزن خود را از دست داده اند ۵۱ ٪ کمتر احتمال دارد تا سن ۹۰ سالگی زنده بمانند.

«علاءالدین شادیاب»، نویسنده اول مطالعه از دانشگاه کالیفرنیا، گفت: «یافته های ما از وزن ثابت به عنوان هدف برای طول عمر بیشتر در زنان مسن پشتیبانی می‌کند.»

وی در ادامه افزود: «اگر زنان مسن بدون تلاش برای کاهش وزن، وزن شأن کاهش یابد، می‌تواند نشانه هشدار دهنده سلامتی و پیش بینی کننده کاهش طول عمر باشد.»

برای این مطالعه، محققان از داده‌های بیش از ۵۴۰۰۰ زن استفاده کردند. در طول دوره پیگیری، بیش از ۳۰ هزار زن یا ۵۶ ٪ از شرکت کنندگان در سن ۹۰ سالگی یا بعد از آن زنده مانده بودند.

به گفته نویسندگان این مطالعه، این یافته‌ها حاکی از آن است که توصیه‌های کلی برای کاهش وزن در زنان مسن ممکن است برای عمر طولانی‌تر آنها مؤثر نباشد.

دردهای کلیوی از دلایل شایع مراجعه به اورژانس/ آب کافی بنوشید

نایب رئیس انجمن بین‌المللی اورولوژی گفت: افرادی که سالی دو بار دفع سنگ داشته اند باید ساعتی یک لیوان آب مصرف کند.

 

ناصر سیم فروش، مشاور و  نایب رئیس انجمن بین‌المللی اورولوژی گفت: در حال حاضر  یکی از مراجعه های شایع بیماران به اورژانس به دلیل دردهای شدید کلیوی است. سنگ کلیه هر چقدر کوچکتر باشد، درد بیشتری در هنگام دفع در افراد بروز پیدا می کند.

او گفت: بررسی ها نشان می دهند که ۸۰ درصد سنگ های کلیه زیر هشت میلی‌متر، با خوردن آب و با فعالیت های بدنی به سهولت دفع خواهند شد. اگر سنگ کلیه بزرگ باشد با جراحی بدون شکاف و سونوگرافی قابل تشخیص و درمان است.

 نایب رئیس انجمن بین‌المللی اورولوژی بیان کرد: میزان مصرف آب ارتباط مستقیمی با بروز بیماری سنگ کلیه دارد و این عارضه ارتباطی با جنس آب نخواهد داشت.

او ادامه داد: ایران در کمربند بیماری های سنگ کلیه به دلیل آب و هوای خشکش قرار دارد. رنگ ادرار نباید به زردی برود و باید زرد کم رنگ مایل به سفید باشد.

سیم فروش اضافه کرد: افرادی که سالی دو بار سابقه دفع سنگ داشته اند، باید ساعتی یک لیوان آب مصرف کند.

او گفت: افراد سالمند که در خانه بوده و فعالیت زیادی ندارند، نیاز به مصرف آب کمتری دارند؛ اما افرادی که فعالیتشان زیاد است، به دلیل تعریق بدن باید آب بیشتری در طول روز مصرف کنند.

ادعای جدید محققان؛

مصرف آسپرین با دوز پایین خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد

مصرف آسپرین با دوز پایین خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد

در مطالعه ای به بررسی این موضوع پرداخته شد که آیا مصرف آسپرین با دوز پایین خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را برای افراد مسن کاهش می دهد یا خیر.

به گزارش هلث لاین، این مطالعه نشان داد که بزرگسالان بالای ۶۵ سال که روزانه یک آسپرین با دوز پایین ۱۰۰ میلی گرم مصرف می‌کردند با ۱۵ درصد کاهش خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ روبرو بودند.

با این حال، قبل از اینکه پزشکان شروع به تجویز آسپرین برای کمک به پیشگیری از دیابت کنند، محققان باید به بررسی تأثیر دارو همراه با عوارض آن ادامه دهند.

به نظر می‌رسد مصرف آسپرین روزانه هم سطح گلوکز پلاسمای ناشتا (FPG) (که قند خون را اندازه گیری می‌کند) و هم خطر دیابت نوع ۲ را در افراد مسن بهبود می بخشد.

کارآزمایی اولیه شامل ۱۶۲۰۹ شرکت‌کننده بود که به دو گروه تقسیم شدند: ۸۰۸۶ نفر هر روز ۱۰۰ میلی‌گرم آسپرین مصرف کردند و گروه دیگر، متشکل از ۸۱۲۳ نفر، دارونما مصرف کردند.

شرکت کنندگان به طور متوسط ۴.۷ سال تحت نظر بودند و در طول مطالعه، ۹۹۵ نفر به دیابت مبتلا شدند.

تیم تحقیقات دریافت که در مقایسه با افرادی که دارونما مصرف کردند، گروهی که آسپرین مصرف کردند، ۱۵ درصد کمتر در معرض خطر ابتلاء به دیابت بودند.

FPG همچنین در گروهی که آسپرین مصرف می‌کردند با سرعت کمتری افزایش یافت.

آسپرین عمدتاً به عنوان دارویی برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی مورد مطالعه قرار گرفته است و به گفته محققان، یافته‌های جدید نشان می‌دهد که می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از دیابت نیز ایفا کند.

دیابت نوع ۲ چند عاملی است، با این حال، یک ارتباط قوی بین التهاب مزمن و اختلال قند خون وجود دارد.

از آنجایی که آسپرین یک داروی ضد التهابی است، ممکن است التهاب و در نتیجه پیشرفت دیابت را کاهش دهد.

محققان پی بردند؛

کاهش پلاک های خونی ریسک حمله قلبی را تا ۲۵ درصد کاهش می دهد

کاهش پلاک های خونی ریسک حمله قلبی را تا ۲۵ درصد کاهش می دهد

کاهش پلاک شریانی تاثیر قابل توجهی در کاهش حمله قلبی و خطر سکته مغزی نشان می دهد.

به گزارش هلث لاین، یک متاآنالیز بزرگ به بررسی بیش از ۲۰ مطالعه منتشر شده در ۲۰ سال گذشته پرداخت.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که کاهش رسوبات چربی کلسترول به نام پلاک شریانی، حتی به حداقل ۱ ٪، می‌تواند منجر به کاهش عمده خطر حمله قلبی یا سکته مغزی شود.

در این مطالعه، محققان به بررسی ۲۳ مطالعه قبلی منتشر شده بین سالهای ۲۰۰۱-۲۰۲۲ برای ارزیابی ارتباط بین تغییرات در میزان انسداد پلاک در شریان و حوادث عمده قلبی عروقی، در درجه اول حمله قلبی و سکته مغزی پرداختند.

این بررسی شامل بیش از ۷۴۰۰ بیمار و انواع داروهای مختلف کاهش دهنده لیپید مانند استاتین و مهار کننده‌های PCSK۹ بود.

محققان دریافتند که کاهش سطح پلاک فقط به میزان ۱ ٪ با کاهش ۲۵ درصدی احتمال وقوع یک رویداد اصلی قلبی عروقی که در حال وقوع است همراه بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*