اخبار علمی/مصرف بیش از حد قند و شکر، یکی از عوامل گرفتگی عروق

مصرف بیش از حد قند و شکر، یکی از عوامل گرفتگی عروق

مصرف بیش از حد قند و شکر، به صورت چربی در اطراف قلب و شکم ذخیره می‌شود که می‌تواند برای سلامتی مضر باشد.

 

بر اساس تحقیقی که در مجله انجمن قلب و عروق اروپا (ESC) منتشر شد، در صورت استفاده بیش از حد قند و شکر، مازاد آن به چربی تبدیل و ذخیره می‌شود؛ این بافت چربی که در اطراف قلب و شکم قرار دارد، مواد شیمیایی را در بدن آزاد می‌کند که می‌تواند برای سلامتی مضر باشد.

بر اساس نتایج این تحقیق مصرف شکر در دوره ۲۰ ساله با حجم چربی در مراحل بعدی زندگی ارتباط داشت و مصرف بیشتر نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر و شکر افزوده شده به صورت گام به گام به ذخیره چربی بیشتر در اطراف اندام‌ها ارتباط دارد.

لین استفن نویسنده این تحقیق از دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه مینه‌سوتا، توصیه کرد میزان شکر اضافه شده مصرفی در روز کاهش یابد و افراد به جای نوشیدنی‌های شیرین، آب بخورند و میان‌وعده‌های سالم‌تر را به جای غذا‌های غنی از قند افزوده مانند کیک انتخاب کنند.

متخصص تغذیه عنوان کرد؛

چگونه وزن خود را کاهش دهیم/ نفس های عمیق بکشید

چگونه وزن خود را کاهش دهیم/ نفس های عمیق بکشید

یک متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در خصوص راه های کاهش وزن به گفتگو پرداخت.

منصور رضایی، در برنامه مادر کودک شبکه سلامت سیما، گفت: از نظر علمی ثابت شده مصرف غذاهای فست فود با تأثیرات منفی بر روی خلق و خوی افراد همراه است، بنابراین اگر می‌خواهید خلق و خوی خوبی داشته باشید از غذاهای خانگی بر پایه سبزیجات و گوشت سفید استفاده کنید.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: نفس‌های عمیق بکشید. یکی از مهم‌ترین توصیه‌های ما متخصصین تغذیه، در کنار خوب جویدن، خوب نفس کشیدن است، زیرا تنفس کوتاه متابولیسم بدن را کاهش می‌دهد. با کشیدن نفس عمیق، سیکل کرپس فعال می‌شود و فرایند چربی سوزی بدن بهینه و سریع‌تر می‌شود.

رضایی توصیه کرد: روزی ۵ بار و هر بار، ۵ دقیقه نفس عمیق بکشید تا سالم‌تر باشید، این توصیه به خصوص در افرادی که به دلیل کهولت یا بیماری، توانایی تحرک ندارند از اهمیت بیشتری برخوردار است.

توصیه های تغذیه ای؛

کلم بروکلی قاتل سرطان است

کلم بروکلی قاتل سرطان است

کلم بروکلی از سبزیجاتی است که اگرچه کمی دیر اما بالاخره جایگاه خود را بین عموم مردم به دست آورده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بسیاری از افراد کلم بروکلی را به خاطر خواص متعدد آن می‌شناسند اما شاید ندانند کلم بروکلی قاتل سرطان است.

کلم بروکلی به دلیل ترکیبات خاص خود، یکی از سبزی‌های ضد سرطان معرفی شده است. به دلیل وجود فلاونوئیدها به ویژه سولفورافن، بروکلی را به عنوان سبزی ضد سرطان می‌شناسند.

مصرف کلم بروکلی مانع از گسترش سلول‌های سرطانی به ویژه در قفسه سینه می‌شود.

کلم بروکلی حاوی ترکیباتی است که اعصاب را تقویت کرده، دید چشم را بهبود می بخشد و پوست را زیبا می‌کند. پس بروکلی را بیشتر بشناسید و آن را در رژیم غذایی تان بگنجانید.

کلم بروکلی سرشار از خواص سم زدایی، خواص ضد سرطانی؛ خواص ضد التهابی، خواص مبارزه با سرطان و البته مبارزه با بیماری‌های پوست و درمان چاقی است. البته افرادی که تیروئید کم کار دارند باید در مصرف این سبزی احتیاط کنند اما به طور کلی کلم بروکلی سرشار از خواصی است که می‌تواند از معده و روده تا قلب و ریه را تحت تأثیر قرار دهد.

اغلب افرادی که در رژیم غذایی روزانه خود از کلم بروکلی استفاده می‌کنند، بدنی سالم‌تر، پوستی شاداب‌تر و تناسب اندامی بهتر دارند.

ابتلا به زوال عقل با ۱۰ ساعت نشستن

 ۱۰ساعت نشستن خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می‌دهد.

به نقل از ارث، مطالعه اخیر دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نشان می‌دهد که نشستن روزانه خطر ابتلا به زوال عقل را به ویژه برای افراد مسن افزایش می‌دهد.

محققان این دانشگاه با همکاری دانشگاه آریزونا در ایالات‌متحده، ارتباطی بین رفتار کم تحرک طولانی‌مدت و خطر بیشتر ابتلا به زوال عقل در بزرگسالان ۶۰ سال به بالا کشف کردند.

کارشناسان دریافتند که این خطر در افراد مسن که بیش از ۱۰ ساعت در روز بی‌تحرک هستند، تشدید می‌شود. این رقم نزدیک به میانگین زمان بی‌تحرکی یک آمریکایی با حدود ۹.۵ ساعت در روز است.

بسیاری از ما با توصیه‌های رایج برای قطع نشستن طولانی‌مدت با بلند شدن هر ۳۰ دقیقه یا بیشتر برای ایستادن یا راه رفتن آشنا هستیم.

محققان کشف کردند که خطر زوال عقل پس از ۱۰ ساعت بی‌تحرکی روزانه، به سرعت شروع به افزایش می‌کند.

کفش‌های ورزشی؛ بهترین گزینه برای دانش‌آموزان

یک فیزیوتراپ کفش‌های ورزشی ساق‌دار را بهترین نوع کفش برای دانش‌آموزان دانست.

دکتر محمدباقر صداقت جو در گفت و گو با ایسنا، بهترین کفش برای دانش‌آموزان را کفش ورزشی دانست و افزود: کفش‌های ورزشی عمدتا سبک و قابل انعطاف هستند و همین ویژگی برای دانش آموزان که پرتحرکند، بسیار مناسب است.

صداقت جو گفت: کفش خریداری شده برای بچه ها باید قالب پا باشد و از طرفی نباید جنس کفش خشک و سفت باشد و باید به راحتی با حرکت پا انعطاف داشته باشد.

وی با بیان اینکه عمده کودکان مشکل قوس پا دارند، گفت: کفش مناسب کفشی است که به خوبی قوس کف پا را پر کند. همچنین برای کودکانی که مشکل قوس کف پا دارند باید از کفش های طبی استفاده شود.

صداقت جو گفت: کفه کفش باید ضخیم بوده و نازک نباشد، چرا که نازک بودن آن فشار به پا و ستون فقرات را افزایش می‌دهد.

مصرف هم‌زمان مسکن‌ و داروهای ضدبارداری با خطر لخته شدن خون ارتباط دارد

مصرف داروهای ضدالتهاب غیراستروییدی هم‌زمان با داروهای هورمونی ضدبارداری خطر لخته شدن خون در زنان را افزایش می‌دهد البته به گفته پژوهشگران، میزان این خطر بالا نیست.

به نقل از ایندیپندنت، زنانی که برخی از داروهای هورمونی جلوگیری از بارداری را همراه مسکن‌های رایج موسوم به داروهای ضدالتهاب غیراستروییدی (NSAID) مصرف می‌کنند، اندکی بیش از سایرین احتمال دارد در معرض خطر ایجاد لخته خون قرار بگیرند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*