گفته می شود

گفته می شود منصور حقیقت پور، فعال سیاسی اصولگرا گفته آقای رئیسی از سال ۱۴۰۰ دنبال این بود که آقای شمخانی را عوض کند. این دو سال هم تحمل کرد و شاید آدم مناسب پیدا نکرده نبود که زودتر این کار را انجام دهد. البته افرادی که کاندید شده بودند در این ابعاد نبودند که دبیر شورای عالی امنیت ملی باشند. آقای شمخانی این وزن را داشت که این سمت را داشته باشد. تحمل آقای رئیسی هم در این جهت بود که آدم مناسب پیدا نکرده بود؛ البته امیدواریم آقای احمدیان در کار خود موفق باشد.

 

 

 

گفته می شود براساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران از زمستان سال ۱۴۰۰ تا آخر پاییز سال ۱۴۰۱ دست‌کم ۲۷ هزار و ۴۴۸ مورد ازدواج دختران زیر ۱۵ سال در نقاط مختلف ایران به وقوع پیوسته است. هرچند این روند از سال ۹۶ شکل نزولی پیدا کرده بود، از سال ۹۸ به همان روال قبلی بازگشت و صعودی شد.

 

 

 

گفته می شود وزیر کشور اعلام کرده که دو کمیته مجزا در وزارت کشور و ریاست جمهوری در حال تحقیق درباره اتفاقات و ناآرامی‌های پاییز سال گذشته هستند. احمد وحیدی اظهار کرد: کمیته‌ای که رئیس جمهور دستور تشکیل آن را صادر کرده، در جای خود در حال انجام اقدامات لازم است. البته وزارت کشور نیز کمیته دیگری در این زمینه تشکیل داده که وظیفه آن بررسی اتفاقات رخ داده در پاییز سال گذشته است.

 

 

 

گفته می شود برخی کانال‌های تلگرامی پس از اعلام کناره‌گیری علی شمخانی از دبیری شورای عالی امنیت ملی مدعی شدند که او به عنوان سفیر جدید ایران در عربستان سعودی منصوب شده است. بر اساس اطلاعات رسیده به نورنیوز، این خبر از اساس کذب بوده و صحت ندارد.

 

 

 

گفته می شود معاون پارلمانی آموزش و پرورش گفته حذف حجاب در مدارس ابتدایی دخترانه در حد پیشنهاد است. دوست داریم بچه‌هایمان در محیط امن، راحت باشند. ممکن است در آینده وزارتخانه به تشخیصی برسد که پیگیری‌هایی را در زمینه حذف حجاب در مدارس ابتدایی دخترانه بدون مرد داشته باشد.

 

 

 

گفته می شود میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی در همایش ملی بهره‌وری ایران، اظهار کرده بهره‌وری و ارتقای آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نباید آن را به موضوع کم اهمیتی تقلیل دهیم. به عنوان مثال همان طور که یک بار این موضوع را به وزیر نیرو عنوان کردیم، می‌توان با جابجایی یک ساعت از ساعات کاری ادارات و کارمندان هزاران میلیارد تومان صرفه‌جویی کرد و این موضوع مدیریت ساعات کاری و تاثیر آن در بهره‌وری از مسائل مهم و مورد توجه در دنیاست.

 

 

 

 

گفته می شود بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه موسیقی در توئیترخود اعلام کرده رضا صادقی، محسن یگانه، امیر مقاره (ماکان بند)، بابک جهانبخش و امید حاجیلی ممنوع الکار شده اند. گفته شده علاوه بر ممنوع الکاری، تعدادی از این چهره‌ها از جمله رضا صادقی و امیر مقاره ممنوع الخروج نیز شده‌اند. علت این ممنوع الکاری هنوز اعلام نشده است. محسن یگانه در خصوص صحت یا عدم صحت انتشار این خبر گفت: خبر ممنوع الکاری از هیچ جای رسمی‌ به ما اعلام نشده و تا زمانی که رسما به ما ابلاغ نکنند، این خبر صحت نخواهد داشت. همچنین محمد معتمدی با انتشار یک استوری نوشت: خبر ممنوع الکاری تعدادی از هنرمندان موسیقی، شایعه کسانی است که نه در خبرگزاری رسمی کار می‌کنند، نه سمتی دارند و فقط تامین کننده خبر شبکه‌های خارجی هستند.

 

 

 

گفته می شود معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آب‌خیزداری کشور گفته ما با حکمرانی درست آب و در نظر گرفتن بارندگی سالانه و تکیه بر آن و احصا نیاز‌ها می‌توانیم آب مورد نیاز دو میلیارد تن را تأمین کنیم. اگر دور تا دور کشور را دیوار هم بکشند و با جای دیگری ارتباط نداشته باشیم، باز هم می‌توانیم امور کشور را پیش ببریم.

 

 

 

گفته می شود قیمت مرغ در ماه‌های اخیر افزایش قابل توجهی داشته است و با وجود افزایش قیمت ۱۰ هزار تومانی نرخ مصوب این محصول، اما مرغداران حاضر به عرضه کافی این محصول به بازار نمی‌شوند و در برخی استان‌ها دچار کمبود‌هایی در این خصوص هستیم. سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در واکنش به این موضوع اعلام کرد، در صورتی که مرغداران همکاری نداشته باشند، اقدام به واردات این محصول از ترکیه می‌شود. به نظر می‌رسد که جافر رئیس هیئت مدیره این اتحادیه به همین دلیل علی ابراهیمی نماینده پیشین مجلس را جانشین حبیب اسدالله نژاد کرده است!

 

 

 

 

 

گفته می شود محمد سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص انتخابات هیات رئیسه و در پاسخ به سوالی پیرامون رایزنی‌ها و لابی‌هایی که در این رابطه در جریان است، گفت: درخصوص انتخابات هیات رئیسه مجلس مقام معظم رهبری همان سال اول فرمودند که خیلی سر و دست نشکنید برای جایگاه‌ها و هیات رئیسه، ولی متاسفانه ما الان شاهد یک روند نادرستی هستیم که الان شاید تعداد زیادی برای عضویت در هیات رئیسه داوطلب شده‌اند. یک زمانی افراد خاصی توانایی لازم، تجربه خوب و شرایط مناسب را دارند و بقیه هم اصرار می‌کنند که مثلا شما بیایید در هیات رئیسه باشید، این یک مساله دیگر است. اما اینکه خود طرف اقدام کند و به هر وسیله‌ای حالا با یک تبلت یا یک پک هدیه و یا موارد دیگر بخواهد رأی جمع کند،

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*