اخبار/غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم، برای مقاصد پزشکی است

 

هشدار ایران‌خودرو درباره پیامک‌های قرعه‌کشی

گروه صنعتی ایران‌خودرو در اطلاعیه‌ای به مشتریان درخصوص کلاهبرداری پیامکی با سرشماری متفرقه، هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است: در روز‌های اخیر پیامک‌هایی با نام ایران‌خودرو و سرشماره‌های غیرمرتبط به این خودروساز برای مردم ارسال می‌شود که با ارایه اطلاعات نادرست، مدعی برنده شدن دریافت‌کنندگان پیامک در قرعه‌کشی ایران‌خودرو هستند که این پیامک‌ها کذب است.

بر اساس این گزارش، لینک ارسالی در این پیامکها، مخاطبان را به درگاه اینترنتی برای پرداخت مبلغ قابل توجهی هدایت می‌کند.
این در صورتی است که برنده شدن در قرعه کشی نیاز به پرداخت هیچ‌گونه وجهی ندارد و پرداخت صرفا مربوط به وجه خودرو برابر با مبالغ اعلامی در بخش‌نامه‌های فروش است.

این اطلاعیه می‌افزاید: گروه صنعتی ایران‌خودرو تاکید می‌کند، سرشماره پیامکی این شرکت ۳۰۰۰۹۶۴۴۰ بوده و هر گونه سرشماره‌ای غیر از آن ارتباطی به این شرکت ندارد و مشتریان و مخاطبان فقط پیامک‌های دریافتی از این سرشماره را از سوی ایران‌خودرو تلقی کرده و درخصوص محتوای ارسالی آن ترتیب اثر دهند.

گفتنی است، با توجه به تعداد زیاد متقاضیان شرکت در طرح‌های فروش ایران خودرو و جامعه چند میلیونی ثبت‌نام‌کنندگان، برخی افراد کلاهبردار با ارسال پیامک و یا ادعای نفوذ در نتایج قرعه‌کشی به دنبال سودجویی هستند که مشتریان با هوشیاری و دقت در سرشماره‌های دریافتی می‌توانند مانع این اقدام شوند.

 

 

 

 

مبادلات اقتصادی ایران و روسیه به مرز بی سابقه ۴ میلیارد دلار رسیده است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سطح مبادلات اقتصادی ایران و روسیه در سال ٢٠٢٢ افزایش قابل توجه یافته و به مرز بی‌سابقه چهار میلیارد دلار رسیده است.

مبادلات اقتصادی ایران و روسیه به مرز بی سابقه ۴ میلیارد دلار رسیده استبه گزارش خانه ملت، وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که برای شرکت در نشست مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی به روسیه سفر کرده است، در بدو ورود به مسکو با استقبال کاظم جلالی سفیر کشورمان و آناتولی پسکاروف، رییس کمیته امنیت مجلس دومای روسیه روبه رو شد.
جلال زاده در اولین برنامه سفر خود، با سفیر و معاونین سفارت جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مستقر در مسکو دیدار و روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دو کشور را ارزیابی کرد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی همچنین گفت: سطح مبادلات اقتصادی دو کشور در سال ٢٠٢٢ افزایش قابل توجهی یافته و به مرز بی‌سابقه چهار میلیارد دلار رسیده است و با توجه به نیازمندی‌های دو طرف در بسیاری از حوزه ها، ظرفیت‌های فراوانی برای پیشرفت روابط اقتصادی فراهم است.
در ادامه این دیدار حاضرین ضمن بیان برخی مسائل و مشکلات پیش روی دستگاه‌های اجرایی، درباره اولویت‌های روابط دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این سفر ضمن سخنرانی در نشست مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی، دیدار‌های جداگانه‌ای با مقامات کشور‌های حاضر و همچنین مقامات کشور میزبان از جمله معاون دوما، معاون رییس شورای فدراسیون، رییس گروه دوستی پارلمانی و رئیس کمیته بین المللی دوما خواهد داشت.
جلال‌زاده در ادامه سفر خود به مسکو با رسانه‌های روسیه گفتگو خواهد کرد. همچنین نشست صمیمی با ایرانیان مقیم روسیه خواهد داشت و در مراسم روز دانشجو (۱۶ آذر) به میزبانی انجمن اسلامی دانشجویان حضور پیدا می‌کند.
نشست مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی در مسکو با حضور نمایندگان کشور‌های عضو سازمان پیمان امنیت جمعی از جمله رؤسای پارلمان‌های کشور‌های عضو، نمایندگان کشور‌های مهمان و دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی برگزار خواهد شد.

 

 

 

غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم، برای مقاصد پزشکی است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: غنی‌سازی ۶۰ درصد را برای رسیدن به ماده مولیبدن که مورد استفاده در رادیو دارو است، هدف گذاری کردیم و در حال ذخیره‌سازی نیاز داخلی هستیم.

غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم، برای مقاصد پزشکی استبه گزارش خانه ملت، ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پس از تصویب قطعنامه در شورای حکام، کشورمان اقداماتی را برای مقابله با این حرکت سیاسی کشور‌های غربی طراحی کرد که تقویت توان غنی سازی و رسیدن به ظرفیت ۶۰ درصد از جمله این اقدامات است. ما دو آبشار جدید را نیز در فوردو و نطنز فعال کردیم.
عمویی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای غنی سازی از سانتریفیوژ نسل جدید بهره گرفته و این اقدامات با حضور ناظران آژانس صورت گرفته و گزارش آن در اختیار آژانس بین المللی است، افزود: اقدامات کشورمان مورد تایید قرار گرفته است. واقعیت این است که ما غنی‌سازی ۶۰ درصد را برای رسیدن به ماده مولیبدن که مورد استفاده در رادیو دارو است، هدف گذاری کردیم و در حال ذخیره‌سازی نیاز داخلی هستیم.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه توان هسته‌ای جمهوری اسلامی بدون وابستگی خارجی قابلیت ارتقا دارد، گفت: غربی‌ها بدانند اگر طرف‌های خارجی به تعهدات خود پایبند نباشند، ما نیز لزومی به اعمال محدودیت در برنامه هسته‌ای خود نمی‌بینیم. محدودیت در برنامه هسته‌ای به صورت موقت در چارچوب برجام پذیرفته شده بود در مقابل شرط رفع تحریم ها.
عموئی همچنین گفت: بدون رفع تحریم ها، جمهوری اسلامی برنامه هسته‌ای خود را بدون محدودیت مورد نظر طرف خارجی پیگیری می‌کند. براساس قانون اقدام راهبردی تاکید شده در هر سطحی که نیاز صلح آمیز برنامه هسته‌ای کشورمان باشد، سازمان انرژی هسته‌ای موظف به غنی‌سازی است.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*