گفته می شود

 

گفته می شود محمد ملانوری، تحلیلگر اقتصادی و دانشجوی دوره دکتری اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف بامداد امروز بازداشت شد.محمد ملانوری هفته گذشته نیز پس از مراجعه به دانشگاه و مواجهه با ممنوع‌الورودی چند ساعتی در بازداشت به سر برد و آزاد شد.

 

 

 

گفته می شود رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی درباره مشکلات به وجود آمده ناشی از اختلالات اینترنتی در صنف خود، می‌گوید که در بحث تبلیغات، هم دچار مشکل هستیم و هم اینکه راه‌های ارتباطی و کانال‌های تلگرامی که برنامه‌ها و بسته‌های سفر در داخل این کانال‌ها به فروش رسانده می‌شد را تقریبا از دست داده‌ایم. اطلاعات مسافران از قبیل پاسپورت، مدارک شناسایی و قراردادها، همه توسط اپلیکیشن‌های رایج صورت می‌گرفت که در آپلود کردن اطلاعات مسافر دچار چالش شده‌ایم. دقیقا از آبان ۹۸ به بعد، صنعت گردشگری روزگار خوبی ندارد و در مهر و آبان نزدیک به ۹۰ درصد تورهای ورودی ما به کشور کنسل شده است.

 

گفته می شود سازندگی درخواست عفت مرعشی از رهبر انقلاب را منتشر کرد.عفت مرعشی، همسر آیت الله هاشمی‌ گفته از آیت‌الله خامنه‌ای می‌خواهم نه به‌عنوان رهبری، بلکه به‌عنوان کسی که از ۶۰ سال پیش با او همزیستی و همکاری در مبارزه داشته‌ایم از بدرفتاری با زندانیان پرهیز شود.به چه دلیل فائزه نباید بیش از یک‌ماه باخانواده خود ملاقات داشته باشد. هنوز حتی اجازه داشتن وکیل را به او نداده‌اند.

 

 

گفته می شود ایران را می‌توان بزرگترین پرداخت‌کننده یارانه سوخت در جهان دانست. ایران در سال ۲۰۲۰ میلادی سهمی معادل ۱۶ درصد از یارانه انرژی جهان را به خود اختصاص داده بود. در حالی که مجموع یارانه انرژی پرداخت شده در جهان در سال ۲۰۲۰ میلادی، کمی بیش از ۱۸۱ میلیارد دلار بوده، ایران در مجموع آن سال ۲۹.۶ میلیارد دلار یارانه به بخش انرژی پرداخت کرد.

 

گفته می شودرییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به فیلتر شدن اینستاگرام، گفته هیچ تعریفی جز خصومت از رفتار اینستاگرام نمی‌توان برداشت کرد و ما آن را ابزاری در اختیار استکبار جهانی و دشمنان و سلاحی در اختیار آنان می‌دانیم که علیه کشور کار می‌کند.

 

 

گفته می شود علیرضا پناهیان گفته متاسفانه چند روحانی عمامه به سر از سیاسیون ناباب این کشور مدل ابوموسی اشعری را ایجاد کردند و به جبهه حق و باطل کاری نداشتند. ای عمامه به سری که کور بودی و ندیدی بسیجی دست به سلاح نبرد، کتک خورد، شهید شد اما خشونت نکرد و برای امنیت مردم جان داد، لعنت خدا بر تو باد که می‌گویی طلبه نباید دست به خشونت بزند. مرگ بر شما منافقان باد.

 

 

گفته می شود در ادامه تلاش‌ها در حمایت از اغتشاشات در ایران، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در شماره امروز یکشنبه (۳۰ اکتبر) خود، نامه‌ای سرگشاده منتشر کرده که در آن برخی چهره‌های زن شناخته مثل هیلاری کلینتون وزیر خارجه پیشین آمریکا و میشل اوباما همسر رئیس‌جمهور اسبق این کشور، خواستار اخراج فوری جمهوری اسلامی ایران از کمیسیون مقام زن ملل متحد شده‌اند.

 

 

گفته می شود عضو کمیسیون امنیت ملی گفته در مشهد شش گیمر دستگیر شدند. این افراد در حین انجام کارهای خشن دستگیر شدند. این جوانان اعتراف کردند که ما آمدیم بازی‌های خشن را در فضای حقیقی اجرا کنیم.

 

 

گفته می شود عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفته اگر از طرف برگزارکنندگان تجمع سازمان نظام پزشکی زمان‌ناشناسی یا ناپختگی صورت گرفت، از این طرف باید بیشتر توجیهی و دوستانه برخورد می‌شد. نمی‌دانم اصل ماجرا چه بوده است، شاید مقاومت شده، شاید برای مثال نیروهای امنیتی یک رگه‌هایی پیدا کردند که از جایی تحریکی صورت گرفته، شاید نگرانی نسبت به سلامتی پزشکانی که قصد حضور در تجمع را داشتند وجود داشته است.

 

 

گفته می شود تعداد پست‌های اینستاگرامی در این مدت ۶۹ درصد کاهش داشته و میزان کاربران فعال نیز ۶۴ درصد کاهش پیدا کرده است. آمارهای منفی در دیگر بخش‌های این شبکه اجتماعی نیز دیده می‌شود و کاهش چشمگیر تعداد لایک و کامنت پست‌ها نیز رخ داده است.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*