گفته می شود

گفته می شود رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران از تعلیق و توقف موقتِ صدور ویزا از سوی برخی کشور‌های اروپایی و حوزه شنگن، برای اتباع و مسافران ایرانی خبر داد.در پی توقف فعالیت بخش کنسولی برخی از سفارتخانه‌های اروپایی در روز‌های ناآرام اخیر، حرمت‌الله رفیعی در گفتگو با ایسنا تایید کرد که برخی سفارتخانه‌های اروپایی، به‌ویژه در حوزه شنگن، بدون اطلاع رسمی و در تصمیمی که بیشتر شکل غیررسمی دارد، رسیدگی به درخواست ویزا را فعلا متوقف کرده و صدور ویزای شنگن را به حالت تعلیق درآورده‌اند

 

 

گفته می شود ناصر قوامی، نماینده پیشین مجلس و فعال سیاسی اصلاح‌طلب وضعیت فعلی را ناشی از به رسمیت نشناختن اعتراضات مردم می‌داند. او گفته: «اگر اعتراضات مردم را به رسمیت بشناسیم و بگوییم که اعتراضات در هر شهری در کدام مکان‌ها امکان برگزاری دارد و نیروی انتظامی نیز برای محافظت از معترضان مستقر شوند، هرگز چنین مسائلی پیش نخواهد آمد»

 

 

گفته می شود حجت الاسلام محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات و مدیرمسئول روزنامه صدای اصلاحات شب گذشته بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. بر اساس این گزارش، این روحانی پیش از این نیز در ماه‌های اخیر بازداشت شده بود.

 

 

گفته می شود رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد که ارتش روسیه با استفاده از پهپادهای ایرانی شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین را هدف قرار داده است.دو روز پس از انفجار پل کریمه، روسیه امروز دوشنبه با حملات سنگین موشکی پایتخت اوکراین و چند شهر دیگر این کشور را هدف قرار داد.ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین پس از این حملات موشکی گفت: روسیه می‌خواهد ما را نابود کند و ما را از روی زمین محو کند.وی در ادامه افزود: از مردم خواهش می‌کنم در پناهگاه بمانند، آژیر خطر در شهرهای اوکراین متوقف نمی‌شوند، روسیه می‌خواهد ما را از روی زمین محو کند!

 

 

گفته می شود وزیر راه و شهرسازی گفته به دنبال واگذاری زمین به مردم در تمام استان‌ها هستیم تا منازل یک طبقه ساخته شود و مردم راحت زندگی کنند. وی با اشاره به شروع طرح واگذاری زمین تک واحدی ویلایی در برخی شهرها بیان کرد: گروه معماری و شهرسازی به این نتیجه رسیده که زمین در کشور کم نیست هرچند نتوانسته ایم از دستگاه های دولتی زمین بگیریم اما با توجه به الحاقات و تغییر کاربری زمین های متعلق به راه و شهرسازی، زمین موضوع جدی ما نیست.

 

 

گفته می شود وام گرفتن از بانک‌ها هفت‌خوان رستم است که با شروط عجیب و خارج از مفاد قانونی هر روز سخت‌تر می‌شود. این روزها نیز به هر بانکی برای دریافت وام مراجعه می‌شود، به جز طرح‌های مخصوص به هر بانک برای وام‌دهی، با این پاسخ از سوی بانکی‌ها مواجه می‌شویم که “برای پرداخت تسهیلات باید معدل یا میانگین حساب شما بررسی شود؛ در صورت برخورداری از میانگین قابل قبول، می‌توانید وام بگیرید”.

 

 

 

گفته می شود صف عجیب ۳ میلیون نفری برای خرید ۱۰ هزار خودروی ثبت نامی موجب شگفتی شده است.  مراسم قرعه کشی طرح فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات ایران خودرو انجام شد. در طرح فروش ۹۰ روزه ایران خودرو در مجموع ۱۶ هزار خودرو را به فروش رسانده است که بیشترین عرضه محصول به پژو پارس سال اختصاص دارد. در پژو پارس سال حدودا دو میلیون و ۸۲۲ هزار و ۷۳ نفر برای ۱۰ هزار و ۴۰۰ خودرو اقدام به ثبت نام کرده بودند. در دنا پلاس توربو نیز ۱۸۰ هزار و ۴۰۵ نفر برای ۱۰۰۰ دستگاه خودرو و برای دنا پلاس اتوماتیک توربو ۲۵۵ هزار و ۱۶۷ نفر برای ۲۲۰۰ دستگاه خودرو و در محصول سورن پلاس ۵۸۸ هزار و ۶۹ نفر نسبت به خرید دو هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو اقدام به ثبت نام کرده بودند.

 

 

گفته می شود تعدادی از کارگران فعال در پتروشیمی مستقر در عسلویه یک «تجمع صنفی» داشتند که متأسفانه تعدادی از افراد فرصت طلب با نفوذ و سوءاستفاده از جمع کارگری، شعار‌های هنجارشکنانه را سر دادند.

 

 

گفته می شود خواهر دنیا راد عصر روز یک‌شنبه در توییتر خبر آزادی خواهر خود را اعلام کرد و نوشت: «خواهرم دنیا راد آزاد شد. از دوستانی که ما رو درک کردند و همراه و همدل بودند سپاسگزارم». دنیا راد روز ۸ مهر و پس از انتشار عکس بی‌حجاب خود از صبحانه خوردن در قهوه‌خانه‌ای در جوادیه تهران، دستگیر و به زندان اوین منتقل شده بود.

 

 

 

روزنامه نگار اصلاح طلب و فعال سیاسی اظهار داشت:صدا و سیما آنچه را می‌خواهندمنتشر می‌کنند؛ بنابراین هیچ آدم عاقلی برای خبر به تلویزیون ایران مراجعه نمی‌کند.عباس عبدی، روزنامه نگار اصلاح طلب و فعال سیاسی در گفتگو با سایت دیده بان ایران اظهار داشت: صداوسیمای ایران رسانه خبری نیست و اصلا خبر ندارد.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب بیان داشت: مطالبی که در صدا و سیما گفته می‌شود پروپاگانداست و آنچه را دوست دارند به عنوان خبر منتشر می‌کنند؛ بنابراین هیچ آدم عاقلی برای خبر به تلویزیون ایران مراجعه نمی‌کند و به همین دلیل صداوسیما مجبور است به نقد خبر‌های دیگران بپردازد درحالیکه توجه ندارد اگر خودش خبر درست را بگوید جایی برای خبر دیگران باقی نخواهد گذاشت.

 

 

 

وزارت امور خارجه کانادا با انتشار توصیه‌نامه‌ای، از شهروندانش خواست به ایران سفر نکنند.وبگاه وزارت امور خارجه کانادا با انتشار توصیه‌نامه‌ای از شهروندانش خواست به دلیل آنچه «وضعیت امنیتی متشنج، تهدید تروریسم منطقه‌ای و احتمال بازداشت خودسرانه» خوانده شده، از هرگونه سفر به ایران خودداری کنند.کانادا همچنین از شهروندانش خواست که در صورت امکان ایران را ترک کنند

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*