اخبار خراسان جنوبی/با حضور معاون گردشگری کشور: مجتمع آب درمانی هتل کوهستان بیرجند افتتاح شد

 

چهارمین مانور سراسری در ۴۰ خانه‌ هلال خراسان جنوبی اجرا شد

 

چهارمین مانور سراسری در 40 خانه‌ هلال خراسان جنوبی اجرا شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از برگزاری چهارمین مانور سراسری خانه‌های هلال به مناسبت روز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی در ۴۰ خانه‌ هلال استان خبر داد.

 محمدعلی کاووسی صبح امروز در حاشیه بازدید از مانور خانه هلال روستای بجد شهرستان بیرجند، اظهار داشت: به مناسبت ۱۳ اکتبر مصادف با ۲۱ مهرماه، روز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی چهارمین تمرین(مانور) سراسری پناهگیری و خروج ایمن ساعت ۱۰ صبح در خانه های هلال منتخب سطح استان همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران در منطقه‌ای زلزله خیز جهان واقع شده و هر ساله زمین لرزه‌های بزرگ و کوچک متعددی در کشور رخ می‌دهد، افزود: در این راستا ارتقای آمادگی عمومی برای مواجهه با اثرات زلزله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه افزایش تاب‌آوری و ارتقای دانش و مهارت اعضای خانه‌های هلال جهت پیشگیری و کاهش خسارت‌های ناشی از زلزله از اهداف برگزاری این تمرین است گفت: ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع، انتقال فرهنگ ایمنی، آشنایی با نحوه پناهگیری و خروج ایمن در زمان زلزله و انجام عکس العمل‌های مناسب همراه با حفظ خونسردی و سرعت عمل از دیگر اهداف مهم اجرای این مانور است.

کاووسی با اشاره به اینکه از طریق این تمرین می‌توان آموزش‌های امدادی که اعضای خانه‌های هلال فرا گرفته‌اند را بازآموزی، اصلاح و تثبیت کرد گفت: با اجرای این مانور بیش از ۵ هزار نفر در ۴۰ خانه هلال سطح استان آموزش‌های لازم برای هنگام وقوع زلزله را فراگرفتند.

وی ادامه داد: خانه‌های هلال منتخب، آموزش‌ها را از قبل دریافت و در روز مانور حدود دو ساعت بازآموزی از مباحث پناهگیری و خروج ایمن را دریافت می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه افراد شرکت‌کننده در این مانور بعد از پناهگیری صحیح، خروج ایمن را تمرین می‌کنند، گفت: در پایان نقاط ضعف و قدرت تمرین، توسط مربیان بیان و به سوالات افراد پاسخ داده می‌شود.

راه اندازی اولین کافه کتاب در فردوس/

 

جلسه انجمن کتابخانه‌های فردوس با حضور روشن فرماندار شهرستان ، مظاهری فر بخشدار اسلامیه ، شهرداران شهرستان، اعضای شورای اسلامی شهر و اعضای حقیقی انجمن های کتابخانه های شهرستان فردوس در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر فردوس تشکیل شد .
در ابتدای جلسه ملیحه اسدی رئیس اداره شهرستان ضمن قرائت دستور کار جلسه برنامه های پیشنهادی در خصوص هفته کتاب و کتابخوانی را بیان کرد و گفت : کتابخانه ها به مثابه یک پایگاه اجتماعی، فرهنگی در تمام مناسبت‌ها برنامه های ترویجی و شاخص اعم از نشست های کتابخوان، جشنواره نقاشی ،جشنواره قصه گویی ، اجرای پویش های ملی و استانی ، مسابقات کتابخوانی برای دانش آموزان و عموم اقشار جامعه ارائه کرده و با توجه به پیش رو بودن هفته کتاب و کتابخوانی انشاالله با همکاری دستگاهها و نهادهای فرهنگی فعالیتهای گسترده و شاخصی را در حوزه کتاب در شهرستان رقم خواهیم زد.
در ادامه جلسه روشن فرماندار و رئیس انجمن گفت: بحث کتاب و کتابخوانی از این جهت حائز اهمیت است که در فرهنگ جامعه تأثیر عمیق دارد.
وی ادامه داد : در حال حاضر با توجه به شرایط نسل نوجوان و جوان به سمت فاضی مجازی کشیده شده اند و متأسفانه تمام محتوای خود را از فضای مجازی اخذ می کنند.
روشن گفت: با توجه به جمله معروف کتاب غذای روح بشر است باید تلاش کنیم کتاب را در فضای خانواده و مدارس وارد کنیم. برای تحقق این مهم باید از تمام ظرفیتها و فرصتها نهایت استفاده را بکنیم .
شهردار فردوس نیز ضمن اعلام تسویه سهم نیم درصد کتابخانه ها تا پایان سال ۱۴۰۰ از واریز مبلغی ظرف چند روز آینده خبر داد و گفت: به جهت تأمین فضای مطالعاتی در بوستان‌ها و پارک‌ها عملیات راه اندازی اولین کافه کتاب در شهرستان فردوس همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در پارک ملت آغاز خواهد شد.
در ادامه جلسه هریک از اعضا پیشنهادات خود را در خصوص برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی ، تامین نیرو با استفاده از ظرفیت کتابدار افتخاری را بیان کردند.
برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب “دوباره فردوس”، رونمایی از آثار نویسندگان فردوسی، گردهمایی فعالان و علاقمندان کتابخوانی، آیین نکوداشت مفاخر و .. از مصوبات جلسه انجمن بود.

 

امام جمعه موقت بیرجند: مسئولان با پیگیری مسائل اقتصادی برای حل مشکلات تلاش کنند/۳

 

امام جمعه موقت بیرجند: مسئولان با پیگیری مسائل اقتصادی برای حل مشکلات تلاش کنند

امام جمعه موقت بیرجند با تأکید بر ضرورت جهاد تبیین و ارائه حقایق به نسل جوان،  گفت: مسئولان با پیگیری مسائل اقتصادی و کنترل فضای مجازی باید برای حل مشکلات تلاش کنند.

امام جمعه موقت بیرجند در خطبه‌های نماز این هفته این شهرضمن آمریکا و رژیم صهیونیستی خود مظهر طاغوت هستندتبریک به مناسبت سالروز میلاد امام مهربانی ها حضرت محمد (ص)و امام جعفر صادق (ع) گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی خود مظهر طاغوت اند و از هر فرصتی برای ایجاد فتنه و توطئه بر علیه نظام جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند که باید بیدار و هشیار بود و بهتر از گذشته عمل کردتا نقشه‌های دشمن نقشه برآب شود. .
حجت الاسلام نوفرستی افزود: مسئولان فضای مجازی باید نرم افزار‌های داخلی را بروز و تقویت و خارجی‌ها را کنترل و مراقبت کنند چرا که دشمنان از این طریق با دست نشانده‌های خود ارتباط برقرار می‌کنند و به صراحت و روشنی حمایت خود را از اغتشاشگران وقایع اخیر اعلام کردند.
حجت الاسلام زمانی معاون امور اجتماعی و سیاسی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور هم پیش از خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه وحدت یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است گفت: دشمنان ناچار هستند علیه ایران اسلامی توطئه چینی کند و از گسترش اسلام و قرآن هراس دارند و این نشان از اقتدار اسلامی است

 

 

 

 

افزایش ۲۵ درصدی کمک به نیازمندان خراسان جنوبی

امسال در هفته وحدت کمک به نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است.

معاون توسعه مشارکتهای مردمی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: در هفته وحدت امسال  در مجموع ۳۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک بین نیازمندان تحت پوشش توزیع شده که  نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۵ درصد افزایش داشته است.

لطفی با بیان اینکه  کمکها در قالب جهیزیه، بسته های لبنی و غدای گرم بوده ، افزود:  در این مدت ۷۶۱ سری جهیزیه به ارزش ۲۵ میلیارد تومان با کمک خیران و اعتبارات این اداره تهیه و به نوعروسان اهدا شد، همچنین ۱۲ هزار بسته لبنی نیز با همکاری بنیاد علوی به ارزش ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و ۶۰ هزار وعده غذای گرم نیز به ارزش سه میلیارد تومان بین نیازمندان توزیع شده است.

 

 

 

قدردانی استاندار خراسان جنوبی از حضور خودجوش زنان استان در راهپیمایی دفاع از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران

استاندار خراسان جنوبی در پیامی از حضور خودجوش زنان استان در راهپیمایی دفاع از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، در این پیام آمده است: بهترین سپاس‌ها شایسته مردم ولایتمداری است کهقدردانی استاندار خراسان جنوبی از حضور خودجوش زنان استان در راهپیمایی دفاع از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هوشیارانه در لحظات سرنوشت ساز، با احساس تکلیف و حضوری جهادی، ضرباتی مهلک بر پیکر دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد کرده و نقشه‌های شوم آن‌ها را بیش از پیش خنثی می‌نمایند.

به گواه تاریخ، مردم همیشه در صحنه خراسان جنوبی همواره پای آرمان‌های انقلاب ایستاده اند و زنان این دیار شهیدپرور دوشادوش مردان و در برخی شرایط خاص، چند گام جلوتر، در راستای دفاع از کیان میهن، از جان خود مایه گذاشته اند.

این بار و در این برهه حساس تاریخ که برخی اغتشاشگران و عوامل ضد انقلاب، با اقدامات هنجار شکنانه به هتک حرمت به ساحت مقدس اسلام، قرآن و پرچم جمهوری اسلامی ایران دست یازیده و سرمست از خیال‌های باطل خود، با ناامن کردن جامعه سعی در ایجاد تفرقه و شکاف بین مردم و حاکمیت دارند و کمر به از بین بردن آرامش خاطر و سلامت روان مردم بسته اند، زنان این سرزمین با حرکتی خودجوش در اجتماع بزرگ بانوان”زن- عزت- هویت ایرانی” حضور یافتند تا نقشه‌های شوم استکبار و ایادی آن را نقش برآب نمایند.

بدینوسیله از بانوان فهیم خراسان جنوبی که با حضور بصیرانه و حماسی، وحدت و همدلی خود را به رخ معاندان کشیدند، تقدیر و تشکر می‌نمایم، بدون تردید این روز مهم در تاریخ اقتدار خراسان جنوبی برای همیشه ثبت و ضبط خواهد ماند و آیندگان خاطره شکوه قدرت شیرزنان این دیار را به نیکی یاد خواهد کرد.

 

 

 

 

 

هوا در خراسان جنوبی گرمتر می‌شود/۲

هوا در خراسان جنوبی گرمتر می‌شود

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: براساس الگوی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناختی روند افزایشی دما در استان ادامه دارد و هوا گرمتر می‌شود.

سمیه لطفی افزود: طی سه روز آینده در اغلب نقاط استان جوی پایدار و آرام پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته سربیشه با دمای ۶ درجه سانتیگراد سردترین شهر استان بوده است.

وی اظهار داشت: دهسلم نهبندان و طبس نیز با ۳۶ درجه گرمترین نقطه استان بود و کمینه و بیشینه دمای هوای بیرجند در این مدت به ۹ و ۳۱ درجه سانتیگراد رسید.

 

 

 

 

 

شهرداری چرا با وجود نقص ایمنی، فرهنگسرای شهر را افتتاح کرد؟/۲

در حالی یک سال و نیم از فعالیت فرهنگسرای شهر بیرجند می‌گذرد که بازرسی کل استان دستور تعطیلی آن را به دلیل ناایمن بودن داده است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان اردیبهشت پارسال بود که بزرگترین فرهنگسرای شرق کشور با اعتبار ۴۸۵ میلیارد ریال در بیرجند به بهره برداری رسید.

این فرهنگسرا با زیربنای ۶ هزار مترمربع و مساحت ۲۳ هزار مترمربع ساخته شده و با ظرفیت ۲ هزار نفر جزو ۱۰ سالن برتر کشور است.

دو روز پیش بود که به دلیل وجود نواقص ایمنی در ساخت فرهنگسرای شهر بیرجند دستور عدم برگزاری جلسه در آن داده شد.

رحیمی بازرس کل خراسان جنوبی درباره فرهنگسرای شهرداری بیرجند گفت: ساخت و ساز فرهنگسرای بیرجند از جهات مختلف دارای ابهاماتی بود که در نهایت مورد رسیدگی و بازرسی قرار گرفت که گزارش آن با ۱۰ متهم به مجموعه تخلفاتی ذیربط ارسال شد.

او افزود: از دادستان مرکز استان درخواست پلمب فرهنگسرا تا رفع نواقص ایمنی آن شده است.

آتش نشانی بعد از افتتاح فرهنگسرا، متوجه نا ایمن بودن ساختمان شد!

بزرگترین فرهنگسرای شهر بیرجند در حالی یک سال و نیم پیش افتتاح شد که به گفته رئیس شورای شهر بیرجند، مجموعه شهرداری بیرجند از وجود نقص ایمنی در آن اطلاع نداشته است.

حسنی صفت رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید: طرح‌هایی که ادارات دولتی افتتاح می‌کنند چون پایان کار نمی‌گیرند، ایمن بودن یا نبودن آن مشخص نمی‌شود.

او افزود: ساخت فرهنگسرای شهر بیرجند در دست فردی غیر عمرانی بوده است و حتی تا زمان افتتاح از نواقص ایمنی آن اطلاعاتی در دست نبوده است.

حسنی صفت بیان کرد: بعد از افتتاح، سازمان آتش نشانی که متولی ایمنی شهر است به بررسی ایمنی ساختمان پرداخت و مشخص شد این ساختمان دست کم ۱۰ مورد اشکال ایمنی دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند ادامه داد: به محض مشخص شدن نا ایمن بودن این ساختمان از شهرداری خواستیم تا از برگزاری هر گونه جلسه و گردهمایی در این ساختمان خودداری شود.

او عنوان کرد: بازرسی کل خراسان جنوبی دو ماه پیش نامه‌ای به شهرداری بیرجند پیوست نامه شورای شهر مبنی بر دستور عدم برگزاری برنامه در فرهنگسرای شهر به دلیل نا ایمن بودن را داد.

حسنی صفت تصریح کرد: در همین مدت شورای شهر دو بار نامه‌ای به شهرداری به دنبال این درخواست داد و دو روز پیش نیز بازرس کل استان به طور جد درخواست تعطیلی فرهنگسرای شهر بیرجند تا زمان رفع نواقص آن را داد.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: هم اکنون برگزاری هر گونه جلسه در این فرهنگسرا ممنوع و غیر قانونی است و طبق قانون می‌بایست تمام نواقص ایمنی آن مرتفع شود.

 

اعزام دوچرخه سوارن خراسان جنوبی به مسابقات کشوری/۷

 تیم دوچرخه سواری آقایان خراسان جنوبی به مسابقات استعدادهای برتر کشور اعزام می شوند

تیم دوچرخه سواری آقایان و بانوان استان خراسان جنوبی به مسابقات استعدادهای برتر کشور اعزام می شوند .

به گزارش امروز خراسان جنوبی، تیم دوچرخه سواری آقایان استان به مسابقات استعدادهای برتر کشور که از تاریخ ۲۸ مهر لغایت ۳۰ مهر ماه سال جاری در تبریز برگزار می شود اعزام خواهند شد .
لازم به ذکر است ؛ محمد صدیق سلمانی بجد ، سید عرشیا لولو ، امیر علی بهرامی با مربیگری سید علی طباطبایی فرد به عنوان مربی و سرپرست و مجتبی خسروی خلیران به عنوان تکنسین اعضای تیم اعزامی را تشکیل می دهند .

همچنین تیم دوچرخه سواری بانوان استان به مسابقات استعدادهای برتر کشور که از تاریخ ۲۵ مهرماه سال جاری به مدت دو روز در تبریز برگزار می شود اعزام می شود .

گفتنی است ؛ ثنا برزگر ، ناهید عرب و عسل تفقدی سبحانی به مربیگری و سرپرستی عفت قلاسی و مجتبی خسروی خلیران به عنوان تکنسین، اعضای تیم اعزامی را تشکیل می دهند.

چهارمی هندبالیست های خراسان جنوبی در استعداد های برتر کشور/۷

 

تیم هندبال خراسان جنوبی در رقابت های هندبال المپیاد استعدادهای برتر کشور چهارم شدند.

عربی دبیر هیئت هندبال خراسان جنوبی گفت: تیم هندبال خراسان جنوبی در رده بندی مقابل تهران با نتیجه ۲۲بر ۱۹ مغلوب این تیم شد و در جایگاه چهارم این رقابت ها قرار گرفت.

 

صعود دختران بسکتبالیست استان به جمع ۱۶ تیم برتر/۷

امروز خراسان جنوبی- حسینی

تیم بسکتبال نونهالان دختر استان در مسابقات استعداد های برتر کشور موفق به صعود از مرحله گروهی شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، تیم استان به همراه تیم تهران جواز حضور در جمع ۱۶ تیم برتر را به دست آورد و در این مرحله باید با تیم خراسان رضوی دیدار کند.

ورزشکار خراسان جنوبی بر سکوی اول جشنواره نوجوانان بیمار خاص/۷

تیم اعزامی خراسان جنوبی به جشنواره ورزشی، فرهنگی کشور در سه رشته پینگ پنگ، شطرنج و دارت، موفق به کسب سه مدال طلای ارزشمند شدند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی،« پرنیا کدخدایی» در رشته شطرنج دختران، «امیر حسین ناعمی» در پینگ پنگ پسران، و «امیر جواد شفیعی» در دارت موفق به کسب مدال ارزشمند طلای این رقابت ها که به میزبانی شهر رامسر برگزار می شود، شدند.

اعزام تیم والیبال نونهالان دختر استان به رقابت های استعداد های برتر/۷

تیم والیبال دختران نونهال استان به المپیاد استعداد های برتر کشور اعزام شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی و به نقل از «رمضانی» رئیس هیئت والیبال استان، اعضای این تیم را ستایش شمس آبادی، نازنین زهرا شمشیری، شریف زاده(قاینات)، ستایش خسروی( درمیان)، زینب سلمانی صفا، فاطمه جعفر زاده(فردوس)، یکتا سلطانی، آتنا زنجانی، مهدیه حجتیان( طبس) و فاطمه حسین پور( زیرکوه) را به عنوان بازیکن، زینب کهنسال و محبوبه قشقایی از بیرجند به عنوان مربی و کمک مربی و عفت محمد نژاد از قاینات به عنوان سپرست تشکیل می دهند.
این رقابت ها در شهر فریدونکار استان مازندران از امروز آغاز می شود.

 

به بهانه استقبال کم از مسکن ملی:

این همه پول اگر داشتیم…..!/۴

امروز خراسان جنوبی-سید حسین حسینی

«استقبال کم رنگ از مسکن دولتی..» این مطلبی بود که طی روزهای گذشته در خبرگزاری های منتشر شد. بر اساس گزارش های اعلامی، از مجموع بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار متقاضی، فقط ۳۳۰ هزار نفر اقدام به واریز اولیه ۴۰ میلیون تومانی کرده اند!
«متاهل و یا سرپرست خانوار بودن، نداشتن زمین یا واحد مسکونی، عدم استفاده از امکانات و تسهیلات دولتی یا عمومی غیر دولتی برای خرید و یا ساخت مسکن و …» این ها بخشی از شرایط پر طول و دراز مسکن ملی است . همان نسخه ای که برای درمان درد افراد فاقد مسکن پیچیده شده است. همان که یکی از اهدافش تشویق به ازدواج و فرزند آوری است. بسیاری از متقاضیان وقتی این شرایط را مرور کردند امیدوار شدند که قرار است امتیاز ویژه ای در اختیار فرد قرار گیرد، اما با اعلام شرایط و مشخص شدن میزان آورده متقاضیان، و اقساط حدود ۷ میلیون تومانی تسهیلات دریافتی، بسیاری از افراد یا منصرف شده و یا برای ادامه دادن این مسیردچار تردید شدند.
واقعیت این است که شرایط اعلامی به هیچ وجه با واقعیت های موجود همخوانی ندارد. جامعه هدف مسکن ملی عموما زوج های جوان و یا افرادی از پایین ترین اقشار جامعه هستند. در حالت خوشبینانه اگر متقاضی صاحب شغلی برای مثال کارگر یا کارمند باشد و صاحب حقوق ۵ یا ۶ میلیون تومانی، ما با کدام فرمول به این نتیجه رسیده ایم که او می تواند با این میزان حقوق و در آمد، ۴۰۰ میلیون تومان آورده نقدی داشته باشد که البته به طور قطع تا پایان طرح باز هم به این مبلغ افزوده خواهد شد؟ او البته برای پرداخت این میلغ تسهیلات هم نمی تواند بگیرد، چرا که ما برای او علاوه بر این ۴۰۰ میلیون تومان، وام ۳۵۰ تا ۷۰۰ میلیون تومانی هم در نظر گرفته ایم که اقساط آن بیشتر از حقوق دریافتی اش می شود! شرایطی که تجربه های قبلی می گوید که باز هم پایدار نخواهد بود.همانند مسکن مهر که قرار بود با آورده ۵ میلیون تومانی، با قرار دادن زمین رایگان و وام ۲۰ میلیونی برای اقشار ضعیف جامعه مسکن بسازد، ولی درعمل و به خاطر عدم نظارت درست و در برخی امور سپردن کار به افراد فاقد تخصص و .. در عمل برخی متقاضیان تا میلغ ۳۰ میلیون تومان هم پرداخت کردند! مسئله ای که باعث وارد آمدن فشار زیادی بر متقضایان شد و در برخی موارد، آنان را ناچار به انصراف یا فروش امتیاز خود کرد.
همه این ها یک واقعیت را آشکار می کند، آن هم فاصله نرخ خدمات و میزان دریافتی عمده افراد جامعه است . شکافی که روز به روز بیشتر می شود و به دنبال خود پی آمد های بسیاری می تواند داشته باشد. اگر نرخ واقعی و تمام شده مسکن ملی همان است که اعلام شده ، فقط یک نتیجه می ماند، آن هم پایین بودن شدید میزان حقوق ها و دستمزد ها در جامعه ماست که باید فکری اساسی برای آن برداشت.
زمانی که یک فرد به صورت تمام وقت به کاری مشغول است، باید میزان درآمد او به نحوی باشد که پاسخگوی نیاز های اولیه او از جمله خوراک، پوشاک و مسکن باشد که امروز با دو یا سه شغل هم تامین آن اگر غیر ممکن نباشد، کار چندان ساده ای نیست.

برگزاری جشنواره بین المللی قصه‌گویی در خراسان جنوبی/۲

مدیر کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی از برگزاری مرحله‌ی استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی همزمان با روزهای ۲۳ و ۲۴ مهرماه ۱۴۰۱ در بیرجند خبر داد.

طاهره حمیدی گفت: در این مرحله از جشنواره قصه گویی که با شعار «قصه، صدای زندگی است» برگزار می شود و ۲۲ قصه‌گوی منتخب استان در بخش‌های پدر بزرگ و مادر بزرگ‌ها، بزرگسالان و نوجوانان برای راه‌یابی به مرحله‌ی منطقه‌ای به رقابت می‌پردازند.

حمیدی افزود: فردین مقدوری«مدرس و بازیگر تئاتر و صدا پیشه رادیو خراسان جنوبی»، حسین عباس زاده «کارگردان، طراح صحنه و فعال در حوزه نویسندگی»، داوود ریحانی«قصه گوی برگزیده جشنواره های بین المللی از خراسان رضوی»، ملیحه قریشی‌زادگان«نماینده انجمن قصه‌گویی خراسان جنوبی و برگزیده چند دوره مرحله‌ی استانی و منطقه‌ای جشنواره» و زهره دادرس مقدم«کارشناس آموزش و پرورش کودکان آسیب دیده شنوایی و نویسنده» داوری این جشنواره را برعهده خواهند داشت.

 

اجرای برنامه برای کودکان در جشنواره ملی زرشک/۲

اجرای برنامه پیک امید کانون پرورش فکری خراسان جنوبی در جشنواره ملی زرشک

 کاروان امداد فرهنگی و پیک امید کانون خراسان جنوبی با حضور در جشنواره ملی زرشک که همزمان با ۲۱ مهرماه ۱۴۰۱ در روستای افین شهرستان زیرکوه برگزار شد به اجرای برنامه پرداخت که با استقبال خانوادها، کودکان ونوجوانان و همچنین مورد بازدید مسئولان کشوری و استانی حاضر در این جشنواره قرار گرفت.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ اجرای نمایش عروسکی، پخش نماهنگ، مسابقه، کتاب‌خوانی، معرفی خدمات کانون و اهدا جوایز از برنامه‌های اجرا شده توسط پیک امید کانون استان در حاشیه این جشنواره بود.

اجرای برنامه پیک امید کانون پرورش فکری خراسان جنوبی در جشنواره ملی زرشک

 

 

 

 

 

«حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» کودکان در اصفهک طبس رقم خورد/۲-۷

«حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» کودکان در اصفهک طبس رقم خورد

به مناسبت هفته ملی کودک پیک امید کانون در شهرستان طبس به روستای اصفهک رفت.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ همزمان با هفته ملی کودک پیک امید کانون خراسان جنوبی با حضور کتاب‌خانه سیار کانون و مراکز ثابت و پستی طبس به روستای اصفهک از توابع این شهرستان رفتند و با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری «حال خوش کودکی» را به کودکان و نوجوانان این روستا هدیه دادند.

بر اساس این گزارش: اجرای نمایش عروسکی «چشمه ماه» توسط محمدصفاری مهربان، احمدرضا میرآبی، حسین شهامی و معصومه جلالیان و اجرای قصه آدم کوچولوی گرسنه توسط سیده ملیحه قریشی‌زادگان از اهم برنامه‌های پیک امید و امداد فرهنگی کانون در روستای اصفهک بود.

شرکت ۲۱۵ نفر در گردهمایی سرگروه‌های آموزشی دوره ابتدایی

گردهمایی یک روزه سرگروه‌های آموزشی دوره ابتدایی خراسان جنوبی با حضور ۲۱۵ نفر در بیرجند برگزار شد.

 

زمانی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گردهمایی یک روزه سرگروه‌های آموزشی دوره ابتدایی استان که در مجتمع آموزشی حاج قاسم سلیمانی مهرشهر بیرجند برگزار شد، گفت: گردهمایی سرگروه‌های آموزشی دوره ابتدایی به منظور تبیین فعالیت‌های یکساله سرگروه‌های آموزشی ابتدایی استان، برنامه ریزی، همفکری و هماهنگی در انجام وظایف محوله گروه‌های آموزشی برگزار شده است.

او افزود: در این گردهمایی نباتی از دفتر تألیف کتب درسی نیز حضور داشته و ضمن تبیین برنامه درسی قرآن دوره ابتدایی، گزارشی از آخرین تغییرات درس قرآن نیز ارائه کرد.

زمانی بیان کرد: علاوه بر آموزش راهبرد‌های حل مسائل ریاضی از سوی یکی از اعضای گروه‌های آموزشی، تبیین فعالیت‌های یکساله آموزش و پرورش، تکنولوژی و بررسی محتوا نیز از دیگر برنامه‌های این گردهمایی بود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد: در این گردهمایی سرگروه‌های آموزشی استان به تفکیک پایه در کلاس‌های جداگانه نشستی را با سرگروه‌های مناطق برگزار کردند و در خصوص اقداماتی که در طول سال تحصیلی باید انجام شود برنامه ریزی‌ کردند.

موسوی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز ضمن حضور در جمع معلمان و تشکر از زحمات آن ها در زمان آموزش مجازی، نقش گروه‌های آموزشی را در تقویت برنامه درسی ملی برجسته دانست.

به مناسبت هفته ملی کودک؛

همایش دوچرخه سواری در بشرویه برگزار شد/۷

همایش دوچرخه سواری کودکان و نوجوانان در شهرستان بشرویه

همزمان با هفته ملی کودک، همایش دوچرخه سواری کودکان ونوجوانان در شهرستان بشرویه برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ مرکز فرهنگی و هنی کانون در شهرستان بشرویه با همکاری ورزش وجوانان، آموزش و پرورش، کانون بسیج ورزشکاران، هیئت ورزش‌های همگانی وهیئت دوچرخه سواری  این شهرستان و با همراهی با همراهی شبکه بهداشت و درمان و راهنمایی و رانندگی برگزار کرد.

نرگس غنچه مسئول مرکز فرهنگی و هنری کانون در این خصوص گفت: در این مراسم دوچرخه سواران کودک ونوجوان بعد از تجدید میثاق با دوشهید گمنام، از محل مزار شهدای گمنام تا مزار شهدای  این شهرستان رکاب زدند ومسیر همایش را پیمودند.

وی افزود: در این برنامه که به مناسبت هفته ملی کودک برگزار شد: هیئت دوچرخه سواری در پنج گروه سنی با برگزاری مسابقه تایم تریل انفرادی شور ونشاط وهیجان خاصی را به همراه حس رقابت برای کودکان ونوجوانان ایجاد کرد.

غنچه ادامه داد: در پایان به قید قرعه جوایزی به شرکت کنندگان اهداء شد و در آینده ای نزدیک نیز طی مراسمی به  پنج گروه شرکت کننده در مسابقه و مقام‌های اول تا سوم هدایای اهداء خواهد شد.

مسئول مرکز فرهنگی و هنری کانون در شهرستان بشرویه از حضورمربیان کانون در مدارس ومهد کودک‌ها واجرای قصه‌گویی ونمایش عروسکی به عنوان بخشی از برنامه‌های اجرایی این مرکز کانون پرورش فکری طی پنج روز ابتدایی هفته ملی کودک یاد کرد.

این گزارش می افزاید: ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» از ۱۶ الی ۲۲ مهرماه با محوریت کانون پرورش فکری و همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی متولی حوزه کودک و نوجوان در جریان است.

همایش دوچرخه سواری کودکان و نوجوانان در شهرستان بشرویه

 

 

با حضور شعرای شیعه و اهل سنت رقم خورد

وحدت امت اسلامی در قاب شب شعر محمدی/۷

در محفلی صمیمی شاعران شیعه و اهل سنت خراسان جنوبی اشعار خود را در وصف پیامبر مهربانی‌ها سرودند.

شب شعری از جنس وحدت در یکی از روستا‌های مرزی و سنی نشین نهبندان با حضور گسترده علما و شاعران برجسته و تراز اول تشیع و تسنن خراسان جنوبی، سران و معتمدین قبایل روستا‌های مرزنشین، فرماندار و امام جمعه نهبندان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار و اشعاری در وصف پیامبر اعظم (ص) سروده شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، هر یک به زبان و لهجه‌ی خودش شعر می‌خواند و ارادت خود را به مولایش عرضه می‌داشت شاعرانی از شهر‌های قاین، درمیان، زابل، بیرجند و نهبندان، مستمعین هم با گوش جان از سرای این اشعار لذت می‌بردند، اشعاری که سبب وحدت میان امت اسلامی می‌شد اشعاری که همه از خوبی‌های مولایشان بود و بس.

وحدت امت اسلامی در قاب شب شعر محمدی

ارادت مجری به شاعران

مولوی سنجرانی امام جماعت اهل سنت طبسین سفلی هم که مجری این برنامه بود گویی آشنایی دیرینه‌ای با شاعران داشت و هر یک از شاعران این محفل با او نیز چاق سلامتی گرمی داشتند.

او استکبار جهانی را دشمن اصلی جهان اسلام خواند و اظهار کرد: مومنان نباید به کافران و قوم یهود اعتماد کنند چرا که آن‌ها نمی‌خواهند ما برادرانه با هم باشیم.

مولوی سنجرانی افزود: اتفاقات اخیر هرگز نباید بین شیعه و اهل سنت تفرقه بیاندازد بلکه ما میخواهیم وحدت بین شیعه و اهل سنت بیش از پیش پایدار باشد و استکبار جهانی هم از این وحدت بین ما کور شود.

وحدت امت اسلامی در قاب شب شعر محمدی

دین اسلام جهانی می‌شود

امام جمعه نهبندان هم در این مراسم به بیان برخی از کرامت‌های میلاد پیامبر اعظم (ص) پرداخت وگفت: در شب میلاد آن حضرت بت‌های مکه واژگون شده و شاهان آن زمان تا یک روز توان سخن گفتن نداشتند، طاق کسری فروریخت و آتشکده فارس بعد هزاران سال خاموش شد.

حجت الاسلام خزایی اضافه کرد: همان طوری که در قرآن وعده داده شده که دین اسلام جهانی می‌شود و آمریکا و ایادی آن بندانند که دین مبین اسلام در تمام دنیا مصادره خواهد شد، اما شرط آن وحدت بین امنیت اسلامی است و اگر پیامبر ما هم توانست دین اسلام را گسترش دهد در سایه وحدت بوده و نباید به کافران اتکا کرد.

وی با تاکید بر این که وحدت میان شیعه و اهل سنت این منطقه یک وحدت استراتژیک است، ادامه داد: با وحدت میان شیعه و اهل سنت چشم فتنه گران کور می‌شود و باید هوشیار باشیم و از اتفاقات و تحولات درس گرفته و سعی بر بصیرت افزایی داشته باشیم.

وحدت امت اسلامی در قاب شب شعر محمدی

سرود ملی نماد وحدت

فرماندار نهبندان هم در این مراسم سرود ملی ایران را نماد وحدت دانست و گفت: منشاء استقلال و آزادی در کشور را باید دریافت و باید بدانیم که تا زمانی که امنیت نباشد استقلال و آزادی نیز در جامعه رقم نخواهد خورد.

ایروانی با بیان این که باید نقاط مورد هدف دشمن را بشناسیم، اظهار کرد: باید نماد‌هایی از جنس همدلی برای ایجاد وحدت میان امت خود تولید کنیم و نگذاریم تا دشمن در گام دوم انقلاب از روزنه‌ای وارد شده و به ما ضربه بزند.

در این مراسم اشعاری با مضمون وحدت میان امت اسلام توسط شاعران استان خوانده شد که گزیده‌ای از این اشعار را در ادامه آوردیم.

بی پرده بگویم که محمد (ص) بود آن در گران / در سیطره‌ی عالم امکان بود آن شاه جهان

در روز ولادتش که عالم شده شادان / پس باد بشارت به همه عالم یزدان

مستانه روم بر در کویت هر دم / تا جام شراب عارفانه نوشم من

تکریم کنیم تو را که فخر عالم هستی / بر قلب و زبانمان چو نور گشتی

وی ادامه داد: انقلاب باید به نسل جدید منتقل شود و باید با نزدیک‌تر شدن به این گونه مراسمات استقلال و وحدت را به فرزندانمان بیاموزیم.

گفتنی است در این مراسم مسابقه قرآنی و حفظ قرآن نیز برگزار شد و به شرکت کنندگان نیز هدایایی اهدا شد، علاوه بر این از شاعران برتر استان نیز با اهدای جوایز تقدیر شد.

 

 

 

جذب دانشجویان بین‌الملل از اولویت‌های دانشگاه بیرجند است/۲

جذب دانشجویان بین‌الملل از اولویت‌های دانشگاه بیرجند است

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: جذب دانشجویان بین‌الملل کیفی از اهداف و اولویت‌های این دانشگاه است و گسترش ارتباطات علمی را در دستور کار داریم.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، احمد لامعی گیو در دیدار نمایندگان دانشجویان بین‌الملل این دانشگاه افزود: توجه ویژه و رسیدگی به مسائل دانشجویان افغانستانی به عنوان میهمانان خراسان جنوبی و دانشگاه بیرجند مورد تاکید است.

وی اظهار داشت: دانشگاه تلاش کرده است با اولویت ویژه شرایط را برای دانشجویان بین‌الملل فراهم کند.

رئیس گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه بیرجند هم در این نشست ضمن برشمردن اقدامات حوزه بین‌الملل دانشگاه در بخش جذب و پذیرش، بر رسیدگی به امور دانشجویان بین‌الملل تاکید کرد.

حسین نویدی‌نیا گفت: صلاحیت ۱۹۵ دانشجو بین‌الملل از طرف گروه‌های آموزشی تایید شده است و این دانشجویان تحصیل خود را از ترم جاری در دانشگاه بیرجند آغاز می‌کنند.

وی بیان کرد: جلسه معارفه دانشجویان خارجی نوورود ۹ آبان‌ امسال برگزار خواهد شد.

دیدار نمایندگان دانشجویان بین‌الملل دانشگاه با رئیس دانشگاه بیرجند با حضور معاون دانشجویی و رئیس گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی برگزار شد و در این دیدار نمایندگان دانشجویان پیشنهادات خود را در حوزه‌های دانشجویی و آموزشی بیان کردند.

استان خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان با افغانستان مرز مشترک دارد و دانشگاه بیرجند به عنوان قطب علمی و آموزشی در شرق کشور شناخته می‌شود.

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی:

حُسن انجام وظیفه فرصت هرگونه موج‌سواری را می‌گیرد

حُسن انجام وظیفه فرصت هرگونه موج‌سواری را می‌گیرد

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه حُسن انجام وظیفه، فرصت هرگونه موج‌سواری را از فرصت‌طلبان می‌گیرد گفت: دولت مصمم است با خدمات شبانه‌روزی، دشمن را ناکام بگذارد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، جواد قناعت در نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی افزود: لذا مدیران هم باید همین سبک و روش را در دستور کار قرار دهند.

وی رسیدگی به مشکلات برای افزایش امیدواری را از موضوعات محوری عنوان کرد و گفت: ایجاد تحول در نظام اداری، عدالت‌محوری و تحقق شعار سال از عوامل ناکامی دشمنان است.

استاندار خراسان جنوبی با تبریک هفته وحدت ادامه داد: جهان در این شرایط خاص بیش از هر زمانی نیازمند تعالیم بلند و مترقی نبی مکرم اسلام (ص) و شناخت سیره و سلوک اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به اینکه دشمن در شرایط حساس کنونی به دنبال ایجاد اخلال است، تصریح کرد: متولیان امنیت با ورود به‌موقع و با کمک مردم در استان، مجال اخلال را از فرصت‌طلبان گرفتند و نگذاشتند جولان بدهند و فضای کسب و کار استان را به‌هم بزنند.

قناعت گفت: دشمن از طریق شایعه‌پراکنی و ایجاد هراس و ترس در جامعه به دنبال مأیوس کردن مردم است لذا این وظیفه ما و همه تریبون‌داران و فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی است که برای تبیین واقعیت‌ها تلاش کنیم و با بازگو کردن پشت پرده اغتشاشات، اجازه ندهیم دشمن به اهداف شوم خود برسد.

وی با تاکید بر اینکه دفاع از حقوق انسان‌ها در ذات نظام جمهوری اسلامی ایران است افزود: سردار سلیمانی نمونه‌ای بارز از این واقعیت است که در نجات انسان‌ها که در دستور کار داشت، بین شیعه و سنی یا ایزدی و مسیحی هیچ فرقی قائل نمی‌شد.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی از مردم بصیر و هوشیار کشور به‌ویژه در این استان برای فهم برنامه‌ریزی‌های دشمنان و خنثی‌سازی توطئه‌ها تشکر کرد و گفت: جهاد تبیین و آگاهی‌بخشی از مهمترین وظایف دوستداران نظام جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه امنیت و آرامش، مقدمه هرگونه توسعه‌یافتگی است اظهار داشت: دشمن از حرکت کشور در مسیر توسعه، عصبانی است و نمی‌تواند ببیند که ایران اسلامی طی این سال‌ها از آرمان های اولیه خود عقب‌نشینی نکرده است.

قناعت از ایران یکپارچه به عنوان کلیدواژه اساسی در مقابل تفکرات غلط تجزیه‌طلبان یاد کرد و گفت: طراح تجزیه ایران یک مورخ یهودی انگلیسی است که به پدر نقشه‌های تجزیه ایران معروف است و بر این باور بود که کشورهای اسلامی تهدیدی برای جهان غرب هستند لذا باید قدرت اسلام خنثی شود.

وی ادامه داد: در تفکر تجزیه‌طلبانه، تنها راه رویارویی با ایران، تجزیه آن به ۶ بخش و بعد نابود کردن آن است در حالی که اقوام ایرانی برای این نظام شهید داده‌ و پای نظام ایستاده‌اند و مهمترین هدفشان هم یکپارچگی ایران اسلامی است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب، موضوع آشوب‌های اخیر را بهانه خواند و تصریح کرد: مهمترین انگیزه دشمن از پشتیبانی آشوب‌ها، تضعیف استقلال و اقتدار ایران، توقف پیشرفت‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون شاهد شیطنت‌های فراوان دشمنان بوده‌ایم اظهار داشت: یکپارچگی سه قوه و پیشرفت‌های نظام از یک سو و اینکه دولت سیزدهم پرشتاب به میدان آمده تا با سفرهای استانی و حضور در جمع مردم، اعتماد از دست رفته را به سبد نظام برگرداند از طرف دیگر، برای دشمن بسیار سنگین بود لذا دست به شیطنت زد.

قناعت با بیان اینکه از ابتدای انقلاب دو موضوع فتنه ۸۸ و وقایع اخیر برای نظام خیلی سنگین بود گفت: سال ۸۸ که درآمد ناخالص ملی ایران از خیلی کشورهای دنیا پیشی گرفت، فتنه را رقم زدند و از این طریق جلوی پیشرفت اقتصادی کشور را گرفتند.

وی یادآور شد: توفیقات کشور در زمینه‌های حضور در معاهده شانگهای، تولید واکسن کرونا، افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی، فروش نفت، موفقیت جراحی اقتصادی، حذف دلار از مبادلات مرزی و بی‌اثر شدن تحریم‌ها برای دشمنان سنگین تمام شده است.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه بین معترضان و آشوبگران، تفکیک و مرزبندی قائلیم خاطرنشان کرد: افراد در شرایط موجود به سه دسته تقسیم می‌شوند، گروه اول مردم هستند که در تخریب‌ها نقشی نداشته‌اند، ما نوکر مردم هستیم و مردم آزادند حرف خود را بزنند و گلایه خود را بیان کنند.

وی گروه دوم را جوانان و نوجوانانی عنوان کرد که غفلت کرده و از روی احساسات دست به تخریب زده‌اند و رأفت اسلامی شامل حالشان می‌شود.

قناعت گفت: گروه سوم، افراد سابقه‌داری هستند که از گروه اول جدایند لذا نظام به سرعت سراغ آنها خواهد رفت.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به قیام حضرت حجت (عج) متصل است ادامه داد: رهبری این نظام را حکیمی فرزانه به عهده دارد که معتقد است راه علاج دشمنی‌ها، ایستادگی است.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: آنچه در شرایط موجود مهم بوده، این است که تصمیمات درست و منطقی بگیریم و با مراقبت از خانواده و دوستان، در حد خودمان، درباره شرایط و موضع‌گیری های دشمنان روشنگری کنیم.

وی در ادامه سخنانش از سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور خبر داد و بر آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی برای استقبال از این سفر تاکید کرد.

قناعت از تلاش مدیران برای جذب اعتبارات تملک در پایان سال مالی نیز تشکر کرد.

وی تلاش‌های مدیران و مردم در مراسم جهانی اربعین را قابل تحسین ذکر کرد و افزود: در راستای تقویت نقاط مثبت و رفع نقاط ضعف اقدامات امسال باید آسیب‌شناسی‌های لازم صورت گیرد تا ارائه خدمات در سال‌های آینده توسعه یابد و در اجرای پروژه عمرانی حرمین کاظمین نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

 

 

 

درآمد ۵۳ میلیارد تومانی خراسان جنوبی از پرورش ماهی/۲

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ارزش ماهی های تولید شده در استان را بیش از ۵۳ میلیارد تومان عنوان کرد.

 

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: هزار و ۲۷ تن ماهی گرمابی و سردآبی در ۶ماهه نخست امسال در استخر‌های دو منظوره کشاورزی استان تولید شد که ۶۰تن انواع ماهی سردآبی و ۹۶۷ تن انواع ماهی گرم آبی بوده است.

سورگی افزود: این میزان نسبت به سال گذشته که ۹۵۰تن بود۳.۷ تن افزایش داشته است.

او افزود: ماهی گرمابی تولید شده در استان از نوع کپور و آمور و سردابی از نوع قزل آلا است.

سورگی گفت: ماهی گرم آبی کپور به استان‌های سیستان و بلوچستان و خوزستان ارسال می‌شود.

ماهی‌های گرمابی و سردابی خراسان جنوبی در ۶۶۴ استخر دو منظوره کشاورزی پرورش می‌یابد.

 

 

۳ ایستگاه لرزه نگاری خراسان جنوبی؛ نیازمند بروزرسانی تجهیزات

مسئول شبکه لرزه نگاری خراسان جنوبی وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گفت: از ۱۴ ایستگاه لرزه نگاری فعال در خراسان جنوبی، سه ایستگاه نیاز مبرم به بروزرسانی تجهیزات دارند.

به گزارش ایسنا علی هاشمی گازار اظهار کرد: شبکه لرزه نگاری بیرجند در سال ۱۳۸۴ با چهار ایستگاه لرزه نگاری فعال شد که با پیگیری‌های انجام شده و حمایت‌های مدیریت بحران چهار ایستگاه به ۱۴ ایستگاه افزایش پیدا کرد.

وی با اینکه این ایستگاه‌ها هنگام وقوع زلزله در تعیین مکان زلزله تاثیر بسزایی دارند، تصریح کرد: کشور ایران بر روی کمربند زلزله خیز کوهزایی آلپ هیمالیا قرار دارد که یک کمربند جوان است؛ کشورهایی مثل ترکیه، افغانستان، چین و ایران روی این کمربند قرار دارند و هر ساله زلزله‌های بزرگی را پشت سر می‌گذرانند.

هاشمی با بیان اینکه قسمت‌های مختلفی از ایران مانند البرز و زاگرس و شرق ایران گسل‌های فعال و زلزله خیز دارند، اظهار کرد: سالیانه ۵۰۰ هزار زلزله در استان خراسان جنوبی ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه در پی حرکت این گسل‌ها زلزله‌های متعددی رخ می‌دهد و
در طول ۵۵ سال گذشته در خراسان جنوبی،  چهار زلزله بالای هفت ریشتر رخ داده است، تصریح کرد: زلزله سال ۱۳۴۷ خضری دشت بیاض،  سال ۱۳۵۷ طبس ، سال ۱۳۵۸ قائن و سال ۱۳۷۶ اردکول از محدوده استان خراسان جنوبی را لرزاند.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰ تا ۵۰ گسل فعال در خراسان جنوبی داریم که زلزله‌های متعددی را هر سال بر روی آنها شاهد هستیم، افزود: روستاها و شهرهای استان به دلیل قرارگیری بر روی گسل هنگام زلزله خسارت و آسیب‌های زیادی را متحمل می‌شوند.

مسئول شبکه لرزه نگاری خراسان جنوبی با بیان اینکه گسل‌هایی که شاید در حال حاضر فعالیت زیادی را از خود نشان می‌دهند یا ما فکر می‌کنیم که آنها فعالیت ندارد ممکن است در آینده زلزله بزرگی را تولید کنند، ادامه داد: شهرستان بیرجند سه گسل عمده دارد؛ گسل شمالی از شکراب شروع و به سمت خوسف امتداد پیدا می‌کند؛ گسل مرکز بیرجند از بجد شروع می‌شود و تا امیر آباد ادامه می‌یابد که گسل شرق و غرب است و گسل جنوب بیرجند که در امتداد رشته کوه باقران قرار دارد.

هاشمی بیان کرد: با توجه به اینکه اکثر روستاها و شهرها بر روی مکان‌های گسل واقع شده‌اند، بهتر است قبل از وقوع زلزله در بحث رعایت آیین نامه‌ها، استفاده از تکنولوژی روز و ساخت و سازهای اصولی بکوشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به عمق کم زلزله‌ها در خراسان جنوبی زلزله سبب ایجاد شکستگی‌های سطحی در بسیاری از موارد شده است که در این راستا از گسیختگی سطحی ثبت شده در زلزله زیرکوه به طول ۱۲۵ کیلومتر می‌توان به عنوان طولانی‌ترین گسیختگی سطحی ثبت شده در کل تاریخ ایران یاد کرد.

 

 

 

 

ناقوس مرگ چنار‌های ۱۵۰ ساله؛

خاطرات سبز گذشته در حال زرد شدن است/

حال و روز ناخوش چنار‌های شهر باغستان سبب شده تا مردم از این موضوع نگران باشند و از مسئولین بخواهند برای حفاظت از درختان چاره‌ای اندیشیده شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ۲ هزارو ۵۰۰ درخت چنار ۱۵۰ ساله این روز‌ها حال و روز خوشی ندارد.

این آثار طبیعی میراثی گران بها هستند و قبل از آن که دیر شود باید به فکر راه چاره بود.

باغستان به چنارها معروف است

یکی از شهروندان شهر باغستان گفت: بسیاری از مردم در زیر سایه این درختان خاطرات زیادی دارند و اگر از محصلین قدیمی بپرسیم، می‌گویند ما زیر این درخت‌ها درس خوانده ایم.

او افزود: این چنار‌ها را می‌توان به عنوان شناسنامه باغستان معرفی کرد؛ زیبایی که در باغستان وجود دارد مربوط به همین چنار‌ها است، اما هم اکنون رخ درختان زرد است.

یکی دیگر از شهروندان با اشاره به فعالیت کرم خراط بیان کرد: این کرم‌ها با ورود به درخت و تنه آن، سبب خشک شدن درختان می‌شوند.

او گفت: خیابان‌های باغستان به همین چنار‌ها معروف است و اگر نیاز باشد خود مردم هم همکاری می‌کنند تا بتوان از سرمایه ملی حفاظت کرد.

پاس دادن درختان به مسئولین مختلف

یکی از اعضای شورای شهر باغستان در خصوص مشکلات درختان چنار گفت: حفاظت از این درختان وظیفه میراث فرهنگی است، زیرا متولی حفاظت، این نهاد است.

کرم پور رئیس پایگاه تاریخی تون نیز گفت: ابتدا باید مردم در حفاظت از این سرمایه مشارکت کنند و پس از آن هم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید همکار باشند.

او افزود: این فضا، یک فضای سبز آماده است که شهرداری باید از آن مراقبت کند.

میر خزاعی شهردار باغستان با اشاره به هرس هر ساله درختان اظهار کرد: این شهرداری یک مجموعه نوپا و تازه تأسیس است و برای حفاظت مستمر از درختان نیاز به اعتباراتی است که هر ساله باید داده شود.

گویا قرار است کارگروهی در فرمانداری شهرستان فردوس تشکیل شود تا بتوان مشکلات را پیگیری و برای حل آن‌ها اقدام کرد.

 

 

 

 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی مطرح کرد؛

هلال احمر پویا در سایه فرهنگ داوطلبی و اعتماد به جوانان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: هلال احمر پویا و خلاق در سایه فرهنگ داوطلبی و اعتماد به جوانان محقق می شود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمدعلی کاوسی در نشست جمع بندی کارگاه های تخصصی مدیریت عملیات امداد و نجات که با حضور مدیران جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار داشت: با عنایت به معرفی استان خراسان جنوبی بعنوان یکی از حادثه خیزترین استان های کشور توسط سازمان مدیریت بحران، می‌طلبد مدیران جمعیت هلال احمر نسبت به حفظ و ارتقای آمادگی اهتمام ویژه داشته باشند.

 وی با بیان اینکه رئیس شعبه جمعیت هلال احمر باید از آگاه ترین افراد در زمینه قوانین مدیریت بحران و امداد و نجات باشد، عنوان کرد: مدیران جمعیت باید بتوانند ضرورت و لزوم آمادگی و پاسخگویی به موقع را در سطح جامعه و مدیران شهرستانی منتقل کنند.

کاوسی با بیان اینکه متاسفانه گاهی از فرهنگ داوطلبی دور می شویم، افزود: هلال احمر پویا و خلاق در سایه فرهنگ داوطلبی و اعتماد به جوانان قرار دارد، در غیر این صورت با دیگر ادارات تفاوتی ندارد.

وی با بیان اینکه تجهیز کامل محلات به لوازم امداد و نجات عملا امکان پذیر نیست، گفت: باید به سمت مدیریت جامعه محور، سوانح و ترویج آموزش همگانی حرکت کنیم چرا که هر زمان هلال احمر از مردم و داوطلبان فاصله گرفته ضرر کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر امکان انجام وظایف جمعیت هلال احمر در قانون مدیریت بحران با منابع فعلی مقدور نیست، بیان کرد: از روسای شعب انتظار می رود با همکاری فرمانداران نسبت به اختصاص بودجه لازم از منابع مدیریت بحران اقدام کنند.

گفتنی است کارگاه های تخصصی تاب آوری، آمادگی و مدیریت امداد و نجات در زلزله، سیلاب و خشکسالی و کارگاه آسیب شناسی مدیریت منابع داوطلبی با هدف استفاده از خرد جمعی برای مدیریت امداد ونجات با حضور ۲۴ نفر از روسای شعب، معاونان و مدیران جمعیت هلال احمر استان برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی؛

زرشک ظرفیتی برای جذب گردشگران در خراسان جنوبی/۵

به‌گزارش امروز خراسان جنوبی، شالبافیان در حاشیه بازدید از باغ و عمارت اکبریه بیرجند اظهار کرد: «خراسان جنوبی ظرفیت‌های متنوع گردشگری از جنبه تاریخی – فرهنگی و طبیعت‌گردی دارد.»
معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تأکید بر اینکه با توجه به غنای فرهنگی خراسان جنوبی امکان برگزاری رویدادهای گردشگری متعددی در این استان وجود دارد، بیان کرد: «به‌عنوان‌مثال در خراسان جنوبی محصولات کشاورزی ویژه‌ای چون زرشک وجود دارد که با توجه به آن می‌توان جذابیت‌هایی درزمینهٔ گردشگری ایجاد کرد.»
شالبافیان ادامه داد: «یکی از مسائلی که می‌تواند به رونق گردشگری خراسان جنوبی کمک کند استفاده از ظرفیت گردشگران عبوری است.»
او با اشاره به اینکه باید به سمتی برویم که مسافران عبوری در استان اقامت داشته باشند، افزود: «تقویت زیرساخت‌های اقامتی و خدماتی گردشگری در خراسان جنوبی می‌تواند به تحقق این هدف کمک کند.»
معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «باید بهانه‌های ماندن و اقامت بیشتر گردشگران در خراسان جنوبی را زیاد کنیم.»
شالبافیان افزود: «اگر سخن از رویدادهایی چون جشنواره زرشک می‌کنیم به‌واسطه آن است که بهانه برای سفر به خراسان جنوبی و اقامت گردشگران را داشته باشیم.»
او یادآور شد: «علاوه بر آن باید ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری خراسان جنوبی را به‌درستی معرفی کنیم.»

 

 

مخالف شیوه فعلی استانداردسازی بوم گردی‌ها هستم

 

علی اصغر شالبافیان همچنین در جمع مدیران انجمن‌های گردشگری خراسان جنوبی اظهارکرد: خراسان جنوبی از جهات مختلف استعداد‌های منحصر به فردی در حوزه گردشگری دارد.

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: البته بزرگترین سرمایه حوزه گردشگری خراسان جنوبی نیروی انسانی دغدغه‌مند است.

شالبافیان با تأکید بر اینکه در بخش‌های مختلف گردشگری اتفاقات خوبی در خراسان جنوبی رخ داده است، افزود: باور قلبی من این است که هیچ سرمایه گذاری در بخش گردشگری انگیزه اولیه او هیچگاه کسب سود نبوده است.

وی گفت: برای کمک به گردشگری خراسان جنوبی و رفع مشکلات و آسیب‌های این بخش برنامه‌های ویژه‌ای خواهیم داشت.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: من با شیوه فعلی استاندارد سازی اقامتگاه‌های بوم گردی مخالف هستم و البته باید حرف متولیان این بخش را به صورت دقیق و کارشناسانه بشنویم.

شالبافیان با بیان اینکه بی جهت نباید زحمت و کار دست و پاگیر برای فعالان حوزه گردشگری ایجاد کنیم، اظهار کرد: رفع موانع و مشکلات اولویت بر پرداخت تسهیلات دارد.

وی بیان کرد: ریشه برخی از مشکلات را در عدم نشست و برخواست و تعامل دو جانبه بخش دولتی و فعالان حوزه گردشگری می‌دانم و باید خود را به جای همدیگر قرار دهیم.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی ادامه داد: من با آموزش فعالان بوم گردی موافقم، ولی آموزش‌هایی که مورد نیاز و ضروری است.

شالبافیان افزود: در مورد تسهیلات بسته جدیدی را طراحی کرده‌ایم، ولی شرایط فعلی دولت را نیز باید در نظر بگیریم.

وی گفت: فردا من برای چند جشنواره دعوت شدم، ولی باتوجه به پتانسیل‌های حوزه گردشگری خراسان جنوبی حضور در جشنواره زرشک را انتخاب کردم.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یادآور شد: رویداد‌های حوزه کشاورزی خراسان جنوبی جای کار بسیار دارد و باید با همکاری یکدیگر از این ظرفیت استفاده کنیم.

شالبافیان گفت: حتی گردشگر به واسطه روحی که در قالب اثر تاریخی وجود دارد از آن بازدید می‌کند که این روح در قالب این رویداد به وجود می‌آید.

وی افزود: یکی از سیاست‌های حوزه گردشگری خراسان جنوبی باید توجه به همین گردشگری کشاورزی و بازدید از مزارع کشاورزی باشد.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: از ابتدای مسئولیت به دنبال این بودم که گردشگران کشور‌های همسایه با ماشین شخصی به کشور بیایند که امیدوارم در چهار-پنج ماه آینده محقق شود.

شالبافیان افزود: اگر این اتفاق صورت گیرد حتماً خراسان جنوبی از آن منتفع خواهد شد.

 

۲ هزار گردشگر خارجی از آثار تاریخی خراسان جنوبی بازدید کردند

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲ هزار گردشگر خارجی از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی بازدید کردند.

هادی شاهوردی در جلسه دیدار مدیران انجمن های گردشگری خراسان جنوبی با معاون وزیر میراث فرهنگی اظهار کرد: خراسان جنوبی در حوزه های سه گانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ظرفیت های بی بدیلی دارد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی بیان کرد: خوشبختانه قطار گردشگری خراسان جنوبی به حرکت درآمده است.

 

شاهوردی گفت: در خراسان جنوبی ۱۹۱ مورد تأسیسات گردشگری و اقامتی وجود دارد و خدمات متعددی به گردشگران ارائه می دهند.

 

وی اظهار کرد: از ابتدای سال تا مهرماه بیش از دو میلیون گردشگر به خراسان جنوبی داشتیم.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی افزود: از این دومیلیون نفر حدود دو هزار نفر از گردشگران خارجی بوده اند.

 

شاهوردی با بیان اینکه کویر خراسان جنوبی یکی از جاذبه های بی بدیل استان برای گردشگری اظهار کرد: در حال حاضر یک تور از کشور سوئیس و دو تور داخلی از تهران برای بازدید از جاذبه های استان در منطقه حضور دارند.

 

وی یادآور شد: اقدامات خوبی در حوزه گردشگری خراسان جنوبی انجام ‌شده است که تلاش می کنیم این مسیر ادامه یابد.

۴ اثر خراسان جنوبی در آستانه ثبت جهانی

علی اصغر شالبافیان همچنین در دیدار با فعالان حوزه گردشگری فردوس اظهار کرد: انتظار من این است که ظرفیت‌های گردشگری فردوس در صدا و سیما معرفی شود.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: ما با معاونت امور استان‌های صدا و سیما و مدیران کل استان‌ها هماهنگی کرده ایم که جاذبه‌های گردشگری هر استان در صدا و سیمای دیگر استان‌ها تبلیغ و معرفی شود و خراسان جنوبی و فردوس نیز از این موضوع مستثنی نیست.

شالبافیان با اشاره به اینکه در معرفی پتانسیل‌های گردشگری از تابلوهای بین راهی نباید غفلت کنیم، گفت: از تابلوهای معرفی بوم گردی‌ها تا معرفی امکانات و کسب و کارهای گردشگری نباید غفلت کرد.

وی با تأکید بر اینکه در خراسان جنوبی بخش‌های مختلف گردشگری با یکدیگر همکاری و هم افزایی خوبی دارند، ادامه داد: تکمیل طرح جامع گردشگری خراسان جنوبی باید مورد پیگیری جدی قرار گیرد.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در مورد بیمه امیدواریم در برنامه هفتم توسعه بتوانیم کمکی برای بوم گردی‌ها داشته باشیم.

وی اظهار کرد: بسیاری از مطالبات و خواسته‌های مطرح شده توسط فعالان حوزه گردشگری فردوس بسیار به حق بود.

شالبافیان بیان کرد: خراسان جنوبی و فردوس همسایه مشهد و خراسان رضوی با گروه جمعیتی فوق العاده بالا است که در جذب گردشگر برای استان نباید این موقعیت را نادیده گرفت.

وی با اشاره به ضرورت برنامه تولید محتوا برای معرفی فردوس بیان کرد: مطالبه گردشگران در اثر معرفی جاذبه‌ها زمینه ایجاد زیر ساخت را تسهیل می‌کند.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: خراسان جنوبی در نمایشگاه گردشگری تهران باید حضور و بروز جدی و مؤثر داشته باشد تا بیش از قبل پتانسیل‌های گردشگری آن معرفی شود.

شالبافیان گفت: خراسان جنوبی آثار طبیعی و تاریخی ثبت شده در سطح جهانی دارد ولی متناسب با آن گردشگر ورودی به استان را مشاهده نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه در آستانه ثبت جهانی ۴ اثر دیگر در خراسان جنوبی هستیم، افزود: از این جهت پیگیر ورود تور خبرنگاران خارجی به استان هستیم تا زمینه تولید محتوا جهت معرفی خراسان جنوبی فراهم شود.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی یادآور شد: باید از فرصت زائران و مسافران عبوری نیز استفاده کنیم.

 

گردشگری نجوم در سرایان حمایت می شود

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی همچنین در دیدار با فعالان گردشگری سرایان قول حمایت از گردشگری نجوم در این شهرستان را داد.

علی اصغر شالبافیان شامگاه پنج شنبه در دیدار با فعالان گردشگری سرایان اظهار کرد: گردشگری در کشور ما به چند شهر شناخته شده محدود شده است در حالی که همه شهرهای ایران باید از مزیت اقتصادی و فرهنگی گردشگری استفاده کنند.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: می‌خواهیم با رویداد محور کردن گردشگری مناطق ناشناخته و فرصت‌های کمتر شناخته شده را معرفی کنیم.

شالبافیان گفت: در محرم امسال گردشگران زیادی از آئین‌های عاشورایی در مناطق مختلف کشور دیدن کردند و بسیاری از آنان تحت تأثیر قرار گرفتند.

وی ادامه داد: با توجه به این موارد می‌توان گفت: با استفاده از فرصت گردشگری و توسعه آن امکان تأثیرگذاری فرهنگی نیز وجود دارد.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ظرفیت آسمان کویر سه قلعه و سرایان برای نجوم اظهار کرد با توجه به این ظرفیت باید یک رویداد تولید محتوا با توجه به نجوم و گردشگری نجوم داشته باشیم.

شالبافیان بیان کرد: همچنین مانند کاری که برای سرایان انجام دادیم می‌توانیم خبرنگاران خارجی که در ایران حضور دارند را برای معرفی ظرفیت‌های نجوم و سه قلعه به منطقه بیاوریم که بی شک تأثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: با توجه به قانون بودجه هزینه‌های تبلیغ جاذبه‌های گردشگری جز هزینه‌های قابل قبول مالیاتی است که صاحبان صنایع و شرکت‌ها می‌توانند از این فرصت نیز استفاده کنند.
معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: وزنه تبلیغات گردشگری سرایان به واسطه دوری از مرکز باید سنگین باشد.

وی افزود: همچنین برای تکمیل ساختمان نجوم ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص می‌یابد.

شالبافیان یادآور شد: گردشگری نجوم بر فکر و روحیات افراد نیز تأثیر می‌گذارد و از این جهت از آن حمایت می‌کنیم.

 

زیرساخت‌های دسترسی به قنات جهانی بلده ضعف دارد

علی اصغر شالبافیان همچنین صبح جمعه در بازدید از میراث جهانی قنات بلده فردوس اظهار کرد: قنات جهانی قنات بلده فردوس یکی از آثار شاخص ثبت شده در فهرست میراث جهانی است.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: تکنولوژی بکار رفته در احداث قنات و نحوه مدیریت توزیع آب و ظرایف این اثر جذابیت فراوانی در بخش گردشگری دارد.

شالبافیان گفت: با توجه به ثبت جهانی این اثر، مقدماتی برای پذیرایی گردشگران و بازدید از قنات بلده فراهم شده است که البته به هیچ وجه کافی نیست.

وی اظهار کرد: باید روایتگری کاملی از همین تکنولوژی احداث و… به گردشگران ارائه شود.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: در زیر ساخت‌های دسترسی به قنات بلده چه راه منتهی به آن و چه امکانات ارائه خدمات به گردشگران و آگاه سازی مسافران عبوری از وجود این قنات ضعف‌های فراوانی وجود دارد.

شالبافیان گفت: پایگاه میراث جهانی قنات بلده طرح جامعی را در حال تدوین دارد و برای حمایت باید منتظر بود نقاط دارای قابلیت سرمایه گذاری مشخص شود.

وی یادآور شد: آماده کردن محتواهای تکنولوژی محور برای معرفی این جاذبه و رفع برخی نیازهای فوری این اثر ثبت شده جهانی از محل اعتبارات تملک دارایی را در دستور کار داریم.

 

 

مجتمع آب درمانی هتل کوهستان بیرجند افتتاح شد

به‌گزارش امروز خراسان جنوبی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، مجتمع آب درمانی هتل کوهستان بیرجند چهارشنبه شب ۲۰ مهرماه ۱۴۰۱ با حضور علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان افتتاح شد.
این مجتمع در قالب طرح توسعه هتل کوهستان افتتاح شده است و دارای استخر، سنا و جکوزی است.
برای ساخت این مجتمع ۱۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است که دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در قالب وام بوده است.
با افتتاح این مجتمع آب درمانی برای ۱۲ نفر به صورت مستقیم و ۱۲ نفر دیگر به صورت غیر مستقیم اشتغال‌زایی شده است.

 

 

 

۲ هزار گردشگر خارجی از آثار تاریخی خراسان جنوبی بازدید کردند

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲ هزار گردشگر خارجی از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی بازدید کردند.

هادی شاهوردی در جلسه دیدار مدیران انجمن های گردشگری خراسان جنوبی با معاون وزیر میراث فرهنگی اظهار کرد: خراسان جنوبی در حوزه های سه گانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ظرفیت های بی بدیلی دارد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی بیان کرد: خوشبختانه قطار گردشگری خراسان جنوبی به حرکت درآمده است.

 

شاهوردی گفت: در خراسان جنوبی ۱۹۱ مورد تأسیسات گردشگری و اقامتی وجود دارد و خدمات متعددی به گردشگران ارائه می دهند.

 

وی اظهار کرد: از ابتدای سال تا مهرماه بیش از دو میلیون گردشگر به خراسان جنوبی داشتیم.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی افزود: از این دومیلیون نفر حدود دو هزار نفر از گردشگران خارجی بوده اند.

 

شاهوردی با بیان اینکه کویر خراسان جنوبی یکی از جاذبه های بی بدیل استان برای گردشگری اظهار کرد: در حال حاضر یک تور از کشور سوئیس و دو تور داخلی از تهران برای بازدید از جاذبه های استان در منطقه حضور دارند.

 

وی یادآور شد: اقدامات خوبی در حوزه گردشگری خراسان جنوبی انجام ‌شده است که تلاش می کنیم این مسیر ادامه یابد.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*