گفته می شود

گفته می شود علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری گفته باید افسوس بخوریم چرا در قوانین کشور دروغ، بیان اظهارات کذب و پنهانکاری خصوصا توسط مقامات جرم انگاری نشده است. این افسوس به ماجرای فرزند خانم خزعلی برمی‌گردد. آیا خانم معاون، آن هم در دولتی که بسیار سختگیرانه درباره فضای اینترنت رفتار می‌کند، تولید و ارائه خدمات فیلترشکن را مصداق فعالیت دانش‌بنیان می‌داند؟ ایشان اگر در بسیاری از نظام‌های حقوقی دیگر جهان مسئولیت داشت، امروز به خاطر همین اظهارنظر گمراه کننده و غیرواقعی نه فقط باید استعفا می‌داد، بلکه در معرض پیگرد قانونی هم قرار می‌گرفت.
گفته می شود سعید توتونچی معاون سازمان امور مالیاتی درباره نحوه شناسایی اینفلوئنسر‌ها برای اجرای قانون و مالیات‌ستانی از این قشر اظهار داشته در قانون آمده است که اینفلوئنسر‌های بالای ۵۰۰ هزار فالوور نفر و دنبال‌کننده مشمول مالیات بر درآمد می‌شوند. اطلاعات اینفلوئنسر‌های بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است که این اطلاعات توسط دستگاه‌هایی که مسئولیت حاکمیتی برای کنترل فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را بر عهده دارند، به دست آمده و به سازمان امور مالیاتی ارائه شده است.
گفته می شود قائم مقام بانک مرکزی بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار چنانچه حسابی بیش از ۱۰۰ تراکنش واریزی به ارزش ۳۵ میلیون تومان داشته باشد، تراکنش تجاری تلقی می‌شود. ابتدا پیامکی برای افراد ارسال می‌شود که تراکنش‌هایی بالایی که دارد حساب تجاری است و حساب تجاری نیازمند اخذ مالیات است و چنانچه فرد مدعی شود که کار تجاری انجام نمی‌دهد و به اشتباه جزو حساب‌های تجاری شناسایی شده، می‌تواند مدارک مربوطه را به سازمان مالیاتی ارائه کند و مساله حل می‌شود. قائم مقام بانک مرکزی از ارسال پیامک حساب‌های تجاری و غیرتجاری به افراد از ابتدای مهرماه خبر داد و گفت: نه تنها شناسایی حساب‌های تجاری خللی در فعالیت افراد ایجاد نمی‌کند و برای حساب‌های تجاری موارد مشوقی هم در نظر گرفته شده است.

 

گفته می شود رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفته هر هفته تقریبا با یک درخواست اعضای هیات علمی روبه‌رو هستیم، برای اینکه از ما مرخصی بدون حقوق بگیرند و برای یک سال از کشور بروند. از هر پنج یا شش نفری که درخواست می‌دهند، ۶۰ تا ۷۰ درصدشان تازه به خارج می‌روند تا ببینند می‌توانند بمانند یا نه. البته ۳۰ تا ۴۰ درصد افرادی که درخواست می‌دهند واقعا برای انجام پروژه از کشور می‌روند و بعد از پایان کار، به ایران برمی‌گردند. رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: وقتی تحریم باشد، هزینه‌ها اضافه می‌شود و دانشگاه‌ها از این بعد تحت تاثیر هستند و خیلی از تجهیزاتی که لازم بود خریداری کنیم، به این دلیل که تحریم وجود داشته، مجبور شدیم با دور زدن تحریم و با ۲۰ یا ۳۰ درصد افزایش قیمت خریداری کنیم و گاهی هم اصلا نتوانسته‌ایم خریداری کنیم.

 

 

گفته می شود همایون شاهرخی، پیشکسوت فوتبال گفته من نمی‌گویم ورزش از سیاست جداست، من می‌گویم ورزش از سیاسی بازی جداست، با توجه به مسائلی که قبلا اتفاق افتاده بود، نباید از یک نقطه دوبار گزیده می‌شدیم. چطور مهدی تاج بعد از آن همه اتفاقات باز هم برمی‌گردد؟ اگر ایشان با آن پرونده به جا مانده از ویلموتس باز هم می‌تواند به این عنوان برسد، حتما پارتی کلفتی دارد.

 

 

 

گفته می شود احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفته اوضاع اینترنت در کشور خراب است و شاهد کاهش سرعت اینترنت هستیم حتی در برخی روستا‌ها اصلا اینترنت وجود ندارد. وزیر ارتباطات باید اعلام کند، علت این موضوع مرتبط با تصمیمات شورای عالی فضای مجازی است یا از مشکلات شبکه نشات می‌گیرد که اگر این طور باشد باید برطرف شود.

 

 

گفته می شود رئیس سازمان مالیاتی گفته ۶۰۰ هزار شرکت فرار مالیاتی کردند. رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفته در کشور حدود دو میلیون و ۹۰ هزار شرکت ثبت شده وجود دارد؛ اما از این تعداد، بالغ بر یک میلیون و ۱۰۰ هزار شرکت هیچ فعالیتی نداشته و اظهارنامه هم تسلیم نکرده اند که لیست این شرکت‌ها به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال شده تا به طور کلی غیرفعال شوند.

گفته می شود مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرده با قاطعیت آن دسته از کسانی که به هر نحو ممکن و خارج از قاعده قانونی واحد‌های مسکونی را تحت عنوان خانه‌های سازمانی در اختیار گرفته‌اند، تخلیه خواهیم کرد. این خانه‌ها فروخته شده و وجوه حاصل از آن به خزانه دولت واریز خواهد شد. هیچ قالبی برای نگهداری خانه‌های سازمانی در کشور وجود ندارد و این خانه‌ها همگی فروخته خواهد شد.  حدود ۶۰۰۰ واحد خانه سازمانی در زمان حاضر در اختیار دستگاه‌های دولتی است که در برنامه فروش قرار گرفته است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*