اخبار خراسان جنوبی/

تجدید میثاق با آرمان های شهدا با حضور جمعی از مدیران جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در اولین روز از هفته دولت

 

 

 

 

 

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

وزارت بهداشت به دنبال تسهیل حضور پزشکان در مناطق کم‌برخوردار است/۷

وزارت بهداشت به دنبال تسهیل حضور پزشکان در مناطق کم‌برخوردار است

 معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تسهیل شرایط حضور پزشکان متخصص در مناطق کم‌برخوردار از سیاست‌های محرومیت‌زدایی این وزارتخانه است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی “بهروز رحیمی” روز چهارشنبه در دیدار با حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید “علیرضا عبادی” نماینده ولی‌ فقیه در خراسان جنوبی و امام‌ جمعه بیرجند، فسادستیزی و محرومیت‌زدایی را از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم و وزارت بهداشت عنوان کرد.

وی گفت: ارتقای حوزه بهداشت و تقویت زیرساخت‌های نظام شبکه به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار برای این وزارتخانه بسیار حائز اهمیت است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: وزارت بهداشت از طریق بومی‌گزینی، توزیع نیروی انسانی و تامین محل زیست پزشکان به دنبال ارتقای سطح سلامت و ارائه خدمات باکیفیت در مناطق مرزی و محروم است.

وی ادامه داد: کنترل کرونا و بازگرداندن آرامش به جامعه از مهم‌ترین دستاوردهای وزارت بهداشت در دولت سیزدهم است.

رحیمی با اشاره به جانفشانی‌های کادر سلامت در مقابله با ویروس کرونا گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و بعد از ۱۴ سال قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری برای اولین بار در کشور اجرایی شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند هم با قدردانی از خدمات مجموعه بهداشت و درمان کشور در دوران شیوع کرونا و درود به شهدای مدافع سلامت گفت: از بهداشت و درمان آنچه به ذهن متبادر می‌شود، در چارچوب نیازهای جسمانی است در عین حال اصل بعد انسانیت است و حفظ سلامت مساله فقهی بوده که شخص نمی‌تواند به خودش ضرر برساند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی با بیان اینکه بیشتر بیماری‌ها به وسیله انسان و ناشی از تغذیه نامناسب، مسائل اعصاب و روان ایجاد می‌شود اظهار داشت: توصیه می‌شود  از حیث انسانی و دینی و در حجاب و عفاف، امانت، صداقت و مسائلی که انسانی است، زندگی سالمی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: اگر انسان در زندگی از بُعد روانی و رعایت بهداشت اسلامی سالم باشد، بیماری وجود ندارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اولین روز هفته دولت به منظور بازدید از پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی در بیرجند، قاین و زیرکوه با استقبال معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی و همراهی نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی وارد بیرجند شد.

وی علاوه بر دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند نیز بازدید کرد.

بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت آرین‌شهر، ساختمان دانشکده پرستاری و مامایی در حال ساخت قاین و بیمارستان محلی و مرکز خدمات جامع سلامت خضری دشت بیاض از دیگر برنامه‌های سفر وی به خراسان جنوبی بوده است.

 

حضور ۶۴ کشتی گیر نونهال در رقابت های کشتی پهلوانک ها/۷

رقابت های کشتی پهلوانک ها با حضور ۶۴ کشتی گیر در بیرجند برگزار شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، رئیس هیئت کشتی استان با ابراز خوشحالی از افزایش تعدادعلاقه مندان به این رشته بعد از موفقیت های کشتی گیران استان گفت: این مسابقات به منظور بزرگداشت روز کشتی و از سوی هیئت شهرستان بیرجند برگزار شد.
به گفته «سروری»، در پایان این رقابت ها که بین متولدان سال های ۹۰ تا ۹۲ برگزار شد به افراد منتخب و پهلوانک ها حکم قهرمانی اهدا شد.

 

 

مسابقات پینگ پنگ مربیان و داوران استان برگزار می شود/۷

مسابقات پینگ پنگ مربیان و داوران در دو بخش آقایان و بانوان از سوی هیئت تنیس روی میز خراسان جنوبی برگزار می شود.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، رئیس هیئت پینگ پنگ استان گفت: مهلت ارسال اسامی داوران منتخب شهرستان از سوی هئیت استان پنج شهریور ماه اعلام شده است ولی تاریخ مسابقات استانی هنوز نهایی نشده است.
«امیری پور» با اشاره به اخذ مجوز برگزاری کلاس های داوری و مربی گری درجه دو و سه از فدراسیون خاطر نشان کرد: هدف ما از برگزارای این رقابت ها بیشتر سرجمع کردن داوران و مربیان استان است.
وی شرط شرکت در کلاس های ارتقاء در بخش داوری و مربی گری را همکاری داشتن با هیئت عنوان کرد.

 

 

حضور تیم والیبال ساحلی استان در رقابت های کشوری/۷

تیم والیبال ساحلی شهرستان قاین به نمایندگی از خراسان جنوبی در مسابقات قهرمانی کشور رده سنی زیر ۲۳ سال که طی روزهای گذشته در استان مازندران برگزار شد، شرکت کردند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، به گفته «رمضانی» رئیس هیئت والیبال استان، این تیم با ترکیب مهران رستمی و مهدی حسین پور به سرپرستی ابوالفضل نیکنام در این رقابت ها حضور یافت.

 

 

همزمان با نخستین روز از هفته دولت انجام شد:
آغاز عملیات اجرایی بیمارستان زیرکوه /۷

 

مراسم آغاز عملیات اجرایی بیمارستان زیرکوه با حضور استاندار، معاون وزیر بهداشت و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ طی مراسمی با حضور قناعت استاندار خراسان جنوبی، رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اسحاقی نماینده مردم شهرستان های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، کلنگ احداث بیمارستان زیرکوه به زمین زده شد.
احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی حاجی آباد-مرکز شهرستان زیرکوه- از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان است.
این بیمارستان با زیربنای ۷ هزار مترمربع در زمینی به مساحت ۷ هکتار احداث خواهد شد.
مجموع اعتبار پیش بینی شده برای احداث این بیمارستان ۱۲۰ میلیارد تومان می باشد.
با عنایت به تأکید استاندار مبنی بر این که پروژه هایی در ایام هفته دولت کلنگ زنی می شوند که اعتبار مصوب داشته باشند، اعتبار مهیا شده برای اجرای این پروژه عمرانی تا این لحظه ۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان(۵ میلیارد تومان تعهد وزارت نفت طبق مصوبه سفر رئیس جمهور و ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هم اعتبارات وزارت بهداشت) می باشد.
این مراسم با حضور جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، امام جمعه، فرماندار و شماری از مدیران شهرستان برگزار شد.
شایان ذکر است: زیرکوه تنها شهرستان استان خراسان جنوبی است که بیمارستان ندارد و با اجرای این پروژه ۴۳ هزار نفر جمعیت ساکن در این منطقه از خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب برخوردار خواهند شد.

 

 

 

چالش ها و مشکلات پیش روی کانونهای آگهی و تبلیغات خراسان جنوبی بررسی شد/۷

    
چالش ها و مشکلات پیش روی کانونهای آگهی و تبلیغات خراسان جنوبی بررسی شد
مشکلات و چالش های پیش روی کانون های اگهی و تبلیغات خراسان جنوبی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و نمایندگانی از صنعت ،معدن و تجارت استان،شورای اسلامی و شهرداری ،نظارت بر اماکن عمومی، اتاق اصناف و اداره ثبت شرکت ها مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ مسئولان کانون های آگهی و تبلیغات خراسان جنوبی  با دعوت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گرد هم جمع شدند تا مشکلات و چالش های پیش روی حوزه کاری خود را مطرح کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این جلسه با بیان اینکه ما چند اصل در سیستم مدیریتی خود داریم بیان داشت: یک قاعده نفی جلسه برای جلسه است لذا قرار نیست برای یک جلسه که گرفته شده دوباره برای همان جلسه,جلسه بگیریم پس هر جلسه باید خروجی داشته باشد.

علی فرخنده در ادامه با اشاره به اینکه نگاه ما یک نگاه تحولی است تصریح کرد: باید در مسیری که ‌پیش گرفته ایم به هدف برسیم و این کار مستلزم این است که یک جاهایی نیاز به اصلاح خواهیم داشت که یکی از  اهم این موارد فاصله جلساتی هست که از برگزاری آن در گذشته غفلت شده است.

وی در ادامه به عدم برگزاری شورای پاسداشت زبان فارسی در گذشته اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این شورا مسئولیت آن با وزارت ارشاد اسلامی می باشد که متاسفانه جلسات آن تاکنون شکل نگرفته است چرا که اعضا آن مشخص و اگر این شورا فعال شود  دستگاه عضو در قبال آن باید پاسخگو باشند و نتیجه آن این است که دیگر خیلی از مشکلات که پیش روی ماست وجود نخواهد داشت پس اولین مصوبه ما در این نشست برگزاری منظم جلسات  این شورا خواهد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در پایان با تاکید بر اینکه در بخش های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی تحول مبنایی شکل گرفته است، گفت :در حوزه ساختار در حال باز آفرینی هستیم و در حوزه مجوزها هم  ۱۱۳مجوز را ارشاد صادر می کرده که در طرح تحول جدید به ۳۴ مجوز رسیده و از این تعداد هم ۲۰ مجوز به اختیارات مدیر کل واگذار شده است.

گفتنی است؛در پایان این نشست مقرر شد جلساتی مجزا با هر یک از دستگاه های مربوطه برگزار شود تا تمامی ابهامات و مشکلات پیش روی کانون های آگهی و تبلیغات مورد بررسی قرار گیرد.

 

سارق خودرو در”نهبندان” دستگیر شد/۴

 

فرمانده انتظامی”نهبندان” از سرقت یک سواری پژو ۴۰۵ از شهرستان”بیرجند” و دستگیری سارق آن در این شهرستان خبر داد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”احسان رحیمی” اظهار داشت: با اعلام مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ مبنی بر سرقت یک سواری پژو ۴۰۵ در شهرستان “بیرجند” ، بلافاصله شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس شهرستان “نهبندان” قرار گرفت.

وی بیان داشت: مأموران انتظامی شهرستان نهبندان هنگام گشت زنی در سطح این شهرستان سواری پژو سرقتی را مشاهده کردند و پس از شناسایی دقیق در یک عملیات ضربتی خودرو را متوقف و راننده آن که همان سارق خودرو بوده دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان با اشاره به این که مأموران در این زمینه یک سارق دستگیر و به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی کردند؛ تصریح کرد: شهروندان وسایل نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی و پیشگیری از سرقت مجهز کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

 

توقیف ۹ دستگاه خودروی متخلف در بیرجند/۴

 

فرمانده انتظامی”بیرجند” ازاجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و توقیف ۹ دستگاه خودروی متخلف در این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”علیرضا فولادی” اظهار داشت: با توجه به مزاحمت تعدادی از خودرو سواران متخلف برای شهروندان در خیابان های سطح شهرستان بیرجند و همچنین در راستای افزایش احساس امنیت در بین مردم، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با رانندگان متخلف به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی افزود: این طرح با حضور تیم های گشت پلیس عملیاتی شد که با انجام اقدامات فنی، تعداد ۹ دستگاه خودرو توقیف و ۲۱ دستگاه خودرو اعمال قانون شدند که خودروهای توقیفی روانه پارگینگ شده و متخلفان با تشکیل پرونده به مراجع قانونی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی بیرجند در خاتمه با تقدیر از همکاری صمیمانه مردم با پلیس این شهرستان بیان داشت: اجرای این قبیل طرح ها به صورت مستمر در دستور کار انتظامی شهرستان قرار دارد و شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

 

 

 

 

کسب مقام چهارم مسابقات ارتش های جهان توسط ورزشکار خراسان جنوبی /۷

کسب مقام چهارم ارتش های جهان توسط ورزشکار خراسان جنوبی در کشور قزاقستان

ورزشکار خراسان جنوبی مقام چهارم ارتش های جهان در کشور قزاقستان را کسب کرد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، مهدی صادقی شاهرخت ورزشکار شهرستان زیرکوه و از مدرسان و اعضای هیأت رییسه انجمن جهت یابی استان خراسان جنوبی توانست در مسابقات ارتش های جهان در کشور قزاقستان به مقام چهارم رشته جهت یابی دست پیدا کند .

 

 

۱۵۰ کلاس درس جدید در حال آماده سازی برای سال تحصیلی جدید

۱۵۰ کلاس درس جدید در سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ به فضای آموزشی خراسان جنوبی اضافه می‌شود.

۱۵۰ کلاس درس جدید در حال آماده سازی برای سال تحصیلی جدیدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: این کلاس‌ها در سطح استان در حال ساخت است که هزینه احداث آن‌ها با ۶۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی، ۴۰ میلیارد تومان از محل طرح‌های نیمه تمام مردمی و ۳۰ میلیارد تومان از محل کمک خیران تامین شده است.

چاوشان با بیان اینکه مدرسه‌ها با تجهیزات کامل آموزشی تحویل داده می‌شود گفت: اعتبارات تخصیص یافته سال ۱۴۰۰ در تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی ۳۴ میلیارد تومان، گرمایشی ۱۴ میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان و سرمایشی ۴ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی با سرانه ۶.۵ مترمربع به ازای هر دانش آموز، رتبه ۵ کشور را بعد از استان‌های ایلام، یزد، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد دارد گفت: با این وجود در استان به صورت نقطه‌ای در مناطقی از جمله مساکن مهر و حاشیه شهر بیرجند با کمبود کلاس درس مواجه هستیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی به وجود دو هزار دانش‌آموز در ۱۵ واحد مسکن مهر بیرجند اشاره کرد و گفت: این نقطه شهر نیازمند ۵۲۰ کلاس درس بوده که ۲۰۰ کلاس درس تاکنو تحویل داده شده، ۵۰ کلاس با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان در حال احداث و ۲۵۰ کلاس دیگر نیاز است که به ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

چاوشان همچنین با اشاره به اینکه ۱۰ هزار دانش آموزان هم در حاشیه شهر بیرجند مشغول به تحصیل هستند که برای تحصیل آن‌ها نیازمند ۳۰۰ کلاس درس هستیم گفت:از این تعداد ۱۸۴ کلاس تحویل داده شده، ۱۷ کلاس در دست اجراست و ۱۰۰ کلاس درس باقی مانده که نیاز به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار می‌باشد.

وی گفت: به دلیل کمبود فضای آموزشی ۱۰۷ کلاس درس در حاشیه شهر بیرجند دو شیفته هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی افزود: در سایر شهرستان‌های استان هم ۱۳ هزار واحد مسکن مهر وجود دارد که نیازمند ۳۹۰ کلاس درس بوده که از این نیاز ۲۱۶ کلاس تحویل داده شده؛ ۱۰۸کلاس در حال ساخت است و ۶۶کلاس باقیمانده و ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

چاووشان با اشاره به افزایش ۱۳۲ درصدی اعتبار نوسازی مدارس خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۰ گفت:دراین راستا ۲۵۰ میلیارد تومان از منابع دولتی، ۶۰ میلیارد تومان کمک خیران و ۱۷ میلیارد تومان از محل بودجه استانی اختصاص یافته است.

وی گفت: همچنین در سفر رئیس جمهور به استان ۳۵ میلیارد تومان برای ۹ طرح آموزشی و ورزشی نیمه تمام استان اختصاص یافت که کمک شایانی به پیشرفت این طرح‌ها کرد.

 

 

 

 

نشست ادبی بربام ابوذر در قاینات برگزار شد/۲

نشست ادبی بربام ابوذر از سوی کانون پرورش فکری شهرستان قاینات برگزار شد

مرکز فرهنگی هنری و فراگیر قاین نشست ادبی بربام ابوذر را در محل آرامگاه بوذر جمهر قائنی برگزار کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ مرکز فرهنگی هنری و فراگیر کانون پرورش فکری شهرستان قاین با هدف تقویت توانمندی ادبی اعضای کارگاه‌های ادبی این مرکز نشست «بربام ابوذر» را در محل آرامگاه تاریخی  بوذر جمهر قائنی برگزار کرد.

بر اساس این گزارش، در این نشست که همزمان با اولین روز از شهریور ماه ۱۴۰۱ برگزار شد ابتدا کودکان و نوجوانان حاضر با ابوذر جمهرقائنی سیاست‌مدار، ادیب، عارف و شاعر اواخر قرن چهارم و اوایل قرن پنجم هجری قمری شهرشان و بنای تاریخی آرامگاه وی که در پنج کیلومتری جنوب قاین بر دامنه کوه قرار دارد بیشتر آشنا شدند  و در ادامه به شعرخوانی پرداختند.

گفتنی است حافظ خوانی و نوشتن خلاق با موضوع بهترین خاطره از کارگاه ادبی من  از دیگر برنامه‌های اجرایی این محفل ادبی بود.

در راستای بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی؛

قصه گویان بیرجندی توجیه شدند/۲

نشست توجیهی قصه‌گویی در کانون پرورش فکری شماره یک و فراگیر بیرجند برگزار شد

مرکز فرهنگی و هنری شماره یک و فراگیر بیرجند با حضور جمعی از کودکان ونوجوانان قصه گوی این شهرستان نشستی توجیهی برگزار کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، مرکز فرهنگی و هنری شماره یک و فراگیر بیرجند در راستای بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی  نشست توجیهی با حضور ۷۰ نفر از کودکان ونوجوانان  عضو این مرکز و والدین که متقاضی شرکت در بیست و چهارمین جشنواره بین المللی کانون هستند به مرحله‌ی اجرا در آمد.

بر اساس این خبر، تشریح بخش‌های مختلف شیوه‌نامه جشنواره، انتخاب قصه مناسب، ارایه قصه ها و… از موارد مطرح شده در این نشست بود.

کسب مقام اول پرش طول مسابقات دوومیدانی کشور توسط دانشجوی دانشگاه بیرجند/۷

مقام اول ماده پرش طول مسابقات دوومیدانی در سومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر شاهد و ایثارگر توسط مهلا ملایی دانشجویی دانشگاه بیرجند کسب شد.
کسب مقام اول ماده پرش طول مسابقات دوومیدانی توسط دانشجوی دانشگاه بیرجند

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، همزمان با برگزاری سومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر شاهد و ایثارگر، مهلا ملایی دانشجویی دانشگاه بیرجند مقام اول در ماده پرش طول مسابقات دوومیدانی را بدست آورد. مهلا ملایی پس از رقابت با ۱۵ دانشجوی ورزشکار از دانشگاه‌های سراسر کشور به این مقام دست یافت. فاطمه کریمی از دانشگاه اصفهان و نیلوفر فشخورانی از دانشگاه الزهرا(س) به ترتیب به مقام دوم و سوم دست یافتند.
مربیگری این تیم را ملیکا مودی و سرپرستی آن را زهرا پارسا بر عهده دارد. سرپرست کل تیم های شاهد و ایثارگر  برعهده دکتر ثقه الاسلامی است.

 

 

در قالب پویش «مرهم زائر»؛
جمع آوری اقلام دارویی بلا استفاده در خراسان جنوبی آغاز شد

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از جمع آوری اقلام دارویی بلااستفاده مردم برای تامین بخشی از نیاز دارویی مراسم اربعین در کشور عراق خبر داد.

 

 

«محمدعلی کاوسی» اظهار داشت: هر ساله دارو و خدمات پزشکی برای زائران اربعین حسینی(ع) در کشور عراق توسط جمعیت هلال احمر تامین می شود.

 

وی با اشاره به حذف هزینه درمانی هلال احمر از روادید زائرین در سال جاری، خاطر نشان کرد: امسال برای اولین‌بار جمعیت هلال احمر در قالب پویش «مرهم زائر» در صدد است تا با کمک خیرین، بخشی از نیاز دارویی این مراسم را تامین کند.

 

وی با بیان اینکه هموطنان به دو روش نقدی و غیر نقدی می‌توانند در این پویش سهیم شوند، گفت: شماره حساب ۹۹۹۹۹ نزد بانک ملی به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۴۴۹۹۹۹۹۹ برای واریز کمک های نقدی اعلام شده است.

 

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه امکان مشارکت غیر نقدی در این پویش‌ با توجه به درخواست های مردمی فراهم شده است، افزود: هموطنان نیز با اهدای اقلام دارویی بلااستفاده خود می‌توانند از ثواب این طرح برخوردار شوند.

 

وی در خصوص شرایط اقلام دارویی اهدایی، تصریح کرد: داروها باید دارای بسته بندی مناسب، دارای تاریخ انقضا و مصرف و همچنین غیر یخچالی باشند.

 

وی ادامه داد: انواع قرص ها و کپسول های نیمه استفاده، فرآورده های دارویی مایع، ژل، نیمه جامد، سوسپانسیون ها، پمادها، کرم ها، محلول ها و قطره ها، اسپری ها و شیاف ها که به هر دلیل بسته بندی آن ها باز شده باشد، قابل دریافت نخواهد بود.

 

کاوسی ادامه داد: مردم و خیرین نیک اندیش می توانند داروهای غیر استفاده خود را با شرایط ذکر شده به خانه های هلال و شعبه های هلال احمر سطح استان تحویل دهند.

 

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی:

برنامه‌های هفته دولت با حضور وزرا در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

برنامه‌های هفته دولت با حضور وزرا در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای اجرای برنامه‌های هفته دولت ستادی به دبیری معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با کمیته‌های چهارده‌گانه تشکیل شده است و در این هفته حضور دو یا سه وزیر و تعدادی از معاونان وزرا را در استان خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز چهارشنبه در نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی که در اولین روز هفته دولت برگزار شد، افزود: به مناسبت هفته دولت طرح‌های خوبی در استان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود و استاندار و معاونان استاندار در شهرستان‌ها حضور میدانی دارند.

وی گفت: مدیران و روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی در هفته دولت باید با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها، اطلاع‌رسانی خوب و مناسبی در ارائه عملکرد دستگاه‌ خود و اقدامات دولت سیزدهم در یک سال اخیر داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به عملکرد یکساله دولت سیزدهم ادامه داد: با توجه به حجم فعالیت‌هایی که این دولت در سال اول فعالیت خود در زمینه‌های مختلف داشته است به‌حق باید آن را دولت مردم و دولت اقدام نامید.

وی گفت: اقدامات “دولت مردمی ایران قوی” به نوعی ریل‌گذاری جدید محسوب می‌شود که مردم در ادامه کار ثمرات آن را خواهند دید و این تحول جهادی و نوآورانه دولت سیزدهم مبتنی بر چهار رکن است که عدالت‌محوری و فسادستیزی، میدان‌داری مردم با پیشتازی جوانان، دانش و خیزش علمی برای تولید ثروت و اقتدارآفرینی و توجه ویژه به بنیان خانواده را شامل می‌شود.

قناعت افزود: دیدار مستمر و بی‌واسطه رئیس جمهور با اقشار مختلف مردم در همین سال نخست نشان می‌دهد که دولت به تحقق شعارهای خود پایبند و مصمم است.

وی ۳۱ سفر استانی رئیس جمهور طی یک سال را بی‌نظیر و ثبت رکورد جدید در کشور دانست و گفت: این سفرهای استانی رهاوردهای زیادی دارد که بازگشت دولت به مردم و پایان فاصله‌های زیاد بین مردم و دولت یکی از آنها است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: با این وجود انتقاداتی به سفرهای استانی می‌شود که برخی اشخاص این سفرها را پوپولیستی، عوام‌فریبانه و بی‌اثر می‌دانند و در پاسخ باید بگوییم از لحاظ علمی پیش‌نیاز حرکت در مسیر تحول و پیشرفت ارتقای سرمایه اجتماعی و افزایش اعتماد عمومی است که در سفرهای استانی یک ارتباط دوسویه و مستقیم بین رئیس جمهور با مردم برقرار می‌شود.

وی مردم‌داری و حضور مستمر در سفرهای استانی را وجه تمایز دولت سیزدهم با دولت‌ قبلی دانست و گفت: سفرهای استانی رئیس جمهور کمک به تقویت اعتماد عمومی است و از طرفی این رویه جزء جدایی‌ناپذیر گفتمان دولت سیزدهم است که عملکرد مدیران دستگاه‌ها نیز با این گفتمان به‌طور دائمی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

قناعت اجرای طرح انتقال آب به استان‌های شرقی و جنوبی کشور، طرح نهضت ملی مسکن، پوشش بیمه ناباروری، توسعه پوشش بیمه رایگان سلامت، حمایت از فرزندآوری و جوانی جمعیت، اصلاحات اقتصادی و اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، تعیین تکلیف کالاهای دپو شده در گمرکات و ساماندهی ارز ترجیحی را از اقدامات شاخص دولت سیزدهم برشمرد.

وی ایجاد ثبات در بازار، تراز تجاری مثبت، رشد ترانزیت، توقف کاهش ارزش پول ملی و استقراض از بانک ملی برای جلوگیری از تورم، افزایش فروش نفت به‌ویژه افزایش هشت برابری صادرات به چین و اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان بعد از ۱۰ سال را از دیگر اقدامات یکساله دولت ذکر کرد.

استاندار خراسان جنوبی یکی از اقدامات شاخص دولت را تولید و خرید واکسن برای مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: مدیریت این موضوع ربطی به برجام نداشت که در دولت گذشته آن را سدی در این زمینه مطرح می‌کردند.

وی همچنین از مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی به دلیل مدیریت مصرف برق در تابستان امسال قدردانی و اضافه کرد: مصرف گاز هم در زمستان سال گذشته به خوبی توسط دولت مدیریت شد که در مجموع شاهد قطعی برق و گاز در پیک مصرف نبودیم.

قناعت با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی در کمک به عتبات عالیات در کشور پیشتاز هستند گفت: به‌رغم کم‌برخوردار بودن استان، مردم در استقرار موکب‌های پذیرایی از زائران اربعین سنگ تمام گذاشتند و در این زمینه اقدامات رئیس ستاد عتبات عالیات استان برای استقرار موکب‌ها در شهر کاظمین جای تقدیر دارد.

وی افزود: به گفته سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق اقدامات انجام شده در شهر کاظمین ۷۰ درصد آن توسط مردم خراسان جنوبی انجام شده و امیدواریم در اربعین نیز همه پای کار باشند تا بتوانیم بهترین خدمات را به زائرین اباعبدالله الحسین (ع) ارائه دهیم.

 

 

در دیدار نماینده ولی فقیه با استاندار خراسان جنوبی عنوان شد:

مسئولان برای احقاق حق و ایجاد عدالت از هیچ تلاشی کوتاهی نکنند/ارتقاء سرمایه اجتماعی، پیش نیاز تحول است/۲-۳

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مسئولان نباید از هیچ تلاشی برای احقاق حق و ایجاد عدالت کوتاهی کنند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ آیت الله سید علیرضا عبادی با بیان این مطلب در دیدار استاندار، معاونان استاندار و فرمانداران شهرستان های استان خاطر نشان کرد: نظام سلطه برای تسلط بر جهان از ۴۰۰ سال قبل برنامه ریزی کرده و از ۲۰۰ سال پیش که وارد کشورهای اسلامی شد، در صدد تضعیف ملت ها برای تسلط بر آنها بر آمد.
به گفته وی؛ فاصله انداختن بین دولت ها و ملت ها یکی از خطرناک ترین اقدامات آنهاست اما انقلاب اسلامی جلوی آمریکا را برای تسلط بر جهان گرفت.
وی اضافه کرد: دشمن با انجام انقلاب های رنگین تلاش کرد بین دولت و ملت فاصله بیندازد اما جمهوری اسلامی با اتکاء بر خداوند، هر روز قوی تر شد.
امام جمعه بیرجند با اشاره به این که انتظار مردم جهان برای حضور در مراسم اربعین، نشانگر عدالتخواهی آنهاست ، تصریح کرد: انقلاب جهان را از آفتی بسیار خطرناک، نجات داد و امروز ما در این زمینه نباید کوتاهی کنیم.
آیت الله عبادی گفت: مسئولان نباید از هیچ تلاشی برای احقاق حق و عدالت خواهی کوتاهی کنند و قدر این مردم صبور را به خوبی باید بدانند.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این دیدار پیش نیاز حرکت و تحول را ، ارتقاء سرمایه اجتماعی و افزایش اعتماد عمومی دانست.
دکتر جواد قناعت در نخستین روز از هفته دولت که برای اولین بار با همراهی کلیه فرمانداران شهرستان های تابعه استان صورت گرفت، با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، خاطرنشان کرد : پیش نیاز حرکت و تحول ، ارتقاء سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی است که سفرهای استانی با ارتباط دو سویه با مردم به این موضوع کمک می کند.
به گفته وی؛ حضور در میدان برای حل مشکلات از نزدیک، ویژگی دولتمردان دولت سیزدهم است و در خراسان جنوبی هم مدیرانی پای کار داریم.
وی یکی از اقدامات شاخص دولت را در روزهای اول، تدوین سند تحول اعلام و اضافه کرد: تغییر و تحول در سه سطح شناختی، نهادی و فرایندی انجام می شود و تحول گرایی رویکرد حاکم بر دولت سیزدهم است.
استاندار تصریح کرد: در سند تحول به ۳۷ موضوع اصلی کشور و ۱۳۴چالش اساسی و راهکارهای عملیاتی توجه شده و این سند قابل ارزیابی و استناد است.
قناعت بیان داشت: با کار جهادی، حرکت های مؤمنانه و دلسوزانه و تلاش خالصانه شبانه روزی، کرامت کسب می شود و اگر دولت ریل گذاری درستی انجام دهد ، جامعه به سوی کرامت حرکت می کند.
به گفته وی؛ یکی از کارهای اساسی که در سفرهای استانی انجام شد، شناسایی ۲۷۰ محور اساسی با توجه به ظرفیت های هر منطقه بود.
استاندار گفت: در دور دوم سفرها ، علاوه بر پیگیری مصوبات دور اول، گام های اساسی در حوزه های مختلف برداشته خواهد شد.
قناعت از اجرای طرح رتبه بندی معلمان بعد از ۱۰سال، افزایش صادرات نفتی، حذف امضاهای طلایی و عضویت ایران در شانک های به عنوان نمونه هایی از اقدامات دولت در یک سال گذشته یاد کرد.

 

 

 

برقراری اینترنت پر سرعت شهرک بعثت تا اول مهر

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی از برقراری اینترنت پر سرعت برای روستای علی آباد لوله بیرجند (شهرک بعثت) تا اول مهر خبر داد.

روستای علی آباد لوله بیرجند (شهرک بعثت) یکی از روستا‌های مرکز استان است که با وجود نزدیکی به این شهر با مشکل اینترنت مواجه است که با انعکاس این موضوع توسط اهالی این روستا به مهر، بهمن ماه سال گذشته و اواخر فروردین سال ۱۴۰۱ در قالب انتشار گزارش مشکل ۶ ساله اهالی شهرک بعثت بیرجند / گلایه مردم از آنتن دهی را مورد بررسی قرار دادیم.

با پی‌گیری مهر در این خصوص مسئولان کشوری با حضور در استان، تصمیم به ایجاد سایت گرفتند تا مشکل اینترنت اهالی این روستا را از این طریق بر طرف کنند.

بعد از حدود چند ماه از این تصمیم، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: حفاری ایجاد سایت ایرانسل مورد نظر و بتن‌ریزی آن انجام شده است و تا اول مهر سال جاری اهالی این روستا از اینترنت پر سرعت نسل‌های یک، دو، سه و چهار با تکنولوژی کامل برخوردار می‌شوند.

به گفته مصطفی بهی روستا‌های حسین آباد و رقویی بیرجند هم در این مدت از اینترنت پر سرعت با ایجاد سایتی بهره مند می‌شوند که در مجموع برای انجام این کار حدود هفت میلیارد تومان از محل اعتبارات طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات هزینه می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که مشکل اینترنت پر سرعت بقیه روستا‌های استان چه زمانی بر طرف می‌شود، تصریح کرد: از ۹۱۶ روستای استان تا کنون حدود ۶۹۰ روستا از اینترنت پر سرعت برخوردار شده‌اند که نشانگر بهره‌مندی حدود ۶۵ درصدی روستا‌های خراسان جنوبی از اینترنت پر سرعت است.

بهی اضافه کرد: در یک سال گذشته ایجاد یا ارتقای ۳۵ سایت همراه برای پوشش تلفن و اینترنت ۷۵ روستای استان اجرا و ۹۷ کیلومتر فیبر نوری هم برای ۱۳ روستا با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات انجام شده است.

به گفته وی در یک سال آینده هم توسعه ۶۳۰ کیلومتر فیبرنوری برای ۱۱۰ روستای خراسان جنوبی انجام و اینترنت پر سرعت بقیه روستا‌های استان هم تا پایان سال ۱۴۰۲ برقرار می‌شود.

 

 

 

 تمدید مهلت ثبت شناسه کالا و کد رهگیری لوازم یدکی خودرو در خراسان جنوبی/۴

مهلت دریافت و ثبت شناسه کالا و کد رهگیری برای فروشندگان و عرضه کنندگان لوازم یدکی خودرو تا ۱۵ مهر ماه تمدید شد.

 معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: این تمدید با توجه به پایان یافتن فرصت دریافت شناسه کالا و کد رهگیری و از سویی تعیین تکلیف نشدن برخی لوازم یدکی فاقد منشا، صورت گرفته که این مهلت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

تهوری گفت: مردم می توانند اصالت لوازم یدکی و لوازم خانگی خریداری شده خود را از طریق کد شناسه و رهگیری روی کالا بررسی، و از تقلبی و قاچاق نبودن کالا اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: مردم از خرید و استفاده هرگونه لوازم یدکی و لوازم خانگی که فاقد شناسه کالا و کد رهگیری هستند خودداری کنند.

تهوری گفت: در حوزه‌ی قاچاق کالا خوشبختانه خراسان جنوبی در سطح عرضه با همکاری خوب اصناف و نظارت‌های مستمری که دستگاه‌های متولی از جمله بازرسان صمت، پلیس امنیت اقتصادی و معاونت غذا و دارو دارند شرایط مطلوبی دارد و کشفیات در حد ناچیزی است که نشان دهنده قانون مداری اصناف استان بوده و این جای تقدیر دارد.

 

 

اهدای بیش از ۹ هزار واحد خون از ابتدای سال در خراسان جنوبی/۲-۳

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی گفت: در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۱۱ درصد افزایش اهدا در استان وجود داشته است.

اهدای بیش از ۹ هزار واحد خون از ابتدای سال در خراسان جنوبیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی گفت: در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱.۵ درصد افزایش اهدا در استان وجود داشته به طوری که در پنج ماهه سال گذشته ۸ هزار و ۸۰۴ واحد خون اهدا و امسال از ابتدای امسال تا روز گذشته ۹ هزار و ۸۰۷ واحد خون اهدا شده است.

مهدی زاده با بیان اینکه آمار اهدای خون در خراسان جنوبی از متوسط کشور بیشتر است، گفت: آمار اهدای خون در کشور ۲۴.۲ در هزار نفر است و این آمار در خراسان جنوبی ۲۶.۲ در هزار نفر می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه آمار اهدای خون در بین بانوان خراسان جنوبی نیز از متوسط کشور بیشتر است، افزود: آمار اهدای خون توسط بانوان در کشور ۴.۴ درصد است،  و در خراسان جنوبی این میزان حدود ۶.۴ درصد  می‌باشد.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی افزود: اهداکنندگان خون در استان حدود ۵۹ درصد آن‌ها جزو اهداکنندگان مستمر بوده و حداقل سالی یکبار اقدام به اهدای خون می‌کنند که نسبت به شاخص کشوری ۵ درصد بالاتر هستیم.

مهدی زاده با بیان اینکه در چهار شهرستان خراسان جنوبی برای اهدای خون، حداقل یک پایگاه انتقال خون یا مرکز خون گیری وجود دارد، گفت: در بیرجند یک پایگاه و یک مرکز خون‌گیری، در شهرستان طبس یک پایگاه انتقال خون، در شهرستان قاینات یک مرکز خون گیری اخیراً شش روز در هفته فعال بوده و در شهرستان فردوس نیز در حال حاضر دو روز در هفته مرکز خون گیری فعال می‌باشد که در آینده نزدیک آن هم شش روز در هفته ارتقاء خواهد یافت.
وی افزود: در سایر شهرستان‌ها با توجه به جمعیت و درخواست مردم، کارکنان انتقال خون با همکاری شبکه‌های بهداشت و درمان تیم‌های سیار اعزام مراجعه می‌کنند.

 

 

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان

کالا‌های موجود در انبار گمرک تا دوماه آینده ترخیص شود/۲

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: کالا‌های موجود در انبار گمرک منطقه ویژه اقتصادی باید تا دوماه آینده ترخیص شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در بازدید از انبار گمرک منطقه ویژه اقتصادی گفت: کالای وارادتی موجود در این انبار برنج و کالای صادراتی سولفات است که به علت مشکلات تخصیص ارزی و بانکی و مجوز‌های ادارات ترخیص نشده است.

 

حجت الاسلام نسایی زهان افزود: تاکید بر این است که تا حداکثر تا دوماه آینده این کالا‌ها ترخیص شود و به دست مصرف کننده برسد.

وی گفت:کالاهایی که در امر صنعت مورد استفاده قرار می گیرند هم باید به دست تولید کننده برسد و چرخ تولید تندتر بچرخد.

 

 

 

ثبت روز بدون کرونا در ۴ شهرستان خراسان جنوبی/۲

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: در شبانه روز گذشته در شهرستان های بشرویه،سربیشه،خوسف و زیرکوه مورد جدیدی از کرونا شناسایی نشده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۱۹۸ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۶۶ بیمار جدید شناسایی شد.

شریف زاده افزود: از این تعداد ۳۱ مورد از بیرجند، ۱ مورد از سرایان، ۱ مورد از درمیان، ۱۱ مورد از طبس، ۵ مورد از فردوس، ۱۰ مورد از قائنات و ۷ مورد از نهبندان شناسایی شد.

به گفته دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان در حال حاضر ۵۲ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۴۴ نفر کرونا مثبتند.

شریف زاده گفت: ۱۶ مورد بیمار کرونا مثبت در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال عمومی ۳ نفر نامساعد است.

 

 

 

 

تغییر ساعت کاری ادارات خراسان جنوبی از ۵ شهریور/۲-۳

ساعت کاری ادارات خراسان جنوبی از ۵ شهریور ماه به روال عادی باز می گردد.

 ناصری معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه براساس مصوبه هیئت دولت، ساعت کار ادارات و موسسات استان از پنج شهریور ماه به منظور تسهیل خدمات رسانی و پاسخگویی بهتر به مردم تغییر می‌کند، گفت: ساعت اداری در استان از  ۵ شهریور ماه مطابق روال عادی از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ و روز‌های پنجشنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ خواهد بود.

به استناد مصوبه هیئت وزیران ساعات کاری ادارات به منظور کاهش مصرف برق از ۲۱ خرداد ماه به ۶:۳۰ صبح تا ۱۳:۳۰ تغییر پیدا کرده بود.

 

 

 

 

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی خبر داد؛
هزینه کرد ۴۲ میلیارد تومانی برای تامین زیرساخت برق در سایت‌های مسکن خراسان جنوبی
دادگر گفت: تاکنون ۴۲ میلیارد تومان برای تامین زیرساخت برق در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن استان هزینه شد که خراسان جنوبی در جذب این اعتبار در سطح کشور پیشتاز بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی دادگر» پیش از ظهر امروز (۲ شهریور) در شورای اداری خراسان جنوبی اظهار کرد: تفاهم‌نامه پست ۴۰۰ کیلوولت معادن شاهکوه با پیگیری‌های ویژه استاندار خراسان جنوبی با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان منعقد شده است که آثار و برکاتی زیادی خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی افزود: این طرح در راستای توسعه زیرساخت های منطقه خراسان جنوبی و ایجاد بستر استقرار صنایع معدنی همجوار معادن و ذخایر اکتشاف شده که بسیار امیدبخش است، اجرا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم یک ناترازی تولید و مصرفی را در خراسان جنوبی و کشور داشتیم و مصرف از تولید پیشی گرفته بود، اضافه کرد: در یک سال گذشته ۱۲ هزار مشترک جدید به جمع مشترکین شرکت برق استان اضافه شدند که باز هم مصرف ما بیشتر شد.

 

دادگر افزود: اما علی رغم این موضوع با تدابیری که توسط دولت انجام شد و همراهی‌هایی که در استان اتفاق افتاد، در یک سال گذشته ۱۳۵ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس با ظرفیت هزار و ۸۰۰ کیلو وات و با اعتبار ۳۶ میلیارد تومان راه‌اندازی شد که با این وجود اگر مصرف استان بالا رفت به ظرفیت تولید هم اضافه کردیم.

 

وی از خرید سه دستگاه بالابر خطر گرم برای شهرستان‌های استان با اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: در حال حاضر تمام شهرستان‌های استان به بالابر تجهیز شده‌اند.

 

دادگر با اشاره به اینکه در تابستان سال جاری شرایط پایداری در زمینه مصرف برق داشتیم که آرامشی برای مشترکین بود، بیان کرد: این موضوع در شرایطی رقم خورد که پیک بار استان به ۳۶۶ مگاوات در تابستان سال جاری رسید و پیک بار ما در تابستان سال گذشته ۳۰۶ مگاوات بود با وجود افزایش پیک بار، توسعه خدمات برق‌رسانی را هم داشتیم و پاسخ مثبت به تمام متقاضیان داده‌ایم.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی با بیان اینکه در خصوص تغییر ساعت ادارای ادارات استان در راستای کاهش مصرف برق هم از مجموع دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی ۱۸ دستگاه موفق شدند که در داخل ساعت اداری کاهش مصرف داشته باشند، ادامه داد: در مجموع دستگاه‌های اجرای استان در ساعات اداری و ساعات غیر اداری در مدیریت مصرف برق همراهی خوبی داشتند.

 

به گفته وی؛ سازمان مدیریت برنامه‌ریزی با ۵۱ درصد، شرکت برق استان با ۳۵ درصد و شرکت آب منطقه‌ای هم با ۲۷ درصد به ترتیب بیشترین مدیریت مصرف را داشته‌اند.

 

دادگر عنوان کرد: تاکنون ۴۲ میلیارد تومان برای تامین زیرساخت برق در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن استان هزینه شد که خراسان جنوبی در جذب این اعتبار در سطح کشور پیشتاز بوده است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی در پایان خاطر نشان کرد: با پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی برای سه نیروگاه خورشیدی خراسان جنوبی به ظرفیت ۳۵ مگاوات سرمایه گذار اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی خبر داد:
🔸هزینه کرد اعتبار ۴۲ میلیارد تومانی برای تأمین زیرساخت برق در سایت‌های نهضت ملی مسکن استان

🔹مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: با پیگیری‌های استاندار و مساعدت وزارت نیرو ۴۲ میلیارد تومان برای تأمین زیرساخت برق در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن استان هزینه شد که خراسان جنوبی در جذب این اعتبار در سطح کشور پیشتاز بوده است.
🔹به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ مهدی دادگر با بیان این مطلب در شورای اداری استان اظهار داشت: تفاهم‌نامه پست ۴۰۰ کیلوولت معادن شاهکوه با پیگیری‌های ویژه استاندار و با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان منعقد شده که آثار و برکات زیادی خواهد شد.
🔹وی افزود: این طرح در راستای توسعه زیرساخت های منطقه خراسان جنوبی و ایجاد بستر استقرار صنایع معدنی همجوار معادن و ذخایر اکتشاف شده که بسیار امیدبخش است، اجرا می‌شود.
🔹 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم یک ناترازی تولید و مصرف را در خراسان جنوبی و کشور داشتیم و مصرف از تولید پیشی گرفت، اضافه کرد: در یک سال گذشته ۱۲ هزار مشترک جدید به جمع مشترکین شرکت برق استان اضافه شده اند که مصرف را افزایش داد.
🔹دادگر افزود: علیرغم این موضوع با تدابیر دولت و همراهی‌هایی که در استان اتفاق افتاد، در یک سال گذشته ۱۳۵ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس با ظرفیت هزار و ۸۰۰ کیلو وات و با اعتبار ۳۶ میلیارد تومان راه‌اندازی شد که با این وجود اگر مصرف استان بالا رفت به ظرفیت تولید هم اضافه کردیم.
🔹وی از خرید سه دستگاه بالابر خط گرم برای شهرستان‌های استان با اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: در حال حاضر تمام شهرستان‌های استان به بالابر تجهیز شده‌اند.
🔹دادگر با اشاره به اینکه در تابستان سال جاری شرایط پایداری در زمینه مصرف برق داشتیم که آرامشی برای مشترکین بود، اضافه کرد: این موضوع در شرایطی رقم خورد که پیک بار استان به ۳۶۶ مگاوات در تابستان سال جاری رسید و پیک بار ما در تابستان سال گذشته ۳۰۶ مگاوات بود با وجود افزایش پیک بار، توسعه خدمات برق‌رسانی را هم داشتیم و پاسخ مثبت به تمام متقاضیان داده‌ایم
🔹وی با بیان اینکه در خصوص تغییر ساعت کاری ادارات استان در راستای کاهش مصرف برق هم از مجموع دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی ۱۸ دستگاه موفق شدند که در داخل ساعت اداری کاهش مصرف داشته باشند، بیان کرد: در مجموع دستگاه‌های اجرای استان در ساعات اداری و ساعات غیر اداری در مدیریت مصرف برق همراهی خوبی داشته اند.
🔹مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با ۵۱ درصد، شرکت برق استان با ۳۵ درصد و شرکت آب منطقه‌ای هم با ۲۷ درصد به ترتیب بیشترین مدیریت مصرف را داشته‌اند.
🔹دادگر عنوان کرد: با پیگیری‌های استاندار برای سه نیروگاه خورشیدی خراسان جنوبی به ظرفیت ۳۵ مگاوات، سرمایه گذاران اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

 

 

 

 

۵ هزار میلیارد تومان طرح صنعتی در خراسان جنوبی آماده افتتاح است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: همزمان با هفته دولت ۱۴ طرح صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری بیش از پنج هزار میلیارد تومان در این استان افتتاح می‌شود.

عباس جرجانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ادامه داد: با افتتاح این طرح‌ها زمینه اشتغال مستقیم ۷۸۸ نفر در استان خراسان جنوبی فراهم می‌شود.

وی گفت: در شهرستان فردوس ۲ طرح افتتاح و عملیات اجرایی یک طرح آغاز می‌شود همچنین در شهرستان‌های درمیان، بیرجند، بشرویه، سربیشه، قاینات، خوسف و نهبندان هر کدام یک طرح و شهرستان طبس چهار طرح افتتاح می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: واحد احیای مستقیم و تولید آهن خام اسفنجی کارخانه فولاد قاینات نیز با سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: افتتاح این واحد با ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی و اشتغال پایدار ۳۸۵ نفر از مهمترین طرح‌های افتتاحی هفته دولت است.

جرجانی گفت: این واحد صنعتی قرار است با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسئولان استانی و کشوری افتتاح شود.

وی اضافه کرد: واحد فرآوری طلای هیرد در شهرستان نهبندان با ظرفیت تولید ۱۸۰ کیلوگرم شمش طلا، سرمایه‌گذاری ۲۶۲ میلیارد تومان و اشتغال ۱۵۰ نفر دیگر طرح افتتاحی مهم استان است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: همچنین واحد تولیدی شرکت کاوشگران معادن فردوس با اعتبار هفت میلیارد تومان و تولید کفش با اعتبار سه میلیارد تومان در فردوس افتتاح و عملیات اجرایی شرکت احیای صنایع خراسان (کنسانتره مس سولفیدی) با اعتبار ۵۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آغاز می‌شود.

وی افزود: افتتاح شرکت پرهام فولاد خراسان جنوبی در بیرجند، تولید فنس و توری مفتولی بشرویه، تولید تیرچه فلزی و سیمانی سربیشه و واحد زغالشویی پیرحاجات طبس از دیگر طرح‌هایی است که همزمان با هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.

جرجانی گفت: تولید بریکت از زغال شرکت کانی کربن طبس، تجهیز معدن و واحد فرآوری سنگ آهن گزو طبس، تجهیز معدن زغالسنگ جعفران طبس و واحد تولیدی دانه‌بندی آهک در شهرستان خوسف از دیگر طرح‌های قابل افتتاح است.

 

 

 

با فرصت شناسی استاندار خراسان جنوبی محقق شد؛
قول مساعد مدیرعامل بانک صادرات برای تأمین تسهیلات چند واحد تولیدی شاخص استان

 

فرصت شناسی استاندار خراسان جنوبی، به ارائه قول مساعد مدیرعامل بانک صادرات برای تأمین تسهیلات چند واحد تولیدی شاخص استان منجر شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ امروز و در اتفاقی قابل توجه، دکتر قناعت در برنامه دیدار مدیرعامل بانک صادرات ایران در جریان سفر به استان، از این فرصت برای رفع موانع تولید چند واحد تولیدی استفاده کرد.
طبق روال معمول، این دیدار باید به یک نشست دو جانبه و خیرمقدم و ارائه انتظارات طرفین از یکدیگر منجر می شد، که این اتفاق رقم نخورد.
دیدار استاندار و مدیرعامل بانک صادرات ایران که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و جمعی از مدیران همراه بود، با دعوت از سرمایه گذاران چند واحد تولیدی بزرگ استان به بررسی مسایل و مشکلات آنها اختصاص یافت.
دکتر قناعت بر همراهی بانک صادرات با واحدهای تولیدی و پرداخت تسهیلات مورد تقاضا برای خرید تجهیزات و اتمام طرح های توسعه ای واحدها تأکید کرد که با نظر موافق مدیرعامل بانک صادرات با رفع این موانع، به سرانجام رسید.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار نیز با استفاده از این فرصت، به گردش مالی قابل توجه ناشی از حجم صادرات در مرز ماهیرود اشاره کرد و راه اندازی یک شعبه مشترک توسط بانک های ملی و صادرات در ماهیرود را ضروری خواند.
اشرفی متذکر شد: راه اندازی این شعبه مشترک، سرویس دهی به تجار و بازرگانان را تسهیل و تسریع می نماید.
استاندار هم ضمن تأیید این صحبت و تأکید بر ضرورت راه اندازی این شعبه، گفت: ۹۰ درصد صادرات استان و ۳۵ درصد صادرات کشور از مرز ماهیرود انجام می شود.
قناعت تصریح کرد: تردد روزانه ۲۰۰ کامیون در مرز ماهیرود، بیانگر فعالیت قابل توجه در این بازارچه مرزی است.
ایمانی مدیرعامل بانک صادرات نیز با اعلام نظر موافق خود با این پیشنهاد، از سیاست های بانک مرکزی گفت و لازمه تحقق این برنامه را جلب نظر موافق بانک مرکزی عنوان کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کارنامه سال اول دولت مردمی

بهره‌برداری از ۲۰۶ پروژه عمرانی برای عشایر خراسان جنوبی در دولت سیزدهم

بهره‌برداری از ۲۰۶ پروژه عمرانی برای عشایر خراسان جنوبی در دولت سیزدهم

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون علاوه بر ارائه خدمات مستمر از قبیل آبرسانی سیار و مرمت ایل راه‌ها، ۲۰۶ پروژه عمرانی با اعتبار ۸۰۶ میلیارد ریال در حوزه عشایری استان به بهره‌برداری رسیده است.

مهدی عصمتی‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حفر و تجهیز چاه آب شرب انسان، مرمت ایل‌راه‌های خسارت‌دیده از سیل، تکمیل و تجهیز ساختمان‌های اداری ستاد و شهرستان‌ها، مرمت و بهسازی قنوات، چشمه و چاه مالداری و خرید تانکر آبرسانی از جمله این پروژه‌ها است.

وی گفت: همچنین در یک سال اخیر پروژه‌هایی از جمله اجرای مخازن آب، لوله‌گذاری و انتقال آب، تهیه و نصب تلمبه بادی آبکش، تهیه و نصب پکیج خورشیدی و آبرسانی سیار، مرمت و موج‌تراشی ایل‌راه‌های عشایری و چندین طرح زیربنایی دیگر در استان به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی اظهار داشت: پروژه آبرسانی به محلات عشایری خواجه منجیکوه شهرستان نهبندان و پروژه آبرسانی به محلات عشایری چاه مسافر شهرستان طبس به طول ۸۰ کیلومتر شبکه‌های انتقال و توزیع آب از طرح‌های مهم و در دست اجرا است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات ارائه شده به عشایر افزود: در یک سال اخیر ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بلندمدت و ارزان‌قیمت بین عشایر توزیع شده که از این مبلغ ۲۶ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان مربوط به زنجیره گوشت قرمز و مابقی تسهیلات قرض‌الحسنه بوده است.

عصمتی‌پور گفت: در سفر سال گذشته رئیس جمهور به خراسان جنوبی نیز ۱۴۳ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه عشایری استان مصوب شد که تاکنون ۲۶ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: تجهیز ۹ حلقه چاه آب شرب، مرمت و بهسازی ۶ رشته قنات، آبرسانی سیار به مناطق عشایری، خرید چهار دستگاه ماشین آبرسانی و آبرسانی به محلات عشایر، تکمیل پروژه‌های چاه مسافر و خواجه منجیکو از دیگر اقدامات است.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی عنوان کرد: در این مدت ۶ میلیارد تومان تسهیلات از منابع سرمایه در گردش به اتحادیه استان برای خرید علوفه مدت‌دار پرداخت شد.

وی با بیان اینکه پارسال اعتبارات استان از محل تملک دارایی و استانی بیش از ۶ برابر رشد داشته است گفت: پرداخت تسهیلات ایجاد اشتغال از طریق هدایت عشایر به دستگاه‌های متولی (ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و کمیته امداد) و توزیع هزار و ۲۰۰ دستگاه پنل خورشیدی قابل حمل با اعتبار ۱۱۸ میلیارد ریال از دیگر اقدامات انجام شده است.

عصمتی‌پور گفت: جامعه عشایری استان در کنار نقش موثری که در تامین امنیت، مرزبانی، اصالت فرهنگی و اجتماعی دارند، با وجود خشکسالی‌های چندین ساله، در یک سال اخیر ۶ هزار و ۲۰۰ تن گوشت قرمز، پنج هزار و ۱۰۰ تن شیر و فرآورده‌های لبنی و ۶۰۰ تن کرک مو و پشم تولید کردند.

وی با اشاره به اینکه تولید بیش از ۲۵ درصد صنایع دستی خراسان جنوبی توسط عشایر انجام می‌شود افزود: در یک سال گذشته ۳۰ هزار مترمربع صنایع دستی داری و ۴۵ هزار مورد صنایع دستی غیرداری توسط عشایر تولید شد.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی با اشاره به وجود بیش از یک میلیون و ۶۰ هزار راس دام سبک و سنگین متعلق به جامعه عشایری گفت: ۳۴ درصد جمعیت دامی و ۳۰ درصد تولیدات دامی این استان مربوط به عشایر بوده و ۷۰ درصد درآمد این خانوار مربوط به تولیدات دامی است.

عشایر استان خراسان جنوبی در قالب ۵۸ طایفه مستقل در تمامی شهرستان‌های استان پراکنده شده‌اند، همچنین ۸۰ درصد عشایر در مناطق مرزی و ۲۰ درصد در سایر شهرهای استان مستقر هستند.

 

 

 

بهره‌برداری از ۶۸ طرح عمرانی شهرستان خوسف در هفته دولت

بهره‌برداری از ۶۸ طرح عمرانی شهرستان خوسف در هفته دولت

 سرپرست فرمانداری خوسف گفت: همزمان با هفته دولت در این شهرستان ۶۸ پروژه افتتاح و عملیات اجرایی هشت پروژه دیگر با اعتبار ۲۹۲ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

محمدعلی ایمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گازرسانی به پنج روستا و پنج واحد صنعتی و تولیدی شهرستان خوسف از جمله این پروژه‌هاست که برای گازرسانی به این روستاها ۸۴ میلیارد ریال و واحدهای تولیدی ۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی از آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به پنج واحد تولیدی و صنعتی با پیش‌بینی ۳۰ میلیارد ریال اعتبار خبر داد و گفت: طرح گازرسانی به مسکن محرومان روستاهای منطقه نیز افتتاح و عملیات اجرایی گازرسانی به طرح نهضت ملی مسکن شهر خوسف با پیش‌بینی اعتبار ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آغاز می‌شود.

سرپرست فرمانداری خوسف اظهار داشت: همچنین طرح هادی ۱۱ روستا شامل سیوجان، کوشه سفلی، نصرآباد، نوغاب خور، فخرآباد، سلم‌آباد، گیوشاد، دولت‌آباد و اصغریه و کوشه علیا به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: با افتتاح طرح احداث شبکه فشار متوسط برای اصلاح افت ولتاژ مشترکان دهستان براکوه و کاهش تلفات شبکه شهرستان خوسف نیز ۵۳ روستا از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

ایمانی اعتبار هزینه شده برای این طرح را ۱۰ میلیارد و ۷۰۵ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: پنج هزار و ۷۵۴ متر شبکه فشار متوسط اجرا شده که با افتتاح آن هزار و ۸۰۰ خانوار بهره‌مند می‌شوند.

وی از تامین برق شهرک ماژان و متقاضیان شهری در هفته دولت خبر داد و افزود: ترمیم و اصلاح شبکه در مناطق روستایی، تبدیل ۱۱۶ دستگاه لوازم اندازه‌گیری معمولی به هوشمند (فهام)، نصب چراغ ال ای دی در مناطق روستایی، احداث ۲ دستگاه ترانسفورماتور ۱۰۰ کیلوولت آمپر و تقویت سه دستگاه ترانسفورماتور از دیگر پروژه‌ها است.

سرپرست فرمانداری خوسف، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چند واحد گلخانه در محمدیه، افتتاح طرح‌های آبیاری کم‌فشار، افتتاح انبار مدیریت بحران دامپزشکی، احیا و مرمت قنوات، افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستای خور، احداث، بهسازی، مرمت و آسفالت معابر و کلنگ‌زنی ساختمان شورا و مهمانسرای خوسف را از دیگر پروژه‌های این شهرستان در هفته دولت ذکر کرد.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان خوسف در ۳۶ کیلومتری بیرجند است.

 

 

 

 

 

 

 

 

در قالب پویش «مرهم زائر»؛

جمع آوری اقلام دارویی بلا استفاده در خراسان جنوبی آغاز شد/۲-۳

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از جمع آوری اقلام دارویی بلااستفاده هموطنان برای تامین بخشی از نیاز دارویی مراسم اربعین در کشور عراق خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمدعلی کاوسی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر ساله دارو و خدمات پزشکی برای زائران اربعین حسینی(ع) در کشور عراق توسط جمعیت هلال احمر تامین می شود.
وی با اشاره به حذف هزینه درمانی هلال احمر از روادید زائرین در سال جاری، خاطر نشان کرد: امسال برای اولین‌بار جمعیت هلال احمر در قالب پویش «مرهم زائر» در صدد است تا با کمک خیرین، بخشی از نیاز دارویی این مراسم را تامین کند.
وی با بیان اینکه هموطنان به دو روش نقدی و غیر نقدی می‌توانند در این پویش سهیم شوند، گفت: شماره حساب ۹۹۹۹۹ نزد بانک ملی به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۴۴۹۹۹۹۹۹ برای واریز کمک های نقدی اعلام شده است.
سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه امکان مشارکت غیر نقدی در این پویش‌ با توجه به درخواست های مردمی فراهم شده است، افزود: هموطنان نیز با اهدای اقلام دارویی بلااستفاده خود می‌توانند از ثواب این طرح برخوردار شوند.
وی در خصوص شرایط اقلام دارویی اهدایی، تصریح کرد: داروها باید دارای بسته بندی مناسب، دارای تاریخ انقضا و مصرف و همچنین غیر یخچالی باشند.
وی ادامه داد: انواع قرص ها و کپسول های نیمه استفاده، فرآورده های دارویی مایع، ژل، نیمه جامد، سوسپانسیون ها، پمادها، کرم ها، محلول ها و قطره ها، اسپری ها و شیاف ها که به هر دلیل بسته بندی آن ها باز شده باشد، قابل دریافت نخواهد بود.
کاوسی ادامه داد: مردم و خیرین نیک اندیش می توانند داروهای غیر استفاده خود را با شرایط ذکر شده به خانه های هلال و شعبه های هلال احمر سطح استان تحویل دهند.

راه‌های روستایی خراسان جنوبی؛ از تصویب اعتبارات تا تکمیل زیرساخت‌ها

راه‌های خراسان جنوبی؛ از تصویب اعتبارات تا تکمیل زیرساخت‌ها

از محل سفر رییس جمهور طی سال گذشته به خراسان جنوبی، ۶۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل راه‌های روستایی و ۵۰ میلیارد تومان برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز تصویب شد.

رئیس جمهور، شهریور سال گذشته به خراسان جنوبی سفر کرد که برای استان بیش از ۱۰۰ نوع مصوبه با مبلغ ۱۱ هزار و ۷۲۵ میلیارد تومان برای سه سال اختصاص یافته است. یکی از مهم ترین بخش‌های مصوبات، توجه به حوزه راه‌های استان بود؛ تصویب ۶۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل راه‌های روستایی و ۵۰ میلیارد تومان برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز در حوزه راهداری استان از مصوبات سفر رییس جمهور به خراسان جنوبی بود.

حال بخشی از این اعتبارات تخصیص یافته و عملیات اجرایی بسیاری از پروژه‌ها آغاز شده و یا در حال تکمیل است تا با سفر بعدی رییس جمهوری به استان موانع کار پروژه‌ها رفع و عملیات اجرایی آن‌ها تکمیل شود چراکه با توجه به وسعت استان، راه‌ها دذر خراسان جنوبی از اهمیت بسزایی برخوردارند.

رفع نقاط حادثه خیز 

اسدالله جلال‌زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در خراسان جنوبی ۳۱ نقطه حادثه‌خیز مصوب وجود دارد که تاکنون ۱۳ مورد رفع شده و شش مورد در دست اجراست.

وی با بیان اینکه هشت نقطه باقی مانده و ۴۹ نقطه پرتصادف نیز در استان احصا و برای تصویب به تهران ارسال شده است، افزود: از محل اعتبارات ابلاغی رفع دو نقطه حادثه‌خیز، تبدیل یک آبنما به پل در محور سرایان  – بیرجند و تعریض ۱۲ دستگاه پل در سطح محورهای مواصلاتی استان انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: از مجموع ۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب سومین سفر استانی رییس جمهور، برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز استان تاکنون ۱۰ میلیارد تومان آن تزریق شده که از محل این اعتبارات اصلاح ۲ نقطه حادثه‌خیز و تعریض ۱۲ دستگاه پل انجام شده است.

جلال زاده با بیان اینکه ۲۰ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، ۲۰ میلیارد تومان توسط وزارت راه و شهرسازی و ۱۰ میلیارد تومان از محل منابع مالی استانی در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مصوب شده است، تصریح کرد: ۱۰ میلیارد تومان از محل منابع ملی به این اداره‌ کل ابلاغ شده و در مجموع ۲۰ درصد اعتبارات سفر رئیس جمهور در زمینه اصلاح نقاط حادثه‌خیز استان به استان تزریق شده است.

راه‌های خراسان جنوبی؛ از تصویب اعتبارات تا تکمیل زیرساخت‌ها

ایمن سازی راه‌های روستایی با تخصیص اعتبار ملی 

وی از تصویب ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث راه‌های روستایی استان به عنوان دیگر مصوبه سفر استانی گفت و ادامه داد: ۴۰۰ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و ۲۰۰ میلیارد تومان قیر توسط وزارت راه و شهرسازی تا سال ۱۴۰۳ مصوب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: از مجموع ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب برای راه‌های روستایی تاکنون ۸۹ میلیارد تومان تزریق شده که هدف گذاری تکمیل راه پنج روستای استان به طول ۲۲ کیلومتر و احداث ۴۴ کیلومتر دیگر از راه‌ها تا پایان سال جاری با این اعتبار صورت گرفته است.

جلال زاده با اشاره به اینکه تاکنون از این اعتبار، ۸۹ میلیارد تومان به این اداره‌ کل ابلاغ شده و ۱۵ درصد اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به حوزه راه‌های استان تزریق شده است، تصریح کرد: از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور، راه پنج روستای استان به طول ۲۲ کیلومتر و با اعتبار ۲۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیارد تومان تکمیل شده است.

وی گفت:  از محل اعتبارات سفر استانی، ۴۴ کیلومتر راه روستایی تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد و هدف‌گذاری ما این است که تا پایان سال ۱۴۰۵ تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از راه آسفالت برخوردار شوند.

جلال‌زاده با بیان اینکه طول راه‌های روستایی آسفالت استان ۵۸۹۸ کیلومتر با شاخص طولی ۵۱ درصد است، افزود: در صورت تامین آسفالت کل ۴۶۰ کیلومتر راه روستایی خاکی استان، شاخص طولی به ۵۵ درصد یعنی به شاخص میانگین کشوری می‌رسد.

وی با اشاره به تلاش برای توسعه و ترمیم راه‌های روستایی استان، ادامه داد: در حال حاضر در استان خراسان جنوبی ۱۱۵۰۰ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که از این مقدار ۵۹۲۷ کیلومتر آسفالته و مابقی به صورت خاکی و شوسه مورد استفاده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: در استان خراسان جنوبی در سال گذشته بالغ بر ۵۰ کیلومتر راه روستایی با اعتبار ۴۲۲ میلیارد ریال ساخته شده است و ۵۹۵ کیلومتر راه روستایی در این استان با پیشرفت فیزیکی ۵۶ درصد در حال ساخت بوده و بودجه‌ای در حدود ۹۸۷۰ میلیارد ریال برای به بهره برداری رسیدن این طول راه مورد نیاز است.

 

 

 

افتتاح و کلنگ زنی ۸۲ پروژه در شهرستان سربیشه در هفته دولت

فرماندار سربیشه از افتتاح و کلنگ زنی بیش از ۸۲ پروژه با اعتبار بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان در سطح شهرستان سربیشه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، لکزایی در نشست خبری از افتتاح و کلنگ زنی بیش از ۸۲ پروژه با اعتبار بیش ازافتتاح و کلنگ زنی ۸۲ پروژه در شهرستان سربیشه در هفته دولت ۱۰۹ میلیارد تومان در سطح شهرستان سربیشه خبر داد.

وی افزود:از بین پروژه‌های شهرستان ۲ پروژه جدید با اعتبار ۵ ملییارد و ۹۵۰ میلیون تومان در بخش دولتی کلنگ زنی خواهد شد.

فرماندار سربیشه با بیان اینکه پروژه‌های افتتاحی شامل ۸۰ پروژه شهری و روستایی است، گفت: سهم اعتبار دولتی بیش از ۹۵ میلیارد تومان و مشارکت بخش خصوصی۸ میلیارد تومان است که ۱۳ پروژه شهری و ۶۷ پروژه در روستا افتتاح خواهد شد.

لکزایی افزود: بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم شهرستان به صورت مستقیم از این پروژه‌ها برخوردار می‌شوند و حدود ۱۲۱ شغل ناشی از اجرای این طرح‌ها فراهم خواهد شد که عمده تثبیت اشتغال طرح‌ها مذکور در بخش کشاورزی و منابع طبیعی خواهد بود.

وی گفت: جهاد کشاوزی با ۱۲ پروژه به ارزش ۸۵۰ میلیون تومان رتبه اول تعداد طرح‌های افتتاحی را به خود اختصاص داده است.

لکزایی افزود: در این طرح‌ها ۷ روستای شهرستان و ۴ واحد صنعتی با اعتبار بیش ۲۴ میلیارد از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

فرماندار سربیشه در پایان گفت:شهرداری‌ها نیز پروژ‌هایی با اعتبار بیش از ۷ میلیارد تومان را افتتاح خواهند کرد که عمدتا شامل زیر سازی آسفالت معابر در هفته دولت انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*