گفته می شود

 

 

گفته می شود فروغان عضو اتاق بازرگانی ایران به مشکلاتی که در حوزه بازرگانی داخلی وجود دارد اشاره کرد و گفته قاچاق در اقتصاد ایران به شدت رشد کرده و در سال‌های گذشته بخش مهمی از بازارهای کالاهای داخلی را گرفته است. در برخی بازارها بیش از ۷۰ درصد سهم بازار را کالاهای قاچاق به خود اختصاص داده‌اند و قاچاق نفس برخی از بازارها را گرفته است. این وظیفه وزارت بازرگانی است که این معضل را مدیریت کند. بحث قیمت‌گذاری کالاها، نحوه نظارت بر توزیع آنها، چگونگی حمایت از مردم و بسیاری از دیگر مسائل نیز به حوزه بازرگانی مرتبط است که در تمام سال‌های گذشته فراموش شده است.

 

 

 

 

گفته می شود آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیامی با بیان توصیه‌هایی به مناسبت فرارسیدن ماه محرم گفته هرچند  نابسامانی‌های اقتصادی و گرانی‌های افسارگسیخته به‌ شدت مردم را رنج می‌دهد و همان‌طور که بارها متذکر شده‌ایم، لازم است متولیان امر نسبت به بهبود اوضاع معیشت مردم و مهار گرانی و تورم تلاش مضاعف کنند، ولی این مسائل نباید شور عزاداری‌های حسینی را تحت‌الشعاع قرار داده، از حرارت آن بکاهد.

 

 

گفته می شود محمد باقری بنابی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفته اگر در زمینه جراحی اقتصادی دولت، قانونی لازم است خودشان در جلسه سران قوا تصویب کنند، مجلس را درگیر این کار نکنند و خودشان هم مسئولیتش را بپذیرند. اصلاح قیمت‌ها و پرداخت یارانه نقدی خلاف قانون و دور زدن مجلس است. افرادی که می‌خواهند طرح یا لایحه‌ای را بیاورند در کف خیابان واقعیت‌ها را نمی‌بینند، در نتیجه یک تئوری‌هایی که در دانشگاه‌ها خوانده‌اند آن‌ها را می‌آورند و تصویب می‌کنند و بعد از ۲-۳ ماه در اجرا به مشکل برمی‌خورند. حالا که تا الان ۴ ماه این کار را خلاف قانون انجام دادند، در ادامه مسیر هم با مصوبه خود سران قوا این کار را انجام دهند. خود سران قوا حالا دیگر، مجلسی در عرض مجلس شورای اسلامی شده است.

 

 

گفته می شود عضو هیأت مدیره باشگاه صنعت نفت راجع به پیشنهادهای سایر باشگاه‌ها برای جذب بازیکنان جوان فصل گذشته این تیم تصریح کرده زواره‌ای و حامدی‌فر که به استقلال رفتند، در صنعت نفت رشد کرده و بازیکنان مثمر ثمری بوده‌اند. آن‌ها با رقمی حدود ۳۰ تا ۴۰ برابر قراردادی که با ما داشتند، به استقلال رفتند. بازیکنی از سال گذشته داشتیم که دو برابر سقف قراردادی که برای تیم در نظر گرفتیم، برای ماندن پیشنهاد داد.

 

 

گفته می شود استاد دانشگاه در پاسخ به این که با برآورد زیان‌های خودروسازان برخی به این نکته اشاره می‌کنند که تعطیلی خودروسازی‌ها منفعت بیشتری دارد تا ادامه فعالیت آنها، آیا شما نیز چنین موضوعی را تایید می‌کنید، گفت: متاسفانه کار به جایی رسیده است که عده‌ای جرات می‌کنند به چنین موضوعاتی اشاره کنند و سخن از تعطیلی صنعت خودروسازی کشور بزنند، در حالی که اگر صنعت خودروسازی کشور، در سال‌های گذشته به درستی به بخش خصوصی واقعی واگذار شده بود، امروز با زیان‌های بزرگی رو به رو نبودیم که عده‌ای تعطیلی این صنعت را به نفع کشور بدانند.

 

 

گفته می شود در پی انتشار عکس یک دستگاه خودروی سواری پلاک شده توقیفی بنز در یکی از انبارهای اموال تملیکی استان بوشهر توسط برخی خبرگزاری‌های کشور و شبهه ایجاد شده، «صاحب حجتی» سخنگو و قائم مقام این سازمان در خصوص علت نگهداری این نوع خودروها در انبارهای سازمان اموال تملیکی به بیان توضیحاتی پرداخت. حجتی در این باره اظهار کرد: یکی از شیوه‌های استفاده از خودروهایی که به صورت قاچاق و بدون پرداخت حقوق و عوارض گمرکی وارد کشور می‌شوند، نصب پلاک جعلی یا پلاک‌های مربوط به سایر خودروهاست.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*