حوادث/ قتل همسر به خاطر زیاده خواهی/تصادف مرگبار سارق خودرو با پیـــرزن عابر/ حواشی کشف حجاب در تجمع اسکیت سواری شیراز

قتل همسر به خاطر زیاده خواهی

مرد ضایعات جمع‌کن مدعی شد که به خاطر زیاده‌خواهی‌های همسرش با او درگیر شده و ناخواسته او را کشته است.به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، دوشنبه ۳۰ خرداد مأموران کلانتری ۱۵۹ بی‌سیم در تماس با بازپرس ساسان غلامی از قتل زن ۲۰ ساله‌ای در خانه‌اش خبر دادند.با اعلام این خبر بازپرس جنایی و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شده و با جسد زن جوان در حالی که  خفه شده بود مواجه شدند. در بررسی‌های اولیه مادر متهم گفت: پسرم با من تماس گرفت و از من خواست با عجله  خودم را به خانه‌اش برسانم. با ورود به خانه آنها ناگهان با بدن بی جان عروسم مواجه شدم ،در حالی که شوکه بودم  همزمان برادرشوهرم هم آمد و با پلیس و اورژانس تماس گرفتیم ،اما پسرم از محل متواری شد.ساعاتی از جنایت گذشته بود که کارآگاهان موفق به دستگیری متهم فراری شدند. مرد ۲۱ ساله در تحقیقات گفت: ما تبعه یکی از کشورهای همسایه هستیم و ۶ سال قبل به ایران آمدیم. همسرم از اقوام نزدیکم بود و حاصل این ازدواج پسری دو ساله است. من ضایعات جمع کن هستم ،اما وضع مالی خوبی ندارم و همسرم اصلاً به این موضوع توجه نمی‌کرد.او ادامه داد: درخواست‌های همسرم تمامی نداشت و هر روز از من خواسته تازه‌ای داشت ،سر همین موضوع باهم دعوایمان می‌‌شد و با وجود یک بچه این درگیری‌ها تمامی نداشت. آن شب از سر کار آمدم و خیلی خسته بودم همسرم دوباره شروع به غر زدن کرد و من از شدت عصبانیت پارچه‌ای را که در گوشه اتاق بود  دور گردنش پیچاندم. به خودم که آمدم، دیدم همسرم نفس نمی‌کشد. بلافاصله به مادر و عمویم خبر دادم و آنها خودشان را به خانه رساندند و با اورژانس و پلیس تماس گرفتند. خودم هم فرار کردم ،اما به شدت عذاب وجدان داشتم و ناراحت بودم و از اتفاقی که افتاده بشدت پشیمانم.به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران متهم به اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت منتقل شد و تحقیقات ادامه دارد.

تصادف مرگبار سارق خودرو با پیـــرزن عابر

سارق سابقه‌دار که هنگام سرقت خودرو و فرار از محل حادثه پیرزنی را زیر گرفته و کشته بود از سوی پلیس دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چند روز قبل مرد جوانی در تماس با پلیس از سرقت خودروی پژو ۴۰۵ خود خبر داد. به‌دنبال اعلام این خبر بلافاصله مأموران کلانتری وارد عمل شده و طرح مهار اجرا شد.در حالی که گشت پلیس در تلاش برای دستگیری سارق پژو بود، مأموران موفق شدند خودروی سرقتی را چند محله آن‌طرف‌تر شناسایی کنند و به راننده دستور ایست دادند. اما راننده خودروی سرقتی بدون توجه به اخطارهای مأموران در حالی به فرار ادامه داد که زن و مرد جوانی نیز داخل خودرو بودند.
تعقیب و گریز ادامه داشت و مأموران چندین بار به راننده دستور ایست دادند اما پژوسواران به فرار خود ادامه دادند. در این میان مأموران دست به اسلحه شده و چندین تیر هوایی شلیک کردند. اما تیرها نیز باعث توقف خودرو نشد این در حالی بود که راننده خودروی مسروقه هنگام فرار ناگهان با پیرزنی که در حال عبور از خیابان بود تصادف کرد. تصادف به قدری شدید بود که خودرو نیز صدمه دید و متوقف شد. راننده و زن جوانی که داخل خودرو بودند بلافاصله پیاده شده و پا به فرار گذاشتند اما مأموران موفق شدند سومین سرنشین خودرو را بازداشت کنند.
مرد جوان در تحقیقات مدعی شد: از سرقتی بودن خودرو خبر نداشتم، پدرام دوستم است امروز با او تماس گرفتم و از او خواستم به دنبالم بیاید وقتی آمد دوستش هم داخل خودرو بود اما وقتی من سوار خودرو شدم ناگهان پلیس به پدرام دستور ایست داد و او هم بی‌توجه فرارکرد که تعقیب و گریز شروع شد.
به‌دنبال اظهارات دوست پدرام و مدارک و شواهد به‌دست آمده در صحنه سرقت، مخفیگاه پدرام شناسایی شد. اما زمانی که مأموران برای دستگیری او وارد عمل شدند، متهم از مخفیگاهش فرار کرده بود.
تحقیقات در این خصوص ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت دریافتند که پدرام به اتهام سرقت توسط یکی از کلانتری‌ها بازداشت شده است. بدین ترتیب پس از هماهنگی‌های قضایی با بازپرس جنایی متهم برای تحقیقات به اداره آگاهی منتقل شد.
پدرام در بازجویی‌ها گفت: تا به حال ۸ بار به‌خاطر سرقت و مواد مخدر بازداشت شده‌ام. آخرین‌بار حکم دادگاه ۴ سال حبس بود که اواخر فروردین امسال با گذاشتن وثیقه چند روزی مرخصی گرفتم. از آنجایی که وضع مالی خوبی نداشتم و نیاز به پول داشتم تصمیم به سرقت گرفتم. با دوست دخترم اقدام به سرقت خودرو می‌کردیم، در آخرین سرقت خودروی پژو ۴۰۵ را که روشن در مقابل میوه‌فروشی رها شده بود، دیدیم. صاحب خودرو به داخل میوه‌فروشی رفته بود بلافاصله پشت فرمان خودروی پژو ۴۰۵ نشستم و آن را سرقت کردم. حین فرار دوستم تماس گرفت و ما را به خانه‌اش دعوت کرد؛ او را در بین راه سوار کردم و در حال رفتن به خانه دوستم بودم که گشت پلیس ما را شناسایی کرد. من نمی‌خواستم پیرزن کشته شود اصلاً برخورد خودرو با او کشنده نبود.
فرار از بیمارستان
متهم گفت: درآن تصادف خودم هم صدمه دیده بودم و برای اینکه پلیس نتواند مرا دستگیر کند به بیمارستان رفتم و با هویت جعلی بستری شدم. ۴ روز در بیمارستان بودم اما یک روز بیماری را به بیمارستان آوردند که مأمور مراقب داشت. با دیدن مأمور ترسیدم که نکند من را شناسایی و دستگیر کند به همین خاطر از طبقه دوم بیمارستان فرار کردم. بعد از فرار دوباره سراغ سرقت رفتم که حین سرقت بازداشت شدم.به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران، پدرام و دوستش در اختیار اداره آگاهی قرار داده شده و تحقیقات برای بازداشت زن جوانی که در این سرقت همراه آنها بود ادامه دارد.

حواشی کشف حجاب در تجمع اسکیت سواری شیراز

شهرداری شیراز طی بیانیه‌ای هرگونه صدور مجوز به منظور دعوت شهروندان برای تجمع در گردهمایی اسکیت‌بازان با مشارکت این نهاد را در بلوار شهید چمران تکذیب کرد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ طبق اعلام شهرداری این شهر عوامل برگزاری این مراسم با سوء استفاده از آرم شهرداری شیراز تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.

در همین حال مقامات قضایی از دستگیری عوامل اصلی برگزاری تجمع هنجار شکن شیراز خبر داده اند و گفته شده در این رابطه ۵ نفر بازداشت شدند

بحرینی، رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: با عوامل برگزاری تجمع هنجار شکن بلوار چمران شیراز برخورد می شود و برای آنها پرونده تشکیل می شود.

این اقدامات ساختار شکن هویت مذهبی سومین حرم اهل بیت (ع) و وجهه فرهنگی شیراز را خدشه دار می‌کند. ۵ نفر از عوامل اصلی پس از شناسایی بازداشت شدند.

دو روز قبل تجمع جمعی از اسکیت سواران در شیراز با هنجار شکنی و کشف حجاب همراه شده بود که این موضوع باعث اعتراض جمع کثیری از متدینین و مردم شریف شیراز شد.

 

این زن ۶۰ سال زباله‌ بیرون از خانه‌اش نگذاشت

۶۰ سال زباله‌ای بیرون خانه نگذاشت، حتی یک گرم. خانواده‌اش هم زباله‌ای بیرون نگذاشتند. ۱۰۴ سال زندگی کرد تا هم منشا اثر باشد هم به گفته یکی از دوستانش بهانه‌ای برای ندیدن و ننوشتن درباره‌اش نداشته باشیم.اینها در وصف بانویی گفته می‌شود که ساعت‌ها می‌توان درباره او و کارهایش حرف زد.

                                                   این زن ۶۰ سال زباله‌ بیرون از خانه‌اش نگذاشت

به گزارش همشهری آنلاین، «مه‌لقا ملاح» مادر محیط‌زیست ایران. او به وجب به وجب خاک ایران، گل‌ها و گیاهان و درخت‌ها و رودها و کوه‌ها و آبشارهای آن عشق می‌ورزید. این بانو برای محیط زیست ایران مادری کرد و تا زمانی که در قیدحیات بود، به این سرمایه ملی خدمت کرد. به طوریکه ملاح در ۶۰ سال زندگی مشترکش هیچ‌وقت زباله‌ای بیرون از خانه نگذاشت.

دکتر مه‌لقا ملاح معروف به مادر محیط‌زیست ایران متولد سال ۱۲۹۶، یکی از ساکنان قدیمی تهران در خانواده‌ای تربیت شده بود که به گفته خودش مادرش قبل از او فعال محیط‌زیست بود: «در خانه ما زباله‌ای تولید نمی‌شد. مادرم به این موضوع بسیار اهمیت می‌داد و هیچ وقت زباله بیرون نمی‌گذاشت. مردم آن دوران مثل حالا نبودند و زباله کم تولید می‌کردند. هر فردی در هر خانواده‌ای راه حلی برای بازیافت زباله‌اش پیدا می‌کرد. غذا را به اندازه تعداد و میزان خوراک افراد خانواده تهیه می‌کردیم که اضافه نیاید و مجبور به دور ریختن آن نشویم. حتی یک غذا را ۲ وعده نمی‌خوردیم چون باقیمانده غذا را به همسایه می‌دادیم آن بخشی را که می‌توانست خودش می‌خورد و آنچه که اضافه می‌آمد به بزی که داشت، می‌داد.»

 

حرف‌هایش را زندگی کرد
مادر محیط‌زیست ایران مثل حرف‌هایش زندگی می‌کرد. یعنی اگر می‌گفت زباله تولید و از پلاستیک استفاده نکنید، خودش پیشگام بود و به آن عمل می‌کرد. هیچ گاه دستمال کاغذی استفاده نمی‌کرد. همیشه یک دستمال پارچه‌ای تمیز همراهش بود. برای کاهش مصرف پلاستیک به جای آب معدنی از آب جوشیده سرد شده استفاده می‌کرد و می‌گفت: «یادم نمی‌آید که از کیسه و ظرف و بطری‌های پلاستیکی استفاده کرده باشم.»

وقتی در یک مراسم قرار بود به یک درخت آب بدهد و دست‌اندرکاران برای آب دادن به درخت بطری یک‌بار مصرف به دستانش دادند، او قبول نکرد و گفت: «تا زمانی که بطری شیشه‌ای نیاورید آب نمی‌دهم. اگر بطری شیشه‌ای آوردید آب می‌دهم وگرنه آب نمی‌دهم!»

او در دهه پنجاه وارد فعالیت‌های زیست محیطی شد و بعد از بازنشستگی جمعیت زنان حامی محیط‌زیست ایران را تشکیل داد. انتقال کارخانه سیمان تهران به جاده قزوین و گازسوز کردن کارخانه‌های آجرپزی بخشی از دستاوردهای زندگی ملاح با هدف کاهش آلودگی هوای تهران بود.

می‌گفت که برای جلوگیری از تخریب محیط‌زیست باید از خانواده شروع و با کار جمعی نمی‌توان به کاهش آلودگی محیط‌زیست کمک کرد. بر همین اساس ۲ دهه آخر زندگی‌اش را صرف آموزش زنان خانه‌دار و معلمان مدارس کرد. منزل شخصی‌اش هم همیشه پاتوق دوستداران محیط‌زیست بود.

معروف است ملاح زباله‌های تر مثل تفاله چای را پای درخت‌ها و گل‌ها می‌ریخت. زباله‌های بازیافتی را هم به خودروهای بازیافت زباله می‌سپرد.

مه‌لقا ملاح هفدهم آبان سال ۱۴۰۰ در سن ۱۰۴ سالگی بر اثر کهولت سن درگذشت ولی محیط‌زیست همچنان وام‌دار اوست

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*