شهردار طبس اعلام کرد: نصب ۲۳ المان نوروزی و ساماندهی باغ گلشن

شهردار طبس با بیان اینکه نهضت آسفالت در شهر طبس امسال ادامه دارد، گفت: نصب ۲۳ المان نوروزی، زیباسازی باغ گلشن و ساماندهی ورودهای شهر برای استقبال از بهار و مسافران نوروزی انجام شد.

نشست خبری شهرداری و شورای اسلامی شهر طبس با دعوت از خبرنگاران و اصحاب رسانه برای تشریح برنامه ها و ارائه گزارش عملکرد در پنج ماه گذشته برگزار شد.

 

«محمد نصیری» شهردار طبس در این جلسه به بیان اقدامات انجام شده در پنج ماهه گذشته پرداخت و گفت: در وهله نخست در کارگروه عمرانی بر توان و تخصص نیروهای شهرداری و هم چنین توان کارشناسان و طراحان بومی شهرستان تکیه کرده ایم.

 

وی از اجرای و طراحی بومی پروژه پارک خطی شهید صدوقی در شهر طبس خبر داد و افزود: ۱۲ واحد تجاری با طراحی بسیار مناسب در کنار این پارک خطی پیش بینی شده که بسیاری از هزینه های پارک و حتی بیشتر از آن را تامین خواهد کرد.

 

نصیری بیان کرد: در حال حاضر فاز اول این پروژه ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش می شود حداکثر تا تیرماه ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

 

ساماندهی و زیباسازی باغ گلشن

شهردار طبس از رسیدگی به وضعیت باغ گلشن و هزینه کرد ۱۲ میلیارد ریالی در ورودی این باغ اشاره کرد و ادامه داد: موقع ورود من به شهرداری وضعیت این باغ بسیار نامناسب بود که استخر ورودی باغ گلشن طبس مرمت و بیش از ۵۰۰ میلیون تومان در حوزه عمرانی، حدود ۵۰۰ میلیون تومان در حوزه روشنایی و بیش از ۲۰۰ میلیون تومان برای گلکاری باغ هزینه شده تا برای نوروز شرایط قابل قبولی را بوجود آوریم.

 

به گفته وی برنامه کوتاه مدت و بلندمدت برای بهبود وضعیت باغ گلشن پیش بینی شده است و خوشبختانه یکی از درخواست های مردمی و قدیمی های طبس که با آن خاطرات زیادی دارند، احیا و مرمت استخر ورودی باغ بود که در کارگروه عمرانی طراحی خوبی برای آن صورت گرفت و صفر تا ۱۰۰ کار هم توسط پرسنل شهرداری انجام شد.

 

نصیری با اشاره به اینکه نهضت آسفالت در سطح معابر شهری طبس از سال گذشته شروع شده و میزان کار صورت گرفته با چند سال قبل آن برابری می کند و امسال هم ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در این مدت ۹۰ هزار و ۱۵۰ مترمربع آسفالت معابر شهری با مبلغ اعتباری بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال، مرمت و لکه گیری سه هزار و ۵۰۰ مترمربع با اعتبار بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان و زیرسازی معابر شهری به مساحت ۵۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع با اعتبار بالغ بر ۳۳میلیارد ریال انجام شده است.

 

آماده سازی سایت ۷۹ هکتاری مسکن ملی

شهردار طبس به آماده سازی سایت ۷۹ هکتاری مسکن ملی در این شهر اشاره کرد و افزود: در این پروژه شهرداری با امکانات فعلی خود و تعدادی از ماشین آلات اجاره ای تاکنون ۱۲ هزار مترمربع زیرسازی را  انجام داده  که بالغ بر هشت میلیارد تومان هزینه در پی داشته است.

 

وی از ساماندهی و بهسازی ورودی های شهر طبس به عنوان یک خواسته عمومی خبر داد و گفت: ورودی طبس  از سمت یزد (میدان زغالسنگ) با همراهی شرکت زغالسنگ، ورودی طبس از سمت بیرجند (میدان پیامبر اعظم) با هزینه کرد ۶۰۰ میلیون تومان و ورودی دیگر طبس از سمت یزد یعنی سمت امامزاده نیز با هزینه کرد ۸۰۰ میلیون تومان در حرکتی جهادی بهسازی، جدول کشی، درخت کاری و آسفالت شده است.

 

از جذب ۳۴۵ تن قیر رایگان تا پرداخت معوقات پرسنل شهرداری

نصیری با اشاره به جذب ۳۴۵ تن قیر رایگان برای شهر طبس، بیان کرد: در این مدت همچنین ماشین حمل زباله به ارزش ریالی ۲۰ میلیارد ریال نیز به صورت رایگان به شهر طبس تخصیص یافت.

 

وی ادامه داد: با توجه به الحاقاتی که قرار است به مجموعه شهر طبس صورت گیرد در جلسات مختلف اعلام کرده ایم که باید شهرداری طبس دو منطقه ای شود تا بتوانیم خدمات لازم را ارائه دهیم.

 

شهرداری طبس با اشاره به اینکه بودجه شهرداری در سال گذشته ۳۵ میلیارد تومان بوده که در سال جاری با ۳۰ درصد رشد، از این رقم ۲۴ میلیارد تومان آن هزینه شرکت های خدمان رسان بوده است، تصریح کرد: از مدیران استانی و شهرستانی درخواست داریم این موضوع را برای مدیریت این شهرها که ویلایی هستند، مورد توجه قرار دهند، چرا که هزینه های سنگینی می طلبد و نیروهای فعلی جوابگوی نیاز شهر نیستند.

 

وی به اقدامات صورت گرفته در حوزه مالی اشاره کرد و گفت: موقع ورود به شهرداری، حقوق معوق کارکنان حدود چهار ماه بود که توانستیم این رقم‌ را به روزرسانی کنیم و علاوه بر آن با توجه به ظلمی که به نیروهای شرکتی در حوزه فضای سبز و خدمات شده بود، طبقه بندی کلیه این نیروها انجام و اضافه کاری آنها پرداخت و حقوقشان هم افزایش داشته است.

 

نصیری خاطر نشان کرد: در این مدت ضمن پرداخت معوقات پرسنل شهرداری طبس، ۱۱ نیروی شرکتی را تغییر وضع کرده ایم و ۱۴ نفر دیگر هم در حال تغییر وضع هستند.

 

نصب ۲۳ المان نوروزی در طبس

شهردار طبس با اشاره به ایجاد شور و نشاط در حوزه سرمایه گذاری در شهر طبس، ادامه داد: هیات های مذهبی شهر در حوزه زیباسازی محیط شهری ورود پیدا کرده اند که ریسه ها و پارچه هایی که در سطح شهر با همکاری هیات ها آذین بندی شده، هزینه شهرداری را کاهش داده است.

 

وی از آماده سازی و نصب ۲۳ المان نوروزی در شهر طبس با تکیه بر توان نیروهای داخلی شهرداری خبر داد و بیان کرد: نصب ریسه های نوروزی ۴۰۰ متر طول در شهر، اصلاح هزار و ۵۰۰ نفر از درختان خرمای طبس بعد از ۲۵ سال، تعویض بیش از ۲ هزار لامپ در معابر و پارک ها، تعویض ۳۰۰ پایه چراغ، ۲۰۰ رشته نوری، رنگ آمیزی جداول در قالب  ۳۵ هزار متر مربع، رنگ آمیزی و تعمیر گاری های حمل زباله با تکیه بر توان داخلی برای اولین بار، ایجاد چهار سالن گلخانه ای و گازکشی آنها با هزینه ۲۰۰ میلیون تومان، تولید ۲ هزار و ۵۰۰ نشاء گل در گلخانه ها، کاشت ۵۰۰ هزار نشاء بومی و ۵۰ هزار نشاء غیربومی درسطح شهر، تعمیر و بازسازی ۹ دستگاه موتوری سبک و سنگین و برگشت آنها به چرخه کاری از دیگر اقدامات شهرداری در این مدت بوده است.

 

نصیری به صدور ۵۰۷ پروانه ساختمانی، ۴۳ پایان کار، ۷۳ مورد عدم خلافی، ۳۲۶ استحکام بنا در حوزه شهرسازی در این مدت اشاره کرد و گفت سامانه ۱۳۷ شهرداری را برای پاسخگویی به مشکلات مردم احیا و بروز رسانی شده است و علاوه بر این اورژانس ۱۳۷ را هم برای پیگیری سریع خواسته های مردم راه اندازی کردیم.

 

شهردار طبس در پایان با بیان اینکه تنها شهرداری که سال گذشته در نمایشگاه گردشگری تهران شرکت فعالی داشت، شهرداری طبس بود، تأکید کرد: ما به هیچ عنوان از کار کردن برای مردم خسته نمی شویم، ولی از حاشیه ها خسته می شویم و باید بگویم با همدلی و همراهی مردم و نخبگان شهرستان طبس می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*